RAZMIŠUANJA IN POBUDE NAŠEGA OBČANA CIRILA STANIČA »Torzo« oziroma Karlovški most je že 10 let nedograjen Mestni skupščini je LUZ (Ljubljanski urbanistični zavod) predložil tri osnutke za sanacijo 140 let starega mostu preko Grubarjevega prekopa. Skupščiaa je obravnavala tri osautke. Po prvem naj bi star most smiselno dopolnili in razširili v stari niveleli, drugi je nakazal možnosl gradnje podvoza pod dolenjsko žilez-nico, tretji, ki je sedaj izvršen. pa nadvoz preko želez-nice, Ižanske cesle in Gmbarjevega nabrežja. Pred javno razgrnitrijo osnutkov je mestna sknpšči-na zagovarjala sedanjo izvedbo na terenu. Vsi trije osnutki so imeli približno povsem enako povezavo na Ižansko in Hradeckega cesto, na Orlovo ulico ter v Tmovo mimo »Urške« z novim mostom preko Ljubljanice. Mestna skupščina je imenovala komisijo, da prouči vse tri osnutke in da da svoj prediog. Tekom javne razgrnitve in razprave se je krajevna skupnost Prule s 300 podpisniki pritožila proli lemu, da bi bil nov most povezan s Traovim mimo »Urške« in čistih stanovanj-skih blokov. Stanovalci Opekarske ceste so ugovaijali povečanemu prometu po novem mostu preko Ljublja-nice. Skupščina občine Vič je dala h Karlovškemu mostu soglasje le pod pogojem, da se izvrši v Orlovi ulici nadvoz in postavi že projektirani semafor. Prebi-valci ob Hradeckega cesti so ugovarjali splošnemu povečanemu protnetu vseh avtomobilov, predvsem pa tovornjakov. Hišni posestniki, katerih hiše niso podrli, pa so sedaj do strehe ali prvega nadstropja potopljene pod novo vozišče mostu, ie vedno protestirajo, da jih je novi most pregazil. Imenovana komisija katera je po zadolžitvi prisluh-nila vsem opisanim in znanim pripombam in sama izdelala lasten osnutek. ki ne bi pnzadei Prul. Trnove-ga, Orlove ulice in posameznih hiš. pač pa bi povezal celotno Ljubljansko barje preko osrednje Ižanske ceste neposredno na Karlovški most in dalje proti severu. V zadnjem trenutku jc tudi LUZ predložil dodatni. pov-sem nov dopolnilni predlog za povezavo mostu nepo-sredno na Ižansko cesto. Republiška skupnost za ceste pa zahteva, da se izvrši drug osnutek, to je podvoz pod železnico. Ker pa bi bil v tem osnutku podvoz pod Dolenjsko železnico le 4 m nad gladino visoke vode v Grubarjevem prekopu, kar pa je za plovbo (osimski razgovori) p^emalo, so tudi ta osnutek zavrnili. Ker je mestna skupščina zavmila vse naštete dopolnitve. je ostalo pri tretjem osnutku, ki ga je na predlog avtorjev nato odobrila mestna skupščina. Od tedaj, ko smo most zgradili in takrat ludi svečano obljubili, da bomo speljali promet mimo »Urške« z novim mostom preko Ljubljanice v Trnovo, da bomo izvršili nadvoz v Orlovi ulici za povezavo na Ižansko cesto oziroma celotno Ljubljansko barje, da bomo podrli za semafor ob Orlovi ulici še gostilno>Krim« in Postajo ljudske milice, nismo izvršili nič. Že deset let delamo semafor v Orlovi ulici, da tako deset let ne more noben avtobus ali tovornjak iz Ižanske ceste v mesto, ker je zanje prepovedan promet po Hradeckega cesti, ker ne morejo skozi podvoz na Grubarjevo na-brežje tako, da pridejo na Dolenjsko cesto le na sema-forju pod Rakovnikom in pri »Tehniški srednji šoli«. Tako je jug že 10 in več let blokiran od severa v razdalji 23 km in Srbi pravijo temu »nikome ništa«, Vič lahko k vedno potrpi in čaka na milost odločujočih. Ko Vičani priznamo. da so bila v tem 10-letnem obdobju druga cestna dela v mestu mogoče bolj nujna kakor pa semafor v Orlovi ulici. potem trdim in ne mislim, da smo porabili v mestu tekom 10 let 100-krat več denarja, kakor bi ga rabili za en sam semafor na Orlovi ulici in da (ak odnos »Skupnosti za ceste Ljub-Ijana« do tega skromnega dela ni opravičljiv. Ob tej priliki je delegatska dolžnost. da začnemo vendar z novo akcijo za gradnjo novega mostu med Prulami in Trnovem. ki nam je prometna sramota in ki ima k vedno lesene stebre izza stare Avstrije ter vozno širino 2,5 m. Ker so projektanti novega Karlovškega mostu predlagali v svojem prometnem projektu tudi gradnjo tega novega mostu preko Ljubljanicc, predla-gam, da ga vnese v plan del »Skupnost za ceste Ljublja-na«, ker je ona zadolžena ta most zgradili v okviru del celotnega Karlovškega mostu. V kolikor bo prišlo v Orlovi ulici do gradnje še enega tira za Dolenjsko zeleznico. bomo v bodoče prisiljeni zgraditi nadvoz. ali pa. da prenesemo ves promet iz Ljubljanskega barja na Ižansko cesto in tako nepro-sredno na dopolnjeni Karlovški most. kar je mogoče izvršiti. Predlagam. da SZDL razpiše novo anketo: ali so Pnilčani za most mimo »Urške« ali v sedanji stari trasi. ali so Trnovčani sploh za most v sedanji ali bodoči trasi mimo »Urške« in ali so prebivalci ob Orlovi ulici: a) za semafor. b) za nadvoz in c) za prenos vsega prometa neposredno preko Ižanske ceste na dopolnje-ni Karlovški most.