Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto X, štev. 10, oktober 2020 Cerknica Logatec Postojna Vrhnika Vladni ukrepi in obdavčitev 2020 Tehniški dan na OŠ Tabor Nižja NUSZ v 2021 Znak odličnosti Gašperju Petkovšku kazalo Stiki .............................................................................................. 2 Aktualno ............................................................................. 3 OOZ Cerknica............................................................4 OOZ Logatec ........................................................... 6 OOZ Postojna ......................................................... 8 OOZ Vrhnika ........................................................ 10 Napotila in sekcije .......................................12 Prispevki, dajatve ............................................14 Sporočila ........................................................................16 Krpanov glas Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: http://www.oozc.si/ e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 Uradne ure: pon, pet 8.00 – 14.00, sre 8.00 – 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Šivec predsednik Anton Cvetko sekretarka Silva Šivec predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Šraml predsednik Franci Šemrl sekretarka Irena Dolgan predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 – 12.00, sre 14.00 – 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Šraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 – 11.00, ter 13.00 – 15.00 Predsednik: Franci Šemrl Sekretarka: Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si spletna stran: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 – 13.00, sre 15.00 – 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika Izdajatelj: Uredniški odbor: OOZ Logatec Silva Šivec (OOZ Cerknica), Dejan Šraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. Naklada: 2000 izvodov Prelom in tisk: Grafika 3000 d.o.o. Oblikovanje naslovnice: Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN številka: 2232-3104 (tiskana izdaja), 2670-580X (spletna izdaja) Fotografija na naslovnici: Udeleženci ekskurzije SPOT Svetovanje na Planini nad Ajdovščino. Foto: D. Šraml Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. 2 Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € ½ strani (A5) 150 € 90 € ¼ strani (A6) 100 € 60 € manjše od ¼ A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. oktober 2020 Krpanov glas Aktualno Poziv – zaščitna oprema V prejšnjem KG je bil objavljen Javni poziv COVID 19 za nakup zaščitne opreme. Skrajni rok za oddajo vlog je 31. 10. 2020. Če imate vprašanja glede javnega poziva, jih lahko naslovite na elektronski naslov zascitna@podjetniskisklad.si. Odgovori na vprašanja bodo objavljeni na spletni strani SPSa. Če potrebujete brezplačno pomoč, jo lahko dobite na Slovenskih poslovnih točkah SPOT. Predlog novega, 5. paketa PKP Vlada je 25. septembra sprejela predlog 5. paketa proti koronskih ukrepov - PKP5 in ga poslala v obravnavo in sprejem Državnemu zboru RS. Kaj vsebuje? Samozaposlenim zagotavlja temeljni dohodek (700 €) in plačilo prispevkov (400 €). Delodajalcem podaljšanje ukrepa čakanja na delu doma do konca leta 2020 za vse panoge; pogoj je upad prihodkov za vsaj 30 % glede na leto 2019. Od 1. septembra dalje zakon predvideva možnost uveljavljanja 80 % nadomestila v primeru odsotnosti z dela zaradi varstva otroka zaradi višje sile - odrejene karantene; 100 % nadomestilo plače v primeru odrejene karantene zaradi stika z okuženo osebo na delovnem mestu. Več o tem na skupnih straneh. Skupno na sejme v tujino Agencija SPIRIT Slovenija je dopolnila seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini 2021. Več na: https://bit.ly/32ZCECi Lesarji - B2B srečanje z avstrijskimi podjetji OZS in Koroška gospodarska zbornica vas v sodelovanju z mrežo zbornic New Alpe Adria ter mrežo EEN vabi na virtualno poslovno srečanje z avstrijskimi podjetji s področja lesarstva, lesene gradnje in gozdarstva, ki bo preko spleta potekalo 14. oktobra 2020. Razpis za gostince in prevoznike MGRT je v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom objavil javni razpis za blaženje posledic krize zaradi COVID-19. Podjetja, ki se ukvarjajo s turizmom, gostinstvom in potniškim prometom ter imajo vsaj enega zaposlenega, lahko pridobijo ugodne brezobrestne kredite. Rok za oddajo vlog je 9. 10. 2020. Več na https://podjetniskisklad.si/sl/razpisi?view=tender&id=110 Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna oktober 2020 vse informacije o popustih in ugodnostih mozaikpodjetnih.si Med virusom in optimizmom Jesen prihaja. Vinotok se končuje z dnevom reformacije in napovedjo vseh svetih – dneva spomina na mrtve. Vinogradi so kletarjem odprli svoja nedrja in ponudili vse, kar je dozorelo. Letnik bo dober. Kaj pa gospodarstvo? Koliko škode bo znova razbohoteni korona virus povzročil in koliko časa jo bo še povzročal? Država je sicer prisluhnila zbornici in malemu gospodarstvu. Tudi na njen predlog je sprejela ukrepe za omilitev težkih posledic krčenja obsega poslovanja. Bodo ukrepi omogočili preživetje najbolj ranljivim in izpostavljenim? So pa tudi podjetja, ki jih nove okoliščine niso pretirano prizadele. Nekatera od njih so na Vipavskem obiskali logaški podjetniki. V organizaciji SPOT Svetovanja so se seznanili z vodstvi več podjetji, ki propulzivno nadaljujejo družinske poslovne (obrtne) zastavke. Lepo je slišati občudovanja vredne zgodbe. Koliko dela, iskanj, poskusov in pravih odločitev je za tem, pa si lahko le približno predstavljamo. Na cerkniških straneh lahko tokrat beremo koristne in uporabne napotke z različnih področij, tako strokovnih kot vsakdanjih. Tudi o bontonu je nekaj besedi. Bonton je ravnanje, način komuniciranja med ljudmi, ki ga pri drugih večkrat pogrešamo, sami pa … Marsikatera zamera in nelagodje bi bilo prihranjeno, če bi zares premislili, preden kaj rečemo – nam in drugim, seveda. Na Postojnskem je letos hudo završalo zaradi zneskovno povečanih nadomestil za uporabo stavbnega zemljišča. Utemeljenost je bila stvar presoje. Vsekakor pa je do tega prišlo v najmanj primernem času epidemije. Za prihodnje leto je pričakovati olajšanje. Preglednica kaže podatke. Priznanja praviloma odslikujejo nadpoprečno kakovost delovanja, poslovanja, ustvarjanja. Gregor Petkovšek, samostojni podjetnik s Stare Vrhnike je prejel Znak odličnosti v gradbeništvu 2020. Predstavljamo ga na vrhniških straneh. Čim manj omejitev in čim več poslovne prodornosti vam želim. Urednik 3 Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica Svoj čas je veljalo, da so poročene ženske nazivali z gospa, neporočene z gospodična. Danes velja, da se vse ženske po 18. letu naziva z gospa, kot znak ekonomske samostojnosti, ne glede na to ali ta dejansko obstaja ali ne. Poročni prstan, drug prstan ali nakit, ki ga nosimo tako ženske kot moški tako ostaja znak čustvene pripadnosti. Nošenje nekaterih vrst nakita čustvene pripadnosti (zapestnice, nagležnice, verižice) je po bontonu dovoljeno nositi osebam, ki so poklicno čustveno involvirane. (vzgojiteljice, učiteljice,...). Košnikova opozarja tudi na previdnost pri tikanju in svetuje tehten premislek o tem, komu in kdaj dovolimo tikanje in ob tem slikovito pravi, da je težje reči »vi koza« kot »ti koza«. Pred vstopom v prostor oz. pisarno še vedno velja staro pravilo trkanja. Kaj lahko se zgodi, da vidimo ali slišimo nekaj, kar nas in ostale lahko spravi v neroden in nelagoden položaj. Mobilni telefon, nepogrešljiva naprava vsakega posameznika, se na sestankih, pa v zdravstvenih in drugih javnih ustanovah, tudi restavracijah, ne sme oglašati in tudi naše oglašanje nanj presega meje dobrega okusa, pravi Košnikova. Ob tem dobrohotno dodaja, da je zelo dobro poskrbeti, da so tako zasebni kot poslovni toaletni prostori v primernem stanju, saj so naša najbolj intimna osebna izkaznica. Seveda pa je prav, da poskrbimo tudi za naše zasebne in poslovne prostore, da ne dajejo »popotresnega« videza. REPUBLIKA SLOVENIJA Bonton Edvard Kadič, strokovnjak za komunikacijo in osebnostni razvoj, je v enem svojih zadnjih intervjujev zapisal, da običajno mislimo, da bodo prav vsi opazili in tudi obsodili, če se nam bo zataknilo pri nastopu, če bomo izgubili »rdečo nit« ali bomo malce zašli iz osnovne teme. Pravi, da največkrat tega nihče ne opazi, če sami ne pritegnemo pozornosti z intenzivnim opravičevanjem. Enako bi lahko dejali za pravila lepega vedenja, če naši »zdrsi« od postavljenih pravil in pričakovanega obnašanja niso prepogosti, preveč očitni in moteči. Mag. Bojana Košnik Čuk, mednarodno priznana strokovnjakinja s področja poslovnega bontona, meni, da smo v zadnjih časih v mnogih stvareh postali precej liberalni, žal, tudi v uporabi in upoštevanju pravil lepega vedenja. Predavateljica in avtorica knjige Bonton dodaja, da so v vseh obdobjih živeli neotesanci in nevzgojeni ljudje, tudi v visokih krogih. Tudi danes. Če se samo spomnimo na kazanje običajno z obleko pokritega dela telesa pod tako imenovanim »zidarskim dekoltejem« akademsko izobražene in v učno – vzgojni proces vpete osebe na petkovih uličnih kolesarskih protestih. Pravila lepega vedenja so se in se skozi čas spreminjajo. Kljub novostim je dobro, da včasih odpihnemo prah s pravil, ki krepijo medsebojno razumevanje, strpnost in obzirnost ter potrjujejo uglajenost in vzgojenost. Na področju rokovanja še vedno veljajo pravila, da dama najprej ponudi roko gospodu in ne obratno. Dama se lahko rokuje orokavičena, gospod ne. Pri predstavljanju velja temeljna prednostna razvrstitev, torej predstavimo »prišleka« navzočim, nižjega po položaju višjemu, mlajšega starejšemu, gospoda dami, neznanega znancem. Foto: S. Š. Vladni ukrepi in obdavčitev v 2020 mag. Bojana Košnik Čuk na delavnici »Bonton«, 24. septembra 2020 v Postojni 4 Vladni strateški svet za debirokratizacijo je pripravil, in tudi že predstavil, predlog ukrepov za poenostavitev poslovanja na treh ključnih področjih; davčnem, gospodarskem in okoljskem. Predlogi so v usklajevanju, dopolnitvah, po dokončnem oblikovanju jih bo sprejela Vlada. Predlagane so poenostavitve pri oddajanju davčnih obrazcev za podjetja in samostojne podjetnike, uvedba enega vplačilnega računa, kar bi znižalo bančne provizije; predlagan je skrajšan rok z 20 na 15 let, po katerem se dohodnina ne plača od dobička iz kapitala pri odsvojitvi le tega; predlagana je 10 % nižja davčna stopnja davka iz kapitala (s 27,50 na 25 %); pri oddajanju nepremičnin v najem se predlaga odpravo dejanskih stroškov, zvišanje normiranih odhodkov in nižja stopnja dohodnine. Pri normirancih skupina vladnega strateškega sveta predlaga znižanje normiranih odhodkov z 80 na 60%, s čemer se spremeni efektivna obdavčitev prihodkov s 4 na 8%. Efektivna obdavčitev po dejanskih odhodkih znaša letos 7,03% od doseženega dobička. oktober 2020 COVID in varovanje zdravja delavcev Pripravlja Silva Šivec Spomniti se je potrebno, da smo z Zakonom o spremembah in dopolnitvah zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2R) in Zakonom o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini (ZDoh-2V), ki sta bila objavljena 5. 11. 2019, dobili določene spremembe na davčnem področju, ki so stopile v veljavo v letu 2020. Ob pripravi davčnih obračunov za leto 2020 bomo tako tudi prvič upoštevali spremembo pri obračunu davka od dohodkov pravnih oseb. Vemo, da smo doslej z olajšavami kot so pokrivanje davčne izgube, olajšave za vlaganja v raziskave in razvoj, olajšava za investiranje, olajšava za zaposlovanje, olajšava za zaposlovanje invalidov itd. davčno osnovo znižali na 0 in posledično plačali 0 davka. Izjema je bila olajšava za pokrivanje davčne izgube, ki je bila priznana tudi doslej samo v višini 50% davčne osnove. Odslej bo vsaka pravna oseba plačala davek, saj se je z zgoraj navedeno spremembo zakona uvedla omejitev zmanjšanja davčne osnove. Vse davčne olajšave in izgube iz preteklih davčnih obdobij se priznajo le do višini 63% davčne osnove, kar pomeni, da znaša efektivna stopnja obdavčitve zavezanca po dejanskih odhodkih 7,03%. V sredo, 2. decembra 2020 bo v okviru SPOT svetovanje PNR, izveden (spletni) seminar na temo sprememb pri oddajanju davčnih obračunov 2020, tudi z vidika davčnih olajšav ter dokazovanju upravičenosti do »pomoči« iz vladnih ukrepov za omilitev posledic COVID 19. Vladni strateški svet predlaga tudi zvišanje davčne olajšave s 3500 na 4000 EUR, kar pomeni znižanje dohodnine za fizične osebe ter socialno kapico v višini 6000 EUR, s ciljem, da se v Slovenijo vrnejo nekatere multinacionalke. Nadalje strateški svet podpira predlog OZS, po katerem naj bi upokojenci ob prejemanju polne pokojnine lahko delali še naprej, vendar iz zaposlitve ali dejavnosti plačevali vse obvezne prispevke in davke. Med predlogi za debirokratizacijo je tudi poenostavitve aktivnosti na točki SPOT registracija ter čezmejnem poslovanju ter odpravo nekaterih (nepotrebnih) statističnih poročanj. Na okoljskem področju določene administrativne razbremenitve prinaša že sama novela gradbenega zakona, ki je v pripravi in razpravi: poenostavitve pri manjših rekonstrukcijah, začasnih objektih, odpravljanje ovir pri legalizaciji objektov ter pridobivanju gradbenih dovoljenj za zgradbe, ki so bile zgrajene pred 2018. Glede na specifičnost omenjenega sklopa se bodo v prihodnjih dneh in tednih tudi na tem področju po vsej verjetnosti odvijale (vroče) razprave. Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna oktober 2020 vse informacije o popustih in ugodnostih mozaikpodjetnih.si Na spletni strani Združenja za medicino dela, prometa in športa: https://www.anticovid.zmdps.si/2020/03/23/ ministrstvo-za-zdravje-navodila-za-delodajalce-in-mdps/, si lahko preberete Navodila glede varovanja zdravja delavcev v času epidemije COVID. Na strani OOZ Postojna je objavljen članek svetovalke SPOT Svetovanje PNR Alenke Volk Penko o tem. V oktobru bo predvidoma tudi seminar na to temo. Vodenje - ena ključnih kompetenc Mag. Martin Lisec z Inštituta Stopinje je 25. septembra izvedel seminar na temo vodenja za podjetnike in potencialne podjetnike - mlade. Seminar smo v zadnjem trenutku izvedli spletno, saj smo uro pred pričetkom dobili informacijo o odrejeni karanteni zaradi COVID 19 za nekaj prijavljenih potencialnih udeležencev. Prihajamo do zaključka, da se bo v prihodnosti večina seminarjev odvijala spletno, saj se na tak način 100 % izognemo morebitni okužbi. COVID-19 bo v prihodnosti pogojeval način dela, poslovanja, komunikacije in tudi vodenja. Osnovna, rdeča nit delavnice je bila usmerjena v razmišljanje o razvoju kompetenc, ki odlikujejo navdihujočega, visoko motiviranega, za timsko delo in nove načine dela usposobljenega voditelja. mag. Martin Lisec Aktualni razpisi 15. 9. 2020 je na GZS, Regionalna zbornica Postojna, potekala predstavitev aktualnih razpisov za podjetja v času pandemije. Zapis o tem lahko preberete na postojnskih straneh glasila. Vsem, ki vas »kreditne linije« zanimajo svetujemo, da pokličete na Slovenski regionalni razvojni sklad v Ribnici, 01 836 19 53 Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija 5 Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec Logaške obrtnike in podjetnike ter predstavnike občine je na sedežu območne zbornice sprejel župan Občine Ajdovščina Tadej Beočanin. Občina se ponaša s številnimi uspešnimi ukrepi za spodbujanje razvoja podjetništva, od subvencioniranega nakupa zemljišč v obrtnih conah do brezobrestnih kreditov za podjetnike. Učinki ukrepov v zadnjih petih letih so opazni, predvsem pri naraščanju števila prebivalcev občine. Posluh občine za razvoj obrti in podjetništva je potrdil tudi direktor ajdovske obrtne zbornice Marko Rondič, ki je bil tudi najbolj zaslužen za tokratno ekskurzijo. Po kosilu je sledil še obisk logističnega podjetja SLO-CAR d.o.o. Z vztrajnim delom se je po skromnih začetkih v letu 1974 skozi desetletja uspešnega dela in veliko prevoženih kilometrih podjetje povečalo ter okrepilo svoj tržni položaj. Vodenje podjetja je po očetovi upokojitvi leta 2012 prevzel sin Luka Slokar. Danes se predvsem trudi v smeri digitalizacije in optimizacije poslovanja logističnih procesov. V vinorodni deželi nismo pozabili na obisk vinskih kleti. Najprej smo si ogledali biodinamično vinsko klet Guerila v Planini nad Ajdovščino. Gre za eno najsodobnejših vinskih kleti. Vino pridelujejo izključno na ekološki način. Zatem smo vstopili še v vinsko klet Benčina v gručasti vasi Lože v zgornji Vipavski dolini, kjer se vse vrti okrog vina. Pri obeh vinarjih se ljubezen do vinogradov, grozdja ter vina prenaša iz roda v rod. REPUBLIKA SLOVENIJA Ajdovsko podjetništvo v dobri kondiciji Foto: D. Šraml V okviru projekta SPOT svetovanje – izmenjava dobrih praks smo se logaški obrtniki in podjetniki ter predstavniki lokalne skupnosti odpravili v Vipavsko dolino, ki se ponaša s čudovito naravo in dobrimi razmerami za razvoj gospodarstva in podjetništva. To je zraslo na temeljih obrti in nekdanjih industrijskih obratov. Iz bogate preteklosti se je po vojni močno razmahnila predvsem prehrambna, gradbena, lesna, kovinska in tekstilna industrija. Iz te doline so v svet prodrla številna uspešna in inovativna podjetja. Nekatere teh navdihujočih lokalnih podjetniških zgodb smo spoznali na tokratni podjetniški ekskurziji, na kateri smo – času in situaciji primerno – upoštevali navodila in priporočila NIJZ z namenom preprečevanja okužb z virusom SARS-CoV-2. Najprej smo si v Podnanosu ogledali podjetje ŠRAML d.o.o., kjer se ukvarjajo s proizvodnjo inoks opreme, predvsem za predelavo sadja, izvažajo pa kar v 65 držav. Na vratih sta nas pričakala ustanoviteljeva sinova, Avguštin in Denis Šraml, ki sta vodenje prevzela kot druga generacija družinskega podjetja. Ponosna sta na dejstvo, da v hiši poteka celoten proces - od razvoja in inženiringa do marketinga in prodaje. V Vipavi nas je z inovativno zasnovo in bogatimi poslikavami navdušil dvorec Lanthieri. Naravni biser je tudi njegova okolica z izviri reke Vipave. V Vrhpolju ni šlo brez ogleda največjega mozaika patra Marka Ivana Rupnika na Slovenskem, kjer nas je sprejel tamkajšnji župnik, sicer Logatčan, Janez Kržišnik. Pot smo nadaljevali v Ajdovščini, kjer smo v obrtni coni obiskali vrhunsko kovinarsko podjetje FPM ČERNIGOJ d.o.o., ki ga vodi direktor Martin Černigoj. To se je bliskovito hitro razvijalo in se zato pred časom preselilo v večje prostore v obrtni coni. Ponaša se s sodobno proizvodnjo in največjo stružnico v svojem segmentu pri nas. Pozorno smo sledili decidiranemu pojasnjevanju biodinamičnega postopka pridelovanja vina, od trsa do soda Foto: D. Šraml Tehniški dan na OŠ Tabor Med ogledom kovinarskega podjetja Šraml d.o.o. v Podnanosu 6 OOZ Logatec je na začetku novega šolskega leta organizirala tehniški dan na Osnovni šoli Tabor Logatec. Devetošolce smo na zanimiv in zabaven način navduševali nad tehniko, podjetništvom in obrtjo. Zaradi ukrepov za omejitev širjenja koronavirusa je bil tehniški dan izveden na šolskem dvorišču, kjer smo postavili pravo malo učilnico na prostem. Po uvodnem pozdravu direktorja zbornice mag. Dejana Šramla, je svoje delo predstavil Damjan Pogorelec, nosilec obrti v firmi Kovinar Bernarda Pogorelec s.p. Majhoktober 2020 Praktično naravnana delavnica bo namenjena vsem, ki želijo nadgraditi svoje znanje in izboljšati poslovanje preko omenjenih portalov. Spoznali bodo trende v turizmu, skrivnosti uspešnega poslovanja na spletnih portalih ter ključne korake pri vzpostavitvi spletnih profilov. O terminu in programu delavnice vas bomo še naknadno obvestili. Udeležba bo brezplačna. Število udeležencev bo omejeno, prednost bodo imeli ponudniki nastanitvenih kapacitet. Vnaprejšnje prijave sprejemamo na anja. zagar@ozs.si. Pripravljata Dejan Šraml in Anja Žagar Damjan Pogorelec iz firme Kovinar je pritegnil obilo pozornosti učencev zadnjega letnika OŠ Tabor no podjetje s Kalc je uspelo prodreti v svet, izvozi namreč kar 98 % proizvodnje, največ v Švico in Nemčijo. Na tehniškem dnevu sta Teja Hrastnik in Sindy Smodiš iz logaškega podjetja HAIR BEAUTY d.o.o. predstavili tega slovenskega distributerja profesionalne lasne kozmetike blagovne znamke Schwarzkopf. Nenehno morajo slediti trendu s kakovostnimi in tehnološko dovršenimi proizvodi, poleg tega pa frizerjem nuditi inovativen globalni sistem izobraževanja. Zatem je direktor Janez Nagode predstavil podjetje OKNA IN VRATA NAGODE d.o.o., kjer se v izdelkih prepletajo tradicija in sodobne izboljšave. Njihova proizvodnja je tehnološko dovršena, pred letom pa so odprli nov poslovno-proizvodni objekt v IOC Zapolje. Predstavnika obrtne zbornice, Dejan Šraml in Anja Žagar, sta v nadaljevanju s predavanji in delavnicami mlade uspešno spodbujala k podjetniški miselnosti in ustvarjalnosti. Učenci so se razživeli na delavnici, kjer so lahko preizkusili svojo inovativnost in iznajdljivost. Iz dodeljenega materiala so morali zgraditi čim višji stolp. Namen naloge je bil, da spoznajo akcijski pristop k reševanju problemov, pomen učenja iz izkušenj, tveganja in uporabe znanja, pa tudi pomen timskega dela. Rešitve učencev so bile že v prvem poskusu zares domiselne. Dobili so tudi drugo priložnost, da so se lahko učili na izkušnjah in svojih napakah. Ob koncu dneva je sledila še predstavitev s strani mlade direktorice URBANA IGRALA d.o.o., Mojce Rupnik. V podjetju iz sodobnih materialov izdelujejo izdelke za aktivno preživljanje prostega časa za vse generacije. Igrala so izdelana iz različnih materialov, kot so les, kovina in plastika, pri slovenskih kupcih pa je najbolj priljubljen les. Tripadvisor, Booking, Airbnb V jesenskem času na zbornici pripravljamo delavnico na temo poslovanja na portalih Booking.com, Tripadvisor in Airbnb, z namenom spodbujanja razvoja logaškega turizma, gostinstva in živilstva. oktober 2020 Razstava ob 50-letnici Logaških novic Občina Logatec je ob jubileju, 50-letnici Logaških novic, pripravila tudi razstavo. Del te so bili tudi logaško gospodarstvo, obrt in podjetništvo kot pomemben steber razvoja kraja. Razstava je bila septembra na ogled v preddverju logaškega upravnega centra. Foto: A. Žagar Foto: D. Šraml Aktivnosti so organizirane v okviru projekta SPOT Svetovanje, ki je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. Utrinek z razstave ob 50-letnici Logaških novic v delu, ki govori o obrti in podjetništvu v minulih petih desetletjih. Koda 95 za 2021 Redno usposabljanje voznikov po predpisanem programu za leto 2021, t. i. »koda 95«, bo v soboto, 19. decembra 2020, ob 7. uri, letos zaradi novega koronavirusa izjemoma v Narodnem domu Logatec. Več informacij in prijavnica na www.ooz-logatec.si. Vnaprejšnja prijava je obvezna. 7 Krpanov glas Za leto 2021 nižja NUSZ Občina Postojna je sprejela spremembe in dopolnitve odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča, ki bo veljalo za leto 2021, kot je bilo dogovorjeno na sestanku z ožjo delovno skupino predstavnikov podjetij iz občine Postojna, v kateri je sodelovala tudi OOZ Postojna. Na teh pogajanjih nam je uspelo dogovoriti, da se IC ob Reški cesti in IOC ob Kolodvorski cesti in Volaričevi ulici uvrsti iz prve cone v drugo ter POC na Ravbarkomandi in v Belskem iz druge v tretjo cono. Zmanjša se tudi obremenitev zunanjih poslovnih površin v vseh treh območjih na 50 % točk določenih za poslovni namen. Primerjava 2021 : 2020 (v spremembo vključeni zgolj poslovni subjekti): V obstoječi evidenci NUSZ je preko 7.700 zavezancev, od katerih jih je predmet primerjave 684 zavezancev, ki prejmejo odmero NUSZ za vsaj enega od poslovnih namenov (pridobitni, nepridobitni in zunanje poslovne površine). Od navedenih zavezancev se njihova bremenitev z uveljavitvijo novega odloka odmere NUSZ spremeni na naslednji način: • 179 zavezancem se obremenitev NUSZ zniža • 505 zavezancem se obremenitev NUSZ ne spremeni • 0 zavezancem se obremenitev NUSZ zviša Od 179 zavezancev, katerim se obremenitev NUSZ zniža, se zniža na naslednji način: • 25 zavezancem se zniža obremenitev od 0 – 10 EUR • 22 zavezancem se zniža obremenitev NUSZ od 10 – 20 EUR • 36 zavezancem se zniža obremenitev NUSZ od 20 – 50 EUR • 20 zavezancem se zniža obremenitev NUSZ od 50 – 100 EUR • 45 zavezancem se zniža obremenitev NUSZ od 100 – 1.000 EUR • 31 zavezancem se zniža obremenitev NUSZ od 1.000 – 46.814 EUR Primerjavo pripravila: Maja Korošec, univ. dipl. pravnica, Občina Postojna REPUBLIKA SLOVENIJA Ne odlašajte. Posodobite dokumentacijo! Izjava o varnosti z oceno tveganja Zakon o varnosti in zdravju pri delu (v nadaljevanju: ZVZD1, Uradni list RS, št. 43/11) določa pravice in dolžnosti delo8 Obvestila OOZ Postojna dajalcem in delavcem v zvezi z varnim in zdravim delom ter ukrepi za zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu. V ta namen mora delodajalec izvajati ukrepe, potrebne za zagotovitev varnosti in zdravja delavcev ter drugih oseb, ki so navzoče v delovnem procesu, vključno s preprečevanjem, odpravljanjem in obvladovanjem nevarnosti pri delu, obveščanjem in usposabljanjem delavcev, z ustrezno organiziranostjo in potrebnimi materialnimi sredstvi. Posebno skrb mora nameniti zagotovitvi varnosti in zdravju nosečih delavk, mladih in starejših delavcev ter delavcev z zmanjšano delovno zmožnostjo ter pri izbiri ukrepov upoštevati tveganja, katerim so ti delavci izpostavljeni pri delu, v skladu s posebnimi predpisi. Delodajalec mora upoštevati spreminjajoče se okoliščine ter izvajati take preventivne ukrepe in izbirati take delovne in proizvajalne metode, ki bodo zagotavljale izboljševanje stanja in višjo raven varnosti in zdravja pri delu ter bodo vključene v vse aktivnosti delodajalca na vseh organizacijskih ravneh. Običajno delodajalci prenesejo strokovne naloge na področju varnosti pri delu na strokovnega sodelavca ali zunanjo strokovno službo ter strokovne naloge v zvezi z izvajanjem zdravstvenih ukrepov na izvajalca medicine dela. Kljub temu pa jih to ne odvezuje odgovornosti na tem področju. Delodajalec mora pisno oceniti tveganja, katerim so delavci izpostavljeni pri delu, po postopku, določenem v 1. odstavku 17. člena ZVZD-1. Opustitev slednjega je prekršek, sankcioniran z globo od 2.000 do 40.000 EUR. Seveda pa takšna ocena ni dokončna, kajti delodajalec je dolžan popraviti in dopolniti oceno tveganja vsakokrat, ko obstoječi preventivni ukrepi varovanja niso zadostni oziroma niso več ustrezni; ko se spremenijo podatki, na katerih je ocenjevanje temeljilo in ko obstajajo možnosti in načini za izpopolnitev oziroma dopolnitev ocenjevanja. SARS-COV-2 je bil letošnjega junija formalno uvrščen v direktivo o varovanju delavcev pred tveganji zaradi bioloških dejavnikov, zato je potrebno dokumentacijo in interne akte s področja varnosti pri delu prilagoditi novim okoliščinam, kajti v dani situaciji namreč ukrepi, ki jih delodajalec zagotavlja na podlagi obstoječe ocene tveganj delovnih mest, praviloma ne zadostujejo. Zato je potrebno sprejeti in izvajati dodatne ukrepe s ciljem, da se v danih okoliščinah zagotovi čim bolj varno in zdravo delo delavcev. Pri tem so vam lahko v veliko pomoč priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (https://nijz. si/sl), Združenja za medicino dela (https://www.anticovid. zmdps.si) in drugih pristojnih inštitucij. Na terenu se zaznava vedno več obiskov delovnih inšpektorjev, ki med drugim preverjajo, ali ste že izpolnili to obvezo, torej revidirali dokumentacijo in uredili protokole. Na drugi strani pa izvajalci storitev s področja varnosti pri oktober 2020 Pripravlja Irena Dolgan Izvajalec medicine dela Z globo v razponu od 2.000 do 40.000 EUR se kaznuje delodajalec, ki ne zagotovi, da zdravstvene ukrepe v zvezi z varnostjo pri delu izvaja izvajalec medicine dela. Izvajalec medicine dela opravlja - odvisno od vrste dejavnosti ter vrste in stopnje tveganja za nastanek nezgod pri delu, poklicnih bolezni in bolezni, povezanih z delom delavcev - zdravniške preglede delavcev in sodeluje pri izdelavi strokovnih podlag za izdelavo izjave o varnosti. Nadalje seznanja delavce s tveganji, povezanimi z njihovim delovnim mestom in delovnim okoljem, ki lahko privedejo do funkcionalnih okvar, bolezni ali invalidnosti; spremlja in analizira stanje v zvezi s poklicnimi boleznimi ter boleznimi, povezanimi z delom in odkriva njihove vzroke. Pripravlja poročila za delodajalce glede na ugotovitve iz analiz zdravstvenega stanja delavcev, ugotovljenega na zdravniških pregledih ter sodeluje v procesu poklicne rehabilitacije, svetuje pri izbiri drugega ustreznega dela in sodeluje pri pripravi načrta delodajalca za dajanje prve pomoči. Ne nazadnjesodeluje pri usposabljanju delavcev in delodajalcev za splošne in posebne ukrepe prve pomoči. Pandemija COVID-19 je v svetu in pri nas še naprej v polnem razmahu, zato je sodelovanje z izvajalcem medicine dela v teh časih še bolj nujno in potrebno. O aktualnem stanju ja na novinarski konferenci 25. septembra letos spregovorila prof. dr. Metoda Dodič Fikfak, predstojnica Kliničnega inštituta za medicino dela, prometa in športa. Opozorila je na kar nekaj načinov omejevanja širjenja virusa v delovnih prostorih, predvsem pa je izpostavila razkuževanje in prezračevanje proizvodnih prostorov, način organizacije delovnega procesa po sistemu ločenih skupin delavcev, da se med sabo ne družijo in mešajo. Kot kritične točke za širjenje virusa je omenila vhode v podjetje, registrirne ure, umivalnice, stranišča, prostore za kadilce in jedilniške prostore, itd. Predvsem pa nam je položila na srce, da Nacionalni inštitut za javno zdravje ne more pripraviti tako natančnih in specifičnih navodil, kot bi pričakovali delodajalci, saj se v organizacijah delovni procesi razlikujejo in ob tem delodajalcem svetovala, da se o problemih in tveganjih prvenstveno posvetujejo s strokovnimi sodelavci, ki so jim zaupali naloge na področju varnosti pri delu, torej varnostnimi inženirji in specialisti medicine dela. Alenka Volk Penko oktober 2020 Kreditne linije v času pandemije V torek, 15. septembra 2020 smo v prostorih Gospodarske zbornice RZ Postojna organizirali predstavitev aktualnih razpisov za podjetja. Razpise sta predstavila Tomaž Stojanović, SPOT Svetovanje Primorsko-notranjske regije in Tjaša Kariš, vodja sektorja za izvajanje spodbud Slovenskega regionalnega razvojnega sklada iz Ribnice. Obširno je bil predstavljen Javni razpis za dodeljevanje likvidnostnih posojil na problemskih in obmejnih območjih – B1. Objavil ga je Slovenski regionalni razvojni sklad konec julija (Ur. l. RS, št. 107 z dne 31. 7. 2020 in sprememba 118/2020 z dne 4. 9. 2020) s ciljem ohranjanja gospodarske dejavnosti, ki ustreza zagotavljanju likvidnosti in dostopa do financiranja. Vlagatelji morajo biti MSP, ki izvajajo projekt in imajo registriran sedež podjetja ali poslovno enoto na problemskem in obmejnem problemskem območju. V ustrezni register morajo biti vpisni pred 1.1.2018. Gre za brezobrestno posojilo, brez stroškov vodenja posojila in sklepanja posojilne pogodbe. Skupna doba vračanja je največ 60 mesecev z vključenim moratorijem največ 6 mesecev in ne sme presegati ekonomske dobe projekta. Delež sofinanciranje sklada je 100% upravičenih stroškov, v kar ni vključen DDV. Minimalna višina zaprošenega posojila znaša 5.000,00 EUR, maksimalna pa 50.000,00 EUR. Skrajni rok za oddajo vloge je 9. 10. 2020. V kolikor imate dodatna vprašanja, nas pokličite. Alenka Penko Foto: I. D. delu zaradi povečanega obsega povpraševanja, revizije ne uspejo pripraviti pravočasno. Glede na to vam svetujemo, da si sprotno beležite, kakšne ukrepe ste sprejeli in kdaj in kako so bili delavci obveščeni, saj se boste ob obisku inšpektorja le težko spomnili za nazaj, brez vodenja ustreznih evidenc. S predstavitve aktualnih razpisov, ki je potekala na postojnski območni enoti GZS Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija 9 Krpanov glas Obvestila OOZ Vrhnika Izberite kakovost – dodajte odličnost boljših rešitev od že predlaganih. Z njimi v največji mogoči meri sodelujemo, igramo na odprte karte. Dobite dobre delavce? Samostojni podjetnik Gašper Petkovšek se ukvarja z energetskimi in gradbenimi rešitvami. Letos je prejel znak odličnosti v gradbeništvu. O delu in prejetem certifikatu se je z njim pogovarjal urednik. Tudi z zaposlenimi imamo odprte in dobre odnose. Obojestranska prilagodljivost je temelj teh odnosov. Delavcev ne iščemo, oni nas poiščejo. G. Petkovšek, svojo dejavnost ste registrirali pred vsega šestimi leti. Zakaj ste se zanjo odločili? Res, kot samostojni podjetnik sem začel leta 2014. Pred tem sem že delal v branži in spoznaval njene zakonitosti, ki pa mi niso bile blizu. Zvečine so podjetja zasledovala isti cilj: čim večji dobiček, ostanek dohodka, ne glede na zadovoljstvo strank in zaposlenih. Dejavnost vaše firme Libela, energetske in gradbene storitve Gašper Petkovšek s.p., in od kod ideja za naziv firme? Specializirali smo se v energetskih prenovah tako stanovanjskih hiš kot tudi večstanovanjskih objektov. Seveda pri teh prenovah vedno potrebujemo tudi spremljevalna dela, da se lahko projekt spelje zaokroženo do konca. S tem namenom smo poskrbeli, da se z ločenimi skupinami lotimo tudi izolacij streh, notranjih adaptacij, mansarde, stavbnega pohištva, polaganja ploščic, ureditve okolice (škarpe, tlakovanje dvorišč, …) Vsaka skupina, ki izvaja omenjene dejavnosti naše firme, pri svojem delu potrebuje različna orodja. In katero orodje uporabljajo vsi, če odmislimo meter in svinčnik? »Vaser vago«, kot pogovorno rečemo. Zato »Libela«. Samo izvajate dela ali jih tudi načrtujete? Delamo vse: od zamisli izvedbe do izvedbe same. Prisluhnemo željam stranke, ji pa tudi ponudimo izbiro morda še 10 Foto: zasebni arhiv Kako ste torej zastavili svojo poslovno pot? Želel sem poslovati kot podjetnik, samostojni podjetnik, fokusiran na resnično, trajnostno zadovoljstvo strank in zaposlenih. Zadovoljstvo naj bi zajemalo tako celovitost ponudbe kot prilagodljivost željam in potrebam naročnikov in zaposlenih. Zadovoljna stranka je Gašper Petkovšek, najboljša reklama, zadovoljen prejemnik znaka odličnosti delavec je dober delavec. v gradbeništvu Začetki niso bili lahki. Ciljev, ki sem si jih zastavil, ni bilo lahko dosegati, ker so bili drugačni od že omenjanih. V začetku sem dobil čvrsto podporo vrhniške zbornice. Sekretarka Adela Cankar mi je nudila vse potrebne informacije, ki sem jih potreboval pri poslovanju. Zbornici sem hvaležen za to podporo. Pot do znaka odličnosti v gradbeništvu? S svojo poslovno filozofijo smo očitno zbudili zanimanje Akademije poslovne odličnosti. Poiskali so nas, v globino pretresli in pregledali naše poslovanje in organizacijo. Reči je treba, Znak odličnosti da so bili pri tem temeljiti, a v gradbeništvu 2020 korektni. Izdani certifikat ni zgolj papir, pač pa je odsev pozitivnih ugotovitev zares temeljitega pregleda in analize načina poslovanja in stopnje prilagodljivosti, poslovne prožnosti in trajnostnih učinkov organizacije dela in poslovanja. Vemo, da delamo dobro. Zdaj je to potrjeno ne samo z zadovoljstvom strank, pač pa tudi s certifikatom institucije. Naj dodam: priporočam vsem, ki menijo, da ustrezajo zahtevam tega certifikata, da si ga pridobijo. Lahko jim odpre poglobljen pogled na organizacijo lastne firme, pri kupcih pa tudi nekaj velja! Rast vaše firme? V teh šestih letih smo postali eden najbolj renomiranih gradbincev na zahodnem in osrednjem delu Slovenije. Govorim o območju, ki je z logističnega gledišča smiselno. Zdaj nas je v skupini 68. Letno imamo okrog 35.000 m2 uspešno zaključenih projektov energetskih prenov. Pri širjenju obsega dela smo se opirali na zaupanje in garancije. Širitev nam je omogočilo tudi tesno sodelovanje z Obnovo, ki nam je zagotovilo doseganje primernih cen gradbenih materialov. Brez tega bi bilo naše poslovanje izpostavljeno prevelikim finančnim tveganjem. Zaposleni se nenehno izobražujemo, doma in v tujini, tako pri proizvajalcih materialov kot pri načrtovalcih novosti in novih gradbenih smernic. Korona kriza vas verjetno ni zaobšla? Ne, povzročila je velik upad obsega poslovanja. Vendar, mi smo otroci recesije, ne poznamo minulih zlatih časov gradbeništva. A smo se prilagodili, ne da bi opustili svoje temeljno vodilo: poštenost do strank in zaposlenih. G. Petkovšek, uspešne rasti in trdnega poslovanja vam želim na vaši poslovni poti. oktober 2020 Varstvo pri delu Pripravlja Adela Cankar Jubilanti 2020 V oktobru bomo vse člane, ki imate letos delovni jubilej 10, 20, 30 ali 40 let opravljanja dejavnosti, obvestili o jubileju. V naslednji številki bomo objavili letošnji seznam. V kolikor bi kdo ne dobil obvestila, naj nam sporoči, da uskladimo evidence. Jubilejna priznanja in plakete bomo jubilantom podelili predvidoma na prednovoletni prireditvi v soboto, 19. decembra v Cankarjevem domu. Ta sobotni večer boste lahko vsi udeleženci prireditve pustili skrbi doma, razveselili vas bomo z gledališko predstavo – komedijo. Prireditev bo izvedena, če ne bo omejitev zaradi COVID-19. Trenutno je epidemiološka slika slaba. Organizacija prireditev se odsvetuje in naše v Veliki dvorani CD na Vrhniki - upoštevajoč navodila NIJZ - ne bi mogli izpeljati. Verjamemo, da se bo stanje izboljšalo in bomo tradicionalno decembrsko prireditev lahko izvedli. Jesenski pohod Zaradi omejitev, ki jih je prinesel COVID-19, se je vodstvo zbornice odločilo, da bo jesenski izlet namenjen spoznavanju bližnje okolice Vrhnike. V soboto, 17. oktobra gremo na pohod na Zaplano, kjer si bomo ogledali ostanke preteklosti. Naše izhodišče bo na Betajnovi pri štirni (izhodišče tudi za vzpon na Planino). Po tankovski cesti in plinovodu se odpravimo proti Strmici in nadaljujemo proti Zaplani. Vodnik nam bo predstavil zgodovino dveh znamenitosti, vrednih ogleda. Rimski zid: ostanki skoraj 2000 let starega obzidja, ki je danes večinoma prekrit z zemljo in je viden, je več kilometrov dolg, meter do dva visok nasip. Pravijo mu tudi Ajdovski zid in je del poznorimske utrjene linije. Bila je ščit osrčja rimskega imperija pred sovražniki z vzhoda. Rupnikova linija je 3,5 km dolga tematska pot s 120 m višinske razlike. Govorimo o sistemu bunkerjev in utrdb, ki jih je gradila Kraljevina Jugoslavija pred drugo svetovno vojno kot obrambo pred italijanskim napadom. Ime je dobila po jugoslovanskem generalu slovenskega rodu Leonu Rupniku. Po obhodu in ogledih se spustimo v Star maln, kjer nas pričaka ekipa TD Blagajana in nam postreže goveji golaž s kruhovim cmokom ter vrhniške štruklje. Morda se najde tudi kaj pečenega kostanja. oktober 2020 petek, 16. oktober 2020 Za člane, pri njih zaposlene delavce in zunanje udeležence ponovno razpisujemo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 16. oktobra 2020, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za ostale udeležence je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Za vse, ki se usposabljanja tokrat ne boste mogli udeležiti, bo v letu 2020 usposabljanje še v novembru. DEDEK MRAZ 2020 sobota, 19. december Na prireditev se pripravljamo in jo bomo organizirali, če ne bo omejitev oz. priporočil NIJZ, da se podobna srečanja in prireditve zaradi COVID-19 odsvetujejo. Prav tako prireditve ne bo, če zaradi velikosti dvorane ne bi mogli zagotoviti upoštevanja priporočil NIJZ. Decembrska prireditev za otroke je na naši zbornici že dolgoletna tradicija. Tudi letos bo v goste prišel Dedek Mraz in obdaril otroke. Prireditev bo v soboto, 19. decembra v veliki dvorani Cankarjevega doma na Vrhniki. Starši oz. delodajalci, ki želite, da se otroci srečajo z Dedkom Mrazom, boste prispevali 25 € za posamezno darilo, za vse ostalo bomo poskrbeli na zbornici (prostore, animacijo, izbor daril…). Predstava še ni izbrana, obljubljamo pa, da bo za otroke zanimiva. Dedek Mraz s košem daril pa vedno prekosi vsa pričakovanja. Prijave na prireditev pričakujemo najkasneje do srede, 11. novembra, da bomo lahko pri dobavitelju pravočasno naročili primerne igrače oz. darila. Otroci do vključno 6. leta starosti bodo prejeli darilo (skupine so naslednje: do 1 leta, 1–2 leti, 3–4 leta in 5–6 let), starejši otroci (od 7 do 10 let) darilni bon, ki ga bo mogoče unovčiti v trgovinah Kocka (igrače, vse za šolo…), Blago mix (igrače, oblačila…), Molek servis (vse za šolo, računalništvo…). Ob prijavi navedite ime, priimek ter starost otroka, da ga bomo uvrstili v pravo skupino. Cena za posameznega udeleženca znaša 12 € in vključuje organizacijo, vodenje in kosilo v Starem malnu. Prijave pričakujemo najpozneje do 14. oktobra. V primeru slabega vremena ali morda celo prepovedi druženja zaradi COVID-19, se pohod prestavi za teden dni (24. oktober), o čemer boste prijavljeni pravočasno obveščeni. Vljudno vabljeni! 11 Krpanov glas Spletni MOS SPLETNI MOS je digitalna oživitev tradicionalnega MOS-a, ki bo potekal od 8. do 22. oktobra 2020. Z njim želijo na Celjskem sejmu MOS približati novim ciljnim skupinam in hkrati ohranjati stik z zvestimi obiskovalci sejmov. Spletni MOS s dobro prepoznavno blagovno znamko in 52.-letno tradicijo pomaga razstavljavcem povečati doseg in ponuditi novo pot do potencialnih kupcev. Projekt zagotavlja interaktivni pristop, nadgrajen z aktualnimi marketinškimi pristopi. Projekt zagotavlja interaktivni pristop, nadgrajen z aktualnimi marketinškimi pristopi. Razstavljavci in obiskovalci se boste povezovali na naši platformi s klepetalnikom v živo, video konferencami in tako obudili pristen stik v živo. SPLETNI MOS je dostopen tako obiskovalcem, kot tudi razstavljavcem na vseh napravah, ki imajo dostop do spleta, prav tako pa razstavljavcem omogoča transparentno in hitro analizo uspešnosti predstavitve na SPLETNEM MOS-u. Na voljo sta dva paketa: Klasik za 550 in Premium za 690 €. Informacije: info@ce-sejem.si Novi poslovni kontakti Obveščamo vas, da organizirajo zanimive dogodke za članstvo za nove poslovne kontakte ali nove načine povečanje spletne prodaje izdelkov: Vstop na tuji trg 7. 10. Brezplačni spletni individualni sestanek s svetovalko za vstop na angleški trg za prehrambene izdelke in pijačo Za nove poslovne kontakte 8. 10. Brezplačna virtualna 13. Mednarodna konferenca o prenosu tehnologij 14. 10. Brezplačno virtualno B2B srečanje z avstrijskimi podjetji s področja lesarstva, lesne gradnje in gozdarstva Povečanje prodaje izdelkov s pomočjo Etsy spletne platforme 14. 10. Webinar »Povečajte prodajo izdelkov s pomočjo spletne platforme Etsy« 19. 10. Spletno usposabljanje »Osnove uspešne prodaje na spletni platformi Etsy« 20. 10. Spletno usposabljanje »Od ustvarjalca do obrtnika / podjetnika« 4. 11. Spletno usposabljanje »Postavitev Etsy trgovine« - nadaljevanje usposabljanja 18. 11. Spletno usposabljanje »Optimizacija spletne trgovine Etsy (SEO)« Vir: OZS, Edina Zejnić 12 Napotila in sekcije PKP5 protikoronski paket Vlada bo s PKP5 poskrbela tudi za samozaposlene, ukrep čakanja na delo doma pa naj bi se podaljšal do konca leta za vse panoge. V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) smo zato zadovoljni, saj je vlada upoštevala večino naših predlogov. »Veseli nas, da je vlada v petem protikoronskem paketu upoštevala večino naših predlogov. V tem trenutku je pomembno, da pomagamo slovenskemu gospodarstvu in da ohranimo delovna mesta ter podjetja,« je predstavljene ukrepe v PKP5 komentiral predsednik OZS Branko Meh. Na pobudo OZS je vlada s PKP5 poskrbela tudi za samozaposlene. Ti naj bi tako prejeli mesečni temeljni dohodek v višini 1.100 EUR na mesec do konca leta 2020 z možnostjo podaljšanja za 6 mesecev. Pogoj je 30-odstotni upad prihodkov. Prav tako je vlada ugodila našemu predlogu, da se ukrep čakanja na delo podaljša do konca leta za vse panoge, z možnostjo podaljšanja za šest mesecev. Vlado smo v naših pobudah opozorili tudi na povračila plače delavcem in samozaposlenim v primeru karantene otrok. Vlada nam je tu delno ugodila, saj ukrep velja za delavce, ne pa tudi za samozaposlene. »Tudi samozaposleni imajo otroke, v primeru karantene otrok pa ostanejo brez prihodkov, zato predlagamo, da se tudi njim zagotovi ustrezno nadomestilo,« je prepričan predsednik Meh. Na našo pobudo naj bi se podaljšal tudi ukrep povrnitev nadomestila plače delodajalcem za čas odrejene karantene delavcu. Ukrep traja od oktobra do konca leta 2020 z možnostjo podaljšanja za 3 mesece. Delodajalcu bi ta strošek povrnila država. Samozaposlenemu pa naj bi v primeru odrejene karantene pripadalo nadomestilo v višini 250 EUR, prav tako od oktobra do konca leta 2020 z možnostjo podaljšanja za 6 mesecev. Pozdravljamo tudi nov ukrep, da delavec enkrat letno za tri dni bolniške odsotnosti ne potrebuje bolniškega lista, strošek nadomestila plače pa nosi ZZZS. OZS pričakuje, da bo vlada pozitivne ukrepe za gospodarstvo v celoti obdržala. Vir: OZS Milejše omejitve za gostince Vlada je izdala nov odlok, po katerem je opravljanje gostinske dejavnosti priprave in strežbe jedi in pijač v gostinskih in nastanitvenih obratih dovoljeno od 6.00 do 22.30. Na pobudo Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS so odlok spremenili, da je ta v milejši obliki. Po novem imajo tako gostje še 30 minut časa, da zapustijo lokal, oziroma 60 minut, če gre za restavracijo. oktober 2020 Krpanov glas Besedilo odloka: V 2. členu se spreminja drugi odstavek tako, da se glasi: 2. Opravljanje gostinske dejavnosti priprave in strežbe jedi in pijač v gostinskih in nastanitvenih obratih je dovoljeno od 6.00 do 22.30. Za drugim odstavkom se dodata nova tretji in četrti odstavek, ki se glasita: 3. Ne glede na prejšnji odstavek časovna omejitev opravljanja dejavnosti ne velja za dejavnost priprave in dostave jedi in pijač, dejavnost priprave in strežbe jedi in pijač v sobe oziroma druge oblike nastanitvenih enot v nastanitvenih obratih (sobna strežba) ter za osebni prevzem jedi in pijač. 4. Gostje, ki so ob 22.30 še v obratih iz drugega odstavka tega člena, jih morajo zapustiti najpozneje v 30 minutah, če v njih strežejo le preproste jedi, pijače in napitke (kavarne, slaščičarne, okrepčevalnice, bari), oziroma najpozneje v 60 minutah, če strežejo tudi zahtevnejše jedi (restavracije, gostilne, kmetije). Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS pa še vedno nasprotuje tej omejitvi in vztraja, da bi moral biti obratovalni čas bistveno daljši tako, kot pri sosednjih državah. Na MGRT bodo odgovore na vprašanja oziroma pojasnila Odloka pripravili skladno z dopolnjenim Odlokom! Posebna vprašanja glede odloka lahko še vedno pošljete na gp.mgrt@gov.si. Vir: OZS Slikopleskarji, fasaderji, črkoslikarji Sekcija slikopleskarjev, fasaderjev in črkoslikarjev pri OZS se trudi spodbuditi zavedanje, kako lep je poklic slikopleskarja in kako pomembno je znanje, tradicija in razvoj ter kakšne so perspektive v panogi – tudi zato, da bi v panogo pritegnili več mladih. Zato začenjamo s serijo aktivnosti, ki bi povečale zanimanje za panogo, povečale pripadnost poklicu, panogi in znanju ter spodbujale strokovnost v panogi. Tokrat vas seznanjamo z dvema aktivnostma: 1. pripravi predstavitve prapora sekcije 2. pripravi muzejske razstave o slikopleskarstvu na Slovenskem z naslovom »Malar nam polepša življenje«, ki bo od 15. 10. dalje na ogled v Gorenjskem muzeju v Kranju. Za RAZSTAVO zbiramo vse, kar lahko doprinese k celoviti zgodbi o slikopleskarstvu pri nas. Česa podobnega do sedaj na državni ravni še ni bilo. Zbiramo izdelke, materiale, orodja, literaturo, učbenike, knjige, diplome in vse podobno, kar bo dokazovalo, da imate slikopleskarji v Sloveniji dolgoletno tradicijo. Če kdo kaj hrani doma ali če kdo pozna katerega od starejših malarjev, ki bi lahko oktober 2020 Napotila in sekcije imel kakšen zanimiv primerek slikopleskarske zgodovine doma in bi bil pripravljen to muzeju odstopiti za čas trajanja razstave, naj to sporoči sekretarju sekcije na mail: igor. pipan@ozs.si ali na telefon 041 725 448. Po zaključeni razstavi bodo vsi zbrani primerki vrnjeni lastniku. Sekcija se je tudi odločila, da izdela in razvije svoj PRAPOR, saj prav prapor simbolizira pripadnost panogi in medsebojnemu povezovanju. Svojo pripadnost oz. veljavo slikopleskarji lahko izkažete z ŽEBLJIČKOM z vašim imenom, ki ga bomo pritrdili na drog prapora. Prispevek za žebljiček je 100 €, zanj pa vam je na voljo primerna promocija. Prijave do 6. oktobra na igor.pipan@ozs.si. EUROSKILLS Euroskills je vseevropsko srečanje mladih iz obrtnih poklicev – že 2x je sodeloval tudi predstavnik slovenskih slikopleskarjev. Oba udeleženca sta bila navdušena nad pridobljenim znanjem in vzpostavljenimi novimi poznanstvi. Vsako državo zastopa le en predstavnik, ki ne sme biti mlajši od 18 let in ne starejši od 25 let. Tokratno srečanje bo januarja 2021 v Gradcu (Grazu), Avstrija. Vabimo vas, da se nam pridružite in na tekmovanje prijavite vašega sina ali hčerko ali zaposlenega/zaposleno, ki ima željo izpopolniti se v znanju različnih slikopleskarskih tehnik. Med prijavljenimi bomo izbrali najboljšega kandidata, ki mu ponujamo mentorstvo, strokovno pomoč in spremstvo v času priprav ter tudi na tekmovanju. Prosimo, da na to opozorite tudi tiste, ki jih poznate. Prijavite se ali nam postavite dodatna vprašanja. Stik: mojster, mentor in mednarodni sodnik Matjaž Majdič 041 661 983 ali sekretar sekcij Igor Pipan - 041 725 448. Obnova digitalnih potrdil Novembra bo moralo novo namensko digitalno potrdilo pridobiti 5.840 uporabnikov davčnih blagajn, decembra pa še 29.500 takšnih uporabnikov. Vseh uporabnikov davčnih blagajn je sicer 86.025. Uporabnikom davčnih blagajn se bo v novembru začela iztekati veljavnost namenskih digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov (veljavnost poteče po 5 letih). Prvi uporabniki so jih namreč začeli pridobivati novembra 2015, torej dva meseca pred začetkom uvedbe davčnih blagajn. Če je posameznik v dvomu, kdaj točno mu poteče omenjeno potrdilo, naj se obrne na ponudnika davčne blagajne. Namenska digitalna potrdila namreč po petih letih potečejo, kar pomeni, da davčne blagajne v tem primeru ne bodo delovale (ne bo mogoče davčno potrjevati računov). Zato naj uporabniki davčnih blagajn še pred potekom roka pridobijo novo namensko digitalno potrdilo in izvedejo zamenjavo potrdila v davčni blagajni. Vir: racunovodja.com 13 Krpanov glas Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic – »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 20 ali 30 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. Od januarja 2020 do vključno decembra 2020 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2019 oz. 0,53 % od 1.741,70 €, kar znaša 9,23 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2019 oz. 6,36 % od 435,42 €, kar znaša 27,69 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2020 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 36,56 € (Ur. list RS, št. 18/2020). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za september 2020: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ – 44008 36,56 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2018 – 1.676,38 € 9,23 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2018 – 405,37 € 27,69 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ – 45004 36,92 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Ohranja se delna upokojitev za minimalen obseg zavarovanja – 10 ur na teden in prejemanje 75% pokojnine. Za nove delno upokojene, ki bodo zavarovani za najmanj 20 ur tedensko in prejemali 50% pokojnine, se bo k pokojnin prištelo še 20% in bo upokojenec prejemal 70% pokojnine. Več o tem lahko preberete v Obrtniku januar 2020. Zavarovanju za 10 ur/teden oz. 2 uri/dan sledi plačilo prispevkov od najmanj ¼ minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri – za september 20 je izračun naslednji: PIZ 64,06 €, ZZ 35,39 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 1,05 €, skupaj torej 100,50 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. – 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR september 2020: redno delo: 22 dni: 176 ur, praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur; IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2020 – lestvice veljajo od 1.1.2020 oz. za vsa izplačila v letu 2020!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2020 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih nad do 1.109,74 1.109,74 14 znaša splošna olajšava v evrih 291,67 + (1.558,37 – 1,40427 x bruto dohodek) 291,67 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 291,67 €. Posebne olajšave za otroke 1 otrok 2 otroka 3 otroci letna olajšava 2.436,92 5.086,16 9.504,70 mesečna olajšava 203,08 423,85 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) – ZA IZPLAČILA V LETU 2020 – lestvica je spremenjena!!!! Nad 708,33 2.083,33 4.166,66 6.000,00 Do 708,33 2.083,33 4.166,66 6.000,00 € + % nad € 16 % 113,33 + 26 % nad 708,33 470,83 + 33 % nad 2.083,33 1.158,33 + 39 % nad 4.166,66 1.873,33 + 50 % nad 6.000,00 Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2020 ne more biti manjši od 58% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2020 do 28.2.2020 se uporablja povprečna plača za leto 2018 (1.681,55 €; 58% znaša 975,30 €), za izplačila po 1.3.2020 se uporablja povprečna plača za leto 2019, ki znaša 1.753,84 €, oz. 58% povprečne plače, kar znaša 1.017,23 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: KPOP je z 31. 12. 2018 prenehala veljati, z 31. 12. 2019 se preneha uporabljati, ker ni bila sklenjena nova oz. ni bila obstoječa podaljšana. Delodajalci morate preveriti, katera kolektivna pogodba ali katere kolektivne pogodbe vas zavezujejo glede na vašo glavno dejavnost, vpisano v Poslovnem registru. Če vas zavezuje več KP, morate uporabljati tisto, ki je ugodnejša za delavce. Če ni nobene za vas zavezujoče kolektivne pogodbe, se lahko odločite za uporabo tiste, ki je po dejavnosti podobna vaši, vendar ne smete uporabljati določb, ki so manj ugodne za delavca, kot so urejene v zakonu. Ravnati morate po zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1), čeprav vsa določila niso urejena. Najbolje, da sprejmete interni akt, v katerem uredite določene pravice in obveznosti, ki jih zakon ne ureja. Take zadeve so: - število dni letnega dopusta - dodatek na delovno dobo - dodatek na nočno delo, nadurno delo, delov nedeljo, praznik, drug dela prost dan - povračilo stroškov v zvezi z delom – prevoz, prehrana - dodatek na delovno uspešnost - jubilejna nagrada Navajamo višine nekaterih povračil, ki so do višine Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.. Če te višine presežete, so povračila obdavčena. Prehrana: 6,12 € na dan za najmanj 4 ure prisotnosti na delu Prevoz na delo: strošek javnega prevoza oz. 0,18 € za vsak dopolnjen km, če javnega prevoza ni. Kilometrina na službenem potovanju za uporabo lastnega vozila: 0,37 € za vsak prevožen km Regres za letni dopust: do 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v RS MINIMALNA BRUTO PLAČA za plačilo dela od 1. 1. 2020 – 31. 12. 2020 znaša 940,58 € (Ur. list RS, št. 83/2018). STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni Za zaposlovanje Za starševsko varstvo SKUPAJ Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Delavec 15,50 6,36 0,14 0,10 22,10 Po lestvici Delodajalec 8,85 6,56 0,53 0,06 0,10 16,10 oktober 2020 Krpanov glas Prispevki, dajatve PRISPEVEK ZA DELO OŽJIH DRUŽINSKIH ČLANOV – NOVO!!! Samostojni podjetniki ali podjetja, ki imate v skladu z Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanju na črno (Ur. list RS, št. 32/2014) zavarovane družinske člane, morate zanje do 29. 2. 2020 mesečno plačevati prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 5,23 € oz. 0,30 % od povprečne plače oktober 2019 (0,30 % od 1.741,70 €). Njihovo delo pa je brezplačno in se lahko opravlja maksimalno 40 ur/mesečno. Prispevek se nakaže na TRR za ZZ: 0110 0888 3000 073, sklic na št. 19 DŠ - 45004 PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB – POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate prispevke od osnove, določene v predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Za leto 2020 so prispevki najmanj 90% od povprečne plače. (1.681,55 €; 90% je 1.513,40 €), za obračun prispevkov od 1.3.2020 dalje uporabljate najmanj 90% povprečne plače za leto 2019, ki znaša 1.578,46 € (PP 2019 je 1.753,84 €; 90% je 1.578,46 €). V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za april 2020. Stopnja Za plačilo 24,35 % 384,35 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 212,31 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 6,32 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 602,98 Naziv prispevka Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2020 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Najnižja osnova je 60% zadnje znane povprečne plače. Za januar ste uporabljali povprečno plačo iz leta 2018, od februarja dalje pa uporabljate povprečno plačo za leto 2019 (povprečna plača 2019 znaša 1.753,84 €; 60 % znaša 1.052,30 €) Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zaveza- nec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika – 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ – 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ – 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe…se uporablja model 21. Plačilo prispevkov lahko poenostavite in jih plačate z enim e-računom. Ta poenostavitev velja za družbenike, samozaposlene, kmete, prostovoljce in popoldance. Za ostale FURS sistem še pripravlja. Pri svoji spletni banki se morate prijaviti na prejem e-računa. Več na povezavi: https://www.fu.gov.si/placevanje_in_izvrsba/podrocja/ placevanje_davkov_in_drugih_dajatev/novica/placila_vseh_mesecnih_prispevkov_ za_socialno_varnost_z_enim_e_racunom_9245/ En račun velja za plačilo prispevkov (PIZ, ZZ, starš. Varstvo in zaposlovanje), akontacijo dohodnine bo potrebno plačati s svojim nalogom, ker ima rok plačila drugačen, kakor prispevki. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - SEPTEMBER 2020 60 % PP** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 1.052,30 osnova za prispevke je PP za leto 2019 - 1.753,84 €* Prisp. zavarovanca za PIZ Prisp. delodajalca za PIZ Prehodni davčni podračun Referenca 3,5 PP*** 6.138,44 1.052,30 15,50% 163,11 8,85% 93,13 543,25 256,24 1.494,71 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 951,46 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 66,93 390,40 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 69,03 402,68 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 5,58 32,53 141,54 825,61 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,05 6,14 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,05 6,14 2,10 12,28 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,47 8,59 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,63 3,68 2,10 12,27 4,20 24,55 401,98 2.344,87 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 Skupaj drugi prisp. PRISPEVKI SKUPAJ DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2019 (PP): 1.753,84 EUR pomeni zavezanca **DŠ Minimalna osnovadavčna za prispevke številka samozaposlenih v letu 2019 znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; **** Povprečna Najvišja možna zavarovalna osnova:bruto zavezanec lahko prispevke plača2019 največ od osnove,1.753,84 ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim mesečna plača za leto (PP): EUR odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.753,84 x 3,5 = 6.138,44 EUR Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2019 znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; oktober 2020 15 1.753,84 x *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektr Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za Krpanov glas Odrejanje dela v izjemnih okoliščinah Sistem urejanja delovnih razmerij delodajalcem omogoča poenostavljeno odrejanje opravljanja drugega dela oziroma dela na drugem kraju zaradi izjemnih okoliščin. Ta ureditev se ne nanaša le na čas, ko je bila razglašena epidemija, temveč tudi za okoliščine, ko je treba izvajati ukrepe zaradi preprečitve širjenja koronavirusne bolezni COVID-19, a le za čas trajanja okoliščin. V okoliščinah, ko se izvajajo ukrepi zaradi preprečitve širjenja koronavirusne bolezni COVID-19 (upoštevanje karantene, samoizolacija in drugi posebni ukrepov), je možno začasno odrediti opravljanje drugega dela ali dela na drugem kraju, na primer na domu. To možnost dopušča 169. člen Zakona o delovnih razmerjih, ki dopušča tako odreditev drugega dela kot spremembo kraja opravljanja dela v primerih, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi ali premoženje delodajalca. Obveznost lahko traja le začasno, dokler trajajo take okoliščine oziroma dokler so podani pogoji po obstoječi zakonodaji in je sprememba vrste in/ali kraja opravljanja dela nujna in potrebna. Ko delodajalec odredi delo na domu v primeru izjemnih okoliščin, je treba takoj, ko je to mogoče, obvestiti o opravljanju dela na domu Inšpektorat Republike Slovenije za delo. Obvešča se lahko tudi preko elektronske pošte na naslov prijave.irsd@gov.si. Vir: J. M Molek in MDDSZ Odreditev dela na domu V primerih naravnih ali drugih nesreč, če se taka nesreča pričakuje ali v drugih izjemnih okoliščinah, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi ali premoženje delodajalca. Po Zakonu o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami so naravne nesreče potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, požar v naravnem okolju, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni in druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile. Za naravno nesrečo se štejejo tudi neugodne vremenske razmere po predpisih o kmetijstvu in odpravi posledic naravnih nesreč, ki jih povzročijo žled, pozeba, suša, neurje, toča ali živalske in rastlinske bolezni ter rastlinski škodljivci. Tako lahko delodajalec delavca napoti na opravljanje dela na domu, a le, dokler trajajo take okoliščine. Glede epidemije COVID-19 je potrebno omeniti, da odreditev dela na domu ne velja le na čas, ko je bila razglašena epidemija, temveč tudi za okoliščine, ko je treba izvajati ukrepe zaradi preprečitve širjenja koronavirusne bolezni COVID-19, a le za čas trajanja okoliščin. Vir: informiran.si 16 Sporočila Varovanje zdravja – COVID-19 Na spletni strani Združenja za medicino dela, prometa in športa: https://www.anticovid.zmdps.si/2020/03/23/ ministrstvo-za-zdravje-navodila-za-delodajalce-in-mdps/, si lahko preberete o Navodilih glede varovanja zdravja delavcev v času epidemije COVID. Na strani OOZ Postojna je objavljen članek svetovalke SPOT svetovanje PNR Alenke Volk Penko, v oktobru pa bo predvidoma tudi seminar na to temo. Vstop na avstrijski in nemški trg Vas zanima vstop na avstrijski ali nemški trg? Želite povečati delež na teh trgih? Vas zanima kako povečati svoj prodajni trg in ponuditi svoje izdelke in storitve v Avstriji in Nemčiji? Kako pridobiti nove stranke v Avstriji oz. Nemčiji in kako pridobiti ustreznega prodajnega partnerja? Vas zanima ustanovitev podjetja ali podružnice v Avstriji? Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije vas vabi na brezplačni spletni individualni sestanek z izvoznim svetovalcem za avstrijski in nemški trg, ki bo potekal 6. in 13. oktobra 2020, 9. do 11. ure. Svetoval vam bo mag. Miran Breznik, svetovalec, ki nudi pomoč tujim investitorjem pri ustanavljanju podjetja v Avstriji. Individualni polurni sestanki bodo potekali preko spletne platforme Zoom. Udeležba je brezplačna. Prijava in informacije: Edina Zejnić, edina.zejnic@ozs.si, 01 58 30 586. Ponarejanje - zavarovati se in ukrepati Mednarodno poslovno okolje je dinamično in nepredvidljivo, zato morajo podjetja, ki delujejo mednarodno, krepiti svojo sposobnost zaznavanja sprememb in izzivov ter se nanje učinkovito odzivati. Ponarejanje je eden od sodobnih izzivov za vsa inovativna podjetja, katerih poslovne strategije temeljijo na intelektualni lastnini. Ponarejene izdelke je mogoče najti v številnih rastočih gospodarskih panogah, kot so običajni potrošniški izdelki, izdelki, s katerimi se trguje med podjetji, izdelki informacijske tehnologije ter luksuzni izdelki. Brezplačni seminar bo potekal 15. oktobra med 10. in 12. uro na spletu (preko orodja Zoom). Sodelovali bodo predavatelji z Urada RS za intelektualno lastnino, Finančne uprave RS in Združenja slovenskih zastopnikov za intelektualno lastnino. Prijavite se lahko najkasneje do 13. 10. 2020 preko spletne prijavnice, dostopne na https:// bit.ly/2Gphm8d. Dodatne informacije: Živa Antauer, e-naslov: ziva.antauer@ijs.si, tel: (01) 477-3071. oktober 2020