OSNUTEK RESOLUCIJE . o politiki izvajanja družbenega plana občine " GrosupHe za obdobje 1981—1985 v letu 1985 v Gajničah. Omenjena dela se bodo izvajala s sredstvi Kmetijske zemljiške skupnosti in sredstvi lastnikov zemljišč, prioriteta pa bo tam kjer bo z manjšimi sredstvi učinek največji. Na podr- očju obdelave zemljišč moraKmetijska zemljiška skupnost sku-paj z upravnim organom — pristojnim za kmetijstvo nadaljevati z aktiviranjem slabo obdelanih in neobdelanih zemljišč in taka zemljišča še naprej jemati v »prisilno upravo«. 6. Dobro gospodarstvo Ena od osnovnih nalog, ki je opredeljena tudi v dolgoročnem programu gospodarske stabilizacije je tudi pospeševanje razvoja drobnega gospodarstva tako v zasebnem kot v družbenem sektorju. Obstoječe temeljne organizacije združenega dela mo-rajo pospešiti prenos proizvodnje na obstoječe in nove enote drobnega gospodarstva, vključno s tisto, ki zahteva več znanja in boljšo tehnologijo, predstavlja pa ozka grla v posameznih or-ganizacijah združenega dela. - Osnovni nosilci drobnega gospodarstva morajo postati orga-nizacije združenega dela in zato zavcitno usmeriti del sredstev in kadrov, ob tem pa je potrebno zagotoviti vse pogoje tudi razvoju samostojnega osebnega dela tako, da se bodo občani z večjo gotovostjo odločali za samostojno osebno delo. Zato bo potrebno predvsem: — zagotoviti razpoložljiv prostor za razvoj samostojnega osebnega dela čemur mora vso pozornost posvetiti predvsem Komunalna skupnost oziroma Enota za upravljanje s stavbnim zemljiščem in pristojni organ za urejanje prostora, — še naprej širiti sistetn davčnih olajšav, ki naj temeljijo predvsem na rasti števila zaposlenih pri samostojnem obrtniku in sredstvih vloženih za razvoj in modernizacijo proizvodnje in storitev, — poenostaviti postopke za ustanavljanje obratovalnic ter tesneje povezati samostojne obrtnike z gospodarstvom občine Grosuplje. 7. Preskrba V prihodnjem letu bodo nosilci preskrbe zaradi pomanjkanja lastnih obratnih sredstev in obratnih sredstvih v proizvodnih or-ganizacijah le s težavo zagotavljali tak nivo ponudbe kot v preteklem obdobju, zato je potrebno tudi z nadaljnjim obliko-vanjem blagovnih rezerv dopolnjevati obseg blaga ter tako izb-oljšati preskrbo tam, kjer tržne rezerve ne zagotavijajo normalne preskrbe. 8. Stanovanjsko komunalno gospodarstvo Na področju komunalnega in stanovanjskega gospodarstva občine Grosuplje botno v letu 1985 nadaljevali z nerealiziranimi deli iz družbenega plana občine Grosuplje za to srednjeročno obdobje, katera predstavljajo prioriteto v finančnem načrtu. Poleg tega bomo sofinancirali dela na komunalnem področju v posameznih krajevnih skupnostih, skladno z njihoviriii načrti deh Prioriteta bo določena skupaj s krajevnimi skupnostmi ob pogoju, da bodo investitorji zagotavlja/i najmanj 60% lastnih sredstev. Razpoložljiva sredstva za nove investicije bodo rela-tivno majhna zaradi velikih obveznosti odplačevanja anuitetin obresti od najetih kreditoV v preteklih letih. Pomembncjše naloge na posameznih deiavnostih so naslednje: 1. Vodooskrba — nadaljevali bomo s programom del za izgradnjo vodovodov v Suhi Krajini, — nadaljevala se bo gradnja vodovodnega sistema za naselje Luče, — pričeli bomo z gradnjo vodovoda v krajevni skupnosti Me-tnaj ter dokončali študijo o prognozi in distribuciji vode. 2. Kanalizacija in čistilne naprave — pričela se bo gradnja kanalizacijskega omrežja v naselju Smarje—Sap, — pripravljena bo investicijska — tehnična dokumentacija za gradnjo kanalizacijskih sistemov v posameznih večjih naseljih, — pospešiii bomo akcijo za podpis sporazumov med uporab-niki in upravljalcem obeh čistilnih naprav v občini, glede stroškov obratovanja in vzdrževanja čistilnih naprav, — v ostalih naseljih bomo reševali čiščenje s pomočjo zadrže-valnikov, v delovnih organizacijah pa s prečiščevanjem. 3. Cestno gospodarstvo Planirana je rekonstrukcija in modernizacija naslednjih cest: — rekonstrukcija ceste Podtabor — Staro apno (odprava ozkega grla), — rekonstrukcija ceste Ambrus — Zagradec, — skupaj s krajevnimi skupnostmi bomo usposobili čimveč cest tako, da bodo izpolnjevale osnove in merila ter tehnične nor-mative za lokalne ceste in jih šele nato asfaltirali. 4. Stavbna zemljišča Samoupravna enota za upravljanje s stavbnim zemljiščem bo v letu 1985 oddajala delno komunalno opremljena stavbna ze-mljišča v zazidalnih predelih Dvori — Grosuplje, Višnja gora G3 in Stična — Vir. Z ureditvenimi načrti bodo z individualno gradnjo zgoščevali posatnezna obstoječa naselja, novih stavbnih zemljišč v novih zazidalnih predelih pa pred sprejetjem urbanisti-čnih načrtov ne bomo oddajaii. 5. Stanovanjsko gospodarstvo V letu 1985 bomo zagotovili pogoje za kontinuirano stano-vanjsko gradnjo tako, da bo predvidoma dokončanih 68 stano-vanj v naselju Grosuplje. Pri nadaljnji gradnji stanovanj je potrebno usklajeno delovanje vseh udeležencev stanovanjskc gradnje, prav tako pa usklajevanje obsega graditve zdejanskimi materialnimi možnostmi razvoja. Na področju gospodarjenja se bo v letu 1985 nadaljevala akci-ja ustanavaljanja skupnosti stanovalcev, izdelava planov gospo-darjenja za leto 1985 in za naslednje srednjeročno obdobje tgr nadaljevala_ nadaljnja tekoča izpeljava neplačanih stanarin in najemnin. Še naprej bo potrebno vsa prizadevanja usmerjati za prehod na ekoriomske stanarine in najemnine, kar je osnova za izvajanje sprejetih planov in načrtovanja razvoja v prihodnjem . srednjeročnem obdobju. IV. Družbene dejavnosti ^ Globalni okviri razvoja iz sprememb in dopolnitev družbene-ga plana občine za to srednjeročno obdobje predvidevajo ob up-oštevanju stabilizacijskih prizadevanj in aktivnosti tudi v letu 1985 omejitev skupne porabe. Zato bo potrebno vsa sredstva us-merjati predvsem v izvajanje programov v obstoječih kapacite-tah in realno ni možno pričakovati, da bi se iz naslova zbranih sredstev za skupno porabo v letu 1985 lahko kakršna koli sreds-tva usmerjala v investicije. Ne glede na to pa predvidevamo, da bo možna izgradnja oziroma I. faza adaptacije prostorov v Osnovni šoli Smarje, ki predstavlja adaptacijo obstoječih učilnic in izgradnjo večnamenske telovadnice. Sredstva zato investicijo bodo predvidoma zbrana v okviru programov in valorizacija le-teh še v letu 1984 in bi skupaj s celotnimi sredstvi krajevnega samoprispevka predvidoma zadostovalo za I. fazo. Ocena je, da bo predračunska vrednost I. faze 40 milijonov din. Prav tako naj bi še v programu za leto 1984 zagotovili sredstva za usposobitev prostorov za potrebe otroškega varstva v Ivančni gorici. Ocena razpoložljivih sredstev za skupno porabo, ki izhaja iz bilance sredstev skupne porabe, ki bo sestavni del resolucije, kaže, da za investicije v letu 1985 ne bo nikakršnih razpoložljivih sredstev in da bo problematično zagotoviti sredstva za izvajanje vseh sprejetih programov, posebno pa za izvajanje programa zd-ravstvenega varstva, ki bo že leto 1984 končalo z občutnim pri-mankljajem. Zato bo potrebno vso prioriteto namenjati predvsem izvajanju programa zdravstvenega varstva, zagota-vljanju socialne varnosti delavcev v izobraževanju in otroškem varstvu, vsi ostali programi pa bodo oblikovani v odvisnosti od razpoložljivih sredstev. V. Družbeno planiranje in urejanje prostora Na področju družbene" < nl.iniranja bodo nosilci pianiranja v ietu 1985 pripravili, us' sprejeli v skladu z zakonom o sistemu družbenega pla>w.^..ju \w o družbenem planu SRS ter . odlokom o pripravi družbenega plana občine Grosuplje za obdobjc 1986 — 1990 vse srednjeročne planske dokumente. Izvršni svet Skupščine občine Grosuplje bo ob upoštevanju na-če!a sočasnega planiranja v letu 1985 pripravil in predložil sku-pščini občine nasiednje plansks dokumente: — Osnutek iapredlog dolgoročnega plana razvoja občine do leta 2000, — Osnutek in predlog dogovora o temeljih družbenega plana občine Grosuplje za obdobje 1986 — 1990, — Osnutek in prediog družbenega plana občine Grosuplje za obdobje 1986 — 1990. Na področju prostorskega planiranja bomo v letu 1985, v okviru srednjeročnega družbenega plana opredelili oziroma ažurirali tudi prostorske dokumente tei sprejeli ustrezne izvedbene akte, ki so potrebni za izvajanje dogovorjene prostorske politike. VI. Splošna Ijudska obramba in družbena samozaščita V letu 1985 bomo nadaljevali z usposabljanjem delovnih Ijudi in občanov, pripadnikov civilne zaščite in teritorialne obrambe za obrambo in zaščito ter posodabljali opremo in oborožitev te-ritorialne obrambe, civilne zaščite in drugih struktur splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. Posebno skrb botno namenili dograjevanju obrambnih in varnostnih načrtov v krajevnih skupnostih, še posebno pa v organizacijah združenega deia, zlasti tam kjer nimajo opredeljene vojne proizvodnje in us-klajene delovne sile. V ta namen je treba ustrezno zaostriti odgovornost vodilnih in vodstvenih delavcev in na ta načindos-eči ustrezno planiranje irroblikovanje obrambnih načrtov v zd-ruženem delu. V letu 1985 bo na osnovi konkretnih programov potrebno več sredstev nameniti osebni in kolektivni RBK zaščiti, predvsem zaradi sejstva, da je opremljanju tega področja bilo v tem srednjeročnem obdobju posvečeno vse premalo pozornosti. VII. Drugi dokumeriti k resoluciji : Resolucija o politiki izvajanja druibenega plana občinc Gro-suplje v obdobju 1981 — 1985 za leto 1985 izpostavlja osnovne cilje družbeno-ekonomskega razvoja, ukrcpe in aktivnosti za dosego le-teh ter tudi zavezuje nosilce izvajanja nalog na posa-meznih področjih. Spremljajoči dokumenti k resoluciji za leto 1985, ki pa bodo oblikovani v začetku leta 1985, so predvsem: 1. Bilanca skupne norabe in plani samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti. 2. Ptani samoupravnih interesnih skupnosti materialne pr-oizvodnje za leto 1985. 3. Dogovor o uresničevanju družbene usmcritve razporejanja dohodkov v letu 1985. 4. Usklajeni plani izvoza deiovnih organizacij v SISEOT. 5. Proračun skupščine občine Grosuplje. Rok za pripravo je do 15. decembra 1984. Pripombe na osnutek resolucije posreduje na SO, KomHJ| družbeno planiranje in gospodarstvo, Grosuplje, KotodMHfl 4.