• ŠOLARJIIZ ZADOBROVŠKE OŠ HODIJO H KROŽKU ZA ROČNO IZDELAVO PAPIRJA Dragocena izkušnja za življenje PogosJokrat je slišati, da bi nioralc delovne organizadje in osnovne šole tesneje sodelovati med seboj in tako nuditi šolarjem več priložno-sli spoznati delo in vrste poklicev tudi skozi prakso in ne samo prek besed. A najbrž bi bili celo prsti ene roke prcveč, če bi hotcli v naši ob-čini naštefi delovne organizacije, ki so šolam ponudile roko pri nave-zovanju lakšnih stikov. Šole se trudijo in »ku.šajo na vse načine uve-Ijavljati načclo, naj se čimbolj povezujejo z okoljtin, (o je z delovnimi organizadjami in krajevnimi skupnostmi, a vsa njihova prizadevanja so zaman, če na primer v tovarni nimajo pripravljenih programov za proizvodno delo učencev, inštruktorjev, včasih pa jim primanjkuje tudi dobre volje. Ena izmed delovnih organizacij. ki zgledno sodeluje s krajevno c bolje, je odgo-vorilaJelena. »Da bi bil večkrat,« je povedala željo tudi drugih navzočih šolarjev. Grcga pa jc pripomnil: »Jaz pa bi rad vidcl skladišča v Papirnici Vevče.« Mirsada nam je zaupala, da so ji starši, predcn je odšla h krožku, sve-tovali, naj ne stoji poleg nevarnih krajev. »Drugie sem jim že lahko ra-zložila, da se tu vse dela ročno in je Ireba biti pazljiv le pri gladilnem stroju,« je dodaja. Še vcliko zanimivega so povcdali šolarji. Tudi to na primer, da se ne smeš bali; če si preveč boječ, zajames premalo mase. bolje pa jo je več, saj se odvečna lahko otrcse. Paziti je ludi Ireba, da ne napravis prslneaa odtisa, ni lepo, če zvečiš pri delu žve-čilno gumo, h krožku je treba priti točno ob uri, sploh se je treba ravnati po navodilih. Pridni šolarji iz O!> Leopolda Mačka-Boruta Vedeželjnost in pridnost zado-brovških pelošolcev je pohvalil tudi inštruktor Peter Lajovic, ki poleg Jo-žeta Krcsnika uvaja šolarje v skriv-nosl ročne izdelavc papirja. »Šole otroke različno pripravijo na la kro-žek. Ponekod že prej prebero brosu-ro, ki smo jim jo dali, nckateri pa pri-dejo k nani ncpoučeni. Z učcnci iz Zadobrove se ni ireba pogovarjali o zgodovini izdclave ročnega papirja. kcr so lo žc spoznali iz našc knjigc. ampak jiin lahko kar takoj poka-žemo surovine — lan. konopljo in bombaž. Seznanimo jih s strojem, imcnovanim Holaiulec, ki služi za mlctjc surovinc in je slar že 73 let. Opišemo jim, kakšna je razlika med tem in sodobnimi stroji le vrslc. Natu pričncino s prakličnim deluin. Z vsa-kim uCvncem sc ukvarjam posebcj, tako da vsakdo narcdi pet ali šesl li-stov sam.« V Papirnici Vcvčc imaj« šc veliko idcj, kako prilcgnili šolarjc ksinlelo-vanju. lc urtsničili jih ni mogočc na mah. Organizator izobražcvanja Vid Vilfan pravi. ila bi šolarji prav gotovo čulili vcčji slik s papirnico, ec bi vse to do/.ivcli kol dclovni proccs; tako da bi v tovarni bili dlje časa in odšli morda vmes ludi na malko. Šolarji so pri kro/ku /:i ročno izde-lavo papirja jm/ivcli ntkaj prijctnih in korislnih uric. /