Leto Ii Štev. 9 V Ljubljani, dne 26. februarja 1S20. POLITIČNI TEDNIK ZA SLOVENSKO LJUDSTVO. Izhaja vsak četrtek in stane za vse leto 18 K, za pol leta 9 K, za četrt leta K 4 50 in na mesec K 1'50. Posamezna številka stane 50 vinarjev. Inserati po dogovoru. Vse dopise in pošiljatve je frankirati in naslavljati na: LJUDSKI GLAS“, Ljubljana, Frančiškanska ulica 6, I. nadstr., Učiteljska tiskarna. izšla je Napisal FRAN ERJAVEC. Knjiga ima to-le vsebino: Predgovor. L Naša stara pravda. H. Kmetska odveza. HI. Pod avstrijskim orlom. IV. V obljubljeni deželi. V. Jugoslovani smo poljedelci! VI. Zemljo nazaj! VIL Kdo bo vladal? VIII. Kaj še pričakujemo iz Belgrada? IX. Tovarniški delavec in kmetsko ljud­ stvo. X. Na noge. Knjiga je izredno zanimiva, pisana nalašč za kmetsko ljudstvo, zato ne sme biti slovenske hiše brez te knjige. Cena je pri današnji draginji knjig izredno niz­ ka in stane le 6 K. Naročite jo takoj pri upravi „Ljudskega glasa11. Organizacije naj naroče po več, najmanj po 20 izvo­ dov in naj jo razširijo med ljudstvo. Le v izobrazbi je naša močil SHRUMJliJi: 7in»iganr.-r. Mg-V-JlT. ms-SS—S! ■'J J . - Izšla je Pvgandna knlilia „Hsko-iltMe zveze" I. zvezek: Kaj bele JiMHa ml Priredil: Jurij Skopec. Brošura ima naslednjo vsebino: L Le vkup, le vkup uboga gmajna! 2. Kaj hoče „Kmetsko delavska zveza?“ 3. Pravila „Kmet. delavske zveze.11 4. Kako ustanovimo „Kmetske delav­ sko zvezo?11 5. Kako vodimo „Kmetsko delav­ sko zvezo?11 j Sodrugi! Zaupniki po deželi! Naro- I čite takoj to brošuro ter jo razširite med naše ljudstvo. Osvobodimo kmetski pro­ letarijat dosedanjega suženjstva, organizi­ rajmo ga. Razpošilja se najmanj po deset iz­ vodov. Izvod stane 60 vinarjev. Naročite takoj! Naročajte in širite ,LJUDSKI GLAS ! Pozdravljeni! Tako vam kličemo vsem, ki se zbe­ rete prihodnjo nedeljo (29. t. m.) v Ljub­ ljani na zaupnem sestanku „Kmetsko de­ lavske zveze11. Prišli bodete, možje žuljevih rok, da položite temelj organizaciji, ki vas hoče osvoboditi dosedanjega klerikalnega in kapitalističnega suženjstva. Kaj je bil dosedaj naš kmetski člo­ vek: bajtar, kajžar, mali kmet, mali obrt­ nik, posel in poljski delavec? Suženj in zopet suženj na eni strani klerikalne stranke, na drugi pa sedanjega kapitali­ stičnega družabnega rada. Bil je brez pra­ vic, poznal je le dolžnosti, ki so ga trle od zore do mraka, od zibelke do groba. Ni imel besede ne v občinskem, ne v de- | želnem in ne v državnem gospodarstvu. Vse to so vodili mogočni bogataši, kapi­ talisti, gruntarji, birti, štacnarji, doktorji, : duhovniki in škrici. Kdo se je brigal za tega revnega člo­ veka po deželi? Nihče! Garal je od zore i do mraka in od rojstva, dokler mu niso j opešale moči. In potem? Beraška palica | in revščina je bilo plačilo za njegovo delo. Kdo je poskrbel za njegovo starost? Nihče! Kdo mu je pomagal v bolezni? Nihče! Kdo mu je pomagal v drugih po­ trebah? Nihče! Prepuščen sam sebi je j moral prehoditi ta križev pot, ki se mu | pravi življenje. Kaj naj ostane vedno pri tem? Kaj res ni mogoče izpremeniti, temeljito iz- premeniti obupnih razmer, v katere je I obsojen revni kmetski človek? Eni pravijo, da ne. To so takozvane | meščanske, kapitalistične ali buržuazijske j stranke, h katerim spadajo naša klerikalna j stranka (Kmetska zveza), liberalna stran­ ka (JDS), Samostojna kmetska stranka in še neko dete, ki se je rodilo zadnje LISTEK. Kuta v ljudskem humorju (Dalje.) Zjutiaj pred izhodom solnca je isto- tako spravil deklico ven. Menihi so pa vendar duhali, da se pri gvardijanu nekaj čudnega godi. Ugibali so med seboj, da le Opička zelo premeten dečko, ki zna vse lako zasukati, da ima lahko vsak svojo žensko, kadar ga celibat preveč tišči... No, ne bomo dolgo razkladali. Item: Me- |”lu so se posluževali Opičkove službe i ui° da se je o samostanu Esramu ahko reklo: „Hudič je tam celibat vzel.11 Č^Xe. da’ ak° bi bili menihi vedeli, da so usf- v..nevarnosti, bi ne imeli Opičko °rad>- ^ "ajbrasnejšo pomlad ljubezni losti žSfT°stana ie Padla iskra ža- zvečer P rnu’ ,k' S