Sill : ■ * • m fu n ImllL.,IF'IF .SiFllh::,, ""m*« x L2 1 .Bralcem, ki so razpoloženi za revolucijo, priporočamo uvodnik št.1 (mimogrede: ne boste ga našli, saj je cenzuriran). 2.Bralcem, ki se jim zdi šolski WC edin ljubezni vreden kraj na šoli, priporočamo uvodnik št. 2 3. Bralcem prefinjeneSi* dÄa je, da STEZl^m^UmmOimMmaza opojna fantazliilotio^^ pelje v Ko bpHl ^li :l^;:|||plpemite s seboj najnovejše STEZICEl P9|iŠ::;:0l|Pll|S^ak 'n 26,0 vpojen, rrenwsijeha konfiguracija črnih in belih delov papirja bo Pomlad je, vse diäi||Ä||l cveti. Razcvetele sqp^0ll:' (absdrbcija svettobej papir dvignila |iij|fji!if|iii|i?temperaturo. Užitek zagotovljen! STEZICE lahki) uporabite tudi za podlaganje straniščne školjke, laikola vaš vjt^ prišel v SlfZICE, n M cvp§| novomeške V č u d o vijtipl'lpii, Gimnaziji Novo Mesto, ki goji sääfklhlziiiipiifibdnost, nežna semena, ki bodo pod budnim očesom učiteljev zrasla v mogočna drevesa, slovenskemu narodu v čast in ponos, bodo tovrstne vonjave gotovo naletele na številne oboževalce. kontakt s raznimi bakterijami in glivicami, ki jih je na šolskem WCSl vedno dovolj. Melanholiki ih tis#, ki §§slijo, |§|| / morajo že danes narediti samomor, jih lahk^l cejp p^i^er^jp<:!poočili se človeka. A...mfi. £%y ■ - • • ■ • . - . Jl|^^ . . •".•!•" Qf-’ • ~^y~ .vl#OWv!,X* .V!\V-.-. il i/ pflS ifix o» V vft /|p ' <* 4?' s* «,» v* * ,v e /\,0 sp <ßmm,, ep .A' :■• (J* ■:•:■:•. Tyy-y-y fy1» 'O Av QyT-y .v!v!yX^|^[!\ ^ zV.» ::::.x::^::: ■:■.■. ^ :::«Srv::%:::©::::-. ' Xjj*: XwX ‘ ■ -tTTi:-'"'"'-' üt=^: ^ Kje sta dobila idejo •rcemzri/ /i<£fi tokr§^m^j§m% ETHAN: Zamislili šia W^,,komM-O pisala Millerjevo križišče, ker je delo na tem projektu potet^::||iö::|g^Sih:|yi:;|i želela delati še vzelo veliko časa, le kake tri tedne* Na x 2 0 £ <3|odmana. : $ ;X:::>VS:■ Ww:^Tore j je ideji •y.y.yoy.y.y.^y.y^y.y.: IIorej je ideja nastala tdradi želje, da oba hkrati nastopita v vajinem filmu#: pgggs^MAN: Tako je. Turturro je igral že v 1 p q ® S Millerjevem križišču, Goodman pa v f=räfi k Raising Arisona, toda všeč nama je bila y ; §§§ ,Q ideja, da oba zaigrata v istem filmu. Z elela sva jima tudi ponuditi drugačni vlogi, kot sta ju imela prej. Zgodba se je tako začela. Pisec Barton je bil začetna točka, generator dogajanja. Ali je Barton Fink inspiracija iz kakšnega romana? ETHAN: Ne, izmišljen je. On je nekaj ppysem novega. Čudiva se, da sva si za junaka filma izbrala $ak| JOEL: Film dela na tem, da b|3^b^PriB8!$||Eelela sva ustvariti lik, ki zasluži usodo, ki mu je bila namenjena. ETHAN: Iskala šv^ i^ljivt)jo pMjti|da jih pozabi. JOEL: Na^inipatičh^jši lik y filEÜ jb brez dvoma Charfi% na koncu... ETHÄtll Ön Vp&ne llpjo logiko. Našel je ekscentričen poskrbi 2» ^^0 prdblerne. človek ne more zdržati, da na nek n|^n| njirt|^ se zaveda bolj kot JS^dh'.. Nt^ečja Fihkova napaka je egocentričnost. Zaradi tega mu Chatb&tfidT f w yre • v* f* Xv"-‘ **XvX X"* M" poskusa rešiti življenjem ETHAN: % je popolnoma pravilno. Tu mu žeio pomaga nezrWtjP; Kat pri Kafki... film nas pravzaprav dostisp&nwfö^ iTHANi Veste, nisem velik bralec Kafke. Ž e na tiskovni konferenci so nama govorili o škupnih točkah med filmom in Dvorcem. Ce sem iskren, meram priznati, da nisem prebral niti enega njegovega romana... V filmu spet preseneča vajin pristop k dotičnem ianru. To je material za screwball komedije. )fše skupaj je zgodba malo "neurejenega " pisca v Hoilywadäti. Oddaljujeta se: od začetnega material, tako, da rezultat ni tisto, kar smo pričakovali. Ati delata to zavestno? Začenjata s enim žanrom, da bi '%aMje deiaj^mmmmgm^ml^^^ ;X;X^;I;XvX\vXjftšvXvXvXvX\vXvXvXv>.;Xv!vIvXvXvX;X*>Ä*X*X*>;*X eTHj|P: Ne vedno^ Začetni material bi bil lahko tudi zgodba za farso. Toda filma nisva nameravala povezati z nobenim žii$l!!!|§! JOEL: Obstajajo tudi drugi filmi, ki imajo skupne točke s 11*111 Kako sta prepričala studio, da rama pomaga napraviti film, hmmmm osamljen tip v hotelski sobi ETHAN: Bila sva zelo presenečena;;; (smeh) Gre zahvala uspehu Millerjevega Križišča pri kritikih? JOEL: Čeprav je distributer Bartona Finka 20th Century Fox, ga je vendarle financirala majhna družba Washington Circle Films. Ni se nama bilo treba pogovarjati s studiem... Kar se tiče ritrp#j$ft^^ Finku bistveno drugačen od tistega v Miltefj^mjfažiŠČu, ^ razjasni in razplete. Pri Bartonuf5?J& jevp^n^^ st^jrmt^ft^pti, da lahko film na hŠmpsM ETHANi V gangsterskem filmu publika želi, da vsaka stvar pride na raireši|:||ji''':sd::|i..zgodi Io v sydje imesto ih da se s časom vsd r Mjflerjeyem križišču. Pri B. Finku nii^aii|e|a|sSaS:IÄ^^ bi šel is^oWojo pot, zaradi tega je tudi konec j^hWÖiprij ^ri ■lUptgijiV filmu obstajata dve čvrsti točki: trengt^ iih pdkh}e truplo, ter kg prehaja v drugo stop|j|:;sti/| |gi|Ä). Vse se raztlkgje od predhodne l%i||||g::|vg;;g|iiBila zavestng; začeti film takg^ da je odkritje trupla gpl^loyi^ P^ar pgarejen, da bi prestavil stopnjo realnosti. i^Mhtp^mj^^Štano izmenjujeta eksterm^jntčr^-Atj^ Junior ŠčMg^hdptPStem. V zadnjih dveh filmih se skomjdit vse dogaja v .-.■.■.■.ySr . .•S'. .'. ....... .;.A;.; .... J ** .yyyyyyyyyyy&yyy /////.-V rT/.T. v. v. v.. zaprtem proštdru. Ali se izogibata vzpostaviti zgoäfföyjfa Msdpribližeda abstraktnosti. Skorajda ni detajlov o vremenu.... ETHAN: Ta opazka je zelo zanimiva. V resrticj sva ž^eia päj^eSti takšno ureditev. JOEL: Drugi razlog je tudi proračun. Če bi sne^ažghaj l^t se^o Leone, bi potrebovala 30 milijonov dolarjev. Se zaradi tega zunanji prizori v Millerjevem križišču dogajajo v gözd& ;|§||p kot gozd leta 1990.« ETHAN: Je pa res, da se ta dva filma dogajata notri, zunanji prostor jele interpunkcija. Goždv Mflteijevem križišču, plaža v B. Ri||i... prvim? W Wtnjima sssi mmmmmmmmmmttft, •■6s:č:l|pgpM 7 ETHAN: Najini filmi so za naju važni, ko jih piševa in realizirava. Toda, ko je «Im gotov, če sem iskren, na to več ne mislima in jih ne poskušava primerjati. JOEL: Ko je film enkrat zaključen, se ne ozirava nazaj, ga več ne popravljava. To je bolno. ETHAN: O Millerjevem kri|j|ču šya leto in pol in to je zdaj gotovo. Po prvih dveh JHp}$;jst^^ v Hollywood* Toda to, kar sledi, je popolnoma različno.- Videti je, kot, da sta z wafw • v.-.-.- w.wXv.•.•.•.•.•.•.•.v.-.-.-.-.w.-.-.- •.•.•.v.Vw -.O-. O.-. JOEL: PiÄiiiWIllyipTO želi realizirati najin projekt, bi .’Xv'.v!v!*!v .-. x*xv .i’Zv. x*x* .......... .. ...... bila nora, če bi to OdbSa- Kö piševa scenarij in ko je dokončan se ed njega scenarij zelo podrobno. Načrti za naprej... ETHAN: Ö tem še nisva razmišljala.. jQ|||::|||||i:Hli|čela llüiiWasna ji; S • XvI'XSsIk • limiič «m (po QuoroirUipllili ■vX\vX|X,.jiy’*jy. ,v. x § ^ * ^edo 0 meni le toliko, kolikor (več ali manj) jaz hočem, i) meni. ako je verjetno s vsakim človekom. . . . .‘I'ifXv. . . IvI'Xv. ... a ■ I a I y • I • I « I • ■ • , © Vendar za razliko od od večine ljudi, ki jim ta IJV.jjK^ÄWV.V.V.V.W.V.V.WV.V.W.-.'.'.V.WV.'.W. 9 • 9 sta n ce -f r o m - m e" ugaja, mene ta H ßf^äburi|h/ö||t na trenutke enostavno duši. Le umetnost mi nudi Stožritošt, da se;:i2Ka#n:|pM mmm ..........S je sploh -jaz"? Je .(v oz, pri meni) ■=C'. fit» E » E kompleksno-preprosta celota. Sete » potrpežljivim odstranjevalcem slojijllijlm bi lahko človek (kot pri © ^iilliilllipidro, bistvo, jaz. Todadanes so popularna "bežna poznanstva”, katerih eksistenco opravičimo s t.im. "hitrim tempom življenja*, to kot da ne dopušča trainmSih in čvrstih nrimteStttttv lldj» IV/JOH I lil v/Vl O HI I ^/1 ||^k\J^y!wV.r.v.v.v.v.v.v.v.v.v.v.v.v.;.v.v.v.v.v.v.v.v.;.v.;.v.v.v.y.v. Qri tem se sprašujem, ali je resnično pri tem ključno vprašanje čas. IT ki kot da nas obvladuje ali pa se morda podzavestno bojimo, da so "sredice v čebulah, ki brezglavo tekajo naokrog" gnile ali pa v najboljšem primeru trhle. Izkušnje nas učijo, da je v mnogih primer(k)ih tako. TSJTatallja lVlikec C (ti C * (V^akoje koncert rzgledal i; ■ Z If^bB to prvi veliki koncert, iz odra. Lahkd na katerem sehh ttidi sairti r 3 ponižujočim besedam, ki sem publiki ^ C Nekateri ste v Dolenjskem listu brali kritike, ki pa so M -č 7: bite daleč od resnice, saj je Umek Iztok, to je namreč ^ «id slavni kritik, oblatil prav tisto, kar je bilo na koncertu M :posl|plči in takorekoč upravam s njihovim pdčtitjerp^ 'todFlIga nisem povsem izkoristil, saj simpop 'maji |akati sepši konča. To je bil in Ä intenzivnega dela p$nprav kor^ Čpkai da p!| j ki naprimer: osvetljava, ozvočenje, redarska ** Jd služba^. 3 Q ® ^akaj sem to omenil? Koncert je namreč imel več &na|brS^, ki pa še zdaleč niso bili uresničeni. Eden '3' ■ ■ «5 e o it o od #e|v je bil popestriti dogajanje v NM in predvsem dvigniti nivo koncertov pri nas, saj je ta zelo (ji; (6 nizek, kar pa je vzrok slabemu sprejemanju dobre in drugačne gjasbe je dobro, samo da je žur). V bistvu sem hotel narediti 2 "glasbeno gledališče", da bi s pomočjo scene publiki razložil smisel svoje glasbe. Cel koncert naj bi se odvijal po izdelanem scenariju, vendar je v DMP prišlo ki jo je postavipartnef i ljijbljane. Fan^e so 2 |U zamrzne, w da je nastal pravi ledeni kapnik med mojim g) nosom in mizo: Pod stropom te presnete kamre se ■ obešajo razni netopirji in po fleh preganjajo podgane. V > pajek :!:;SFi$CTimo I erronisam&kt;^ s svojo ^0M:.'O§rozečo prežo nad m<^'$^j^|PS9liÄ^$llevizi|e J^prnegowrtm... .v.\\vv ^7 MmM :?=?■ etajo duhovi vseh umrlih 1rii||||p||::Vii in lil ^noFÜdä W^'liiaiB»se N Tj M spomniš bivajočnosti bivajočega, ktpravijo, da je. torej U1 (D ®c .ii mm ..pogled se mi je ustavil na zvezdah, ki so tam nekje gor ° pripete na nebo. Nihče ne ve, a!lie::|Bili^ll:l||p:;|rti. Nihče še ni prišel do njih, tja do prvih zvezd.., 'am nekje v višavah ždijo in dobro. Pogled jim zastirajo oblaki. Cel dan se preganjajo okrog... zvezde pa so kar lepo pri mnu<> gledajo tja nekam do|,_ Najbrž: ae jii|pl|| ne zdimo žl|ir||/i... kojoti tulijo v nebo... tam gor so pribite in dol gledajo. Zanima me. s čim so jih pribili. To bo zvedel najbrž šele riiliiiliiB vrSlili* Upam, da v Kašmiru ne - ^ v. ..••••••• • • •••••••••• •••••• Ul O Ura je devet minut do dveh.,, zakaj živim... jutri bom pujsa >_ razbil... krvi bo do koten. bo spet deževalo... zvezde še vedno vztrajajo gor na nebo... Nekatere ljudi je sram. Zvezde so jih takrat gledale. /jjislim, da je vse skupaj utrgano. Zvezd sploh ni. To so samo Jlučke, ki kažejo tovarišu Kristusu pot do nebes. A, zakaj_ "iTa trenutek so me obvestili ..najbolj srečen sem, ker mi je včeraj pognala trava. To pomeni, da d še imam voljo do življenja. Elektrike je zmanjkalo. Skoraj sem že U P°zabil' Ne živim. Vse zvezde so ugasnile... fazen ene.. ,v! Xy otko SOSLIKA Kaj vee ne počnemo. Delamo zase, za druge. Utrujamo se za denar. Navadno se niti ne zavedamo. Zrušimo vse. \\v.v.v.vvvji^\ 1 {Ne) Nihče nas ne pripravi, ^ da bi to to popravili. |i;;öeg$ k|| najde? - Ne! ogledala, gnala, MM lastih Weh slikala. : la(rijriivo(st) je, kakd&i cNiütn prenesli .\v lÜM!ii«Silil IW pogled v ogledalu vidi se kot so-šlfka k|$$i$| Nikjer m @$96; - .4" 'kjer se v spremem||§|| oblačimo v vsakič drugem ogr|ijÄi|i -fOJEBEiill Kajpthočeš? . . .V.\\VW . . Te ^rašujem. Kaj pa poješ? Te spoštujem. To niso sanje, to je svoboda. To so le sanje, to ni svoboda. To je težko oranje, ki rado bi spremenilo se. V večno spanje. Ampak vseeno rad živim. Kako naj se partunm? Vi||||:||pk||gy$:;.. Po krogu nazai seveda. In vidim, vK$m, ta je beda. v::::-:-::-:::-::-:::::;:::'- ül^liiSüiniil* iilllilililii liiilll PRVIH 100 JE V ŽIVLJENJU ki nič ne vedo. Ž ivijo, lebdijo po zemlji srečno. NAJTEŽJIH:: * ^KaUe lepo Letimo skozi čas. Tudi ne bodo, Tri mačke smo že zamenjaj so trhli. %1* MMkil Smrt jih kotnasvzela bo »e. ::|l@;:i^i«|S!yirgli bi jih v daljave, •i^mo^hämi skoz’samega sebe leta. li|j^|fe||i|ovori. Dajmo ||i^as, iS ^asilebudi, da iz seb^i^usti val, PgMPS.nmn.ab*. POVRŠINA ALI PESEM ttBSfiC!*.*'. VPRAŠANJ Zakaj moije N tii Md globoko? Zak|Äs;SSi*l|lÄo? Kje^mWi^^^no? Koliko jeiüft inSiiiiiliN? Skazt se naasm se zgtöts. Lahla^feb^pliiii^. te bi ga nekateri imenovali -gtes. Kako ga doživeti in nadaljevati? Če rtas to doleti, smo verjetno vsega siti inseÄ:^:*«Ä Da pa bi 0irti!^^:s^phj prekratki. Uniči, preide in pretiiti nas. Dosti je. Rad bi okusil nekaj, kar se imenuje.sladki! Greš N^ÄiskÄiF'rekelSW^ lma|:|i||9gi||||:|||| brez vode, ^ Wgsmm^Qt liÄ LEPŠ E JE KOT JE Zakaj bi .i*i|nSI:ite:;Bkß:9töbin|:iS Več je groz v svetu teme. Da misliš iriii^d^i/teri^f^:je. Imejmo iHi|nd®ipi::|iH ljudje. v!\\v * * .v.*.*.*, v.v.v .v.*, v. .%•.*. v. _ . . v.v.v v.v.v .v.\v. v.v.v ■* *—1=----------------------- «I S aidrS »vujlie Trpljenja odraža Sebe skoz kri Vročate mrzla zavrete bi aftiričgšfiustaMin iü** Tu so ostati KRI SE STRDI NA ČRNO SONCE BODEČI ŽICI Cmo sonce. Bodeča žica je pred tabo. Sence 8° dolge. Za tabo je praznina. Oblaki raztrgani. In tvoja preteklost gori vognju, ki si ga zažgal v upanju. Cmo sonce. Za Bodeča žica pred tabo. ipr Ne moreš je prettgafl. >S:-. Pu^iši üa jwöSr© v tSMije telo. Sprejmeš bolečino. .•xjxx-' x::x£:::£xx- \’XvX XvX\\ XvXvX-X’X'X X-X-X-' M*.-. ‘v!v!,!v.v ' XvXXvXv TÜÄIÄbSÄMa jeklo v noči. PimstMliiiyiodečo žico. Razjedena bo od tvoje krvi Črno sonce. Temna striiSailaeghi Našega boga očeta. Ki žre svoje otrÄ|:|:::::I|ii ,;«črno sonce. mm* l:xVx - St::™« li Cmo soncgllll Hladen,vlaženobup. Ruševine. Čmd sonce. V WnhrtHi V:::w:y VAifVWFv •x:x:::' •::x:::x: :x:x:x:x-.. , xi:i:' v.- v.v.v • v.v.;,v,vVt v. v. v .v/z.v *.y.v.v v.v.X X\yX ’■**X*X*X,X,X !•!•!•.'■!•! !•!•!•!•!•' \jr.- . ;::x:x: , ''i ji;:?. Kn se sUdi ne bodšb žtot MBVili VsvQbodi «I» ;x;x;x :x!x:x;x:x!x:x;x:x:::x: xxxxxxxxxxxxxxxxxixix^y.xxixi: vXX’X -XyXvXvXvXvXvXv XyX\yjvyj\\yXyXyjyjX;X*X,‘ XvX*X\\ .yXXyXyXyX; . XvXv x-x*x*x-x*x*x*x*x-x*x x-xx-x-x-x-x-x-x**' ...'XvXvXvXvXv ivivivi'X’Xviv ........................................... .v.*.;.;.;.*.*.v.\vXyX\ •.'•.'•!y!,Xy!v!v.',.',!v;v!v.’ .y.y.y.yy.\y.y.yX* .v!vXv|v/MvXv!v! .y.v.v.y.yyy.y X\xXX\\XvXyX\\yX\ x,x\vxvx,x*x*x*xvxvxvx\vx*x*x*v‘v .v.v.v.v.vXXv mmmmm M jegova glava je bila bolečina. Polna misli, ki so se zvijale kot sežgano listje v ognju. Slonela je med njegovimi dlanmi, v sobi, v osamljeni hiši, nad mestecem, polnim hiš, ki so bile razsute kot zobje ust velike lobanje. Med njimi je tekla reka, narasla in močna. Še nikoli ni prestopila br^g^|i|ko bi jih. j\/jlisli so se zlivale v močaSdbiSiieikisovraštva, samote, u W Usam val. Čutil je udarca dežia po streht^ oKnu. mestu so.Ž elel si je, da ti rasli hitreje v! [EMlieiifeS^^itro. Oblaki niso ŠSifiobe. Bili so |l0||h:vir>ce v reki. Rasli *v-^—Ji j ll^ÄÜ^^n in temen pokrov. DeŽh|ii|s|?l||:;si:i||||ip|ale luči SiiišBi, |cöt da bi ga ovijale s neprozorhS::pijče^jb0;p bi bili Oblaki pajki, ki so se zbrali nad plenom; wmm |iSO d l^pBi, neprijetne Slike s vzdušjem strahüp |e!S 80 Äßtili. i|pnff||Ni se več spcMlnjal svojega življerti||:0šPP!b neildsna Šd#dt|:iin nekakšna sreča, ko je smrt vzelaipl^talViiiiiijlElilli- Pdllllijl svečo, jo približal oknu in opazovat kako dežne kaplje pads^p^pihp^e 7asbiiS|i bäpjäh je videl mesto, v ruševinah .\vX ' X.X X kako med zidovi ^ter§§ na rastejo drevesa in njihove korenine, kako rs#t^| pod čestahil ha katerih so čedalje večje razpoke. Ruševine so p|čd^i:izgjr|$p^ budil se je ponoči. Ni več potreboval dogpidi::Pdb J(ipi||jäi!je bilo zelo blizu, zelo glasno in stalno. Bliski sb se Zasvetili t&ad desetinko sekunde. Kot svetleča drevesa so rasli iz oblakov trt v istem trenutku izginjali, osvetljevali mesto kot ogi|p^:Stmbp|pp^|pk|.je dokončno stopila čez bregove. In težak je ^ nenavadni svetlobi krčevito Udarjal Iz ene na drugo stran. Bil je moten, le obris, ki ni ničesar odseval, vendar je Ml njegdč gibanjdI Njbgdvb šcpaštvo db teh lujih stvad, zgrajenih v svetu težko, slepo senco uničenja. MeW je zabijat dež v stene hiše. ki je ||il vedno njegov. Sutil je Tuljenje je napenjalo temelje, w Streho, krhko zgradbo. Slekla na oknih so se tresla. Počila so v kričanju vetra Razpoka na oknu je imela obliko strele, ki je v tistem trenutku udarila v zvonik cerkve. Razpoka 1CE steklo je v sobo prišel hladen veter in zarr že en dan niso svetile. Težak dež je prine TT ]P7^R/]QQ1 /1000 dežnih kapelj. 11 10 J0/ iuul/ iOjl Zjutraj je ležal na bregu. M^lp pati 3bila njegova hiša. Drhtel ]©: Na njegovi1 199706700,2 krvi in hladne, vlažne trave. Ni vedel kako dolgo, zdelo se mu je zelo mogla 377(497 .12X05) dolgo. Dež, veter in oblaki so ga zmleli v bolečo maso. ki se ni premikati. Lahko je te gledala v XJ netič leksander z s 3 r? 3D co o COBISS i