ozda r ·ka , ·ozila SCANL\ Scmtio (.'f/ AB sodi med najpomembnejše svetov11e · c.u·ofn: teikih tovornih vozil, m·tobusov ter indu- proJZ1' . . . . . . . • ·i'skih i1; Jatlt;skJh motO/jev. V n;e/7/h tovarnah po ~(1 ~ k' 'k. . l ., 'bl'" Evropi ili Lu1i11s 1 Amen_ z ;e za?os_ em 1. ?n Jzn_o n 000 Jj11di. Scaniaje tud1 eno na;bolj doh1ckonosnzh --d.eti; " .n·ojem sekTorju. Svoje izdelke prodajajo por; J d 9~% · približno ,: s ro drtava 1 po svetu. o tega ::> o zunaJ Svedske. . SCANlA CV AB je lansko leto ustanovtla podruž- nico tudi v Sloveniji. Scania Slovenija d.o.o., Ljubljana ·e rako podjetje v 1 OO% lasti tega znanega švedskega ~roizvaja lea M~d predno~tne nal~ge podj_etja sodi predvsem šmtcv 1n poso~ob1t~v selVJS~e mreze. ~anes iJU(l Scania \. SlovemJt ze tn pooblascene serv1se (v LiubUflni, Kopru in na Ptuju). Z marcem letos pa smo u~edli rudi ul:inkovitejši sistem dobave rezervnih delov, k.i omogoč:1 dobavo rezervnega dela v 24 urah. S tem se je č<~s popravila občuno zmanjša l. 0<'1 bi predstavili gozdarska vozi la in jih približali !udi slovenskemu kupcu, smo v Sea ni i S loven ija pri- pravili v e1prilu predstavitve gozdarskih vozil Scania. Na teh predstavitvah smo udeležencem predstavili goz- darska vozila, sami pa so imeli t1.1di možnost preizkusiti dve vozili, ra? ličnih konfiguracij, v pogojih delovanja. likušnje Sranie Skandinavski gozdarski transport je zaradi primerne ucerlitve glede dolžine in teže med najbolj učinkovitimi na sve lu. Tako tovornjaki kot tudi pri kol ice so optimi- rani glede nosilnosti in gibljivosti v gozdu. Zaradi omejitev naJvečje dovoljene dolžine in teže je večina rransporra v gozdarstvu izven Skandinavije omejena na skupno dolžino 18 metrov. Najpogostejši so tovor- njaki s konfiguracijo koles 6X 4, v srednji in vzhodni Evropi pn dominirajo tovornjaki s pogonom na vsa kolesa, predvsem zaradi hribovitih področij in slabših cest. Kot eden največjih svetovnih proizvajalcev tovornih vozil ima Scania dolgo rradicijo razvoja gozdarskih voLil. Gozdarska vozila Scania so zasnovana za prevoz rcžki~ tovorov in ne tovorov z vel iko prostomino. Ker pogosto vozijo po slabših cestah, so močni, robustni in lrpežn i, ne glede na spec ifi kac ije ali uporabljene sestavne dele. Gozdarska vozila Scania odlikujejo ro- bustnašasija, ki omogoča prevoz težkih tovorov, močni motorji in visoka zanesljivost, kot tudi nizki operativni Gozc!V 56 (1998) 3 Predstavljajo se stroški navkljub težavnim pogojem dela. Izredno udob- je, ki ga ti tovomjaki nudijo vozniku, in izjemna varnost vozila sta preostala faktorja, ki Scanio postavljata v sam vrh gozdarskih prevozov, k temu pa so pripomogle izkušnje švedskega gozdarstva. Izbira pravega vozila Čvrsra šasijaje osnova prevozov v gozdarstvu. Za- radi tega Scania nudi široko paleto močnih tovon~akov razreda Cin G. Ta tovorna vozi la so hkrati tudi osnova za različne nt1dgradnje, ki so značilne za različne trge. Sodobna gozdarska vozila so zasnovana tako, da do- voljujejo visoko skupno tezo, ob nizki teži samega vozila. Vendar zanesljivost ne sme biti ogrožena, nav- kljub težkim pogojem, ki mnogokJat mejijo na nemo- goče. Tovrstno ravnotežje je težko dosegljivo. razen če ima kot Scania dolgoletne izkušnje v tovrstni pro- izvodnji. Razred G Scania je rnzvila tovorna vozi la s konfiguracijo koles 6X2 s paraboličnim vzmetenjem za normalen gozdarski transport na dobrih cestiščih. Te šasije so preproste in čvrste, kot take nudijo osnovo za stroš- kovno učinkovit transport. Za zahtevnejše naloge je na voljo konfiguracija 6X4. Scania nudi poganske osi z enoj no redukcijo in tandemsko dvojno os, ki je zasno- vana tako, da tovorna vozila zlahka prenašajo obreme- nitve. Razred C Gozdarski transport pa velikokrat zahteva pogon na vs?.. kolesa. tu gre za tovorna vozila razreda C, ki so primerna tudi za transp011 v gradbeništvu. Zadnje osi -enoj no reducirane ali take s stranksim prenosom- so na voljo tako pri 4X4, kakor tudi pri 6X6 konfiguraciji. Varnost na cesti Eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na varnost na cesti, je zavorni sistem. Kljub velikim to- vorom in obremenit vam, ki so jim izpostavljene, mo- rajo zavore vedno delovati brezhibno. Scania že leta vlaga veliko sredstev v razvoj zavornih sistemov na težkih tovornjakih in je tudi prvi proizvajalec, ki je vpeljal elektronski zavorni sistem (EBS) z disk zavo- rami. 189 Pn::·d ,.:;t avlj:1jo :-;( ' San111 1r rJZVIh~ tuJt tc.titrdcr, ki lt' \'grajen v m,n. Jalntlt m tma ~h:u tluc tmcltgcutne iunkC&Jf! , ki močno JlbOIJšajo l3ko ~,~.~~,mm l k.ut ucilJhJC pri ... ol.11,j1. l~c1ardcr n• mot~'"a ltavot!l k• ju vu.mik ot'3 up~o\"l jg s J>C'dalom z~q:.re. prt'f!rt))(() l\'Qt ita najt.oh~t1x>n1"'1 •H l3VI)J'J)i sis1em na ltii~u. NM S•SIC1l1 t<>f'ner.i. da jC' lahko llWtlf Jt't)•. t,.il)ul)-' ll\•O• ~ 't zm1mj~na na 0"•11JinlUI11 Okolju prij11na ro,·onu \ Orila To\'iR11JHI XAn11 t.tpolnJUrreo 7.ahcC\(: Llsm•~m· p.1 milah opcnt!'.-nJJI st~1h 1r1 7Jhl.c\'C. ohl3.~n. 11 po~ ~tavl,tajo rMJU' 11• cd ru !Ic • prtrl\'H!tn &led(' ltpu.šJt.~ pJini.)Y ln lli'U!')II lf' YdJII IUdi /), gc11dmk~ VOlj Ccludt M' 1liJ~I I!"'OIOI JCV vu ru ZV15:UC:JO. Jt Sc.aJ~~ UipelfJ VITIC'J iU C'JnllljC llpul.n1h pii OO"·. fi(' tU b1 fOtlfiC\ nega1iltO vpi:·, na IIUPOSI\ •nnov.,..p.t S. d• JUIIOOOO.,.IIt2l~ IQl ' bod.Xr T ud. •l\-t1'lluupo J< r••lkl. hr ;< pIJ~·'"' m(ldv:gnlom /Nimkc JOl'5ERel) rn pooknlt NARKO 190