Sodobna slovenska poezija Esad Babačič Sončne pege Posoda Dragi Oče, spet perem posodo. Kako kaj pri tebi, kdo jo pomiva tebi, zdaj ko živiš sam in bi te žena najraje ubila. Najini usodi sta si precej podobni, oče. Tudi jaz imam nekaj žensk, ki bi mi rade odrezale jajca. Ampak, oče, midva sva mojstra v pomivanju posode. Zdaj sem celo napredoval. Sredstvo nanesem naravnost na gobico in drgnem, drgnem, dokler ne gre umazanija stran. Tako je bolj učinkovito, ker se ne razredči. Pa še pri vodi se prišpara. To ti bo všeč. Ti si vedno tako rad šparal, čeprav ne vem od česa in za koga. Pravzaprav me je to z gobico naučila ženska, ki jo ljubim. Ona zna veliko o gospodinjstvu. Morda jo nekega dne poročim, da bom lahko spet pral, dokler je ne bo minilo in bo vzela krožnike v svoje roke. Veš, pranje posode me pomirja. Z njo se vedno razumem. Danes sem odstranil etiketo, na kateri je pisalo Made in People's Republic of China. In sem si mislil, kako ljudska je ta Kitajska, kako veliko jih je še tam, ki pomivajo posodo. Kaj praviš, oče. Sončne pege Pokopano Odmaknjeno od groba Potrebno zabave Zavrto iz zazrtosti Vase in vate V svet Odmikajo~ega se sonca Ki se trese ob pogledu Na tiho preprostost Tvoje du{e Okostje Zemlje Nepomembnost sence Obkrožene z umrlimi Željami svetovljanov Z zapisi odvrženih Sanja~ev V edinem rojstvu Čebel Padajo~ih s skorje Ve~nosti Medene slepote Nedotaknjene roke Supernove Krotko ob~evanje Silikonov Oznanjajo~i zakon Nesmrtnosti Zvezdne zaprisege Razuma Led prihaja Na prvem programu Sonce gori Na drugem Du{a umira na tretjem Kje sedi{ ti Ob kateri reki propada Ki je že tu A ga ne vidiš Prežrt od slepe Pege srca Kreteni gredo skozi zobe. Zavist Do moje groze je več poti kot do tvoje. Do moje jeze je več sledi kot do tvoje. In moje sonce bo sijalo dlje kot tvoje. Strašilo Strašilo, počasi se pelješ svoji dobroti naproti. Strašilo, sestopi s svojih ptic. Ni drevesa, tvojega rojstva ni luže tvojega čofotanja. Ne straži me več, strašilo smešno. Brezobraznost Sedemdeset evrov za uro terapije v obcestni kliniki. Pomagajo ti, da se spomni{, ostalo pride samo, ~e se dovolj potrudi{, pravijo. Tudi za to potrebujem denar, da se spomnim. Konja, ki je udaril o~eta, in tega, zakaj sem prevzel njegovo bole~ino, stoletno žalost, ker sem sin brazgotinca, ki jo~e. Udarec v obraz boli dlje kot ob~utek zaznamovanosti. Želja, da bi ostal brez obraza in se skril pred svetom, stra{i. Koliko jih je brez obraza in srca, pa se ne vznemirjajo, ker se spla~a. Pravil si jim brezobrazni, nih~e ti ni ugovarjal, vsi so te podprli in si oprali roke. Ostal si sam s svojim obrazom in denarjem, ki ga ne pozna. Oni morijo naprej. Vidi{ jih, kako ti govorijo, da se jim pridruži{, vidi{ jih, kako se ti smejijo s svojo brezobraznostjo. Mesto zori z ljudmi, privatne ordinacije obetajo kvalitetne storitve. Rad bi se spomnil sebe, kak{en sem bil, preden sem pozabil. Sedemdeset evrov bo dovolj. Vzel bom {e skromen te~aj italijan{~ine in se prelevil v turista iz Verone, ki je pozabil svojo Julijo. Vstopil bom v obcestno ordinacijo in se za~el pogovarjati z otroki starih bogov. Kaj so storili s kategori~nim imperativom, ki jo~e ob obali mrtvega morja. Naj mu bo. Kdor pretenta samega sebe, ta je najbolj zdrav. Pa naj stane, kolikor ho~e. Britje Dovolj je nekaj majhnega, neznosno lepega in prijaznega, da dobiš tisti občutek radiatorjev v čelu, tisti občutek sreče v načelu. Nekdo te greje brez tvoje volje, kadar to dovoliš. Sicer si sam, brez razloga. In vseeno ti je, za čas, ki odhaja, za klice, ki jih ni, ali pa niso pravi. Po tvoje je vse tako, kot mora biti. Briješ se, vsako jutro, do zadnje sence dvoma. Mihailis Obsedenost s ponosom. Hudson river in grška restavracija tako blizu veliki reki, da se je lahko dotakneš z roko. Grška je dolga in pogosto seže do New Yorka. Mihalis je tako dober, da ga tajna policija v Gdansku ni mogla videti. Vsi smo nevidni v tem svetu brez duše. Samo svetniki vidijo oči teme. Meglice na obokih Karpatosa snujejo maščevanje za oskrunitev Criptona. Grški mački bodo še dolgo hvaležni Francesku. Najhitreje se redijo, kadar pijejo temno mleko. Nemški fotografi naredijo največ posnetkov, s količino poskušajo doseči popolnost. Toda Grki vedo, kdaj je treba pritisniti. Samo to je pomembno. El Ninho nas je nosil do Rodosa in nazaj, v ritmu rockovskega duhovnika, ki so mu točili pod mizo in mu na koncu pod noge vrgli zaboj razdevičenega šampanjca. Nedolžnost gre samo enkrat. Kdor spije celo, je bedak, tako kot vsi tisti, ki so si na dokih Hudsona spremenili imena in se zdaj derejo drug čez drugega. Mike! Mike!