I K A jutranja zarja the dawning režija: Robert Knights scenarij: Moira Williams po romanu The Old Jest Jennifer Johnston glasba: Simon May ¡Srajo: Anthony Hopkins, Rebeca Pidgeon, Jean Simmons, Trewor Howard proizvodnja: Lawson Productions, Velika Britanija, 1988 Robert Knights je sicer pred Jutranjo zarjo že režiral tudi 5 TV-filmov, drugače pa je to zanj kinematografski režiserski debi. Gre za pripoved, Postavljeno na Irsko leta 1920. V hiši ob morski obali, ki je last upokojenega generala (Trevor Howard), obsojenega na invalidski voziček, z ifim živita še njegova hči Mary (Jean Simmons) in njena nečakinja — sirota Nancy (Rebecca Pidgeon). Nancy, ki je precej samosvoja najstnica, nekega dne naleti na neznanca (Anthony Hopkins),_ ki se skriva v njeni utici ob obali. Čeprav vidi, da je oborožen, mu zaupa in se naveže nanj, saj si domišlja, da bi to 'ahko bil njen oče, ki je pred dolgimi 'eti zapustil družino. Tujec, ki ga je Rebecca simbolično poimenovala »Kasij«, pa se izkaže za pripadnika teroristične Irske republikanske armade. Jutranja zarja je liričen, nežen film, ki se zdi na trenutke celo staromoden, vendar je inteligentno narejen, z elegantno režijo in fotografijo ter ima poseben čar, značilen za »majhne«, a kvalitetne celovečerce. Romanu Jennifer Johnston, ki je služil za predlogo scenariju, je naslov Stari šaljivec (The Old Jest), kar se nanaša na smrt, ki je za »Ka-sija« = majorja Angusa Barryja postala nekaj tako vsakdanjega, da je ne jemlje več povsem resno. In če je filmu naslov Jutranja zarja, je to zato, ker je v njem poudarek na Nancy in njenem dozorevanju, ko obenem s preraščanjem adoles-centne faze ob strani »ersatz« očeta podoživlja in izkusi tudi tedanje politično-zgodovinsko vrenje v njeni domovini. Spet lahko vidimo odlično igro Ant-honyja Hopkins, Trevor Howard pa je še vedno impresiven v svoji zadnji filmski vlogi. Debitantka Rebecca Pidgeon veliko prispeva k prepričljivosti filma kot celote, v redu je tudi Hugh Grant v vlogi značilno »zapetega« angleškega mladeniča, predstavnika višjih slojev. Jean Simmons je v tem filmu po desetletnem premoru prvikrat ponovno nastopila (pred tem nazadnje v filmu Dominika — duh, ki ubija /Dominique, 1978; r. Michael Anderson/). Na festivalu v Montrealu leta 1988 je Jutranja zarja prejela nagrado žirije. IGOR KERNEL n f o Ukrajinskemu režiserju Olegu Fialku je očitno za vzor služil Jure Pervanje: ko mu kijevski distributerji niso hoteli dati 100.000 rubljev (166.000 USD) za pravice prodaje njegove nove politične komedije Imitator, je postal Fialko prvi sovjetski režiser, ki svoj film distribuirá sam; film je šel v promet v začetku lera, do zdaj je priigra! okoli 5 milijonov rubljev (8,3 milijona USD), Fialkov vložek pa je znašal okoli 2 milijona rubljev (3,3 milijona USD) Renny Hartin (Die Hard 2) bo režiral filmsko verzijo Svetnika (The Saint), ki ga bodo snemali pri Paramountu po scenariju Terryja Hayesa; od leta 1928 se je Simon Templar —■ »Svetnik«, legendarni junak Leslieja Charterisa, pojavljal v romanih, stripih, filmih in v TV seriji z Rogerjem Mooreom v glavni vlogi. IGOR KERNEL info glavna vloga MERYL STREEP (nominacija Oskar za glavno žensko vlogo) INTERNATIONAL 1JIJELJANSM MNCMATCeCAn Affl 1>J TU E DAM