PEDAGOSKO-ANDRAGOSKI DNEVI 2005 Oddelek za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete i/ Ljubljani N. a Filozofski fakulteti v Ljubljani je v organizaciji Oddelka za pedagogiko in andra-gogiko 7. in S. marca letos potekalo že več kot dvajseto letno strokovno srečanje Pedagoško-andragoški dnevi, namenjeno strokovnemu izpopolnjevanju. Osnovni namen srečanja je diplomantom Oddelka za pedagogiko in andragogiko ter seveda tudi drugim zainteresiranim vsako leto sproti predstaviti novosti na področju pedagoške in andragoške stroke. Prav tako svoja dela predstavijo tudi podiplomski študentje, ki so v tekočem študijskem letu uspešno zagovarjali specialistično, magistrsko ali doktorsko delo. Letošnje srečanje se je pričelo z otvoritvenima nagovoroma predstojnika Oddelka prof. dr. Janka Muršaka in dekana Filozofske fakultete prof. dr. Božidarja Jeze mika. O nujnosti razvijanja timske kulture v naših šolah je spregovoril prof. dr. Metod Resman v predavanju z naslovom Zakaj razvijanje timov in tiniske kulture šole? Razvijanje tim-skega dela povečuje kakovostno delovanje tako učiteljev, vodstev in učencev na Šolah. Dobri rezultati pouka in učenja so zmeraj zasluga kolektivnega dela, ne pa le posameznega učitelja. Sodobne raziskave potiju-jejo, da šole, ki razvijajo sodelovalno kulturo in timsko delo, dosegajo višjo motiviranost učiteljev in boljši učni uspeh učeneev. Sledil je pogovor o učni diferenciaciji in indivi-dualizaciji v naših šolah, ki gaje vodil prof. dr. Zdenko Medveš, Doc. dr. Nives Ličen je svoje predavanje Vzgoja čustev — sodobni izziv namenila predstavitvi sodobnih raziskav, ki odkrivajo povezavo med učenjem in čustvi. Čustva oziroma Čustvena stanja lahko zavirajo ali spodbujajo učenje pri človeku, zalo je zelo pomembno, kako oziroma s kakšnimi metodami lahko z vzgojo vplivamo na oblikovanje in izražanje čustev. V popoldanskem času so sledile predstavitve najnovejših magistrskih, specialističnih in doktorskih del, ki so jih kandidati uspešno zagovarjali na Oddelku za pedagogiko in andragogiko v letu 2004: mag. Andrej Pavletič je predstavil delo Vzgojno-teoretske razsežnosti religijskih konceptov duha, mag. Maruša Željeznov Seničar Svetovalni razgovor, dr. Tatjana Devjak Vpliv vzgojnih prizadevanj šole na osebna stališča učencev in učiteljev o predmetu etika in družba, mag. Sonja Rular delo Kontinuiteta izkustvenega učenja med vrtcem in šolo, dr. Andreja Hočevar Starši kot dejavnik preventive na področju rabe in zlorabe drog in spec. šol. pedag, Marija Horvat Razvijanje aktivnih strategij učenja na predmetni stopnji OŠ. Sledilo je še predavanje prof. dr. Franceta Strmčnika Odpori do fleksibilne in zunanje tuvojske učne diferenciacije, v katerem je spregovoril o nesporazumih, ki se pojavljajo ob uvajanju učne diferenciacije v našo OŠ predvsem zaradi slabega poznavanja, parcialnega razumevanja in nepreverjenega ter 78 površnega naslanjanja na tuje vire. S tehtnimi argumenti je zavrnil nekatere krilike in bojazni nasprotno mislečih. V večerniii urah so se udeleženci dodatno izobraževali na pedagoških delavnicah dr. Sabine Jelene Krašovec in dr. Sonje Kump na temo IzobraŽevanje starejših odraslih ter na delavnici Petre Mrvar na temo Interktdturno svetovanje v šoli. Drugi dan strokovnega srečanja se je pričel s predavanjem prof. dr. Mojce Kovač Šebart in prof. dr. Janeza Kreka Rezultati evalvacije zaključnih ocen r devedetni osnovni šoli, v katerem sta predstavila temeljne ugotovitve evalvacijske študije Zaključne opisne ocene prvega in drugega razreda devetletne osnovne Šole. Študija je razkrila pozitivne vidike opisnega ocenjevanja v prvih dveh razredih devet-Ictke, prav tako pa opozorila na nekatere pomanjkljivosti, ki jih bo potrebno predvsem preko izobraževanja učiteljev in z bolj struk-turiranimi obrazci za opisno ocenjevanje še izboljšati. Sledilo jc predavanje Učbeniki in družba znanja, v katerem so prof. dr. Mojca Kovač Šebart, prof, dr. Janez Krek, asist, Damijan Štefane in prof. dr. Tadej Vidmar proble-matiziraii učbenik kot sodobno učno sredstvo nasproti vsem drugim učnim in informacijskim virom, ki so nam na voljo v sodobnem času. Predstavili so analizo slovenskega učbeniškega trga v devetdeseti h letih in stanje primerjali z nekaterimi drugimi evropskimi državami ter nakazali možne, tudi naj optimalnejše rešitve razvoja trga učbenikov pri nas. Dvodnevno strokovno druženje pedagogov in andragogov seje sklenilo z okroglo mizo na zelo aktualno temo Študij pedagogike in andragogike v bolonjskem procesu, ki jo je moderiral prof. dr. Zdenko Med veš in v UvodU predstavil možne poti in stranpoti uvedbe bolonjskega modela študija na Oddelku za pedagogiko in andragogike. Razvnela se je živahna razprava, s katero so prisotni potrdili, da je načrtovanje in reformiranje Študijskih programov zahtevno in odgovorno delo, pri katerem se ne sme pristajati na ad-hoc rešitve. Pedagoško-andragoški dnevi s svojo dolgoletno tradicijo potrjujejo, da je tovrstna oblika srečanj, na katerih si tako diplomanti kot tudi učitelji Oddelka izmenjajo znanja, spoznanja in izkušnje, koristna za razvoj pedagoške in andragoški stroke pri nas. Tanja Sulak