PROGRAM SOLA ZA RAVNATELJE IN RAVNATELJSKI IZPIT Poročilo o izvedbi 2013/2014 šR Šola za ravnatelje PROGRAM ŠOLA ZA RAVNATELJE IN RAVNATELJSKI IZPIT Poročilo o izvedbi 2013/2014 Mihaela Zavašnik Arčnik Eva Valant Odgovorna oseba: Vlasta Poličnik Lektura: Sara Horvat Oblikovanje: B & S, d. o. o. Kranj, 2014 © 2014 Šola za ravnatelje PROGRAM ŠOLA ZA RAVNATELJE IN RAVNATELJSKI IZPIT Poročilo o izvedbi 2013/2014 šR Šola za ravnatelje Mihaela Zavašnik Arčnik Eva Valant Kranj, avgust 2014 13 šola za ravnatelje 73 ■0 A 73 < O Z CD A 73 —i A m i- Z j Š (S) o I I- > Z Z I > —1 R A < Z A —1 L t_ m Z VSEBINA I. PROGRAM ŠOLA ZA RAVNATELJE 5 1.1 NAMEN IN cILJI 6 1.2 UDELEžENcI 6 II. IZVEDBA PROGRAMA 9 2.1 MODULI 10 2.2 SENčENJE 11 2.3 IZBIRNE VSEBINE 11 2.4 RAZREDNIŠTVO 12 2.5 METODE IN OBLIKE DELA 12 2.6 DOKONčANJE PROGRAMA IN POTRDILA 13 III. EVALVACIJA USPOSABLJANJA V PROGRAMU 15 3.1 RAVEN ZADOVOLJSTVA 16 3.1.1 Zadovoljstvo z organizacijo programa, predavatelji in e-učenjem 16 3.1.2 Uresničitev pričakovanj 19 3.1.3 Izkušnja s senčenjem 19 3.2 RAVEN UčENJA 19 3.2.1 Doseganje ciljev programa 19 3.2.2 Uporabnost vsebin 20 3.2.3 Nova znanja in spretnosti 21 3.2.4 Spremembe v pogledu na vodenje 22 3.3 RAVEN UPORABE 22 3.3.1 Uporaba novega znanja in spretnosti v praksi 22 3.4 SPOROčlLA IN PREDLOGI SPREMEMB UDELEžENcEV 24 IV. POVZETEK IN PRIPOROČILA ZA IZBOLJŠAVE 25 V. PRILOGE 27 5.1 RAZPIS 28 5.2 EVALVAciJSKI E-VPRAŠALNIK 29 5.3 ANKETNI VPRAŠALNIK V SPLETNI UčILNIcI MOODLE 32 5.4 VPRAŠANJA ZA REFLEKSIJO O VODENJU 33 KAZALO PREGLEDNIC Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica Preglednica 1: Udeleženci programa v šolskem Letu 2013/14 po spolu 7 2: Udeleženci programa v šolskem Letu 2013/14 glede na vrsto VI zavoda 7 3: Udeleženci programa v šolskem letu 2031/14 po statusu 7 4: Udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 po posameznih skupinah 7 5: udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 po statističnih regijah 8 6: Moduli in izvajalci v programu 2013/14 7: Datumi in izvajalci vsebin modulov za kandidate s sklepom Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje 8: Izbirne vsebine v šolskem letu 2013/14 9: Razredniki skupin v šolskem letu 2013/14 10: Ravni, elementi in metode evalvacije programa 2013/14 11: Ocena organizacije programa 12: Ocena predavateljev 13: Ocena dela v spletni učilnici Moodle 14: Ocena doseganja ciljev 15: Uporabnost vsebin 16: Prenos pridobljenega znanja, spretnosti in lastnosti v prakso 10 11 12 12 16 17 17 18 20 21 23 J »"O r > ^ 0 v i- > d So o- |— 2 = > 0 mm > co 1> 2 -i 2? 1 < R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A PROGRAM ŠOLA ZA RAVNATELJE šola za ravnatelje TI A ;o < O CD <- C0< O ^ L I > M Z I > —I R 1.1 NAMEN IN CILJI Namen programa šola za ravnatelje in vsebin ravnateljskega izpita je usposobiti udeležence za naloge vodenja in upravljanja šol in vrtcev, opredeljene v šolski zakonodaji ter razviti znanja in spretnosti, ki prispevajo k osebni in organizacijski učinkovitosti. Cilji programa so: • poglobiti in razširiti znanje, ki so ga udeleženci pridobili z dosedanjim študijem in delovnimi izkušnjami in ga povezati z razumevanjem znanja in sodobnimi zahtevami za vodenje vzgojno-izobraževalnega zavoda; • pridobiti znanja in spretnosti za pedagoško vodenje vzgojno-izobraževalnega zavoda; • razumeti vlogo ravnatelja ter politično, ekonomsko, socialno, pravno in kulturno okolje, v katerem delujejo vzgojno-izobraževalni zavodi v Sloveniji in v tujini; • pridobiti sposobnosti za učinkovito načrtovanje, organiziranje, vodenje in razvijanje vzgoj-no-izobraževalnega zavoda v spreminjajočem se okolju; • razviti sposobnost za samostojno in ustvarjalno delo na delovnem mestu ravnatelja in drugih delovnih mestih, povezanih z vodenjem na področju vzgoje in izobraževanja; • usposobiti udeležence, da bodo lahko s sodobnimi metodami analizirali probleme/področja v vzgojno-izobraževalnem zavodu in v njihovem okolju; • znati učinkovito načrtovati lastni osebni razvoj, razvoj zaposlenih in ga povezati s profesi-onalizmom na področju vzgoje in izobraževanja. 1.2 UDELEŽENCI Program šola za ravnatelje je program priprave na ravnateljevanje. Namenjen je kandidatom za ravnatelje in že imenovanim ravnateljem, ki morajo v skladu s 5. odstavkom 53. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja najkasneje v enem letu po začetku mandata pridobiti ravnateljski izpit. Šola za ravnatelje enkrat letno objavi razpis za vpis in določi roke za opravljanje ravnateljskega izpita. Vključi se lahko kandidat, ki izpolnjuje z zakonom določene pogoje za ravnatelja. V primeru omejitve vpisa imajo prednost kandidati, ki so imenovani za ravnatelja in morajo ravnateljski izpit opraviti v enem letu po imenovanju. Javni razpis (priloga 1) je bil objavljen 12. aprila 2014 v Šolskih razgledih in na spletni strani Šole za ravnatelje. Prijavilo se je 105 kandidatov. Izbor udeležencev in razporeditev po skupinah sta bila opravljena na podlagi izpolnjevanja pogojev za delovno mesto ravnatelja. V program je tako v šolskem letu 2013/2014 bilo vpisanih 92 udeležencev. Prednost pri izbiri so imeli kandidati, ki morajo v skladu z zakonom v roku enega leta pridobiti ravnateljski izpit. V skladu s 106. členom Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja se za ravnateljski izpit lahko prizna tudi opravljen podiplomski študijski program, za katerega Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje ugotovi, da zagotavlja znanje, določeno za ravnateljski izpit. Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje za vsakega kandidata odloči, katere vsebine se mu priznajo in določi obveznosti, ki jih mora opraviti. Vpisali smo 11 kandidatov, ki so imeli obveznosti že delno priznane s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje. V spodnjih preglednicah so prikazani pregledi udeležencev po statističnih regijah (regijska zastopanost), spolu, vrstah vzgojno-izobraževalnega zavoda, statusu in razporeditvi po skupinah. Preglednica 1: Udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 po spolu Šola za ravnatelje moški ženske Preglednica 2: Udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 glede na vrsto vzgojno-izobraževalnega zavoda 67 25 R TI A R < O Z G A R E A L 2 j in< O ^ L I > M Z I > —I R A< Vrsta VI zavoda Število vrtec 17 osnovna šola 38 srednja šola 13 glasbena šola 9 drugo (npr. višja šola, CŠOD...) 15 Preglednica 3: Udeleženci programa v šolskem letu 2031/14 glede na status Status Število ravnatelj 34 pomočnik 27 strokovni delavec 41 Preglednica 4: Udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 po posameznih skupinah Skupina Število ŠR 1 18 ŠR 2 20 P 1 19 P 2 19 D 12 17 Spol 92 92 92 Preglednica 5: Udeleženci programa v šolskem letu 2013/14 po statističnih regijah šola za ravnatelje TI TI A J in< O L I > M Z I > —R A< Skupina Število Zasavska 1 Spodnjeposavska 3 Notranjsko-kraška 3 Goriška 3 Obalno-kraška 3 Koroška 4 Pomurska 7 Gorenjska 8 Jugovzhodna 9 Podravska 10 Savinjska 13 Osrednjeslovenska 28 92 IZVEDBA PROGRAMA šola za ravnatelje • P 1 - enoletna, med počitnicami - od julija 2013 do junija 2014 • P 2 - enoletna, med počitnicami - od julija 2013 do junija 2014 CD > R zi A R V Program je trajal eno ali dve leti in je obsegal 144 kontaktnih ur. Sestavljen je bil iz treh sklopov: modulov, izbirnih vsebin in senčenja. Udeleženci so bili o urniku obveščeni po elektronski pošti, objavljen je bil tudi na spletni strani. Na prvem modulu so prejeli Priročnik za udeležence 2013/2014 in mapo za listovnik. Udeleženci so bili razdeljeni v 5 skupin: • ŠR 1 - enoletna, med tednom - od septembra 2013 do junija 2014 • ŠR 2 - enoletna, med vikendom - od oktobra 2013 do junija 2014 • D 12 - dvoletna - od oktobra 2012 do junija 2014 Zaključek programa je potekal 14. junija 2014 v Hotelu Slovenija v Portorožu. <- co< I > Udeleženci so lahko v informacijskem sistemu Šole za ravnatelje (ŠRIS) spremljali obve- stila, prijave na izpite, evidenco prisotnosti in opravljene obveznosti. Povprečna udeležba na modulih je bila 92 %. V primeru, da udeleženec ni prisoten na modulih, skladno s pravili Splošnega dela programa šole za ravnatelje in vsebin ravnateljskega izpita opravlja obveznosti v razpisanih izpitnih rokih. V šolskem letu 2013/2014 so lahko udeleženci opravljali obveznosti v treh izpitnih rokih: • 3. december 2013 • 12. marec 2014 • 6. maj 2014 2.1 MODULI Moduli so bili izvedeni v tridnevnih sklopih. Modul Načrtovanje se je deloma izvajal v e-obli-ki v spletni učilnici Moodle. Vsebine modulov so skladne s predmetnikom programa, ki jih dograjujemo in posodabljamo vsako leto, saj sledimo trendom in novostim v slovenskem in mednarodnem izobraževalnem okolju ter upoštevamo ugotovitve evalvacij. V šolskem letu 2013/2014 so program izvajali naslednji predavatelji Šole za ravnatelje (preglednica 6): Preglednica 6: Moduli in izvajalci v programu 2013/14 Modul Izvajalec/-ci Uvod v vodenje Polona Peček Zakonodaja v vzgoji in izobraževanju Ksenija Mihovar Globokar, Tomaž Rozman, Sebastjan Čagran Teorija organizacij in vodenje Peter Markič Načrtovanje Mihaela Zavašnik Arčnik, Tatjana Horvat Ravnatelj kot pedagoški vodja Justina Erčulj, Mateja Brejc Ljudje v organizaciji Tatjana Ažman V sklopu programa se udeleženci enkrat na Leto srečajo tudi s predstavnikom z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport RS (v nadaljevanju MIZŠ). V šolskem Letu 2013/2014 smo po posameznih skupinah gostili naslednje predstavnike MIZŠ: • VLasta PoLičnik in Boris Zupančič, 10. januar 2014 (P 1) • VLasta PoLičnik in Boris Zupančič, 28. februar 2014 (P 2) • Boris Zupančič, 11. apriL 2014 ( ŠR 2) • Boris Zupančič, 24. apriL 2014 ( ŠR 1) Na zadnjem moduLu je biL udeLežencem po skupinah predstavLjen program Mentorstvo no-voimenovanim ravnateLjem. Izvedba modulov za kandidate s sklepom Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje V skLadu s 106. čLenom Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja se za ravnateLjski izpit Lahko prizna tudi opravLjen podipLomski študijski program, za katerega Strokovni svet RepubLike SLovenije za spLošno izobraževanje ugotovi, da zagotavLja znanje, doLočeno za ravnateLjski izpit. Strokovni svet RepubLike SLovenije za spLošno izobraževanje za vsakega kandidata odLoči, katere vsebine se mu priznajo in doLoči obveznosti, ki jih mora opraviti. Vsi kandidati za ravnateLjski izpit s skLepom Strokovnega sveta RS za spLošno izobraževanje so moraLi opravLjati dva moduLa: RavnateLj kot pedagoški vodja in Zakonodaja v vzgoji in izobraževanju. Datumi izvedb in predavateLji so prikazani v spodnji pregLednici (pregLednica 7). Preglednica 7: Datumi in izvajaici vsebin moduiov za kandidate s skLepom Strokovnega sveta RS za spLošno izobraževanje Šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< Modul Datum izvedbe Izvajalec/-ci Zakonodaja 25. januar 2014 Ksenija Mihovar Globokar, Tomaž Rozman Ravnatelj kot pedagoški vodja 21. marec 2014 Justina Erčulj 2.2 SENČENJE V šoLskem Letu 2013/2014 smo prvič izvedLi senčenje. GLavni namen senčenja je biL udeLežencem programa omogočiti, da izkustveno pridobijo vpogLed v vsakdanjo prakso vodenja vzgojno-izobraževaLnega zavoda. UdeLeženci v programu so opravLjaLi enodnevno senčenje v času od začetka tretjega moduLa do zagovora zadnjega moduLa programa. Za enodnevno senčenje so se dogovoriLi s svojim ravnateLjem aLi ravnateLjem drugega vzgojno-izobraževaL-nega zavoda. UdeLeženci so ob zakLjučku senčenja napisaLi poročiLo. 2.3 IZBIRNE VSEBINE Namen izbirnih vsebin je priLagajanje programa aktuaLnim novostim na področju vodenja vzgojno-izobraževaLnih zavodov in interesom posameznega udeLeženca. Vsak udeLeženec je izbraL eno izbirno vsebino. Seznam in opis izbirnih vsebin so udeLeženci prejeLi po e-pošti in — šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J co< O ^ L I A M Z I A —I R A< se prijavili preko informacijskega sistema Šole za ravnatelje (v nadaljevanju ŠRIS). Udeleženci so v okviru izbirne vsebine opravili obveznost. V spodnji preglednici so prikazani nabor izbirnih vsebin, izvajalci in datumi. Preglednica 8: Izbirne vsebine v šolskem letu 2013/14 Izbirna vsebina Izvajalec Datum izvedbe Obravnava nasilnih dejanj v šoli Nastopanje v javnosti Načrtovanje in razvoj profesionalne kariere posameznika Doroteja Lešnik Mugnaioni Peter Markič Polona Peček 17. januar 2014 Preverjanje, ocenjevanje, vrednotenje Razsežnosti sodelovanja s starši Darko Zupanc Tatjana Ažman 18. januar 2014 2.4 RAZREDNISTVO Delo posamezne skupine je spremljal razrednik, ki se je s skupino srečeval med programom in bil udeležencem na razpolago po e-pošti. Spremljal je napredek in opravljene obveznosti udeležencev ter reševal njihove morebitne težave. V šolskem letu 2013/2014 so bil razredniki skupin: Preglednica 9: Razredniki skupin v šolskem letu 2013/14 Skupina Razrednik ŠR 1 Peter Markič ŠR 2 Justina Erčulj P 1 Tatjana Ažman P 2 Polona Peček D 12 Polona Peček 2.5 METODE IN OBLIKE DELA V programu so bile uporabljene različne oblike in metode dela: • metoda odprtega prostora; • viharjenje možganov; • študije primerov; • metoda pro et contra; • metoda dela z besedilom; • sestavljanka (jigsaw); • refleksije; • vodenje listovnika; • analize vprašalnikov; • analize dokumentov; • učni sprehod; • svetovna kava rna; Šola za ravnatelje • analiza polja sil; o R "O • metoda podstavka; I i N G • igra vlog; - i ° E :> • učni zid; e J š • kritično kolegialno presojanje; • strokovne razprave; 3 I > • izmenjava primerov dobre prakse; 0 > • sodelovalno učenje; • e-učenje; m • frontalna predavanja z razpravo. m 2.6 DOKONČANJE PROGRAMA IN POTRDILA Program je zaključilo vseh 92 udeležencev. Prejeli so potrdila o izobraževanju v skladu s Pravilnikom o nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju (UL RS, št. 64/04, 83/05, 27/07), ovrednotena z 9 točkami, in potrdila o opravljenem ravnateljskem izpitu. 11 udeležencev, ki so obiskovali modula po sklepu Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje, je prejelo potrdila o opravljenem ravnateljskem izpitu. R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A EVALVACIJA USPOSABLJANJA V PROGRAMU - ■ - - T ■ šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< Z namenom izboljševanja programa smo program evalvirali. Evalvacija je obsegala tri ravni, in sicer: • raven zadovoljstva udeležencev; • raven učenja udeležencev; • raven uporabe novih znanj in spretnosti udeležencev v praksi oz. sprememb v praksi. Uporabljene so bile različne metode in viri zbiranja podatkov. V spodnji preglednici (preglednica 10) so prikazani posamezni elementi in metode evalvacije po ravneh. Preglednica 10: Ravni, elementi in metode evalvacije programa 2013/14 Raven evalvacije Elementi evalvacije Metode/viri podatkov 1. RAVEN RAVEN ZADOVOLJSTVA zadovoljstvo z organizacijo programa zadovoljstvo s predavatelji zadovoljstvo z e-učenjem uresničitev pričakovanj izkušnja s senčenjem e-vprašalnik poročilo o senčenju e-anketa v spletni učilnici 2. RAVEN RAVEN UČENJA pridobljena nova znanja in spretnosti doseganje ciljev uporabnost novega znanja in spretnosti spremembe v pogledu na vodenje e-vprašalnik refleksija o vodenju 3. RAVEN RAVEN UPORABE V PRAKSI spremembe v praksi refleksija o vodenju 3.1 RAVEN ZADOVOLJSTVA 3.1.1 ZADOVOLJSTVO Z ORGANIZACIJO PROGRAMA, PREDAVATELJI IN E-UČENJEM Udeleženci programa so oceno zadovoljstva z organizacijo programa in predavatelji podali ob koncu programa v e-vprašalniku. Na vprašanji je odgovorilo 52 udeležencev, kar predstavlja 56 % udeležencev. V spodnjih preglednicah (preglednici 11 in 12) so prikazane ocene udeležencev. Iz ocen je razvidno, da so udeleženci programa bili zelo zadovoljni z elementi organizacije programa, saj vse povprečne vrednosti presegajo vrednost 3,5. Prav tako so visoke ocene dela predavateljev. Najnižja povprečna vrednost se nanaša na vsebinsko aktualnost. Preglednica 11: Ocena organizacije programa sploh se ne strinjam (1) se ne strinjam (2) se strinjam (3) Preglednica 12: Ocena predavateljev popolnoma se strinjam (4) Način obveščanja je primeren. 0 2 7 44 3,79 Obveščanje udeležencev je pravočasno. 0 2 10 41 3,73 Študijska gradiva so pregledna. 0 1 18 34 3,62 Študijska gradiva so uporabna. 0 0 21 32 3,6 Koordinator programa nudi ustrezno podporo. 0 2 10 41 3,73 R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< sploh se ne strinjam (1) se ne strinjam (2) se strinjam (3) popolnoma se strinjam (4) povprečna vrednost Predavatelji so bili strokovni. 0 1 26 26 3,47 Predavatelji so bili odzivni. 0 2 17 34 3,6 Predavatelji so dajali konstruktivno povratno informacijo. 0 1 20 32 3,59 Predavatelji so spodbujali aktivno udeležbo na predevanjih. 0 0 20 33 3,62 Predavatelji so bili vsebinsko aktualni. 0 2 28 23 2,96 Predavatelji so vsebine dobro predstavili. 0 1 28 24 3,43 Predavatelji so jasno opredelili obveznosti. 0 1 18 34 3,62 V sklopu modula Načrtovanje, ki se je delno izvajal v e-obliki, smo analizirali tudi oceno dela v spletni učilnici Moodle. Udeleženci so ob koncu modula izpolnili kratek e-vprašalnik. Trditve je ocenilo 90 udeležencev, kar predstavlja 98 % vseh udeležencev. V preglednici 13 so prikazane povprečne vrednosti ocen posameznih trditev. Udeleženci so bili najbolj zadovoljni z uporabnostjo in preglednostjo spletne učilnice. Hkrati v povprečju ocenjujejo, da je bil takšen način študija zanimivejši od klasičnega in da je bila izvedba predmeta boljša kot so pričakovali, vendar v povprečju študij ni bil lažji od klasičnega in ni zahteval več dela kot ostali moduli. Iz rezultatov je razvidno, da skoraj polovica udeležencev (še vedno) ne bi študirala v e-obliki v celoti. Preglednica 13: Ocena dela v spletni učilnici Moodle šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I A M Z I A —I R A< sploh se ne strinjam (1) se ne strinjam (2) se strinjam (3) popolnoma se strinjam (4) povprečna vrednost Izvedba predmeta je bila boljša kot sem pričakoval. 1 2 51 36 3,3 Takšen način študija je lažji od klasičnega študija. 1 31 35 23 2,8 Takšen način študija je zanimivejši od klasičnega študija. 2 16 42 30 3,1 Študij je od mene zahteval več dela kot zahtevajo ostali moduli. 5 45 29 11 2,5 S kolegi smo sodelovali bolje kot običajno sodelujemo pri drugih modulih. 3 32 29 26 2,9 S takšnim načinom študija smo dobili več znanja kot pri klasičnih modulih. - 34 47 9 2,7 Če bi imel možnost, bi v celoti študiral na takšen način. 5 43 27 15 2,6 E-učilnica je prijazno okolje. - 4 56 30 3,3 E-učilnica je enostavna za uporabo. - 2 37 51 3,5 E-učilnica je pregledno urejena. - 1 30 59 3,6 V vprašalniku smo udeležence vprašali tudi, kaj jim je bilo pri e-učenju všeč in kaj ne. Odgovore udeležencev (N = 90) smo v analizi razdelili v sklope odgovorov. Udeležencem je bilo pri e-učenju všeč: • časovna svoboda (24); • hitra odzivnost in povratna informacija (17); • izmenjava mnenj in izkušenj (17); • pestrost, raznolikost in domišljenost nalog (11); • uporabnost vsebin (7); • pozitivna izkušnja z novo metodo (8); • jasnost in natančnost navodil (8); • preglednost spletne učilnice (8). Udeležencem pri e-učenju ni bilo všeč: • postopnost in razporeditev nalog po tednih (7); • manj osebnega stika (7); • tehnične težave z e-učenjem (6); • »da ne moremo na pijačo po opravljeni obveznosti« (1). 3.1.2 URESNIČITEV PRIČAKOVANJ Udeležence smo v sklopu e-vprašalnika ob koncu programa vprašali o uresničitvi pričakovanj. Na vprašanje je odgovorilo 52 udeležencev (56 % vseh udeležencev). Več kot 90 % odgovorov udeležencev je pozitivnih; udeleženci so mnenja, da so bila njihova pričakovanja v veliki meri uresničena. Udeleženci, katerih mnenja so bila neuresničena ali le delno uresničena, so podali naslednje razloge: »Pričakoval sem več poglobljenega znanja.« »Pričakoval sem praktične rešitve v smislu pridobivanja znanja o sestavi pogodb, sklepov in podobne dokumentacije.« • »Pričakoval sem več praktičnih primerov.« 3.1.3 IZKUŠNJA S SENČENJEM Iz poročil o senčenju, ki so jih udeleženci napisali, smo lahko pridobili tudi informacije o izkušnji udeležencev s senčenjem. Skoraj vsi udeleženci so zapisali, da je bila izkušnja s senčenjem pozitivna Nekaj primerov zapisov podajamo v nadaljevanju: • »sproščeno, ampak težko biti neviden in neslišen«; • »privlačen način izkustvenega učenja«; • »senčenje kljub siceršnjemu sodelovanju z ravnateljem daje drugo perspektivo«; • »tiho opazovanje spodbuja večjo razsežnost opaženega in bolj poglobljeno opazovanje«; • »nepričakovana izkušnja«; • »vseskozi primerjal s seboj kot ravnateljem«; • »najtežje je bilo nemoteče spremljati ravnatelja«; • »koristno za bodoče ravnatelje«; • »dobra izkušnja za ravnatelje«; • »povezava teorije in prakse«; • »pomembna oblika izkustvenega učenja«; • »ustvarja priložnosti za nadaljnje sodelovanje«. Dva udeleženca sta izkušnjo s senčenjem opisala kot negativno, saj jima je ravnatelj »naložil delo« in »izkoristil za opravljanje njegovega dela«. 3.2 RAVEN UČENJA 3.2.1 DOSEGANJE CILJEV PROGRAMA V sklopu e-vprašalnika ob koncu programa so udeleženci odgovarjali na vprašanje o doseganju ciljev programa. Na vprašanje je odgovorilo 52 udeležencev (56 % vseh udeležencev). Udeleženci v povprečju ocenjujejo, da so bili vsi cilji programa doseženi. Najbolj so poglobili in razširili svoje znanja s področja vodenja v izobraževanju, pridobili nova znanja in spretnosti za pedagoško vodenje ter bolj razumejo vlogo ravnatelja in okolje, v katerem delujejo vzgojno-izobraževalni zavodi. Najmanj so v povprečju bili doseženi cilji razvijanja sposobnosti za samostojno in ustvarjalno delo ter učinkovito načrtovanje lastnega osebnega razvoja in razvoja zaposlenih. v »Nisem bil zadovoljen s predavanjem in nastopom gostov z MIZS.« l N G O > 73 O Zi > e «— tn< d so i ^ i— »Večpoglobljenih določenih vsebin za ravnatelje.« 1 p> CO 1 ** 2 -i R 1 V šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J co< O ^ L I > M Z I > —I R A< Preglednica 14: Ocena doseganja ciljev sploh se ne strinjam (1) se ne strinjam (2) se strinjam (3) popolnoma se strinjam (4) Poglobil in razširil sem svoje znanje s področja vodenja v izobraževanju. 0 1 20 32 3,54 Pridobil sem nova znanja in spretnosti za pedagoško vodenje. 0 0 25 28 3,53 Razumem vlogo ravnatelja in okolje, v katerem delujejo VI zavodi. 0 0 22 29 3,51 Pridobil sem sposobnosti za učinkovito načrtovanje, organiziranje, vodenje in razvijanje VI zavodov. 0 5 35 13 3,15 Razvil sem sposobnost za samostojno in ustvarjalno delo na delovnem mestu ravnatelja. 0 5 39 9 3,1 Usposobljen sem, da lahko s sodobnimi metodami analiziram probleme in področja v VIZ zavodih. 0 6 35 12 3,11 Učinkovito znam načrtovati lastni osebni razvoj, razvoj zaposlenih in ga povezati s profesionalizmom. 0 5 39 9 3,1 3.2.2 UPORABNOST VSEBIN V zvezi z uporabnostjo vsebin udeleženci vse vsebine v povprečju ocenjujejo visoko. Po njihovem mnenju so med najbolj uporabnimi vsebinami »načrtovanje v vzgoji in izobraževanju«, »zakonodaja v vzgoji in izobraževanju«, »spremljanje in opazovanje pouka«, »reševanje konfliktov« in »timsko delo«. Kot najmanj uporabne vsebine (čeprav glede na povprečne vrednosti še vedno visoko ocenjene) v povprečju ocenjujejo »javne finance in finančno poslovanje«, »vzgojno-izobraževalne zavode kot organizacije« in »sodobne trende v vzgoji in izobraževanju«. Preglednica 15: Uporabnost vsebin sploh se ne strinjam (1) se ne strinjam (2) se strinjam (3) popolnoma se strinjam (4) učni stiLi 2 7 20 24 3,24 sodobni trendi v vzgoji in izobraževanju 2 5 19 17 2,83 uvajanje sprememb 0 7 21 25 3,34 timsko deLo 0 6 12 35 3,55 zakonodaja v vzgoji in izobraževanju 0 7 13 33 3,49 vodenje za učenje 1 5 22 25 3,34 akcijsko raziskovanje in profesionaLni razvoj 0 5 30 18 3,24 spremLjanje in opazovanje pouka 2 2 14 35 3,55 VI zavodi kot organizacije 2 5 29 17 2,83 organizacijska kLima in kuLtura 0 4 17 32 3,53 motivacija 1 4 16 32 3,49 komunikacija 0 4 14 35 3,39 reševanje konfLiktov 0 4 17 32 3,53 odLočanje 0 4 21 28 3,45 načrtovanje v vzgoji in izobraževanju 0 4 14 35 3,58 javne finance in finančno posLovanje 4 9 16 24 3,1 TJ R ■0 O -1 A R O < o i Z CD o A R o —i A m i- Z < (0 o. J Š (S) o i I I- 2 A O Z Z / I A 2 —1 R O A —1 < Z 3.2.3 NOVA ZNANJA IN SPRETNOSTI V drugo raven evaLvacije programa (raven učenja udeLežencev) umeščamo tudi nova znanja in spretnosti, ki si jih udeLeženci pridobijo v programu. Informacije o novih znanjih in spretnostih smo pridobiLi iz refLeksij o vodenju, ki so jih udeLeženci napisaLi ob koncu programa. RefLeksije o vodenju so napisaLi vsi udeLeženci (N = 92). RefLeksije smo anaLiziraLi tako, da smo odgovore umestiLi v skLope. AnaLiza je pokazaLa, da je največ udeLežencev pridobiLo nova znanja in spretnosti na področjih: • komunikacije; • načrtovanja; • spremLjanja in opazovanja pouka; • timskega deLa; • zakonodaje. šola za ravnatelje Veliko udeležencev je izpostavilo osebnostne odlike, ki jih naj bi ravnatelj imel in na katerih je program gradil, med drugim: »občutekza ljudi«, »povezovanje in sodelovanje«, »pozitivna energija in fizična vzdržljivost«, »fleksibilnost«, »dinamičnost«, »modrost«, »odprtost« itd. Nekaj udeležencev je v refleksijah o vodenju posebno pozornost in spoznanja namenilo dvojnosti ravnateljeve funkcije. Zapisali so: • »Managerske naloge so nujne, vodstvene so pomembne.« • »Administrativno delo te ne sme toliko okupirati, da bi škodilo pedagoškemu vodenju.« • »Delitev vloge/funkcije preprosto ne drži - na vsako nalogo lahko pogledamo z obeh vidikov, pedagoškega in administrativnega.« J Š 3.2.4 SPREMEMBE V POGLEDU NA VODENJE M Z I > Iz refleksij o vodenju je moč povzeti tudi nekaj sprememb v pogledih udeležencev na vodenje. Nekaj udeležencev je zapisalo, da se njihov pogled ni bistveno spremenil, po drugi strani pa so nekateri udeleženci spremembe v pogledih ubesedili kot na primer: • »vodenje mi je bližje, poglobil sem znanja področij«; • »dobil sem helikopterski pogled«; • »bolj se zavedam pomena načrtovanja«; • »večji pomen dajem timskemu delu«; • »bolj se zavedam pomena hospitacij«; • »dobil sem potrditev, sem bolj siguren«; • »pomemben je odnos do ljudi«; • »komunikacija je ključ do uspeha«; • »začel sem razmišljati o sebi, o vodenju, samorefleksiji, sem bolj samokritičen«; • »vodenje je kompleksen proces«; • »enostavna področja so postala bolj zapletena«; • »idealnega ravnatelja ni«. Nekatere spremembe v pogledu na vodenje so udeleženci opisali tudi na humoren način, kot na primer: • »Izgubila sem iluzije in ugotovila, da mi je trenutno življenje brez takšne odgovornosti ljubše.« • »Pri vodenju ni veliko romantike.« • »Spoznati se moraš tudi na gradbeništvo.« 3.3 RAVEN UPORABE 3.3.1 UPORABA NOVEGA ZNANJA IN SPRETNOSTI V PRAKSI Glavni in najpomembnejši cilj evalvacije je uporaba novega znanja in spretnosti udeležencev v praksi. Udeleženci so ob koncu programa napisali refleksijo o vodenju, v kateri so razmišljali o znanjih in spretnosti, ki so jih pridobili v programu ter jih že prenašajo v svojo vsak- danjo prakso. Refleksijo je napisalo vseh 92 udeležencev. Analiza refleksij v zvezi z uporabo znanja in spretnosti v praksi je bila izvedena tako, da so bili odgovori udeležencev umeščeni v posamezne sklope. V spodnji preglednici (preglednica 16) so prikazani posamezni sklopi in primeri le-teh. Analiza kaže, da so udeleženci največ novega znanja in spretnosti v prakso prenesli na področjih komunikacije, načrtovanja in evalvacije ter timskega dela, poverjanja in sodelovalnega vodenja. Šola za ravnatelje Preglednica 16: Prenos pridobljenega znanja, spretnosti in lastnosti v prakso Sklopi pridobljenih znanj in spretnosti Stevilo odgovorov udeležencev Primeri Komunikacija 27 • »ciljno usmerjena komunikacija s težavnimi sodelavci« • »drugačni pristopi pri reševanju konfliktov« • »več asertivnosti« • »boljša tehnika poslušanja« • »več odprte komunikacije« • »več posredovanja idej« • »bolj sem odprt za pogovore o problemih« • »izogibam se kritiziranju« • »dajem več pohval« Načrtovanje in evalvacija 16 • »izboljšat sem načrtovanje« • »napisali smo akcijske načrte« • »elemente načrtovanja smo uvedli tudi na ravni vodenja razreda« • »več načrtujem« • »osredinjen sem na cilje zavoda« • »več evalviramo in poročamo« • »operacionaliziramo načrte« • »več skupaj načrtujemo« Timsko delo, sodelovalno vodenje, poverjanje 14 • »uvedel sem timsko delo« • »sestavili smo nove time« • »med aktivi je več sodelovanja« • »posameznikom dodelujem bolj konkretne naloge« • »delegiram naloge« • »bolj poverjam naloge« • »iskanje optimalnih rešitev, sprejemljivih za večino« • »vključevanje zaposlenih v načrtovanje in organizacijo« • »ustanovili smo raziskovalni laboratorij« Profesionalni razvoj 5 • »organiziral sem izobraževanje v kolektivu« • »sistematično organiziram učne delavnice« • »dajem kakovostnejšo povratno informacijo o hospitacijah« • »uvedel sem posvetovalne pogovore po hospitaciji« • »v aktivih je več izmenjave znanja in primerov dobre prakse« Zakonodaja 5 • »bolj znam poiskati rešitve v zakonodaji« • »več berem zakonodajo« R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J co< O ^ L I > M Z I > —I R A< Samozavest 5 • »postat sem bolj samozavesten« • »pridobil sem na samozavesti« Zgled 2 • »s predanostjo, strokovnostjo in doslednostjo dajem zgled« • »sem večji vzor« Motivacija 2 • »ugotavljam dejavnike motivacije pri sodelavcih« • »motiviram sodelavce na drugačen način« Sodelovanje z okoljem 1 • »okrepil sem sodelovanje z občino« Uporaba metod, gradiv, vprašalnikov 1 • »pri delu z učenci in strokovnimi delavci sem uporabil nekatere metode, gradiva in vprašalnike« 3. 4 SPOROČILA IN PREDLOGI SPREMEMB UDELEŽENCEV V e-vprašalniku so udeleženci imeli možnost dodatnih sporočil in predlogov sprememb izvajalcu programa. Številni udeleženci so izpostavili, da je program kakovosten, predavatelji in koordinator dobri, med drugimi sta bila izpostavljena tudi »prava mera napora« in »ohranite navdušenje, sproščenost in zanimivost«. Udeleženci so podali tudi nekaj predlogov sprememb, in sicer: • »krajši moduli«; • »krajši odmori«; • »več dela in srečanj z ravnatelji«; • »dva različna programa - posebej za strokovne delavce in posebej za ravnatelje«; • dodati druge vsebine, npr. več zakonodaje, inšpekcije in financ, bonton, javno nastopanje, mediacija. POVZETEK IN PRIPOROČILA ZA IZBOLJŠAVE šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L > J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< Glede na analizo v prejšnjem poglavju lahko trdimo, da so z evalvacijo programa na vseh treh ravneh bili cilji v večji meri doseženi. Udeleženci so precej zadovoljni z organizacijo programa in predavatelji, njihova pričakovanja v večji meri uresničena, izkušnje s senčenjem pozitivne. V zvezi z e-učenjem udeleženci še vedno ne želijo oz. niso pripravljeni na program, ki bi v celoti potekal v e-obliki. Na podlagi opravljene analize lahko trdimo, da so cilji programa bili v večji meri doseženi, vsebine so za udeležence uporabne, pridobili so številna nova znanja in spretnosti, zaznana je tudi sprememba udeležencev v pogledu na vodenje. Pomembno spoznanje je, da je veliko udeležencev pridobljena znanja in spretnosti različnih področij že preneslo v svojo vsakdanjo prakso. Čeprav smo program za šolsko leto 2014/2015 delno prenovili pred opravljeno evalvacijo, pri čemer smo že upoštevali zaznane spremembe med spremljanjem izvedbe v letu 2013/2014 in evalvacijami prejšnjih let, je glede na opravljeno evalvacijo moč podati nekaj vsebinskih in organizacijskih predlogov za izboljšave. Vsebinski predlogi izboljšav: • Uvedba senčenja se je izkazala kot izjemno dobra oblika izkustvenega učenja, ki jo je potrebno nadaljevati. Dodatno je potrebno razmisliti o večkratnem senčenju (in ne le enodnevnem) in morebitni izvedbi senčenja tudi v profitnih organizacijah. Zaradi slabih izkušenj dveh udeležencev, katerima je ravnatelj med senčenjem naložil dodatno delo, je pomembno, da v naslednjem šolskem letu uvedemo priporočilo, da udeleženci ne senčijo svojega ravnatelja. • Na predlog udeležencev se zdi smiselno razširiti nabor izbirnih vsebin z dodatnimi vsebinami (npr. mediacija, posamezne zakonodajne vsebine, bonton). V prenovljenem programu bodo tako udeleženci morali opraviti dve izbirni vsebini, nabor izbirnih vsebin se je povečal. • Glede na ocene udeležencev v zvezi z e-učenju je potrebno nadaljevati z uvedbo delnega e--učenja in krepitvijo spletnega učenja pri posameznih modulih, ki pa mora biti domišljeno na način, ki ohranja osebni stik s predavatelji (odzivnost, povratna informacija), omogoča izmenjavo mnenj in izkušenj ter uporabnost pridobljenega znanja in spretnosti. • V zvezi z oceno »vsebinske aktualnosti« predavateljev, ki je najnižja med elementi ocenjevanja predavateljev, je pomembno, da se vsebine v posameznih modulih aktualizirajo glede na dogajanja v domačem in mednarodnem okolje. V prenovljenem programu je ta sprememba že upoštevana. • Predlog nekaterih udeležencev, da sta potrebna dva ločena programa (eden za že imenovane ravnatelje in drugi za strokovne delavce), ki se bosta v posameznih segmentih razlikovala (npr. pri ravnateljih poglobljene vsebine z zakonodajnega in finančnega področja), se sicer zdi smiseln, vendar je potrebno opozoriti, da imajo že imenovani ravnatelji možnost vzporednega obiskovanja programa Mentorstvo novoimenovanim ravnateljev, katerega vsebine so usmerjene prav v začetek ravnateljevanja in poglobljeno obravnavajo področja, ki jih novoimenovani ravnatelji omenjajo kot potrebna večje obravnave. Hkrati heterogene skupine omogočajo širši pogled, vodenje v vzgojno-izobraževalnih zavodih pa je zaradi pridobljenih znanj in spretnosti strokovnih delavcev bolj distribuirano. Prav tako gre za program, ki je program priprave na ravnateljevanje in ga lahko potencialni kandidati obiskujejo ter opravijo ravnateljski izpit že pred imenovanjem. Organizacijski predlogi izboljšav: • Zaznane pobude udeležencev po več srečanjih in izmenjavi izkušenj z ravnatelji smo upoštevali pri že prenovljenem programu za šolsko leto 2014/2015. Udeleženci bodo v prihodnjem šolskem letu imeli več srečanj z ravnatelji. • V evalvaciji je bila zaznana le malo več kot polovična odzivnost udeležencev na e-vpra-šalnik (56 % udeležencev je izpolnilo e-vprašalnik ob zaključku programa), zato je v prihodnosti potrebno razmisliti, kako pritegniti čim več udeležencev k evalvaciji in povratni informaciji o programu. PRILOGE 5.1 RAZPIS šola za ravnatelje TJ X) ■0 O —l A R O < o i Z CD o A R o —l A n" m r~ Z < (D O. J Š m o i I I- 2 A O Z Z / I A 2 —1 R O A —4 < ■t"» Z Skladno s 106. členom Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja OBJAVLJAMO RAZPIS ZA VPIS V PROGRAM ŠOLA ZA RAVNATELJE INI OPRAVLJANJE VAVNATELJSKEGA IZPITA ZA ŠOLSKO LET0 21014/2015 Program obsega 144 ur in naslednje predmete: 1. izobraževalno okolje in uvajanje sprememb, 2. vodenje organizacije, 3. vodenje sodelavcev, 4. vodenje pravnega in finančnega poslovanja, 5. vndenje učenja in poučevanja ter 6. izbirne vsebine. Usposabljanje bo potekalo v piodtodih Š ole ga navnatelje, gredoslje 3g| 4000 Kranj. Organizirano bov 21 dnevih.V šolskem letu 2014/201n bosta potekal1 dve izvedbi programa: • od junija 2014 do junija 2015,ob koncutedna, • od oktobra 2014 do oktobra 2015, obkoncutedna. Programšoleza ravnateljeje namenjenkandidatomzaravnateljein žeimenovanim ravnateljem,kimorajov skladu s 5. odstavkom 53. člena ZOFVI ravnateljski izpit opraviti vrokuenega letaodimenovanja.Udeležencibodolahkoopravilivse obveznostiza ravnateljski izpit in pridobili 9 točk v skladu s Pravilnikom o nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. S to objavo raopisujemo tudi opravljanje ravndteljsnegaizpila izven programa šole za ravnatelje iz delnega izpita na jodlagi Sklepa Strokounega sveta RS za splošnoizohraževanje. Na razpisseprijavitena spletnistrani www.solazaravnatelje.si. Natisnjeno prijavnico s prilogami, navedenimi na prijavnici, pošljite tudi po pošti na naslov Šolazaravnatelje (program ŠR), Predoslje 39, 4000 Kranj, do petka, 18. aprila 2014. Več podatkov najdete na spletni strani www.solazaravnatelje.si, dodatna pojasnila do bite pri koordinatarici programa Evi Vala nt (03l 837 873 ali eva.valantOsolazaravnatelje.s i). Če bp prijavveč kot lahko sprejmemo udeležencev, bomo opravili izbiro med kandidati, prednost bodo imeli kandidati, ki so imenovani za ravnatelja in morajo opraviti ravnateljski izpit v enem letu poimenovanju. Pre^zno prispeli° prijav ne bomo mogli upoštevati. Kandidate bom o o izboru obvestili do petka, 16.maja2014. v. d. direktorja dr. Andrej Koren Sola za ravnatelje, Predoslje 39, 4000 Kranj, Slovenija, T+386 4 595 12 60, F+386 4 595 12 61, info@solazaravnatelje.si, www.solazaravnatelje.si ŠR Sala za ravnatelje Šola za ravnatelje TI TI A R < O CD 5.2 EVALVACIJSKI E-VPRASALNIK Spoštovani, v letošnjem šolskem letu ste bili vključeni v program šola za ravnatelje za opravljanje rav-nateljskega izpita. Evalvacijo programa smo pripravili na podlagi zastavljenih ciljev, ki naj bi jih z uspešno zaključenim programom posameznik pridobil, in na podlagi vsebin, ki se v programu obravnavajo. Pred vami je vprašalnik, s katerim želimo pridobiti oceno različnih vidikov programa, ki se nanašajo na doseganje ciljev, uporabnost vsebin in organizacijo izvedbe. e jš d w o Dodatne predloge in pripombe lahko zapišete na koncu vprašalnika. 2 - A o MM Splošni podatki 4 < 1. SKUPINA: • ŠR1 • ŠR2 • P1 • D12 2. DELOVNO MESTO: • ravnatelj/direktor • pomočnik ravnatelja • strokovni delavec 3. DOSEGANJE TEMELJNIH CILJEV IN UPORABNOST VSEBIN Prosimo, da označite, v kolikšni meri se strinjate s trditvami, ki izhajajo iz temeljnih ciljev programa šola za ravnatelje. Besedo vzgojno-izobraževalni zavod smo krajšali s kratico VIZ. Zaradi usposabljanja v programu šola za ravnatelje... sploh se ne strinjam se ne strinjam se strinjam popolnoma se strinjam šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I A M Z I A —I R A< sem poglobil in razširil svoje znanje s področja vodenja v izobraževanju. 2 3 4 sem pridobil nova znanja in spretnosti za pedagoško vodenje. 2 3 4 razumem vlogo ravnatelja in okolje, v katerem delujejo VIZ. 2 3 4 sem pridobil sposobnosti za učinkovito načrtovanje, organiziranje, vodenje in razvijanje VIZ. 2 3 4 sem razvil sposobnost za samostojno in ustvarjalno delo na delovnem mestu ravnatelja in drugih delovnih mestih, povezanih z vodenjem na področju VIZ. 2 3 4 sem usposobljen, da lahko s sodobnimi metodami analiziram probleme in področja v VIZ ter v njihovem okolju. 2 3 4 znam učinkovito načrtovati lastni osebni razvoj, razvoj zaposlenih in ga povezati s profesionalizmom na področju VIZ. 2 3 4 4. UPORABNOST VSEBIN Prosimo, ocenite uporabnost vsebin programa šola za ravnatelje za delo, ki ga opravljate nič malo srednje veliko 1. učni stili 2 3 4 2. sodobni trendi v vzgoji in izobraževanju 2 3 4 3. uvajanje sprememb 2 3 4 4. timsko delo 2 3 4 5. zakonodaja v vzgoji in izobraževanju 2 3 4 6. vodenje za učenje 2 3 4 7. akcijsko raziskovanje in profesionalni razvoj ravnateljev 2 3 4 8. spremljanje in opazovanje pouka 2 3 4 9. vzgojno-izobraževalni zavodi kot organizacije 2 3 4 10. organizacijska kultura in klima 2 3 4 11. motivacija 2 3 4 12. komunikacija 2 3 4 13. reševanje konfliktov 2 3 4 14. odločanje 2 3 4 15. načrtovanje v vzgoji in izobraževanju 2 3 4 16. javne finance in finančno poslovanje 2 3 4 5. PREDAVATELJEVA IZVEDBA MODULOV Prosimo, da ocenite, koliko se strinjate s trditvami o predavateljevih izvedbah modulov. sploh se ne strinjam se ne strinjam se strinjam popolnoma se strinjam Predavatelji so bili strokovni. 1 2 3 4 Predavatelji so bili odzivni. 1 2 3 4 Predavatelji so dajali konstruktivno povratno informacijo. 1 2 3 4 Predavatelji so spodbujali aktivno udeležbo na predavanjih. 1 2 3 4 Predavatelji so bili vsebinsko aktualni. 1 2 3 4 Predavatelji so vsebine dobro predstavili. 1 2 3 4 Predavatelji so jasno opredelili izpitne obveznosti. 1 2 3 4 6. ORGANIZACIJA PROGRAMA Prosimo, da označite, v kolikšni meri se strinjate s trditvami o organizaciji programa šola za ravnatelje. Organizacijski vidiki programa šola za ravnatelje sploh se ne strinjam se ne strinjam se strinjam popolnoma se strinjam način obveščanja udeležencev o modulih je primeren 1 2 3 4 obveščanje udeležencev je pravočasno 1 2 3 4 študijska gradiva so pregledna 1 2 3 4 študijska gradiva so uporabna 1 2 3 4 koordinator programa nudi ustrezno podporo 1 2 3 4 7. Uresničitev pričakovanj Ali so bila vaša pričakovanja uresničena? Utemeljite. 8. Vpliv programa na karierne cilje Kako je program vplival na vaše karierne cilje? Utemeljite. 9. Če bi želeli v zvezi z izobraževanjem v programu šola za ravnatelje še kaj dodati, vas prosimo, da to zapišete. Šola za ravnatelje J »"O r a ^ 0 e j ts>< d so o- 7Ñ |— 2 = > 0 mm ""* "O A co 1> 2-12? 1 < šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R E a L 2 J in< O ^ L I > M Z I > —I R A< 5.3 ANKETNI VPRAŠALNIK V SPLETNI UČILNICI MOODLE se sploh ne strinjam se ne strinjam se strinjam se popolnoma strinjam Izvedba predmeta je biLa boLjša kot sem pričakovaL. 1 2 3 4 Takšen način študija je Lažji od kLasičnega študija. 1 2 3 4 Takšen način študija je zanimivejši od kLasičnega študija. 1 2 3 4 Študij je od mene zahtevaL več deLa kot zahtevajo ostaLi moduLi. 1 2 3 4 S koLegi smo sodeLovaLi boLje kot običajno sodeLujemo pri drugih moduLih. 1 2 3 4 S takšnim načinom študija smo dobiLi več znanja kot pri kLasičnih moduLih. 1 2 3 4 Če bi imeL možnost, bi v ceLoti študiraL na takšen način. 1 2 3 4 E-učiLnica je prijazno okoLje. 1 2 3 4 E-učiLnica je enostavna za uporabo. 1 2 3 4 E-učiLnica je pregLedno urejena. 1 2 3 4 Pri e-učenju mi JE biLo všeč: Pri e-učenju mi NI biLo všeč: HvaLa za sodeLovanje! 5.4 VPRAŠANJA ZA REFLEKSIJO O VODENJU Na podlagi naslednjih spodnjih vprašanj napišite refleksijo in jo vložite v listovnik: • V čem se je na podlagi usposabljanja v programu za ravnateljski izpit spremenil vaš pogled na vodenje? • Kaj ste spremenili v svoji praksi z vidika vodenja šole, razreda, tima, aktiva, dejavnosti, drugje? Šola za ravnatelje J »"O r > R 0 v i- ■ e j c/>< d so o- |— 2 I ■ 0 mm > CO 1 ■ 2-12? 1 < šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A Šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A< šola za ravnatelje TI TI A M Z I > —R A Šola za ravnatelje TI TI A M Z I > —R A< šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A Šola za ravnatelje R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A< R TI A R < O Z G A R zi A <- co< O ^ L I > M Z I > —I R A PROGRAM SOLA ZA RAVNATELJE IN RAVNATELJSKI IZPIT Poročilo o izvedbi 2013/2014 Kranj, avgust 2014