D 2.0I o Nr. 3114. CUegert bie SBteberauflage be§ Sucfjež: Sveti Evan- gye!iomi“, ftirb in geifttid^er Sejteljung tein Slnfianb genotnnten. 33on bem furftMf$6fli$en @eer 1840. šRontatt, mp. ©afner, mp. ©ecretdr. Reimprimatur. SSont !. J. fteiermatfifčfjen ©uberntunt. ©ta| ant 3. december 1840. $tau§, mp. "j*-. Nedclni Evaiigjelioini. / Prva Nedela Adventa. Evangyeliom Sz. Lukdcsa vu XXI. tali . Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus Vucse- mkoin fzvojim: Iiodo znamenya vu fzuuczi, i mejfzeczi, i zvejzdaj; i na zendi mantranye narodov od zburkanya mourfzkoga siiinlejnya, in valov: gda ludje fzejhnoli bodo od fztraha, i _ c sak a ny a onih, stera pridejo na vefz fzvejt. Ar jakofzti Nebefzke bodo fze gibale: 1 teda bodo vidili Szina cslovecsega pridoucsega vu oblaki z velikom znio’snofztyoni, i dikov. Gda fze pa eta zacsnejo goditi, preglednite, i i *\ — 4 prizdignite, glave vaffe: ar fze približava od- kiiplenye vaffe. I pravo je nyim fzpodobnofzt: gledajte figovo drejvo, i vfze drevje: gda fzpiiscsava ’se z-fzebe fzad, znate, ka je bliizi leto. Tak i vi, gda te vidili eta fze goditi, znajte, ka je bliizi kralefztvo Bože. Znaifztino velim vam, ka ne prejde narod, dokecs eta vfza ne bodo vcsinyena. Neba, i zeinla prejde; recsi pa moje ne prejdo. t Druga Nedela Adventa. * i JE vangyeliom Sz. Mdtaja vu XI. tali. Vo onom vrejmeni: Gda bi Ivan csiio vu vouzi dela Krifztuffova, pofzlavsi dva z-fzvoji Vucsenikov, pravo je uyemi: Ti fzi te pri- doucsi, ali driigoga csakamo? I odgovorecsi Jezus veli nvima: Idoucsa nazvejfztita Ivani, stera fzta csiila, i vidila. Szlejpi vidio, plau- tavi hodijo, gobavczi fze ocsiscsavajo, gliihi ^ csiijejo, mrtvi gori fztanyujejo, uevolnim fze Evangyeliom nazviscsava. I blaženi je; ki fze ne fzpaesi v-meni. Gda bi pa nvidva odisla, zacsao je Jezus praviti vnožini od Ivana: ka fzte vo sli vu piifztiuo gledat V jeli trfzt od votra gibajoucso ? ali ka fzte vo sli — 5 ~ gledat? csloveka v mejhkom gvauti oblecse- noga? ovo, ki fze z-uiejhkim gvantom obla- csajo, vii kralefzki hi’saj fzo. Ali ka fzte vo sli gledat? Proroka? escse velim vam, i vecs od Proroka. Ar je te, od steroga je pifzano: ovo jafz postlani Angyela mojega pred Itczom tvojim, steri pripravi pont tvojo pred teboin. / Tretya Nedela Adventa. Evangpeliom Sz. Janom vu 1. tali. V" u oiiom vrejmeni: Pofzlali fzo 'Sidovje z - Jeruzalema Pope, i Levite k-Ivani, da bi ga pitali: Ti sto fzi ? \ vadliivao je, i ne je ta- jio: i vadliivao je: ka fzam nej jafz Krifztus. I pitali fzo ga: ka fzi tak? Elias fzi ti? i odgouvoro je: nej fzam. Prorok fzi ti? I odgouvoro je: nej. Pravili fzo zato nyemi: sto fzi? naj odgovor damo onim, ki fzo po¬ fzlali nafz; ka praviš od tebe? Veit: jafz fzam glafz kricsecsega vu piifzttni: Ravnajte pout Gofzpodnovo, liki je velo E\saias Pro¬ rok. I kt fzo pofzlani, bili' fzo z-Earizseusov. I pitali fzo ga, i pravili fzo nyemi: zakaj tak krfztsavas, osi fzi tt nej Krifztus, niti Elias, - 6 - niti Prorok? Odgouvoro je nyim Ivan govo- recsi: jafz krfztsavam vu vodi, na fzrejdi je pa med vami fztao, steroga vi neznate. On je, ki za menom pride, steri je pred nienom vcsinveni! komi fzain jasz nej vrejden odve¬ zati remenya obiiteli nyegove. Eta fzo vu Bethanii vcsinvena prejk Jordana, gde je Ivan krfztsavao. ' t Strta Nedela Adventa, Evanggcliom Sz. Liikucm vu III. tali . V u petnajfzetom leti ladanya Tiberius Cza- fzara, budoucsi Pontius Pilatus poglavnik Ju- dsee, i Herodes poglavar Gaiilsee, Filip pa brat nyegov Ladavecz Ituraee, i Trachonitis- koga dr’sanya, i Lyzanias Abiline poglavar, za Popovfzki poglavnikov Annasa, i Kajfasa : vcsinvena je rejcs Gofzpodnova nad Ivanom Zakariasovim fzinom vu piifztini: i priffao je vu vfze Jordanfzko dr’sanye predgajoucsi krfzt pokoure na odpiiscsanye grejhov, liki je pifzauo vu knigaj E’saias Proroka: glafz kri- csecsega vu piifztini: pripravlajte pout Go- fzpodnovo: ravne csinte fzteze nyegove: vfzaki dou fze napuni, i vfzaki breig, i gu- — 7 mila fze ponizi: i kriva bodo ravna, i ofztra glatke poti. I vidilo bode vfzako tejlo Bo’sega Zvelicsitela. Na Sveto Noucs, hjvanyyeliom Sz. Lukdcsa vu II. tali. V u ouom vrejnieni: Zisla je vb zapouvid od Augufztus Czafzara; da bi fze popifzao vefz fzvejt. Eto popisuvanye prvo vcsinyeno je po Czjrinusi, ’Syrianfzkoin poglavark I sli fzo vizi, da bi IV.e vadliivali, v Izaki vu fzvoj Varaš. Gori je pa sou i Josef od Galiliee z-Nazareth Varasa v-Jnda'o, vu Davidov Va¬ raš, ki Ize zove Betlehem: zato, ar je i on bio z-lii'se, i roda Davidovega, ka bi fze va- dliivao z-Mariov zarocsenov fzebi 'senouv, stera je uofzecsa bila. Vcsinyeno je pa, gda bi tam bila: fzpunili fzo fze dnevi, da bi ro¬ dila. I porodila je Szina fzvojega prvorod- jenoga, i vplenicze ga je povila, i polo’sila je nyega vjafzli; ar fzo nej meli oni inefzta vu oštarij. I pafzterje fzo bili v-tifztoni dr- ’sanyi verufztiivajoucsi, i csiivajoucsi nocsna verufztiivanya nad esrejdov fzvojov. I ovo Angyeo Gofzpodnov je fztano pouleg nyih, i — 8 - fzvetlofzt Bo’sa je okouli vzela nye, i zbojali fzo fze zvelikov bojaznofztyov. I pravo je nyim Angyeo: ne bojte fze; ar ovo nasvi- csevam vam veliko radofzt, stera bode vfzemi liifztvi: ar fze je naroudo vam dnefz Zveli- csiteo, ki je Gofzpon Krifztus vu Davidovom Varasi. I ton je vam znamenye: Najdete Dejte vplenicze povito, i polo’seno vu jafzli. I preczi je pofztanolo z-Angyelom vuo’sino vojfzke Nebefzke bvalecse Boga, i govorecse: Dika na vifzini Bougi, i na zemli iner liidem dobre voule. Na Szveti Ben Prvi. Evangyeliom Sz, Lilkdcsu vu II. tulu Vu onom vrejmeni: Pafzterje fzo pravili eden drugotni: Pojdmo do Betlehema, i poglednimo to rejcs, stera je vcsinyena, stero nam je Gofzpoud pokazao. 1 sli fzo setiivajoucsi: i najsli fzo Mario, i Jo’sefa, i Dejte poIo’seno v-jafzlaj. Videvsi pa fzpoznali fzo rejcs, stera je povejdana nyim od toga Deteta. I vfzi, ki fzo csiili, csiidivali fzo fze: I nad onimi, stera fzo povejdana nyim od pafzterov. Maria je pa zdr’savala vfze ete recsi premi- 9 slavajouesa nye vu fzrczi fzvojem. 1 povr- noli fzo fze pafzterje dicsecsi, i livalecsi Bo¬ ga vu vfzejh, stera fzo csiili, i vidili, liki je nyim povejdano bilou. Na Szveti Den Drugi. Evangijeliom Sz. Janom vu I. tali. \ J v u zacsetki je bila Rejcs, i ftejcs je bila pri Bougi, i Boug je bila Rejcs- Eta je bila vu za¬ csetki pri Bougi. Vfzafzo ponyej vcsinyena: i brezi nye je nikaj nej vcsinyeno, stero je vesinyeno. Vu nyej je bio sitek, i ’sitek je bio fzvetlofzt (udih: i fzvetlofzt fze v-kmiczi fzvejti; i kmicza. je nye nej zapopadnola. Bio je Cslovik pofzlani od Boga, komi je ime bi¬ lou Ivan. Ete je prisao na fzvedocsafztvo, ka bi fzvedocso od fzvetlofzti; da bi vfzi vorvali po nyem. Nej je on bio fzvetlofzt; nego da bi Szvedocsanfztvo, csiuio od fzvet¬ lofzti. Bila je fzvetlofzt prava; stera pre- fzvejti vfzakoga Csloveka pridoucsega ne ete fzvejt. Na tom fzvejti je bio, i te fzvejt, je po nyem vcsiuyeni, i fzvejt je nyega nej poznao. Vu lafztivna je prisao; i nyegovi fzo ga gori nej prijali. Steri fzo ga pa gori prijali; dao je nyim oblafzt - 10 z-Bo’simi fzinnu' pofztauoti, ki' v orjejo v-nye- govom imeni: ki nej z-krvi, niti z-voule tejla, niti z-voule mo’sa; nego fzo z-Boga rodjeni. I Rejcs je tejlo vcsiuyena, i prebivala je med nami 0 vidili fzino nye diko, diko kakti jedi— norodjene od Ocsej puna miloscse, i pravicze. Na Den Sz. Stevana prvoga Mantrnika. Evanyyeliom Sz. Malaja mi XXIII- tali. Vu onom v rej meni: Pravo je Jezus Pifza- csoin, i Farizeusom: Ovo jafz posilam k-vam Proroke, i mondre, i pifzacse: i ’s-nyih nike morite i rafspite, i s-nvili nike te bicsiivali vu synagogaj vaffi, i pregauvali te je z-va- rasa vu varaš: Naj pride na v a (‘z viza krv pravicsna, stera je prelijana na zemlo od krvi pravicsnoga Abela, do krvi Zakariasove, fzina Barakiasovoga: steroga fzte mourili med czer- kevjov, i oltarom. Zaifztino velim vam: pri¬ dejo viza eta na te narod. Jeruzalem, Je- nisalem, ki marjas Proroke, i kameniijes one, steri fzo k-tebi pofzlani: kelikokrat fzam steo vkup fzpraviti fzini tvoje, liki kokous vkup — 11 - fzpravla piscsencze fsvoje pod perouti, i nej fzi steo? Ovo niha fze vam hi’sa vaffa piifzta: ar velim vam: ne le ine vidili od eti mao, do- kecs ne bodete pravili: Blagofzlovleni, ki je privsao vn imeni Gofzpodnovom. Na Deu Sz. Janosa Ap. i Evang. Evangyeliom Sz, Janom ru XXI. tali. V u onom vrejmeni: Pravo je Jezus Petri: Nafzlediij mene. Obrnovsi l'ze pa Peter, vi- do je onoga vucsenika, steroga je liibo Jezus, nafzlediivajoucsega, (ki je i le’sao pri ve- eserji nanvegovi prfzaj, i pravo je: Gofzpodne, sto je ki' tebe oda?) toga zato gda bi vido Peter, pravo je Jezuffi: Gofzpodne, ete pa ka ? Veli' nyemi Jezus: tak scseni, naj on ofztane, dokecs pridem, ka je tebi zato ? ti' mene nafzlediij. V o je zisle zato eta rejcs med brate: ka vucsenik on ne mer je. I nej je pravo nverni Jezus; ka ne mer je: nego, tak scseni, naj ofztane, dokecs pridem, ka je tebi zato? Ete je on vucsenik, steri fzvedocsi eta, i ta je p/fzao: i znamo, ka je pravicsno uyegovo fzvedocsanfztvo. - 12 — Na Deu Drouvne Decze. Etvanqyeliom Sz. Malaja vu 11 tali . V u ouom vrejmeiii: Augyeo Gofzpodnov fze je fzkazao vu fznek Jo sefi, govorecsi: gori fztani, i vzemi Dejte, i Mater nyegovo, i bej- ’si v-Egyiptom. i boj tam, dokecs ti povejno Ar de Herodes lfzkao to Dejte pogibiti. Steri gori fztanovsi, vzeo je Dejte i Mater nyegovo vnocsi i odisao je v-Egyiptom: i bio je tam do fzmrti Herode,sove: da bi fze fzpunilo, ka je povejdano od GoCzpodna po Proroki govo- recscm: z-Egyiptoma fzain zvao fzina mojega. Teda Herodes videvsi, ka je vkanyen od moudri, rafzrdo fze je jako, i pofzfavsi fzpo- mouro je vfzo deczo, stera je bila v- Betle- berni, i vu vfzej nyegovi krajinai od dvoj lejt, i ni’,se, pouleg vrejmena, stero je zvedo od moudri. Teda fze je fzpunilo, ka je po¬ vejdano po Jeremias Proroki govorecsem: glafz je v-Rami fzlisani, jocs, i krics vnougi. Rachel je joukala fzini fzvoje, i nej fze je stejla obvefzeliti; ar ji nega. — 13 - Nedela pred NouvimLetom. Evangjjeliorn Sz- Lukdcsa vu II. tali. Vu onom vrejmeui: Jo’sel’, i Maria Mati Je- zuffova fzta fze esiidivala nad onimi, stera fzo povejdana od nyega. I blagofzlovo je nye Simeon, i pravo je Marii Materi nyego- voj: ovo polo’seni je ete na opaduenye, i na gori fztanejnye vuougim vu Izraeli: i na znamenje, komi de fze prouti gucsalo, i tvojo diiso prehodne mees: naj fze odkri¬ jejo vuougi Izrez mislejuva. 1 bila je Anna Prorokicza, osi Fanuelova, z-Azerovoga po- kolejnya: ta je ’sivejla vnogo dnevov, i ’si- vejla je fzvojinj mo’som fzedem lejt od di- vojfztva fzvojega. 1 ta je dovieza bila do ofzemdefzetoga, i strtoga leta: stera je nej odfztoupila od czerkvi, zpofztmi, i zmolitvami 1'zlu’seesa vujdue, i vnoesi. I ona je vu tifztoj vitri prifztoupiia, i hvalila je Gofzpodna! i pripovidavala je od nyega vfzejm. ki fzo esa- kali odkuplenye Izraela. ! gda fzo fzpuuili vfza poulegpravde Gofzpodnove, povrnoli fzo fze v-Galilseo, vu fzvoj Varaš Nazareth. Dejte je pa rafzlo, i krejpilo fze je, puno modroufzti, i milosesa Bo’se je v-nyem bila. I — 14 - Na Nouvo Leto, Evanggeliom Sz. Liikdcsa vu II, tali. ^ u ouom vrejrneni: Gda bi fze fzpunilo ofzem dnevov, ka bi fze obrezalo to Dejte: zvano je Ime nyegovo Jezus, kak je zvano od An- gyela prvle: nego fze je vu Utrobi popnjalo. Nedela po Nouvom LetL Evanggeliom Sz. Mataja vu II. tali . V u onom vrejrneni: Po Ilerodesovoj fzmrti ovo Angyeo Gofzpodnov fze je fzkazao vu fzneli Jo’sefi v-Egyiptomi, g^orecsi: fztani gori, i vzemi Dejte, i Mater nyegovo, ino idi vu zemlou Izraelfzko: ar fzo fzpoumrli, ki' fzo lfzkali diiso Diteta. Steri gori fztanovsi, vzeo je to Dejte, i Mater nyegovo, i prisao je v-Izraelfzko zemlou. Szlisavsi pa, ka bi Archelaus kraliivao v-Judsei mefzto Herbdesa ocse fzvojega, bojao fze je ta idti: i opou- menyeni vu Iznebi odisao je na fztrani Gali- laee. I pridoucsi prebivao je vu Varasi, ki fze zove Nazaretb: da bi fze fzpunilo, ka je povejdano po Prorokej; ka de fze Nazaren- fzki zv:io. - 15 — Na Den Trej Kralov, Evangyeliom Sz. Malaja vu IL tali. Gda bi fse naroudo Jezus v-Betlehemi Ju- dae vu dnevi Herddes Krala; ovo moudri fzo prišli od fzuncsenoga Czhoda v-Jeru’salem, govorecsi: Gde je, ki fze je uaroudo Krao 'Sidovfzki? ar fzmo vidili zvejzdo njegovo na fzuncsenoru izhodi, i prišli fzmo molit nje¬ ga. Szlisavsi pa Herodes Krao, zburkao fze je, i snjim vefz Jeru’salem. 1 vkup fzpra- vivsi vfze poglavnike Popovfzke, i pifzacse liifztva, fzpitavao je od njih, gde bi fze Kri- fztus ineo naroditi? oni fzo pa odgouvorili ujemi: v-Betlehemi Juda: ar je tak pifzano po Proroki: 1 ti Betlehem ženila Judae, zni- kaksim taloni fzi nej naj rnensa med poglav- lriki Judae: ar fz-tebe zide voj, steri bode ravuao liifztvo moje Izraelfzko. Teda Herddes fzkrivoma prizvavsi (e moudre, fzkrblivo je zvidavao od njih vrejmen zvejzde, stera fze je njim Izkazala: I pofzlavsi njev-Betlehem, pravo je: idte, i fzkrblivo zvidavajte od De¬ teta: i gda je najdete, nazvejfztite meni, naj i jafz ta idoucsi nje molim. Steri gda bi po- fzliijhuoli Krala, odisli fzo: i ovo zvejzda, stero fzo vidili na fzunesenom fzhodi, pred njimi je sla: dokecs je pridoucsa fztanola od zgora, gde je bilou to Dejte. Videvsi pa zvejzdo radiivali fzo fze zradofztjom ako velikom. I idoucsi vu hi’so najsli fzo Dejte z-Mariov, ’s-nyegovov Materjo v: i doli po- kleknovsi molili fzo je; i oudprili fzo kincse fzvoje, i prikazali fzo nyemi dari: zlato, tem- jen, i inirlio. I vzemsi odgovor vu fzneh, ka fze ne bi povrnoli k-Herodesi, po driigoj pouti fzo fze nazaj obrnoli vu jz v oj e dr’sanye. Nedela po Trej Krali Prva. iEvangyeliom Sz* Liikdcsa vu II. tali. Gda bi Jezus bio dvauajfzet lejt fztar, gori idoucsi oni v-Jeru’salem pouleg navade fzve- tesnyega dneva, i fzpuuivsi fze dnevi, gda bi fze nazaj povrnoli, ofztanolo je to Dejte Je¬ zus v-Jeru’salemi, i nej fzo vpamet vzeli Ro¬ ditelje nyegj>vi. Stimajoucsi pa, ka bi on bio meg po.utnimi tivarisi, sli fzo eden den pouti, i ifzkalr fzo ga med rodbinov, i med znanimi. I gda bi ga ne najsli, povrnoli fzo fze v-Je¬ ruzalem, ifzkajoucsi nyega. I vcsiuyeno je: po tretyem dnevi fzo najsli nyega vu czerkvi fzedecsega na fzrejdi med Doklormi pofzlii- sajoucsega nve, i fzpitavajoucsega nye. Csii- divali fzo fze pa vfzi, ki fzo ga pofzliisali — 17 nad razumom, i nyegovim odgovarjanjem. I videvsi csiidivali fzo fze. I pravila je njemi Mati nyegova: Szinek, zakaj fzi nama tak vcsiuo? ovo Ocsa tvoj, i jafz 'salofztna fzva lfzkala tebe. 1 veli uyima: ka je, ka fzta ine lTzkala ? nej fzta znala, ka je vu oni, stera fzo Ocse mojega, potrejbno meni biti ? i nyidva fzta nej razmela te rejcsi, stero je nyima pravo. I doli je sou ’s uyima, i prisao je v-Nazareth; i bio je bodlo’sen uyima. I Mati nyegova je zdr’savala vfze ete recsi vu fzrczi fzvojem. I Jezus fze je poveksavao v-mo- droufzti, vu vrfzti, i vu iniloscsi pri Bougi, i ludmi. Nedela po Trej Krali Druga. Evangyeliom Sz . Jdnosa vu II. tali. V ' u onoin vrejmeni: Szvadba je vcsinyena v-Galilseaufzkoj Kani: i bila je tam Mati Jezuffova. Zvani je pa bio i Jezus, iVucse- niczke nyegovi na fzvadbo. I gda bi fze zinenkalo vino, pravi Mati Jezuffova nyemi: 2 18 — vina ueuiajo. I veh' nyej Jezus: Ka je meni, i tebi ’sena? escse je nej prišla vora moja. Veh' Mati nvegova fzlugom: kajkoli bode velo vain, vcsinte. Bilou je pa tam sefzt kameni vejder poloseni pouleg ocsiscsavanya 'Si- dovfzkoga, drsecse vfzako dvej, ali tri me- ricze. Pravi nyim Jezus: napulite ta vejdra zvodouv, i napunili fzo je do strihoma. I veh' nyim Jezus: zajmlite zdaj, i nefzte fzta- risini. I uefzli fzo. Gda bi pa kostao fztari- sina vodou na vino obrnyeno, i nej je znao odket bi bilou: fzlugi fzo pa znati, ki' fzo zajtmali vodou: zove zarocsnika fztaristna, i pravi nyemi: vfzaki cslovik oprvim dobro vino da; i gda fze ’se zapoj/o, teda ono, stero je lagojejse: ti' fzi pa zadrsao dobro vino do eti mao. Ete zacsetek je vestno csiidni dejl Jezus v-Galilseanfzkoj Kani; i pokazao je d/ko fzvojo, i vorvali fzo v-nyem Vucsentczke nyegovi, — 19 Nedela po Trej Krali Tretya. Evanggeliom Sz. Mdtuja vu VIII. tali . ^ u onoin vrejmeni: Gda bi doli sou Jezus z-gore, nafzlediivalo je nyega vnogo lufztva: i ovo gobavecz pridoucsi, molo ga je, govo- recsi: Gofzpodne, csi sces, moreš me ocsi- fztiti. I vb vtegnovsi Jezus rokou, dotekno fze ga je, govorecsi: Scsem, oesifzti fze. I taki je ocsiscsena goba nyegova. I veh' nyemi Jezus: merkaj, nikomi ne povej: nego idi, poka ! si fze Popi, i daj dar, steroga je zapovedao Moy’ses na fzvedocsanfztvo nyim. Gda bi pa notri sou v-Kafarnaum, prifztoupo je k-nyemi Sztoutnik, profzecsi ga, i govo¬ recsi: Gofzpodne, fzluga moj Ie’si' v-bi’si sla- kom vdarjeni, i krouto fze mantra. 1 veh' nyemi Jezus: Jafz pridem, i zvracsim nyega. 1 odgovorecsi Sztoutnik, pravi: Gofzpodne, nej fzam vrejden, ka bi sou pod fztreho mojo, nego povej fzamo rejcs, i ozdravi' fzluga moj. Ar fzam i jafz cslovik pod ob- lafztyom pofztavleni, majoucsi pod menom junake, i velim etomi: idi, i ide; i drugotni: pridi; i pride; i fziugi mojemi: vcsini eto, i vcsini. Szlisavsi pa Jezus, csudivao fze je, i nafzlediivajoucsim fzebe pravo je: zaifztino velim vam, uej fzam najsao teliko vore vu — 20 — Izraeli. Velim pa vam; ka vnougi od fzun- csenoga fzhoda, i zahoda pr/do, i fzedeli bodo z-Abrahainom, i z-l’saakom, i z-Jako- bom vu Kralefztvi iiebefzkom: fzinouvje pa Kralefztva i'ze v o vr’sejo vu vinejsnyo kini- czo: tam bode joukanye, i zobno skripanye. I velo je Jezus Sztoutniki: idi, i kak fzi vorvao, tak ti naj bode. I ozdravo je fzluga vu ouoj vori. Nedela po Trej Krali Strta. Evangyeliom Sz. Malaja vu VIII. tali. V u onoui vrejmeni: Gda bi Jezus fztoupo vu ladjiczo, nafzleduvali fzo ga Vucsemczke nyegovi: i ovo veliko gibanye je pofztauolo na inourji, tak, da bi fze ladjieza pokrivala zvabili: on je pa fzpao. I prifztoupili fzo k-nyemi Vucsemczke nyegovi, i obudili fzo ga govorecsi: Gospodne, zdr’si nafz, pogi- blemo. I vel/ nyim Jezus: ka fze bojite, tnale vbre? teda gori fztauovsi, zapovedao je votrom, i inourji’; i vcsinj eno je veliko ftisanye. Lufztvo fze je pa csiidivalo, govorecse: kaksi je ete ? ka fzo votrovje, i mourje nyemi pokorni. — 21 - Nedela po Trej Krali Peta. Eoangt/eliom Sz. Malaja ra XIII. tali. Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus viio’sini priliko eto: Szpodobno je vcsinyeuo Rra- lefztvo nebefzko k-csloveki, ki je pofzejjao dobro fzeinen vu fzvojo nyivo. Gda bi pa fzpali ltidje, prisao je nepriateo nyegov, i po¬ fzejjao je koukol med pseniczo, i odisao je. Gda je pa zrafzla trava, i fzad je prinefzla; teda fze je fzkazao i koukol. Prifztoupivsi pa fzlugi hfsnoga Gofzpodara, pravili fzo nyemi: Gofzpodne, uej li fzi dobro fzemen pofzejjao v-tvojo nyivo ? odket tak ma kou¬ kol? I veh' uyim: nepriifteo cslovik je tou vestno. Szlugi fzo pa pravili nyeini: Scses, da idemo, i vo ga poberemo? I veli: nej; naj kak, poberajoucsi koukol, ne pofzkibete vo ’snyiin navkiipe i pseniczo. Nihajte obouje rafzti do 'setve; i vu vrejmeni 'setve povejin 'snyeczom: poberte oprvim koukol, i zveste ga vu fznopje na po’sganye, pseniczo pa fzpravte vu moj skegyen. 22 — Nedela po Trej ivraii Sefzta. Evangyeliom Sz. Mdtaja vu XIII. tali. v« ouom vrejmeni: Pravo je Jezus vno’sini priliko eto: Szpodobno je Kralefztvo nebe- Izko k-mustarfzkonii zrni; stero je vzeo cslovik, -i pofzejjao je vu fzvojo nyivo: slero je toti naj raeuse med vfzejm fzenienjem; gda pa gori zrafzte, vekse je od vfzega ze¬ lenja, i drejvo bode, tak da fticze nebefzke prihajajo, i prebivajo na njegovi vejkaj. Driigo priliko je njim pravo: Szpodobno je Krale- fztvo nebefzko k-kvafzi, steroga je vzela 'senfzka, i zmejlzila ga je vu tri -drevenke mele, dokacs fze je vfze fzkvafzilo. Eta je vfza giicsao Jezus vu prilikaj vno’sini; i brezi prilik jo nej gucsao njim: da di fze fzpunilo, ka je povejdano po Proroki govo- recsem: odprem vu prilikaj viifzta moja, vo povejm fzkrita od zacsetka fzvejta. 23 — Nedela Septuagesimae. Evanyyeliom Sz. Malaja vu XX. tali. Vii onom vrejmeui: Pravo je Jezus Vuese- nikoin fzvojim priliko eto: Szpodobno je Kra- lefztvo nebefzko k-csloveki hfsnomi Gofzpo- dari, ki je vo sou vgojdno rano najimat de- lavcze vu goricze fzvoje. Pogoudo fze je pa z-delayczmi za eden fzoud na den, i po— fzlao je nje vu goricze fzvoje. I vo idoncsi okoli tretye vore, vido je driige fztojecse nianyikuvajoucse, i velo je nvim: kite i vi vu goricze moje, i ka bode prav tesno, dam vam. Oni fzo pa odisli. Pali je pa vo sou okoli sefzte, i devete vdre. i vestno je fzpo- dobnim taloni. Okoli edenajfzete je pa vd sou, i najsao je driige fztojecse, i veli nyim: ka eti fztojite czejli den inanyikuvajoucsi ? velijo nyemi: da nafz je nisese nej najao. Veli nyim: Idte i vi vu goricze moje. Gda bi pa vecser gratao, veli Gofzpoud (i goricz Vanczari fzvojemi: zovi delaveze, i daj nyim najem, zaesevsi od fzlejdnyi do prvi. Gda bi prišli zato, ki fzo okoli edenajfzete vdre prišli, vzeli fzo po ednorn fzoudi. Pridoncsi pa i ti prvi, stimali fzo; ka vecs vzetnejo: vzeli fzo pa i oni po ednom fzoudi. I gda 24 — bi vzeli, mrmrali fzo prouti hi’snomi Gofzpo- dari, govorecsi: eti fzlejdnyi fzo li edno voro delali, i priglihne fzi nye k-nam vcsino; ki' fzrno uofzili bremen dneva, i vrocsino. On pa odgovorecsi ednomi med nyimi je pravo : priateo, ne csiniin tebi krivicze: nej li fzi fze za eden fzoud pogondo zmenov? vzemi, ka je tvoje, i idi: scsem pa i etomi fzlej- dnyemi dati, kak i tebi. Ali je nej fzlobodno meni, ka scsem, csiniti? jeli je okou tvoje jalno, ka fzam jafz dober ? Tak bodo zadevi prejdnyi, i prejdnyi zadnyi. Ar ji je dofzta pozvani, malo ji je pa odebrani. Nedela Sexagesimae. Evangyeliom Sz. hukdcsu vu VIII. tali. Vu onom vrejmeni: Gda bi fze vno’sina ve¬ lika vkiip fzpravila, i z-Varasouv bi setuvali k-Jezufsi, pravo je po priliki: Vo je sou fzejacs fzejjat fzeinen fzvoje; igda bi fzejjao, mstero je zfpadnolo kre pouti, i zaklacseno je; i fticze nebefzke fzo je pozobale. I drugo je fzpadnolo na pecsino, i zidoucse pofzej- hnolo je; ar je nej melo vlage. I driigo je fzpadnolo med trnye, i vkiip zrascseno trnye - 25 zadavilo je nye. I drugo je fzpadnolo v u dobro zeinlou; i zidoucse fztou krat teliko fzada je prinefzlo. Eta govorecsi, kricsao je: k/ ma viilia na pofzliisanye, naj pofzliisa. P/tali fzo ga pa Vucseniczke nyegovi, kaksa bi bila ta prilika? sterim je on pravo: Vam je dano znati fzkrovnofzt Kralefztva Bo’sega, drugim pa po prilikaj: naj vidoucsi ne vidijo, i pofzlusajouesi ne razmijo. Jefzte pa eta prilika: fzemen je rejcs Bosa. Steri pa kre pouti; oni fzo, ki pofzltisajo, potomtoga pride Vrag, i vzeine rejcs ’s-nyihovoga fzrcza, naj fze vorvajoucsi ne zvelicsajo. Ar steri na pecsino, oni fzo, ki gda csujejo, z-radofztyom gori primejo rejcs, i tej korenya neinajo: steri do csafza vdrjejo, i vu vrejmeni fzkii- savanya odfztoupijo. Stero je pa med trnye fzpadnolo; oni fzo: ki fzo csiili, i od fzkr- blivofzti, i bogiifztva, i nafzladnofzti ’sitka idoucsi zadavlajo fze, i ne prinašajo fzada. Stero je pa vu dobro zemlou fzpadnolo: oni fzo; steri vu dobrom, i naj bougsem fzrczi pofzliisajoucsi rejcs obdržijo, i fzad prina¬ šajo vu trplivofztb — 26 - Nedela Quinquagesimae. Evangyeliom Sz. Liikdcsa vu XVIII . tali. \r ’ u onom vrejmeni: Vzeo je fzebom Jezus dvanajfzet Viičsenikov, i pravi iivini: ovo gori idemo v Jeruzalem, i fzpunio fze vfza, stera fzo pifzana po Prorokej od Szina Cslo- vecsega. Ar fze oda poganom, i bode ospo- tau, i bicsiivau, i popluvan: i gda ga zbicsii- jejo morijo ga; i na tretyi den gori fztane. I oni fzo nikaj toga nej razmeli, i bila je eta rejcs fzkriia od nyih; i nej fzo razmeli, stera fzo povejdana. Vcsiuyeno je pa, gda bi fze pribIi ! savao k-Jeriki, niki fzlejpi je fzedo kre pouti koldiivajoucsi. J gda bi csiio vno’sino miino idoucso, pitao je, ka bi ton bilou ? pra¬ vili fzo pa nyemi; ka Jezus Nazarenfzki mimo ide. I kricsao je govorecsi: Jezus Szin Davidov, fziniluj fze meni. I ki fzo naprej sli, karali fzo ga; ka bi inucsao. On je pa tejm bole kricsao: Szin Davidov, fzmi- luj fze meni. Stauovsi pa Jezus, zapovedao ga je k-fzebi pripelati. I gda bi fze pri- blfsavao, pitao ga je govorecsi: ka scses, naj ti vcsinim? on je pa pravo: Gofzpralne, naj vidim. I Jezus je velo nyemi: pregledni, vtira tvoja je tebe zdravoga vcsinila. I preczi — 27 — je vido, i nafzlediivao je nyega zvisavajoucsi Boga. I vfze liifztvo, gda je vidilio, dalon je hvalo Bougi. Nedela v-Pofzti Prva. Evangyeliom Sz. Malaja vu IV. tali. V u ouoni vrejineni: Peiani je Jezus ve pii- fztino od Duha, k a bi fze fzkusavao od vraga. I gda bi fze pofzto sliridefzet dni, i stiride- fzet noucsi, leda je zaglado. I prifztoupivsi lzkiisavecz, pravo je nyeini: Csi fzi Szin Bo’si, povej, naj eto kainenye fzkriibom po- fztane ki odgovorecsi pravo je: pifzano je : ne 'sive z-fzamim kruhom cslovik; nego vfza- kov recsjouv, stera fzhaja z-viifzt Bo’si. Teda ga je govi vzeo vrag vu fzveti Varaš, i pofztavo je nyega na Czerkveni vrh, i pravo je nyemi: Csi fzi Szin Bo’si, piifzti fze doli. Ar je pifzano: ka je AngyeIom fzvojiin zapovedao od tebe, i na roke vze- mejo tebe, da morebiti ne vdaris vu kamen nouge tvoje. Veh' nyemi Jezus: pa je pi¬ fzano : ne bos fzkusavao Gofzpodna Boga tvo¬ jega. Pali je gori vzeo nyega vrag na brejg krouto vifziki, i pokazao je nyemi vfza Kra- — 28 - lefztva fzvejta, i nyih diko, i pravo je uyenii: Eta vfza tebi dam, csi pokleknovsi mene molo bodeš. Teda veli nyemi Jezus: odidi satan; ar je pifzano: Gofpodnoga Boga tvo¬ jega bos molo, i »yemi fzamomi fzluso. Teda je ofztavo nyega vrag: i ovo Angyelje fzo prifztoupili, i dvorili fzo nyemi. Nedela v-Pofzti Druga. Eoangyeliom Sz. Mdtaja vu XVII. tali. Vu oaom vrejuieui: Vzeo je fzebom Jezus Petra, i Jakoba, i Jattosa brata nyegovoga, i peiao je nye na breig vifziki zoufzed: i preobrazo fze je pred nyimi. I fzvejto fze je obraz nyegov, liki fzuncze; gvant pa nyego je bejli gratao, liki fzneig: L ovo fzkazala fzta fze uyim Moy’ses, ino Elias ’snyiin gu- csecsa. Odgovorecsi pa Peter pravo je Je- zuffi: Gofzpodno, dobro je nam eti biti: csi sces, napravimo eti tri satore, tebi ednoga, Moy’sesi ednoga, i Eliasi ednoga. Gda je pa on escse gucsao; ovo fzvetli oblak je ob- fzenczao nye: i ovo glafz z-oblaka, govo- recsi: Eto je Szin moj liibleni, vsterom fze je meni dobro dopadnolo; nyega pofzlusajte. _ 29 — I da bi csiili Vucsemczke, fzpadnoli fzo na obraz fzvoj, i zbojali fzo fze jako. I pri- fztoupo je Jezus, i dotekuo fze je nyi'h, i pravo je nyim: fztante gori, i nebojte fze. Prizdiguovsi pa ocsi fzvoje, nikoga fzo nej vidili, nego fzamoga Jezuffa. I doli idoucsi onf z-brejga zapovedao je nyii» Jezus govo- recsi: nikoini ne povejte videjnya, dokecs Szin cslovecsi od mrtvi gori ne fztane. Nedela v-Pofztu Tretya. Evan(jyeliom Sz. Lukucsa vu XI. tali. ^ u onom vrejmeui: Zganyao je Jezus vra¬ ga, i on je bio nejmi. 1 gda bi vo zgono vraga, giicsao je te nejmi, i csiidivala fze je vno’sina. Nisteri fzo pa med nyimi pravili: Vu Beelzebubi vraj’sem poglavniki vrage zga- nya. I driigi fzkusavajoucsi znamenve fzo z-Nebefz profzili od nyega. On pa, kak je vido mislenya nyihova, pravo je nyim : Vfzakse Kralefztvo vu fzebi razdeljene, opifzti' fze, i hi’sa na hi’so fzpadne. Csi je pa i satan vu fzebi razdeljeni; kak bode fztalou Kralefztvo nyegovo ? da velite, ka jafz vu Beelzebubi zganyatn vrage. Csi pa jafz vu Beelzebubi — 30 - zganyam vrage: fzinouvje vafsi v-kom je zganyajo? zato oni vafsi fzodczi bodo. Csi pa vu prfzti Bo’sem zganyam vrage: zaifztiuo je prišlo k-vam Kralefztvo Bo’se. Gda mo- csen oro’suati varje fzvoj dvor; vu meri fzo ona stera ma. Csi pa mocsuejsi od nyega pridoucsi oblada nyega, vfze oro’sje nyegt>vo odnefze, v-sterom fze je viipao, i poroblenye nyegova razdili. Ki je nej zmenom, prouti meni je; i ki ne fzpravla zmenom, rafzipava. Gda necsifzti Diijb vb zide z-csloveka, hodi po fzuhi mejfztaj. ifzkajoucsi pocsinek, i ue nejdejoucsi ga pravi: povrnem fze vu lifso mojo, odket fzain vb prisao. I gda pride, najde jo zmeklouv pometeno, i ofznaj’seno. Teda ide, i vzeme fzebom fzedern drugi dii- liouv hiisi od fzebe, i notri fztoupivsi tam prebivajo. I bodo fzlejdnya dugovanya onaga csloveka hiisa od ti prvi. Vcsinyeno je pa, gda bi eta pravo; podignovsi rejcs nika'sena med vno'sinov, pravila je nvenii: bla’sena utroba, stera je tebe nofzila, i prfzi, stere fzi ti' czeczao. On je pa pravo: od koga bole fzo bla’seni, ki pofzliisajo rejcs Bo’so, i nyou obdr’sijo. - 31 — Nedela v-Pofzti Strta. Evangyeliom Sz. Jdnosa mi VI. tali. T J' » u onom vrejmeni: Odisao je Jezus prejk mourja Galilaeanfzkoga, stero je Tiberiasovo: i nafzlediivala je nyega vno’sina velika, ar f/.o vidili znamenva, slera je csinio nad oni¬ mi, ki fzo bili bete’sni. Gori je tak sou Je¬ zus na brejg, i tam je fzedo z-Vucseniki fzvojiini. Bio je pa bliizi Viizen, fzvetesnyi den 'Sidovfzki. Gda bi zato podiguo oest Je¬ zus, ino bi vido, ka vno’sina krouto velika ide k-nyemi, veliFilippi: odket kupimo kruha, naj eti jejjo ? tou je pa pravo fzkiisiivajoucsi nyega; ar je on znao, ka bi meo csiniti. Od- gouvoro je nyemi Filipp: za dvej fztou fzo- douv kriiha ne dojde uyim, esi gli ga vfzaki malo kaj vzeme. Veli uyemi eden z-Vucseni- kov nyegovi, Andras brat Simona Petra: Je eti eden pojbar, ki ma pet geesmeni kruhov, i dvej ribi; ali eta ka fzo med telike? Velo je zato Jezus: vcsinte liifztvo doli lzpofzejfzti. Bilou je pa fzena dofzta v-tifztom mefzti. Doli je fzelo zato mo’ski glav zracsunom okoli pet jezer. Vzeo je zato Jezus kriihe, i gda bi hvalo dao, razdejlo je fzedecsim. Prifzpodobno i z-rib, keliko fzo steli. Gda — 32 — fzo fze pa najeli, pravo je Vucsenikom fzvo- jim: vkiip poberte drtinye, stero je ofztanolo, naj ne prejde. Vkiip fzo zato poubrali, i na- punili fzo dvanajfzet kosarov zdrtinyom z-ti pet gecsmeni kruhov; stero je ofztanolo od oni, ki fzo jeli. Oni zato Judje, gda bi vidili znamenye, stero je vcsino Jezus; pravili fzo: ka je ete zaifztiuo onProrok; ki je pridoucsi na te fzvejt. Jezus zato, gda bi fzpoznao, ka scsejo pridti, ka bi ga zgrabili, i Krala nyega pofztavili; pobegno je pali na brejg on fzam. Nedela v-Pofzti Peta. Evangyeliom Szu Jdnosa vn VIII. tali. V u onom vrejnieni: Pravo je Jezus vno’sini 'Sidovfkoj: Sto v-vafz pokara mene z-grejha: csi praviczo pravim vam, zakaj ne vdrjete meni? ki' je z Boga, recsi Bo’se pofziiisa; zato vi ne pofzltisate, ar fzte nej z-Boga. Odgouvorili zato 'Sidovje, i pravili fzo nyemi : jeli dobro ne velimo mi, ka fzi Szamaritanus ti, i vraga mas? odgouvoro je Jezus: Jafz vraga nemani; nego postiijem Ocso mojega, i vi fzte ospotali mene. Jafz pa ne iscsem - 33 - dike moje: jefzte, ki jo iscse, i fzoudi. Zai- fztino, zaifztino velim vam: csi sto rejcs mojo zdr’si fzmrti ne bode vido na veke. Pravili fzo zato 'Sidovje: zdaj fzmo fzpoznali, ka vraga mas. Abraham je mr’o, i Proroczke; i ti praviš: csi sto rejcs mojo obdr’si, ne ko- sta fzmrti na veke. Jeli fzi ti veksi odOcse naffega Abrahama, kije mr’o? i Proroczke fzo fzpoumrli. Koga tebe fzamoga csiuis ? Odgouvoro je Jezus: csi jafz dicsim fzamoga mene, dika moja je nikaj: je Ocsa moj; ki mene dicsi, steroga vi pravite, ka je vas Boug, i nej fzte ga poznali: jafz pa znani nyega; i csi bom pravo, ka ga neznani, bo¬ dem prifzpodobeu'kvant lasecz. Ali znam ga, i rejcs njegovo zdr’savam. Abraham ocsa vas fze je vefzelio, da bi vido den moj: vido ga je, i radiivao fze je. Pravili fzo zato ’Si- dovje nyemi: Petdefzet lejt escse nemas, i Abrahama fzi vido? Velo je uyim Jezus: zai¬ fztino, zaifztino velim vam, prvle, liki je Ab¬ raham bio, jafz fzam. Popadnoli fzo zato ka¬ menje; ka bi v-nyega Iiicsali; Jezus fze je pa fzkrio, i vo je sou z-Czerkvi. I S 34 — Na Czvetno Nedelo. Evanyyeliom Sz. Malaja vu XXI. tali. Vu oiiom vrejineni: Gda bi fze priblfsavao Jezusi k-Jeru’salemi, ino bi prisao v-Bethfago k-brejgi Olivetanfzkonii: (eda je pofzlao dva fzvojiva Vucseinka, govorecsi iiyima: Ldta vu kasteo, sferi je pred vama; i preczi naj¬ deta fzomariczo privezano, i 'serbe 's uyouv, odvesta jo, i pripelajta meni: i csi de sto va¬ ma kaj pravo, povejta; ka Gotzpoud me po¬ trebuje, i preczi je odpufztk Tou je pa vfze vcsiuyeno; da bi fze Czpimilo, ka je povejda- 110 po Proroki, govorecsem: Povejte Cseri Sionfzkoj: ovo Krao tvoj ide tebi pokoren, fzedecsi na fzomariczi, i 'serbeti pod bremen navajene fzomaricze. Idoucsa pa Vucseinka, vcsinila fzta, kak je zapovedan nyima Jezus. I pripelala fzta fzomariczo, i 'serbe, i djala fzta na nyidva gvant fzvoj, i nyega fzta gori pofzadila. Velika pa vno’sina prefzterala je gvant fvoj na punt: drugi Iz o pa fzekali vejke z-drevja, i metali fzo na pout: vnosina pa, stera je naprej sla, i stera ga je nafzledii- vala, krtcsala je, govorecsa: Jlo sanna Szini Davidovoini! blagofzlovleni, ki je prisao, vu Imeni Gofzpoduovom. — 35 Na Veliki Csetrtek. Evangyeliom Sz. Jdnosa vu XIII . tali. P J red Viizmenim fvatkom zuajoucsi Jezus, ka je prišla vora nyegova, naj prejk ide z-etoga fzvejta k-Ocsi; gda bi liibo fzvoje, ki fzo bili' na etom fzvejti, dokoncza je nye liibo. I gda je vecserja vcsinvena, gda bi vrag ’se piifzto vu Izreze, ka bi ga oudao Judas Si¬ mona Iskariotesa fzin: zuajoucsi, ka je vfza dao nyemi Ocsa vu roke, i ka je od Boga zisao, i k-Bougi ide: gori fztane od vecserje, doli dene gvant fzvoj: i gda bi vzeo brifza- cso, opafzao fze je. Potom vlije vodou vu mujvaouiczo, i zaesao je prali noge Vucseni- kov, i brifzati zbrifzacsov, sterov je bio opa- fzaui. Pride zato k-Simoni Petri, i veli nyemi Peter: Gofzpodue, ti bos meni prao noge? odgouvoro je Jezus, i veli nyemi: ka jafz esinim, ti zdaj neznas, znao bos pa potomtoga. Pravi nyemi Peter: Ne bos prao meni noug na veke. Odgouvoro je nyemi Jezus: esi te ne operem, ne bos meo tala zmenom. Veli nyemi Simon Peter s Gofzpodue, ne j fzaino noge moje; nego i roke, i giavou. Pravi nyemi Jezus: ki je oprani, ne potrebuje; nego naj noge opere, ar je vefz csifzti. 1 vi fzte csifzti: ali uej vfzi. Ar je znao, sto je, ki 3 * - 36 — bi ga oudao, zato je pravo: Nej fzte vfzi csifzti. Gda bi zato ouprao noge nyihove; na fze je vzeo gvant lzvoj. Gda bi pa doli fzeo, velo je nyim: znate, ka fzam vam vcsino ? Vi zovete mene Mefter, i Gofzpoud; i dobro velite: ar fzam jafz. Csi zato fzam jafz prao noge vaffe Gofzpoud, i Mefter: i vi morete eden driigomi noge prati. Ar fzam peklo dao vam, naj, kak fzam jafz vcsino vam, tak i vi csinite. Na Veliki Petek. Moka Goszpodna nassegaJezussa Krisztussa poiilog Evanggelioma XVIII. Sz. Jdnosa vu tali. ' ti onom vrejmeni: V o je sou Jezus z-Vu- cseniki lzvoj im i prejk Czedron potoka; gde je bio ogradecs, v-steroga je notri sou on, i Vucseniczke njegovi. Znao je pa i Judas, ki ga je oudao, mefzto; ar je vnogo krat Jezus t:i prilntjao z- Vucseniki fzvojimi. Judas zato, gda bi vzeo sereg vitezov, i od Po¬ pov fz ki vladuikov, i Farizeusov fzluge, ide ta z-lampasmi, i z-duplejrmi, i z-orosjom. Je¬ zus zato znajoucsi viza, stera fzo pridoucsa bila na njega, naprej je fztoupe, j veli njim: - 37 — kogaiscsete? Odgouvorili fzo nyemi: Jezuffa Nazarenfzkoga. Veli njim Jezus: jafz fzam. Sztao je pa i Judas, ki' ga je oudao, ’snyimi. Kak je zato pravo nyiin: jafz fzam: sli fzo uazdrt, i fzpadnoli fzo na zeinio. Pa je zato pitao nye: koga fscsele? Oni fzo pa pravili: Jezuffa Nazarenfzkoga. Velo je Jezus: Pravo fzam vam; ka fzam jafz. Osi zato mene is- csete, piifztite ete odhajati. Naj bi fze fzpu- nila rejcs, stero je pravo: ka, stere fzi dao meni, fzam nej zgubo ’s-nyili ni ednoga. Si¬ mon Peter zato majoucsi mecs, vo ga je po- teguo, i vdaro je visesnyega Popa fzlugo, i odfzekao je nyemi dejfzno viihou. Bilou je pa ime fzlugi Malkus. Velo je zato Jezus Petri: piifzti mecs tvoj vu no’snicze. Pehar, steroga ja dao meni Ocsa, nescses, ka bi ga pio? Vitezje zato, i Sztoutnik, i fzlugi ’Si- dovfzki vlouvili fzo Jezuffa. i zvezali fzo ga, i pripelali fzo ga k-Annasi naj prvle; ar je bio tefzt Kajfasa, ki je bio visesnyi Pop v- tifztom leti. Bio je pa Kajfas, ki je tanacs dao 'Sidovom: ka je bole ednomi csloveki mrejti za liifztvo. Nafzlediivao je pa Jezuffa Simon Peter, i driigi Vuesenik. Vucsenik pa tifzti je bio znani visesnvemi Popi. i notri je sou z-Jeznffom vu dvor visesuyega Popa. Peter je pa fztao pred dverami vinej. Vo je sou zato te driigi Vucsenik, ki je bio znani visesnyemi Popi: i pravo je vratariczi, i notri je pelao Petra. Pravila je zato fzlu’sbena — 38 - vrataricza Petri: jeli fzi nej i ti z-Vucsenikov etoga csloveka? Veli on: nej fzam. Sztali fzo pa fzlugi, i dvorjenicske pri vougelji; ar je mraz bio, i fzegrejvali fzo fze. Bio je pa ’s-nyimi i Peter fztojecsi, i fzegrejvajoucsi fze. Visesnyi Pop je zato pitao Jezuffa od nyegovi Vucsenikov. i od vcsenya nyegovoga. Odgouvoro je nyemi Jezus: jafz fzam ocsi- vefzno gocsao fzvejti; jafz fzam vfzigdar vcsio vu Synagogi, i vu Czerkvi, kama vfzi ’Sidovje vkup prihajajo: i vu fzkrivnom inefzti fzam nikaj nej gucsao. Ka mene pitaš? pitaj one, ki fzo csuli, ka fzam nyim gucsao: ovo eti znajo 5 ka fzam jafz pravo. Eta pa gda bi on velo, eden tih fzlugov tam fztojecsih za viiba je vdaro Jezuffa, govorecsi: tak od¬ govarjaš visesuyemi Popi ? odgouvoro je nyemi Jezus: csi fzam liiidou gucsao, pofzvedocsi od hiidoga: csi fzam pa dobro; ka me biješ ? I pofzlao ga je Annas zvezanoga Kajfasi, k- visesnyemi Popi. Bio je pa Simon Peter fzto¬ jecsi, i fzegrejvajoucsi fze. Pravili fzo zato nzemi: jeli fzi nej i ti’s-nyegovi Vucsenikov? zatajo je on, i velo je: nej fzam. Pravo je nvemi eden z-fzlugov visesnyega Popa, rod onoga, komi odfzekao Peter viihou: jeli ka fzam te jafz vido vu ograczi ’s-nyim? Pali je zato tajio Peter, i preži je kokout popejvao. Pelajo zato Jezuffa od Kajfasa vu pravdeno hi’so. Bilou je pa rano; i oni fzo nej notri sli vu pravdeno hi šo, da bi fze ne ofzkrunili: — 39 nego da bi jeli viizenfzkoga agnyecza. Vo je sou zato Pilatus k-nyim, i pravo je. Kakso to’sbou mate prouti etomi csloveki? odgouvo- rili fzo, i pravili fzo nyemi: da ne bi bio ete liiidodelnik; ne bi (i ga dali vrouke. Velo je zato nyim Pilatus: vzemte ga vi, i pouleg pravde vaffe ga fzoudte. Pravili fzo zato nyeini 'Sidovje: nam je nikoga nej fzlobodno moriti. Naj bi fze rejcs Jezuffova fzpunila. stero je pravo; znameiuivajoucsi fzkaksom fzmrtvom bi meo mrejti. Notri je sou zalo pali vu pravdeno lii’so Pilatu.s, i prizvao je Jezuffa, i pravo je nycmi: Ti fzi Krao ’Si- dovfzki? odgouvoro je Jezus: fzam od tebe ton veliš; ali fzo driigi pravili tebi od mene? Odgouvoro je Pilatus: jeli fzam jafz ’Sidov? tvoj narod, i vladniezke Popovfzki fzo te meni v-rouke dali: ka fzi vcsino ? Odgouvoro je Jezus: Kralefztvo moje je nej z-etoga fzvejta. Dabi z-etoga fzvejta bilou Kralefztvo moje: fzlugi moji bi fze doifztine vojuvali, naj bi fze ne dao 'Sidovom ; zdaj je pa Kra¬ lefztvo moje nej odnet. Velo je zato nyemi Pilatus: tak fzi Krao ti? Odgouvoro je Je¬ zus: ti praviš, ka fzam Krao jafz. Jafz fzam na ton rod jeni, i na (on fzam prisao na ete fzvejt: naj fzvedocsiin od pravieze: vfzaki, ki je z-pravicze, pofzltisa rejcs mojo. Veli nyemi Pilatus: ka je pravicza? I gda bi tou pravo, pali je vb sou k-’SHdovom, i pravo je uyim: jafz niksega z-roka v-nyem ne najdem. - 40 - Mate pa segou vi: naj ednoga odpifztim vam k-Viizmi. Jeli scsefc zato; naj vam odpiifztim Krala 'Sidovfzkoga? Kricsali fzo zato vfzi govorecsi: Nej toga, nego Barabbasa. B/o je pa Barabbas razbojnik. Teda je zato vzeo Pilatus Jezussa, i zbicsiivao ga je. I vitezje szplevsi korouno z-trnya, djali fzo. na glavou nyegovo, 1 zerdecsim gvantom fzo odenoli nyega. I prihajali fzo k-nyemi, govorecsi: Zdrav bojdi Krao Sidovfzki! 1 za viiha fzo ga bili. Vo je sou zato pa Pilatus, i veli nyim: Ovo vo vam ga pelam; naj fzpoznate, ka niksega ne najdem v-nyem z-roka. Vo je sou zato Jezus nofzecsi truavo korouno, i erdecsi gvant. I veli nyim: Ovo cslovik! Gda bi ga zato vidili vladniczke Popovfzki, i fzlugi, kricsali fzo govorecsi: rafzpi ga, ra- fzpi. Veli nyim Pilatus: vzemte ga vi, i ni- fzpite ga, ar jafz, ne najdem v-nyein zroka. Odgouvorili fzo nyemi 'Sidovje: mi pravdo mamo, i pouleg pravdo more mrejti; ka je Szina Bo’sega fzebe vcsino. Gda bi zato csiio Pilatus tou rejcs, bole fze je prefztraffo. I notri je sou vu pravdeno hi šo pali, i pravo je Jezufsi: odket fzi ti? Jezus je pa odgo¬ vora nej dao nyemi. Veli zato nyemi Pilatus: meni ne bos gucsao ? neznas, ka oblafzt mam te rafzpeti, i oblafzt mam te odpiifztiti. Od- gouvoro je Jezusne bi meo oblafzti prouti meni nikakse; da ti dano ne bilou od zgora. Zato, ki je mene dao vrouke tebi, veksi grejh - 41 ina. J zatejin je lfzkao Pilatus odpiifztiti njega. 'Sidovje fzo pa kr/csali, govorecsi: csi toga odpifztis: nej fzi priateo Czafzarov. Ar vfzaki, ki' fzebe Kraki napravla, pronti gucsi Czafzari. Pilatus pa, gda bi csiio te recsi, pripelao je vo Jezuffa, i fzeo fzi je na prav- deni fztolecz, na niefzti, stero fze zova Li- thostroton, 'Sidovfzki pa Gabbatha. Bilcu je pa pripravlanve k-Viizmi, okoli sefzte vdre, i veli Sidovotn: Ovo Krao vas. Oni fzo pa kricsali: vzemi vzemi, rafzpi ga. Veli nym Pilatus: Krala vassega bom rafzpinjao? Od- gouvorili fzo vladniczke Popovfzki: nemarno Krala: nego Czafzara. Teda je žeto nyim vrouke dao nvega; da bi fze rafzpno. Pri¬ jali fzo pa Jezuffa, i vo fzo ga pelali. i no- fzecsi Krfs fzebi vb je sou na ono, stero fze zove temena, mefzto, 'Sidovfzki pa Golgotha; gde fzo ga rafzpeli; i ’s-nyim dva drugiva, z-dvbj fztrani, na fzrejdi pa Jezuffa. Aapi- fzao je pa i titulus Pilatus, i djao ga je na Krfs. Bilou je pa napifzano: Jezus N:iza- renfzki Krao 'Sidovfzki. Ete zato titulus fzo vnougi 'Sidovje steli; ar je bliizi k-varasi bi¬ to mefzto, gde je rafzpeli Jezus. 1 bilou je ptfzano: 'Sidovfzki, Grcski, i Deacski. Pra¬ vili fzo zato Pilatusi vladnicske 'Sidovfzki Popev: ne prsi, Krao 'Sidovfzki; nego, ka je on velo: Krao fzanr 'Sidovfzki. Odgouvoro je Pilatus: ka fzam napffzao, napifzao fzanr. Titezje zato, gda bi ga rafzpeli, vzeli fzo — 42 gvant njegov (i vcsinili fzo štiri tale snyega vfzakomi vitezi taoj i fziiknyo. Bila je pa fziiknya ne’sfvaua, od zgora fzetkana z-czejla. Pravili fzo zato eden driigomi: Ne razre’simo je; nego vr šimo sors na nyou, steroga bode. Da bi fze fzpnnilo pifzmo, govorecse: razdej- lili fzo gvant moj med fzebom; i na fziikujo mojo fzo vrgli sors. I vitezje fzo toti ta vcsinili. Sztali fzo pa ponleg Krfsa Jezuffo- voga Mati njegova: i fzefztra Matere nje¬ gove, Maria Kleolasova, i Maria Magdalejna. Gda bi vido zato Jezus Mater, i Vucsenika tam fztojecsega, steroga je liibo, veli Materi fzvojoj: 'Sena, ovo fzin tvoj. Potom veli Vucseniki: ovo Mati tvoja. I od tifzte vore je vzeo njou Vucsenik k-fzebi. Potointoga znajoucsi Jezus, ka fzo vfza fzkoncsana: naj fze fzpuni pifzmo, pravo je: 'sejam. Bila je pa polo’sena pofzouda zjefziom puna. Oni pa spongio puno zjefziom pouvili fzo Zhy’so~ pom, i priieknoli fzo k-vufztain njegovim. Gda bi zato vzeo Jezus jefzi, pravo je: fzpnnilo fze je. I nagnovsi glavou, fzpiifzto je diiso. 'Sidovje zato (da je pripravlanje bi- lou k-fzvetkom) naj ne bi ofztanola na Krf si tejla v-Szobotto (ar je veliki bio den on Szo- botiej profzili fzo Pilatusa: naj bi fze fztrle njehove golejrn, i doli bi fze vzeli. Prišli fzo zato vitezje, i prvomi fzo ifztina fztrli go- lejui, i torni driigomi, ki je bio 's-njim ra- fzpeti. K-Jezufzi pa gda bi prišli, kak fzo - 43 - vidili nyega se mrtvoga, nej fzo fztrli nje¬ gove golejni nego eden vitezov zdardov je nyegovo rebro oudpro, i taki je vo sla krv, i voda. 1 ki je vido, fzvedocso je; i pra- vicsuo je, fzvedocsanfztvo nyegovo. 1 on zna, ka ifztino pravi; naj i vi vorjete. Ar fzo eta vcsinyena, naj bi fze pifzmo fzpunilo: csonte ne poterte v-nyem. I pa driigo pifzino veli: vidili bodo, steroga fzo prefzmeknoli. Za tejnii je pa profzo Pilatusa Jo’sef od Arimathie Czato, ka je bio Vucsenik Jezuffov, fzkrivni pa za volo fztraha ’Sidovfzkoga) da bi doli vzeo tejlo Jezuffova. I dopiifzto je Pilatus. Prisao je zato, i doli je vzeo tejio Jezuffovo. Prisao je pa i Nikodemus, steri je prisao k- Jezuffi vnocsi oprviin, iprinefzao je zinejsanye Myrhe, i Aloesa, okoli fztou ftintov. Vzeli fzo zato tejlo Jezuffovo, i pouvili fzo je vprte z-zacsimbov navkiipe kak je sega ’Sidovom pokapati. Bio je pa v-tifztom mefzti, gde je rafzpeti, ogradecs: i vu ograczi grob nouvi, v-sterom je escse niscse nej bio poloseni. Tam zato, za volo priplavlanya 'Sidovfzkoga, ka je bluzi bio grob, polo’sili fzo Jezuffa. - 44 Na Viizenfzko Nedelo, Evanggeliom Sz. Marka vu XVI. idili* v u onom vrejmeni: Maria Magdalejna, i Ma¬ ria Jakobova, i Salome, kupile fzo zacsimbo; da bi pridoucse namazale Jezuffa. i krouto rano prvi den fzobotte prido k-grobi; gda bi ’se zislo fzuncze. i zgovarjale fzo fzi med fzeboin: sto nam odvala kamen od dver groba? I nazaj gledajoucse vidili fzo odvalani kamen: ar je bio jako veliki. I notri iodoncse vu grob, vidili fzo mladencza fzedecsega z-dej- fzne fztrani, oblecsenoga vu bejloin gvanti, i fzafzile fzo fze. Stori nvim veli: ne bojte fze: Jezuffa iscsete Nazarenfzkoga, rafzpe- toga; gori je fztano, nega ga eti: ovo je mefzto, gde fzo polo’sili nyega. Nego idte, povejte Vucsemkom nyegoviin, i Petri; ka pred vami ide v-Galilaeo: tam je ga vidili, liki vam je povedao. 45 - Na Vsizenlzki Pondejlek. Evangi/eliom Sz. Lukucsa vu XXIV. tali . V u oiiom vrejmeni: JJv;i z-Vucseuikov Je¬ zu (To vi fzta sla lifzti den v-Kasteo, steri je na^*efzdefzet beZajov bio od Jeruzalema, po imeni Emaus. S nyidva fzta fzi zgucsavala med fzeboin od vfzej oni, stera fzo fze zgou- dila. I vcsinveno je, gda. bi fzi zgucsavala, i med fzeboin fzpitavala: i fzam Jezus pri- blisavajoucsi, sou je Znviina: ocsi pa nyidva fzo fze zadrZavale, do bi ga ne poznala. 1 veli iiyima: Kakse fzo le recsi, sfere pripo- vidavate eden drugotni hodecsa, ino fzla Za- lofztua? I odgovorecsi eden, komi je ime Kleofas, pravo je nyemi: Ti fzi fzam tiihi- necz v-JeruZalemi, i ne j fzi zvedo, stera fzo vcsinveiia v-nyem ete dni? Sterima je on pravo; stera? 1 velita: od Jezuffa Nčizaren- fzkoga, ki je bio cslovik Prorok, zmoZeu vu deli, i rejcsi, pred Bougom, i vfzejtn liifztvoin: 1 kak fzo ga oudali visesnyi Popi, i pogla¬ varje nafsi na fzkvarjeuye fznirti, i rafzpili fzo nvega. Mi fzino fze pa viipali, ka bi on ineo odkupiti Izraela. I zdaj ober vfzej eti t ref vi den je duefz, ka fzo eta vcsinyena. - 46 - Ali i 'šene nike z-nafsih l’zo nafz pofzlrafsile, stere fzo pred fzvet!ofztyom bile pri grobi; i gda bi ne najsle tejla nyegovoga, prišle fzo govorecse: ka fzo i Angyelfzko videj- nye vidile, ki pravio nyega 'siveti. I odisli fzo 111'ki med nafsimi k-grobi: i tak fzo najsli, kak fzo 'šene povedale, nyega fzo pa nej naj- sli. 1 on je pravo nyim: oh liefžpametui, i kefznoga sczrza na vorvauye vfzejh onih, stera fzo gucsali Proroczke! Nejli je eta potrejbno bilou trpeti Krifztuffi, i tak notri idti vu diko fzvojo? I zacsevsi od Moy’sesa, i vfzej Prorokov, tolmacso je uvinia vu vfzej pifzmaj, stera fzo od nyega bila. I priblisa- vali fzo k-Kasteli, kania fzo sli; i on fze je precsino dale idti. I primarjala fzta ga go- vorecsa: Ofztaui znania; ar vecser nafzta- nyuje, i deu fze je ’se nagno. I notri je sou ’s-nyiina. I vcsinyeno je, gda bi fzedo ’s-nyi- roa; vzeo je kruh, i blagofzlovo, i vlomo ga je, i dao ga je nyima. I oudprile fzo fze uyidva ocsi, i poznala fzta ga: i on je pre- mino ’s-nyidva ouesi. I pravila fzta eden drugotni: Nejli je najuo fzrcze gorecse bilou vu nama, gda je giicsao lia pouti; i odpirao je nama pifzma? I gori fztanovsi vu onoj vdri povrnola fzta fze v-Jeru’salem: i najsla fzta ti edenajfzet vkiip fzpravlene, i one, ki fzo ’s-nyiini bili, govorecsi: ka je gori fztano Gofzpoud ziiifztino, i fzkazao fze je Simoni. 47 1 »yidva fzta pripovidavala, sfera fzo vcsi- nyena na pouti, i kakda fzta ga fzpoznala vn lamanyi kriiha. • Na Vuzeniški Tork. Evangyeliom Sz. Lu/cdc-sa vu XXIV. tali. 1 u onoin v rej meni: Pofztano je Jezus na fzrejdi medvucseiuki fzvojimi, i pravo je nyiui: mer vam : jafz fzam, ne bojte fze. Z-burkani pa, i prefzlraffeni stunali fzo, ka duha vi¬ dijo. I velo je nyim: ka fzte fze zburkali, i mislejnya gori ido vu fzreza vaffa? gle- dajte roke moje, i noge; ar fzam jafz tifzti: siatajte, i gledajfe: ar Diijh mefza, i csont nema; liki mene vidite meti. 1 gda bi tou pravo, pokazao je nyim roke, i noge. Gda bi pa escse ne vorvali, ino bi fze csiidivali od radofzti, pravo je: mate eti kaj jejfztviue? oni fzo pa prikazali nyemi falat pecsene ribe, i fztuveuoga medii. I gda bi jo pred nyimi, vzemsi ofztanke. dao je nyim. I pravo je nyim: e(e fzo rees/, stere fzam vam giicsao, gda fzam escse zvami bio; ka fze je po- trejbno fzpuniti vfzejm, stera fzo pifzana vu pravdi Moy’sesovoj, v-Prorokej, i v-SoItari - 48 od mene. Teda je oudpro nyiut pamet, da bi razmeti pifzma: i pravo je nyim: ka je tak pifzriiio, i tak je potrejbno bilou Krifztuffi trpeti, i gori fztanoti od mrtvi na tretyi den 5 i predgati vu imeni nyegovom pokouro, i od- piiscsanye grejhov med vfzejm narodom. Nedela po Vuzmi Prva. Evangt/eliotn Sz. Jdnosg vu XX. tuli. V u onom vrejmeni: Gda bi vecser bio tifzti den, prvi Szobotte, i dveri bi bile zaprte, gde fzo bili' Vucseuiczke vkup fzpravleni za volo fztraba’Sidovfzkoga; prisao je Jezus, i fzta- 110 je na fzrejdi, i veli nyim: mer viim bojdi. I gda bi lou pravo, pokazao je nyim roke, i rebro. Radiivali 1 'zo fze zato Vucseuiczke, ka fzo v idili Gofzpodna. Pravo je zato nyiin pali: mer vam bojdi. Likje mene po~ fzlao Ocsa; i jafz posilam vafz. Eta gda bi velo i pihno je na nye, i veli nyim: vzemte Duha Izvetoga, sterim odpifztite grejlie, od- piiscsajo fze nyim: i sterim zadr’site, z^dr- 'sani fzo. Tomas pa eden z-ti dvanajfzet, ki fze zove Dvojnik, iiej je bio ’s-nyimi; gda je prisao Jezus. Pravili fzo zato nyemi driigi - 49 - Vucsemczke: vidili fzmo Gofzpodna. On je pa velo nyim: csi ne bom vido vu nyegovi rokaj czvekouv prebodjenya, i ne piifztinTpr- fzta mojega vu inefzto czvekouv, i ne piifztim rouke moje vu rebro nyegovo, ne boin vor- vao. * I po oufzmom dnevi fzo pali bili' Vu- cseniczke nyegovi notri, i Tomas ’s-nyimi» Prisao je Jezus zaprtimi dverami, i fztano je na fzrejdi, i pravo je: iner vam bojdi. Potom- toga veli Tomasi: notri piifzti prfzt tvoj efzi, i gledaj roke moje; i nefzi fze rokou tvojo, i piifzti jo vu rebro mojo, i ne boj nevoren, nego voren. Odgouvoro je Tomas, i pravo je nyemi: Gofzpoud moj, i Boug moj- Velo je nyemi Jezus: ka fzi vido mene Tomas, vor- vao fzi: bla’seni, ki fzo uej vidili, i vorvali fzo. Vnougaje escse i driiga znamenya vcsino Jezus nazoucsi fzvojih Vucsenikov; stera fzo nej pop/fzaua vu eti knigay. Eta fso pa pi- fzana, naj vbrjete; ka je Jezus Krifztus Szin Bo’si: i naj vorvajoucsi ’sitek uiate vu nye- govom imen? 4 — 50 Nedela po Viizmi Droga* Evanyyeliom Sz . Jdnosa vu X. tali. Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus Farizeu- som: jafz fzam dober pafzter. Dober pafzter diiso fzvojo da za ovcze fzvoje. Najemnik pa, i ki' je nej pafzter, koga fzo nej ovcze lafztivne, vidi vuka idoucsega, i ofztavi ovcze, i bi’si: i vuk vnefze, i rafzbejfzi ovcze: na¬ jemnik pa bi’si; ar je najemnik, i nema fzkrbi na ovcze. Jafz fzam dober pafzter, i poznam ovcze moje: i poznajo mene moje. Liki pozna mene Ocsa, i jafz poznam Ocso; i diiso mojo poIo’sim za ovcze moje. I driige ovcze mam, stere fzo nej z-ete ovcsarnicze: i one je po- trejbno meni fze pripelati; i rejes mojo bodo pofzliisale: i bode edna ovcsarna, i eden pafzter. Nedela po Viizmi Tretja. Evangi/eliom S£ Jdnosa vu XVI. idili. Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus Vucse- nikom fzvojim: Edno malo, i ’se me ne te vi- diJi: i pali edno malo i vidili te me; ar idem — 51 - k-Ocsi: Veleli fzo zato iriki z-Vucsenikov nyegovi edem driigomi: ka je tou, ka nam pravi: eduo malo, i ne te me vidili, i pali edno malo, i vidili te me; i ka idem k-Ocsi? Pra¬ vili fzo zato: ka je tou, ka pravi, edno malo ? neznamo, ka gucsi. Szpoznao je pa Jezus; ka fzo ga steli pitati, i pravo je nyim: od toga zvidavate med vami, ka fzamvelo: edno malo, i ne te me vidili, i pali edno malo, i vi¬ dili te me? Zaifztino, zaifztino velim vam: ka te fze fzkuzili, i joukali vi: fzvejt de fze pa radiivao: ~¥i-te fze pa radiivao: Vi te fze pa 'salofztili: ali 'salofzt vaffa obrne fze na radofzt. 'Sena, gda rodi, 'salofzt ma; ar je prišla nye vora: gda pa porodi dejte, 'se fze ne fzpomene zboleznofzti za volo radofzti, ka fze je cslovik naroudo na fzvejt. I vi zato zdaj toti 'salofzt mate, pali bodem vafz pa vido, i radiivalo de fze Izreze vaffe, i ra¬ dofzti vaffe nisese od vafz ne vzeme. Nedela po Vuzmi Strta. Evangyeliom Sz. Jdnosa vu XVI. tali. Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus Vucse- nikom fzvojim: Idem k-onomi, ki me je po- fzlao; i nisese me z-vafz ne pita: kama ides. 4 * 52 — Ali ka fzam vam eta pravo, 'salofzt je ua- punila fzrcze vaffe. Ali jafz ifztino vel/m vam: hafzni vam, naj jafz odidem; ar csi ne odidem, Obefzeliteo ne pride k-vam, csi pa odidem, pošlem ga k-vam- I gda on pride, karao de fzvejt od grejha, i od pravicze, i od fzoudbe. Od grejha zato; ka fzo nej vor- vali v-meni: od pravicze pa, ka k-Ocsi idein; i ’se me ne te vidili: od fzoudbe pa; ar je poglavnik etoga fzvejta ’se ofzodjeni. Escse vnouga mam vam praviti; ali zdaj nemoreteno- fziti. Gda pa pride on Dujh pravicze, vcsio de vafz na vfzo praviczo. Ar ne bode gu- csao fzam od fzebe; nego sterakoli de csiio, gd- csao bode, i stera fzo prisefztna nazvejfzti vam. On bode mene dicso; ar z-mojega vze- me, i nazvejfzti vam. Nedela po Viizmi Pdta. THvangyeliom Sz. Janom vu X VI. tali. ^ u onom vrejmeui: Pravo je Jezus Vucse- nikom fzvojim: Zaifztino, zaifztino velim vam: Csi kaj bodete profzili Ocso vu imeni mojem, da vam. Do eti mao fzte nikaj nej profzili vu imeni mojem: profzte, i vzemete; naj ra- dofzt vaffa puna bode. Eta fzam po prilikaj — 53 — gucsao vara. Pride vora, gda ’se ne bom po prilikaj gucsao vara; nego bom ocsivefzno vam od Ocse nazviscsavao. Yu onom dnevi vu imeni mojem bodete profzili: i ne velim vam, ka bom jafz profzo Ocso za v&fz; ar fzam Ocsa liibi vafz; ka fzte vi mene Iubili, i vorvali fzte, ka fzam jafz od Boga zisao. Zisao fzam od Ocse, i prisao fzam na ete fzvejt: pali ofztavim te fzvejt; i idemll-Ocsi. Velijo nyemi Vucseniczke nyegovi: Ovo zdaj Ocsivefzno gucsfs, i prilike nikakse ne praviš; zdaj znamo, ka vfza znaš, i nej je potrejbno tebi, ka bi te sto pitao: po tom vorjemo, ka fzi od Boga zisao. Na Krišni Pondejlek Evangyeliom Sz. Lukdcsa vu XI. tali. Vu onom vrejmeni: Pravo je Jezus Vucse- nikom fzvojim: Sto med vami ma priatela, i ide k-nyemi opou nocsi, i pravi uyemi: Pria- teo, pofzoudi mi tri lebe kruha: ar je pria- teo moj prisao z-pouti k-meni, i neinam kaj pred nyega djati, i on znoutra govorecsi po¬ vej: ne boj mi ne prilicsni, ’se fzo dveri za¬ prte, i decsa moja fzo zmenom na pofzteli; — 54 - uemrem gori fztanoti, i dati tebi. I esi ou ne henya triipati, velim vam; csi gli ne da nyemi gori fztanovsi zato, ka je nyegov priateo; za volo nyegove zadave donok gori fztane, i da nyemi, *kelikokoli je potrejbno. I jafz velim vam: Profzte, i da fze vam; 1'scsite, i naj¬ dete ; triiplite, i odpre fze vam. Ar vlfzaki, ki profzi, vzeme; i ki iscse, najde; i ki' triiple, odpre .