KRANJ ŽUPNIJSKI LIST ZA KRANJ IN OKOLICO. Izdaja: mestni župni urari v Kranju. Izhaja zadnji teden v mesecu. L. 1939. Št. 12. Posamezna štev. 1 Din. Naše hrepenenje Advent je tu. To je čas hrepenenja, čas pri čuk t vai»ja po prazniku miru, čas upanja na veliki dan pravičnosti. Saj je ves advent kakor veliki klic narodov: »{Kosite nebesa pravičnega..." „Vi oblaki ga rosite ali zemlja naj ga da, je tisoč-'etja hrepenelo človeštvo po Odrešeniku, po Pravicam, po njegovem času, v katerem se bosta objela pravičnost m mir ... Velika družina narodov je v moderni dobi v uino-pozabila na Njegovo Pravico, na božjo postavo, '■[a Gospodov evangelij resnice, pravice in ljubezni. Na širnem svetu je med narodi v javnem življenju '■avladala laž. krivica in sovraštvo. Evangelij Kristusov so narodi v marsičem pozabili. Narodi so hrumeli, kakor pravi psalmisl, in govorili: „Vrzimo od S°J>« Njegov jarem — njegovo postavo!" Pa so si izmišljali prazne reči in iskali nadomestja za evangelij Praviee, resnice in ljubezni. Križce so metali iz šol; je bil izbrisan iz mednarodnega zakonika; oznanjali so neomejeno svobodo, napredek brez Boga naj »i osrečil človešivo; pravičnost brez Boga naj bi vladala med narodi; človek se je dvignil samega sebe aa prestol božanstva.., in nastala je prava babilonska zmešnjava... V resnici narodom so se zmedli jeziki, kakor ob času babilonskega stolpa. In danes je človeštvo prišlo nekako tja, kakor le bilo ob času pred Kristusovim prihodom: Negotovi, nemir, sovraštvo, duševno gorje, moralna propast in krivica se širi po vsej širni zemlji. Milijoni 10 milijoni danes trepetajo za svojo eksistenco, za Syoj kruh, za svoje življenje in se hrepeneče ozirajo D° rešenju iz teh zmed... Takozvani napredek člo-Veštva, o katerem se je toliko sanjalo in pisalo ter sIepilo, je pri vedel človeško družino do kraha. Saj 86 ves svet danes boji, da potonemo v krvi in ognju, p Advent praznuje krščanstvo po vsej širni zemlji, ^angelij Gospodov se že oznanja po vsem svetu, saj *>a danes že ni naroda pod soncem, ki bi še ne slišal 0 Kristusovem evangeliju. Mnogi so ta evangelij že {gabili, mnogi so ga prezrli, ko se jim je oznanjal. • da bi se vsem odprle oči, da bi se široko odprle vse-|*!u človeštvu, da bi spoznalo ta dan obiskanja. Da ?l advent obrnil nemirne in strte duše, zbegane ovce 1 Kralju miru. . Morda ie danes par minut pred dvanajsto uro, ^° je še čas, da bi človeštvo spoznalo dan obiskanja. ja Oljski gori stoji Odrešenik in gleda na mesto •teriizaiein, vse potopljeno v uživanje tega sveta- Go-Sf>°d g|eda pred seboj v duhu strašne dni, ki si jih je nakopalo to mesto, ki bi moralo biti izvoljeno mesto miru. In krvavi dnevi, ki jih je Gospod gledal pred seboj, so mu priklicali solze v oči, da je ves objokan vzkliknil: „Jeruzalem, Jeruzalem, da bi spoznal vsaj ta svoj dan, kaj je tebi v srečo in rešitev...." Tako govori tudi danes v adventu Kristus vsem narodom z gore Sion: „Jeruzalem, Jeruzalem, o vi vsi narodi, da bi spoznali vsaj ta čas, znamenje časa, kako bridko je živeti brez Boga, da je vsega tega gorja krivo le to, ker ste zavrgli Pravico božjo..." Naš advent pa naj ne bo neko onemoglo domotož-je po pravici in miru. Advent je čas upanja, čas veselega in gotovega upanja. „Mi vemo, da naš Odrešenik živi!" Mi verno, da bodo prikrajšani dnevi gorja in trpljenja radi pravičnih, radi božjih otrok. Mi verujemo, da se tistim, ki Boga ljubijo, vse prav izteče. Mi poznamo Gospodov evangelij, da niti las ne pade z naše glave brez božje volje; mi zaupamo, da Bog ne bo zapustil svojih vernih, saj skrbi celo za ptice pod nebom in travo na polju. Malokdaj v zgodovini je bilo tako kakor danes na mestu adventno berilo sv. apostola Pavla, ki ga nam podaja cerkev na I. adventno nedeljo: „Bratje, čas je, da od spanja vstanemo! Kajti zdaj je naše zveličan je bliže. Noč gre h koncu, dan se približuje! Toda: Odložimo dela leme! Kakor podnevi, hodimo pošteno, ne v požrešnosti in pijanosti, ne v nečistosti in nesramnosti, ne v prepiru in nevoščljivosti, ampak nadjenite si Gospoda Jezusa Kristusa in mesu ne strezite za požel j i vosi..." Naj vzraste v nas vseh veliko adventno hrepenenje po Kristusu in njegovi pravici. Po Bogu in njegovi resnici, po božjem Srcu in njegovi ljubezni. Vsak naj po svoji moči pripomore najprej pri sebi, nato pri drugih, da bo zavladal Kristus Kralj v človeških dušah in izpolnilo se bo naše hrepenenje: pravica in mir se bosta poljubili. Božične jutranjice Pred polnočnico pojemo duhovniki jutranjice in hvalnice. V prvi dobi krščanstva je te in podobne pesmi oziroma molitve pela vsa zbrana cerkev. Pri nas je takrat navadno malo ljudi v cerkvi, ker ne razumejo latinskega petja. Lepo pa bi bilo, ko bi verniki spremljali v cerkvi to duhovniško petje jutranjic in hvalnic z molitvijo in premišljevanjem. Molitve ki jih pojejo duhovniki na božični večer pred polnočnico, so tako lepe, da je res velika škoda, da jih ne umevajo verniki. Radi tega naj kratko razložim prvi del, to je prvi nokturno. Ko izmolijo duhovniki očenaš, zdravo Marijo in apostolsko vero, zapoje celebrant: Gospod, odpri moje ustnice. Ostali duhovniki: In moja usta bodo oznanjevala tvojo hvalo. Celebrant: O Bog, pridi mi na pomoč. Ostali: Gospod, hiti mi pomagat. Vsi: Slava Očetu in Sinu in Svetemu Duhu, kakor je bilo v začetku, tako zdaj in vselej in vekomaj. Amen. Nato poje duhovnik, ki vodi petjte, takozvano povabilo: Kristus nam je rojen, pridite molimo! Kor odgovarja: Kristus nam je rojen, pridite molimo! Nato zborovodja poje: Pridite, radujmo se v Gospodu, pojmo Bogu našemu Zveličarju, hitimo pred njegovo obličje s hvalnico in s psalmi ga slavimo. Ves osiali zbor duhovnikov ali pevcev odgovarja: Kristus nam je danes rojen. Pridite molimo! Zborovodja: Zakaj Gospod je velik Bog in Kralj, mogočnejši kot vsi bogovi; a ne zavrže Gospod svojega ljudstvu, kajti v njegovi roki so vse globine zemlje in vrhovi gora so njegovi. Zbor: Pridite, molimo! Pevec: Zakaj njegovo je morje, ker ga je on naredil, tudi kopnemu so položile temelje njegove roke. Pridite, molimo in na kolena padimo pred Bogom, izjokajmo se pred Gospodom, ki nas je ustvaril, zakaj on je Gospod, naš Bog, mi pa smo njegovo ljudstvo in ovce njegove paše. Zbor: Kristus nam je rojen, pridite molimo. Pevec: Će danes slišite njegov glas, ne zakrkniie svojih src. kakor o!) upiranju na dan skušan j a v puščavi, kjer so me skušali vaši očetje: preskušali so me, dasi so videli moja dela. Zbor: Pridite, molimo! Pevec: Štirideset let sem bil s tem rodom in sem rekel; vedno se motijo v srcu in ne poznajo mojih potov, da sem prisegel v svojem srdu: ne pojdejo v mnj pokoj. Kor: Kristus nam je rojen, pridite molimo! NatO se poje ali moli božični sla v ospe v :— himna: Jezus vseh Odrešenik, ki ga rodil je večni Oče. predno luč se je rodila. Po božični himni se pojo trije nokturni — vsak ima po tri psalme in v vsakem nokturnu se pojo tri berila. Pred vsakim psalmom poje voditelj petja takozvano antilono, ki se ponavlja za vsakim psalmom. Prvi psa I nt je znameniti drugi psalm, izrazito mesijanski ki ga je zložil kralj David. V preroškem duhu gleda David prihodnje čase. In tu ne vidi miru, marveč da od vseh strani hrame narodi in ljudstva in njih kralji ter se zbirajo v upor zoper Boga in njegovega Kristusa. Toda kaj zmore človeška moč zoper Boga. Bog se jim smeje, pa hoče jih tudi zavrniti, kakor zaslužijo. Sedaj se oglasi Mesija sam in pove, da je od Bogu postavljen za kralja čez Sion, to je čez vse božje kraljestvo na zemlji. Zoper njega ne bodo nič opravili. On je Sin božji, ki ima od Očeta dano kot dediščino vso zemljo in vse narode. Vladal bo vse mogočno in nihče se mu ne bo mogel zoprstavljaii, zato poziva koncem psalma David vladarje sveta, naj bodo modri in naj služijo Kristusu, Kralju sveta. Tako se glasi ta psalm: Upor zoper Gospodovega Maziljenca. Zakaj hrume narodi, in si ljudstva vmišljujejo prazne stvari? Vzdigujejo se kralji zemlje, in knezi se zbiraj" skupaj zoper Gospoda in zoper njegovega maziljenca. (Govore:) „Zdrobimo njih vezi, in vrzimo s sebe njih jarem." — On pa, ki biva v nebesih, smeje se jim, iu Gb* spod jih zaničuje. Tedaj jim govori v svoji jezi in v svojem srd« jih prestraši. Jaz (Mesija) pa sem postavljen od njega kralj črez Sion, njegovo sveto goro; oznanjujem njegov" povelje: Gospod mi je govoril: „Sin moj si (i, danes se'" le rodil. Terjaj od mene, in dam ti za cledščino narode, in za tvojo posest (last) pokrajine zemlje. Vladal jih boš z železno palico, in razbil jih kakor posodo lončarjevo." In sedaj, kralji, spoznajte, dajte se poučiti v1, ki sodite zemljo! Služite Gospodu v strahu, in radujte se pred ni111' s trepetom! Poprimite se svarjenja, da se ne bo srdil Gospodi in ne zaidete v pogubo s pravega pota. Kadar se razvname v kratkem njegova jeza. B'"' ženi vsi, ki vanj zaupajo! Kot drugi psalm se poje 18, psalm, ki krasno opeva veličastvo božje takole: Bup je veličasten na nebesa in \ postavi. Nebo pripoveduje veličastvo božj**, m nebes oznanja delo njegovih rok. Dan kliče dnevu besedo, in noč daje noči na znanje. _ Ni pač govor tak in niso besede, da bi se ne m»ilU njih glasovi: V vesoljni svet gre njihov glas, in ua konec /d1'' ske krogle njih beseda. Postavil svoj šotor je na soncu, in to je kako' ženin, gredoč iz svoje spalnice; Kot orjak zavriska, da teče po poti; od kr».la nebes je iztok njegov. In tek njegov je do kraja njegovega, in nikog'1' ni. ki bi se skril njegovi vročini. Postava Gospodova je brezmadežna, izprC" obtne duše; pričevanje Gospodovo je trdno, daje in°' drost malim. Zapovedi Gospodove so prave, razveseljujejo F' ca: povelje Gospodovo je svetlo, razsvetljuje oči. Gospodov strah je svet, ostane vekomaj; sod'" Gospodove so resnične, pravične vse skupaj. Vrednejše kakor zlato in obilo dragega kam6'1'1, in slajše kakor med in satovje. . In služabnik tvoj jih tudi čuva; ko jih čuva, P1'1' čilo ima obilo. A grehe — kdo jih spozna? Od skritih mojih pC1" sti me, in s tujimi prizanesi svojemu hlapcu. Ako ne bodo gospodovali čez mene, tedaj bo'11 brez madeža, in bom očiščen največje krivde. In ugajale bodo besede mojih ust, in misel DAOjr ga srca bo vedno pred teboj. Gospod, moj pomočnik in moj rešnik! ,1, Koliko lepili misli za premišljevanj«, oh božičnih "n nudijo li psalmi in ta berila. Vzemite in premišljujte, da bodo vaše 'dušo polne bo*"' iiea;a veselja. Duhovne vaje za žene V K tanj u bodo letošnji advent duhovne vaje 150 žene in sicer od 14. do 17. decembra. Stev. 12. KRANJSKI ZVON Stran 51. V naši župniji so vsako leto ene duhovne va.ie v »civcntu, druge — za drug stan — pa v postu. Letos Pride.)o na vrsto za advent žene. 14. decembra zvečer ob poli osmih bo v župru cerkvi najprej blagoslov z Najsvetejšim in molitev k sv. Duhu, nato pa prvi govor. Če bo mrzlo, bo govor J dvorani ljudskega doma, če pa ne bo mraza, pa v z"-pni cerkvi. 15. in 16. decembra bo zjutraj ob poli šestih v zupni cerkvi pridiga in nato sv. maša, zvečer ob poli *! govor in blagoslov. 17. decembra bo zjutraj ob 5 sv. maša in ob b. fetfidiga za žene in nato sv. maša, ob poli 6. pa skupno sv- obhajilo. V soboto zvečer in v nedeljo 16. dec. zjutraj ima-•J° pri vseh spovednicah prednost žene. Dokler je kaj /ena pri spovednicah, naj ne hodijo drugi k spovedi. Vse žene iz vse župnije prav lepo vabim, da se ','deležite teh duhovnih vaj. Može pa prosim, da svo-•""-> ženam te dni dovolite (oliko prostega časa, da Se morejo udeležiti pridig; vsi domači naj poskrbe, c'a matere ne bodo zadržane doma in da bodo dobile B*P8to za duhovne vaje. Spovedovanje za moške. , Tik pred Božičem bodo imeli pa moški priliko, da 1)()clo mogli opraviti adventno spoved pred. tujim spo-Vednikoui. 22. decembra zvečer, 23. zjutraj in zvečer ln 24. decembru zjutraj bo na razpolago predvsem loškim p. Odilo, frančiškan iz Ljubljane, ki bo imel v nedeljo 17. decembra popoldne shoda za III. red jn sprejem novih članov. On bo tudi pridigal v nede-10 -24. decembra zjutraj ob 6. uri. Župnija Kranj OZNANILA ZA DECEMBER: v adventu je vsak član zjutraj ob 6. sv. maša pred izpo-Milvljenini sv. R. T. '• Državni praznik, ob 9. običajno molitve: zahvalna pesem * »plitve za kralja. '''vi petek v mesca. 3> I- adventa* nedelj«, mesečno sv. obhajilo Za moške. '"Pold,,,. i.,;, ■molitve za mir in pele litanije presv. Srca. J. 8- Praznik Marijinega Brezmadežnega Spočetja, ob 6. sv. |naS« z ,nim in ob poli enajstih peta sv. maša z dvema bla-h0!i'ovomu. Popoldne so pete litanije Matere božje. ,u- II. advclitiia nedelja, služba božja po navadi. I;- Sv. Lucija, ob 7. sv. maša na Hupi. Pričete k duhovnih vaj za žene, zvečer ob poli S. v župni pridiga in blagoslov z Najsvetejšim. 0. ,5- in 16. zjutraj ob 5.30 pridiga in nato sv. maša, zvečer J*N osmih pridiga v dvorani I-jnilskega doma. ki.. ' zjutraj ob 6. pridiga za žene, po maši skupno sv. ob-s'J ^opoldne v roženveuski cerkvi slovesne« litanije jn za žensko Marijino družbo ter sprejem novih članic. \n 21. in 23. kvntrni dnevi, v petek strogi post, v sredo s«l)oto le pritrganje pri jedi. |. 16. Pričetek devetdnevnice k Božiču, zvečer ob poli osmih ""'J'' Matere božje. ''"'kv, "> 2. S^vedovniije za moške bo 22. zvečer, 23. zjutraj in zvečer *' '.PUraj. prišel bo spovedovat p. Odlilo, frančiškan iz Ljub- Kvatrua nedelja, vigilija k Božiču, popoldne kvižev pot ltilri'.ie vseh svetnikov. Po iitunijah je v roženveuski cerkvi slovesen shod in vizitaeija za III. red, sprejem novih članov, obljube. Božični \cčer — ob II. se prično slovesne jutranjice, nato slovesna s\. maša polnočniea. Sv. obhajilo se bo delilo po polnočni sv. maši. 23. Rojstvo N. G. J. Kr., Btižič, ob 6. sveta maša z dvema blagoslovoma i» nato še dve sv. maši. ob 8. tri svete maše, ob 10. tiha sveta maša. in ob poli enajstih slovesna peta sv. maša. Zjutraj po 6. sveti maši vesoljna odveza za 111. red. Popoldne slovesne litanije M. B. 26. Sv. Štefan, nezapovedan praznik, služba božja ob 6., 8. in 10.30, popoldne ob poli treh litanije M. B. 3f. Nedelj« v osmini Božiča, služba božja po navadi, popoldni- ob poli treh litanije M. B. in nato zahvalna pesem za vse v letu 1939 prejete dobrote. POROČENI PARI: Jcnčič Anton, delavec. Klane 4 in Štini Kristina, delavka. K:ikrica 13, poročena I. novembra. Ovsenek Prane, čevljar, Primskovo 178 in Kamp Ema, tov. delavka, Kranj. Blejska cesta 13. poročena 5. novembra. Bratun Frane, mizar, Čirčiče 63 in Šuligoj Marija, tov. delavka iz. Toplic pri Zagorju, poročena 5. novembra. Kolar Franc, soboslikar. Klane- 3 in Pire Ana, sobarici. Kranj, Stara cesta 3, poročena 15. novembra. Rebolj Franc, čevljarski pomočnik. Primskovo, 94 in Geček Ana, tovarniška delavka, Primskovo 96, poročena 19. novembra. Fencle Janez, posestnik, Primskovo 31 in Kropnr Ana, pol-zctnljaka hči. Gorenje 12, poročena 19. nov. na Primskovern. Juhant Janez, posestnik v (.majniči 16 in Urbnnček Frančišku, hči hiš. posestnika v Šenčurju, poročena 26. novembra. MRLIŠKA KRONIKA: fitirgar hrane, hlapec, Klane 17, umrl 2. novembra. Peternct Marijana, vdova kajžarja, Čirčiče 3, umrla 13. nov. Klemene Ivan. uslužbenec drž, žel. v pok.. Huje 13. n mrl 17, novembra. Savli Franc, sodni služ. v pok., Kranj. Cojzova c. 20, umrl 20, novembra. Primskovo OZNANILA ZA DECEMBER: I Državni praznik Zedinjenja — prvi petek. Sv. maša ob •J. m i, po maši litanije Srca Jezusovega. Ob 9. uri zahvalna pesem z molitvami za kralja. 3. I. adventna nedelja. Sv. maša ob 7. z blagoslovom. Skup4 no sv. obhajilo 'mož in fantov. Popoldne rožni venec in litanije. 8. Praznik Marijinega Brezmad. spočetja. Peta sv. maša z blagoslovom ob 9. uri. Popoldne rožni venec in pete litanije Materi! božje. 10. 11. adventna nedelja. Sv. maša ob 9. uri. Popoldne rožni venec in litanije. 24. Glej oznanila Kranj! 23. Sv. maše se prično ob H. uri. Prva tiha. med 2. sv. mašo rožni venec in sv. obhajilo, tretja peta. Popoldne pete litanije Matere božje. 26. Nezapovedan praznik sv. Štefana, služba božja kot ob nedeljah. Sv. rožni vi iicc se moli do konca mesca. \ adventu so vsak dan maše ob 6. uri z blagoslovom. Opravijo se za sosesko, razen pogrebnih in pa ob nedeljah in praz-n'kih. Župnija Šmartin pri Kranju OZNANILA ZA DECEMBER: 5. I. Adventna nedelja. Božju službu ob 6., 8. in poli 10., ob 8. z blagoslovom, popoldne ura molitve in rožni venec. Ves advent ni čas zorne maše ob 6. z blagoslovom in rožni venec. 8. 1'Paznik Brezmadežnega Spočetja M. D., služba božja ob 6., 8. in poli 10. Ob 8. z blagoslovom. Zjutraj vesoljna odveza, skupno obhajilo Mar. družbe. Po]>oldnc ob 2. rožni venec, pete litanije Matere božje. Po litanijah shod Marijine družbe. 10. H. adventna nedelja. 17. III. adventna nedelja. 24. IV. adventna nedelja, kvatrna. Vse tri nedelje službe božje ob ti-. 8. in poli 10. 21,. Sv. lomnž. V Zg, Bitnju sv. maša za sosesko. 24. Sv. večer. Ob II. uri cerkvene molitve. Ob 12. uri zahvalna pesem in slovesna peta sv. maša v spomin rojstva Zve-ličurjevega. 25. Božič, praznik rojstva J. Kr. Prva sv. maša ob poli b., druga ob 6, z blagoslovom, tretja ob poli 7. Druge tri sv. maše od 7. ure naprej. Ob 9. tiha maša, med katero se moli rožni venec, ob poli 10. slovesna peta sv. maša. Popoldne ob 2. pete litanije M. r>. 26. Sv. Štefan, prvi mučenee. Božja služba ob 6.. 8. in poli 10. Ob 8. blagoslov soli. 27. Sv. Janez Evangelist. 28. Nedolžni otročiči. 31. Zadnji dan leta. Božja služba ob 6., s. in poli 10. Ob 2 popoldne rožni venec, litanije M. B. in zahvalna pesem. POROČENI PARI: Kcl.ui Alojzij, lov. delavec z Brega in Albina Bencina, tov. delavka iz Stražišča, poročena 5. novembra. Tacer Prane, tovarniški delavec iz Celja in Frančiška Le-bar, tovarniška delavka iz Stražišča, poročena 12. novembra. Brtoncelj i rane, trgovski poslovodja iz Dobrave pri Kropi in Hedvikn Sehneider, tekstilnega mojstra hči, poročena 1'). nov. Koideš Ludvik, tovarniški delavec iz Lahovč in Marija Demšar, tov. delavka iz Martin j vrha, poročena l<). novembra. Kohal Stanko, mizarski pomočnik iz Tomaja pri Trstu in Amalija Bogataj, tovarniška delavka iz Trate nad Škof jo Loko, poročena 26. novembra. Dngarin Franc, delavec iz Drulovke in Milka Ravuihur, tov. delavka iz Križne gore, poročena 26. novembra. Polak Miha, ključavničar iz Orehka in Ivana Čemažar, tov. delavka iz Zg. Bitnja, poročena 26. novembra. Omeje Venceslav, pečarski pomočnik in Trebar Marija, tov. delavka v Slražišču, poročena 26. novembra. Eržen Janez, posestnik v Zg. Bitnju in Marija Bitenc, posestnika hči iz Stražišča, poročena 19. novembra. MRLIŠKA KRONIKA: Kubiček Marija, tkalskega mojstra žena, umrlu v Ljubljani, pokopana v Šmartnem pri Kranju II. novembra. Demšar Neža, vdova, užitkarica iz Zg. Bitnja, umrla 29. nov. Razno Rupa. Pri zadnjem pogrebu se je jasno pokazalo, kako nujno potrebno je, da se ustvari, red na pokopališču. Nekdo pa mora biti, ki skrbi redno za red na njem. in ki je odgovoren za to, da se jame pravilno prekopu jejo. Po državnik zakonih je to kažnjivo dejanje, če kdo prekoplje grob pred 10 leti od zadnjega pokopa in brez dovoljenja in komisije državnih oblasti. Rupa je danes del mesta in je v tej vasi že danes mnogo prebivaleev, ki niso za to, da bi grobove kopali sosedje, kakor je bilo dosedaj. Najbolje bi bilo< da bi bil tudi na rupenškem pokopališču določen grobar, kakor je drugod. Mislim, da bi bilo najbolje, da bi cerkovnik pri tej podružnici opravljal obenem tud) službo grobarja, ki bi kopal vse jame in bi bil tud' odgovoren za red na pokopališču ter bi zapisoval, kdo je v kakem grobu tam pokopan. Prosil bi, da bi *e soseska glede tega zmenila in to določila. Če bi pa se dalje želeli imeti to navado, da kopljejo sosedje jam« mrliču, potem bo pa moral prevzeti cerkovnik sani0 nadzorstvo nad tem, da se pravilno jame izkopljej0' ker duhovščina ne more hoditi na Rupo ob vsake'11 mrliču in tam odkazovati, kje naj se koplje jama. Cerkveno predstojništvo podružnice na Rupi Je 2J>. septembra pisalo vaškemu odboru na Rupi, °aj bi se uredilo vprašanje vojaškega pokopališča, ki na_' bi se prepisalo na podružno cerkev na Rupi, ki " potem to pokopališč« oskrbovala. Vaški odbor je **• oktobra odgovoril, da nima nič proti temu, da se zeffl' Ijišče vojaškega pokopališča prepiše na podruzn" cerkev na Rupi proti primerni odškodnini, izraža Pa željo, naj bi se rešitev tega vprašanja odložila j*" poznejši čas. Ze 22 let se to vprašanje odlaša. Sosesk brez potrebe od tega zemljišča plačuje davke. Nered' ko se tujci zgražajo, da je to vojaško pokopališče v tako žalostnem stanju. Letos poleti me je bilo sram-ko sta prišla iz Nemčije v Kranj dva gospoda is*"1 bratov grob, ki je umri tu med vojno kot nemški v°' jak in je pokopan na vojaškem rupenškem pokopa" Sčhi. Čudila sta se, da je vojaško pokopališče na pi v tako slabem stanju in sta pripovedovala, kako ? v Nemčiji skrbno urejujejo vojaška pokopališča. Za trjevati sem jima moral, da cerkev, oziroma župp* ne nosi odgovornosti za vojaško pokopališče, ker *s ni cerkvena last, da so pa cerkvena pokopališča £*f$? v župniji v lepem redu. Ko bi se kranjsko učitelj9* in invalidska organizacija ne pobrigali bi bilo 1 pokopališče prava „gmajna". Mislim, da bi bil že ca.' da se po dvaindvajsetih letih zadeva že enkrat l,re. [ kakor se spodobi. Cerkveno predstojništvo želi storiti, kar more, da bi se lepo uredilo vojaško P kopališče. Oltar Matere božje v župni cerkvi je že delj w_ sa razdrt. Odstranili smo leseni obod okrog oltar"1 mize. ki je bil že ves zamazan in črvi v. Mesto lesen' ga oboda pride spredaj lep okrasek iz mozaika, straneh bo pa oltar obložen ž marmorjem. Mozaik J že napravljen, sedaj izvršuje še kamnosek marmor* te dele. Mozaik je napravila gospa Helena Vurniko v Ljubljani, kamenčki za njega so bili kupljeni ^ Benetkah. To bo prvi mozaik v naši dekani ji. () bila na razpolago denarna sredstva, bi bilo zelo leP_ če bi se obložila vsa stena okrog oltarja M. B. z nr» morjem, kakor je sedaj prezbiteri j. Mohorjeve knjige pridejo v najkrajšem čaS|1 Prosim, da pridete po knjige le dopoldne med urad mi urami in da vsak tudi že plača naročnino za P^ hodnje leto. V župni pisarni je vedno več deta 7: bi nam bilo ljubo, če bi vsak takoj plačal naročm da nimamo dvakrat dela z naročniki. Marsikdo kast je tudi pozabi prinesti naročnino, če je takoj ne P1 Tiskarna Tiskovnega društva, Kranj-