ŠIRJENJE PODJETIJ NA RAČUN ŽIVLJENSKEGA PROSTORA OBČANOV Pred kratkim je svet kra-jevne skupnosti Milan Majcen sklical zbor občanov, da bi se pogovorili o nekaterih problemih svojcga terena, predvsem o predlogu uredi-tve prometa na območju krajevne skupnosti. Ta pred-log je svet krajevne skupno-sti pripravil na zahtevo ob-čanov, ki zaradi sedanjega položaja v prometu nimajo miru niti v nočnih urah. Zamotan prometni položaj, o katerem je tekla beseda, je na-stal ca. pred dvema letoma, ko je pivovarna Union za nekaj-krat povečala svojo proizvod-njo in s tem seveda tudi pro-met s težkimi kamioni, ki do-važajo in odvažajo blago. Te-mu so sledila še podjetja Plutal, ki je svoje dvorišče zagradilo s poslovnimi objek-ti, na ulici pa postavilo na-kladalno rampo in cesto za-radi pomanjkanja prostora tudi sicer uporablja kot svoje dvorišče, podjetje Slovenija Virao, ki je letos poleti posta-vilo nove prostore s kapaci-teto do 200 vagonov steklenic, in podjetje Alko, ki je v istem času zgradilo novo polnilnico, v gradnji pa ima še večji novi objekt. Sirjenje navedenih podjetij je povzro-čilo povečanje tovornega pro-meta, ki zlasti v nočnih urah kali mir okoliških prebival-cev. Krajevna skupnost Milan Majcen je po svoji legi utesnjena med zelo prometno Celovško cesto in mednarod-no železniško progo. Sirjenje omenjenih podjetij je zato šlo v največji meri na račun živ-ljenjskega prostora prebival-cev. Zapletena prometna situ-acija ogroža ustavne pravice prebivalcev: trušč in ropot motita mir delovnega člove-ka. Razen tega bi bilo nujno zaščititi občane pred nevar-nimi izpušnimi plini. Zbor občanov je zaradi vse-ga tega ,,obsodil neuvidev-nost" navedenih podjetij, ki gledajo le na svoje koriBti in pri tem zanemarjajo po-trebe in želje okoliških pre-bivalcev. Razprava je bila si-cer zelo enostranska, saj ra-zen predstavnika podjetja Plutal ni bilo predstavnikov prizadetih padjetij, vendar so občani kljub temu sprejeli več predlogov, ki bodo v bo-doče bistveno izboljšali seda-nje stanje: 1.) Jesenkovo ulico naj bi proglasili za lokalno ulico in prepovedali promet po njej. 2.) Prepovedali naj bi nočni dovoz blaga s tovornimi av-tomobili v podjetje Plutal. 3.) Prepovedano naj bi bilo parkiranje tovornih vozil na cestišču. 4.) Vse ulice naj bi bile opremljene z ustreznimi pro-metnimi znaki, ki naj ome-jujejo parkiranje tovornih vozil in prepovedujejo vožnjo po Jesenkovi ulici. 5.) Občinski organi naj za- htevajo od investitorjev, ki grado na območju krajevne skupnosti, da plačajo za večjo uporabo cest in jih več-krat čistijo. 6.) Delovne organizaeije naj s pločnikov v Malgajevi in Frankopanski ulici takoj od-stranijo ves gradbeni mate-rial in embalažo. Zbora občanov se je udele-žil tudi predsednik naše ob-činske skupščine Danilo Sbri-zaj, ki se je zavzel za predlo-ge KS in med drugim dejal: ,,Obsojam to, da na zboru občanov ni predstavnikov de-lovnih organizacij, čeprav so bili povabljeni. Ker je svet KS že veliko storil za izbolj-šanje sedan^ega stanja, bi morali predstavniki podjetij pri tej točki vsekakor sodelo-vati. Zivimo v mestu, ki se zelo dinamično razvija. Zal pa nas je tempo razvoja pre-hitel. Zaradi tega moramo biti nekoliko bolj tolerantni in paskušati vskladiti naše želje, čeprav je to težko. Ve-liko mesto in dinamika razvo-ja nojevata take problemc skoraj povsod. Lokacijska zmeda je nastala zaradi tega, ker Ljubljana do lani ni ime-la enotne dokumentacije o gradnjah. Ne glede na to je treba vse nezakonitosti, ki nastajajo v KS Milan Majcen, po zakonu preganjati, po drugi strani pa bi se morali pagovoriti in poiskati skupen jezik z zastopniki podjetij." Lado ZUPANČIČ