UCITELJSKI POKRET V novem poslovnem letu Ni lahko v sedanji dobi vsestranskih mcdnarodnih senzacij, živčne napetosti in vsakdanjih osebnih materialnih skrbi, ki rastejo od ure do ure, govoriti in pisati o načrtih, o bodočem delu. Dogodki ise prehitevajo in nehote je vse ljudi prevzela neka hlastnost, nesigurnost in apatija do vsakdanjega posla. Zlasti pedagoški delavci to bridko občutijo. Delo z mladino zahteva celega človcka in izrazito mircvno okolje, ako se hoče razvijati vsaj v širokih obrisih nemoteno. Vsak učitelj itak ve, s kolikimi ovirami more računati in da je končni vzgojini in učni uspch vedno globoko pod vsoto vseh žrtev učiteljevih. Prav sedanja dofca je nad vse priročna, da izgubimo vero v sebe in svoje sposobnosti ter se brezsmotrno predamo neizvestni bodočnosti. Vsekakor je to ravna pot v narodni, prosvetni in pedagoški samomor. Le delo nas more obdržati na dosedanji ravni. Ne katero koli delo. Načrtno delc mora biti. Učitcljski pokret ima načrt. Učiteljski pokrct se načrta drži in se po trnjevi poti peha dalje. Delavni pokretaši ne bomo izgubili niti živcev niti zapadli malodušni apatiji! Naše delo je nujno potrebno sedanjosti in ncobhodna podlaga vsega mladinoslovnega nazora bodočnosti. Za tekoče poslovno leto je najbližji delovni program določen v naslednjih sklepih scje Učitcljskega pokreta z dne 19. VII. 1940.: Anketni material o prehrani slovenskega otroka, ki je bil določen za objavo v lanski zadnji številki Prosvete, a iz tehničnih razlogov ni bil objavljen, je bil na statističnem tcčaju v šoli narodnega zdravja v Zagrebu temeljito obdelan in bo izšel v Prosveti v začetku mesca novembra. S to številko bo zaključena prva faza Pokretovega znanstvenega raziskovanja. Naslednja številka Prosvete bo pa skušala prcgledno prikazati pomcn vsega dosedanjega prizadevanja za šolsko prakso. Druga faza Pokretovega programa za šolsko leto 1940./1941. je pisihološka preiskava slovenske šolske mladine. V ta namen se od- sekovi delavci razdelijo v dve delovni skupini: prva, večja, bo preiskovala otroke na terenu in zbirala podatke, druga manjša, pa bo material statistično obdelala in pripravila vse potrebno za komentiranje in publikacijo. V ta namen se mora tudi Pokretova knjižnica izpopolniti s knjigami psihološke vsebine. Pokretaši so vabljeni, da ise razpišejo o svojem delu, ovirah, pomislekih in ostalih perečih zadevah zlasti v Učiteljskem tovarišu. Sprejmite te sklepe kritično, premišljujte jih, razpišite se, naj vejejo zdrave sape preko našega dela, pridobivajte sodelavce, vrtajte v globino slovenskega otroka in njegovega okolja, betonirajte osnove slovenske ljudske šole in vise narodne prosvete. Plačilo nc morc izostati, čeprav bo vedno le moralnega značaja, kar je za XX. vek sicer anahronizem, toda, ker je vzgoja vedno nekoliko nagnjena k temu dejstvu — delajte in vztrajajte! Tajnik.