■ PRIDIGA ktero fo miloftlivi, p rezin a fti ti Firfht in Gofpod Gofpod ANTON ALOIS LjuLlanfki h k o f imeli per ,S. Jakopu v’Ljublani 30. maliga travna 1820 per pervi prozelji fvetiga let !i IV. v ■f tTCfiAI* | i 7 . t; .< /. \,4jA rR &CA*:/ Js nemfhkiga preltavlje n ST Velja 0 kr. K’ dobrimu revesliov y’Ljublani. Natilnil Joshef S a s s e n b c r g. • r v v 5 v '.v, - .vri ; T/r iri-05 o-v-oftff Opominjamo vaf, de bosbje gnade nepridama ne prejmete ; sakaj rekel je: ob prijetnim zhafu fim te vfiifhal, in na dan svelizhanja'fim ti pomagal. Lej', sdaj je prijetni zhaf, sdaj fo dnevi svelizhanja! II. Kor. VI. i. a. TTako je govoril fveti apoftel Pavl pervim krilljanam od fplofhne gnade njih fpreobernenja, in danf jeli s’ravno temi befedami vaf, Ijubes- nivi moji! opominjam, de bi te pofebne gnade, ktero sdaj zerkuv s’osnanenjam fvetiga leta vfim vernim ponuja, tudi nepridama ne prejeli, ampak de bi li jo v*fvoj prid obernili. Nafh fveti ozhe , Rimfki Papesh Leo XII. fo she vlanfko leto sa fveto leto zeliga katolfh- kiga kerfhanltva naredili, pa vender le tako, de tifli, ki je hotel osnanjcniga popolnoma od- puftika fvetiga Id ta deleshen biti, je mogel fam v’Rim priti, in tam vfe fpolniti, kar je bilo k’sadoblenju tega odpuftika sapovedaniga, Ker fe pa le malo krifljanov, pofebno is daljnih krajov, samore na tako dolgo pot po¬ dati 3 in ker zerkuv, kakor dobra mati, sa vfe fvoje otroke enako fkerbi: fo nafh fveti ozhe Leo XII., ta zhaftitlivi, velki poglavar nafhe fvete zerkve, fklenili, to fveto leto, ktero je bilo vlani v’Rimu obhajano, letaf (1826) na 1 4 vfe deshele in kraje kerfhanftva tako rasfhiriti in osnaniti, de odpuftika fvetiga leta, ki je bit vlani le v’ tlimu sadobiti, letaf povfot v ti tifti pravoverni kriftjani samorejo deteshni biti, kteri bodo v’ fheftih od fhkofov v’to odlo- j&henih mefzib vfe ftu rili, kar je k’ sadoblenju odpuftika fvetiga leta sapovedanigh. To fveto leto , ktero bo v’Ljub!anfki fhkofiji od danf fkosi zetih fhefl mefzov terpelo, fmo danf prasnovati perzheli s’to velko in vidno pro- zefjo, per kteri vi mene fpremlujete , de danf vii fkupej f. Duha sa vredno prasnovanje tega fvetiga zhafa na pomozh poklizhemo. Kader pa teh fhefl mefzov pretežke, bomo s’boshjo pomozhjo fpet s’veiko prozefjo ta fvet zhaf kon- zhali, in fpet vfi fkupej Boga sa vfe gnade sa- hvaltli, jih ki nam bo is fvojiga nefkonzhniga vfmilenja v’tem f ve tim zhafu dodelil. t Sveto leto fe tako po redkim prasnuje, in to prasnovanje je tako imenitno, de nitim mogel ffierpeti, de bi vam danf fam ne govoril: sato vam hozhem danf ob kratkim katolfhlti nauk od odpnflikov dati, bol na tanko pa to raslo- shiti, kar vam je v’teh fheftih mefzib buriti, de kote odpuftika fvetiga leta deleshni, kteriga zerkuv vfim ponuja. Svetlo me poflufbajte. JZ-i he grefhnik, s’ gnado f. Duha rasfvctijen, froje pregrehe vlshivo fposnaj zhe ga is Ijubcsni do Boga v’ ferze pezhe, de jih je kuril 3 zhe fe jih s’ sgrevanim ferzam pred duhovnam obtoshl in fpove: to mu po nauku hatolfhke zerkve fkosi mafhnikovo odveso grehi, to je, dolg in 5’njim saflushene v e zb n e f h tr a f i n g e odpufheric: ali grerbniku savol jo tega fhe ni vfa fhtrafinga odvseta, sakaj prelomleni sapovdi, pravizi boshji more biti sadoki kurjeno3 kriviza, ki fo je boshjimu veii- ahakvu s’Jiepokorfhino kurila, more biti poprav- len^ in pokorjena s’zhafnimi fhtrafmgami, ktere ali Bog Tam grefhniku s’n ji m she fpravlenimu poflile, ali pa mu jih zerkuv, ali on lam febi naloshi, in ktere grefhnik na tem ali na unim fvetu preterpeti more 3 na tem fvetu 5’poterpesh- livim prenelcnjam krishov in nadlog, ktere ga kakor nafledki in fhtrahnge greha sadcnejo , in s’svekim opravlanjam fpokomih del, ktere ii je, de bi s’njimi Bogu sadoki kuril, ali fara imlo- shil, ali pa mu jih je zerkuv naIoshila3 na unim fvetu pa s’terplenjam v’vizah. De pofhiia Bog fam take fpohnrne fhtra- finge zhlovcku, kterimu je she odpufhenje gre¬ hov in vezhnih flitrahng dodelil, tega na£ fveto pifmo uzhi. Ko fo nafhi pervi ftarifhi v’ paradishu fvojo kurjeno liepokorfliino fposnalt in obshalovali, jim je Bog pcrsanefil, dolg in vezhno fhtra- llngo odpukil, in jim vcf vfmiljen v’ trofhtapol- ni obljubi Svelizbarja, ki bo greh sbrifal, po- kasal3 zhafnih fhcrafing pa jim Bog ni odpukil, o bili fo sa vfelej is paradfšha isgnani, v’potu fvojiga obrasa fo fi mogli fvoj kruh perdob- lovati, s’krishi in teshavami fe vedno vojfko- vati in na sadnje jih je fmert zhakala s’vfim kar ima ftrafhniga nad Teboj. Israelzi fo v’ pufhavi malike molili, posneji nad Bogam fvojim Gofpodam mermrali, obojno jim je Bog odpuftil, le zhafne fhtrafinge ne, ker je rekel: IV. buk. Moš. XIV, 23- Nobe¬ den tiftih, ki To mene opravljali, ne bo vidil semlje , ktero lim njih ozhctam obljubil. Mosef Tam, je fzer odpufhenje fvojiga premaliga sau- panja sadobil, vender pa je le mogel pred vmreti, in Kanaan je le od delezh vidil. IV. buk. Mos. XXVII, 12. 14. Sgrevanimu kralju Davidu, ki je s’sheno Ivojiga sveftiga flushabnika grefhil in ga potem The rekel ubiti, je Bog odpuftil j pa lih takrat, ko mu je odpuftil, mu je tudi po preroku Na- tanu fmert njegoviga ljubiga Jfina kakor »hafno fhtralingo teh pregreh napovedal, II. buk. Kral. XII, 12 . 14. in ta s’Bogam she fpravlen kralj je mogel doshiveti ne le farno fmerti fvojiga otroka, ampak tudi fhe druge nadloge, punt fvojiga dru- giga fina XV, lo. in kugo med fvojim lud- ftvam. XXIV, 15. Velki agoftcl Pavl, ki je zerkuv boshjo gro- sovitno preganjal, je bil she rasfvetljen in fpre- obernjen, ko je Bog od njega govoril: Pokasal mu bom, kolko ima sa moje ime terpeti. Apoft. d), IX, 16 . Od te refnize, de grclhnik zhafni fhtrafingi ne odide, fo bili vli pravi fpokorniki Itariga in J noviga teilamenta tako preprizhani, de fo li is vfe mozhi persadevali sa zhafne fhtrafinge, ki fhe po odpufhenim grehu oftanejo, sadofti fturiti in greh savoljo tega nad feboj pokoriti. Kdo ne mifli tukej na Mosefa in Davida ? Kdo fe ne fpomni na f. Pavla, ki nikol ni nehal fvojiga shivota pod jarm terplenja devati? I. Kor. IX, 27. Kdo ne mifli na apoftelne, ki fo bres prene¬ hanja pokoro osnanovali in nam vezhkrat sa go¬ tovo povedali, de, zhe hozhemo s’Kriftufam zhaft dofezhi, moremo tudi s’njim terpeti ? Rim. VIII, i7. sa kaj drusiga, kakor sa fvoje grehe, kteri fo bili urshoh tudi njegoviga terplenja ? Ino ali ne zhuti fleherni kriftjan, defravno je fkosi f. kerft ftan nedolshnofti sadobil, fhe smirej fhtra¬ finge poverbaniga greha v’fvojim shivotu? kako samore tedej le farno mifliti, de bi sa fvoje laftnc grehe bres vle zhafne fhtrafinge bil? Torej je tudi katolfhka zerkuv vfelej v’ sa- kramentu f. pokore ali pred ali po f. odvesi grefhnikam permerjene fpokorne dela nakladala. V’sazhetku kerfhanltva je zerkuv grosno ojftre, tudi ozhitne fpokorne dela pofebno ozhit- nim grefhnikam nakladala, in je s’ velikimi grefh- niki kakor s’od drevefa zerkve odfekanimi vejami ravnala, ktcrimrii perpuftila ldozhitni boshji flush- bi priti, in fhe potem, zhe fo bili fzhafama fpet v’gmajno zerkve vscti, fo fzer per ozhitnim nau¬ ku bili, k'f. obhajilu pa nifo fmeli perflopiti. Le po dolgi in ojftri fkufhni, ktera je bila v’zhafih kcj krajfhi, v’zhafih pa po pet, po defet, tudi po vezh let dolga, jim je bilo fhe le perpufheno 8 pcr zeli boshji flushbi bili. r; tedaj tudi k’ gobha- jilu perftopili. Dc Bog fhe zhafne fhtrafinge grefhniku, ki fe je s’ njim she fpravil, pofhila, in de zerkuv zlo s’sgrevanim grefhnikam po tako fveti ojftrofti ravna, je potrcbuo in modro: ker lih te zhafne fhtrafinge perpomorejo, de fe grefhnik ftanovitno poboljfha, in de fpet v’greh tako lahko ne padej one oflepienimu grefhniku ozhi odpro, de gnu- fobo greha fposna, de ljubesen do greha v’febi mori in s zhafnim ponishanjam famiga febe po- hujfhanje smanjfhuje, kteriga je dajal. Kakor pa je Jesuf, ko je fhe na semlji bil, vezhkrat grefhnikam grehe s’zhafnim fhtrafinga- mi vred odpuflil, kakor od boshjiga shlaka vdar- jenimu moshu, Mat. IX, 2. ki fo ga v 5 podeli k’ njemu perneflij fpokornizi, JLnc.Y II, 48 ki je pred Jesufam klezhalain njegove noge s’dragim masilam masala prefheftnizi, Jan. Vili, 11 , ki fo jo hotli s’kamnjam pofuti: ravno tako je on tudi zerkvi dal oblaft ne le farno dolga greha in vezhriih fhtrafing, ampak tudi zhafne fhtrafinge odpu* fhati, teshke fpokorne dela, ki fo bile grefhniku, de fe s’Bogam fpravi, ali she naloshene, ali pa he fej J mu bile fhe naloshiti mogle, polajfhati in vfe odverniti, kar bi mu vtegnilo nebefhke vrata sapreti, ./an.XVII, ig. 22 . XX, 21 . 23 . Mat. XVI, 1Q. XVIII, 18. Zhe je tedej zerkuv vidila, de grefhnih zhafne njemu naloshene fhtrafinge v’fvoj prid obrazha, de nad fvojimi grehi ferzhno shaluj§ jn fe v’refnizi boljfha; ali zhe je vidila, de je prevelika shaloft grcfhnikovo dufho opadla: je tafclmu grefhniku na poti pokore na pomozh prifhla in je po oblafti, ki jo je od Jesufa Kriftufa sado- bila, njemu odpuftila nekej zhafnih fbtrafing, ki to mu bile naloshene, ali pa bi je saflushil, de bi fe mu bile naloshile, to fe pravi, zerkuv mu je dodelila odpuftik, ker je upati samogla, de bo tudi vfmiljeni Bog grefhniku odpuftil savoljo njegove pokore in savoljo profhnje ino molitve žele zerkve. Tabo je zerkuv delala po oblafti, ki jo je od Jesufa Kriftufa prejela, in po isgledu f. apoftelna Pavla, bi je Korinfhkiga prefheftnika od zerkve odlozhil, potem mu pa savoljo njegove velike shalofti in britbofti na profhnje vfe Korin- fhke zerkve persanelil in odpuftik dodelil, de fe ni, kakor govori apoftel, v’preveliko sbaloft po- gresnil. II. Kor. II, 7. Zhe je bila zerkuv posneji perfiljena savoljo smirej vezhi mehke te in mlazhnofti vernih od te perve ojftrofti, pofebno od ozhitnih zerkvenih flitrafing, odftopiti, vender ni nikdar jenjala perviga duha ojftrofti pokore od grefhnikov ter¬ jati, in pcr vli fvo ji milofti nikol drugazhi od vese ne dodeli, kakor de grefhniku ali teshji ali loshji dela sadoftifturjenja naloshi in ga saveshe, greh fhe fam nad feboj pokoriti. Torej je tudi Tri- dentinfko sberalfbe rasfodilo, Sess. IV. C. III. de je sadoftifturjenje en laftno potreben del sakra- menta f. pokore. To, kar zerkuv od sazhetka kerfhanftva do sdajniga dneva smirej dela, nafuzhi, de fo lirift- jani smirej in povfot verovali, de, zhe fe nam tudi greh s’vezhno fhtrafingo vred odpufti , mo¬ remo vender fhe vfelej sa fvoje grehe zhafne fpokorne dela doftati. Ino ne govori mar nafh 10 Svelizhar fam, ki naT saTeboj vabi: Kdor hožhe k’ meni priti, nej fvoj krish na ramo sadene? Mat. XVI, 24- Kaj je to drusiga, kakor de more¬ mo sa Tvoje grehe zhafne fhtrafinge terpeti, kakor je tudi on hotel sa nafhe grehe biti fhtrafan. Snano vam jo, de nafhe The tako velike fpo- korne dela, ki nam jih zerkuv savoljo nafhih grehov naklada, ali ki h jih farni naloshimo, le fkosi Jesufa Krikufa vrednok imajo, ker mi ka¬ kor farni is Tebe ne moremo nizh dobriga kuriti, Jan. XV, 5. tedaj tudivredniga fadu pokore nizh drugazhi obroditi, in od fvojiga majhniga per- sadevanja dobriga plazhila nizh drugazhi upati ne moremo, kakor le zhe Te s’ tikim fklenemo, ki Te je Tam Tebe v’ ofer nefko»zhuiga saflushe- nja sa nafhe grehe fvojimu nebeflikiaiu Ozhetu dal. Kakor pa zerkuv ne jeaja perviga duha oj- kroki pokore od grefhnika terjati, ravno tako je ona The sdaj kakor nekdaj perpravljena fpo- kornimu grefhniku pomagati, in njegovi flaboki na pomozh priti, in to ona kuri, ko fpokorni- mu grefhniku odpuftik dodeli. S’tem mu savoljo nefkonzhne vrednoki neismerniga sa- dokikurjenja Jesufa Krikufa I. Jan. II, 2. ne le farno zerkvene, ampak fploh zhafne fhtrafinge, ktere je fhe boshji pravizi savoljo frojih gre¬ hov dolshan, in ktere bi fpokorni grefhnik, de bi fc s’boshjo pravizo popolnoma fpraril, ali na tem ali na umm fvetu fhe terpeti mogel, ali popolnoma vfe, ali le nekolko odpuki j in tako is nefkonzhniga saflushenja Jesufa Krikufa tolko nadomeki, kolkor (pokorni grefhnik fhe sadoki ni kuril $ bres de bi ga zerkuv s 5 odpukikam od 11 dolsfmofti sadoftifturjenja odvcsala, sakaj to dolsh* iioft mu zerkuv s’ odpmlikam fzer polajlha, (pregledati pa mu je ne more, ker sadoftiftur- jenje je en laftno potreben del saltramenta f. pokore. Pa tudi saflushenje fvete Divize Marije in vfih ljubih fvetnikov fe lozhiti ne more od ne-! fkonzhniga saflushenja Jesufa Kriftufa, is kteriga isvira in vrednoft ima j in ravno savoljo gmajne, y’kteri fmo s’fvetniki, in savoljo njih Ijubesni do naf, terdno verjemo, de tudi njih saflu¬ shenje fklenjeno s’ nefkonzhnim saflushenjam nafhiga Svelizharja, nam pomaga, in nam k’ nuzu pride, ker ga zerkuv sa odpufbenje zhaf- nih fbtrafing, ki frno jih savoljo fvojih grehov vredni, Bogu nebefhkimu Ozhetu daruje. Kader zerkuv grefhniku savoljo njegove ve¬ like grevinge, savoljo njegoviga refnizhniga per- sadevanja Bogu sa fvoje grehe sadofti kuriti, in savoljo njegoviga saref poboljlhaniga shivlenja, s’kterim kashe, de v 5 reinizi Boga ljubi, vfe zhaf- ne fbtrafinge od pulti, ktere bi na tem ali na unim fvetu mogel terpeti, kader mu tako popol¬ noma gnado in fpravo s’ Boga m savoljo saflu¬ shenja Jesufa Kriftufa dodeli: takrat pravimo , de grefhnik popolnoma odpuftik sadobi, in takimu nifo le vfe zhafne fbtrafinge odpufhene, ktere je sa fvoje grehe na tem fvetu terpeti saflushil, ampak njemu fe je tudi potem ter- plenja v’vizah lih tako malo, kakor sgrevanimu rasbojniku na krishu bati, kterimu je Jesuf sa¬ voljo njegove vere, njegoviga saupanja in po- terpesbliviga terplenja s’trofhta polnimi bcfeda- 12 mi sate idil: ,Shc danf faofh s’ menoj v’ para- dishu. Luk. XVIII, 43. Vfe to je tudi od Tridentinfkiga sberalfha ozhitno poterjeno, ker'je rasfodilo , Sess. XXV, deje zerkvi Jesuf Kritluf dal oblati odpuftike, deliti, in de nej to sa kerfhanfko ljudtlvo tako dobro, od vezhih zerkvenih sberalfh ozhitno poterjeno delenje odpuilikov v’zerkvi otlane. Povejte mi tedej, ljubesnivi moji! zbe ni fpokorjenimu grefhniku po sadoblenim odputliku veliko loshej per ferzu, zbe ni njegova dufha s’ nebefbkim trofhtam in fladkim upanjam napol¬ njena? Ino ako ga lih bcfede zerkve, de fo mu s’odpuftikam vfe zbafne fhtrafinge greha, ki fo ga fhe zhakale, per Bogu odpufbene, od titlih shaloflnih natlopkov ne refaijo, ktere fhe savoljo Adamoviga greha v’febi zhutimo, in ktere h zlil o vek ' dkokrat fam sMaflnim greham naredi j vender ravno savoljo teh befedi zerkve in sa¬ voljo sadobljeniga odputlika ti shaloftni natlopki jenjajo sa naf Ihtrafmge biti, in fe , zhe jih v’ duhu pokore prenefcmo, zlo v’ dobre, saflushenja vredne dela fpreobernejo, savoljo kterih naf v’ nebelih neftrohliva krona zhaka. .Sodite is tega farni, zhe nifo odputliki katollhke zerkve velik in dobrotliv dar? Ref je, de s’odpuftikam nifo ne grehi, ne vezhne fhtra¬ finge odpufhene ) zerkuv grefhnika sato nar pred k’sakramentu f. pokore poflde, in kader tamkej odpufhenje grehov in vezknih fhtrafing sadobi, potlej ga ona popolnoma opravizhi, ker mu tudi zliafne fhtrafinge odputli, odpuftik dodeli in tako mirniga in pokojniga fturij sakaj defravno fi fpo- 13 korni grefhnik po fvoji mozhi persadcva, Ihte- vilu in velikoki IV oj ih. grehov permerjeno pokoro kuriti, ga vender le smirej ikerbi, de bi to , kar kuri, premalo in tolko ne bilo, kolkor je on boshji pravizi dolshan. Tak popolnoma odpukilt ponuja tedej letaf zerkuv lkosi fvojiga zhahitliviga poglavarja, Rim- fkiga Papesha vlimu katolfhkimu kerfhankvu in fzer tako, de ga ^Ljublanfki fhkofiji od danf fkosi želih fhek mefzov flehern kriftjan sadobi, de le vfe, kar je h’temu sapovedaniga, kuri. Tak fploh vlim ponujen, s’pofebnim prasnovanjam fklenjen popolnoma odpuilik, le imenuje o d pu¬ lti k fvetiga letaj zhaf pa, v’ kterim fe ta odpukilt sadobi, fe imenuje fveto leto. De bi pa ne miflili, de naf zerkuv v’teh fhekih mefzih Ivetiga leta od dolshnoki odveshe, Bogu sa fvoje grebe sadoki kuriti, in de bi fe v’ shivo perprizhali, de zerkuv kozhe le tihim od- pukik dodeliti, kteri Iposnajo, de je zhlovek dolshan, kolkor je v’njegovi mozhi, boshji pjavizi sadoki kuriti: vam hozhem tedej fhe povedati, kaj nam fveti ozhe, Rimflti Papesh kuriti sapo- vejo, de bomo deleshni popolnoma odpuhika, kteriga zerkuv vTetafhnim Ivetim letu vlim pravovernim ponuja. # * * C o^veti ozhe Rimfki Papesh nam v’fvojim vfirau katollhkimu kerfhankvu danim pifmu povejo, de je treba tikimu, kteri hozhe odpuhik fvetiga leta sadobiti, fe v’fvetim letu: / 1 l4 I. fvojih grehov s ? sgreVanim ferzam {'pove¬ dati , po sadobljeni odvesi sakrament fvetiga Refhniga Telefa vredno prejeti, in H. fhtiri od fhkofa v’ to odlozbene zerlive 1 5 dni, vfako faj enkrat na dan obifkati, in v’nji sapovedane molitve s’andohtjo opraviti, Pervo tedej, kar je Idsadoblenju odpukika fvetiga leta potreba, je, de fe sakrament f. pokore vredno prejme. Odpuftik fvetiga leta, to je , popolnoma odpufhenje rlih zhafnih fhtra- ling samore zhlovek fhe le potem sadobiti, kader fo mu she grebi in vezhne fhtrafinge odpnfhenej ker fe pa to lev’ sakramentu f. pokore sgodi, fe tedej more pred sadoblenjam odpukika fvetiga leta prava, popolnoma, odkritoferzhna in ponishna fpoved fturiti. Tako fpoved kuriti pa ni drugazhi mogozbe , kakor de zhlovek nar poprej fam febe dobro fprafha. Torej perzhnite, ljubcsnivi moji! to fveto leto s’tem, de farni febe prav dobro in natanko fpfafhate j pojdite farni v’fe, in profite Boga, de vam rasodene, kar je fkritiga v’vafhim fer¬ ski, in de vam s’fvojo gnado pomaga vafhe grehe prav fposnati. Preifhite s’pershgano lampo vfe kota po Jerusalemu, to fe pravi, pojdite s’luzh- jo vere v’globozhino fvojiga ferza in vfe pre¬ ifhite, karkol bi v’njem boshjim sapovdim na- fproti bili vtegnilo. Kervaf pa opominjam, de farni febe, fvojo vek, na tanko fprafhate, ne miflim le tikih velikih pregreh, nadkterimi fhe tolovajfka vek okermi, in ktere fe zhloveku, ki vek fprafhuje, farne od febe oglafijo; tudi ne miflim le farno tikih, ki io fte jih kurili s’ opufhartjam dobrigaj tudi ne go¬ vorim lamo od pregreh vafhiga kanu, ki fe od dne do dne naberajo, in ki fo urshoh, de je tolkajn dufh savoljo, njih pogubljenih } tudi ne govorim farno od pregreh, ki jih kurite is navade, ker teh fe zhlovek lahko fpomni, sato ko jih po- gofto ponovi: ampak tukej tudi od tikih majh¬ nih grehov govorim , ktere fe zhujezhnoki grelh- nika tako kmalo smaknejo, na ktere fe vezhi del veliko ne mifli, ktere pa vender na sadnje zhloveka fhe hudobnifhiga kure. t Skerbite, tudi te majhne madeshe fvoje veki rasodeti, in potem, ko jo hote na tanko fprafiiali, fpremifhlujte shaloken kan fvoje du- 1 liej in kader fe vam bodo odperle ozhi, de ho¬ te sagledali bresno,proti kterimu savoljo fvojih pregreh na ravnoft greke, takrat profite in pro¬ fite Boga, ki vam je dal, de ke fvoje grehe fposnali, de vam fhe pravo grevingo v’vafhe fcrza vlije , de bote samogli fvoje grehe sadoki objokati, sa-nje sadoki veliko pokoro kuriti in fe jih v’ prihodno ikerbno varovati. S’tako grevingo in terdnim naprejvsetjam fvoje shivlenje poboljfhati, k’ fpovednizi perko- pite. ^posnajte tamkej pred boshjim namek- nikam s’odkritoferzhnim, shaloknim in sgreva- nim fcrzam vfe fvoje grehe 3 rasodenite tamkej vfe , kar ke boshji pravizi in njegovi fvetoki kri- vize kurili. Perkopite k’fpovednizi s’potertim duham in s’ gorezhimi sheljami rasshaljenimu Bo¬ gu in Gofpodu v’tem shivlenji po fvoji mozhi sadoki kuriti. Zhe ke lih filno s’pregrehami oblosheni, , ali zhe fo med vami tudi takfhini, ktcri fo fe she 16 vezh zhafa fpovednize ogibali, o faj sdej zhafa fvojiga svelizhanja ne saversite in fe s’sa- upanjam k 5 fpovednikam podejte! Oni vaf bodo prijasno fprejeli, bodo olje v’vafho ranjeno du- fho vlili, vam na kvifhko pomagali, in vaf, zhe bodo ferzhno grevingo v’vaf sagledali, fpet s* Bogam fpravili. Oni imajo v’ tem zhafu fvetiga leta vezhi mozh , in vaf samorejo v’teh fheftih mefzih tudi od takih grehov odvesati, odkterih fzer le Rimfki Papesh ali fhkofji odvesati samorejo. Rasodenite jim tedej vfe, karkol vaf na vefti teshi j poifhite li pa take fpovednike, v’ktere saupanje imate, de, ko sa vafhe svelizhanje fkerbe, val ne bodo farno poflufhali, ampak od- kritoferzhno in polni ljubesni kakor vafhi pra¬ vi prijatli vam tudi pot pokasali , po kteri hoditi morete, de bote vezhno svelizhani. Ko bote f. odveso prejeli, fkerbite po* tem, de bote molitve in druge od fpovedni* kov vam naloshene fpokorne dela kmalo ino svefto opravili. Sturite pa to v’ ponishnofti in v’terdnim saupanju, de vam bo Bog s’fvojo gnado pomagal delo vafhiga fpreobernenja do¬ delati. Nikar pa tudi tiftiga ne posabite, kar vam je fpovednik fhe fzer povedal, pred kom vaf je varoval, h’komu opominjal in kaj vam kuriti vkasal, ker tudi to vam je na tanko fpol- niti potreba. Terd boj bote farni s’ fabo imeli, sape- livzu flovo dati, kakor vam je fpovednik sapo- vedalpa fej fe sa zhednoil bojujete , bodite tedej ftanovitni. Veliko premagovanja vam bo potreba , blish- nO prilosKnoft greha sapukiti, pa nizh nej vam ne bo preteshko , kar vaf ponov- lanja greha ,obvaruje. Teshko vaf bo kalo , jesik v’bersdab dershati, pofebno zhe je bil pred vajen fe nad blishnim brufiti, mu zhak in dobro ime bres pomiflika jemati j ali ta, komur je refniza fe poboljfhati, tudi fvoj jesik vkroti. Tikimu, ki je fvojiga blishniga pofhkodo- val, bo marlikej na mifel prifhlo, de bi kurjene fhkode ne popravil, defravno mu jo popraviti fpovednik in lakna vek velevaj ali kran s’ vfimi svijazhami, kjer gre sa pravizo in fpolnenje dol- shnok, sakaj, kaj pomaga zhloveku, zhe zel Ivet perdobi, na fvoji dufhi pa fhltodo terpi. Mat. XVI, 26 . Torej fkerbite fploh vfe prav fpolniti, kar vam bo vafh fpovednik perporozhil ali naloshilj pofebno pa fkerbite, de fe bote v’tem fvetim letu navadli po goftim moliti, dobre in fvete bukve brati, ali njih branje poflufhati, delavni, tresni in smafni tudi Vperpufhenim vefelji biti, brumrio in bogabojezhe shiveti, ozhitno boshjo flushbo svefto opravljati, boshjo befedo s’an- dohtjo poflufhati. To kuriti, fe vam bo vezh- kfat truditi in premagati treba, pa nikar ne od- jerijajte tega dokonzhati, kar ke perzhelij fej ke fpbvedniku, ali veliko bolj Jesufu Krikufu ob¬ ljubili fvoje shivlenje poboljfhati, nikar tedej kurjene obljube ne prelomite in ne omagajte v’ nar : imenitnifhim 'opravilu, savoljo kteriga vaf zhaka obilno plazhilo. 18 4 Sej fini vam she povedal, de zerfeuv kratko nikar nozhe sModelcnjam odpuilika nafhiga ajfra pokore kej oflabiti, s’kterim fi persaderamo fe s’ boshjo fkosi nafhe grehe rasshaljeno pravizo fpct fpraviti) ampak ona hozhe veliko bolj te¬ mu ajfru pokore na pomozh priti, in ker v’ fvetim letu popolnoma odpuftik vfimu katolfhki- mu kerfhanftvu ponuja, hozhe ta ajfer pokore povfot obuditi, vfe kerfhanftvu fpodbofti, po¬ koro sa nafhe grehe delati, in v’edinofti duha fvete in ponisbne profhne k’Bogu pofhilati. Ona hozhe, de fe sdajne pregrehe, ki fo imenu kriftjana k’fhpotu, kriviza ingolfija, loternija ali nezhiftoft, jesa, fovrafhtvo, nezhimurnoft in na¬ puh, te ajdovfke hudobije, satarejo s’drushenim persadevanjam in nafprotnimi lepimi isgled- mi vernih. Ino satreti jih moremo, zhe ho- zhemo, de nam bodo grehi in fhtrafinge od- pnfhene. Satreti jih pa ne moremo drugazhi, kakor s’fpovedjo ino s’pokoro, in le tiftim, kteri fo fe v’ sakramentu f. pokore frojih grehov ozhiftili, in fo tam odpufhenje dolga in vezhnih fhtrafing dofegli, zerkuv odpuftik do¬ deli, de na poti pobolfhanja ne opefhajo. Lejte, to je pred vfim drugim narpervo po¬ grebno k’sadoblenju popolnoma odpuftika fveti- ga leta. Ko fe odpuftik fvetiga leta osnani, fe tedej ne fme mifliti, de pokoro delati je sdaj nepotrebno j ravno savoljo osnanjeniga odpuftika li morejo vfi verni, de bodo odpuftika delesh- ni, persadevati bres odlafhanja pravo in po¬ polnoma pokoro fturiti. To je duh zerkve, H htera uzhi, de fe fkos fplofhne molitve in fkos dobro persadevanje vfih kriftjanov, savolo svese vernih in gmajne fvetnikor gnada f. Duha tudi zhes ufaki ud kerfhanfke zerkve obilnifhi ras¬ li je. Mat. XVIII, 19. 20, S’ tim duham zerkve navdani po prejeti f. odvesi s’ferzhno grevingo zhes fvoje grehe in s’ gorezhimi sbeljami, pomozh in ferzhnofl sa- dobiti fe v’ prihodno grehu soperftaviti, k’ miši Gofpoda perftopite. Ta nebefhki kruh bo vafhe savoljo greha poterto ferze fpet oshivel, mu bo mozh dal vafhe fturjeno dobro naprejvsetje fpolniti, in vam bo bramba pred hudim po- shelenjam, pred flabimi isgledi in pregrefh- nimi priloshnoftmi. She farno na febi je potreba, de fe ti rti natefama s* Jesufam Kriftufam fklene, kteri hozhe is neismerniga fhaza nejegoriga saflushenja, in fmerti delesb imeti, in ne le odpufhenja grehov in vezhnih fhtrafing, ampak tudi od- pufhenje zhafnih fhtrafing sadobiti j torej je zerkuv tako naredila, de more tifti, ki hozhe fveto leto prav prasnovati, tudi L obhajilo vred¬ no prejeti. Zhe pa kriftjan tudi vfe fturi, kar mu je bilo sapovedaniga, femore vender le smirej sa nepridniga hlapza fposnati j Luk. XVII, 10. Ho bi bila njegova pokora fhe s’tem bol ojftra , fe more vender fhe smerej sa grefhnika dershati, kteri je fvojimu Bogu fhe veliko veliko dol- 2 * 20 shan, in ravno savoljo tega ne fme jenjati po¬ kore delati. To je pravi duh pokore , ki zlilo- veku neprenehama kurjene pregrehe pred ozlii ftavi, in ga tolkokrat ponisha, kolkorkrat ga na-nje opomni, in ta duh pokore fe kashe polebno s’molitujo, pertergvanjam, kro¬ te n jam in vbogajmedajanjam. Sato nam drugizh zerkuv, kakor vfelej , tudi sdaj sapoveduje zerkve obifkavati in moliti, de bomo odpuftika fvetiga leta de- leshni. Zerkuv namrezh sapoveduje, de more tifti, ki ga hozhe sadobiti, po sgrevano oprav¬ ljeni fpovedi, in po vredno prejetim 1. obhajilu, fhtiri od fhkofa v’to odlozhene zerkve t5 dni ali sapored ali prenehama vlaki dan vle fhtiri, pa vlako faj enkrat obifkati, in tam sa povik- fhanje fvete katolfhke zerkve, sa satrenje krivo- ver, sa edinoft kerfhanfkih poglavarjov, sa svelizhanje in mir kerfhanfkiga ljudftva s’ an- dohtjo moliti. V’LjubIani lim sa to petnajftero obifkanje, kar v’fheftih mefzih fvetiga leta prav lahko opravite, velko zerkuv f. Miklavsha, ki fo jo she fveti ozhe Papesh sa to namenili, potem to zerkuv f. Jakopa, zerkuv Divize Marije, in zerkuv f. Petra isvolil. Na desheli pa lim vlako farno zerkuv v’ to odlozhil, druge tri pa fajmofhtram isvoliti perpuftil. Le opomniti val morem, de je k* sadoblenju odpuflika vfe eno, zhe kdo v’ Ljublani, ali v' kaki fari na desheli fhtiri v’ to odlozhene zerkve obifhe, de pa ni ne tukej, ne po farah na desheli danafhna 21 prozefja / s’ktero fveto leto perzhnemo, v’pet- najftero obif kanje zerkva fhteta, kakor tudi tilta ne , s’ ktero bomo zhes fhcft mefzov fveto leto konzhalij sakaj danf f. Duha na pomozh klizhemo fveto leto vredno prasnovati, s’sadnjo prozefjo pa bomo Boga hvalili sa prejete gna- de, ki nam jih bo v*temTvetim zhafu dodelil. Sa to obifkovanje zerkva bote prav permer- jene nemfhke bukvize per tukejfhinih bukvopro- dik nefhlij tudi sa tifte, ki le krajnfko brati snajo, fo krajnfke bukvize sa fveto leto naprav¬ ljene j tifti pa, ki ali brati ne snajo, ali fe s* bukvizami prefkerbeti ne morejo, nej v’vfaki zerkvi 5 Ozhenafbov, 5 Zhefhenamarij in vero molijo. Vender vfe morem fpomniti befedi fvetiga ozheta Rimfkiga Papesha, ki nam k’sadoblenju odpuftika fhtiri zerkve obifkavati in tam moliti vkasliejo, nam na ravnoft tudi povejo, de fe te molitvize s’andohtjo opraviti morejo, in ne sa zbafno bogaftvo, ampak sa vezhno svelizhanje vlili ljudi, de bi boshje refnize fposnali, de bi fe krivovere saterle in de bi fe katolfhka zerkuv povikfhala, in ker k’ temu enovoljnoft kerfkanfkih pogiavarjov veliko perpomore, nam zerkuv fhe pofebej sapove tudi sa to moliti. Is tega, ljubesnivi moji! vidite, kako imate zerkve obifkavati, kako in sa koga v’njih moliti. 44 Is tega vidite, de mersla molituv, zhe jo le s’ jesikam is kakih bukviz ali is glave molite* ni taka, kakorfhino zerkuv hozhej in de tudi go- rezha molituv farno sa zhafne rezhi Bogu dopafti ne more. V’andohti in v’miflih, de vaf Bog gleda in poflufha, morete per obifkovanji zerkva fvoje molitve is ferza k’Bogu pofhilati, in ne sa zhafno bogaftvo, pofvetno zhaft, in posemelfko vefelje moliti, ampak obifkovati morete te zerkve, de bi Boga v’njegovih hi- fhah molili, de bi fe fklenili s’saflushenjam ino profhnjami fvetnikor, v’kterih fpomin fo fosidane, de bi fe fklenili s’ safJushenjam in profhnjami Divize Marije in vfih ljubih j fvetni- kov, de bi tako s'njimi sdrusheni s’ sgrevanim ferzam interdnim saupanjam profili, fvoje grehe prav fposnati, fe prav sgrevati, odpufhenje fvojih grehov in savoljo njih saflushenih fhtra- fing sadobiti. Obifkovati morete boshje tempelne s’takim duham, s’kakorfhnim je ozhitni grefh- nik v’Jerusalemfkim tempelnu molil, Luk. XVIII, 13 . 14 . od kteriga Kriftuf fam fprizhuje, de je bil vflifhan, sato ki fe je ponishal, is po- nishnofti sa nevredniga dershal v’ tempelnu dalje kakor do vrat ftopiti, in kteri fi savoljo fvo¬ jih grehov ni upal ozhi proti nebefam povsdig- niti. Bog je s’milim ozhefam na njega pogledal, in mu je, ko fe je vef sgrevan na fvoje perfi terkal, sa nefrezhniga in fhtrafinge vredniga fposnal, na pomozh 'prif hel, grehe odpuftil in ga s’trofhtam napolnil. s ? ^ takih mifilih zerkve obifkujte, $lakirat duham v’ njih molite. Ne molite pa le lami sa- fe, ampak molite tudi polebno sa povikfhanje fvete katolfhke zerkve. Molite sa fvetiga ozheta, Rimfkiga Papesha j molite sa Ihkofe, mafhnike in duhovne, de bi vernim s’poduzhenjam in laftnim isgledam pot vezbniga shivlenja kasali in enkrat s’njimi vred vezhno svelizhaiji bili. Mo r lite sa nafhiga dobriga Zefarja, kteriga je Bog, ni dolgo tega, na gorezhe profhnje nje¬ govih podloshnih is nevarne bolesni relhil. Mo¬ lite sa-nj, de bi Bog od njega in od vfih, kteri fo nafhiga Zefarja rodu, vfe hudo odvernil, ga nam flie dolgo dolgo ohranil, de bo sa naf vfe fvoje podloshne, ki ga preferzhno ljubimo, fhe dolgo po ozhetovfko fkerbel, Molite, de ref- niza smoto in hudobije nafhih zhafov premaga in krivovero satare. Molite sa enovoljnoft ker- fhanfkih poglavarjov, ktera je sa satrenje smot in hudobije , sa povikfhanje kerfhanfke zerkve in de fe mir ohrani, zlo tako potrebna. Mo¬ lite sa vfe fvoje brate in blishne, in profite Boga, de bi pravo fposnanje, obshalovanje in odpufihenje grehov in fhtrafing ne le farno vam , ampak vfim dodelil. Molite sa svelizhanje in mir vfiga kerfhanfkiga ljudftva, fej imamo vfi le eniga Ozheta, kteriga volja je, de bi vfi refnizo fposnali in vezhno svelizhani bili 5 le eniga Srednika, kteri ‘fe je sa vfe na krishu nebefhkimu Ozlietu ofralj in le eniga f. Duha, ki hozhe mir, ljubesen in vezhno shivlenje v’ ferza vfih ljudi vliti: satorej more tudi nafha molituv vfe ljudi obfezhi, in s’njo moremo nar poprej sa dufhne darove -profiti. %■' ■ To je tedej,- kar vam je treba fturiti, de hote odpuftik fvetiga leta sadobli, kteriga vam zerkuv ponuja. Persadevajte fi po fvoji mozhi vfc fturitj, de ga hote deleshni, in potem v’ miru perzhakujte, kar vam bo fturila miloft Boga, kteri fam snotranji ftan vafhih dufh posna. * fr Ker pa zhlovek nikol sa gotovo ne ve zhe je njegova pokora prava pokora bila, zhe je odpuftik fvetiga leta sadobil j satorej on pazh v’ti nevednofti nizh boljfhiga fturiti ne more, kakor zhe sraven teh od Rimfkiga Papesha na- loshenih, lohkih del, namrezh zerkve obifka- vati in moliti, fhe druge dobre dela pofebno v’fvetim letu opravlja. Rimfki Papesh nam vMVojim pifmu ne po¬ vejo na ravnoft, de je k’sadoblenju odpuftika fvetiga leta tudi pofta in vbogajme dajanja po¬ treba^ pa obojno je, kakor iim she rekel, v’ duhu prave pokore sapopadeno, in tudi po nauku nafhe L zerkve fe vbogajme dajanje vfelej s’ molitujo ftrina, kakor f. pifmo govori: Tob. XII, 8. Molituv je dobra s’poftam in vbo¬ gajme dajanjam. Torej tifti, kteri ima praviga duha pokore in fetzhne shelje odpuftik fvetiga leta sadobiti, gotovo ne bo opuftil, li v’tem fvetim zhafu is ponishnofti in grevinge vezhkrat fam febi poft naloshiti, in bo sraven miflil, de, zhe hozhe- mo, de bo nafh poft Bogu dopadel, moremo verh tega tudi fvoje mcfo krotiti, fi marlikako '26 pcrpufhcno vefelje odrezhi in farni /ebe sataiti. Lih tako fe bo tudi /pomnil, kar je od vbo- gajme dajanja rezheno, Tob. XII, g. de nam- rezh od fmerti refhi, od greha ozhifti in nam miloft in vezhno shivlenje dobi. Torej bo tudi po fvojim premoshenju ubogim pomagal, zhe je pa tako reven, de njim nizh ali le malo dati samore , fe bo /pomnil venarja udove, Luk. XXI, 2 . 4. in kosarza mersle vode is ljubesni do Jesufa Kriftufa vboshzhiku podane, Mark. IX, 4o- ktere majhne darove je nafh Sveli- zhar fodni dan tako obilno polonati ob¬ ljubil. Ljubesnivi moji! savoljo ra/biga brumniga ajfra terdno od vaf upam, de bote, kakor vaf /veti ozhe Rimfki Papesh opominajo, zerkve pridno obifkavali in tam s’ andohtjo molili. Upam pa tudi, de bote k’temu fhe druge dobre dela perdjali, de bi bol gotovo odpuftik fvetiga leta sadobili. Vaf h ajfer, s’ kterim fte to /veto leto perzhelij vafha andoht, s’ktero me vaf tolko danf fpremluje in ker me sdaj tako brumno in svefto poflufhate: me v’ tem mojim fladkim upanju fhe bol poterduje. Le tega nikar ne posabite, kar more nar pervo per vafhi andohti biti. Veliko tavshent in tavshent ljudi bo v’ tem Ivetim letu ho¬ dilo od ene zerkve do druge, marlikteri dan od sgodniga jutra do terde nozhij to je fzer lepo, zhloveka gine in boljfha, pa vender motili bi fe, ko bi miflili, de to je nar imenit- nifhi in nar potrebnifhi delo odpuftik fvetiga leta sadobiti. De ni temu tako, .vidimo, s„i& tega, ber zerkuv perppfti, de jpovedniki obi- fkovanje zerkva ali popolnoma ali le nekolko takim fpreglcdajo, kteri zerkvc obif kovati ne morejo, in de njim named obif kovanja zerkva k’sadob!enju odpudika druge dobre dela nalo- she, ktere fturiti samo rejo. Nar imenitnif hi vfiga,. kar nam je k*sadoblenju odpudika po¬ treba, je poboljfhanje, fpreobemenje shivlenja ino pokora j tega zerkuv nobenimu, kteri hozhe odpudik sadobiti, ne fpregleda in fpre- gledati ne more y to ona od vfaziga bres raslozhka terja in terjati more, ker to ima fad fvctiga leta biti. Zhe tedej fvete nejevolje nad fvojo flabod¬ jo in nešmoshnoftjo , nad fvojim grehi in hu- dobijami ne kashetej zhe fvoje nevrednofti ne fposnatej zhe terdno ne fkienete od fvoje ftra- ni vfe kuriti, kolkor de v’danu, de bi boshjo pravizo potolashili j zhe nozbite jarma pokore, kolker je v’vafhi mozhi, na fvoje rame sadeti: fi nikar upanja ne delajte popolnoma odpu- ftik fvetiga leta sadobiti 5 sato vam fbe enkrat povem, de bres praviga fposnanja in sgre- vaniga obtoshenja grehov, ni odpufhenja grehov. Zhe fq ferze od greha v’refnizi ne odterga in. popolnoma k’Bogu ne poda, ni odpufhenja grehov. Zhe fe terdno ne fklene vfe grehe kakor nar vezht hudo fovrashiti, jim kakor nar vezkim fovrasbnikam flovo dati in boshje sapovedi na tanko in s vedo, fpolnovati, ni od¬ pufhenja grehov. Zihe fe tem, ki naf je ras- IT shalil, prijastio naproti ne gre , zhe te ras. shalenje ne odpufti in forrashnik kakor prijale! he objame, ni odpufhenja grehov. Zhe ne fkerbimo po fvoji mozhi pohujfhanja pobolj- fhati, vkradeniga blaga nasaj dati, fhkodo po¬ praviti, blishnimu odvseto zhaft in dobro ime nasaj perdobiti, ni odpufhenja grehov. Zhe vkoreninjene flabe navade ne opuftiino in pred vlako pregrefhno priloihnoiljo fkerbno ne beshimo, ni odpufhenja grehovi Zhe v'vojflio- vanju 8’greham ftanovitno ne zhujemo in ne molimo, ga ne bomo premagali, bres prema- ganja grehov pa ni odpufhenja grehov. Bres odpufhenja grehov pa ni odpufhenja ve/.hmli fhtrafing, tedej tudi ne nobeniga odpulhka, nobeniga odpufhenja zhafhili fhtrafing. Ker je tedej greh edino hudo, ktero nam jo napoti odpuftik fvetiga leta sadobiti, pokli. zhimo tedej danf rli fkupej L Duha na po- mozh, de bi v*tem fvetim zliafu greh pokon- : zhati in fe ga popolnoma snebiti samogli. Per- zhnimo s’boshjo pomozhjoto fveto leto s’ref- nizhnim persadevanjam Ivoje grehe fposnati jih obshalovati, sa-nje kolkor samoremo sadofti fturiti in na novo nedolshno shiveti. Obljubimo tnkej na tem fvetim kraju to persadevanje v’fvetim letu fpolniti. V'vfaki zerkvi, ktere bomo fhe danf obifkali to obljubo prav v’shivo ponovimo y fej fe zhaf, ki ga danf obhajati perzhnerno, fvet imenuje, fveto ga moremo tedej perzheti, fveto konzhati in vfe odverniti, kar bi ga ognuliti snalo. ' ,r;j 'i 28 Veliko in imenitno je opravilo, ktero prevsamemo, pa fhe vezhi in imenitnifhi bo plazhilo zhe prevscto opravilo ftanovitno dodela- i«io. Kje nam je pate ftanovitnofti, mozhi in ferzh- nofti sa to imenitno opravilo ifkati ? — Kje drugej, kakor per Bogu, per Ozhetu fvet- lobe, od kteriga vfaki dober dar pride. Jak, I, 17- Torej pokleknite tukej pred nar fve- tejfhiga vfiga mogozhniga Gofpoda in ga pro¬ fite vfi fUupej s’menoj, de fe naf vbogih grefhnikov vfmili, de nam nafhe ferza od¬ pre in r’ njih nar fkrivnifhi kota 6’luzhjo Tvoje befede rasodene, de bomo shaloftni ftan Tvoje dufhe Tposnali ! Profite ga, de nam veft sbudi, pravo ferzhno shaloft zhes nafhe grebe da , naf k’ pravimu nam potrebnimu fpovedni- kuperpelje, kteriga (Varjenje in poduzhenje nam pojde k’ ferzu ! Profite ga , de naj naf s’ lvojo vfigamogozhno gnado podpera, de fi terdno naprejvsamemo Tvoje shivlenje poboljfhati, in de od tega naprejvsetja nikdar ne odftopimo $ ampak de bomo po poti pokore, na ktero fmo Te podali, ftanovitno hodili in tako vfih tiftih ignad deleshni poftali, ktere nam grefhnikam nafha dobra mati katolfhka zer- kuv v’ tem fvetim zhafu v’ obilnofti ponuja. Amen. oi9lw t ofs?£iqo oj pniinstf« ni ojIHoV od si 'S S J : Si ; ■ ■•. ■ ■ ■. ■ ■ jož oaJivofiiefi oKvsisVo' ojtoerdtu a/i* oflifeel«! rti i JjSfl j , .■'•.'■fin''{o psiJui-j*.; oj šš. ifio:'; J si-o-v ? a®o£ iojIpJ : t jsgjmi» is 1 - sodo/) iiislf p.^udJH ho , 3?de» “S '" ■' - : - ' • ;; 9 V. \/.,!] J t »1? , ? ■ ,d : . f »lot) .; •■ itisi j oijž 6 jilir sj tdl Ijsil 5.1 : j , . ..'..J" j 8 i; ■ . ■ S'? h i j j ■ ■ iTtrt itfi a f)l ' ■ <• ■ iti% ■■.■[■ril :W;r * «4 ifitf l <1 I I f v . X