III. TEMELJNA RAZMERJA V DELITVI DOHODKA TER TEMELJNI ODNOSI NA PODROČJU OSEBNE IN SPLOŠNE PORABE TER BILANCA SREDSTEV IN NARAVNiH VIROV a) Splošna poraba b) Analitično projekcijska bilanca 14. Splošna poraba Opredelitve splošne porabe Na podlagi zakona o financiranju splošnih druž-benih potreb v družbenopolitičnih skupnostih bomo iz sredstev splošne porabe financirali predvsem: — sredstva za delo občinskih upravnih organov, da se zagotove pogoji za učinkovito opravljanje funk-cij upravnih organov; — sredstva za izvedbo programov krajevnih skup-nosti in sicer za izvajanje nalog z uresničevanjem skupščinskega in delegatskega sistema in za izvaja-nje nalog, ki jih skupščina občine prenese v uresni-čevanje krajevnih skupnosti; — sredstva za delo temeljnim pravosodnim or-ganom, da se zagotove pogoji za opravljanje funkcij teh organov; — sredstva za dejavnost ljudske obrambe in to za tisti del dejavnosti, ki po programu ni financirana iz združenih si-edstev TOZD ali iz drugih virov; — sredstva za delovanje družbenopolitičnih orga-nizacij po načelu, da le te pretežni del svojih nalog iinancirajo s sredslvi, ki jih te organizacije zberejo same; — sredstva za družbeno pomoč borcem in inva-lidom NOB; — sredstva za negospodarske investicije za ures-ničevanje investicijskih načrtov na področju splošne porabe, za zagotovitev prostorskih zmogljivosti pri uresničevanju skupščinskega in delegatskega sistema in za usposobitev državnih organuv za njihovo učin-kovito dela, za razreševanje stanovanjske problema-tike občinskih in drugih upravnih organov in odpla-čevanje že prevzetih obveznosti po pogodbah, druž-benih dogovorih in sklepih skupščine občine; — sredstva za naloge geodetskih uprav, tehnično urbanistično dokumentacijo, regulacijske in zazidal-ne načrte ter varstvene ukrepe za ohranitev narav-nih dobrin skladno s smernicami razvoja. Iz sredstev splošne porabe oziroma iz sredstev proračuna zagotavljamo tudi dodatna sredstva za i-azne občasne namene in akcije (sofinanciranje grad-nje spomenikov, pomoči ob naravnih nesrečah, inter-vencije v gospodarstvu in podobne situacije). Viri sredstev splošne porabe Splošna poraba ima po zakonih in odlokih pred-pisane izvirne prihodke, ki se zbirajo v proračunih družbenopolitičnih skupnosti. Občinska skupščina bo v skladu z zakonom ia ddloki predpisovala v tem srednjeročnem obdobju: — davke iz osebnega dohodka in na dohodek; — prometne davke, davke od premoženja in na dohodek od premoženja; — takse, upravne in komunalne; — denarne kazni. Stopnje iz osnove davkov in prornetnih davkov ler taks, bodo enake v okviru vseh petih občin Ljubljane in vsklajene z drugimi občinami v regiji in v SR Sloveniji, na podlagi letnih družbenih do-govorov o vsklajevanju davčne politike v SR Slove-niji in se načeloma zadržale na sedanji ravni. Financhanje skupnih potreb Ljubljane Za skupne naloge za katere so se Ijubljanske občine dogovorile, oziroma izhajajo iz statuta in dru-gih normativnih aktov, da jih financira Skupščina mesta Ljubljana, bomo iz sredstev proračuna name-nili dogovorjeni delež v breme splošne porabe obči-ne. Po enakem principu bomo sofinancirali del de-javnosti Skupnosti ljubljanske regije. Sredstva, ki predstavljajo razliko med dogovor-jeno višino spiošne porabe y Ljubljani in realizira-nimi proračunskimi prihodki, bomo namenili za: — intervencije v gospodarstvu; — kompenzacije v končni porabi živil; — oblikovanje, hrambo in vzdrževanje blagovnih rezerv; — graditev, vzdrževanje in opremo skladišč za spravljanje blagovnih rezerv; — za druge dogovorjene namcne. Financiranje splošne porabe v občini Na podlagi dogovora o temeljih družbenega pla-na občine Ljubljana-Šiška, poglavje »Splošna pora-ba« bomo z letnimi plani proračun in sprejetimi od-loki o proračunu, financirali dejavnosti in uporabni-ke splošne porabe. Zaradi izenačevanja pogojev delovanja družbeno-političnih organov in organizacij predvidevamo, da bo tako v Ljubljani, kot tudi v naši občini, splošna poraba naraščala 10 % počasneje od rasti družbe-nega proizvoda. Zato bomo v tem obdobju morali closeči naslednje cilje: 1. uveljavljanje takega delovanja državne upra-ve, ki bo vse bolj sestavina združenega dela in de-lcgatskega sistema; 2. zavzeti se, da bo splošna poraba le v okviru dovoljene porabe. Eventualne razlike bodo namenje-ne predvsem za gospodarske posege v občini in Ljub-ljani; 3. vložiti vse napore za boljšo organizacijo po-slovanja in dela ter za strokovno usposabljanje kadrov.