žujejo 75 odstotkov svojih amortizacijskih sredstev na enotnem računu - od koder nato delijo pač najpotrebnej-šim. Cena, ki jo za oskrbnino plačujejo starši, pa je že sama dovolj visoka, tako da tudi na ta vir denarja ni moč računati. Bolj kot pomanjkanje de-narja za obnovo pa muči vrtce v Centru pomanjkanje stano-vanj. Kar 30 bi jih potrebovali, da bi omilili največje težave svojih delavcev. Kadrovska problematika vrtcev ne muči. Zaposlenih imajo 413 delav-cev, od tega 272 izšolanih vzgojiteljev. Podobno kot pri vrtcih ima-jo tudi osnovne šole v Centru ugodnejši materialni položaj kot v drugih ljubljanskih ob-činah. Zavoljo tega tudi več-jih težav zaradi neurejenih učilnic in drugih šolskih pro-storov nimajo. Za učence je torej dobro preskrbljeno, pre-cej manj pa za učitelje. Kar 57 učiteljev se namreč ubada z večjimi stanovanjskimi teža-vami. Za reševanje stanovanj-ske zagate pa imajo vse šole skupaj na voljo le 2 milijona dinarjev na leto. To je verjetno tudi eden od razlogov, da se šole v občini ubadajo s precejšnjim po-manjkanjem učiteljev. V Cen-tru je zaposlenih 337 pedago-ških delavcev, od' katerih jih 44 še vedno ne izpolnjuje za-htevne pogoje izobrazbe. Ka-drovske težave skušajo šole sicer reševati s podeljevanjem štipendij (štipendirajo 108 di-jakov in 114 študentov), ker pa štipendisti niso vezani na šolo, ki jih štipendira; jim pre-cej uhajajo v druge občine ali celo druge poklice. V informaciji so bile ome-njene tudi nekatere organiza-cijske težave šol in vrtcev. Gre predvsem za zelo raz-drobljeno administracijo in računovodsko službo - saj ima vsaka šola svoje admini-stratorje. Ko so proučili celotno inf or-macijo, so člani izvršnega sve-ta sklenili: občinski komite za družbene dejavnosti naj feku-paj z zavodom za šolstvo in samoupravnima interesnima skupnostima za vzgojo in izo-braževanje ter otroško var-stvo pripravi izčrpno analizo in predlog, kako bi strokovne službena novo organizirali -tako da bi sedaj razdrobljene strokovne službe združili in racionalizirali. Občinska samoupravna sta-novanjska skupnost naj pri-pravi predloga, kako naj bi za-čeli stanovanjsko vprašanje učiteljev in vzgojiteljev reše-vati sistematično. Obenem bodo poiskali tudi načine, ka-ko bi delavce v obeh dejavno-stih začeli bolje nagrajevati. Način štipendiranja študen-tov pedagoških usmeritev bo treba preurediti, tako da bodo štipendisti vezani na šolo in obvezani, da se po študiju pri svojem štipenditorju tudi za-poslijo. In končno, ker imajo šole stalne težave s pomanjka-njem ravnateljev, bo občinska kadrovska shižba skupaj z za-vodom za pedagoško službo in sisom za izobraževanje pri-pravila listo kandidatov, ki bi, bili primerni za ta delovna mesta. Miran Koren