Jezik in slovstvo, letnik 69 (2024), št. 4 Simona Kranjc DOI: 10.4312/CSMB9138 Univerza v Ljubljani 1.22 Filozofska fakulteta ODZIV NA INTERVJU Z DR. KOZMO AHAČIČEM: KAJ POMENI LJUBEZEN DO SLOVENŠČINE? (v: Treven, Matevž in Meglič, Katarina, 2024: Kaj pomeni ljubezen do slo- venščine?: Intervju z dr. Kozmo Ahačičem. Jezik in Slovstvo, predobjava 17. 4. 2024. DOI: https://doi.org/10.4312/VBSA5524.) Kozma Ahačič v intervjuju trdi: »Za ljubljansko slovenistiko bi bilo zelo pomemb- no tudi, da se organizacijsko osamosvoji z lastno programsko skupino in da se osvobodi bremena Centra za slovenščino kot drugi in tuji jezik. To je pomembno tudi za bodoče študente: zdaj je na spletni strani oseminštirideset imen s sodelavci in sodelavkami oddelka, še sam pa ne vem, kdo so na oddelku realni profesorji in profesorice.« Člani in članice Oddelka za slovenistiko, to so učitelji in učiteljice, raziskovalke in raziskovalci ter strokovne delavke in delavci, Centra za slovenščino kot drugi in tuji jezik v ničemer ne občutimo kot oddelčno breme, marveč kot dragocen sestavni del oddelka, ki mdr. omogoča svetovno prepoznavnost slovenistike, slo- venščine in slovenske literature in kulture ter skrbi za jezikovno vključevalno slo- vensko družbo. Vsakdo, ki odpre spletno stran Oddelka za slovenistiko, lahko dobi zelo korektno informacijo o tem, kdo so zaposleni in kaj je Oddelek za slovenistiko: »s svo- jimi slovenističnimi študijskimi programi na vseh treh stopnjah, raziskovanjem na področju slovenskega jezika, literarne vede in didaktike slovenščine, programi Centra za slovenščino kot drugi in tuji jezik, programom Leto plus, knjižnico in JiS_2024_4-FINAL.indd 257 6. 12. 2024 10:44:48 258 Odzivi raznovrstnimi drugimi dejavnostmi osrednje univerzitetno slovenistično središ- če – na svetu.« (gl. https://slov.ff.uni-lj.si, dostop 25. 10. 2024.) Na voljo so tudi podrobnejši podatki o študijskih programih in izvajalkah ter izvajalcih – jih je pa treba poiskati. Oddelek se z različnimi ukrepi aktivno odziva na trenutno veliko pomanjkanje učiteljev in učiteljic slovenščine. Gre namreč za širši družbeni problem. S kre- pitvijo ugleda in zavedanjem pomena dela učiteljev in učiteljic se bo morda več mladih odločilo študirati na pedagoških programih. Zgolj opozarjanje na simbolno vrednost jezika in »obnavljanje ljubezni do jezika«, pa tudi pavšalne vrednostne sodbe k temu po naših izkušnjah (pa tudi podatkih o tem, zakaj ...) situacije prav nič ne izboljšujejo. Simona Kranjc, predstojnica Oddelka za slovenistiko od 1. 10. 2022 do 30. 9. 2024 JiS_2024_4-FINAL.indd 258 6. 12. 2024 10:44:48