Ljudsko izobraževanje. Naj bolj zanimiv je klic po ljudskem izobraževanji ob času krahov (poloinov), ko na tisoče pride družin na beraško palico. Kličejo po ljudskem izobraževanji, a le za goljufane, a ne za goljufe. Ljudsko izobraževanje to se ponuja in obrača na prosti narod in sicer tako, kakor da bi se za boljše stanove razumelo samo po sebi, da so že omikani, ali kakor da bi ne bili tudi le-ti izmed ljudstva. Vsaki čas se pa po nižih stanovih odseva to, kar se sveti po višjih. Razloček je le unanji, po eni strani je vse robato, surovo, po drugi pa olikano in oglajeno! Kdo se bode tedaj čudil, ako priprost delavec začne ropati in krasti, če veljaki ljudstvo opeharijo za tisoče? Kdo bode še mlekarico grajal, ako mervico tega, kar proda, kazi, ako so tovarne, ki delajo le, da živež kaze! Kdo se bode čudil? ako delavec brezboštvo in neverstvo, katerega se je pri imenitnih naučil, obrača v svoj prid, kakor je namreč njemu prav, kdo mu hoče oporekati? ako terdi, da le to kaj velja, kar želodec nasiti in pohotnost napase! Zdivjanost pri nižjem ljudstvu je posledica brezboštva, ki vlada po višjih krogih. To brezboštvo tudi na spodaj začenja 7* delovati, in da se tukaj prikazuje v bolj surovih oblikah, ni drugače in je naravno, tudi se ne da prenarediti, inače, ako bi bogatini dali vse svoje premoženje, kakor hoče socialisem, da bi reveži tudi nosili rokavice in svitle škornice. Potem bodo tudi ubogi potepuhi in roparji bolj omikano rokotvorili. Vsaj tvarinarstvo uči, da je človek to, kar je, t. j. mnoštvo (produkt) iz jedi, pijače, zraka, stanovanja i. dr.! Tedaj je prav moderno to, ako hoče društvo za ljudsko izobraževanje rabiti gostilne za izobraževalnice. Kedar bedo enkrat preskusili vse bedarije, potem pridejo nemara na razvalinah kerščanske omike do tega prepričanja, da ima sv. pismo vendar le prav, ako reče, da je začetek raodrosti (izobraževanja) strab božji, — in da tisto ljudstvo zdivja, ki loči svoje izobraževanje od bogoljubnosti in svojo nravnost od vere. Prizadevanje za izobraževalnice brez vere ali brez veroizpovedanja, to je naj hujše zlo našega časa! In ravno ti ljudje, ki hočejo izobraževanji korenine spodrezati s tem, da sejejo brezverstvo, ti vpijejo naj huje po izobraževanji in se obnašajo kot njegove pokrovitelje. To jih zapelje na tisoče. — Naj buje sleparenje je to, kar se uganja z besedo ljudsko izobraževanje! A silo žalostno je, ako se slepari s takimi rečmi!