PRED 15. APRILOM, DNEVOM ŽELEZNI-ČARJEV 60 let stavke /5. aprilaleta I920sona Zaloški cesti železničarji stvkali. Zahtevali so boljše delovne pogoje in višje plače. To takrat-nim kapiialistom nibilo všeč, zatosoposlalina Zaloško cesto oddelek oroinikov. Orožniki so pričakali delavce z nabitimi puškami. Ko so delavci prišli do tja, je zaropotalo in iz pušk seje prikazal ogenj. Na ulicije obleialo 14 delavcev, večkot 30 Ijudi pa je bilo ranjenih. Med stavkajočimi delavci je bil tudi moj stari oče, tedaj 18-letni ielezničar. Železničarji se vsako leto 15. aprila spomnijo krvavih bojev svojih prednikov. Spomin nanje počastijo z veličast-nimi kbmemoracijami. LARA TRŠAN, 3. a OŠ KETTEJA IN MURNA Pred dnevom železničarjev sem postavila nekaj vprašanj Vinku Koprivcu, ki že4l let dela pri železnici in dobro pozna tamkajšnje delo. Kako so železničarji pomagali partizanom? V NOB je sodelovalo prek 2400 železničarjev, med n jimi je 101 nosilec spomenice 1941 in 8 narodnih herojev. Že-lezničarji so aktivno pomagali pri partizanskih akcijah. Da-jali so podatke o gibanju vojaških transportov, prenašali pošto, material, vozili aktiviste itd. Kakšno skodo so okupatorji povzročili okupatorji med vojno? Med NOV so okupatorji porušili skoraj 18% prog in 35% železniških objektov. Kako pa je bilo po vojni? Po končani vojni so železničarji najprej začeli obnavljati porušene pToge. Delali so nepretrgoma noč in dan iri tako vzpostavili normalni promet na vseh progah. Kakšen je bil gospodarski poloiaj v državi? Gospodarski položaj v državi j e bil težak. Istočasno je bilo treba zgraditi tudi tovarne. da bi proizvajale čimveč materialnih sredstev in nudile čimvečjo pomoč pri nadaljnji modernizaciji železnic. Kdaj se je začela modernizacija železnic? V letu 1960 se je začela prva elektrifikacija in modernizacija prog. S svojim lastnim delom in družbeno pomočjo smo opra vili vse to delo taka, da so parne lokomotive prenehale voziti že pred nekaj leti. Varnostne naprave so urejene na najbolj sodoben način tako, da je potovanje z vlakom res udobno in varno. Potniki se vozijo z modernimi vlaki. Prevoz blaga in robe je hitrejši in ga gospodarstvo vedno bolj uporablja: Kakoi pa dela samoupravljanje na ieleznici? Tudi samoupravno smo se železničarji organkirali tako, da dela-vec lahko odloča o gospodarjenju in o svojem boljšem standardu. Tudi pogoji dela so za železničarje boljši in varnejši. Z gospodar-stvom smo povezani prek samoupravne interesne skupnosti za že-lezniški in luški promet Slovenije in Istre. KARMEN PRAH5.b OŠ Ketteja in Murna