dive, 2009 _ ■■ ..AR Mentorji: Tadeja Zupančič, Matevž Juvančič, špela Verovšek Pripravila: špela Verovšek, Matevž Juvančič ■ Načrtovanje in naseljevanje virtualnih okolij -humanizacija virtualnih svetov (DIVE 2009) / Designing and Inhabiting Virtual Environments -Humanization of Virtual Environments organizacija UL Fakulteta za arhitekturo; sodelujoče univerze: Lisbon - TU Lisbon (Portugalska); Vienna - TU Wien (Avstrija); Prague -TU Prague (Češka). Kraj, datum Ljubljana, Fakulteta za arhitekturo, 28. 6. 2009 - 8. 7. 2009. sodelujoči Vodstvo (UL Fakulteta za arhitekturo): Tadeja Zupančič (vsebinsko), Matevž Juvančič (organizacijsko), špela Verovšek. Mentorji in študenti po skupinah: • skupina 1 - mentor: Jose Duarte; Goncalo Castro Henriques (oba Portugalska); študenti: Jana Uchytilova (Češka), Jan žiher (slovenija), Alexandra Berdan, simoes Vanessa (oba Portugalska); • skupina 2 - mentor: Matevž Juvančič (slovenija), Jochen Hoog (Avstrija); študenti: Martin Ritzinger (Avstrija), ondrej Vilt (Češka), Pedro Filipe Quaresma, carla Lourenco (oba Portugalska), Ina Szilagyi ( Slovenija); • skupina 3 - mentorica: Tadeja Zupačič (slovenija); študenti: Filippo Schuen, Klemens Sitzmann, Julia Girardi (vsi Avstrija), Jan Rudman, Monika Langova, Rok Zgalin Kobe (vsi Slovenija). sredstva, pokrovitelji Evropska skupnost / intenzivni program Erasmus; 40.099 EUR; prispevki lokalne skupnosti (turistično informativni material). Predstavitve • http://predmet.fa.uni-lj.si/dive/dive09/index.htm; • Erasmus intenzivni programi : razpis VžU 2009: izbrani projekti / [uredili Neža Pajnič in Sonja Mavsar]. - ljubljana: cMEPIUS, center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, 2008; • na predstavitvenih straneh Evropske komisije - Erasmus intenzivni programi: Compendia 2008-2009: http://ec.europa.eu/education/erasmus/ doc/ip0809/slovenia.pdf; • program je prejel Nacionalno priznanje jabolko kakovosti, ki ga podeljuje CMEPIUS in Ministrstvo za šolstvo in sport RS. pozornost posvetili tudi stiku fizičnega in virtualnega prostora in njunemu medsebojnemu oplajanju. študenti so se prav tako kot prejšnje leto izpopolnjevali v vsebinah in veščinah uporabe parametrike, algoritmike, pri čemer smo razpon pripomočkov razširili še na 3D tisk, laserske rezalnike in najnovejše digitalne pripomočke za načrtovanje in modeliranje. Poleg tega smo se spraševali o pomenu meril, stiku virtualnih in fizičnih prostorov ter o novih priložnostih, ki ji tovrsten stik in virtualni prostori v splošnem ponujajo arhitektom, pa tudi njihovim prebivalcem in obiskovalcem. Za fizični, konkretni prostor smo tokrat izbrali bližnji mestni predel žabjek (v ljubljani) in privzeli, da obstajata dve različici fizična in virtualna. Vprašanje, kako oživiti v takratnem obdobju dokaj zaspan mestni predel in kako ga povezati z njegovim virtualnim dvojčkom, je privedlo do zanimivih konceptnih rešitev, ki pa so zaradi svoje specifičnosti in posebnih izobraževalnih okvirov delavnice namenjene bolj v premislek kot njihovo fizično opredmetenje. študenti so se razdelili v tri skupine, ki so se podale na teren in se dodobra seznanile z danim prostorom. K temu so pripomogli tudi študenti predmeta Multimedijski prostor, ki so predstavili rezultate svojega dela in ukvarjanja z istim prostorom. Rezultati skupin s pomenljivimi naslovi - "Chaos Colour", "Plečnik"s Nightmare" in "linking borders" - obsegajo od mostov preko struktur do povsem konceptnih predlogov instalacij. "chaos colour" se programsko odziva na bližino dogodkov, ki se zgodijo v notranjosti objektov, skriti očem javnosti in na fasade objektov po projicira podobe iz ozadja in življenja prebivalcev ter na takšen način vzpostavi dinamičen stik med obiskovalci in prebivalci. Parametrično zasnovan most "linking borders" povezuje oba bregova ljubljanice in z "živo" opno sledi gibanju uporabnikov, hkrati pa na ta način v prostor vodi nove obiskovalce (novega mosta čez ljubljanico v tem času še ni bilo). "Plečnik"s Nightmare" pa z enotno strukturo uvaja red v prostor in "blaži" preskok merila iz nizke, srednjeveške strukture v blokovsko pozidavo, vendar kot že ime namiguje, na način, ki je bolj preskus možnega v smislu orodij, metod in konstrukcij kot predlog dejanskega reševanja problematike. Rezultati Predlogi intervencij, predstavljeni v digitalnih virtualnih okoljih, v obliki predstavitev in v obliki 3D natisnjenih maket. Odzivi Obisk predstavnikov Centra RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja na končni predstavitvi, vodja delegacije mag. Borut Marinšek. Tema delavnice Na drugi izmed serij delavnic Erasmus intenzivnih programov s tematskim okvirom Načrtovanje in naseljevanje virtualnih okolij (DIVE) so se študenti in mentorji posvetili perečemu vprašanju o humanizaciji in identiteti v virtualnih okolij. Kljub temu smo slika 2: Študija zasnov na podlagi različnih parametrov z orodji Rhinoceros in Grasshopper [skupina 3]. slika 4: Končni predlogi natisnjeni s 3D tiskalnikom [skupina 3]. DIVE.2009