Opombe
Od leta 1908 do 1923 je Železničar deloval kot samostojni časopis. Leta 1923 pa se je združi z Delavcem in postal priloga. Izhajati je začel v Trstu, leta 1915 se je uredništvo nastanilo v Ljubljani, 1923. pa se je odpravilo še v Maribor. Migracije so odraz hudih razmer 1. svetovne vojne. Beremo lahko: »Križev pot evropskega ljudstva je dospel pretekli mesec za postajo višje. Italijanska vlada je raztrgala zavezniško pogodbo z Avstrijsko-Ogrsko in Nemčijo kakor ničvredni kos papirja in vstopila prostovoljno, brez sile in potrebe, v svetovno vojno. Kdor si je ohranil v teh težkih, usode polnih desetih mesecih vojne še pičico zdravega razuma, ta je zrl na zadnje dogodke v Italiji kakor na nekaj, kar je nerazumljivo.« Za nas Železničar vsebuje zgodovinsko zelo bogate informacije: »Italija hoče predvsem poleg Trsta in Reke, ki so trgovinska vrata srednje Evrope na jugu, pomorsko trdnjavo Pulj, obe obrežji Jadranskega morja in dalmatinske otoke. Njen namen je torej, da se zvali kot vojaška in pomorska velesila pred vrata srednje Evrope in da obsodi vse narode za temi vrati k vlogi narodov na kopnem.« Časopis, ki ni obravnaval le železničarske tematike, ampak pregledno popisuje tudi pred, med in povojno dogajanje, saj je za železnice še kako pomembno kaj se dogaja v svetu.