BREZ MERE IN OKUSA. Književne novine so v številki 260 objavile daljši, skoraj celostranski intervju Ljnbiše Djidiča z Danetom Zajcem (v tej številki je tudi 65 vrstic pod črto posvečenih sedemdesetletnici Josipa Vidmarja). V predzadnjem odstavku je Zaje. potem ko se je s suverenim pamfletom razgledal po slovenski kulturni in literarni situaciji, prav tako nezmotljivo ocenil tudi današnja revialna razmerja: ta odstavek, ki zadeva seveda predvsem revijo Sodobnost, ponatiskujemo v izvirniku, da se morda s prevodom ne bi izgubila kaka bistroumna niansa: »U Sloveniji gde kriza časopisa, prouzrokovana 1964 godine još nije prošla, kriza kritike je. naravno, u takvom stanju, da se ne mogu izmišljati više nikakve krize. Jer poznato je da je kritika pre svega zavisna od časopisa. A časopisi kod nas danas sti u rukama nekih usko orijentisanih grupa, koje ne nude nikakve nade da če se bilo kada osloboditi svoga nedemokratskog grnpaštva i na taj način smo danas stavljeni pred pitanje, da li su neki od tih okoštalih časopisa uopšte potrebni, jer ih. osim Problema, koliko znam, niko ne čita. Možda bi bilo potrebno tint časopisima postaviti pitanje da li bi mogli da formtilišu odgovornost časopisa prema svome vremenu i da li su svesni krivice koju svakim svojim novim brojem čine pred svojim vremenom.' Intervju, ki se \es čas giblje na meji neres(nič)nosti. je v teh stavkih dozorel ad absurdum: D. Zaje, urednik Perspektiv, ki so odločno zagovarjale teorijo grup in se ravnale po klikarskih metodah, očita grupaštvo sedanjim slovenskim revijam! Ali ne bi tudi njemu, ki očitno tako kot nihče« sedanjih revij (razen Problemov) ne bere, zastavili vprašanje o pesnikovi odgovornosti do časa, predvsem pa do resnice? V drugem odstavku pravi D. Zaje. da ;su sva osnovna načela dobrog ponašanja i dobrog ukusa postavljena na glavu in obrezvredjena«; to je redka resnična sodba v tem intervjuju, velja pa predvsem za odgovore samega D. Zajca v Književnih novinah. In navsezadnje lahko tudi Književnim novinam zastavimo javno vprašanje: ali se zavedajo odgovornosti do svojih bralcev, kadar jih brez pomislekov in omejitev z izrazito neobjektivnimi in grupaškimi odgovori D. Zajca (dez) informirajo o slovenskih kulturnih razmerah? 1326