UVELJAVLJANJE DELEGATSKEGA IN SKUPŠČINSKEGA SISTEMA V OBČINI CENTER Opomnik za vse v delegatskem sistemu Ko amo v našl občlni marca razpravljall o nekaterih ugotovftvah o delovanju delegatskega sistema, smo na seji predsedstva OK SZDL Ljubljana Center skle-nlll, da izdelamo program aktivnosti za večje uveljav-Ijanje delegatskega in skupščinskega sistema. Zago-tovili naj bi tudi bolj ustrezne pogoje za delovanje delegadj ter za odpravljanje znanih težav in slabostl delegatskega sistema. Program aktivnosti je zdaj na-rejen jn predstavlja temeljno gradivo za sejo občin-ske konference SZDL Ljubljana Center, ki bo 26. ju-nija 1984. Program je povezan z dvema osnovnima nalogama, ki ju je tre-ba opraviti v tem mesecu, do seje občinske konference SZDL: - V vseh temeljnih sredinah, KS in OZD je treba narediti (v kolikor to še ni narejeno) oceno delovanja delegatskega sistema in delegatov ter na podlagi ugo-to^jenih oBjektivnih in subjek-tivnih vzrokov sprejeti program dela za odpravo slabosti in po-manjkljivosti kot tudi za večje uveljavljanje sistema. Nosilci te naloge so predvsem KK SZDL in izvršni odbori sindikata v OZD, delegacije za DPS in SIS družbe-nih dejavnosti in materialne pro-izvodnje. - Pogovoriti se je treba z dele-gati, ki se ne udeležujejo sej dele-gacije, predvsem z namenom, da se ugotove vzroki za odsotnost. Napraviti moramo načrt za od-stranjevanje teh vzrokov in za za-gotavljanje ustreznih pogojev za njihovo delo. Naloga sodi v okvir stalnih kadrov^kih prip.rav na vo-litve in dopušča, predvsem v združenem delu, tudi možnost odpoklica neaktivnih delegatov. Nosilci te naloge so prav tako KK SZDL in izvršni odbori sindikata. Večina nalog iz programa aktiv-nosti, ki je zdaj v javni razpravi, je trajnega značaja; naloge, ki so v njem nanizane, pa zahtevajo kon-tinuirano delovanje vseh družbe-nih dejavnikov. Nekaj nalog za-hteva drugačne metode dela, kot so bile v praksi uveljavljene do-slej, nekaj nalog pa tudi določneje konkretizira odgOvornost subjek-tivnih sil. Program aktivnosti je gotovo dober »opomnik« za vse, ki so kakorkoli vključeni v dele- gatski sistem. Kljub nekaterim morda nekoliko ponavljajočim formulacijam je prednost progra-ma prav v njegovi selekciji pro-blemov in v usmerjenosti k te-meljnim smerem delovanja dele-gatskega sistema. Seveda bodo te naloge po sami konferenci opera-cionalizirane, od izvajanja nalog pa bo odvisna uspešnost razreše-vanja problemov prepočasnega in nedoslednega uveljavljanja ustavno opredeljenih delegatskih odnosov. Naj naštejemo nekaj nalog traj-nega značaja iz Programa aktiv-nosti za večje uveljavljanje dele-gatskega in skupščinskega siste-ma v občini Ljubljana Center: - V vseh temeljnih sredinah je treba načrtno u,sposabljati, izo-braževati delegate in vodstva družbenopolitičnih organizacij; namen usposabljanja je pred-vsem v razumevanju vsebine de-legatskega odločanja in v poveča-nju odgovornosti DPO za stalno sodelovanje z delegacijami in za njihovo usmerjanje (nosilci KK SZDL, IO sindikata"). - Organizirati je treba razlidne oblike povezovanja delegacij in DPO ter delegatske baze (zbori krajanov, zbori delavcev, sekcije, problemske konference itd.) z na-menom, da se izboljšajo stiki med delegacijo in delegatsko bazo (Nosilci: DPO v KS). - V programiranju dela zbbrov skupščipe občine in skupščin SIS družberiih dejavnosti ter mate-rialne proizvodnje se je treba vključiti s predlogi tudi med le-tom (glede na odprt značaj pro-grama skupščine občine in skup-šdin SIS), predvsem pa je treba že v oktobru sodelovati' pri obliko-vanju letnih programov skupšči-ne občine in skupščin SIS (Nosil-ci: KK SZDL, IO sindikata, sa-moupravni organi). - Vsa gradiva (predvsem po-membnejša) morajo biti napisana tudi v povzetkih in z obrazložitva-mi, ki morajo biti predstavljene vsem delegatom in pravočasno dostavljena uredništvu glasila Dogovori. V Dogovorih morajo biti pred zasedanji skupščinskih zborov in pred zasedanji skup-ščin SIS - objavljeni napovedani povzetki, predvsem z namenom, da se Dogovori vkljudijo v uresni-čevanje svoje temeljne funkcije, da prispevajo k odločanju (Nosil-ci: predlagatelji gradiv, predsed-stvo skupščine občine in pred-sedstvo skupščin SIS, »Dogo-vori«). - Pomembnejša delegatska gra-diva se morajo pošiljati v daljšem roku, kot je navada doslej, delega- ti naj bi jih prejeli vsaj tri tedne pred zasedanji zborov. Na ta na-čin bi lahko organizirali širšo raz-pravo ter pridobili širSa in verifi-cirana mnenja delovnihi ljudi in občanov ter DPO in vseh zainte-resiranih družbenih dejavnikov o obravnavani problematiki; orga-niziranje zborov krajanov, zborov delavcev, sekcij itd. (Nosilci: skupščine občin, skupščine SIS). - Ob analiziranju delovanja de-legatskega sistema se je treba do-sledno izogibati le grobemu na-števanju slabosti; vse razprave morajo sloneti na konkretnem lskanju boljših rešitev in boljSega sistema dela, predvsem pa odgo-vorom na vprašanja: kako bomo preusmerili negativno prakso v z ustavo začrtane okvire delovanja delegatskega sistema (Noailci: DPO v KS). - OO ZK v KS in v OZD naj občasno obravnavajo aktivnosti komunistov, ki žive v KS in so člani delegacij za DPS in SIS. oz. članov delegacij v OZD (Nosilci: OOZKvKS). - Takoj se je treba lotiti eviden-tiranja delegatov za naslednje skupščinske volitve v letu 1986. Akcija do volitev mora biti konti-nuirana, temeljiti mora na eviden- • (nmdaljtvanja na 2. mtrani) (nadaljevanje a 1. stranl) tiranju dela delovnih ljudi in ob-čanov ter na njihovi pripravljeno sti, da sodelujejo v izgrajevanju delegatskega sistema (Nosilci: KK SZDL in IO sindikata). - Občinski sindikalrii svet mora posvetiti posebno pozornost kon-ferenCam delegacij za delegiranje delegatov v zb^r združenega dela skupščine občine ter za skupšči-ne SIS družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje. Določiti je treba »koordinatorje«, ki bodo spremljali delo teh konferenc; koordinatorji naj bi bili člani vod- ,stev DPO in skupščine občine (Nosilec: občinski sindikalni svet). - Dosledno je treba uveljaviti vlogo konference oziroma pred-sedstva OK SZDL pri oblikova-nju staliSč za sejo DPZ. V vseh DPO je treba zagotoviti, da bodo seje organov vseh frontnih delov še pred zasedanji predsedstva oz. konference SZDL in v vseh pri-merih, kjer se obravnava gradivo za sejo DPZ (Nosilci: DPO ob-Cine). - Občinski sindikalni svet in izvršni odbori osnovnih organiza-cij sindikatov v OZD so odgovor-ni za spodbujanje delovanja zbora združenega dela (Nosilec: občin-ski sindikalni svet). - Občinska konferenca SZDL in krajevna konferenca SZDL so odgovorne za spodbujanje dela zborov krajevnih skupnosti oz. zbora uporabnikov SIS družbe-nih dejavnosti in materialne pro-izvodnje (Nosilci: občinska kon-ferenca SZDL, KK SZDL). - Skupščina občine in skupšči-ne samoupravnih interesnih skupnosti morajo zagotoviti vsaj tromesečno preverjanje sprejetih stališč in sklepov (Nosilci: pred-sedstva skupščin).