Štev. 24. V Mariboru 14. junija 1888. Tečaj XXIT. List l judstvu v poduk. Izhaja vsak četrtek in velja 8 poštnino vred in v Mariboru g pošiljanjem na dom za celo leto 3 gld„ za pol leta 1 gld 00 kr., za četrt leta 80 kr. — Naročnina se pošilja uprarništrn v tiskarni sv. Cirila, koroške ulice, hšt. 5. — Deležniki tiskovnega društva dobivajo list brez posebne naročni«-o. Posamezni listi dobe se v tiskarni in pri g. Novak-u na velikem tr»(-diužl so še zlatenica. Ali jaz in mnogo mojih tova-rišov dobilo je zopet popolno zdravje, in to le po Vašej nedosegljive) „Picco-lijevej esenci", za kojo smo Vam do smrti hvaležni. Josip Tomažič, c. kr. orožniški vodnik v Pulji. Naj se naročijo po pošti z dopisnico ali s pismom telo in kerv čistilne posladkorjene glasovite IVIarijaeeljske krogljice. Iz najimenitnejših zelišč Izdelane Marijaceljske krogljice dokazale so že pri mnogih boleznih tisočkrat čudovitno svojo moč. Vsaki dan dobimo zahvalna pisma od ljudi, kateri so le po )Ia-rijaccljskih krogljicah ozdraveli, zato bi biti morale v vsakem hramu, ker ostanejo vedno sveže in ker so posladkorjene. Posebno zdravilo so pri i e-prebavljivosti, zabasanjn, žolču, rumenici, pomanjkanja slasti pri jedi, zlezeniei, jeternici, hemero-tdali, tvorstvu, bolu v hrbtn, mrz-Vaistvena marka. lici, zaslineujn, ženskih boleznih in na koži. omotici, zgagi, tvorili, glavobolu, glistah, debelosti. Naredijo dobro krv in tek. Cena: 1 škatlja s 40 kroglami stane 4o kr. En svitek s 3 škatljicimi, 120 komadičev, le 1 gld. (5 svit-kov le 4 gld.) s podukom kako se rabijo. Svarilo: Te izvrstne Marijaceljske krogljice se le z varstveno znamko prav in po pošti dobijo, le pod naslovom : Ii6wci!-Ai»oilieke in Wien, VIII. .Tosefstžicltersti-asse 30. Tudi se dobiva v tej lekarni in po pošti pri pro-tilin in rcvmatizmn gotovo delujoči protinski duh. steklenica a 80 kr., kakor (udi za kašelj, pljnčne in prsne bolezni glasovit terpotečki sok z apno-železom, steklenica a t gld. IO kr. Q3£r Ta imenitna zdravila razpošiljajo se vsaki dan po vsej Avstriji. 1—50 Trosi se za natančen naslov: Ime, kraj, zadnjo pošto In deželo. Leji spomin za sv.Mrmo! Se dobi v tiskarni sv. Cirila v Mariboru „Duhovni vrtec" ali „liolilvenik" za katoliško niladež s podukom za sv. Mrino, Vezan v črnem usnju z zlatim obrezkom brež kopče.......gld. —.85 Vezan v črnem usnju z zlatim obrezkom s kopčo . . . „ —.95 Vezan v chagrin s tesnim okvirom in s križem.....„ 1.70 Vezan v chagrin z okvirom iz nikeljna....... 1.80 Fosamezni iztisi po pošti i® kr. več. „Potfiik za sv. birmo" DSPr- Cena /» Ar. JO iT S © m m m Priložena od katol. tiskovnega društva 24. štev. „Slov. Gospodarja". 1888. 14. junija. O. Katoliško podporno društvo v Celji. Poročilo za leto 1887, ki ga razpošilja letos „kat. podp. društvo" v Celji, je prav obširno in mi podamo iz njega, naj se društvo razširi, kolikor je mogoče, v naslednjih vrsticah našim prečastitim bralcem glavne misli. Od leta 1679 podpira ta družba dekliško šolo če. šolskih sester v Celji, daje pa tudi vbožnim učenkam in učencem (iz javne šole v celjski okolici) nekoliko podučnih pomočkov, potem hrane po 4krat na teden, ob božiči pa obleke in obutve. 251etnica škofovega pastirova-nja. — Največji dobrotnik sesterne dekliške šole v Celji so od njenega začetka sem naš pre-vzvišeni in premilostljivi gospod knez in škof. Njihovi dobrotljivosti se imamo zahvaliti za krasno šolsko poslopje in za čedni vrtič. Vsako leto so potrosili na društvene namene, kakor tudi v podporo vbogih deklic in dečkov, veliko svoto denarjev. Bog jim poplati obilnokrat! Ko so premil. gospod knez in škof nastopili 1. 1887 25. leto svojega višjega pastirovanja, smo jim z radostnim srcem čestitali. Blagega srca so vsprejeli naša voščila ter nam blagovolili poslati prisrčni odgovor. Vsi udje „kat. podpor, društva" si štejejo brez dvoma v veliko čast, da so Njih eksceien-cija, premil gospod knez in škof nam tako lju-beznjivo naklonjeni. Vsi se bomo pa tudi prizadevali, da zadostujemo vselej Njihovemu opravičenemu zaupanju, katero so izgovorili v navedenem pismu. Bog naj živi premil. gospoda kneza in škofa še mnoga leta v blagor sv. kat. cerkvi in naši vladikovini, v blagor sesterni dekliški šoli in v veselje „katol. podpornemu društvu!" Zlata sv. meša svetega Očeta Leona XIII. — Ves svet se je 1. 1887 pripravljal, naj dostojno obhaja zlato sv. mešo našega sv. Očeta Leona XIII. Tudi odbor kat. podpornega društva je v družbi z nekaterimi udi izrazil svoja najsrčnejša voščila s pismom, katero je poslal papeževemu poslancu na Dunaji. Kdo izmed naših družbenikov bi se pa ne razveselil v glo-bočini svojega srca in ne bi zarajtal tega v posebno čast, da smo prejeli sledeči brzojavni latinski odgovor od papeževega poslanca na Dnnaji, ki se glasi v slovenskem jeziku: „Njih Svetost so z veliko radostjo vzprejeli vesela voščila, koja jim poklanja celjsko katoliško pod- porno društvo in prav radi sv. Oče vsem udom podelijo apostolski blagoslov". Galimberti. Katoliško podporno društvo ima razširiti svoj delokrog po vsej vladikovini. — V odbo-rovi seji, dne 26. decembra 1887 se je vsprejel soglasno od vseh 9 navzočih gg. odbornikov sledeči predlog načelnikov: „Zt ozirom na to, da sesterna dekliška šola v Celji očividno prav dobro vpliva na iz-rejo dekliške mladine; z ozirom na to, da bi biio enako na veliko d*rševno korist prebivalcem naše vladikovine, ako bi se tudi drugod osnovale sesterne šole; potem glede na okoliščino, da je naša celjska sesterna šola dobivala obilo podpore skoraj od vseh krajev naše vladikovine, slednjič glede na to, da je kat. podporno društvo nekako dolžno, to hvaležnost darovalcem povrniti, sklene odbor: „Katoliško podporno društvo v Celji naj spremeni svoja pravila v tem smislu, da bo smelo v prihodnje podpirati tudi po drugih krajih lavantinske vladikovine učilnice šolskih sester". Dolgotrajno je bilo pogovarjenje o tej pre-važni zadevi, ter jo je vzprejel izredni občni zbor, dne 12. februvarija 1888. Občni zbor dne 20. novembra 1887. — Dne 20. nov. 1887 se je obhajal v gostilni „pri Slonu" letni občni zbor, pri katerem so se volili v odbor vsi prejšnji gg. odborniki. Pregle-dovalcema društvenih računov sta bila zopet izvoljena g. Miha Vošnjak, deželni in državni poslanec in g. Ivan Krušic. c. kr. gimnazijski profesor; namesto bolanega g. Jožefa Levičnika, posestnika na Bregu, pa se je izvolil pregle-dovalcem g. Andrej Pere, bilježniški koncipi-jent. Ta občni zbor je izrekel iskreno zahvalo svojemu prevzvišenemu in premil. gospodu pokrovitelju za obilo darov, katere delijo naši sesterni šoli. Zborovalci so častitali svojemu ustanovniku, visokočastitemu gospodu Ignaciju Orožen, infuliranemu stolnemu dekanu, povodom cesarskega odlikovanja z vitežkim redom železne krone. Izrekla se je srčna zahvala vsem p. n. velečastnim gospodom župnikom, kateri so darove, nabrane tekom sv. leta 1886 poslali za vzdrževanje naši dekliški šoli. Velik dobrotnik našemu društvu je postal častitljivi in mnogo-zaslužni gospod Anton Dvoršek, zlatomešnik in župnik pri sv. Vidu na Planini, kakor tudi mnogi drugi, kojih imena in doneski so bili že v javnih listih naznanjeni. Imena učiteljic in število učenk. — Skozi dve šolski leti (1885/86 in 1386/7) je bila nastavljena na tej sesterni šoli učiteljica svetnega stanu, gospodična Ana Kalmus, ker nam ni mogla slavna materna hiša šolskih sester v Mariboru dati še ene sestre-učiteljice. Početkom šolskega leta 1887/8 pa seje vstreglo naši želji, tako, da zdaj podučujejo po vseh 4 razredih same šolske sestre. Imenovani gospodični Ani Kalmus pa izrekamo tukaj zahvalo za njeno požrtvovalno sodelovanje. V prvem razredu je 86 učenk in podučuje letos s. Cirila Šijanec, v drugem jih je 90, podučuje jih s. Lidvina Purgaj, y tretjem 46, podučuje jih s. Metodija Kališek in v četrtem 87, podučuje jih s. Bonaventura Suhač. — Vseh učenk skupaj je 259, lani jih je bilo 222. Priročna dela vodi s. Gabriela Plohi, krščanski nauk učil je dotlej č. g. Valentin Mikuš, mestne fare kaplan. Udov je štelo društvo v tem letu 473 in sicer: ustanovnikov 53, rednih ndov 295, podpornikov 125. Ko se je sesterna dekliška šola v Celji leta 1878 vstanovila, jela je v njej pod-učevati č. s. Angelina Križanič, ter ostala vsa ta leta v našem celjskem zavodu kot učiteljica, zadnja leta bila je voditeljica naše šole in prednica celemu celjskemu zavodu. Zal, da se početkom tekočega šolskega leta ni več povrnila nazaj; zakaj nekaj dni poprej, ko se je šola vnovič začela, bila je izvoljena v predstojnico materni hiši v Mariboru. Naj blagovoli častita mati vzprejeti za svoje večletno trudapolno delovanje v Celji našo odkritosrčno zahvalo! Božična veselica. — Dne 26. decembra 1887, v dan sv. Štefana, seje obhajala navadna božična veselica v poslopji čč. šolskih sester v Celji. Kaj mično je bilo, poslušati primerne govore učenk pa njihovo prijetno petje. Načelnik je spodbujal otroke k hvaležnosti do božjega Izveličarja; naj molijo za svojega velikega dobrotnika premil. gospoda kneza in škofa, kakor tudi za sv. Očeta, kateremu naj vsak obdarovan otrok daruje za zlato sv. mešo vsaj en del sv. rožnega venca. Blagorodna gospa Regina Vašic, katera skozi celo leto tako vrlo skrbi za naš šolski zavod, je tudi k božični veselici darovala obilo obleke in obutve, ter razdeljevala darila med presrečne otroke. Velika vrsta jih je bilo, ki so prejemal^ svoja darila. Vsi navzoči so bili prav zadovoljni s to svečanostjo. Šolski vrtec. — V šolskem „vrtecu", ki ga vzdržuje v šolskem poslopji šolskih sester slavna družba sv. Cirila in Metoda, podučuje gospodična Irma Fabijani. Otročičev obiskuje ta „vrtec" — 50. Doslenji načelnik, ki je leta 1879 z blago pomočjo vrlih rodoljubov vstanovil „kat. podp. društvo", se je tekoma leta 1887 iz Celja preselil kot žnpnik v Vitanje. Pred svojim odhodom je želel odložiti odgovornost in skrb, katera je v zvezi z vodstvom tega društva. Vdal se je pa volji slavnega odbora ter opravlja še dalje posle društvenega načelnika. — Ob tej priliki se vnovič iskreno zahvaljuje vsem pre-milim prijateljem, ki so ga podpirali v njegovem početji pretečena leta ter prisrčno prosi, naj mu izvolijo ohraniti še za naprej svojo naklonjenost. Toliko iz poročila. Mi mu pristavimo le željo, naj bode tudi zanaprej društvo toliko srečno in deluje s tolikim uspehom za blagor slov. otrok, kakor doslej. V to pomozi Bog in dragi prijatelji! Župnik Matija Panša -J* Popoldne 19. prosinca je nam naš veliki zvon britko žalost naznanil. Nemila smrt vzela nam je našega duhovnega pastirja č. g. Matijo Pauša, kateri so v 68 letu svoje starosti zapustili svojo čredo Ko so po sosečkah zaslišali zvon, kateri nam je naznanil njihovo smrt, kdor le ima srce, v tisti uri se je na glas zjokal, ker v tistem trenotku nismo zgubili župljani samo preblagega dušnega pastirja, ampak tudi dobrega očeta, in za slovensko domovino vnetega narodnjaka. Njih starši niso bili ravno bogati pa bili so verni, polni božjega duha. Taki so bili tudi naš rajni g. župnik. Vbogi so umrli, pa bogati so bili na dobrih delih. Vse, kar koli so po svoji varčnosti prihranili, to so vse na čast naše milostne Matere božje in za olepšavo cerkve obrnili. Bili so pri sv. Martinu 20 let priden delavec v vinogradu Gospodovem. Ko so faro nastopili. je bila cerkva zunaj in znotraj vsa zapuščena ; zdaj pa, ko se nas zapustili, je naša božja hiša veseli tempelj, čedno pomalana in vsa nakinčana: mala je sicer a lepa. Od velikih vrat do velikega altarja je vsa prenovljena. Naš zvonik je bil poprej skoraj brez strehe, I in zdaj je z bakrom pokrit. Ograja okoli cerkve je bila vsa razrušena, zdaj pa je novo zidana, z malimi slikanimi ka-peljicami ozaljšana. Sadunosnik je bil poprej s trnjem obraščen, zdaj pa je ves zasajen, poln različnih sadnih dreves in to se je vse večidel le na njihove stroške zgodilo. Večkrat so izgovorili besede: Ali ima Matija kaj v žepu ali ne. da bo le sv. Martin imel lepo suknjo. Bili so toraj farne cerkve zvesti služabnik, bili so pa tudi goreči oznanjevalec božje besede. Najrajši so nam govorili o sv. veri, o miru in ljubezni. Spoznavši pa, da mira in ljubezni tam in tam med ovčicami še menjka, bili so jako žalostni. Ni njim bilo pretežko, da so vsak den že od ranega jutra svoje ovčice v spovednici čakali, katere so prišle k njim tolažbe iskat. Siromakom so bili pravi krušni oče; ubogaime so obilno delili, in so ubogim celo sami na dom milošnjo nosili. Tudi za navadne telesne bolezni so imeli zmiraj zdravila pripravljena, katera so siromakom, ki nimajo ob čem po zdravnika poslati, brezplačno delili. Domačih zdravil so vedeli celo vrsto nasvetovati. Kar še je pa posebno veselo, bili so zvesti sin slovenske matere. Radi so obiskovali poštene veselice in so se z veselimi veselili, posebno tam so radi bili, kjer so se slovenske poštene narodne pesmi prepevale in tudi sami so radi katero zapeli. Zavrgli niso nikogar, za vsakega so imeli prijazno besedo. Kot pridni delavec so si zdaj šli v nebesa po plačilo. V božjo voljo zelo vdanim je britka smrt zaprla sladka usta in mile oči. Stari ljudje ne pomnijo, da bi na našem pokopališči kedaj toliko ljudi bilo, kakor na njihovem pogrebu. Tudi toliko joka in žalovanja še nismo imeli Martinski župljani, kakor o pogrebu blagega gospoda. Tote britke ure smo se že veliko let bali, in nismo se je mogli ogniti. O milostna mati Marija! izprosi njim večno veselje, da tudi oni to dosežejo, kar so zmirom nam ovčicam želeli: večni mir in večno veselje. <0 mati žemljica, ne teži nam našega dobrega očeta! J. B. Prijateljski spomin. „Tako tedaj loči britka smrt?" Te besede sv. pisma so prišle nehote na misel vsakemu, kdor je stal binkoštno nedeljo popoldne pri sv. Lenartu v slov. goricah na gomili preblagega Hermana Pečovnika, bogoslovca 4. leta. Zares britka smrt je ločila — vzela je tovarišem najljubšega sošolca, dobremu očetu in skrbni sestri nepozabljivega sina in brata, bogoslovju nadepolnega vestnega duhovnega pastirja. V kratkih mesecih ga je čakalo ganljivo veselje, da prvokrat opravi najsvetejšo daritev. Kaka žalost toraj, ko so ga spremljali čč. gg. predstojniki in tovarši, sorodniki in farmani mesto k altarju k hladnem grobu, ko so mu tovarši s težkim srcem mesto vesele zahvalnice zapeli tužne žalostinke za slovo. Da je bil pogreb veličasten, pač ni treba omenjati. Ne želimo Št. Lenarškim župljanom še kedaj takega sprevoda, ker večkrat že jih je zadela nesreča, da so zgubili mladenča. ravno ko je priplezal na vrhunec in imel venčan biti z duhovno krono. Njim se je pridružil tudi rajni Herman Trdnega zdravja menda ni bil nikdar. Kot slaboten deček prišel je v gimnazijo, in ko jo je imel po trudapolnih, dobro dovršenih osmih letih zapustiti, loti se ga bolezen. da smo se že takrat bali, da ga zgubimo še pred maturo. Ali ljubi Bog imel je ž njim še višje namene. Dal mu je priložuost si še več zaslug za nebesa nabrati in še lepšo krono zaslužiti. Stoječega na razpotju življenja vede ga previdnost božja v bogoslovje. Ko je tedaj roko na plug položil, ni se nič več nazaj oziral, vdal se je svojemu poklicu z dušo in telesom. Kdor ga je poznal celi čas njegovih dijaških let. moral je biti prepričan, da ga je milost božja v duhovski stan poklicala. Resnična pobožnost mu je bila temelj, na katerega je zidal vsa svoja opravila. Izredna nadarjenost je podpirala njegovo neumorno marljivost, čim bližje je prihajal čas, da bi imel poslan biti v vinograd Gospodov, tim bolj je rasla njegova gorečnost si pridobiti vsestranske znanosti, duhovniku tak zelo potrebne. Veselil se je prihodnje pastirske službe, nadejal se je, da mu bo ona utrdila slabotno zdravje. Ali Bog je drugače ukrenil. Začetkom posta vlegel se je na boleniško posteljo, v velikonočnem tednu pokopali so mu drago mater. Na njeno mesto poda se on v domačo hišo; slutil je že, da se ne povrne več med svoje tovarše. Ali mogoče vendar, da ga sestrina čuječnost še otme zeva-jočega smrtnega brezdna! Ni mu bilo več pomočka na zemlji. Mirno v božjo voljo vdan preseli se v večnost k materi, star še le 22 let. Zares grenka kupica za vse zaostale. „Kako britko je zgubiti takega sina, brata, takega bogoslovca". Te britke čute izrazili so tudi mil. g. kanonik in ravnatelj bogoslovja F. Ogradi v ganljivem govoru, ki je vsem v cerkvi navzočim solze v oči prisilil. Ali ob enem so tudi tolažili vse žalujoče za ranjkim. Saj se verni kristijan skoz solze z zaupanjem ozre v nebeške višave. Še ni črna jama vseh vezi pretrgala. Krščanska ljubezen sega tudi unstran groba. Ker verujemo v občestvo svetnikov, zato ostanemo združeni s Teboj, mili tovarš, tudi po smrti. Mi prosimo za Te, Ti pa pred obličjem božjim | ne zabi nas, ki nas še čaka račun, katerega si ! Ti, kakor upamo, že dobro prestal. Srečnejši si od nas. v duhu slišimo tvoj prijateljski glas: Bratec, danes meni, jutre tebi. Da bi se le vsi ločili tako lehko in mirno, kakor Ti! R. I. P. V čast sv. Cirilu in Metodiju. (Spisal A. V.) Bodita nam brata zdrava: Svet' Ciril in svet' Metod! Vama, domovine slava, Poje čast slovanski rod. Sv. brata Ciril in Metodij nista zastonj imenovana apostola Slovanov, ker sta slovanskim rodovom prižgala luč sv. vere in položila temelj ali podlago njih izobrazbi; onadva sta torej naša največja dobrotnika. Glejte dragi Slovenci, slavna moža, ko se posvetita za du-hovenski stan, zapustita Solun, rojstno mesto svoje, in se podata Slovanom sv. evangelije oznanjevat. Tudi v književnosti sta veliko koristila, ker je sv. Ciril iznašel za Slovane novo azbuko. Koliko je potem sv. Metodij kot knezo-vladika panonsko-moravski pretrpel; koliko opo vir so mu Vihingovci stavili, pove določno zgodovina ne na čast še tedanjim Nemcem! Bogu večnemu je znano, bi li bili Slovani kristjani brez sv. Cirila in Metodija? Zatoraj je naša dolžnost nju v blagem spominu braniti in častiti po mogočnosti vsako leto. Da vidimo, kako! Naš sv. Oče Leon XIII. visoko častijo sv. brata Cirila in Metodija, in v njima spoštujejo nas Slovane. Komu je nezuana okrožnica: „Gran-de munus?" Izlasti se je to pokazalo pri večih prilikah, a v najnovejšem času takrat, ko je v avdijenciji Slovane sv. Očetu predstavil knezo-vladika Strossmayer dne 14 aprila. Sv. Oče so pozdravili Slovane prav prisrčno in povdar-jali, da moč na svetu ne pretrga ljubezni do celega Slovanstva. Kavno takrat so sv. Oče Slovane pod posebno varstvo sv, Cirila in Metodija postavilL To je čast za nas. Bodimo sv. Očetu za to hvaležni, ljubimo jih in se ravnajmo po njih idejah. In kakor so sv. Oče Leon XIII. postavili sv. Cirila in Metodija na altar, da se častita od vseh vernikov in narodov po celem svetu, jednako je od naše strani dolžnost kot od Slovanov, ki sta bila naša apostola, da ju lepše, gorečnejše in sijajnejše častimo, ter se v njuno varstvo priporočamo. Leta 1852 so nepozabljivi škof Slomšek, ime novan drugi apostol, ustanovili prekoristno družbo sv. Cirila in Metodija, a papež Pij IX. obdarili z odpustki. Bratje in sestre molijo vsak dan za one Slovane, ki niso v pravem ovčnjaku. Slovenci, prav obilno se vpisujte v to družbo, in molite za svoje po krvi brate. Moja prošnja do vas je tudi: da še enkrat pre-čitate sestavek Mariborskega kanonika preč. g. P. Kosarja, v Mohorjevih „Slov. Večernicah" 1. 1887 št. 81—93. Druga je šolska družba sv. Cirila in Metodija. Odkar nesrečni „šulverein" svoj nos vti-kuje v premilo Slovenijo, je bila za nas potrebna kakor ribi voda. Zatoraj so to srečno izpeljali v beli Ljubljani ob času tisočnice smrti sv. Metodija. Sedaj ima ta družba mnogo podružnic po Sloveniji, ter dobrodejno upljiva na — slovensko nadepolno mladino. Vendar tudi ta še ni na svojem vrhuncu. Snujte na pripravnih krajih podružnice šolske družbe sv. Cirila in Metodija. Kako bi pa bilo, ako bi v čast našim apostolom pri sv. krstu dajali njuna imena? Bi ne bilo lepo Cirilek in Metodek ravno tako, kakor Franček in Tonček ? Pobožni kristjan, zlasti ljubivci slovan- skih apostolov bi naj dali njima v čast sv. meše služiti, zlasti bi naj skrbeli za mogočno slovesnost v cerkvi, da se tem sijajnejše obhaja naš največji slovanski praznik! Kaj pa zunajno? Da pa tudi zunajno pokažemo čast našim apostoloma, storimo to-le: Zvonike okinčajmo z lepimi trobojnicami; sliši se naj mogočno gro-menje topičev in milodoneče trijančenje. V predvečer se naj po celej premilej Sloveniji užgejo na primernih gričih veličastni kresovi, ki bodo tje gori kazali pot, kjer bivate plemeniti in silni duši sv. Cirila in Metodija. S skresovi bi tudi kazali izlasti ob slovensko-nemških mejah današnjim po sili Vihingovcem, da ljubimo največje in najblažnejše može. Slovenci — pri-praljajmo se na to, ter naj ima vsak večji grič svojo lučico. Sv. brata Ciril in Metodij prosita za slovanski rod! Dopisi. Od sv. Jakoba v slov. gor. (Svečanost.) Na željo župljanov se nam č. g župnik lepo podobo Matere božje Lurške priskrbeli. Njo smo dne 6. maja t. 1 iz Slatenika, od meje naše župnije, v slovesni procesiji 250 venčanih deklet in mnogo drngih ljudi, med milim petjem, zvonenjem in pokanjem možnarjev v cer-kvo spremljali. Procesijo so vodili preč. g. Jož. Flek, dekan v Jarenini, potem so podobo blagoslovili, v pridigi pa so prikazen Matere božje v Lurdu in pomen naše podobe jasno razložili. Svečanost se je sklenila s slovesno večernico in zahvalnico. Želeti je, da bi sedajnji častilci Matere bvžje za vselej stalni ostali! M. K. Raznoterosti. (Lurška Mati božja.) Pri sv. Vrbanu v slov. gor. so dobili lepo podobo Lurške Matere božje v župnijsko cerkev. Izdelal jo je g. L. Perko. podobar pri sv. Trojici v slov. gor. Daljši dopis prinese prihodnja številka. (Zahvala) V hudih dušnih stiskah se obrne dekle Mica L. pri C. z velikim zaupanjem k Naši ljubi Gospej presvetega srca in k malu ji je odleglo. S to zahvalo pa izpolni sedaj ona svojo obljubo. (Za družbo vednegavčeščenja) so podarile naslednje župnije: Cadram 6 fl.. sv. Štefan 6 fl., Ljutomer 100 fl.. Vransko 15 fl., sv. Jurij na Ščavnici 12 fl., Podgorje 2 fl. 25 kr., Kozje 2 fl. 50 kr., Olirnje 3 fl., Dobje 3 fl. 24 kr, Prevorje 5 fl, Buče 12 fl. 32 kr., sv. Peter v Savinjski dolini 17 fl 50 kr., Polen-šak 20 fl., sv. Vid na Planini 10 fl. 80 kr., Spodnja sv. Kungota 18 fl. 84 kr., sv. Tomaž pri Vel. nedelji 10 fl.