PkAG. HUMEK: Udeistvimo rokotvonii pouk« (Dalje.) Vprašanje o učiteljih, ki bi poučevali v deških ročnih dciih jc težko, pa sc da vsaj za prvo silo rešiti po nač_nu, ki seni prej govoril o rijem. Tezje -se rnarsikomu vid; vprašanje, kaj naj bi pravzaprav delali. V tera poglediir so pojmi tako raziični in večkrat popolnoma riapačni ali celo naivni, da je njih ureditev nujno potrebna. Trdno se moramo pred vsemtucll v r.kotvornem pouku okleniti načela, da učimo za življenje. Otroški vrtecše ni šoia, igračkanje ni pouk y njega pravem pomenu. Karkoli namcravamo izdelati, bodi namenjeho prakltčnemu življenju; Zato tudi ne odobravarn v polnem oosegu pipčarstva. čeprav mu ne bdrekam velike vrednosti za ročno vajo. ¦•. ¦ ¦ Če bi bil birokrat. bi napisal vrsto učnih načrtov za vsakojake šole, in bi ne fcledal na njin izveuljivost ali neizvedljivost. Gotovo pa je nmestneje. če obravnavatno vsakovrstna dela, ki si lahko 'vsak iz njih izbere to, kar mu ugaja in kar sodi njega razmeram. Krasna Ladenba:.prjeva knjiga »Arbeitskunde«, ki je izSla pri Haaseju v Pragi, in ki bi jo moral pcznati vsak učitelj. obravnava rokotvoistvo v zvezi s posameziLmi predmeti. Ker je pa pri nas mišljen rokotvorni pcuk kot samostcjen predmet, se mi zdi prav, da ga obravnavam z ozirom na snov, ki lipčem izdelati iz nje to ali ono. pabodi-da uporabljain papir, leponko, les, kovino, glino ali karsibodi. * Izdelki iz hnniria. in leoenke so na' bolj prikladni za prvotne vajs. Tudi je nabava potrebnih srsovi iii orodja v teni oziru prav lahka. In posebne delavnice ni treba za to .elo. Navaden z\tzek n. pr. ni uogsigavedi kako težek izdelak, a vendar se pri njega izdelovanju naučimo pravilnega šivanja. najlagljega obrezovuuja in pri naslovnem listku tndi naj|>i eprostejšcua lepljenja. Vsaka šola bi si lahko dcma izdclala vse potrebue zvezke tn beležnice, bodisi iz nečrtanega ali tudi čitai.ega papirja. Prav tako bi si uCenci sc>ili iisanue in žepne beležnice _jj meMega zvtvka iio triiili platnic n preveiii. jcji.iK. Lo znuu.c/.lc an m \itZiie ipi^e, a. jih ]c v vsu- ki nisi, u: Ki se urez lnape zio.c-Kaj.i m piiz&uoe. ivmpa s papiriiatiin hr.ui.-ni ni Trne/.na. iNauaijni izu^uk uoai torej mai1" s plaintniiii l.jL-tom 111 traKovi. _Nt trcDa. u\ili uragega Knj.gov*št_cj.a picitna. /«u S!l>) /.'auoMujij siuuu, i.csKroo- ljciio Oiago i-iGare un cine om ve. i^a šo- laa, ki upoj j. ijiijo riSitiiici ueSKe, aaj i.«i- |ji.i\ijo uu.nu liiapc la nje, ud se ne /luccKajc m zaniu-_.tjo n.si e. z.a pa.su'iouio ribanje so vd.ko boljsi p-'aaiiiei:rn ii-ii ne&o zvezki, ki se v njiii vse uo Konca ma^cjo picj lzgotovljc.is; risue. i re^a je le, ua izuclumu za v^ai-tgci ucenca poatviaUdK iz trutid lo- ps.-11i\t;. -vlbUlIU ,'iSl paUuiillO Ildllj S pu- lnucjo otiin ojilov. .Ualie DrihJ