NEW EDGE / JESEN 2014 OBETAVNI / VIZIJE / MODA / ALTERNATIVA / KULTURA NEW EDGE 2 #01 - NEWEDGE NEW EDGE #01 #01 / NEW EDGE / JESEN 2014 Odgovorni urednik Anja Korošec Naslovna slika Anja Korošec (2014) Tehnični urednik Anja Korošec Lektorica Anja Korošec Izdaja New Edge Magazine Direktorica trženja Anja Korošec E: info@newedge.si Fotografija na naslovnici Anja Korošec Oblikovanje Anja Korošec NEWEDGE.COM 3 UVODNIK DOBRODOŠLI... ... v izdaji revije #01 / New Edge. Priloga revije, ki izide 2-krat letno, je brezplačna revija, ki spodbuja in opozarja na vse dobre stvari v našem okolju. Spomnim se, ko sem se nekega dne vozila s kolesom in se spraševala, zakaj so stvari takšne, kakršne so. Ali imamo moč kaj spremeniti in kako. Zakaj ves čas vidimo iste ljudi, ki delajo povprečne stvari, vendar pogosto ostanejo neopazni tisti, ki svojo energijo usmerijo v to, da je dober, kvaliteten njihov izdelek, ne pa v to, kako je promoviran. New Edge - že ime revije sporoča, da gre za nekaj novega. Opozarja na nove robove in tveganja. Namen in poslanstvo revije je predstaviti in opozarjati na obetavne ljudi, ki imajo talent in se lahko prebijejo na vrh. Revija New Edge simbolizira ljudi z interesi in inovativnim pogledom na svet. V družbenem kontekstu revija opozarja na to, da imajo stvari več plati, kot se na prvi pogled zdi, in da je velikokrat potrebno na življenje pogledati iz druge perspektive.— Anja Korošec 4 #01 - NEWEDGE KAZALO VSEBINA JESEN 2014 * ZJ \ Fotografija -Rok Tržan Notranje oblikovanje -Helena Bernik Modno oblikovanje -Matic Veler Sladoledarnica -Quantum Editorial -Odtujenost, Črnobela geometrija Kolumna - Lea Mihevc Skatepark - KESA Moda - KITS Costum Clothing Film - l'ete Print - PSP11 Glasba - Killing Option Igra - Roll Back Home Kulturni medij -KORIDOR Šivana ilustracija X A E 41 li lj M KULTURAH 42 KORIDORI knzisca umetnosti NEWEDGE.COM 5 OBETAVNI FOTOGRAFIJA ► Trdo delo, ostanite ponižni, vračajte se k osnovam in redno obnavljajte znanje. ROK "V TRZ www.roktrzan.com DAVID editorial FORD kampanja 6 #01 - NEWEDGE OBETAVNI £ s' < M O 13 H- Kako si se začel ukvarjati s fotografijo? Ko sem bil v srednji šoli, je profesor v razredu vprašal, če bi kdo želel fotografirati odbojko. Takoj sem dvignil roko in vprašal, če bom imel zaradi tega opravičeno eno uro, kar je profesor pritrdil. Takrat sem prvič dobil v roke fotoaparat in na tisti odbojkarski tekmi je preskočila iskrica. Kasneje mi je šola, po več fotografiranih dogodkih, kdaj čez vikend za domov posodila fotoaparat, kjer sem nadaljeval svojo ljubezen do fotografiranja. Takrat sem se odločil, da bom naredil vse, da si sam kupim svoj prvi fotoaparat. Tako, da sem delal 3 službe (fotostudio Celje - razvijanje fotografij, kjer sem se naučil dela z ljudmi, in ugotovil, da so stranke pripravljene plačati za delo, prodaja računalnikov v Big Bangu, ter razne selitve, delo v skladišču) in prodal svoje gorsko kolo, vse za fotoaparat. Kaj trenutno počneš? Trenutno si širim krog strank preko priporočil, trudim se delati dobro, da dobim dobra priporočila in si ustvarim neko bazo strank, na katerih lahko potem gradim. Zdi se mi smiselno seči po nekem realnem cilju in graditi na tem, kar sem do sedaj že zgradil. Moj cilj je, da bi se lahko preživljal s fotografijo in tako korak za korakom hodim svojo pot in puščam čas velikim ciljem, da pridejo, ko bodo na vrsti. Moji trenutni projekti so, zaradi poletja, večinoma poroke, kamor poskušam vnašati čimveč mode, ker me to veseli in zanima. Čez zimo pa sem zaposlen večinoma s projekti za podjetja, kot so izdelava katalogov, portretna fotografiranja, tako za posameznike, kot za podjetja. Fotografiram tudi različne izdelke, vendar se s tem ne oglašujem. Rad bi bil poznan po modni fotografiji, portretih in porokah, na to bi se rad osredotočil in čez čas delal samo to, na način, da bi lahko od tega živel. Projekti, na katere si najbolj ponosen? Najbolj sem ponosen na uradni projekt za Predsednika Republike Slovenije, Danila Turk-a, ki sem ga delal pri svojih 19-h letih. Do sodelovanje je prišlo preko raziskave o uradnih portretih, kjer sem mislil, da ima predsednik najboljšega, in ker sem bil malce razočaran, sem se jim kar sam ponudil za nove fotografije. Naslednji večji projekt je bila 'billboard' kampanja za avtomobilsko znamko Ford, za katero sem prispeval 4 portrete ljudi. Kampanja je bila vidna po vsej Sloveniji in je trajala 1 mesec. Sem sam svoj šef in agent. Ves posel, ki ga dobim, si pridobim sam. Razen določenih porok v Avstriji, kjer sodelujem z agencijo. Tam sem lansko leto za akterje podjetja Schwarzkopf iz Dunaja slikal nekaj dogodkov. Dvakrat sem tudi fotografiral modno zgodbo v reviji David, ki je odskočna deska za modno fotografijo za moško modo in modele. V modni fotografij najbolj uživam, saj je sveža in omogoča pristop portretiranja in reportaže. Zelo se veselim modnih fotografiranj in naročil, ki so v smeri, v kateri bi rad delal naprej in se na tak način izživljal, ter mogoče v prihodnosti živel od tega. Kaj je tvoja posebnost, ki te razlikuje? Sam menim, da gre v veliki meri za pristop, ne toliko za kvaliteto fotografije, ki je seveda tudi pomembna, vendar se z ljudmi, s katerimi sodelujem, poskušam povezati na osebni ravni, da jih začutim, vzpostavim prijateljski odnos ter zaupanje. To se mi zdi zelo pomembno, saj se vse odraža tudi na fotografiji. Če delaš na tak način, si razširiš bazo strank, ki te redno najemajo, in s tem dobiš tudi potrditev, da dobro delaš. Načrti za prihodnost? Cilj je, da bi čim bolje živel od tega, kar počnem, želim si veliko potovati, saj sem rad dinamičen. Delam na tem, da bi imel čimveč mednarodnih porok. Modni projekti, kampanje, različna fotografiranja, ki bi jih lahko delal po celem svetu. To so sanje. Misel za na konec: Trdo delo, ostanite ponižni, vračajte se k osnovam in redno obnavljajte osnovno znanje. ™ ca NEWEDGE.COM 7 OBETAVNI NOTRANJA OPREMA HELENA www.helenabernik.com > £ Ji c ^ Si 'a' < "s C C V < Vk a p Obleka NOTINTHEDOT , t , I Nahrbtnik NOTINTHEDOT NEWEDGE.COM 23 Zgornji del: Ana Jazbec Hlače: Ana Jazbec MODA Zgornji del: Ana Jazbec Hlače: Ana Jazbec NEWEDGE.COM 25 MODA Zgornji del: Ana Jazbec Hlače: Ana Jazbec 26 #01 - NEWEDGE MODA FOTOGRAFIJA: Anja Korošec STILIRANJE: Anja Korošec MODEL: Ina Klanšek 28 #01 - NEWEDGE MODA 30 #01 - NEWEDGE MODA MODA MODA KOLUMNA / LEA MIHEVC DVE LETI SE ZDITA BOLJ KOT DESETLETJE Zadnji dve leti, odkar sem tu, sem doživela več kot v celem svojem življenju prej. Življenje je kratko, pravijo. Je lahko še krajše ali se temu tako samo zdi v mestu luči? New York, prostor pod soncem z milijoni različnih zgodb, ki se istočasno odvijajo in naključno križajo svoje poti. Kamor pridejo ljudje uresničit svoje sanje, naletijo pa na vrtoglave najemnine in stisko iz meseca v mesec ter posledično vprašanjem, če je vse skupaj sploh vredno truda. In tisti, ki vztrajamo, vedno znova najdemo odgovor, da je. Ker se vsak slab ali težek dan v mestu poplača z naključnimi drobnimi pozornostmi, ki jih mesto vrača. Tiste pozornosti, ki se zdijo namenjene ravno tebi izmed vseh 8 milijonov prebivalcev. Tiste pozornosti, ki ti omogočijo, da se počutiš posebno in da vidiš mesto v novi luči. Zato ga je toliko težje pustiti za seboj. Kako pa ga doživljam jaz? Zadnji dve leti, odkar sem tu, sem doživela več kot v celem mojem življenju prej. Dve leti se zdita bolj kot desetletje. Življenje samo po sebi ni nič drugače tu kot kjerkoli drugje - z vzponi in padci je vzorec enak. Toda ritem je petkrat hitrejši, zato se vse skupaj zdi bolj intenzivno. Vsak vzpon je višji in vsak padec je globji. Ko imam vse in sem srečna, letim visoko kot še nikoli - a ko padem, me zlomi. In težko se je pobrati. Ljudje pridejo in grejo, večina odnosov je grajenih na tem, kaj lahko drugi dobijo od mene ali obratno. Zlahka najdem zanimive ljudi a težko je najti C JZ £ <¡3 M O c > jE E— H— C http://www.kits.si/ 50 tvoja oblačila del projekov na fakulteti NTF ali gre za posamezen projekt? Projektov v šoli se lotevam na podoben način kot vse kar naredim izven faksa, zato je bilo mogoče pri veliko predmetih moja oblačila vključiti v šolske projekte. Tako sem lahko vsakič pristopil z različnimi pogledi in cilji, kar je nadgradilo tako moje šolske projekte, kot tudi sama oblačila. Prosti čas kombiniraš tudi z modnim oblikovanjem? V prostem času sem obseden z skejtanjem zato je neizogibno in samo smiselno, da te ideje in ustvarjalnost prenesem še na šivanje in oblikovanje. Skejtanje, bordanje in oblačila so zame močno povezani, ker so to "športi" kjer se združujejo modni trendi in funkcinalnost oblačil. Tu ne obstajajo dresi ali uniforme, zato se stvar vedno spreminja, in mi da veliko dela. 51 se zato sam odločil za izdelavo športnih oblačil? Taka oblačila mi ugajajo, saj jih rad tudi sam nosim. To je cela moja garderoba, kar pomeni da se moram naučiti sešiti oblačila za vse priložnosti, in ker največ časa preživim na deskah, bom na takih oblačilih najraje delal. Kako je prišlo do imena KITS Custom Clothing? KITS je v našem skejtparku že dolgo ime pod katerim smo prepoznavni. Kot ekipa smo že več let dejavni na različnih področjih ustvarjanja, predvsem video produkcije, izdelave skejt objektov, prirejanja dogodkov. Moj prispevek k našem mladem gibanju pa je projekt Kits Custom Clothing, serija kostumiziranih oblačil, kjer smo ustvarili nov način prodaje in stika med kupcem in proizvajalcem- z interaktivno spletno stranjo. Uporabnik ima na voljo široko izbiro barv in kombinacij materialov na preprostih dizajnih, ki s kostumiziranjem pridobijo na edinstvenosti. Svoje oblačilo si lahko naročite na spletni strani: http://www.kits.si/ Kakšne materiale uporabljaš? Uporabljam 100% bombaže, jerseyje, ter mešanice bombaže, poliestra in elastana za šivanje puloverjev. Predvsem sem poskusil vpeljati trajnostni vidik tako, da so vsi materiali proizvedeni lokalno, v škofjeloškem Lokateks-u, ki je še edina tovarna v sloveniji, ki take materiale izdeluje. Tvoja oblačila niso samo lepa vendar tudi uporabna, kaj sam meniš da je tisto, kar te najbolj razlikuje? Zagotovo se moja znamka razlikuje predvsem v konceptu in načini izdelave oblačil. Dizajni so preprosti in nosljivi, vendar z vključevanjem uporabnika v oblikovalski proces dobijo višjo vrednost, ter omogočajo zajetje širše publike. Prav tako imam v Škofji Loki močno skejt sceno, kjer kot ekipa naredimo dosti na promociji in vpljetanjem teh oblačil v naš način življenja in dela. Dobil si tudi nagrado za domiselno in inovativno kolekcijo športnih oblačil, kaj ti ta nagrada pomeni? Nagrada na Fashion week-u je definitivno potrdilo trdega dela, ki sem ga vložil v kolekcijo. Vesel sem da lahko oblikujem oblačila, ki niso všeč samo meni, ampak jih kot take jemlje tudi širša publika. Veliko mi pomeni da so nagradili moje združevanje novih tehnoloških poskusov z mojo estetiko in funkcionalnostjo. ~ Nejc Šubic M' i gummi) i M i, .Ji il ggf - 3¡f£r, KULTURA FILM Celovečerec l'été Andraž Kadunc Film je raziskovanje svobode in kaj je ostalo po njej. Je zgodba o nevarnih čustvih, neskončni domišljiji, sreči, prijateljstvu, romantiki in večni vrednosti življenjske izkušnje. Posadka na ladji, gre na klavstrofobično potovanje po neskončnem morju. Kontrast za prizadevanje je sestavljen s hipotezo, da čustvenost vodi do ukrepov, medtem ko racionalnost vodi k umirjenosti. David je mladenič v zgodnjih 20-ih v iskanju življenjske izkušnje. Ima en cilj - pluti okoli sveta v ukradenem čolnu. Na poti, kmalu naleti na čustveno vznemirjeno francosko dekle, ki se mu predstavi kot ETE, prepriča jo, da se mu pridruži na svojem potovanju. Celovečerec l'ete bo zagledal luč naslednje leto. KAJ SE DOGAJA? PRINT PSP 11 Pirina Dzhupanova Za PSP 11 je začela je delati v letu 2011 z dvema italijanskima dekletoma preko prakse z eno od žensk ki prodaja kot asistentka na Blayde razstavnem prostoru. Nekega večera sta se pogovarjali, da bi morali začeti lastno blagovno znamko. in tako so se odločili, da nastane PS11. Pirina je začela ustvarjati printe.. Svoje motive je delala s pomočjo s pomočjo Photoshop-a, kjer je združevala slike in motive, ter naredila printe, ki so se tiskali na majice, hlače, torbe in šale. 1 ■ E c ft 40 #01 - NEWEDGE GLASBA Killing Option Zasedba Killing Option iz Slovenije (Laško / Celje) je bila uradno ustanovljena v začetku leta 2005. Člani zasedbe so kitarist Marko Jurkošek, Damjan Vrano-vic na basu in Alen Gregorin, kasneje se je pridružil Rok Tržan kot pevec skupine. Čez nekaj časa pa še bobnar Matej Gorjup in Denis Vengust na bas kitari. Skupina igra zvrst metalcore glasbe in je sveža z veliko pozitivne energije in novih idej. http://www.last.fm/music/Killing+Option IGRA ROLL BACK HOME Samo Pajk Igrica pod okriljem Dawn of Play. Roll Back Home je fizikalna puzzle platforma igre. Skakanje z izgubljeno žogo skozi podzemne predore labirintov polnih skrivnostnih ugank. Gugalnica skozi stene, vožnja s sodčki, vse, da se izognete zmečkanju in drugim nevarnostim znotraj zahrbtnih podzemnih kanalov. Igrica je narisana in predstavljena kot animirana flip knjiga. App download: https://itunes.apple.com/us/app/roll-back-home/ id806104332?mt=8 NEWEDGE.COM 41 KULTURA KULTURNI MEDIJ KORIDOR Kako je nastala ideja za Koridor? Koridor idejno še vedno nastaja. So se pa konceptualni zametki začeli kazati julija 2013, ko sva prišla do ugotovitve, da v Sloveniji manjka spletni kulturni medij, ki bi celostno in kritiško spremljal umetniško ustvarjanje doma in po svetu, medij, ki bi se posvečal vsem umetnostnim in ne bi bil specializiran, hkrati pa bi bil osredotočen le na te - torej umetnosti. Po kakšne pol leta samostojnega dela se nama je pridružila oblikovalka Hana Jesih in kasneje postopoma še današnji uredniški zbor ter pisci. Uradno smo začeli s platformo 3. marca 2014 na treh medijih socialnega omrežja: Facebook, Blogger in Twitter. Kdo stoji za Koridorjem? Na Koridorju redno deluje ekipa desetih urednikov, ki jim s svojimi pisnimi in lektorskimi prispevki pomaga še približno trideset ljudi. Kolektiv je organizacijsko in vsebinsko razdeljen na šest uredništev (filmsko, glasbeno, literarno, scenske umetnosti, vizualne umetnosti, multimedijske umetnosti), ki jih koordinira glavno uredništvo. Kaj predstavlja Koridor? Koridor predstavlja v slovenskem prostoru nov način podajanja informacij in kritike s kulturnega področja. Predstavlja umetnost in umetnike same, saj želi združiti razbite infomacije in (zaprte) skupnosti na eno mesto, hkrati pa nastavlja slednjemu ogledalo. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com / Kakšna je vaša filozofija in namen? Koridor je spletna kulturna platforma, ki se ukvarja s predstavljanjem in kritiko umetniškega ustvarjanja. Želimo podati relevantno sliko trenutnega dogajanja v umetnosti in hkrati zasledovati ter odkrivati progresivnejše, alternativnejše in nove oblike ter vsebine umetniškega izražanja. Namen platforme bi razdelila na dva dela: notranji cilj se nanaša na izoblikovanje kvalitetnih piscev, zunanji pa na dvig kulturne osveščenosti in nivoja razpravljanja o umetnosti. Kako se razlikujete od ostalih? Zaenkrat je že sama forma delovanja radikalno drugačno od vseh nam sorodnih medijev. Delujemo na gverilski način preko socialnih omrežij, brez financ in brez mnenjskih botrov iz ozadja. To nas seveda pri razvoju idej tudi omejuje, vendar je odličen poligon za razvoj notranjega sistema in oblikovanje ekipe. Smo zelo mlada ekipa; večina ekipe šteje okoli dvajset in nekaj malega let. Smo izrazito neodvisna in avtonomna skupnost, ki referira le na trenutno in preteklo dogajanja znotraj različnih umetniških polj. Vsebinsko zaenkrat nismo revolucionarna skupina, delo temelji na objavljanju novic in recenzij različnih umetniških del, že s postavitvijo »prave« spletne strani pa sledi precej inovativnejši in bolj poglobljen način podajanja vsebin, vpeljava teorije ter prostor za objavljanje kvalitetnih fakultativnih del študentov s področja kulture in umetnosti, > ki se večinoma izgubijo v učnem sistemu, prebere pa jih le profesor. Skratka, zaenkrat se od drugih razlikujemo S predvsem po celovitosti pokrivanja umetniških področij & in novičarsko-člankarski širini, ki se občasno zaradi svojih ^ formalnih in vsebinskih omejitev napaja z objavljanjem kvalitetnih besedil iz domačih in svetovnih medijev. — ^ o [X Jan Podbevšek in Tine Kolenik https://twitter.com/Koridor20l4 42 #01 - NEWEDGE KULTURA ŠIVANA ILUSTRACIJA X A E M O O ÍX Kako si se začel ukvarjati s šivanjem? S šivanjem sem se srečal že kot otrok, saj sta moja stara starša šivilja in krojač. Ko sem bil pri njima na obisku sem zmeraj kaj ustvarjal in se "zabaval", vendar to ni nikoli preraslo v šivanje oblek. V najstniških letih je bilo nekaj zatona saj sem se začel ukvarjati z drugačnimi kreativnimi rečmi, a sem zmeraj vedel da bo moje delo nekako povezano z modo. Prav do šivanih ilustracij pa sem prišel ko sem se odlčil da potrebujem rahel odmor od računalniškega oblikovanja. Ko sem iskal različne tehnike skozi katere bi lahko rešil probleme (naloge), katere so nam zastavili na faksu sem nekako posledično skozi kolaž prišel do šivanih/tekstilnih ilustracij. Povsem po naključju ampak v bistvu so me vse poti nekako vodile v to smer. Uporabljaš kakšno posebno tehniko? Tehnike šele raziskujem, saj sem se šele pred kratkim začel s tem ukvarjati in v bistvu nimam nobenega predznanja. Združujem kar se mi zdi, kar se naučim z pomočjo knjig, interneta in takorekoč 'ustvarjam'. Moja tehnika združuje ročno šivanje in šivanje z šivalnim strojem. Zakaj je tvoje šivanje drugačno od ostalih? Zdi se mi da ja ravno to neznanje in naivnost nekaj posebnega in zanimivega v mojem delu in so zato moje ilustracije po mojem mnenju drugačne." Anže Ermenc Umetniški podpis Ekskluzivna vrečka kot darilo reviji NEWEDGE.COM 43 VABILO VABILO K SODELOVANJU: Bodi del NEW EDGE-a S svojo domišljijo zapolni prazen prostor na naslednji strani in nam fotografijo s svojimi podatki pošlji na email: info@newedge.si, kontaktirali te bomo in lahko se boš v naslednji številki predstavil prav ti. NI =J /V =w =rt, N = V 44 #01 - NEWEDGE VABILO NEWEDGE.COM 45