Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VI, štev. 3, marec 2016 kazalo Stiki ............................................................................................. 2 Aktualno ............................................................................ 3 OOZ Logatec ........................................................... 4 OOZ Postojna ........................................................ 6 OOZ Vrhnika ............................................................ 8 Sekcije ...............................................................................10 Napotila .........................................................................12 Prispevki, dajatve ...........................................14 Sporočila .......................................................................16 Veliko dogodkov, bogat odziv nanje Dan za zdravje zaposlenih Z županom o prostorskih vprašanjih Logatec Postojna Vrhnika marec 2016 Krpanov glas Stiki 2 Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 – 12.00 sre 14.00 – 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Sekretar: Dejan Šraml Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40% popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € ½ strani (A5) 150 € 90 € ¼ strani (A6) 100 € 60 € manjše od ¼ A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: +40% Oglas na predzadnji strani: +20% Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika Izdajatelj: OOZ Logatec Uredniški odbor: Dejan Šraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. Naklada: 2000 izvodov Prelom in tisk: Grafika 2000 d.o.o. Oblikovanje naslovnice: Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. CIP številka: ISSN 2232-3104 Fotografija na naslovnici: Logatčani in Vrhničani so zadnjo februarsko soboto smučali Foto I. Zelenc in A. Cankar Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10% popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. predsednik Bogdan Oblak sekretar Dejan Šraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel./fax.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 – 15.00 premor 10.30 – 11.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 – 13.00 sre 15.00 – 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar marec 2016 Oddaja davčnega obračuna Obračun davka od dohodkov pravnih oseb so dolžne pripraviti vse vrste gospodarskih družb s sedežem v Sloveniji in ga oddati v 3 mesecih po koncu poslovnega leta. Če je vaše poslovno leto enako koledarskemu, ga oddate do 31. marca 2016 preko sistema eDavki. Obračun sestavljajo: obrazec za obračun DDPO s prilogami, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida in izkaz gibanja kapitala. Če oddate bilance na AJPES za statistične namene oz. javno objavo, to sporočite FURS z izjavo, da so to tudi obvezen del obračuna. Če ste v letu 2015 obračunavali DDPO po splošnih pravilih, v letu 2016 pa bi ga želeli po normiranih odhodkih, morate spremembo priglasiti v prilogi 20. Samostojni podjetniki oddate obračun davka iz dejavnosti za leto 2015 do 31. marca 2016. Oddaja izključno preko sistema eDavki. Obračun se- stavljajo: obrazec za obračun s prilogami, bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. Prav tako velja, če ste bilance oddali na AJPES, FURSU podate izjavo, da so ti podatki obvezen del obračuna. Normiranci oddate poenostavljen obračun, kamor vpišete le prihodke in obračun oddate do 31. 3. 2016. Poročila o odpadkih, do 31. 3. Vsi povzročitelji odpadkov, ki so pravne ali fizične osebe in opravljajo dejavnost, pri katerih v enem koledarskem letu nastane več kot 10 ton odpadkov ali 5 kg nevarnih odpadkov ali so v preteklem letu zaposlovali 10 ali več oseb ne glede na vrsto zaposlitve (tudi če so zaposlovali štu- dente, dijake ipd.), so dolžni na Agencijo RS za okolje (ARSO) najkasneje do 31. marca za preteklo koledarsko leto poslati poročilo o ravnanju z odpadki, skladno z Uredbo o odpadkih (Ur.l.RS 37/15 in 69/15). Za odpadna olja pa so dolžni poročati v vsakem primeru, ne glede na nastale količine. Zahteve slovenske obrti Ker vlada RS do konca leta 2015 ni uspela realizirati zahtev, ki smo jih pre- dlagali lani na Forumu obrti in podjetništva, bodo tudi Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2016 usmerjene v predloge za izvedbo strukturnih reform, razbremenitev stroškov dela in nižje obremenitve gospodarstva. Zato ste vabljeni, da predlagate take rešitve, ki bodo usmerjene v ponovni zagon gospodarstva. Svoje predloge in obrazložitve za letošnje Zahteve po- sredujete najkasneje do petka, 25. 3. Na e-naslov: zahteve@ozs.si ali prek obrazca na spletni strani OZS. ZPIZ-2 na ustavno presojo OZS je 5. februarja 2016 s pomočjo 30 opozicijskih poslancev na čelu s SDS (Slovenska demokratska stranka) in NSi (Nova Slovenija) vložila zah- tevo za oceno ustavnosti in zakonitosti spornih členov Zakona o pokoj- ninskem in invalidskem zavarovanju ZPIZ-2, ki samostojnim podjetnikom ne omogoča, da bi lahko prejemali polno pokojnino, za katero so vsa leta tudi plačevali v pokojninsko blagajno, hkrati pa bi ob plačevanju polnih prispevkov in davkov lahko nadaljevali s svojo dejavnostjo. Tako kot je to, na primer, omogočeno profesorjem, ki prejemajo polno pokojnino in poleg tega delajo še po avtorski pogodbi. (povzeto po OZS) Krpanov glas Aktualno 3 Zmanjšajmo tveganja Tudi logaški zdravniki pri delu v ambu- lantah opažajo, da so kostno-mišične bolezni in poškodbe pri delu pogosti zdravstveni problemi. Statistika kaže, da v EU vsakih nekaj minut nekdo umre zaradi posledic poškodb na delovnem mestu. V Sloveniji imamo 20.000 po- škodb pri delu na leto, od teh je 350 re- snih oziroma trajnih poškodb, smrtno pa se poškoduje 25 delavcev. Če upošte- vamo še vse smrti, ki so posledica po- klicnih bolezni (metodolgija Mednarodne organizacije za delo), pa v Sloveniji zaradi tega letno umre 750 ljudi. Katere dejavnosti najbolj zaznamuje? Obrtne! Zato je še kako pomembno, da to stanje skušamo omiliti, če že ne pre- prečiti. Precej lahko naredimo že s pro- mocijo in dobrimi praksami, z ustreznim gibanjem na delovnem mestu, predvsem pa z zdravim življenjskim slogom. Najnovejše študije med razloge za na- stanek kostno-mišičnih obolenj poleg dvigovanja, prenašanja, potiskanja, pre- mikanja in držanje bremen, poškodb zaradi ponavljajočih se gibov, zdrsov, dela v velikem mrazu in vročini uvrščajo tudi stres, ritem dela, hrup in vibracije. Delavce moramo usposobiti, okrepiti in opolnomočiti ter s pomočjo ukrepov dolgoročno vplivati na zmanjšanje na- stajanja - tudi delne - delovne invalidno- sti ter bolniškega staleža. Imamo izredno neugodno demografsko sliko, v poprečju postajamo vse starejši in še delati bomo morali dlje. Vsak od nas se mora zavedati pomena varnosti in zdrav- ja pri delu. Zaradi naših težav z zdravjem ne trpimo le sami, ampak tudi naša dru- žina, obenem pa negativno vplivamo na gospodarstvo in družbo v celoti. Z večjim ozaveščanjem in skrbjo za večjo varnost pri delu lahko največ pri- pomoremo k zmanjševanju poškodb in bolezni ter se zavarujemo, da ne bo do- letela ravno nas, vsaj v hujši obliki ne. Kot vaša stanovska organizacija smo se angažirali ter pripravili številne preven- tivne dogodke, kjer boste izvedeli kori- stne informacije za vaše zdravje – vabljeni v Postojno, Logatec in na Vrhniko! Dejan Šraml marec 2016 4 Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec Zdravje na delovnem mestu Kostno-mišične bolezni so v Sloveniji glavni vzrok za nastanek delovne invalidnosti, hkrati pa so tudi naj- pogostejši vzrok zaradi katerega delavci odhajajo v bolniški stalež. Kar 90 % ljudi bo nekoč v svojem ži- vljenju trpelo zaradi bolečin v hrbtu, obolenj zgornjih okončin in poškodb zaradi ponavljajočih se gibov. Zato je ukrepanje na mestih, kjer ta stanja lahko na- stanejo ter dejansko prihaja do najpogostejših okvar zdravja, nujno. Zato je OOZ Logatec v okviru projekta Obvladovanje ko- stno-mišičnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih dejavnostih tej pereči temi namenila strokovni seminar, na katerega je povabila logaške delodajalce in delavce. Vabilu so se od- zvali v velikem številu in 12. februarja v osrednji zbornični predavalnici izvedeli, kako s pomočjo enostavnih ukrepov dolgoročno vplivati na zmanjšanje nastanka delovne inva- lidnosti ter zmanjšanje bolniškega staleža zaradi kostno- -mišičnih bolezni. V uvodu je Boštjan Ulaga iz Inštituta za varnost Lo- zej predstavil zakonodajo in obveznosti delodajalca za promocijo varnosti in zdravja pri delu, katere- ga smisel je preprečevanje poškodb pri delu, varova- nje življenja in zdravja de- lavcev, nevarnih pojavov ter preprečevanje stroškov v zvezi s poškodbami in okvarami. Letno se v Sloveniji zgodi 25.000 poškodb pri delu, od teh je 300-400 resnih oziroma trajnih poškodb ter 25 smrtnih izidov. Zato delodajalec ne sme pozabiti na promocijo zdravja pri delu, ki jo mora skrbno načrtovati in zagotoviti potrebna sredstva za njeno izvajanje. Ta pisni dokument zajema sistematično ciljane aktivnosti in ukre- pe za ohranjanje telesnega in duševnega zdravja delavcev. V nasprotnem primeru so zagrožene globe od 2.000 do 40.000 evrov. Cilj promocije zdravja je izboljšanje organizacije dela in delovnega okolja; spodbujanje zaposlenih, da se udeležu- jejo aktivnosti za varovanje in krepitev zdravja; omogoča- nje izbire zdravega načina življenja in spodbujanje oseb- nostnega razvoja. Sledila so vsebinsko bogata predavanja treh zdravnic Zdravstvenega doma Logatec. Lucija Jagodic Klipšteter, dr. med., je izpostavila me- hanizme nastanka kostno-mišičnih bolezni in njihovo pre- prečevanje z ergonomskimi ukrepi na delovnem mestu. Tudi v ambulanti pri pacientih opaža, da so največji er- gonomski dejavniki tveganja težko delo, dvigovanje težjih bremen, pripogibanje, vibracije, pritiski na telo, neprimer- na osvetlitev, statična drža in psihosocialni dejavniki. Načelo ergonomije je, da bi morali vse delati v nev- tralnem položaju oziroma v območju največjega udobja. O dejavnikih tveganja za srčno-žilne bolezni in osta- le kronične nenalezljive bolezni, kot so osteoporo- za, osteoartroza in ostale bolezni sodobnega časa ter kaj lahko prispeva delodajalec in kaj mora prispevati vsak posameznik, je poučila Blagica Džaić, dr. med., spec. šol. med. Kronične nenalezljive bolezni lahko preprečimo ali odložimo njihov razvoj s spremem- bo življenjskih navad. Med najpomembnejše kronične nenalezljive bolezni uvršča- mo bolezni srca in ožilja, rak, sladkorno bolezen in kronične pljučne bolezni. Da bi zmanjšali vpliv de- javnikov tveganja za razvoj teh bolezni ne kadimo, ohranjamo normalno telesno težo, uživamo zdravo hrano in veliko vode, se izogibamo stresu ter se redno, dovolj dolgo in intenzivno gibljemo. Največji pomen pa ima gibanje za zdravje in zdravo telo, kar je bila rdeča nit preda- vanja Katarine Turk, dr. med., spec. spl. med. Ko- stno-mišična obolenja so v Evropi najpogostejša z de- lom povezana zdravstvena težava, ki prizadene na mi- lijone delavcev. Rekreacija je še kako pomembna, zato začnimo danes in spreme- nimo življenjski slog, nikoli ni prepozno, je še izposta- vila doktor Turkova. Še en tovrstni dogodek pa logaška zbornica pripravlja 15. marca 2016. Projekt Obvladovanje kostno-mišičnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih de- javnostih je na podlagi Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016 finančno podprl Zavod za zdra- vstveno zavarovanje Slovenije. dipl. inž. Boštjan Ulaga dr. Lucija Jagodic Klipšteter dr. Blagica Džaić dr. Katarina Turk Avtor fotografij: D. Š. marec 2016 5 Pripravlja Dejan Šraml Postopek zaposlitve in kadrovsko delo Kadrovska funkcija je pomembna in kompleksna tekom celotnega delovnega cikla podjetja, in sicer od iskanja ka- drov, sklepanja pogodb o zaposlitvi, vodenja evidenc s področja socialne varnosti ter postopkov ob prenehanju delovnega razmerja. Seminar bo v četrtek, 10. 3. 2016, od 8.00 do 11.30 na OOZ Logatec. Dan za zdravje – varstvo pri delu Na OOZ Logatec bomo izvedli še en koristen seminar povezan s poškodbami pri delu, več informacij bo obja- vljenih na spletni strani. Znan pa je že datum – to bo v torek, 15. 3. 2016, v popoldanskih urah. Osnove marketinga, prodaje in oglaševanja V malem podjetju je pravilno usmerjen marketing še toliko bolj pomemben, saj je vsaka njegova aktivnost velikega pomena za delovanje podjetja. Na tokratnem seminarju bomo pogledali osnove marketinga ter pro- dajo in oglaševanje. Kako uspešno povezovati proizva- jalca izdelka oz. storitve s kupcem. Seminar bo v torek, 22. 3. 2016, ob 15.30 na OOZ Logatec. Po veliki kristalni globus V Planico, kjer si bomo ogledali finale svetovnega po- kala v smučarskih poletih, se bomo odpravili v petek, 18. 3. 2016. Če je še kakšno prosto mesto – pokličite na zbornico. Ne spreglejte niza strokovnih seminarjev in izleta v Planico, ki jih na zbornici organiziramo marca. Predstavljene so osnovne informacije. Dodatne informacije pa najdete na spletni strani ooz-logatec.si ali zanje pokličete/pi- šete na 051 651 538, 01 750 90 80, dejan.sraml@ozs.si. Za vse dogodke je obvezna predhodna prijava! Seje zborničnih organov Zadnji februarski (prestopni) dan sta zasedala dva najvišja organa zbornice – upravni odbor in skupščina. Odločala sta o letošnjem programu delu in finančnem načrtu ter pregledala poslovno in finančno poročilo za lansko leto. Pozitivno mnenje k slednjemu pa je že 23. 2. dal nadzorni odbor OOZ Logatec. Prav tako pa je svoje delo dan prej opravila inventurna komisija. Več o sklepih seje UO in skupščine z dne 29. 2. 2016 pa bo objavljeno v aprilski številki KG. Obrtniška podprvakinja iz Logatca OZS je 6. februarja 2016 na Kopah organizirala Zim- ske športne igre obrtnikov in podjetnikov OZS. Tra- dicionalno so se jih udeležili tudi člani OOZ Loga- tec, ki se lahko pohvalijo z osvojeno srebrno medaljo, ta je šla v roke Erni Mihelčič iz Mizarstva Rožmanc. Športnih iger se je udeležilo okoli 300 podjetnikov in obr- tnikov. Skupaj so ustvarili prijeten športni dan, poln sme- ha in novo stkanih prijateljstev ter poznanstev. Čez dan so se udeleženci pomerili v veleslalomu in v zabavni vožnji s pležuhi, zvečer pa se družili ob dobri hrani in pijači. Kajpak, nasmejani obrazi najboljših treh, med njimi Erne Mihelčič Foto: Ken Jurca Člani OOZ Logatec so se že tradicionalno udeležili špor- tnih iger in tudi tokrat dosegli izjemen uspeh – Erna Mi- helčič iz Mizarstva Rožmanc Jože Rožmanc s.p. je postala veleslalomska podprvakinja v svoji kategoriji. Odlično pa so se odrezali tudi ostali tekmovalci – Janez Petrovčič, Tomaž Rožmanc, Ken Jurca, Vesna Bečaj in Robert Bečaj, ki so jih spodbujali tudi njihovi otroci oziroma spremljevalci, zato ekipni uspeh – skupno 11. mesto med območnimi zbornicami – ni izostal. Vodja logaške ekipe in odlični smučar Ken Jurca, ki je za 2 sekundi zgrešil medaljo, je pohvalil vzdušje: »Sončno vre- me, odlična organizacija, program in tekma. Vsi smo brez večjih napak presmučali ciljno črto, naš uspeh dneva pa je dosegla Erna Mihelčič, da smo se v Logatec lahko vrnili okiteni z medaljo. Na tekmovanju s pležuhi pa je naš pred- stavnik Janez Petrovčič pokazal, da z njim ni šale. Dan se je prevesil v večer, ki smo ga zaključili z odlično lokalno hrano in pijačo, zabavno glasbo ter prijetnim vzdušjem med obrtniki in podjetniki, kjer ni manjkalo priložnosti za sklepanje novih prijateljstev«. marec 2016 6 Krpanov glas Obvestila OOZ Postojna Usposabljanje voznikov doma Redno usposabljanje voznikov po programu za leto 2016 bo v soboto, 12. marca ob 8. uri v sejni dvorani Šolskega centra Postojna, Cesta v Staro vas 2, Postojna. Prijavnico dobite na zbornici. Usposabljanje voznikov na OZS Nekaterim voznikom koda 95 preteče 10. 9. 2016. Za podaljšanje kode morate opraviti skupaj 35 urno usposa- bljanje, za vsako leto 7 ur (od 2012 do 2016). Tistim, ki manjka katero od usposabljanj po programu za leto 2012, 2013, 2014 ali 2015 se ga lahko udeležite na OZS, Celovška 69,1000 Ljubljana. Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav. Termini rednega usposabljanja voznikov na OZS v mesecu marcu in aprilu: • Program usposabljanja za leto 2014: v nedeljo, 6. 3. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2013: v nedeljo, 20. 3. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2012: v nedeljo, 3. 4. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2015: v nedeljo, 10. 4. 2016, od 7.00 do 13.00 Termini usposabljanja in prijavnica so objavljeni na internetni strani OZS: www.ozs.si. Za prijavo in dodatna pojasnila pokličite na OZS, ga. Mojco Poje na tel.: 01 58 30 520. Prijavnico in pojasnila lahko dobite tudi na naši zbornici. NE SPREGLEJTE …. • Oddaja davčnega obračuna - do 31. marca • Poročanje o odpadkih - do 31. marca Za boljšo komunikacijo Pozivamo vas, da nam za lažjo komunikacijo, predvsem pa hitrejše obveščanje, sporočite naslov elektronske po- šte in številko mobilnega telefona. Tako boste hitreje ob- veščeni o aktualnih dogodkih iz OZS in OOZ Postojna. Velikokrat se zgodi, da sekcije, zaradi kratkega roka za prijavo, vabila na razne dogodke pošljejo članom samo po elektronski pošti. Da bi bili pravočasno obveščeni o vseh dogodkih, ki so za vas pomembni vas prosimo, da nam sporočite vaš elektronski naslov. Svoje kontakte nam pošljite e-naslov: irena.dolgan@ozs.si. Za seminar »Davčni obračun 2015 in novosti SRS«, ki smo ga izvedli v četrtek, 25. februarja v Postojni, je bilo veliko zanimanje. Seminarja se je udeležilo trideset računovodkinj. Foto: I.D. Erste Card d.o.o. KARTICA Z NAJPRIJAZNEJŠIMI OBROKI IN NAJVEČJIM PRIHRANKOM Kartica Mozaik podjetnih Diners Club vas poleg osnovnega brezgotovinskega poslovanja z odloženim plačilom razvaja z izjemnimi ugodnostmi, ki jih drugi ponudniki nimajo: • Nakup na do 24 obrokov – preprosto, brez dodatne dokumentacije, s prilagojenim limitom porabe. • Nakup na do 12 obrokov v tujini – nakup na obroke v tujini opravite v treh preprostih korakih. • Veliki prihranki – nagradni program in mesečne ugo- dnosti do 50 % ceneje (z redno uporabo kartice avto- matično zbirate nagradne točke in lahko prihranite več 100 evrov). • Prost vstop v več kot 500 letaliških salonov po svetu*. • DC Travel – najugodnejši Diners Clubov IZBOR poči- tnic, potovanj, izletov. • Vedno na voljo – svetovalni in avtorizacijski center 24/7. • Sodobne spletne storitve in varnostno SMS-obvešča- nje. * Pogoji za pridobitev prostega vstopa v letališke salone so dolo- čeni v Pogojih za uporabo dodatne ugodnosti imetnikov kartic Diners Club – vstop v letališke salone. Članom smo za prvo leto zagotovili uporabo karti- ce brez članarine, tako da se lahko brez obveznosti prepričate o vseh prednostih kartice, za naprej pa bo članarina le 2 evra na mesec, kar je najnižji strošek članarine za primerljive poslovne kartice. marec 2016 7 Pripravlja Irena Dolgan Brezplačna delavnica Po podatkih Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje so kostno – mišične bolezni v Sloveniji glavni vzrok za nastanek delovne invalidnosti, obenem pa je to tudi najpogostejši vzrok zaradi katerega slovenski delavci odhajajo v bolniški stalež. Zaradi tega je ukrepanje na mestih, kjer ta stanja lahko nastanejo in mestih, kjer prihaja do najpogostejših okvar zdravja, nujno. V kolikor vas zanima, kako lahko na enostaven način v svojem podjetju pripomorete k zmanjšanju nesreč pri delu in zmanjšanju bolniškega staleža, sprejmite povabilo na brezplačni promocijski dogodek. V A B I L O V okviru projekta Obvladovanje kostno – mišičnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih dejavnostih vas Območna obrtno – podjetniška zbornica Postojna vabi na promocijski dogodek DAN ZA ZDRAVJE ZAPOSLENIH – praktična vadba v torek, 15. marca 2016 od 16.00 do 17.30 Na dogodku boste izvedeli, kaj predstavlja nevarnost za nastanek poškodb in nastanek kostno – mišičnih obolenj na delovnem mestu in kako jih lahko tudi sami obvladujemo in preprečujemo, ter kakšne izboljšave lahko dosežemo. Udeleženci bodo aktivno sodelovali v namenski praktični vadbi, ki bo usmerjena v izvedbo vaj za krepitev in stabilizacijo mišic, vezi ter preprečevanje poškodb pri delu. Dogodek bo potekal v prostorih FIZIOTERAPIJE ZDRAVSTVENEGA DOMA POSTOJNA, Prečna ulica 2, Postojna. Udeleženci naj s seboj prinesejo športno opremo (udobna oblačila, športno obutev, brisačo, vodo). Na dogodku bo predaval/a: Mirjam Pavlin, višja fizioterapevtka Prijave na dogodek sprejemamo do 10. 3. 2016 po elektronski pošti irena.dolgan@ozs.si ali po telefonu 05/ 726 17 20. Udeležba na dogodku je brezplačna! Vljudno vabljeni! Postojna, 26. 2. 2016 Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna »Projekt Obvladovanje kostno – mišičnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih dejavnostih je na podlagi Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016 finančno podprl Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije«.      »Projekt Obvladovanje kostno – mišičnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih dejavnostih je na podlagi Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016 finan čno podprl Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije«.     BREZPLAČENA DELAVNICA ZA VSE UDELEŽENCE Po podatkih Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje so kostno – miši čne bolezni v Sloveniji glavni vzrok za nastanek delovne invalidnosti, obenem pa je to tudi najpogostejši vzrok zaradi katerega slovenski delavci odhajajo v bolniški stalež. Zaradi tega je ukrepanje na mestih, kjer ta stanja lahko nastanejo in mestih, kjer prihaja do najpogostejših okvar zdravja, nujno. V kolikor vas zanima, kako lahko na enostaven na čin v svojem podjetju pripomorete k zmanjšanju nesre č pri delu in zmanjšanju bolniškega staleža, sprejmite povabilo na brezpla čni promocijski dogodek. V A B I L O V okviru projekta Obvladovanje kostno – miši čnih bolezni in poškodb pri delu v obrtnih dejavnostih vas Obmo čna obrtno – podjetniška zbornica Postojna vabi v torek, 15. marca 2016 od 16.00 do 17.30 na promocijski dogodek DAN ZA ZDRAVJE ZAPOSLENIH – praktična vadba Na dogodku boste izvedeli, kaj predstavlja nevarnost za nastanek poškodb in nastanek kostno – miši čnih obolenj na delovnem mestu in kako jih lahko tudi sami obvladujemo in prepre čujemo, ter kakšne izboljšave lahko dosežemo. Udeleženci bodo aktivno sodelovali v namenski prakti čni vadbi, ki bo usmerjena v izvedbo vaj za krepitev in stabilizacijo mišic, vezi ter prepre čevanje poškodb pri delu. Dogodek bo potekal v prostorih FIZIOTERAPIJE ZDRAVSTVENEGA DOMA POSTOJNA, Prečna ulica 2, Postojna. Udeleženci naj s seboj prinesejo športno opremo (udobna obla čila, športno obutev, brisa čo, vodo) Na dogodku bo predaval/a : Mirjam Pavlin, višja fizioterapevtka Prijave na dogodek sprejemamo do 10. 3. 2016 po elektronski pošti irena.dolgan@ozs.si ali po telefonu 05/ 726 17 20. Udeležba na dogodku je brezpla čna! Vljudno vabljeni! Postojna, 26. 2. 2016 Obmo čna obrtno-podjetniška zbornica Postojna marec 2016 8 Krpanov glas Obvestila OOZ Vrhnika Z županom o conah Na pobudo predsednika Simona Hlebca so se predstavni- ki zbornice februarja sestali z županom Občine Vrhnika, Stojanom Jakinom, da bi mu predstavili probleme članov, povezane s prostorom. Na ugodno reševanje teh proble- mov lahko vpliva tudi občina z ustreznimi prostorskimi plani (OPN in OPPN). Govor je bil o območju poslovne cone v Sinji Gorici (pri Mizarstvu Vidmar), podjetniško- -obrtni coni (POC) pod Hruševco, možni novi coni na zemljišči bivšega LIKA v Verdu, pa tudi o ureditvi ceste mimo Doma obrtnikov. Župan je povedal, da za cono v Sinji Gorici čakajo od- govor ministrstva o potrebnih nadomestnih habitatih. Za POC Pod Hruševco se je župan zavezal, da bo Občina imenovali osebo, ki bo zadolžena, da se POC premakne h končni rešitvi, kar pa brez pomoči OOZ in lastnikov v POC ne bo šlo. Župan bo tudi sklical sestanek za ureditev POC. Za cono v Verdu je glavni akter Gorenjska banka, ki bo prodajala tamkajšnje zemljišče. Glede ceste mimo Doma obrtnikov je župan dejal, da se bo uredila, vendar samo do zunanje meje doma, ker da stanovalci na naslovu Stara cesta 18 ne želijo sodelovati. Del sredstev bi, po- leg uporabnikov in mejašev, lahko prispevalo tudi Elektro podjetje, ki ima tu postavljeno transformatorsko postajo. Sestanek morda nakazuje začetek boljšega sodelovanja gospodarstva (katerega povezovalec je tudi zbornica) in lokalne oblasti, ki ga doslej ni bilo dovolj (dobro se je uve- ljavil le vsakoletni razpis za subvencije), premalo pozorno- sti pa je bilo namenjene reševanju problemov članov, na katerega lahko vpliva lokalna skupnost. Iz dela organov zbornice Februarja se je sestal upravni odbor zbornice. Po pre- gledu zapisnika je predsednik člane seznanil z vsebino sestanka pri županu Občine Vrhnika in možnih smereh sodelovanja pri reševanju prostorskih vprašanj (POC Pod Hruševco, POC Sinja Gorica, LIKO Verd). Nato je poro- čal o regijskem srečanju predsednikov in sekretarjev, ki je bilo tokrat v Logatcu. Poleg gradiva za sejo UO OZS so udeleženci na njem govorili še o članarini in njeni izterjavi: predlagali so takojšnjo izterjavo (ko dolg še ni velik), pa tudi izterjavo po korakih (razdelitev posameznih korakov med OZS in OOZ). Predsednik je posebej omenil sprejeto pobudo, da naj bo račun za članarino račun in ne rekla- mni oglas, ter da je potrebno pristopiti h konkretni sanaciji OZS in pozitivnemu finančnemu rezultatu v letu 2016. V nadaljevanju so člani UO določili, da bo praznovanje 40-letnice naše zbornice v petek, 21. oktobra s kulturnim programom – predstava, OMePZ Notranjska, pogosti- tvijo in plesom. Nato so odločili, naj se pomladanski iz- let pripravi 21. in 22. Maja, cilj: Novi Sad – Vojvodina. Člani so dali pobudo, naj se iz Mozaika podjetnih izločijo partnerji, ki za člane nimajo zanimivih produktov, da se pri določenih partnerjih postavi zahteva za ugodnosti na osnovnih produktih, ki so zanimivi in ne na produktih, ki jih nihče ne uporablja. Dano je bilo še opozorilo, da se mora spletna stran voditi bolj ažurno in sproti urejati. Cvetličarji in vrtnarji V četrtek, 11. februarja 2016, se je v prostorih OOZ Vrh- nika sestal UO Sekcije cvetličarjev in vrtnarjev, ki deluje pri OZS. Udeleženci so med drugim pregledali poročilo o delu sekcije v letu 2015. Iz poročila je razvidno, da so bili aktivni pri spremljanju zakonodaje ter dajali pripombe na predloge novih predpisov, pri izobraževanju sodelovali z vsemi sedmimi šolskimi centri, na katerih je možno izo- braževanje v tej stroki (preveč je šolskih centrov, potrebna bi bila racionalizacija), izvajali so strokovne delavnice za učitelje praktičnega pouka, sodelovali pri tekmovanju mla- dih cvetličarjev in vrtnarjev, informirali člane preko revije Obrtnik in spletne strani florist.si, sodelovali pri pripravi sejma Flora v Celju, izvedla državno cvetličarsko prven- stvo se mednarodno angažirala in skrbela, da je sekcija lahko nemoteno delovala. S februarskega sestanka sekcije vrtnarjev in cvetličarjev pri OZS na Vrh- niki Foto A. C. Za spomladanski trojček sejmov v Celju: Flora, Poro- ka in Altermed vam iz sredstev, namenjenih za pro- mocijo in sejme, subvencioniramo ceno vstopnice v vi- šini 50%. Ugodnost velja za člane s plačano članarino. Sejem se bo odvijal v času od 11. – 13. marca. Pokličite na zbornico in naročite poslovne kupone. marec 2016 9 Pripravlja Adela Cankar Varstvo pri delu – 18. marec Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposablja- nje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 18. marca 2016, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposle- ne delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te (za namen VPD in VPP) dobite povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v aprilu. Usposabljanje voznikov »KODA 95« Za prevoznike bomo v soboto, 26. marca 2016, na naši zbornici organizirali usposabljanje voznikov za prevoz potnikov in blaga v cestnem prometu po predpisanem programu za leto 2016, t.i. »koda EU 95«. Usposabljanje bo potekalo v veliki predavalnici v II. nad- stropju Doma obrtnikov, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhni- ka, predvideno eno soboto. Začnemo ob 7. uri zjutraj, končamo ob 13. uri (7 pedagoških ur). Kotizacija za člane s plačano članarino in pri vas zapo- slene delavce znaša: 34,20 €, za zunanje udeležence pa 44,20 €. Za dodatne popuste se pozanimajte na zbornici. Kotizacijo poravnate pred udeležbo in sicer na TRR: OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika, IBAN: SI56 0202 7001 2321 819 (NLB), BIC banke: LJBA- SI2X, Referenca: SI00 davčna številka, Koda namena: SUBS, Namen: Koda 95. Usposabljanje bo organizirano, če bo 30 prijavljenih kan- didatov, že prijavljeni boste o izvedbi pravočasno obve- ščeni. Prijave z vplačili so možne do srede, 23. marca 2016. Za prijavnico pokličite na 01 755 77 40, 051 619 215 ali pišite na mail: adela.cankar@ozs.si Dan za zdravje – 15. marec V okviru projekta Obvladovanje kostno – mišičnih bolezni in po- škodb pri delu v obrtnih dejav- nostih vas vabimo na promocijski dogodek DAN ZA ZDRAVJE ZAPO- SLENIH, ki bo v torek, 15. marca 2016 od 17. do 19. Ure v prostorih OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika. Na dogodku bosta predavala: dr. Primož Rus in Marko Perko. Prijave na dogodek sprejemamo do ponedeljka, 14. mar- ca po e-pošti ali na telefon. Udeležba je na dogodku brezplačna. Vljudno vabljeni. Udeležbo na delavnici lahko delodajalci vključite v svoj program promocije zdravja na delovnem mestu. Projekt Obvladovanja kostno – mišičnih bolezni in po- škodb pri delu v obrtnih dejavnostih je na podlagi Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letu 2015 in 2016 finančno podprl Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Spomladanski izlet Najavljamo, da bomo v soboto, 21. in nedeljo, 22. maja organizirali dvodnevni izlet v Novi Sad in Vojvodino. Že danes si rezervirajte ta vikend za prijeten avtobusni izlet. Izmed več ponudb bomo izbrali najbolj ugodno z najbolj- šo vsebino tako glede ogledov, kulinarike, doživetja, kot cene. Že zdaj vljudno vabljeni v nižino, ki jo zaznamujejo multikulturnost in multinacionalnost, reka Donava ... Avtoserviserji Člani sekcije avtoserviserjev pri OOZ Vrhnika so se 23. februarja srečali na Vrhniki. Na srečanju so imeli najprej predstavitev splošnih pogojev poslovanja avtoservisnih delavnic, ki jih je Sekcija avtoserviserjev pri OZS objavila na svojih spletnih straneh. Predstavljeno je bilo celotno poslovanje s strankami, od prevzema, popravila do predaje vozila med dogovorjenimi servisnimi posegi. Predstavlje- ni so bili zadnji primeri inšpekcijskih pregledov in sodnih sporov glede garancijskih in jamstvenih zahtevkov, ob- veznih rokov za odzive ter potrebna spremna dokumen- tacija. Srečanja se je udeležilo 12 članov, ki so po koncu predstavitve dobili še odgovore za svoja vprašanja v zvezi z njihovim poslovanjem in informacijsko podporo ser- visiranju. Tema prihodnjega srečanja članov sekcije bo: potrebna dokumentacija v zvezi z okoljsko in zaposlitveno proble- matiko ali kakšna druga, takratnemu času zanimiva tema. Še povabilo k sodelovanju: v kolikor ima kdorkoli težave pri svojem poslovanju ali urejanju dokumentacije, naj se brez zadrege obrne na sekretarko zbornice ali direktno na predsednika sekcije pri OOZ Vrhnika, Petra Casermana, GSM: 041-431-513, peter@servis-caserman.si marec 2016 Krpanov glas Sekcije 10 ŽIVILCI Registracija živilskih obratov Pred začetkom obratovanja mora vsak nosilec registri- rati svoj živilski obrat. Postopek registracije obratov na področju živil rastlinskega in živalskega izvora podrobne- je opredeljuje novi Pravilnik o registraciji in odobritvi obratov na področju živil (Ur. list RS, št. 96/2014), kjer je navedeno, da se Vloga vloži elektronsko na spletni strani uprave najpozneje 24 ur pred začetkom obratovanja (možno šele od 1. 1. 2016) ali PISNO najpozneje 15 dni pred začetkom obratovanja pri pristojnem območ- nem uradu UVHVVR. Vloga za vpis ali spremembo podatkov v registru se lahko vloži na obrazcu, ki je dosto- pen na spletni strani UVHVVR in je v priložen. Vsak nosilec živilske dejavnosti mora najpozneje 15 dni pred začetkom obratovanja oddati vlogo za registraci- jo obrata. Do 31. 12. 2015 je bilo v skladu s prehodnimi določbami možno oddati le pisno vlogo in sicer tako, da izpolni vlogo za registracijo obrata in spremembo podatkov. Nosilec živilske dejavnosti mora vložiti vlogo pisno pri pristojnem območnem uradu uprave (kon- taktni podatki o območnih uradih so objavljeni na spletni strani UVHVVR in napisani spodaj. Priporoča- mo pošiljanje priporočeno s povratnico. Prav tako je po- trebno sporočiti vsako pomembno spremembo dejav- nosti (doregistracija, …) ali zaprtje obstoječega obrata. POMEMBNO: Elektronska registracija obrata in pridobivanje elektronskega izpisa iz registra živilskih obratov ta trenutek še ni mogoča, čeprav je bila pred- videna že s 1. 1. 2016. Zato še vedno veljajo določila o pisnem sporočanju in vlaganju zahtevkov. Naslov za naše območje pristojnega urada: OBMOČNI URAD UVHVVR Ljubljana, Dunajska cesta 22, 1000 Ljubljana. Tel: (01) 234 45 50 GOSTINCI Označevanje hranilne vrednosti Uredba o izvajanju uredbe (EU) o zagotavljanju infor- macij o živilih potrošnikom (Ur. l. RS, št. 6/2014) se uporabljala od 13. decembra 2014 oziroma od 13. decem- bra 2016 tudi za področje obveznega označevanja hra- nilne vrednosti živil. Novost uredbe (od 13. 12. 2016) je obvezno označevanje hranilne vrednosti - energijske vrednost, količine maščob, nasičenih maščob, ogljikovih hidratov, sladkorjev, beljakovin in soli, ki je za potrošnika pomembna informacija, na podlagi katere lahko izbiro ži- vil na trgu prilagodi svojim potrebam in željam. Sporočamo, da obvezno označevanje hranilne vre- dnosti (Uredba o izvajanju uredbe (EU) o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom (Ur. l. RS, št. 6/2014)) NE velja za jedi, ki so pripravljene v gostinskih obra- tih (gostilnah, restavracijah, …). Na to posebej opozarjamo člane gostince, saj se je na tere- nu pojavilo veliko vprašanj, če bodo morali hranilno vre- dnost označevati tudi gostinci za svoje jedi. Poudarjamo torej, da ta obveznost za gostince NE VELJA. Ekskurzija na Dunaj Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS bo za člane orga- nizirala dvodnevno strokovno ekskurzijo na Dunaj, ki bo predvidoma 4. in 5. aprila z ogledom strokovnega sejma HOTEL UND GAST WIEN ter ogled dobrih strokov- nih praks v Avstriji. Vabilo bodo prejeli člani sekcije po e-pošti. Več o sejmu najdete na spletni strani: http:// www.hotel-gast./ Strokovno ekskurzijo za gostince bo konec februarja obravnaval UO sekcije, zato natančnega programa ta čas še ne navajamo. KROVCI IN GRADBINCI Izobraževalne delavnice Vabimo vas na brezplačne štiriurne izobraževalne delavnice PROMOCIJA ZDRAVJA ZA VARNO DELO Z AZBESTOM za delavce in delodajalce, ki opravljajo kro- vsko dejavnost ali katero drugo gradbeno dejavnost, kjer so delavci potencialno lahko izpostavljeni azbestu. Termini in lokacije: • četrtek, 10. 3. 2016, ob 10.00 : OZS Ljubljana • četrtek, 24. 3. 2016: OOZ Novo mesto Odločite se lahko za udeležbo na katerikoli od navedenih lokacij. Obvezna je prijava preko povezave na spletni strani – linki na dogodke so v prilogi in zgoraj, prijava lahko tudi na e-naslov: janko.rozman@ozs.si Udeleženci prejmejo potrdilo o opravljenem usposa- bljanju. PREVOZNIKI Kolektivna pogodba za CPP V Uradnem listu RS, št 4/2016 (z dne 22. 1. 2016) je obja- vljen Aneks h Kolektivni pogodbi za cestni potniški promet Slovenije, s katerim se veljavnost navedene kolektivne po- godbe podaljša, tako da velja in se uporablja do 31. 12. 2016. Prevozi v Turčiji Generalni konzulat v Istanbulu nas je obvestil, da se v praksi pojavljajo težave na bolgarsko - turški meji. Turška carina poleg ostalih transportnih dokumentov preverja tudi račune za blago. V kolikor blago spremlja faktura, ki marec 2016 Sekcije 11 Krpanov glas jo je izdalo tuje podjetje, smatrajo da gre za t.im. prevoze za tretje države, čeprav je bilo blago naloženo v Sloveniji. V teh primerih zahtevajo dovolilnico za/iz tretjih držav. Istočasno vas obveščamo, da se že od 1. septembra 2008 zahteva dovolilnica CEMT tudi za bilateralne prevoze (v/ iz Turčije) v primerih, ko se prevoz opravlja s tovornim vozilom, ki ima prikolico ali polprikolico z registrsko ta- blico, ki jo je izdala druga država. Priporočilo Spremljajte spletno stran sekcije prevoznikov pri OZS, kjer so sproti objavljene novosti in spremembe tako doma kot v tujini. FRIZERJI Festival Hairstyle Sekcija frizerjev pri OZS bo organizirala ogled 13. medna- rodnega frizerskega festivala HAIRSTYLE NEWS 2016 v Zagrebu, ki je bil zadnja leta v Opatiji. Organizirala bo enodnevni ogled sejma z avtobusom v nedeljo 3. apri- la 2016. Dodatno bo organizirala dvodnevno strokovno ekskurzijo 2. in 3. aprila 2016 z odhodom avtobusa v so- boto ob 13. uri iz Ljubljane. Ob zadostnem številu prijav bo zagotovljen tudi odhod iz Kopra in Maribora. Sekcija frizerjev pri OZS članom sekcije, ki imajo poravnano čla- narino, krije del stroškov, zato je za člane cena nižja. Do- datno so za člane OZS zagotovili 20-odstotni popust na vstopnico za strokovne in poslovne seminarje, vendar le, če se vstopnice naročijo pri zbornici oziroma agenciji. Po- pust ne velja za look&learn seminarje v nedeljo 3.4.2016, za katere je potrebno vstopnice kupiti posebej. Popust ne velja za nakup posameznih vstopnic na sejmu. Vabilo s prijavnico bodo prejeli člani sekcije frizerjev po e-pošti v naslednjem tednu. Več informacij o sejmu ter program strokovnih semi- narjev si lahko pogledate na spletni strani www.hairstyle- -news.hr TEKSTILCI, USNJARJI, VZDRŽ. TEKSTILIJ Letno strokovno srečanje Vabljeni na dvodnevno strokovno srečanje sekcije tekstil- cev, sekcije predelovalcev kož in sekcije vzdrževalcev teksti- lij pri OZS, ki bo v petek 1., in soboto 2. aprila v Hotelu Breza, Terme Olimia, Zdraviliška cesta 24, Podčetrtek. Letošnji program ponuja kar nekaj zanimivih novosti in presenečenj! Potekala bo predstavitev modnih trendov metražnega blaga. Vsi člani sekciji, ki se boste udeležili strokovnega srečanja boste prejeli Zlato kartico ugodno- sti v trgovinah Svet metraže s katero boste deležni stal- nega 20 % popusta. Poleg zlate kartice pa boste vsi čla- ni brezplačno prejeli še novo Priporočilo o označevanju tekstilnih izdelkov. Predstavljena bo delavnica Drugačen ni napačen, kjer bodo predstavljeni karakterji osebnosti. Predstavljena bo problematika vzdrževanja tekstilij, usnja in krzna. Predvidena je tudi predavanje o trženju preko fa- cebooka-a. Drugi dan pa bo sledila okrogla miza o infor- mativnih cenah. Za vzdrževalce pa razprava o prihodno- sti nege tekstilij in uporaba sredstev za čiščenje in pranje. Prijetno celodnevno druženje bomo zaključili z večerjo in plesom ob glasbi v Klubu Žafran. V soboto bomo strokovno srečanje zaključili s skupnim ogledom tekstilnega obrata, samostana, čokoladnice in Je- lenovega grebena. Kotizacijo za organizacijo in izvedbo strokovnega dela srečanja za člane – nosilce kartice Mozaik v celoti krije strokovna sekcija tekstilcev in sekcija predelovalcev kož ter vzdrževalcev tekstilij pri OZS. Večerjo pa je potrebno doplačati (cena večerje 20,00 €). Kosilo je za doplačilo in stane 12 € v hotelu Breza za 01.04.2016. Vse člane vabi- mo, da prenočišča rezervirajo v Hotelu Breza ****, najka- sneje do 25. marca 2016 preko telefonske št. 03 829 7836 ali preko e- pošte: booking@terme-olimia.com. Prijavo za strokovni del seminarja za sekcijo tekstilcev posredujte Adrijani Poljanšek, preko e- pošte: adrijana.poljansek@ ozs.si, za sekcijo predelovalcev kož in vzdrževalcev teksti- lij pa: mateja.loparnik@ozs.si. Dodatna pojasnila in infor- macije: Adrijana Poljanšek 01/58 30 826, Sekcija tekstil- cev ali Mateja Loparnik Učakar, 01/ 58 30 801. Vabilo na seminar Sekcije kovinarjev, plastičarjev, elektronikov in mehatroni- kov, elektro dejavnosti, fotografov in grafikov ter avtoser- viserjev pri OZS vabijo na seminar Poročanje o nastalih odpadkih do 31. 3. 2016. Seminar bo v sredo 9. marca 2016, ob 10. uri v veliki predavalnici OZS, Celovška 69, Ljubljana. Cena: 20 Eur/osebo + DDV za člane OZS in njihove zaposlene oz. 40 Eur/osebo + DDV za nečlane. Prijave do petka, 4. marca prek spleta: http://www.ozs. si/Dogodki.aspx ali na e-naslov jana.golic@ozs.si oz. po pošti na naslov: OZS, Celovška 71, 1000 Ljubljana (Jana Golić) Kotizacijo plačate do 4. 3. na TRR OZS. Dodatna pojasnila: Valentina Melkič (tel. 01 5830 541), Adrijana Poljanšek (tel. 01 5830 826) in Igor Pipan (tel. 01 5830 568). mozaikpodjetnih.si vse informacije o popustih in ugodnostih Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna marec 2016 Krpanov glas Napotila 12 RAZPISI Razpis P1 plus 2016 Obveščamo vas, da je Slovenski podjetniški sklad v sode- lovanju z bankami objavil razpis P1 plus 2016 - Garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere. Produkt P1 plus 2016 je namenjen hitrejšemu, lažjemu in cenejšemu pridobivanju bančnih kreditov, ki zagotavlja- jo rast MSP in omogočajo: konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšanje tržnega položaja ter širitev dejavnosti, iz- boljšanje financiranja obratnih sredstev, povečanje dodane vrednosti na zaposlenega ter ohranjanje in/ali ustvarjanje novih delovnih mest in spodbujanje zasebnih vlaganj ter krepitev razvojno tehnoloških rešitev v podjetju. Ugo- dnost kredita je izražena v nižji obrestni meri, ročnosti kre- dita in možnosti koriščenja moratorija pri vračilu kreditov. Garancija Sklada predstavlja povečano možnost pridobi- tve kredita za tista podjetja, ki nimajo zadostnih jamstev za zavarovanje bančnega kredita ali za podjetja, ki želijo del svojih jamstev sprostiti za nov investicijski ciklus. Pogoji za sodelovanje: Na razpis se lahko prijavijo mi- kro, mala in srednje velika podjetja s sedežem v Re- publiki Sloveniji (MSP), ki se kot pravne ali fizične osebe, ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirane kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posame- zniki, zadruge in zavodi, ter socialna podjetja (so.p.) s sta- tusom gospodarske družbe, zadruge in zavoda, ki so se preoblikovale po Zakonu o socialnem podjetništvu. Vrednost razpisa: Skupna višina razpisanih sredstev za izdajanje garancij je največ do 90.000.000 EUR oziroma v skladu z razpoložljivimi sredstvi Garancijskega sklada GS PIFI MG. Od tega je predvidoma: • 67.500.000 EUR namenjeno izdajanju garancij za MSP 5+ (podjetja, ki so registrirana več kot 5 let do vključno da- tuma vložitve vloge); • 22.500.000 EUR namenjeno izdajanju garancij za MLA- DE MSP (podjetja, ki so registrirana manj kot 5 let do vključno datuma vložitve vloge). Rok: Javni razpis bo odprt do 15. 10. 2016 oziroma do porabe sredstev. Roki za predložitev vlog so 1. in 15. dan v mesecu, začenši z marcem. Dodatne informacije: Vse ostale informacije dobite na telefonskih številkah: (02) 234-12-74, (02) 234-12-88, (02) 234-12-42, (02) 234-12-59 in (02) 234-12-64 ali na e-pošti: bostjan.vidovic@podjetniskisklad.si. Razpisna dokumentacija: Razpisna dokumentacija je do- segljiva v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada in na spletni strani: http://www.podjetniskisklad.si/. Razpis za mikrokredite Obveščamo, da je Slovenski podjetniški sklad objavil prvi letošnji razpis za mikrokredite v skupni višini pet mi- lijonov evrov. Posojila so namenjena mikro in malim podjetjem, ki bodo tako lahko na enostaven način prišla do zelo ugodnih finančnih sredstev za nemo- teno poslovanje in krepitev podjetniške aktivnosti. Razpis je odprt do 25. 5. 2016! Sklad bo v naslednjih tednih objavil tudi vse ostale načr- tovane razpise za mikro, mala in srednje velika podjetja – skupno skoraj 132 mio EUR ugodnih finančnih spodbud. Večina bo namenjenih garancijam za zavarovanje bančnih kreditov z znižanimi stroški (npr. obrestna mera), nekaj finančnih sredstev pa bo namenjenim posebnim ciljnim skupinam podjetij, predvsem v zgodnih fazah razvoja. Strategija pametne specializacije Obveščamo, da sta Ministrstvi za izobraževanje, znanost in šport ter gospodarski razvoj in tehnologijo v petek, 29. 1. 2016 v Uradnem listu RS (št. 6/2016, st. 150) objavili prvi skupni javni razpis z naslovom Strategije pametne specializacije (S4) v skupni vrednosti 67 milijonov evrov. Cilj razpisa je povezati znanost, raziskovanje in gospo- darstvo, namenjen pa je spodbujanju izvajanja razi- skovalno-razvojnih in inovacijskih programov oz. projektov konzorcijev oz. podjetij za razvoj novih produktov, storitev, procesov in novih tehnologij na prednostnih področjih S4. Gre za strategijo za krepitev konkurenčnosti gospodarstva, inovacijske sposobnosti in diverzifikacijo obstoječe industrije ter rast novih in hitro rastočih industrij oz. podjetij. Objavljeni razpis, je razdeljen v dva sklopa: 1. Spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih progra- mov v skupni vrednosti 55 milijonov evrov (EU del predstavlja 44 milijonov evrov) in 2. Spodbude za raziskovalno-razvojne projekte v skupni vrednosti 12 milijonov evrov (EU predstavlja 9,6 mili- jona evrov). Več informacij: Edina Zejnić, OZS. POSLOVNA SREČANJA V TUJINI Hannover, Sofija, Winnipeg Na spodnjih povezavah dobite informacije o poslovnih srečanjih v tujini. Kogar dogodki zanimajo, se za morebi- tno posredovanje in navezavo stikov lahko obrne na Gre- gorja Primca na OZS. • b2fair - Business to Fairs®matchmaking event, Hannover Messe, 25.-29. april 2016; http://www.izvoznookno.si/Aktualno/b2fair_Busi- ness_to_Fairs_matchmaking_event_Hannover_Mes- se_25_29_april_2016_21205.aspx • Industry Match Making 2016 – dogodek mednaro- dnega poslovnega mreženja v organizaciji Bolgarskega industrijskega združenja, Sofija, 7. april 2016; marec 2016 Napotila 13 Krpanov glas http://www.izvoznookno.si/Aktualno/Industry_ Match_Making_2016_dogodek_mednarodnega_po- slovnega_mrezenja_v_organizaciji_Bolgarskega_indu- strijskega_zdruzenja_21190.aspx • Javno povabilo za udeležbo v izhodni gospodarski delegaciji v Winnipeg, Kanada, 25. - 27. maj http://www.izvoznookno.si/Aktualno/Javno_povabi- lo_za_udelezbo_v_izhodni_gospodarski_delegaciji_v_ Winnipeg_Kanada_25_27_5_2016_21196.aspx MatchingDay v Vidmu Obveščamo vas, da Confartigianato Videm prireja tradi- cionalno poslovno srečanje MatchingDay, ki bo 2. aprila 2016 potekalo v prostorih hotela »La di Moret« (Videm, Viale Tricesimo 276). Dogodek predstavlja priložnost srečanja podjetnikov in strokovnjakov iz Slovenije, Italije in Avstrije, ki si želijo vzpostaviti nove poslovne kontakte. Tematike letošnjega dogodka so DOM (gradnja, instalacije, opremljanje, itd.), KOVINARSTVO in IKT. Več o srečanju si lahko preberete na spletni povezavi www. matchingday.it, kjer opravite tudi registracijo na srečanje. Rok za prijavo je 18. marec 2016! Za vse dodatne informacije in pomoč pri prijavi smo vam na razpolago. Gregor Primc, Internacionalizacija in projekti SEJMI Flora, Poroka, Altermed Celjski sejem vabi na ogled njihovih spomladanskih sej- mov Flora, Poroka, Altermed in ApiSLOVENIJA, ki bodo potekali od 11. do 13. marca na Celjskem sejmu in k naročilu E-poslovnih kuponov. E-poslovne kupone lahko naročate na spletni strani CS v zavihku »dodatne storitve za razstavljavce« v polju e-poslovni kuponi in vstopnice. Posvet delodajalcev Obveščamo, da bo 17. in 18. marca 2016 v Thermani Park Laško potekal tradicionalni, letos XVII. posvet de- lodajalcev. Predvideni okvirni program v sklopu XVII. posveta de- lodajalcev: Četrtek, 17. marca dopoldan - 3. seja skupščine ZDOPS, popoldan - posvet v sklopu projekta »ProZDRAV«, kjer bodo vsebine namenjene varnosti in zdravju pri delu, iz- delavi načrta za promocijo zdravja na delovnem mestu, predstavitvi razvoja novih 3 OiRA orodij za pripravo oce- ne tveganja za dejavnost avto-serviserjev, slikopleskarjev- -črkoslikarjev in elektro-dejavnosti (www.prozdrav2.si); Zvečer - slavnostna večerja z glasbo. Petek, 18. marca (predvideni zaključek do 14. ure) izme- njali informacije in stališča, kako naprej z resornimi mi- nistri, predstavniki inštitucij na trgu dela in predstavniki inšpekcijskih služb. Letos kotizacije za posvet ni, ker so stroški posveta v ve- čjem delu financirani iz projekta. Udeleženci bodo tako po- ravnali samo stroške obrokov, nočitve ter slavnostne večerje Izvajanje kolektivne pogodbe Sindikat obrti in podjetništva Slovenije obvešča deloda- jalce, da so v skladu z 81. členom Kolektivne pogodbe za obrt in podjetništvo (Uradni list RS, štev. 92/2013), zavezani k plačilu prispevka za usklajevanje in izvajanje Kolektivne pogodbe za obrt in podjetništvo za leto 2016. Zato zavezance poziva, da prispevek v višini 2,00 € na zaposlenega, nakažejo Sindikatu obrti in podjetništva Slo- venije, na TRR številka: 61000-3130000033, pri Delavski hranilnici Ljubljana, Miklošičeva 5, ali na TRR številka: 03100-1001709303 pri SKB d.d., Ajdovščina 4, Ljubljana, s sklicno oznako: 20-16. Sredstva so zavezanci dolžni nakazati pri izplačilu plač za mesec maj 2016. Posredništvo pri prodaji, poslovno svetovanje in inženiring, Aljaž MERŠE VIČIČ s.p. Ugodnosti za člane OOZ Postojna, Logatec in Vrhnika: • Teoretično in praktično usposabljanje iz varstva pri delu in varstva pred požarom na vaši lokaciji oz. po dogovoru le 25€/osebo + skupinski popusti • Izvajanje storitev s področja varstva pri delu (izdelava Izjave o varnosti z oceno tveganja, pregledi delovne opreme ...) ter požarne varnosti (požarni red, načrt evakuacije, požarni načrt ...) UGODNO! Svetovanje s področja varstva pri delu in požarne varnosti za vse novo registrirane podjetnike v letu 2016 brezplačno. Ostalim članom OOZ nudimo 10 % popusta na izvedbo storitev. STROKOVNO SVETOVANJE IN KVALITETNO OPRAVLJENE STORITVE! INFO: 051 369 823 marec 2016 Krpanov glas Prispevki, dajatve 14 PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic – »popoldanci«, ste ob- vezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica po- škodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne šte- vilke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2016 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2015 znaša 1.540,58 €). Od januarja 2016 do vključno decembra 2016 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2015 oz. 0,53 % od 1.540,58 €, kar znaša 8,17 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2015 oz. 6,36 % od 385,15 €, kar znaša 24,50 €. Od 1. 4. 2015 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 32,20 € (Ur. list RS, št. 21/2015). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za februar 2016: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ – 44008 32,20 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2015 – 1.540,58 € 8,17 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2015 – 385,15 € 24,50 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ – 45004 32,67 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ ¾ pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj ¼ delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj ¼ mini- malne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri – za februar je izračun naslednji: 42 ur, PIZ 53,04 €, ZZ 31,39 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,87 €, skupaj torej 85,30 €. Lestvica za polno zavarovanje s.p. – 8 ur je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v februarju 2016: redno delo: 20 dni: 160 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2016 – lestvice veljajo od 1.1.2016 oz. za vsa izplačila v letu 2016 - NOVO. Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2016 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je od- visna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 905,53 543,32 905,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) – ZA IZPLAČILA V LETU 2016 - NOVO V letu 2016 je sprememba v tretjem davčnem razredu, ki se začne pri 1.700 € (prej pri 1580,02 €) Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 5.908,93 385,47 + 41 % nad 1.700,00 5.908,93 2.111,13 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2016 znaša 790,73 € (Ur. list RS, št. 6/2016) in je, glede na leto 2015, nespremenjena. Definicija minimalne plače (uporablja se pri obračunih za plačilo dela opravljenega od 1.1.2016 dalje): Zakon določa, da je minimalna plača mesečna plača za delo opravljeno v polnem delovnem času. Iz tega izhaja, da v minimalno plačo sodijo vsi elementi plače, ki jih navaja Zakon o delovnih razmerjih, torej osnovna plača delavca za določen mesec in dodatki, ki mu pripadajo, razen dodatka za delo preko polnega delovnega časa, dodatka za nočno delo, dodatka za delo v nedeljo, dodatka za delo na praznik in dela prost dan po zakonu. Zaposleni, ki za delo v polnem delovnem času v skladu s pogodbo o za- poslitvi oziroma zakonom prejema minimalno plačo, mora v primeru, da opravlja delo preko polnega delovnega časa, poleg minimalne plače prejeti še plačilo in dodatek za delo preko polnega delovnega časa. V minimalno plačo se ne vštevajo prejemki, ki imajo naravo povračil stroškov v zvezi z delom, kot so npr. dnevnice, terenski dodatki, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, povračilo stroškov za prehrano med delom. Prav tako se v minimalno plačo ne všteva regres za letni dopust. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obra- čunati od zneska, ki v letu 2016 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2016 do 29.2.2016 se upo- rablja povprečna plača za leto 2014 (1.540,25 €; 52% znaša 800,93 €), za izplačila po 1.3.2016 se uporablja povprečna plača za leto 2015, ki znaša 1.555,89 €, 52%, ki je osnova za prispevke, znaša 809,06 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delo- dajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgor- nji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov… Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2016: najmanj v višini minimalne plače povečane za 1%. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledar- skega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici marec 2016 Prispevki, dajatve DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec plača prispevke do 15. 3. 2016; v enakem roku mora davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslo- vanja FURS eDavki. PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB – POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za februar 2016 prispevke od najmanj 70% povprečne plače 2014 (1.540,25 €; 70% je 1.078,18 €), za obračun prispevkov od februarja 2016 dalje pa uporabljate najmanj 70% povprečne plače za leto 2015. Povprečna plača za leto 2015 je 1.555,89, osnova za obračun v višini 70% te plače je 1.089,12 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 265,20 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 146,49 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,36 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 416,05 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2016 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 28%). Za obračun prispevkov za januar 2016 je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 56% je 862,54 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 60% je 924,15 €). Od februarja 2016 dalje je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 56% je 871,30 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Zavezanci boste s strani DURS-a obveščeni o višini vaše zavarovalne osnove po oddaji davčnega obračuna za leto 2015 in bo ostala pravi- loma nespremenjena do naslednjega obdobja določanja ZO, oz. do odločitve o morebitnem znižanju ali zvišanju ZO, oz. do morebitne ugotovitve davčnega organa o nepravilni ZO. Če vplačujete prispevke od višje ZO, kot je po izračunu, o tem ni potrebno obveščati DURS, oddate le mesečni obračun na predpisanem obrazcu. Seveda pa ZO ne more biti višja, kot je najvišja določena (3,5-kratnik PP , ki po zad- njih znanih podatkih iz leta 2014 znaša 5.445,62 €) VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika – 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ – 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ – 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe…se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek ne- plačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umet- nostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine do- datne informacije pokličite svojo OOZ. Krpanov glas 15 56 % PP** 3,5 PP*** 871,30 5.390,88 933,53 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 135,05 835,59 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 77,11 477,09 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 212,16 1.312,68 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 59,37 342,86 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 61,24 353,64 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 4,95 28,57 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 125,56 725,07 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,87 5,39 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,87 5,39 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,74 10,78 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,22 7,55 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,52 3,23 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,74 10,78 Skupaj drugi prisp. 3,48 21,56 PRISPEVKI SKUPAJ 341,20 2.059,31 * Povprečna mesečna bruto pla ča za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povpre čne letne pla če; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke pla ča najve č od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec pla ča prispevke do 15. 3. 2016; v enakem roku mora dav čnemu organu predložiti obra čun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki.    DŠ pomeni dav čna številka zavezanca Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - FEBRUAR 2016 Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR Prehodni davčni podračun Referenca Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.555,89 EUR* marec 2016 Krpanov glas 16 Sporočila Razvrščanje dejavnosti po SKD Včasih se pri razvrščanju po SKD pojavijo dvomi, kam uvrstiti posamezno dejavnost. Navajamo nekaj primerov. Prilagamo pa tudi pojasnila o tem, kdo je in kdo ni pristojen za objavljanje pogoje za opravljanje dejavnosti. 1. Samostojne storitve šoferjev so se po SKD 2002 raz- vrščale v podrazred 74.873 Druge poslovne dejavnosti; Po SKD 2008 se samostojne storitve šoferjev razvr- ščajo v podrazred 82.990 Drugje nerazvrščene spre- mljajoče dejavnosti za poslovanje Kaj torej pomeni, da šoferske storitve z vozilom najemnika storitve spadajo v SKD 96.090 Druge storitvene de- javnosti, drugje nerazvrščene? To pomeni, da v primeru, da gre za storitve osebam (vožnja s strankinim avtom), gre v 96.090 Druge sto- ritvene dejavnosti, drugje nerazvrščene. V prime- ru pa, da gre za šoferje, ki opravljajo storitve prevoza tovornjakov ali avtomobilov poslovnih subjektov, se storitev uvršča v SKD 82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje. 2. Storitve trženja storitev - t. j. oseba, ki ima registriran s.p. in trži storitve; npr. za neko zavarovalnico po tele- fonu (to ni zavarovalniški zastopnik, ampak samostojni poslovni subjekt). V primeru, da poslovni subjekt trži po telefonu po navodilih naročnika in za njegov račun, storitev spada v SKD 82.200 Dejavnost klicnih cen- trov. Možna je tudi razvrstitev v 82.990. 3. Storitev permanentnega ličenja spada v podrazred SKD 96.022, v alinejo: manikiranje in ličenje - ne glede na to ali se opravlja s svinčnikom ali posebno napravo. Opozorilo: še o ličenju: sodi v dejavnost 96.090 teto- viranje, piercing in podobno in je potrebno obrtno do- voljenje!!! Nekateri to dejavnost opravljajo pod vpisom 96.022: manikiranje in ličenje in to opravljajo brez OD. S. p. je pravna oseba in naj ima zato registrirano dejavnost, ki jo pretežno opravlja, saj jo v bistvu za svoj račun. Kar se tiče obrtnih dovoljenj ipd., pa ni stvar statistike, ampak drugih predpisov. Skladno s 6. členom Uredbe o SKD 2008 je za razlago vsebine postavk klasifikacije de- javnosti pristojen Statistični urad Republike Sloveni- je. Na osnovi zgoraj navedenega je razvidno, da SURS ni pristojen za preverjanje pogojev za opravljanje dejavnosti. SKD 2008 razvršča dejavnosti zgolj glede na proizvode in storitve in ne določa pogojev za opravljanje dejav- nosti. Z drugimi besedami: evropska uredba o statistični klasifikaciji gospodarskih dejavnosti NACE Rev. 2 (iz kate- re izhaja slovenska SKD 2008) določa dejavnosti glede na njihovo vsebino in je neodvisna od nacionalnih zakonodaj. Zato NACE Rev. 2 ne prejudicira niti pogojev za registra- cijo neke dejavnosti, niti posledic ali ukrepov v zvezi s tem. Pogoji za opravljanje dejavnosti niso predmet Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti, na podlagi katere AJ- PES določa šifre dejavnosti enotam PRS. Na podlagi šestega odstavka 1. b člena Zakona o sodnem registru ministrstvo, pristojno za javno upravo, na javnem spletnem portalu objavi informacije o postopkih VEM in pregled predpisanih pogojev za opravljanje posameznih gospodarskih dejavnosti. Trenutno so informacije o po- gojih za opravljanje dejavnosti objavljene na eVEM dr- žavnem portalu za podjetja in podjetnike: http://evem. gov.si/zahteve-za-storitve/iskanjePrikaz.sd. Za več informacij v zvezi s pogoji za opravljanje dejavnosti se lahko obrnete tudi neposredno na Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo: andreja.rupar-knez@gov.si. Mokrine, 27. februar Smučarski dan je, kljub neobetavni vremenski napovedi, uspel. Smučarji smo se zgodaj zjutraj zbrali na Vrhniki in se odpeljali proti Mokrinam na avstrijskem Koroškem. Na Hrušici, na je ob postanku za kavo pričakalo rahlo sneže- nje, vendar se je proti zahodu svetilo; upali smo, da nam bo vreme bolj naklonjeno. Nismo se zmotili. Na smučišču smo bili med prvimi, kar je bilo dobro glede na kasnej- še višje temperature in napoved sneženja popoldanskega sneženja. Rahlo difuzna svetloba ni omogočala optimal- nega smučanja. Kljub temu smo uživali na prostranih smučiščih, na katerih ni bilo nobene gneče, vse naprave so obratovale. Po 13. uri je res snežilo, kar pa ni bilo tako mo- teče, da ne bi smučali tudi po opoldanskem premoru. Po- zno popoldne so v dolino nekateri odsmučali, nekateri pa so se odpeljali s kabinsko žičnico, saj je bil sneg že težak. Brez nezgod, vsi s celimi nogami in dobre volje smo kre- nili proti domu in na deževno Vrhniko prispeli v zgodnjih večernih urah. Naslednje leto smučarski dan ponovimo. Marko Medič, Miša in Franci Krže pripravljeni na vijuganje po snežnih brežinah Foto: A. C