LETO III 25. april 199/ f ^ ^ 'j ISSN 1318-900X ŠTEVILKA! Vsebina 72. SKLEP O POTRDITVI PROGRAMA IN FINANčČEGA NAČRTA SKLADA STAVBNIH ZEMLJIŠČ MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1997 73. SKLEP O POTRDITVI ZAKLJUČNEGA RAČUNA SKLADA STAVBNIH ZEMLJIŠČ MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1996 72. 74. SKLEP O IMENOVANJU ODGOVORNEGA UREDNIKA JAVNEGA GLASILA "PTUJČAN" 75. ODLOK O ZAKLJUČNEM RAČUNU PRORAČUNA MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1996 76. ODLOK O PRORAČUNU MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1997 Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 21. aprila 1997, sprejel Na podlagi 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 11/95) in 12. člena Statuta Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 37/95) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 21. aprila 1997, sprejel SKLEP O POTRDITVI PROGRAMA IN FINANČNEGA NAČRTA SKLADA STAVBNIH ZEMLJIŠČ MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1997 1. Mestni svet Mestne občine Ptuj potrdi program in finančni načrt Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj za leto 1997 v obsegu 1.024.262.000,00 SIT načrtovanih prihodkov in odhodkov in v besedilu, kot ga je 9.4.1997 Mestnemu svetu v potrditev predložil Upravni odbor Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj. 2. Ta sklep se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. številka: 06-4/2-13/95-20 Datum : 21.4.1997 Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan ČUČEK,s.r. 73. Na podlagi 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 11/95) in 12. člena Statuta Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 37/95) je SKLEP O POTRDITVI ZAKLJUČNEGA RAČUNA SKLADA STAVBNIH ZEMLJIŠČ MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1996 1. Mestni svet Mestne občine Ptuj potrdi zaključni račun z realizacijo programa in finančnega načrta Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj za leto 1996 v besedilu, kot ga je 9.4.1997 Mestnemu svetu v potrditev predložil Upravni odbor Sklada stavbnih zemljišč Mestne občine Ptuj. Prihodki za leto 1996 so realizirani v obsegu 843.607.000. 00 SIT , odhodki pa v višini 739.041.000. 00 SIT. Presežek prihodkov nad odhodki v višini 104.566.000,00 SIT se razporedi v prihodek finančnega načrta in plan sklada za leto 1997. 2. Ta sklep se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. številka: 06-4/2-13/95- 20 Datum : 21.4.1996 Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan ČUČEK,s.r. 74. Na podlagi 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 11/95 in Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 4/96) in 1. odst. 9. člena Odloka o izdajateljstvu javnega glasila "Ptujčan" (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 35/95 in Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 1/97) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 21. aprila 1997, sprejel SKLEP O IMENOVANJU ODGOVORNEGA UREDNIKA JAVNEGA GLASILA "PTUJČAN" r. Milena TLJRK, roj. 1965, dipl. etnolog in sociolog kulture, stanujoča na Ptuju, Selška cesta 5, se imenuje za odgovornega urednika javnega glasila "Ptujčan". 2. Ta sklep začne veljati takoj .in se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. številka: 108-2/97-20 Datum : 21.4.1997 Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan ČUČEK,s.r. 75. Na podlagi 13. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94) in 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 11/95) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 21.4.1997, sprejel ODLOK O ZAKLJUČNEM RAČUNU PRORAČUNA MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1996 T člen Sprejme se zaključni račun proračuna Mestne občine Ptuj za leto 1996, katerega sestavni del je zaključni račun sredstev rezerv. 2. STRAN 25. APRIL 1997 LETO lil ŠTEVILKA 4 2. člen 1. Proračun Mestne občine Ptuj izkazuje: Bilanca prihodkov Račun in odhodkov financiranja- Prihodki 3.078.298.587,00 13.371.000,00 Odhodki 3.071.331.091,00 5.798.431,00 Presežek 6.967.496,00 7.572.569,00 2. Zaključni račun sredstev rezerv izkazuje: - - prihodke v višini 25.645.815,00 SIT, - presežek prihodkov nad odhodki 25.645.815,00 SIT. 3. člen Presežek prihodkov nad odhodki v bilanci prihodkov in odhodkov ter računu financiranja v višini 14.540.065,00 SIT se prenese v proračun Mestne občine Ptuj za naslednje leto. 4. člen Presežek prihodkov nad odhodki po zaključnem računu sredstev rezerv v višini 25.645.815,00 SIT se prenese v rezen/e proračuna za leto 1997. 5. člen Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna Mestne občine Ptuj za leto 1996 je sestavni del tega odloka. 6. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Štev.: 403-191/95 Datum: 21.4.1997 Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan ČUČEK s.r. 76. Na podlagi 45. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94) II.člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj (št. 11/95) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 21.4.1997, sprejel ODLOK O PRORAČUNU MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 1997 7. člen S proračunom Mestne občine Ptuj za leto 1997 (v nadaljnem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Mestni občini Ptuj. rezerve Mestne občine Ptuj. 4. člen Odredbodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. 5. člen Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali posebnim aktom mestnega sveta drugače določeno. 6. člen Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna. 7. člen Sredstva za plače delavcev v občinski upravi in javnih zavodih se bodo uporabnikom zagotavljala mesečno glede na število in strukturo delavcev. 8. člen Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva. 9. člen Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini. O ukrepih iz prejšnjega odstavka mora župan obvestiti mestni svet in predlagati ukrepe oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna. 10. člen Župan je pooblaščen, da odloča o: - uporabi tekoče proračunske rezerve za financiranje posameznih namenih javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti,ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev, - prenosih sredstev med različnimi postavkami istega namena na podlagi objektivnih razlogov, ki so usklajeni z uporabniki, - uporabi sredstev rezerv za premeščanje likvidnostnih problemov proračuna, - uporabi sredstev rezerv za namene iz 12. člena zakona o financiranju obči n, - kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta, - začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti; o tem lahko pooblasti tudi druge osebe, ki so odgovorne za finančno poslovanje. 2. člen Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1997 znašajo 3.310.410.065 SIT in sicer v: a) bilanci prihodkov in odhodkov -prihodki ' 3.163.010.065 -odhodki 3.302.379.514 7 7. člen Za realizacijo obveznosti občinskega proračuna iz naslova investicij na področju gospodarske infrastrukture se bo občina zadolžila do višine 10 % sredstev zagotovljene javne porabe v letu pred letom zadolževanja. Pogodbe o najetju posojila v skladu s prejšnjim odstavkom sklene župan Mestne občine Ptuj. h) računu financiranja -prihodki 147.400.000 -odhodki 8.030.551 Pregled prihodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, računu financiranja in v posebnem delu proračuna, ki so sestavni del proračuna. 3. člen Od prihodkov občinskega proračuna za leto 1997 se izloči 0,5 % v 72. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Štev.: 403-191/95 Datum: 21.4.1997 Predsednik Mestnega sveta Mestne občine Ptuj Milan ČUČEK s.r. 25. APRIL/MALI TRAVEN 1997 PRILOGA 0hpam 10 LET KABELSKEGA TELEVIZIJSKEGA MOREŽJA PTUJ (CaTV PTUJ) Izgradnja kabelskega TV omrežja v mestu Ptuj sega že v leto 1985. Decembra tega leta je bila ob izvedbi referenduma za novi samoprispevek v KS mesta Ptuj opravljena anketa za izgradnjo kabelske TV. Glede na pozitiven odziv je takratni Izvršni svet občine Ptuj imenoval odbor za izgradnjo kabelske TV. Odbor je pridobil pri Gorenju - Elradu iz Gornje Radgone ustrezne predračune. Za izgradnjo so se odločile štiri KS. Decembra 1986 so KS Boris Ziherl, Jože Potrč, Franc Osojnik in Dušan Kveder podpisale pogodbo in sofinancirale (samoprispevek) izdelavo projektne dokumentacije, dobavo elementov glavne postaje in antenskega stolpa ter njihovo montažo na SŠC Ptuj. Maja 1987 je bilo že možno dobiti prvo satelitsko sliko. Vzporedno z izgradnjo glavne postaje poteka podpisovanje pogodb (190 uličnih poverjenikov) za izgradnjo omrežja in priključitev stanovanjskih objektov na kabelsko omrežje. Tako so štiri KS kot pravne osebe nastopile kot investitorji in kasneje tudi upravljavci kabelskega TV omrežja Ptuj. V ta namen so imenovale novi, razširjeni odbor za izgradnjo kabelske TV Ptuj. Za predsednika je bil imenoval g. Janez BELŠAK. Naloga odbora je bila, da po pooblastilu investitorjev organizacijsko in strokovno vodi izgradnjo celotnega sistema kabelske TV Ptuj. Julija 1987 je bila podpisana z Elradom iz Gornje Radgone nova pogodba za dobavo in izvedbo kabelskih razvodov med objekti, kar so prevzele KS same. V izgradnjo so se vključili tudi številni krajani. V oktobru 1987 se priključujejo na omrežje že prvi naročniki, s katerimi so bile predhodno sklenjene pogodbe. V letu 1993 je prišlo do izgradnje II. faze ptujskega kabelskega sistema. Izgradnja je zajela območje mesta na desnem bregu Drave (nekdanje KS I. Spolenak in del KS Hajdina) in vzhodno od železniške proge (nekdanje KS T. Žnidarič in Budina Brstje) ter del KS Rogoznica (Žabjak, Kicar). Sama izgradnja kabelskega TV omrežja, zlasti v L Fazi, ni pomenila samo novega izziva v tehnološkem pogledu, ampak tudi v organizacijskem. Mednarodna pravna ureditev, še bolj pa to velja za domačo zakonodajo, ni sledila razvoju kabelske in satelitske radiodifuzije in so se ob tem večkrat pojavili različni in včasih nasprotujoči si interesi. Na Ptuju smo pohiteli (skupaj z Mariborom smo bili med prvimi v nekdanji Jugoslaviji) in danes je na sitem že priključenih 5000 gospodinjstev. Tako kabelsko TV Ptuj gleda okoli 15 000 Ptujčanov. Nihče pa nam, kljub vsej nedorečenosti glede pravnih vidikov na področju kabelske in satelitske TV, ne more očitati, da se nismo držali vseh tistih postopkov, soglasij in dovoljenj, ki jih tak poseg v prostor zahteva. Še več, na pobudo KS je bil sprejet občinski odlok, s katerim se odstranjujejo strešne antene in prostoviseči kabli v starem mestnem jedru. Tako se je tudi kabels- ka TV Ptuj vključila v obnovo starega mestnega jedra, ki z odstranjevanjem vse te »navlake« še bolj pridobiva svojo zgodovinsko verodostojnost. Žal se odlok ne izvaja. Izgradnja sama in upravljanje s sistemom je bilo v desetletnem obdobju pregledano in nadzorovano s strani pristojnih služb. Že v letu 1987 je bil pregled s strani republiškega inšpektorata za promet in zveze. V letu 1989 je bil izvršen tehnični pregled s strani republiškega inšpektorata za promet in zveze. V letu 1989 je bi izvršen tehnični pregled za L fazo izgradnje. Občinski tržni inšpektor je pregledal poslovanje v letu 1993, republiški tržni inšpektor pa je opravil kontrolo v letu 1996. Nadzorni odbor pri mestnem svetu mestne občine Ptuj je pregledal finančno poslovanje za leto 1995. Pristojne službe niso ugotovile nepravilnosti. Ptujsko sodišče je sto in nekajkrat razsodilo v prid investitorja nasproti neplačnikom vzdrževanja kabelske TV. V letu 1995 pa je ptujski kabelski sistem dobil Certifikat o ustreznosti (za L in II. fazo izgradnje), ki ga je na osnovi pregledane dokumentacije in izvršenih meritev izdalo Ministrstvo za znanost in tehnologijo Republike Slovenije. V Sloveniji je takšnih izdanih certifikatov le 53. Uporabno dovoljenje je v fazi pridobivanja. Nekaj pa je bilo tudi ocen s strani »samopoklicanih ptujskih vsevedov« (posamezni novinarji Radia Tednik Ptuj, g. Janez Lah, klan Jurkovič in še nekateri drugi redni neplačniki vzdrževanja CaTV Ptuj), ki ne priznajo ocen pristojnih služb in brez argumentov blatijo celotni kabelski TV sistem Ptuj. Kabelski TV sistem je treba vzdrževati in dograjevati tako organizacijsko kot programsko in tehnološko. Tako kot pred 10 leti je ptujski kabelski sistem, kot tudi drugi sistemi v Sloveniji, pred novimi izzivi. Servisno službo opravljata podjetji »Telefon servis - CaTV Brumen«, s. p., iz Ptuja in INGEL, d. o. o., iz Gornje Radgone. Servisiranje zajema redno vzdrževanje, intervencijsko vzdrževanje, investicijsko vzdrževanje in nove priključke. Področje kabelskih sistemov urejata Zakon o sistemih zvez in Zakon o javnih glasilih. Zakon o javnih glasilih določa obveznosti kabelskega upravljavca (strokovni izraz je kabelski operater) glede prenosa RTV programov in glede izbire tega. V predhodnih določbah pa določa, da dokler ne bodo s posebnim zakonom določeni pogoji za kabelsko distribucijo in status kabelskih operaterjev, lahko kabelsko distribucijo po tem zakonu opravljajo obstoječi kabelski operaterji. Pravni naslednici investitorjev in upravljavcev CaTV sistema Ptuj sta Mestna četrt Ljudski vrt in Mestna četrt Center Ptuj. V ta namen so imenovali novi, 9 članski odbor CaTV Ptuj kot operativni organ in novi programski svet. Novi predsednik Odbora CaTV Ptuj je g. Boris KRAJNC, sicer predsednik Sveta Mestne četrti Center Ptuj. Pregled statusne organiziranosti operaterjev, ki so člani združenja kabelskih operaterjev Slovenije: OBLIKA ORGANIZIRANOSTI ŠTEVILO delniška družba, d. d. 6 družba z omejeno odgovornostjo, d. o. o. 26 zadruge 1 zavodi 3 samostojni podjetniki, s. p. 6 društva 10 odbori, ki delujejo v okviru KS 15 Združenje je interesno in kot tako povezuje slovenske kabelske TV sisteme ter jih zastopa napram državi, producentom TV in radijskih programov, proizvajalcem opreme itd. V združenju je trenutno vključenih 67 operaterjev s skupaj 180 000 kabelskimi priključki. Ptujski CaTV sistem je od vsega začetka član združenja. Odnos investitor - upravljalec (kabelski operater) in naročnik ureja Pogodba o izgradnji CaTV sistem Ptuj. Naročnik naroča izgradnjo individualnega priključka na CaTV sistem Ptuj pri investitorju (4 KS). Investitor zagotavlja kakovosten sprejem TV in radijskih UKV programov tet redno vzdrževanje antenskih napeljav in naprav. Naročnik se obvezuje združiti denarna sredstva za izgradnjo CaTV sistema in plačevati za redno vzdrževanje ter obratovanje CaTV sistema in pristojbine satelitskih programov. Tako pogodba posredno tudi opredeli lastništvo CaTV sistema. Leta 1995 je pričel veljati Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah, ki je bistveno posegel v programsko TV shemo. Sprejeta zakonodaja kabelskim operaterjem nalaga dolžnost, da morajo za vse radiodifuzne programe, ki jih prenašajo »po kablu«, pridobiti dovoljenje od lastnikov programov oziroma od pooblaščenih distributerjev. Preko Združenja kabelskih operaterjev Slovenije je za večino programov to že narejeno. Na osnovi tega zakona in Zakona o standardizaciji je bil v letu 1996 za CaTV Ptuj opravljen inšpekcijski pregled s strani Tržnega inšpektorata RS. Na CaTV Ptuj je možno spremljati 29 programov na osmih jezikovnih področjih. Novi programski svet oziroma Odbor za CaTV Ptuj bo moral, upoštevajoč zakonodajo in plačljivost TV programov (pay TV), izbrati med neplačljivimi programi in plačljivimi programi, ki so kodirani in se prenašajo v odprtem paketu (npr. EUROSPORT) in kodiranimi programi, ki se prenašajo v zaprtem paketu (npr. RANDEZ VOUS) Cena za prenos EUROSPORTA je 0,30 DEM mesečno na naročnika, cena za prenos RANDEZ VOUS-a pa je kar 15 DEM mesečno po naročniku. Plačevanje programov je tako ustvarilo nove stroške. Stroškom vzdrževanja, upravljanja in amortizacije se je pridružil še strošek avtorskih pravic. Mesečna naročnina za CaTv sistem Ptuj je 474 SIT na mesec (5,20 DEM) in je v povprečju 35% nižja, kot je za podobne kabelske sisteme v Sloveniji. Kljub temu se iz E3 ^/h^ca/i PRILOGA leta 1996 v leto 1997 prenaša 17 milijonov sredstev amortizacije, ki se bodo namenila za posodobitev CaTV sistema Ptuj. Po izračunih programsko finančne komisije pri Združenju kabelskih operaterjev Slovenije bi bile realne cene mesečnega vzdrževanja: 1991 3 1994 5 1997 9 2000 15 Takšen trend cen bo omogočil predelavo omrežij, ki bi tehnično omogočila možnost oblikovanja programskih svežnjev, tudi bolj kakovosten prenos signala in nove storitve. Za tak programski in tehnični napredek bo potrebno plačati njegovo ceno. Tako politika cen mora postati dolgoročni interes. Uporabniki moramo spoznati, da je to v našem interesu, da ni v redu misel, da za »čim manj dobiti čim več«. Sveta Mestne četrti Ljudski vrt in mestne četrti Center Ptuj sta na predlog novega odbora za CaTV Ptuj sprejela osnovne poslovne usmeritve za leto 1997 in do leta 2000. Te so: □ kakovostno vzdrževanje, obratovanje in upravljanje CaTV sistema, □ dokončanje II. faze izgradnje in pridobitev uporabnega dovoljenja, □ povezava CaTV sistemov v občini in širše (linkovska oziroma optična povezava), □ legalizacija TV programov v skladu z Zakonom o avtorskih in sorodnih pravicah (PAV TV), □posodobitev glavne postaje in omrežja (glavne povezave z optičnim kablom, zamenjava ojačevalnikov za prenos v frekvenčnem pasu do 450 oziroma 862 MHZ, prenosi v povratni smeri, ...), Leto Skupni stroški (DEM) Pristojbine (DEM) 0 0 1,5 4 25. APRIL / MALI TRAVEN 1997 □ ustrezno ureditev CaTV Ptuj v skladu z novim Zakonom o telekomunikacijah -ustanovitev ustrezne družbe - zavoda. Do statusnih sprememb je CaTV Ptuj v upravljanju mestnih četrti, □ lokalni program - oddaja kanala v najem in možnost vsakodnevnega oddajanja, □ aktivno sodelovanje z združenjem kabelskih operaterjev Slovenije. Na podlagi sprejetih usmeritev je potrebno pristopiti k izdelavi projektne naloge, ki bo strokovno opredelila razvojne možnosti CaTV sistema s ciljem posodobitve in obnove omrežja za še boljši signal in za uporabo omrežja za večnamensko rabo ter prodajo prostih kapacitet omrežja. Jože MAUČEC MESTNE ČETRTI PTUJ - LJUDSKI VRT - JEZERO - CENTER - PANORAMA - BREG • CATV ODBOR PTUJ LINKOVSKA POVEZAVA - PREDLOG PROGRAMA KKSPtui REPUBLIKA SLOVENIJA ministrstvo za znanost in tehnologijo UIMISTHV OF SCCMCt AMD TEO«OLOOV URAD ZA STANDARDIZACIJO IN MEROSLOVJE STANOAROS ANO METRCLOGV INSTITUTE Prt«ho»oi laDorMorlj' T(*4ny L«tx*i)Mry RTV Slovenija OB Oddajniki in zveze - razvoj 6l 000 Ljubljana, Kolodvorska ulica 2 CERTIFIKAT O USTREZNOSTI* CERTIFICATE OF CONFORMITV dograditve oz. $ : asa. ismmsj.. bdelek/sMem Kabelsfcodlirlbucijski siste* za radio in televizijo Ptuj, °oouctS»s!« is in Conioimay »nlh tj »*> Stančanstit a (Hher Ncvnatv* DocjmcnUs) zdelilnc , Odredba NH2A93015, dejavnost RTV OE Oddajniki in zveze rt»sCene«*abjssti ’ {,IRL RS »t. lk/91) OO Dfi It«.: Heport N* Dokumentacija o meritvah in preizkušanjih Je shranjena v lab. Oporne« pQ