»Kmetski list« sratnoti slovenskega kmeta. »Kmetskemu listu« se prav dobro pozna Radiceva hxvatska vzgoja. Poslusen in dovzeten njegov učenec je. Navzel se je njegovih manir. Najznačilnejša poteza Radiča kot politika je hujskanje in zabavljanje. Zabavljanje proti polcvarjeini gospodi je prva in glavna točka njegovega programa. Pokvarjene gospode mu ni dovolj. ¦»Kmet-siki Mst« bi se izneveril Radičevemu seljaokemu programu, ako bi pozabil na njegovo poglavitno tocko: na zabavljanje ,in psovanje. Zabavljanje protd pokvairjenii gospodd je v »Kmetsikem listu« na dnevnem redu. Kaj bi nepokvairjeni Albi-n Prepelmh, nepokvarjeni Ivain Pucelj in drugi nepokvarjeni bratci v Radiču počeli brez tega? »"Kmetskemu listu« pa ni dovolj zabavljanje proti pokvarjeni gospodi. Po zgledu svojega velikega vzoraika Radiča, ki Slovenoe kaj rad psuje s »kranjskimi magarci« im ki našemu -ljudstvu očita, da je skrivljeniih hrbtov in suženjskega duha, se ta list, ki se imenuje glasilo Slovenake kmetske strainke, s pswkami zaganja proti samemu kmetskemu ljud&tvn. Pogrdne besede proti slovenskemu kmetu. V svoji ištevilki od dne 28. septembra t. 1. piše ta list doslovno takole: »Večina slovenskih kmetov, ki je vodila SLS, se seveda za >politione sikoke dr. Korošca ne bo zmenila. Teim nesreenežom je vseeno, ali hodi dr. Korošec svojo pot, ali se veže z Bogom ali pa z vragom. Za nje je glavno, da jih na onem svetu ne bo »hudič« na ražnju cvrl. To pa se da prepreciti le, če glasujejo pri vsakih volitvah rza SLS. S tem glasovanjem so jim odpušoenii vsi grehi. ČUidno, zaikaij ti ljudje potem še hodijo k spovedi.« In na drugem mestu v isti številki piše: »Dober znak pa je, da je vendarle še 15.000 kmetov v Sloveniji (ki so oddali pri volitvah svoje glasove za takozvano kmetsko stranlko), ki znajo brati in misliti. Naloga teh je, da naiuče brati in misliti tudi svoje zaslepljene tovariše.« Sramotenje Cerkve in kmeta. Iz besed »Kmetskega lieta«, kd smo jih doslovno navedli, gleda vse globoko prezdranje slovenskega kmeta od straind samostojmih kmetijcev, sedanjih Radičevcev. To pre ziranje nas ne sme zaouditi, saj so kolovodje kmetijsike stranke po svojem mišljenju liberalci ali sooialni demokratje, v teh dveh istrankah pa je oholo preziranje kmeta udomaoeno. Za gospode okoli »Kmetskega lista« je slovenski kmet taiko zarukan in zabit in takšen moralni slabič, da vse njegovo življenje, zasebno in javno, vse njegovo delovanje in nehanje preivladuje strah pred vragom: »Samo da me na onem svetu ne bo hudic na ražnju cvrl«: to je po Kmetslkem listu« njegovo poglavitno geslo. Temu cvrenju na ražnju ine more dnugače uitd, kakor da pri voli+vah glasuje za SLS. Za »Kmetski list« slovenski kmefcaki narod ni marod poštenpikov in korenjakov, inarveč narod plašljivcev in elabioev, katoliška Cerkev pa je velika strašiMca, ki plaši svoje uboge vernike s hudičem in s ovrenjem na ražnju na ©nem svetu. Še več! Cerkev imu je velika barantavka z grehi. »Ti daj SLS svoj glas pri volitvah, 'jaz ti pa odpuščam grehe«: fakšna je po besedah samostojno-kmetijskega glasila katolišika Cenkev. »Kmetski ldst« je s tem pisanjem zopet dokazal, da je do zadnje niti svojega bistva iprešinjen z lažnjivim svobodo miselstvam iin s striupendm nasprotstvom proti katoliški Cerikvd. Ljudje, 'ki se upajo Cerkev tako isramotiti in grditi, niso katoličanii, tudi krdstjani ne. Kolovodje radicevizma m&d Slovenci naj bodo prepričani, da bodo to sramotenje slovenskega fcmetskega Ijudstva in ikaitoliške Cerkve pri prihodnjdh volitvah drago placali. Ne (vemo, ali jih bo tna onem svetu hudič na ražnju cw3, in tega jim tudi ne želimo. Ne bo pa izostala kazen za njihovo predirzno zanioevanje slovenskega kmetskega Ijudstva in kataldške Cerkve. Ta kazen bo v tem, da jih bodo volitve kakor na ražnju scvrle, da jih ne bo ostalo — nič večl