PRIPRAVLJAMO NOV STATUT V OBČINIIN MESTU Pregleden in jedrnat dokument Pred naml Je osnutek atatuta občlne In tudl oanutek atatuta meata LJublJane. Iz pregledne obrazlotltve Je razbratl, da ata blla aadaj veljavna atatuta aprajata prad osmiml letl. Sprejeta ata blla ša v čaau, ko smo ponoano gledall na uatvarjeno In brezskrbno mlallll na prlhodnoat. Z zadovoljatvom amo aa hvallll, da amo v občlnakl atatut zaplaall 292 članov pa čaprav amo preplaall pol alovanaka 'uatave In ša koplco čla-nov Iz raznlh zakonov. Tokrat je statutarna komisi-ja odločila povsem-drugače; statut naj bo pregleden, jedr-nat v izražanju in opustiti je treba vsakršno odvečno po-navljanje določil iz področij, ki jih urejajo ustava ali za-koni. V zadnjih letih so bili v naši samoupravni družbi sprejeti nekateri sistemski zakoni s področja splošne ljudske obrambe in družbene samo-zaščite, urejanja prostora, var-stva okolja in kulturne dediš-čine ter družbenega sistema informiranja in drugi. Tudi v Ljubljani so nastale v prete-klih letih marsikatere organi-zacijske spremembe na po-dročjih samoupravne organi-ziranosti. komunale: energija. voda in mestni promet, ureja-nje okolja, drugačna je delitev dela pri družbenih dejavno-stih pa tudi Zavod za izgrad- njo Ljubljane smo ustanovili. No, ta zavod nam zaenkrat prinaša več težav kot koristi. Iz občin so prišle razne službe pod skupno streho ZIL, ki se nikakor ne morejo uskladiti, kot rogovi v vreči, pa še cena za njihove storitve je večja kot smo je bili vajeni doslej. Ko je komisija za statut končala delo na osnutku jo smemo pohvaliti. da je prejš-nji statut skrčila kar za 140 členov. Najbrž je temu botro-val sedanji čas, ko vse bolj spoznavamo, da so pridne ro-ke, znanje in preudarne odlo« čitve vse bolj pomembne za naš razvoj. In da nismo boga-ta dežela, da pa sta racionalna organizacija in produktivno delo ter odgovornost temelj družbenega in osebnega na-predka. Vse to je želela statu-tarna komisija upoštevati pri sestavljanju osnutka statuta. Ni se ji povsem posrečilo. Premalo je še prisluhnila živ-ljenju v krajevnih skupnostih. Tudi nekaj napak se je pri-kradlo v osnutek npr. v 43. členu in še kje. Ko bodo delovni Jjudje in občani razpravljali o osnutkuj čas razprave je do 15. januarja prihodnje leto, bo komisija vesela vsakega prispevka za spremembo ali dopolnitev ob-činskega in mestnega statuta. Pa tudi pikre pripombe bo sprejela v dobro. Iz obeh statutov, mestnega in občinskega je čutiti, da šele oba statuta predstavljata ne-deljivo celoto samoupravne organiziranosti za vse delovne ljudi in občane Ljubljane pa tudi za tiste, ki za^časno delajo v Ljubljani. Zato se že danes kaže potreba po natisu obeh statutov v isti knjižici, da bo vsak občan občine vsaj tako dobro seznanjen z mestnim kot zobčinskim. Z občino in mestom mora-mo samoupravno organizira-no upravljati prav vsi; to naj omogoči statut, od nas je pa odvisno, če smo to pravico in dolžnost izkoristili. Albin Vengust