»Domovhia« ne more porikriti svojih taj- nih naklonjenosti za opice, ker mnogokrat piše o njih. Saj pa opice to tudi zaslužrjo kot »pracledi« čioveškega rodu, DarwinHaeekiov krivi nauk uči, da človeški rod izhaja is opičjega. Ker je ta nauk »Domovini« pri srcu. zato čestokrat objavlja take reči, ki bi mogle biti v prid temu izmišljenerau nauku ter preproste ljudi sprijazniti z vzvišeno mislijo opičjega pokolenja. V zadnji številki hoče »Domovina« svoje bralce prepričati, da imajo tudi opice svoj jezik. Pa še kakšen! V začetku svojega sestavka o opičjem jesiku zabeležuje ta »napredni« podeželski list vprašaxije nekega nemškega učenjaka, ali morda človeška govorica ne izvira iz govorice živali. V pritrditev temu vprašanju »Domovina« tako zaključuje svoja izvajanja o opičjem jeziku: »Na zernlji živi še sedaj vrsta divjih človeških plemen, ki tudi ne znajo več kakor s čudnimi goltanskimi zvoki izražati priproste pojme svojega vsakdanjega življenja.« »Domovina« je v svoji občudovanja vredn: znanstvenosti ostala dolžna svojim bralcem imena vsa- nekaterih iz »vrste divjih človeških plemen«, kojih govorica obstoja samo v proizvajanju »čudnih goltanskih zvokov«. Pomilovanja vredni bralci, ki morajo »goltati« takšno modrost ter se dati pitati s takšno napredno omiko! »Kmetski list« očita 18. januarja našim kmetorn licemerstvo, radi česar je med nji- mi tu in tam zamrl naravni čut za pravo in nepravo ter se je človek začel polagoma vdaiati valu nemopale na gospodarskem, kult ^nem in političnem polju. Naj gre, tako moralizuje ta papirnati kmetijee, za čisto neznatno prodajanje jajc, malin ali kakega še bolj skromnega predmeta, ali pa za veliko dobavo lesa, krme ali česa drugega, vedno se ial le prerado zgodi, da ku- pec ne dobi tega, za kar se je domenil. »Kmetski list« torej očita kmetu lažnivost in krivičnost pri prodaji njegovih pridelkov. Ali ne bi ta čudni »kmetski« časopis storil bolje in ravnal pravičneje, če bi si malo bolj ogledal kupca kmetijskih pridelkov? Kako pa postopajo mesarji, prekupčevalci in razni kupci s kmetom? Ali mu nudijo pravično ceno? Tu bi bilo mesto, da se »Kmetski list« iznebi svoje moralne pridige. Zakaj to so tisti ljudje, ki je v njih le premnogokrat zamrl naravni čut za pravo in nepravo in ki jih je zajel val nemorale, ker iztiskajo iz kmeta njegove pridelke po najnižji, včasih sramotni ceni. Kdaj pa so se kmetje »Kmetskemu listu« tako zamerili, da jih obsipuje s tako neutemeljenimi očitki ter jih obtožuje hinavstva in klečeplaškega licemerstva? To se je zgodilo 11. decembra, ko so slovenski kmetje pri volitvah odklonili laži-svobodomiselno in naprednjaško JNS-kmetijstvo. Da so prav storili, to dokazuje pisanje »Kmetskega lista«.