Km LUKA KOPER Glasilo Luke Koper št. III, maj 1995 Politika kakovosti Kakovostne storitve Luke Koper so pogoj za naše dolgoročno uspešno trženje, pridobivanje kupcev, njihovo zadovoljstvo in zaupanje v naše delo. Zato si vsi delavci Luke Koper v procesu izvajanja luških storitev prizadevamo za doseganjestoritev brez napak, ob pravočasni izvedbi in po konkurenčnih cenah. Naš poslovni proces obvladujemo s stalnim sistematičnim izboljševanjem kakovosti našega dela, s predanostjo in zavzetostjo vseh vodilnih struktur in sodelovanjem slehernega delavca. Osnovni cilj vseh funkcij v podjetju je izvajanje kakovostnih storitev, ki zadovoljujejo potrebe in pričakovanja kupcev, zahteve standardov ter hkrati zagotavljajo našo poslovno uspešnost. Z uvajanjem sistema kakovosti zagotavljamo racionalno notranjo organiziranost, večjo produktivnost in zmanjševanje stroškov zaradi nekakovosti dela. Celovito kakovost našega poslovanja usklajujemo z mednarodnimi standardi, novimi zahtevami kupcev, razvijajočo se prakso in s stalnim sistematičnim primerjanjem naših storitev z najboljšimi pristanišči. Visoko raven kakovosti naših storitev uresničujemo: - s ponudbo in izvedbo storitev, ki ustrezajo pričakovajem kupcev - z usklajevanjem in doseganjem ciljev kakovosti z vsemi ostalimi plani podjetja - s prilagodljivostjo in odzivnostjo na zahteve kupcev izboljšujemo našo konkurenčnost - z vzpostavljanjem celovitega sistema kakovosti, ki jamči visoko raven kakovosti naših storitev - z vzpostavljanjem informacijskega in komunikacijskega sistema, ki omogoča vsem zaposlenim jasno razumevanje pomena in razlogov uvajanja celovitega sistema kakovosti - zdoslednim uresničevanjem določil Poslovnika kakovosti in ostalih dokumentov sistema kakovosti - s sodelovanjem vseh delavcev pri ugotavljanju in odpravljanju napak v procesu - s konstruktivnim sodelovanju pri izvirnih programih za izboljšanje in dvigovanje nivoja kakovosti - s sistematičnim izobraževanjem, usposabljanjem, motiviranjem in nagrajevanjem vseh zaposlenih za kakovost dela - z rednimi internimi presojami kakovosti spodbujamo in zagotavljamo učinkovitost izvajanja celovitega sistema kakovosti Glavni direktor LUKE Koper Bruno Korelič Iz vsebine: Stran 2: Kam in kako z odpadki v Luki Koper Stran 3: Kakovost dela - ključ do uspeha Stran 4: Na kratko IVIHiim tr è Kam in kako z odpadki izvajanjem projekta smo dosegli, da lahko obstoječo deponijo časovno podaljšamo od sedanjih pet let na 25 let. Med tem časom moramo razmišljati o novi lokaciji deponije, ki bo ustrezala vsem predpisom. To pa pomeni dodatne stroške za odstranjevanje odpadkov, saj po sedanjih cenah v Sloveniji stane kubični meter deponijskega prostora približno 200 DEM, kar pomeni za kratkoročno obdobje velik finančni strošek. Iz vsega navedenega sledi, da bomo morali v bodoče z odpadki ravnati bolj racionalno, predvsem pa z deponijo. Začeti bo treba razmišljati tudi o lokaciji nove deponije, ki bo ustrezala zakonodaji in ne nazadnje, povzročitelj bo moral plačati ekonomsko ceno za odstranitev. Za informacijo naj dodamo, daje v Avstriji ekonomska cena komunalnih odpadkov 2.500 Asch na kubični meter. Kaj to pomeni za količine odpadkov, ki jih ustvarja Luka ni potrebno posebej poudarjati. Janez Arzenšek Odpadki in deponija odpadkov tj Luki Koper Z razvojem in širjenjem dejavnosti Luke, seje tudi povečal asortiman odpadkov. Vse ostrejša zakonodaja na področju odpadkov zahteva več reda in ekološke osveščenosti. Iz tega razloga - vračanje uporabnih odpadkov kot sekundarne surovine - možnost obdelave odpadkov za nadaljnjo uporabo - deponiranje neuporabnih odpadkov Da bi lahko uporabljali še nadalje isto deponijo, smo izdelali projekt "Gospodarjenje z odpadki v Luki Koper". Projekt temelji na naslednjih izhodiščih: - zmanjšanje nastajanja odpadkov - zbiranje odpadkov ločeno so vse pogostejši pregledi naše deponije odpadkov (smetišče) s strani inšpekcijskih služb. Na osnovi teh ogledov smo urejali deponijo v skladu z izdanimi odločbami in zapisniki, vendar dokončna rešitev ni možna na tej lokaciji. Končna rešitev pomeni uporabno dovoljenje za deponijo odpadkov. Uporabno dovoljenje je možno dobiti samo takrat, ko je zadoščeno vsem zakonskim predpisom, to pa na dani lokaciji ni možno, oz. je prevelik finančni zalogaj. Projekt nam omogoča pluradno uporabo sedanje deponije. Projekt je pregledal tudi republiški sanitarni inšpektor in ni imel pripomb. Z doslednim Kakovost Kakovost dela - ključ do uspeha Dabi v Luki Koperpovečali kakovosti dela, seje vodstvo podjetja odločilo, da uskladi poslovanje Luke Koper z zahtevami mednarodnih standardov ISO 9000. Ureditev poslovanja po teh standardih ima za vsako podjetje vsaj dva pomena: - potrditev in utrditev položaja na trgu - ureditev poslovanja znotraj "ograje" podjetja S tem se v poslovne procese podjetja uvaja funkcija kakovosti na vseh nivojih in ne samo pri neposrednem izvajanju storitev. STANDARDI ISO 9000 Standardi serije ISO 9000 so organizacijsko -vodstveni standardi, ki predpisujejo model organiziranosti in sistemov za zagotavljanje kakovosti v podjetju. Serija standardov ISO 9000 ne definira eksplicitno način vodenjakakovosti, saj je za doseganje največje učinkovitosti bistveno, da je sistem prilagojen za aktivnosti, ki jih podjetje izvaja in ustrezen za proizvode in storitve, kijih ponuja na tržišču. Model lahko uporabljajo vsa podjetja, tako proizvodna kot storitvena, ne glede na velikost. Z ustreznim izborom modela se zagotovi kakovost storitve s kontrolo skozi celoten proces dela in ne samo s končno "KAKOVOST JE USTREZNOST kontrolo, ko je za kakovost že prepozno. ZAHTEVAM POSAMEZNIKA" SISTEM KAKOVOSTI Zagotavljanje kakovosti je možno doseči le z vzpostavitvijo ustreznega sistema, ki mora biti dokumentiran. Smisel sistema je v tem, da se obstoječi način dela uskladi z zahtevami standarda. Za vodstvo je pomembno, da s sistemom dobi zelo jasen in popoln pregled nad delovanjem vseh funkcij v podjetju in s KAJ JE KAKOVOST ? Ko se pogovarjamo o kakovosti, se nam večkrat postavlja vprašanje, kaj pomeni beseda kakovost, oziroma kaj kakovostje. Za kakovost obstajajo različne razlage in definicije. Na splošno imamo ljudje različne poglede na to v odvisnosti od naših interesov razumevanja in vloge. V poslovnem svetu, ki temelji na odnosu med kupcem in dobaviteljem, je obveljala poenostavljena definicija: Za to poenostavljeno definicijo pa se skrivajo velik napori, ki jih mora podjetje vlagati v stalno ugotavljanje potreb uporabnika in njihovo izpolnjevanje. Le zadovoljen uporabnik je garancija za trajno povpraševanje po naših storitvah, širitev tržišča in povečevanje dobička, kar je glavni cilj vsakega podjetja. Cilji podjetja morajo biti poznani vsem zaposlenim predvsem pa mora vsak poznati in razumeti kakšnaje vloga pri doseganju teh ciljev. Za kakovost je odgovoren vsak na svojem delovnem mestu v celoti pa najvišje vodstvo podjetje. V ta namen je glavni direktor definiral politiko kakovosti, ki se mora izvajati na vseh nivojih, vkolikorželimo doseči zastavljen cilj — zagotavljanje kakovosti naših storitev. Na kratko EXPRESS NOVICE HAMBURG Na luškem področju Rotterdam-Hamburg je konkurenca medlukami vedno večja. Povezava Hamburga z daljnjim vzhodom postaja vse bolj vprašljiva. Med tem ko so se ladjarji v preteklosti zavestno odločali za Hamburg kot luko za daljnji vzhod, se sedaj odločajo za Rotterdam in še za dve evropski luki TRST Trst je sicer povečal skupni promet 1994 od 6,15 mio ton v letu 1993 na 6,178 mio ton. Povečanje gre predvsem na račun vojne na Balkanu in na zato uveden Ferry promet preko Trsta. Tradicionalni promet kontejnerjev in generalnega tovora pa se je zmanjšal. Medtem ko v skoraj vseh evropskih lukah beležijo povečanje kontejnerskega prometa, je Trst doživel zmanjšanje od 6% na 146.129 TEU. CHRYSLER izvaža preko Donave Dne 17.2. 1995je prispela prva pošiljka od 105 Chrysler avtomobilov proizvedenih v Avstriji v Kelheimsko luko. Avtomobili so prišli iz Dunaja po naročilu firme Harms, tako da naj bi bil ta transport začetek kooperacije na Donavi. Harms je v preteklem letu v Kelheim investiral 7,5 mio DEM. V letu 1995 pričakuje Harms promet okoli 20.000 vozili, predvsem Chrysler iz Graza in Suzuki iz Madžarske. Srednjeročno pa računa Harms na promet 50.000 vozil preko luke Kelheim. tem bistveno lažjo možnost uvajanja izboljšav v smislu večje učinkovitosti. Zato mora biti naloga vsakega vodje, ne glede na nivo vodenja, da si skozi uvajanje sistema kakovosti ustvari popoln pregled nad delovanjem področja, za katerega je odgovoren. Za vsakega zaposlenega pa je sistem kakovosti motiv in potrditev dobrega dela. CERTIFIKAT KAKOVOSTI Vsako podjetje, ki ima vpeljan sistem kakovosti dobi potrdilo o zagotavljanju kakovosti, ki ima mednarodno veljavo. Certifikatje neodvisen dokaz, da podjetje razpolaga z organizacijskimi, tehničnimi in kadrovskimi viri, ki so za to potrebni. Danesje v svetu že več kot 50.000 podjetij s certifikatom, v Sloveniji okoli 60. Lahko rečemo, da ni pomembnejše firme, ki še ni pridobila certifikat ali se za to pripravlja. » PREDNOSTI, KI JIH PRINAŠA SISTEM KAKOVOSTI Sistem kakovosti prinaša številne prednosti, kijih lahko delimo na notranje in zunanje, vendar so med seboj tesno povezane: -pravilna definiranost kakovosti storitve -znižanje stroškov zaradi neustrezne kakovosti -sistematsko odkrivanje in odpravljanje napak v poslovnem procesu -povečanje produktivnosti v vseh fazah priprave in izvedbe storitve -znižanje stroškov kurativnega vzdrževanja delovnih sredstev -motivacija in pripadnost zaposlenih na vseh nivojih -zaupanje strank v podjetje s certifikatom -večja konkurenčna sposobnost na trgu -zmanjšanje vhodne kontrole in stroškov z izborom primernih dobaviteljev in dogovori o kakovosti -učinkovita podpora odnosov z javnostjo (večanje ugleda) Zgoraj naštete prednosti so dovolj velik motiv, da vodstvo podjetja, projektni team, ki mu je bila zaupana tehnična izvedba projekta in vsi nosilci posameznih aktivnosti zastavijo vse potrebne sile, da se projekt realizira kljub velikim naporom, ki bodo za to potrebni. Edi Markič Luški glasnik je glasilo Luke Koper. Izdaja: Luka Koper; produkcija: SPEM. Glasilo je brezplačno in je namenjeno internemu komuniciranju.