Naš list. (Dopis z Štajerskega.) Zadnji čas se slišijo med nekaterimi ucitelji tuintam opazke, da nUčiteljski Tovariš" ne zadošča popolnoma svoji nalogi. Najbolj se baje pogrešajo aktualni uvodni članki. Recimo, da je nekaj resnice na tem, a vprašajmo se: kdo je kriv? Nekateri zvračajo vso krivdo na urednika, češ, na njegovi skrbi naj bo, da je list dobro urejevan in vstreza vsem zahtevam časa. Seveda, da bi se gotovo zgodilo (kaj ne g. urednik!*) ko bi ta itnel samo to urejevanje na svoji skrbi. Vem pa, da ima iste skrbi s šolo kakor mi, vemo, da se mora mučiti po 5, 6 ur na dan v zaduhlem šolskem zraku kakor mi-, zraven tega ga pa Se najbrž čakajo instrukcije, razne seje itd. Očividno je, da on sam ne more vse svoje pozornosti in T»eh svojih duševnih moČij obrniti do lista, kakor bi bilo treba. Sicer pa stoji na glavi našega lista »Glasilo avstrijskega jugoslovanskega učiteljstva". Nakako nelogično se mi zdi, zahtevati od g. urednika, da naj on polni predale ,,Učiteljskega Tovariša" sam! Vsakizmed nas ima iste dolžnosti kakor gosp. urednik t. j. skrbeti za dobre uvodne članke. Tisti pa, ki zabavljajo Črez list in še morebiti naročniki niso, dajo si sami po zobeh. (Naj se ne misli, da hočein gosp. urednika zagovarjati, ker ga še osebno niti ne poznam.) Od uglednega tovariša sem slišal nekaj besed, kako naj se uredijo razmere pri ,,Učitelj. Tov." Naj se izvolijo tiije (ali štirje), poduredniki, za štajerske, kranjske, istrske in koroške razmere, tako, da ostanejo g. uredniku samo uvodni članki. Pa tudi vsako društvo ima v svoji sredi gotovo enega, kateri bi se zavezal vsaj vsak mesec po en članek spisati za naš list. G. urednik ne more poznati n. pr. stajerskih, goriških in istrskih razmer in potreb, zato tudi ne more pisati o njih. In vendar bi bilo to potrebno. Iz teh dežel citamo navadno le drustvena poročila, clankov pa ne, ker je med učiteljstvom preveč malobrižnosti in vse zahtevajo od urednika samega. Kaj takega bi se smelo zahtevati od popolnoma prostega, neodvisnega, z dobvo plačo nastavljenega urednika. V razmerah pa, v katerih je vsak učitelj-urednik, pa stori naš urednik dovelj, le učitelji somišljeniki storimo premalo!! Prosim, da se še kdo v tej zadevi oglasi! I. U. *) Res je tako. TJredn.