GrosuPlJe (centrala) sP 908 NRŠ KRAJ 1998 352(497.4 Dobrepolje) 1 199B0013, UOLITUE cotim V Ss INFORMATIVNO GLASILO OBCINH 1)0 B K L P OLJ L letnik IV LOKALNE VOLITVE '98 Pred nami so druge lokalne volitve, na katerih bomo izbrali župane in člane občinskih svetov. V zadnjih štirih letih smo uspešno izvedli tudi dva referenduma in predsedniške ter državnozborske volitve, vendar je delovanje lokalne skupnosti, z županom in občinskimi svetniki na čelu, gotovo tisti del življenja občanov, ki ni najmanj nepomemben. Menim, da je prav, da poleg nekaj besed o samih volitvah in vlogi volilnih organov napišem še nekaj besed o delovanju lokalnih skupnosti. Idealno bi bilo, da bi prebivalci lokalne skupnosti vse odločitve o lokalnih zadevah sprejemali neposredno, vendar je jasno, da je to v sodobni lokalni skupnosti nemogoče, ker so potrebe, ki se v njej zadovoljujejo, preveč raznovrstne in zapletene, da bi o njih odločali vsi občani. Zaradi tega je sprejemanje vseh ali večine odločitev, ki se tičejo lokalne samouprave poverjeno različnim organom lokalne skupnosti, ki izvršujejo različne funkcije. Najpomembnejše odločitve v lokalni samoupravi sprejema predstavniško telo-občinski svet, kot tisti organ, ki je izvoljen s strani samih prebivalcev lokalne skupnosti in zato predstavlja njihovo voljo v največji meri izraženo skozi inštitut demokratičnih volitev. Predstavniško telo se praviloma oblikuje z volitvami, zato se navadno šteje za najvišji organ lokalne samouprave. Svet lokalne skupnosti (občinski svet) sprejema temeljne akte in druge odločitve, opravlja volilno, nadzorno in druge iajpomembnejše funkcije lokalne samouprave. Pri lokalni samoupravi gre za mnogo manjšo človeško skupnost od državne organizacije, v kateri so navadno možni tesnejši medčloveški odnosi in v kateri prebivalci ne uresničujejo splošnih interesov, temveč predvsem konkretne interese, ki se tičejo njihovega vsakdanjega življenja. Odnosi med volilci in njihovimi predstavniki bi morali biti mnogo tesnejši, mnogo pomembnejša kot na državni ravni bi morala biti zlasti vsloga posameznika ne glede na politično pripadnost. Zakon o lokalnih volitvah ureja volitve več organov, torej poleg volitev v občinske svete tudi volitve županov. Po zakonu o lokalni samoupravi so organi občine občinski svet, župan, po potrebi eden ali več občinskih odborov in nadzorni odbor. V zakonu so opredeljene naloge občinskega sveta, kot najvišjega organa odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine. Občinski svet predvsem sprejema statut občine, pa tudi odloke in druge občinske akte (občinski proračun in zaključni račun, prostorski plan . . .). Poleg funkcije odločanja opravlja tudi volilno in nadzorno funkcijo, v okviru katere nadzoruje zlasti delo odborov, župana in občinske uprave. Občinski svet se voli neposredno, na podlagi splošne in enake volilne pravice s tajnim glasovanjem. Temeljne naloge in pristojnosti župana so zlasti, da predstavlja, in zastopa občino, skrbi in odgovarja za izvajanje odločitev občinskega sveta in občinskih odborov in je varuh zakonitosti. Župan se voli neposredno, po večinskem volilnem sistemu. Po strokovni literaturi pripravila: Ana Burgar KAKO BOMO GLASOVALI? Približuje se datum 22.11.1998, ko bomo na lokalnih volitvah izbirali župana in člane občinskega sveta občine Dobrepolje. Ker Zakon o lokalnih volitvah daje pooblastila volilni komisiji za nadzor zakonitosti volitev, ugotavljanjem rezultatov in neposredno tehnično delo v zvezi z volitvami, nekaj besed o tem. Določena so bila volišča in imenovani volilni odbori, ki neposredno na voliščih vodijo glasovanje in ugotavljajo izid volitev. Pri njihovem delu so lahko navzoči zaupniki kandidatov in list kandidatov, ki predsednika opozarjajo na nepravilnosti. Imena zaupnikov kandidata oz. liste kandidatov sporoči predstavnik kandidata oz. liste občinski volilni komisiji najkasneje 5 dni pred dnevom glasovanja. Zaupnik je lahko le oseba, ki je vpisana v evidenco volilne pravice v občini. Volivci, ki so oskrbovanci domov za starejše občane in nimajo stalnega bivališča v domu in volivci, ki so na zdravljenju v bolnišnicah, lahko glasujejo po pošti, če to sporočijo občinski volilni komisiji najkasneje 7 dni pred dnem glasovanja. Za lokalne volitve ne veljajo določila zakona o volitvah v državni zbor, ki se nanašajo na glasovanje po pošti v tujini in na glasovanje pri diplomatsko konzularnih predstavništvih. Volivci, ki zaradi bolezni ne morejo osebno glasovati na volišču, kjer so vpisani v volilni imenik, lahko glasujejo pred volilnim odborom na svojem domu, če to sporočijo volilni komisiji najkasneje 3 dni pred dnem glasovanja. Volivci, ki so na dan glasovanja odsotni, lahko glasujejo pred tem dnem, vendar ne prej kot 5 dni in ne kasneje kot 2 dni pred dnem glasovanja, na posebnem volišču na sedežu občinske volilne komisije. Komisija je za dneva predčasnega glasovanja določila 18. in 19. november 1998, od 9. do 17. ure. Navodilo o načinu glasovanja za župana in člane občinskega sveta bo v skladu z določili zakona natisnjeno na vsaki glasovnici, glasuje pa se tako, da se obkroži zaporedna številka pred imenom kandidata (volitve župana) oz. tako, da se obkroži zaporedna številka liste, za katero se glasuje. Če želite dati posameznemu kandidatu z liste, za nadaljevanje na naslednji strani 119980013,VOLITVE 2 Naš kra Volitve '98 1998 katero ste glasovali, prednost, vpišete v prostor pri listi zaporedno številko kandidata z liste, ki mu dajete preferenčni glas (proporcionalne volitve za člane občinskega sveta). V kolikor nobeden od kandidatov za župa- na v prvem krogu ne bo dobil več kot 50 % glasov volivcev, bo še en krog volitev, ki bodo 6. decembra 1998. Predsednica OVK, Mojca Burgar, dipl. iur. Samo volitve so čas, ko lahko vsak izrazi svoje mnenje Mnogokrat tarnamo, da se vse odvija mimo nas, da na to in ono nimamo nobene odločitve. To je mnogokrat res, mnogokrat pa ne izkoristimo možnosti, ki se nam ponuja, da bi izrazili svoje mnenje ali svoje stališče. lja doseženi odstotek in kolikor odstotkov je dobila posamezna stranka, toliko svetnikov bo prišlo v občinski svet. V občinski svet bodo seveda prišli konkretni ljudje in ne stranka kar tako, zato je prav, da se vsi dobro prepričamo, kateri ljudje in kakšni kandidati so na posameznih listah. Tukaj je seveda nekoliko razlike od državnih volitev, kjer običajno kandidata še poznamo ne ali pa samo malo in se odločamo samo po imenu stranke. Naša občina To velja za vse javne sestanke, za pisanje v časopis itd. Tudi na takšen način se ne morejo izjasnjevati vsi občani. Resnično vsi polnoletni ljudje pa lahko izkoristijo institut volitev za izražanje svoje volje. Pravico voliti in biti voljen ima vsak polnoleten državljan, ki mu ni vzeta opravilna sposobnost. Pravico voliti v občini pa ima vsak polnoleten občan, ki ima v tej občini stalno volilno pravico. Nič nam ne koristi nergati in kritizirati, če naši prdstavniki niso po naših željah, nismo pa šli na volitve ali pa slabo izbrali. Mnogo premalo se zavedamo, da so pravi čas za izbiro pravih ljudi volitve. Za resnično verodostojno odločitev se bi morali udeležiti volitev res prav vsi. Samo tako bi bila resnično izmerjena prava volja volivcev in izbrani pravi predstavniki. Pred nami so druge volitve odkar je bila ponovno vzpostavljena nova občina. Ce bi lahko za prve volitve rekli, da ljudje še niso bili dovolj seznanjeni s kandidati in s pomenom njihove izvolitve in sploh še ne dovolj seznanjeni z delovanjem občine, pa lahko za letošnje volitve rečemo, da je zadeva že malo bolj pregledna in bolj jasna. Čeprav se bo utekanje občine v delo odvijalo še nekaj mandatov. Na volitvah 22. decembra bomo izvolili župana in člane občinskega sveta. Zupana se voli po večinskem sistemu, to se pravi, da se voli kandidata osebno z označitvijo številke pred njegovim imenom. Zmaga tisti, ki je zbral več kot 50 % glasov volivcev, ki so volili. Če se to ne zgodi v prvem krogu, je potreben še drugi krog. Člane občinskega sveta pa se v naši občini voli po proporcionalnem volilnem sistemu. To se pravi, da vsaka stranka kandidira za občinski svet celotno listo, v našem primeru 12 kandidatov. Voli se tako, da se obkroži številko pred kandidatno listo posamezne stranke, samih kandidatov pa se ne obkroža posebej. Po preštevanju se ugotav- ni tako velika, da se o vsakem kandidatu ne bi mogli prepričati, kdo je in za kaj se zavzema in predvsem, ali je pripravljen delati za skupni blagor. Prav je, da si kandidate dobro pogledamo in se prepričamo o njegovih sposobnostih in pripravljenostjo za delo. V občini se pri svojem delu srečujemo s čisto praktičnimi vsakdanjimi problemi. Tu ne gre za visoko politiko, gre za konkretno garaško delo, brez velikih teoretičnih idej, ki zaposlujejo državne politike. Prenašanje trenj iz države v občino je nesmisel in lahko zelo ohromi naše delo. Volitve so torej pred nami. 22. novembra se bo izbiralo naše novo vodstvo, vzemimo jih zares in izkažimo svojo voljo. Tudi i/ voljeni župan in občinski svetniki bodo ' lali z večjim veseljem, če bodo pieptic.ii da so bili izbrani od vseh občanov. Vsi se torej udeležimo volitev, tako, da se bo naša volilna udeležba približala 100 % in dokaži-mo, da si resnično želimo, da se bo naša občina razvijala in delovala v dobrobit vseh občanov, Zupan občine Dobrepolje Anton Jakopič SKLEP 0 DOLOČITVI VOLIŠČ ZA REDNE VOLITVE V OBČINSKI SVET IN REDNE VOLITVE ŽUPANA OBČINE DOBREPOLJE Na območju občine Dobrepolje se določi naslednja volišča in območja volišč: Št. in ime volišča Volilno mesto ° Območje ■ ijri Videm 1 Stara šola Videm Videm, Podgorica Videm 2 Stara šola Videm Mala vas, Podpeč, Bruhanja vas, Podgora Zdenska vas Gasilski dom Zdenska vas Hočevje Gasilski dom Hočevje Zagorica Gasilski dom Zagorica Predstruge Iskra Predstruge Predstruge, Vodice, Cesta Kompolje Gasilski dom Kompolje Ponikve 1 Osnovna šola Ponikve (razen h.št. 75b-84) Ponikve 2 DVZ Ponikve Ponikve - h.št. 75b-84 Struge OŠ Struge Četež pri Strugah, Kolenča vas, Lipa, Paka, Potiskavec, Pri cerkvi -Struge, Rapljevo, Tisovec, Tržič, Podtabor Predsednica OVK Mojca Burgar, dipl. iur. LOKALNE VOLITVE '98 LV-24 Seznam potrjenih kandidatur oz. list kandidatom po žrebanju Na podlagi 4. člena in drugega odstavka 64. člena Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 72/93, 7/94, 33/94, 61/95, 70/95 in 20/98) v zvezi z določbami 60. člena Zakona o volitvah v državni zbor (Uradni list RS, št. 44/92 in 60/95) je občinska volilna komisija občine: DOBREPOLJE sestavila naslednji O SEZNAM a) kandidatov za župana b) kandidatov za člane občinskega sveta v volilni enoti št. 1 Kandidati za župana so: 1. Ime in priimek: ALOJZIJ PALCAR Datum rojstva: 27.4.1962 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 39A Poklic: elektromehanik Delo, ki ga opravlja: vodja službe za vzdrževanje in evidenco premoženja Predlagatelj: Liberalna demokracija Slovenije O 2. Ime in priimek: IGOR AHACEVCIC Datum rojstva: 30.4.1962 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 22A Poklic: diplomirani inženir agronomije Delo, ki ga opravlja: komercialist Predlagatelj: Slovenski krščanski demokrati - SKD in Socialdemokrati Slovenije - SDS 3. Ime in priimek: ANTON JAKOPIČ Datum rojstva: 09.12.1951 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Podpeč ulica:Podpeč 30 Poklic: ekonomski tehnik Delo, ki ga opravlja: župan Predlagatelj: SLS Slovenska ljudska stranka 1 i....... Kandidatne liste za občinski svet I. Slovenski krščanski demokrati SKD 1. Ime in priimek: JANEZ PAVLIN Datum rojstva: 7.5.1969 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Ponikve, ulica: Ponikve 34 Poklic: diplomant na Fakulteti za strojništvo. Delo, ki ga opravlja: računalničar - organizator intormacijskih dejavnosti 2. Ime in priimek: JANEZ KRALJ Datum rojstva: 16.8.1941 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Podtabor, ulica: Podtabor 7 Poklic: mlinar. Delo, ki ga opravlja: kmetovalec 3. Ime in priimek: MARKO MAROLT Datum rojstva: 29.11.1970 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Zdenska vas, ulica: Zdenska vas 13 Poklic: diplomirani inženir elektrotehnike. Delo, ki ga opravlja: nadzorni inženir 4. Ime in priimek: IGOR AHAČEVČIČ Datum rojstva: 30.4.1962 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Videm, ulica: Videm 22A Poklic: diplomirani inženir agronomije. Delo, ki ga opravlja: komercialist 5. Ime in priimek: STANKO ŠKUL J Datum rojstva: 4.7.1957 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Zagorica, ulica: Zagorica 24A Poklic: inženir lesarstva. Delo, ki ga opravlja: direktor 6. Ime in priimek: BRANKO BRODNIK Datum rojstva: 4.8.1962 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Kompolje, ulica: Kompolje 55 Poklic: diplomirani inženir elektrotehnike. Delo, ki ga opravlja: zasebni raziskovalec 7. Ime in priimek: EDVARD POOORELC datum rojstva: 24.9.1937 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Podtabor ulica: Podtabor 10 Poklic: obrtnik. Delo, ki ga opravlja: upokojenec 8. Ime in priimek: JANEZ TOMŠIČ Datum rojstva: 12.7.1979 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Kompolje, ulica: Kompolje 21 Poklic: študent. 9. Ime in priimek: JOŽEF ZRNEC Datum rojstva: 15.8.1942 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Zdenska vas, ulica: Zdenska vas 51 Poklic: gozdar. Delo, ki ga opravlja: kmetovalec 10. Ime in priimek: STANISLAV ZABUKOVEC datum rojstva: 6.9.1961 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Bruhanja vas, ulica: Bruhanja vas 15 Poklic: varnostnik. Delo, ki ga opravlja: varnostnik 11. Ime in priimek: MARIJA ZNIDARŠIČ Datum rojstva: 12.12.1961 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Zagorica, ulica: Zagorica 49 Poklic: vzgojiteljica. Delo, ki ga opravlja: vzgojiteljica 12. Ime in priimek: MILAN CINOERLE datum rojstva: 3.9.1950 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Videm, ulica: Videm 41C Poklic: voznik. Delo, ki ga opravlja: voznik avtobusa II. SDS Socialdemokratska stranka SDS 1. Ime in priimek: STANE JAKIČ Datum rojstva: 15.10.1956 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Zdenska vas ulica: Zdenska vas 23 Poklic: lesni tehnik Delo, ki ga opravlja: samostojni podjetnik 2. Ime in priimek: FRANCI ZNIDARŠIČ Datum rojstva: 13.9.1958 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Kompolje ulica: Kompolje 74 Poklic:diplomirani obramboslovec. Delo, ki ga opravlja: direktor 3. Ime in priimek: DARKO MEDJA Datum rojstva: 29.1.1963 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Pri cerkvi ulica: Pri cerkvi 16. Poklic: gimnazijski maturant. Delo, ki ga opravlja: trgovski potnik 4. Ime in priimek: STANE GODEC Datum rojstva: 16.6.1938 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Cesta ulica: Cesta 28 Poklic: kmetovalec Delo, ki ga opravlja: kmetovalec 5. Ime in priimek: TOMAŽ BLATNIK Datum rojstva: 11.12.1954 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Predstruge ulica: Predstruge 69 Poklic: organizator dela Delo, ki ga opravlja: direktor 6. Ime in priimek: FRANCI ZNIDARŠIČ Datum rojstva: 14.5.1965 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 70 Poklic: orodjar Delo, ki ga opravlja: samostojni podjetnik 7. Ime in priimek: BOJAN ZGONC datum rojstva: 9.5.1949 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Ponikve ulica: Ponikve 95 Poklic: strojni tehnik Delo, ki ga opravlja: samostojni podjetnik 8. Ime in priimek: ANTON CIMERMAN datum rojstva: 10.9.1958 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Podpeč ulica: Podpeč 6 Poklic: orodjar Delo, ki ga opravlja: operate 9. Ime in priimek: MILOŠ MEt ILI: Datum rojstva: 4.3.1964 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 55 Poklic: trgovec Delo, ki ga opravlja: poslovodja 10. Ime in priimek: JOŽE HREN Datum rojstva: 29.3.1968 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE, kraj: Zagorica ulica: Zagorica 27 Poklic: lesni tehnik Delo, ki ga opravlja: domača obrt ) 11. Ime in priimek: ™ JOŽE PERKO Datum rojstva: 21.6.1965 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Zdenska vas, ulica: Zdenska vas 6B Poklic: strojni mehanik Delo, ki ga opravlja: vzdrževalec 12. Ime in priimek: ANTON TEKAVČIČ Datum rojstva: 15.1.1934 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Predstruge ulica: Predstruge 8 Poklic: mizar Delo, ki ga opravlja: upokojenec _r III. Liberalna demokracija Slovenije LDS 1. Ime in priimek: ALOJZIJ PALČAR Datum rojstva: 27.4.1962 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm, ulica: Videm 39A Poklic: elektromehanik Delo, ki ga opravlja: vodja službe za vzdrževanje in evidenco premoženja 2. Ime in priimek: JOŽE KI.UN Datum rojstva: 4.6.1964 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Podgora, ulica: Podgora 7 Poklic: ekonomski tehnik Delo, ki ga opravlja: materialni knugovodja 3. ime in priimek: JANEZ GAČNIK Datum rojstva: 2.3.1963 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Predstruge ulica: Predstruge 2 Poklic: strojni mehanik Delo, ki ga opravlja: samostojni podjetnik 4. Ime in priimek: REGINA RUČIGAJ Datum rojstva: 27.4.1953 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 94 Poklic: prodajalka Delo, ki ga opravlja: tinančni referent l\ Me in priimek: ZVONIMIR ZABUKOVEC Datum rojstva: 25.12.1948 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Cesta ulica: Cesta 56 Poklic: kapitan dolge plovbe. Delo, ki ga opravlja: poveljnik ladje 6. Ime in priimek: KONRAD PIKO Datum rojstva: 11.2.1933 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Cesta ulica: Cesta 5 Poklic: železničar Delo, ki ga opravlja: upokojenec 7. Ime in priimek: ZORICAMUSTAR Datum rojstva: 23.3.1953 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Kompolje ulica: Kompolje 36 Poklic: gostinski tehnik Delo, ki ga opravlja: samostojna podjetnica 8. Ime in priimek: JANEZ SKANTEL J Datum rojstva: 8.1.1966 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 42B Poklic: ekonomski tehnik Delo, ki ga opravlja: samostojni podjetnik 9. Ime in priimek: MOJCA NOVAK Datum rojstva: 8.10.1967 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 48A Poklic: diplomirani bibliotekar in sociolog kulture Delo, ki ga opravlja: vodja knjižnice, višja svetovalka 10. Ime in priimek: ALEKSANDRA ZALAR Datum rojstva: 18.3.1960 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Predstruge ulica: Predstruge 6 Poklic: pedagog Delo, ki ga opravlja: učiteljica 11. Ime in priimek: SLAVKO ZABUKOVEC Datum rojstva: 7.7.1949 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Cesta ulica: Cesta 54A Poklic: pleskar Delo, ki ga opravlja: receptor 12. Ime in priimek: JOŽE MU STAR Datum rojstva: 26.3.1953 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Kompolje ulica: Komplje 36 Poklic: avtoklepar Delo, ki ga opravlja: zavarovalni agent IV. SLS Slovenska ljudska stranka TSLS 1. Ime in priimek: KRISTINA EL SHAWISH Datum rojstva: 7.7.1947 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Ponikve ulica: Ponikve 10A Poklic: diplomirani inženir kemijske tehnologije Delo, ki ga opravlja: organizator izvoza 2. Ime in priimek: ALOJZIJ ERČULJ Datum rojstva: 13.2.1953 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Zagorica ulica: Zagorica 2A Poklic: diplomirani gradbeni inženir' Delo, ki ga opravlja: izvedbeni vodja projekta 3. Ime in priimek: ANTON RUS Datum rojstva: 23.7.1957 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Pri cerkvi ulica: Pri cerkvi 21 Poklic: gradbeni tehnik Delo, ki ga opravlja: tajnik občine 4. Ime in priimek: IVAN GRANDOVEC Datum rojstva: 14.12.1963 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Cesta ulica: Cesta 24 Poklic: predmetni učitelj Delo, ki ga opravlja: ravnatelj OŠ 5. Ime in priimek: JOŽE PUGELJ Datum rojstva: 15.1.1931 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Lipa, ulica: Lipa 15 Poklic: gostilničar Delo, ki ga opravlja: upokojenec 6. Ime in priimek: OLGA ZUPANČIČ Datum rojstva: 28.1.1951 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Kompolje ulica: Kompolje 115 Poklic: kmetica Delo, ki ga opravlja: delo na kmetiji 7. Ime in priimek: BOJAN NOVAK Datum rojstva: 2.9.1977 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 32C Poklic: študent. 8. Ime in priimek: FRANCI ADAMIČ Datum rojstva: 17.5.1963 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Podgora ulica: Podgora 17 Poklic: orodjar Delo, ki ga opravlja: vodja orodjarne 9. Ime in priimek: CVETKA TAVŽELJ Datum rojstva: 31.1.1963 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Hočevje ulica: Hočevje 9 Poklic: višja medicinska sestra. Delo, ki ga opravlja: glavna sestra 10. Ime in priimek: ANTONIJA PUGELJ Datum rojstva: 26.11.1943 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Videm ulica: Videm 41A Poklic: defektolog Delo, ki ga opravlja: upokojenka 11. Ime in priimek: MARIJA GAČNIK Datum rojstva: 4.5.1955 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Zdenska vas ulica: Zdenska vas 6A Poklic: ekonomski tehnik Delo, ki ga opravlja: vodja finančne službe 12. Ime in priimek: JANEZ ŠUŠTAR Datum rojstva: 15.12.1946 Naslov stalnega prebivališča: občina: DOBREPOLJE kraj: Podgorica ulica: Podgorica 9 Poklic: gimnazijski maturant. Delo, ki ga opravlja: komercialist V volilni enoti se voli 12 članov občinskega sveta. Glasuje se samo za eno (1) listo kandidatov. Volivec lahko da en preferenčni glas kandidatu, ki mu daje pri izvolitvi prednost pred ostalimi kandidati na listi, za katero bo glasoval. Volitve bodo v nedeljo, 22. novembra 1998. Občinska volilna komisija DOBREPOLJE Videm 35, 1312 Videm-Dobrepolje ČLANI: Ivan Vidmar, Franc Nučič, dipl. iur. NAMESTNIKI: Ema Sevšek, Mojca Kastelic, Jožica Grandovec PREDSEDNICA: Mojca Burgar, dipl. iur. NAMESTNIK: Borut Brezovar, dipl. iur. Kandidat za župana ANTON JAKOPIČ Z izkušnjami in pripravljenostjo za Qy q sodelovanje v drugi mandat ^-L^ ANTON JAKOPIČ (1951), ekonomski tehnik, Podpeč, dosedanji župan Občine Dobrepolje, kandidat za župana Kandidira ga SLS Podružnica Dobrepolje, na glasovnici zaporedna št. 3 Spoštovane volivke in volivci, dragi prijatelji! Minila so štiri leta prvega mandata, štiri leta uspešnega dela in utrjevanja svoje lastne identitete. Vsi vemo, v kakšnih dvoumnih okoliščinah se je rojevala nova občina. Nekateri naši občani niso verjeli, da bo ta občina lahko sploh živela in delala. Občina je začela iz nič. Brez svinčnika, brez telefona, sem se znašel sam sredi mrzle sobe sredi zime. To je bil zame velik iziv. Začeti iz nič, pa vendar nekaj narediti. Pričakovanja so bila velika, ljudje pričakujejo velikih del. Ni šlo samo za to, ali lahko kaj naredimo ali ne, šlo je za vzpostavitev delovanja občine, za pogoje dela, za to, da občina postane subjekt, ki je narejen za to, da dela za ljudi, da funkcionira. Opraviti je bilo treba delitvene bilance z dvema občinama, sprejeti statut in cel kup odlokov in predpisov, če hočemo, da občina normalno funkcionira. Teža tega dela je bila na županu in občinski upravi. Odločanje pa v rokah občinskih svetnikov. Dobre in usklajene odločitve svetnikov omogočajo lažje in uspešnejše delo uprave. Prepričan sem, da smo v naši občini našli pravo stopnjo medsebojne usklajenosti. To se vidi tudi v rezultatih. Za Dobrepolje ni vedel nihče, sedaj ve cela Slovenija, da je Do brepolje občina in da v njej prizadevno delamo. Delo župana v občini je še po- sebej izpostavljeno, saj deluje kot strelovod in vse informacije, pritožbe, slaba volja in pohvale se stekajo na njegovo glavo. Izluščiti iz vsega tega pravi konsenz za napredek pa je pri vsem tem bistveno. Gotovo sem delal pri svojem delu tudi napake, toda v delo sem se vrgel z vsemi silami in, ko gledam svoje predvolilne obljube, vidim, da nisem obljubljal preveč. Večji del je opravljen, čeprav včasih z velikimi napori. Naj vas spomnim res samo na glavne projekte: 1. Izgradnja vrtca in dozidava šole na Vidmu, ki je v celoti dograjen. 2. Povezava vseh vasi z asfaltno cestno povezavo, ki je tudi skoraj končan. V štirih letih smo asfaltirali več kot 26 km cest. Od tega približno 13 km v Strugah in 13 v Dobrepolju. 3. Obnovljenih je tudi okoli 10 km glavnih in sekundarnih vodov na vodovodu. 4. Izgrajena je mrliška vežica na Vidmu, v Strugah odkupljeno del zemljišča. 5. Sprejet je prostorski plan in PUP, in to za celotno občino. 6. Odkup zemljišča za novo komunalno deponijo, za nadaljnih 25 let in pri-četek gradnje nove deponije. Upam si trditi, da nismo izpustili niti ene možnosti, kjer bi lahko v občino pripeljali še kaj dodatnih sredstev. Poleg velikih investicij je bilo v občini vzpostavljeno, v mejah možnosti, normalno delovanje šole, zdravstva, kulture, športa, gasilstva, civilne zaščite itd. Bilo je izjemno naporno. Toda, ko vidim zadovoljne obraze, zadovoljnih ljudi, ki so začutili, da se da s skupnimi močmi narediti marsikaj, da se je vredno potruditi, sem zadovoljen. Vesel sem, ko vidim in srečujem ljudi, za katere za gotovo vem in mi tudi sami povedo, da mi pred štirimi leti niso verjeli, da bomo uspeli. Vesel sem, da znate ceniti delo, trdo delo, da znate ceniti jasno besedo. Vesel sem, ker vidim, da so dvomljivci in nergači, pa naj se skrivajo pod krinko kakršnekoli stranke, ostali v manjšini. De- la ne bo zmanjkalo, vedno se odpirajo nove potrebe, toda s skupnimi močmi resnim pristopom in delovno zavzetostjo, brez spletk, jih bomo skupaj rešili Trdno pa sem odločen, da nadalji.,.,.' mo naš razvoj s pravim tempom. Prepričan sem, da bom skupaj z izvoljenimi svetniki znal najti tisto pravo soglasje, ki je potrebno za nemoten razvoj občine. Gledam na občino kot celoto, v kateri se noben njen del ne sme čutiti zapostavljen. Pravi razvoj občine je mogoč ob trdnem sodelovanju vseh, ki jim je skupni blagor osnovno merilo. Zagovarjam trdno in usklajeno delovanje strank slovenske pomladi ob hkratni odprtosti za vse pozitivne pobude iz katerekoli strani. Imam svoje prepričanje, ki temelji na verski in slovenski narodni zavesti in ga nikoli nisem skrival, toda nikoli nikogar nisem zapostavljal zaradi njegovega prepričanja. Soočanje mnenj in iskanje skupnih točk Pf-^ nujno in neprestano. * Omejen prostor mi ne dovoljuje, da bi še obširneje spregovoril o svojem delu in programu. Moj program se v celoti po kriva s programom dobrepoljske podružnice Slovenske ljudske stranke, ki je objavljen na naslednji strani. Za njim stojim In ga ne bom ponavljal. Zavedam se da bo uresničljiv, če bom zanj našel čirn-večje soglasje vseh svetnikov in vseh vas, spoštovane občanke in občani. Tankočutno bom prisluhnil tudi pobudam drugih strank in posameznikov. S skupnimi močmi zmoremo vse, vsak posebej ničesar. Izpostavljam samo nekaj točk iz programa, ki bodo zahtevali veliko sredstev in resnično skupno odločitev. To je: - dograditev in adaptacija Jakličevega doma; - priprave in pričetek gradnje doma za ostarele; - priprava in izdelava načrtov za novo športno dvorano; - izvedba novih klubskih prostorov za upokojence; - vključitev novih vrtin in nadaljevanje obnove vodovoda; - kanalizacija in čistilne naprave; Vseh teh zahtevnih projektov v tem mandatu ne bo mogoče narediti do konca. Vsekakor je možno dograditi Jakličev dom, v tem sklopu najti večji klubski prostor za upokojence, pripraviti vso potrebno dokumentacijo za gradnjo doma za ostarele in pričeti z gradnjo in pripraviti vso dokumentacijo in najti ustrezne vire financiranja doma za ostarele in športne dvorane ob izvrševanju ostalih točk iz programa. Več o mojem programu in načrtih boste lahko izvedeli na predstavitvi 15.11. ob 11. uri v Strugah in 18.11. ob 19. uri na Vidmu. Seveda je vse odvisno od naše skupne volje, meni je ne manjka in če boste tako želeli bomo vse te in še druge projekte skupaj zastavili in izpeljali. Odločal bo vaš glas na volitvah, zato mi ga zaupajte. Anton Jakopič Trdno in složno stojimo za svojimi dejanji Spoštovane volivke in volivci ! Prvo mandatno obdobje na lokalnih ravneh se zaključuje, delajo se bilance ter načrti za naprej. Menimo, da je bilo v teh štirih letih narejenega zelo veliko, tako v dobrepoljski kot v struški dolini in da podobno sodite tudi vi občani. Druge lokalne volitve pa se naglo bližajo.V Slovenski ljudski stranki Podružnica Dobrepolje se trudimo svoje volil-ce seznaniti z načrti za prihodnje mandatno obdobje, kajti zavedamo se, da niso pomembne besede, ampak dejanja.Stranko tvorimo in delamo ljudje, posamezniki s svojimi načeli in interesi, vendar ob vedenju, da je politika neke vrste prizadevanje za splošni blagor vseh ljudi. Ne pritožujemo se čez slabe čase, smo ljudje dejanj, zmedenost seda-ga slovenskega političnega trenutka nas ne omaje v naši trdni odločenosti, da bomo še naprej zagovarjali in udejanjali osnovne programske temelje SLS, ki temeljijo na vrednotah in te črpamo iz naše vere, krščanske etike. Pred nami so vedno v ospredju ponos in ljubezen do Slovenije in naše ožje domovine, vseh vasi občine Dobrepolje, zagovarjamo pošteno delo in znanje, ki sta temelja osebne svobode in splošnega razvoja, predvsem pa se trudimo za strpno in kulturno sodelovanje z vsemi predstavniki drugih političnih strank. Spoštujemo pluralnost mišljenja, vendar se bomo v prihodnosti še bolj trudili za povezanost vseh strank desne oz. pomladne politične opcije, kajti to bi pripomoglo k jasnejši politični transparentnosti in večji operativnosti, dela v občini, kar v SLS- Dobrepolje vedno zagovarjamo. Ne strinjamo se z nesmiselnimi delitvami, ki razdvajajo pomladni blok na državni ravni in bi jih nekateri radi prenesli tudi v našo občino. Vedno pa ostajamo odprti za vse pozitivne pobude iz katerekoli smeri. Načrtov za prihodnje štiriletno obdob- je imamo veliko. Zavedamo se, da vseh ne bo mogoče realizirati, vendar dober gospodar razmišlja dolgoročno! V tem obdobju bo potrebno razmišljati, pripravljati določene zadeve, ki zahtevajo svoj čas priprave in katerih realizacija se bo udejanjala v tem in prihodnjem mandatnem obdobju. Pri tem tudi ne pozabljamo na omejena sredstva, kateri glavni vir so občinska proračunska sredstva. A volje in zagnanosti je v naših vrstah ogromno in nenazadnje dosedanji rezultati nam dajo moč in energijo, da si zastavljamo optimističe načrte. To so : • Spodbujanje podjetništva in drobnega gospodarstva, ob tem pa spodbujanje izgradnje podjetniške cone in iskanje primernih mest za gradnjo delavnic, dajanje ugodnih posojil; • Nuđenje pomoči kmetom v prehodnem obdobju, ko se Slovenija pripravlja za vstop v EU. Spodbujanje dopolnilnih dejavnosti in kmečkega turizma; • Pospeševanje drugih oblik turizma in pomoč turističnim društvom ter vkjučevanje v širše turistične projekte; • Sanacija in dograditev našega kulturnega hrama, Jakličevega doma na Vidmu; • Zgraditev mrliške vežice in parkirnega prostora v Strugah ter dokončanje okolice mrlibke vežice na Vidmu; • Prizadevanje za izgraditev doma za ostarele (ta projekt bi se vodil skupaj s Karitasom in iskali bomo sofinanciranje države); • Ureditev oz. pridobitev novih klubskih prostorov za upokojence; • V okviru ZD dograditev prostorov za lekarno in njeno odprtje se predvideva že v prvem letu novega mandata; • Dokončanje vseh še neasfaltiranih cest v občini; • Aktiviranje postopkov za športne pokrite in odprte objekte. Pri tem se bomo v tem mandatu še posebno zavzeli za ureditev športnih igrišč v vseh vaseh, v Strugah razširili športne površine z igriščem, za Videm pa se bo pričela pripravljati dokumentacija za novo športno dvorano. • Nadaljevanje sanacije vodovodnega omrežja na vseh tistih odsekih, ki so najbolj pereči in vkjučitev novih vrtin v sistem. V skladu z voljo krajanov se bomo zavzeli, da se oskrbijo z vodo tudi vasi Vodice, Tisovec in Ho-čevje; • Postopno urejevanje kanalizacije po vaseh.V tem mandatu se bodo na čistilno napravo priključile vasi Videm, Podgorica in Bruhanja vas, izvedle pa se bodo vse priprave za ureditev kanalizacije v Predstrugah; • Skrbeli bomo za dobro delovanje vseh šol in vrtca; • Posebno skrb bomo posvetili mladim, poskrbeli za prostore, kjer se mladi lahko kulturno družijo. Pri tem podpiramo dograditev Mladinskega centra na Vidmu, skupaj z župnijo Dobrepolje. Podpiramo zamisli, da se po posameznih vaseh javni prostori namenijo mladinskim dejavnostim; • V oviru možnosti si bomo prizadevali za utrditev osnovne družbene celice, to je družine; • Skrb za socialno stanje ostarelega kmečkega prebivalstva; • Skrb za naše podeželje, lepoto naših vasi in ohranitev kulturne dediščine. Pri tem se bomo zavzemali za obnovo znamenj in cerkva kot znamenj naše kulture in narodne idenditete, ureditev vaških središč posebno ureditev središča Vidma; • Podpora vseh kulturnih in športnih dejavnosti; • Podpirali bomo dokončanje skupne komunalne deponije in povečali prizadevanje za ekološko osveščenost krajanov; • Skrbeli bomo tudi zato, da bomo spodbujali vzdrževanje že realiziranih projektov. Vse to in še marsikaj bomo udejanjili, če nam boste zaupali svoj glas, kajti brez vašega soglasja v obliki podpore na volitvah, tega ne bo mogoče izvesti! Na kandidatni listi za občinski svet smo zbrani stari in mladi, ženske in moški, delavci in kmetje, upokojenci in še aktivni.Tenkočutno smo prosluhnili tudi željam in potrebam žensk, mladine in upokojencev in jih enakopravno vključili v naše skupno prizadevanje. Pridružili so se nam tudi ljudje, ki niso člani naše stranke, vendar so s svojim delom in ugledom dokazali, da zaslužijo naše in predvsem vašo podporo.Odprti smo za vsakega, ki mu skrb za skupni blagor nekaj pomeni. Trudili se bomo za čim boljšo povezavo z vami, prisluhnli vašim željam in potrebam, v občinskem svetu pa bomo podpirali pametno sodelovanje, se trudili za "pomladno" povezovanje, spod- NE IME STRANKE, VOLITE LJUDI Ko se kot član prvega občinskega sveta občine Dobrepolje oziram na prehojeno štiriletno delo v svetu pogosto pomislim na zgornji naslov. Občinski svetniki SLS - podružnice Dobrepolje smo bili v tem štiriletnem obdobju vedno pripravljeni na sodelovanje in pogovore s svetniki, četudi le ti niso imeli podobna mnenja kot mi. Sttpnost in pripravljenost na dialog v naših vrstah je gotovo veliko prispevala k uspešnemu delu občinskega sveta. Prepričan sem, da smo s svojim delom veliko prispevali k hitre- bujali sprejem vseh pozitivnih idej .vendar bomo ostali jasni, pokončni in odločni! Zaupajte nam vaš glas in tako podprite naše načrte ! Ne bomo vas razočarali! Nosilka kandidatne liste SLS Tina Shaivish - podružnica mu razvoju dobrepoljske in struške doline v času mandata. Vem tudi, da je k temu razvoju veliko pripomogel župan Anton Jakopič, ki je s trdo voljo odpiral še tako priprta vrata različnih ministrstev. Za letošnje volitve za člane občinskega sveta smo v stranki napravili korak, ki je pred vsemi strankami. Niti v eni stranki niso zbrali dovolj poguma, da za nosilca liste postavijo žensko. Naša lista kandidatov ima skoraj polovico mest zasedenih z ženami, v čemer tudi prekašamo vse ostali stranke. V SLS - podružnici Dobrepolje smo prešli od golih besed in fraz o pomembnosti vključevanja nežnega spola v politiko k dejanjem, saj se zavedamo pomembnosti enakopravnega zastopanja mnenj in idej žena in mož. Upam, da smo z našim dosedanjim delom in smernicami, ki se kažejo v izboru kandidatov za člane občinskega sveta, prepričali ne samo moške volivce, temveč tudi žene in dekleta. Naše delo v občinskem svetu bo še naprej temeljilo, na poštenju, krščanskem etosu, ki je dal temelje evropski civilizaciji, slovenstvu, trdni družini in ljubezni do domovine. Prepričan sem, da bomo tudi ob prehodu v tretje tisočletje znali tvorno sodelovati v svetu z vsemi ljudmi, ki dobro mislijo. Dobro pa vem, da ne znamo biti neprestani nergači, ki žele le podirati in s podtikanji blatiti | pehe občinske uprave ter vseh prebivalcev Dobrepolja in Strug Vabim Vas, da na volitvah glasujete za nas, ter obkrožite na glasovnici za župane številko tri (Anton Jakopič) in številko štiri, ki jo ima lista kandidatov SLS Že v naprej se Vam zahvaljujem za zaupanje. Ivan Grandovec Glasujte za listo SLS Dobrepolje Q Lista kandidatov SLS - Slovenske ljudske stranke 1. 2. 3. 4. 5. 6. TINA EL SHAWISH ALOJZ ERČULJ ANTON RUS IVAN GRANDOVEC JOŽE PUGELJ OLGA ZUPANČIČ 1947, Ponikve 1953, Zagorica 1957, Pri Cerkvi 1963, Cesta 1931, Lipa 1951, Kompolje dipl. ing. kem. dipl. gradbeni ing. gradbeni tehnik učitelj zg. in zem. upokojeni gostilničar kmetica tehnologije 7. 8. 9. 10. 11. 12. BOJAN NOVAK FRANCI ADAMIČ CVETKA TAVŽELJ TONČKA PUGELJ MARIJA GAČNIK JANEZ ŠUŠTAR 1977, Videm 1963, Podgora 1963, Hočevje 1943, Videm 1955, Zdenska vas 1946, Podgorica študent orodjar višja med. sestra upokojeni spec. vodja finan. službe komercialist pedagog SDS OO SDS DOBREPOUE Spoštovane občanke in občani! Na bližnjih lokalnih volitvah za člane občinskega sveta in novega župana Vas vabimo, da s svojo udeležbo in z glasom podpore naši stranki izrazite pripravljenost, da skupaj poskrbimo, za vsestranski razvoj naše občine. Prepričani smo, da nas boste volili, ker nas poznate iz našega dela in bivanja med vami, mi pa vam bomo vaše ZAUPANJE povrnili s svojim delom, ker želimo in hočemo delati v skladu z našim prepričanjem, da je samo gospodarsko razvita občina porok za boljši jutri. V času, ko politične stranke vsakodnevno spreminjajo zavezništva in si strankarske elite kujejo dobiček samo za svoj račun, na preživetje malega človeka pa pozabijo že dan po volitvah, lahko s ponosom pokažemo na našo stranko, ki ne pozablja na volilne obljube in dano besedo svojim volilcem tudi drži. Kakor do sedaj, se bomo tudi v prihodnje trudili, da bomo sledili potrebam kraja. Zavzemali se bomo za razvoj tistih gospodarskih dejavnosti, ki prinašajo veliko delovnih mest. Naša stranka ima v svojih članih in simpati-zerjih veliko gospodarskega znanja in ga je pripravljena z vašo pomočjo tudi uspešno uresničiti. Kakor smo do sedaj uspešno preprečevali, tako se bomo tudi v bodoče potrudili, da nas ne bo poleg požrešne in razsipne države, po nepotrebnem odirala še naša lastna občina. Predvsem je to pomembno sedaj, ko nekatere slovenske stranke, v skrbi za lastne koristi, neusmiljeno obremenjujejo žepe davkoplačevalcev in si s prekomernim zaposlovanjem v državni upravi plačujejo zvestobo svojih privržencev. Ker slovimo kot ena najdražjih občin, z eno največjih porab na prebivalca v državi in ker je po zaslugi razsipne vladajoče koalicije, ki nam vlada v naši državi, začelo primanjkovati denarja, se bojimo, da bomo glede na napovedi, ki že sedaj zbujajo skrb med trezno razmišljujočimi ljudmi in gospodarstveniki, morali sprejeti tudi enega najvišjih davkov na premoženje v državi. Zagotavljamo vam, da se ob vaši zadostni podpori naši stranki, to ne bo zgodilo. Socialdemokrati smo vredni zaupanja, ker imamo radi Slovenijo in nam ni vseeno, kaj se z njo dogaja ker držimo dano besedo ker vedno pošteno povemo, kar mislimo, da je treba povedati ker spoštujemo pravno državo in pravimo, da je zakon za vse enak ker verjamemo v znanje in marljivost Slovenk in Slovencev ker nismo pripravljeni na kompromise zaradi ozkih strankarskih interesov ker imamo voljo in znanje ker nikoli ne bežimo pred odgovornostjo ker smo zanesljivi ker pravimo, da je dovolj prodajanja megle in zavajanja ljudi ker pravimo,da ima vsakdo pravico vedeti, za kaj je država (občina) porabila njegov denar ker vedno plačamo svoje račune ker spoštujemo različnost in poudarjamo strpnost v iskanju skupnega ker znamo in zmoremo, ker vemo, kaj hočemo Upamo tudi, da boste dali svoj glas podpore tudi našemu kandidatu za župana Igorju Ahačevčiču, katerega skupaj s SKD kandidiramo in mu dajemo vso podporo, ker zaupamo v njega kot človeka širokih pogledov in nazorov. Prepričani smo, da naša občina potrebuje župana, ki jo bo sposoben na dostojnem nivoju predstavljati v vseh sredinah. Verjamemo v njega, v njegovo znanje, v njegov ugled pri vas in v širšem gospodarskem, političnem in kulturnem prostoru. Verjamemo v njegovo pripravljenost, da skupaj z nami vsemi ustvarimo napredno ter vsem ljudem prijazno občino. Zato smo prepričani, da boste v nedeljo, 22.11. 1998, na volišču obkrožili številko 2. Jože Zakrajšek, OO SDS Dobrepolje 10 Naš krai 1998 Kandidatna lista SDS za člane sveta občine Dobrepolje 1. STANE JAKIC ZDENSKA VAS 23 ROJ: 15.10.1956 OBRTNIK-PODJETNIK 2. FRANCI ZNIDARSIC KOMPOUE 74 ROJ: 13.09.1958 OBRTNIK-PODJETNIK 3 DARKO MEDJA PRI CERKVI 16 ROJ: 29.01.1963 TRGOVSKI POTNIK 4. STANE GODEC CESTA 28 ROJ: 16.06.1938 KMETOVALEC 5. TOMAŽ BLATNIK PREDSTRUGE 69 ROJ: 11.12.1954 OBRTNIK PODJETNIK 6. FRANCI ZNIDARSIC VIDEM 70 ROJ: 14.05.1965 OBRTNIK PODJETNIK 7. BOJAN ZGONC PONIKVE 95 ROJ: 9.5.1949 OBRTNIK-PODJETNIK 8. ANTON CIMERMAN PODPEČ 6 ROJ: 10.9.1958 ORODJAR 9. MILOŠ MEHLE VIDEM 55 ROJ: 4.3.1964 TRGOVEC 10. JOŽE HREN ZAGORICA 27 ROJ: 29.3.1968 LESNI TEHNIK 11. J0ZE PERKO ZDENSKA VAS 6 ROJ: 21.6.1965 ORODJAR 12. ANTON TEKAVCIC PREDSTRUGE 8 ROJ: 15.01.1934 MIZAR Moj cilj je kakovost, ne količina Spoštovane občanke in občani! Naj se vam na začetku tega pisanja nekoliko podrobneje predstavim. Rodil sem se 30. aprila, 1962. leta. Po končani osnovni šoli v Dobrepo-lju, sem šolanje nadaljeval v Ljubljani na Poljanski gimnaziji. Po maturi sem šel na služenje vojaščine, nato pa sem IGOR AHACEVCIC, skupni kandidat za župana strank SKD in SDS j se vpisal na Biotehniško fakulteto. Po končanem šolanju sem si pridobil naslov diplomiranega inženirja agronomije. Službeno pot sem začel v Kmetijski zadrugi Dobrepolje, kjer sem bil skoraj 10 let direktor. Sedaj sem že nekaj več kot dve leti član kolektiva Pekarne Blatnik, kjer delam na področju komerciale. Doma pa smo se v zadnjem letu zaceli ukvarjati z vzgojo sadik okrasnih rastlin in zelenjave. Toliko o poklicni poti. Kar zadeva družbeno udejstvovanje, moram povedati, da sem že od osnovne šole dalje član Kulturnega društva Dobrepolje, in pravzaprav eden tistih, ki smo ga v zadnjem obdobju postavili na noge. V domačem KD trenutno nimam več funkcije, saj je prav, da delo prevzemajo mlajši, sem pa predsednik Sklada za ljubiteljsko kulturo za področje občin Grosuplje, Ivančna Gorica in Dobrepolje. Poleg tega sem tudi član Planinskega in Turističnega društva Dobrepolje. Tudi s političnim delovanjem sem se že srečal, saj sem bil mandatar in pozneje član prve DEMOSOVE vlade v bivši občini Grosuplje. Sedaj sem član sveta občine Dobrepolje. S ponosom tudi povem, da sem bil aktivni udeleženec osamosvojitvene vojne za Slovenijo. Glede zasebnega življenja naj povem, da sem poročen in oče treh otrok. Po prepričanju sem kristjan in član stranke SKD. Nikoli pa nisem bil in nisem liberalec, za kar me vztrajno skušajo proglasiti dobrepoljski desničarski spletkarji. PROGRAM DELA Sedaj, ko smo se nekoliko podrobneje seznanili, preidimo na program dela, ki sem si ga zastavil kot bodoči župan naše občine. Občina mora skrbeti, kot veste, za urejanje nekaterih materialnih zadev in mora skrbeti tudi za duhovno-po-litično plat življenja naše skupnosti. Tako je razdeljen tudi moj program, ki ga bom skušal izpolniti v svojem mandatu, potem ko me boste izvolili za župana. Materialni del programa sem zajel v 6 točk: 1. UREDITEV VODOVODA Za vse občane zagotoviti zdravo pitno vodo. 2. VZPODBUJANJE GOSPODARSTVA - s pomočjo organizacije razgovorov in iskanja možnosti uvajanja lastne dejavnosti; ,j ' s pomočjo (svetovanjem) v začetnih fazah uveljavljanja dejavnosti; - s subvencioniranjem obrestne mere za kredite; - z vključevanjem v programe ministrstev; - s promocijo našega kraja in gospodarstva na sejmih; - kar zadeva kmetijstvo, ki je pomemben del gospodarstva naše občine, bo potrebno veliko storiti v smislu priprav na bližnjo prihodnost ne glede na to ali bomo postali člani EU ali ne. Ekonomske zakonitosti nas ne bodo obšle v nobenem primeru. 3. VARNOST PREBIVALCEV OBČINE Potrebno je poskrbeti za varnost na ib področjih življenja: - najprej poskrbeti za prometno varnost vseh udeležencev prometa, zlasti za naše najmlajše (jasno označiti šolske poti, zgraditi pločnik na Vidmu, utrditi bankine ob poteh....); - posvečati več pozornosti tudi ostalim ukrepom za zagotovitev varnega življenja (boj proti zasvojenosti); - gospodarske dejavnosti (obstoječe ali nove) ne smejo ogrožati našega okolja in zdravja; - požarna varnost - doseči dobro usposobljenost in organiziranost gasilski h društev. 4. UREJANJE VASI - asfaltirati (protiprašno zaščititi) bo potrebno še preostale poti skozi vasi; - urejati vaška središča s prijaznimi zbirališči in igrišči za vse, ki si želijo rekreacije (zlasti v večjih središčih) -STRUGE; - pristopiti k izgradnji mrliške vežice v Strugah; - urediti v teh centrih prostore za oglaševanje - oglasne deske; - in morda še kaj po potrebah prebivalcev posamezne vasi. 5. DOMOVI IN ŠOLE - pristopiti k izgradnji večje telovadnice v šoli ali športne dvorane; - posodobiti bo potrebno JAKLIČEV DOM (zlasti dvorano) in morda dokončati izgradnjo tega spomenika; - posebno pozornost nameravam posvetiti skrbi za naše najstarejše občane (posodobiti skupni dom v Ponikvah ali pristopiti k izgradnji novega nekje drugje v občini). 6. IZKORIŠČANJE NARAVNIH DOBRIN - ureditev odnosov s kamnolomom v Predstrugah; - izkoriščanje vodnih virov. Program za duhovno - politično delovanje občine sem prav tako strnil v 6 točk: 1. ODLOČANJE O KRAJU PRIBLIŽATI OBČANOM - to je bil eden glavnih ciljev (in morda celo najbolj smiselen) vzpostavitve novih - manjših občin. Ljudje moramo biti aktivno vključeni v odločanje o stanju svoje neposredne okolice, ne pa da o vsem tem odloča le en človek. 2. NE ŠIRITI OBČINSKE UPRAVE - zavzemal se bom za to, da se občinska in državna birokracija ne bi več širila, pač pa da se v odločanje vključuje vse več ljudi. Sedaj se dogaja, da na vseh nivojih in oblikah lokalne oblasti vedno srečujemo ene ljudi, kar že postavlja pod vprašaj našo demokratičnost. 3. PORABA DENARJA NA PODLAGI ZMOŽNOSTI - ne bom podpiral dodatnih obremenitev naših žepov (že sedaj smo ena najdražjih občin v Sloveniji), saj nam država že tako pobere preveč denarja, ki ga potem velikokrat nesmotrno troši; - ne bom skušal za vsako ceno uvajati splošnega samoprispevka, pač pa prispevke po posameznih sredinah za določene namene. 4. OBČINA MORA POSTATI BLIŽJA LJUDEM - en dan v tednu bom delal popoldan, da vam bom na voljo za pogovor, vprašanja, pritožbe...; - zavzel se bom za to, da vam ne bo potrebno za vse papirje hoditi v Gro- suplje; - za to da se bo čakalna doba za dokumente skrajšala; - obrtnikom, zlasti začetnikom, bom skušal pomagati pri zbiranju potrebnih dokumentov. 5. DOBRO STANJE DUHA IN TELESA - po vseh svojih močeh bom podpiral kulturno in športno - rekreativno dejavnost vseh prebivalcev naše občine. 6. ŽUPAN NI ABSOLUTNI VLADAR V KRAJU - pomemben pa. je kot povezovalec ljudi in organizacij v kraju, in je le upravljalec denarja davkoplačevalcev (torej vašega), ki ga ne sme izkoriščati za povzdigovanje in promocijo svojega lastnega imena; - absolutno pa ne bom podpiral zaposlovanja ene sorodstvene ali prijateljske linije v državne službe v okviru občine, pač pa mora vse to sloneti na strokovni osnovi; - službenega avtomobila ne bom uporabljal po lastni presoji za zasebne namene; - ne bom si drznil izplačevati vašega denarja za povišanje svoje plače, ne da bi vas (preko predstavnikov) o tem prej vprašal; - pri uveljavljanju skupnih ciljev posamezne vasi ali občine bom stal na vaši strani, razen če bi me s tem silili v kriminal ali kršenje zakonov; - do vseh občanov se bom obnašal enako; zlasti pa bom spoštoval dogovor o sodelovanju med obema pomladnima strankama - SDS in SKD - in če se zgodi, da bi prišlo do izigranja dogovora po moji krivdi, bom takoj ponudil svoj odstop. To so, spoštovane Dobrepoljke in Dobrepoljci, glavne točke mojega programa, ki ga bom skušal uresničiti v štiriletnem mandatu, ki mi ga boste zaupali na letošnjih volitvah. Uresničitev mojega programa pa je v veliki meri odvisna tudi od sestave oz. interesov občinskega sveta, ki ga boste prav tako izvolili vi. Pri vsem skupaj moramo namreč veliko pozornost posvečati negovanju demokracije, ne pa se za to besedo le skrivati in si z njo mazati oči. Če hočemo doseči vse to, gospe in gospodje, vas povabim, da gremo skupaj v novo tisočletje. To pa mora postati tisočletje miru, svobode, ljubezni in sodelovanja enakih ljudi. Igor Ahačevčič 12 Naš krai skd 1998 SKD OO SKD DOBREPOLJE-STRUGE Z(a) jasno besedo "V tebi mora goreti, kar želiš zanetiti v drugem" pravi sveti Avguštin. Tu so lokalne volitve za župana in člane občinskega sveta. Sedaj gre zares. Zato je tembolj pomembno, da v teh okoliščinah nastopimo z jasno besedo, kakor smo tudi začeli našo politično pot. Zelo uspešni smo bili na prvih lokalnih volitvah, voljo volivcev razumeli, jo vzeli na znanje ter v teh štirih letih veliko storili za napredek naše občine. SKD je MOČNEJŠA, kot ji kažejo zadnje raziskave javnega mnenja. Če bi bili res tako na tleh, se ne bi tako ukvarjali z nami. Z leve in desne pada po nas, ker eni in drugi vedo, da je tu podlaga za moč in napredek. Odgovor na to je samo trdna, enotna, pristna SKD, krščanska demokracija v resničnem pomenu besede, stranka vrednot, stranka kot nosilka novega drugačnega, stranka slovenskega srca, stranka, ki se zaveda ključnih problemov in ima na to pre-pričljive odgovore. Slovenski krščanski demokrati se zavedamo, da za izpolnitev povedanega ni več dovolj biti samo proti, ampak vedno ponuditi boljši predlog. Tukaj in sedaj je potrebno marsikaj storiti, in to na vseh področjih. Vam ne ponujamo čustveno razgretih nastopov in besed, ki se nikoli ne udejanijo in nas le begajo. Vabim Vas na pot realnosti in odločnosti. SKD bo USPELA. Merilo je naš program. Ta program sam po sebi nagovarja k širini: vrednote pravičnosti, solidarnosti, vzajemnosti, poštenja, obzirnosti in strpnosti ne morejo voditi v ozkost. SKD ima IZJEMEN POTENCIAL: imamo ljudi z izkušnjami, imamo kandidate (g. Igorja Ahačevčiča) za župana, imamo rezultate in kar je bistveno, imamo vizijo naše skupne prihodnosti. Hočemo graditi politiko, v kateri se bodo občani prepoznavali v skladu s svojimi temeljnimi vrednotami in pričakovanji. Hočemo povezati vse naše potenciale v novo kakovost skupnega dela. Vsak naj stori svoje, da bomo skupaj storili skupno. Ta politični kapital - potencial moramo na teh volitvah ohraniti in ga oplemenititi. Delo občinskega odbora in sveta SKD in s tem temeljnih odločitev je treba v bodoče dobro povezati z občani - javnostjo. Za stike z javnostjo bo potrebno organizirati okrogle mize oziroma tiskovne konference (dvakrat do štirikrat na leto), na katerih se predstavi delo občinskega sveta in odbora, izpostavijo nerešeni problemi, itd. S tem hočemo okrepiti demokracijo v bazi, saj ste Vi stebri našega političnega gibanja, in se izkazati v skrbi za razvoj občine. "Z VAMI IN ZA VAS" Na te volitve gremo še z večjim navdušenjem, saj imamo kandidata za župana Občine Dobre-polje g. Igorja Ahačevčiča, ki je že do sedaj opravil veliko pomembnega dela v občini. Želim mu, da bi odslej tako dobro vodil občino, kot je vodil številne prireditve. Dolžan sem izraziti iskreno hvaležnost vsem svetnikom z liste SKD v tem mandatu: Brane-tu Brodniku, Stanetu Škulju, Edvardu Pogorelcu in Igorju Aha-čevčiču za dosedanji prispevek k rasti stranke in občine. Brez rru hovega truda si ne moremo pr< <"1 stavljati prvih let krščanske demokracije in občine, pa tudi ne naših naslednjih let, saj bodo še naprej polni energije in odgovornih zamisli. Pravijo, da človek sliši in govori s srcem, zato s prvo in zadnjo mislijo, ki je prisotna v SKD - SLOVENSKIH KRŠČANSKIH DEMOKRATIH, VAS VABIM na volitve v nedeljo, 22. novembra in oddate svoj glas SKD-ju, tako da obkrožite: št. 1 za občinski svet št. 2 za župana Občine Dobi * polje g. Igorja Ahačevčiča NAJ ŽIVI SLOVENSKA KRŠČANSKA DEMOKRACIJA! "Kar smo si zastavili z navdušenjem in je naša stalna vizija, bomo neizbežno dosegli." Predsednik OO SKD Dobrepolje-Struge in vaš kandidat za člana občinskega sveta Janez Pavlin NAŠI KANDIDATI ZA ČLANE OBČINSKEGA SVETA: Kako uspešni smo bili? Krščanski demokrati občine Do-brepolje smo na prejšnjih volitvah imeli v občinskem svetu tretjino zastopnikov, za kar velja še posebna zahvala vam, dragi volivci. Ko pogledam na štiriletno delo, lahko z gotovostjo napišem, da smo opravičili vaše pričakovanje. Naše delo je sad usklajenosti in želje, da dobrepoljski občini prispevamo kar največ v danih možnostih in v času, ki je na razpolagi^- Občinski svet, katerega predsednik je bil iz naših vrst, je v občini glavno zakonodajno telo, zato je vse, kar se je lahko gospodarnega naredilo v občini, šlo skozi usklajevanje v občinskem svetu. Izvrševanje pa je poverjeno občinski upravi in županu, ki naj to proti plačilu izvede v mejah dogovorjenega. Krščanski demokrati lahko s ponosom zapišemo, da je bil naš delež v tem obdobju velik, saj smo s svojim delom dokazali, da nam je za pravično in predvsem gospodarno razdelitev težko pridobljenega denarja davkoplačevalcev. Posebna zasluga krščanskih demokratov je bila, da se je občina sploh ustanovila, saj po verziji starih političnih struktur sploh ne bi prišli do nove občine. Ustanovitev je bila edino smiselna, saj vemo, kaj nam je prejšnja občinska struktura, tako kočevska kot grosupeljska, v vsej svoji povojni zgodovini namenila. Tako smo že pri dejanjih krščanskih demokratov v občini. Že pri prvem proračunu smo zastavili smernice, ki so v naslednjem štiriletnem obdobju dajale poudarek razvoju dobrepolj-ske občine. S tehtno obdelavo že prvega proračuna smo zmanjšali nepotrebne postavke in sredstva namenili ureditvi cest v Struški dolini in vodovodnemu omrežju v Dobrepoljski dolini. Prvi dve leti je tudi iz države prišlo veliko sredstev iz ministrstev, ki so jih vodili krščanski demokrati. Tako je zasluga asfaltne povezave med občino Grosuplje in Dobrepoljem, ki smo jo čakali skoraj polnih petdeset let. Utemeljeno lahko zapišemo, da je glavna zasluga asfaltiranja cest v Struški dolini izpolnitev obljub krščanskih demokratov in predstavnika v občinskem svetu Edvarda Pogorelca. Na področju ostale infrastrukture smo krščanski demokrati imeli vedno jasno stališče, da se izvede tisto, kar je za občane najpomembnejše. Naša glavna naloga je bila, da se vodovodu nameni večji del sredstev, ne pa da se ta sredstva deli na druge manj pomembne projekte, s katerimi se pridobivajo volilni glasovi. Krščanski demokrati smo imeli vrsto idej in predlogov za sofinanciranje in pomoč turizmu, gospodarstvu, kmetijstvu in šolstvu. Uspeli smo le delno, saj ostale politične opcije niso podprle našega načrta. V našem mandatu pa je bilo tudi nekaj nerazumljivih nizkih udarcev, od katerih lahko izpostavim najbolj značilnega. Po sprejetju zakona o brezplačnem prevozu otrok v šolo, smo krščanski demokrati zahtevali, da se uvede brezplačen prevoz za vse otroke dobrepoljske občine. Po nekajkratnih poskusih nam je to le uspelo. Največji nasprotniki tega predloga pa so že kmalu po uveljavitvi sklepa o brezplačnem prevozu zasluge pripisali sebi. Naj končam z mislijo, da se v tako majhni občini ne bi smeli ukvarjati z visoko politiko, temveč izključno delati za dobro vseh v občini Dobrepolje. Stane Škulj, občinski svetnik 1. Janez PAVLIN, Ponikve 2. Janez KRALJ, Podtabor 3. Marko MAROLT, Zdenska vas 4. Igor Ahacevčič, Videm 5. Stanko Škulj, Zagorica 6. Branko Brodnik, Kompolje 7. Edvard Pogorele, Podtabor 8. Janez Tomšič, Kompolje 9. Jožef Zrnec, Zdenska vas 10. Stanislav Zabukovec, Bruhanja vas 11. Marija Žnidaršič, Zagorica 12. Milan Cingerle, Videm SKD Kandidat za župana ALOJZIJ PALČAR -SLAVC LDS Liberalna demokracija Slovenije Dobrepolje Komuniciranje z ljudmi in iskanje njihovega mnenja je bil že doslej prevladujoč način mojega dela, takšno delo pa bom nadaljeval tudi v prihodnje. Pri reševanju pomembnih vprašanj, ki nas čakajo v prihodnosti, nam politikantstvo, politično ustvarjanje konfliktov, nepotrebne strankarske delitve in osebna zamerljivost nosilcev političnih funkcij ter vračanje v preteklost ne bo koristilo, celo nasprotno, vrnilo nas bo v čase bratomornih delitev, ki smo jih že presegli. Zavzemam se za strpen dialog o ključnih vprašanjih, katera se nanašajo za razvoj občine, konstruktivno reševanje problemov in za moč argumenta, ne pa za uveljavljanje argumenta moči. Zato je potrebna svoboda javne besede, ki ostaja temelj mojega programa. Podpiral bom vrednost odprte družbe in obstoj močne civilne iniciative, strokovnost katera bo pred politiko ter umirjeno in trezno reševanje problemov, ki se bodo nedvomno pojavljali v prihodnosti. Spoštoval bom eno temeljnih načel v demokraciji. To je strpnost Spoštovani volivci in volivke! 22. novembra boste na voliščih srečali svoje sosede, prijatelje in znance. Same znane obraze. Skupaj boste izbrali tiste, ki bodo ponesli vaš glas naprej. Vemo, kaj to pomeni, saj smo zadnja štiri leta aktivno sodelovali pri odločanju in vodenju občine, čeprav nas niso vzeli resno in so določene stvari peljali "po svoje". Pri izboru najboljših kandidatk in kandidatov ni bil pogoj članstvo v stranki, vodila nas je misel in zahteva po razumevanju domačega vsakdana in iskanju globalnih rešitev. Veseli smo, da so naši kandidati prav taki. Dobro vas poznajo in ne manjka jim ne izkušenj ne znanja. Z glasovanjem za kandidate na listi Liberalne demokracije Slovenije, prispevate svoj glas za odgovorno funkcijo v občinskem svetu, ki bo znal občino Dobrepolje pogumno popeljati novim izzivom naproti. Ne delamo si nobenih utvar. Veliko bo še treba storiti.Toda pot je prava in nismo več na začetku. Zato stopimo skupaj v leto 2000! in spoštovanje različnosti. Spoštovanje različnosti pomeni zagotavljanje dejanske enakosti v pravicah in enake možnosti za vse občanke in občane. Nadaljnji proces oblikovanja lokalne samouprave bo v prihodnje okrepil položaj občine. Zavzemal se bom, v kolikor bo resnično prišlo do združevanj v pokrajine ali regije, k povezovanju, katera bodo v danem trenutku najboljša. Podpiral bom programe celovitega varstva starejših oseb, kar izhaja iz dejstva, da je poleg zadovoljevanja materialnih potreb potrebno omogočiti tudi zadovoljevanje nematerialnih potreb, zlasti potrebe po medčloveških odnosih, kajti osamljenost in marginali-ziranost starejših oseb ter brezciljno doživljanje starosti v praksi zelo zmanjšajo učinek materialne in zdravstvene oskrbe in povzročajo psihosomatska obolenja. Zagovarjal bom pomoč pri organiziranju in pripravi programov javnih del na področju pomoči starejšim osebam na domu. Starejše občane in njihove specifične potrebe je potrebno vključiti v programe, v katerih bo opredeljena strategija po razvoju varstva starejših občanov. K ostali urejeni infrastrukturi spada vsekakor tudi dom za upokojence. . j Glede na starostno strukturo občanov in ob dejstvu, da se starostna meja povišuje, je potrebno pričeti razmišljati o tem ne ravno poceni objektu. Lagal bi, če bi obljubil, da se takšen objekt lahko zgradi v naslednjem štiriletnem obdobju, ob dejstvu, da sedanja lokalna oblast ni v to smer naredila nič. Bila so sicer namigovanja, da bi se gradilo v interesu in za interese nekaterih prišepetovalcev lokalnih veljakov. Moji pogledi so drugačni, kajti gradnja doma upokojencev je sprejemljiva le na osnovi "Nacionalnega programa socialnega varstva" ob dejstvu, da občina zagotavlja izvajanje storitev iz okvira javnih služb, za katero je zadolžena z zakonom. Po zagotovitvi pristojnih organov na državni ravni obstajajo realne možnosti, da se projekt začne in tudi uresniči. Program občinskega odbora LDS Dobrepolje kandidata za župana Alojzija Palčarja Slavca in kandidatov za občinske svetnike na listi LDS Program gospodarskega razvoja občine 1.Razvoj gospodarstva In podjetništva Ocena stanja Stanje gospodarstva v občini se od leta 1990-91 bistveno ne izboljšuje. Upoštevajoč vse naravne, demografske in infrastrukturne danosti, bi morala danes občina Dobrepolje imeti bistveno bolje razvito gospodarstvo, kot ga ima, predvsem na področju malega in srednjega podjetništva. Kje so razlogi za tako stanje, je v krat-''"-besedah težko opredeliti, vendar )].,ekaj gotovo. Ob spremembi družbenega in političnega sistema, lastniški preobrazbi in izgubi tržišč, je tudi obstoječe gospodarstvo v občini Dobrepolje doživelo hude pretrese, kar je pustilo znatne posledice. Svoje je dodalo tudi novo občinsko vodstvo, ki je v "programu" razvoja občine pozabilo na razvoj gospodarstva. Koliko je bilo to namerno ali pogojeno z objektivnimi razlogi, je težko oceniti, vendar je dejstvo, da je občina v najbolj ugodnih trenutkih za pridobitev večjih gospodarskih investicijskih projektov, zamudila veliko priložnosti, ki jih ne bo mogoče kmalu nadomestiti. Blokade pri urejanju infrastrukturnih pogojev v prostoru, je težko opredeliti kot nenamerno ali nestrokovno ravnanje, ampak le kot zavestno in načrtno opredelitev za upočasnitev razvoja gospodarstva v občini, saj so se sreds-iporabljala predvsem za vrstone-guspodarnih investicij v komunalnih in cestnih projektih. Potrebe po denarju za izvedbo teh projektov so bile velike, obstoječi viri za polnjenje proračuna pa tega niso omogočali, zato je bilo potrebno maksimalno obremeniti že obstoječe gospodarstvo in prebivalstvo v celoti. Trenutno je v občini zelo malo podjetij, za katere lahko rečemo, da so gospodarsko uspešna in da imajo zdravo osnovo za nadaljnji razvoj. Večina malih gospodarskih subjektov se koplje v težavah, katerim trenutno še ni videti konca. Na taki gospodarski osnovi občina ne more načrtovati svojega prihodnjega razvoja. 1998-2002 Prioritetne naloge v naslednjem mandatnem obdobju so po našem mnenju predvsem: • V prvi vrsti se bo potrebno potruditi za pridobitev čim širšega soglasja večine strank v občinskem svetu za program pospeševanja razvoja gospodarstva v občini. • Ponovno preučiti vse dane možnosti za razvoj na področju gospodarske infrastrukturne ureditve. • Dopolniti in posodobiti, prostorske akte, v smislu celovitega in planske- ga razvoja podjetniško obrtne cone,pri tem pa zagotoviti pravočasno izvedbo upravnih postopkov in odkupe zemljišč tudi z namenom preprečevanja špekulacij z zemljišči. • V občini Dobrepolje moramo nemudoma pristopiti k zagotovitvi zaščite pred poplavnimi vodami. • Pospešiti ter finančno podpreti delo Medobčinskega sklada za razvoj malega gospodarstva. • Občino in njene službe aktivno povezati z institucijami gospodarstva, kot sta Območna obrtna zbornica in Gospodarska zbornica. Pri tem se bomo trudili tudi za zagotovitev čim-krajših in poenostavljenih postopkov za pridobivanje vseh vrst investicijskih dokumentov za katere so pristojni občinski organi. • Povezati se moramo z državnimi institucijami in bankami, in na tem nivoju pridobiti vse možne razvojne, strokovne in finančne potenciale. • Pričeti z načrtovanjem in izgradnjo neprofitnih stanovanj za mlade družine in na ta način zadržati, predvsem pa pridobiti mlade strokovnjake. • Izdelati študijo in začeti s projektom skupne ponudbe gospodarstva v občini in le to preko izdelanih promocijskih prijemov ob uporabi sodobnih medijev (internet) ponuditi širši skupnosti. • Bolje organizirati nadzor delovanja gospodarskih subjektov, s ciljem zagotovitve ekološko neoporečnega delovanja. • Nadgraditi dosedanja vlaganja na področju turizma z vsebinsko ponudbo, ki bo lahko pričela vračati vložena sredstva. 2.Komunalno gospodarstvo in varstvo okolja Ocena stanja Kot tudi na nekaterih v nadaljevanju obravnavanih področjih je bilo do sedaj komunalno gospodarstvo ureja-no stihijsko, na osnovi trenutnih potreb in želja. S tem je povezanih vrsta težav, s katerimi se srečujemo v našem okolju. Npr. tako elementarna dobrina, kot je preskrba z vodo, ni zagotovljena vsem prebivalcem občine. Zelo problematično je tudi obračunavanje vodarine gospodarskim subjektom. Kanalizacijsko omrežje še ni zgrajeno. Edina čistilna naprava (Potiska-vec) je zgrajena pod nivojem 100-letnih vod in je ob vsakem močnejšem deževju poplavljena.Tudi njeno učinkovito obratovanje, kljub velikemu investicijskem strošku, je vprašljivo. S sosednjima občinama imamo komunalno deponijo, za katero pa smo po našem mnenju in mnenju strokovnjakov, ki so pripravili strokovne študije, plačali zelo visoko ceno. Glavne "zasluge" za to, da se še ne davimo v odpadkih ima predvsem slabša industrijska razvitost občine. Velik problem predstavlja tudi oko-Ijevarstvena neozaveščenost .Premalo smo tudi naredili na področju nadzora izvajanja in kaznovanja kršite- ljev že obstoječih občinskih odlokov. 1998-2002 V naslednjem mandatnem obdobju je možno urediti vodooskrbo vseh vasi in zaselkov, ki tega še nimajo. Poenostaviti je potrebno način plačevanja odvoza odpadkov, vodarin in drugih komunalnih storitev, predvsem pa je potrebno določiti pravičnejša, znosnejša cenovna razmerja med fizičnimi in gospodarskimi subjekti. Poiskati je nujno notranje rezerve znotraj Komunalnega podjetja in tako znižati ceno njegovih storitev Pripraviti je potrebno projekt "čistilne naprave za vsa naselja", kar pomeni: pripraviti dokumentacijo, izbrati potencialne lokacije, analizirati finančno konstrukcijo projekta predvsem z vidika razpoložljivih in predvsem dodatnih finančnih virov. Pri tem je potrebno upoštevati tudi možnost sofinanciranja manjših čistilnih naprav za individualne hiše, hkrati pa bi morali zagotoviti sofinanciranje odvoza odplak iz zaprtih greznic. Dokončati je potrebno projekt urejanja odvoza odpadkov, še posebej tistih škodljivih in zdravju nevarnih iz gospodinjstev, dokončati komunalno deponijo in jo urediti tako, da bo kar najbolj ekonomično izpolnjevala naloge, za katere smo jo pričeli graditi. • Izenačiti je potrebno cene odvoza odpadkov za celotno občino: • Nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča je potrebno cenovno izenačiti na posameznih območjih, ter poskrbeti za vračanje namenskih sredstev na področja, kjer so bila zbrana; • Sanacija azbestnih cevi in razširitev obstoječega vodovodnega in kanalizacijskega omrežja v vseh naseljih občine, je nujna. • Izboljšati zbiranje koristnih odpadkov za nadaljno predelavo; • Poostriti nadzor nad nedovoljenim odlaganjem odpadkov in odplak in pričeti ostreje in bolj dosledno izvajati sklepe in ukrepe, ki so že v veljavi. Pri razvoju občine je potrebno spodbujati okolju prijazne dejavnosti in zagotavljati, da se tiste, ki to niso, kar se le da najbolje prilagodijo obstoječim zakonom na področju varstva okolja. Veliko pozornosti pa bi morali posvetiti tudi delu na ekološki osveščenosti obrtnikov, kmetov in sploh vseh občanov. 3. Cestno gospodarstvo Ocena stanja V obdobju od leta 1994 pa do danes je občina na področju cestnega gospodarstva izključno zaradi političnega interesa oz. predvolilnih obljub zanemarjala njej nenaklonjena področja v občini, predvsem urbana središča, kjer živi okoli polovice prebivalstva občine, ki pa s svojimi prispevki v obliki dajatev prispevajo precej več kot polovico denarja v občinski proračun. Deleži proračunskih sredstev za ruralna področja so obratno sorazmerni s kriteriji, po katerih se ta sredstva delijo. Konkretno - as- faltiranje cestnega omrežja je bilo ves ta čas izrazito solidarnostno, saj se je gradilo nove in drage cestne povezave v naselja, ki bodo v naslednjih desetletjih le težko prispevala nazaj sredstva, ki so jih na tak način dobila. Pri tem pa se je prevelikokrat pozabljalo na vzdrževanje obstoječega cestnega omrežja. Ne gre tudi zanemariti dejstva, da so bila znatna sredstva porabljena tudi za saniranje posledic popolnoma zgrešenih projektov. 1998-2002 Zagovarjamo in zavzemali se bomo za racionalne investicije na področju cestnega gospodarstva. Predvsem zaradi izrazito zmanjšane prometne varnosti in močno povečanega prometa je potrebno ugotoviti stanje ob najbolj prometnih cestah in poteh pa zgraditi pločnike, ki so zaenkrat bolj izjema kot pravilo. Poudarek je potrebno dati investicijskemu vzdrževanju omrežja tudi s stališča zagotavljanja predpisanega stanja v cestnem pasu. Popolnoma neurejeno je tudi področje mirujočega prometa. Urediti je potrebno večje parkirne površine na mestih, kjer jih občani in občanke potrebujejo . Urediti je potrebno tudi komunikacije, do obrtnih področij saj so sedanje za povečan promet nezadostne in ogrožajo varnost udeležencev v prometu, posredno pa škodujejo tudi poslovnim subjektom. 4. Kmetijstvo Ocena stanja Glede na rezultate strokovnih raziskav, je mogoče ugotoviti, da se s kmetijstvom, kot pridobitno dejavnostjo, ukvarja manj kot 3,5% gospodarskih subjektov, ki so leta 1996 ustvarili skupaj manj kot 0.8 % prometa vseh podjetij v občini. S stališča gospodarskih dejavnosti so ta podjetja torej popolnoma zanemarljiva in nikakor ne upravičujejo visokih sredstev, ki jih občina namenja za podporo njihovim dejavnostim. Res je, da gre precejšen del teh sredstev tudi za subvencije in druge transfere v kmetijstvu, ki pa so za kmete premajhni, za občino pa predstavljajo okoli 5% vseh odhodkov in so torej precej velika postavka v proračunu. 1998-2002 Struktura kmetijskih posestev, posebno v naši občini, z ozirom na heterogenost proizvodnje in majhnost proizvodnih površin, ne dopušča realne konkurence v evropskem smislu. Kljub temu da se zavzemamo za ohranitev urejenosti podeželja, bo težko ohraniti idiliko vasi in kmečki človek se bo moral globoko spremeniti, da bo lahko ostal vsaj približno samostojen, kaj šele konkurenčen na trgu. Zato bo potrebno takoj pristopiti k formiranju večjih kmetij z vnaprej določenim proizvodnim programom.. Vendar bo malemu kmetu vseeno nujno zagotoviti normalne eksistenčne pogoje v obliki delovnih mest na podeželju . 5. Stanovanjsko gospodarstvo Ocena stanja V zadnjih štirih letih je občina bistveno premalo naredila na področju gradnje stanovanjskega fonda. Ne samo da je za to področje zagotavljala le minimalna sredstva, temveč je z odprodajo obstoječih stanovanj tega celo zmanjševala.. 1998-2002 Pričeti moramo z načrtovanjem in izgradnjo neprofitnih stanovanj za mlade družine. Le tako bomo morda lahko zadržali, predvsem pa pridobili mlade strokovnjake, ki jih potrebujemo na področju zdravstva, šolstva in drugih. Nameniti bomo morali dodatna sredstva za zagotovitev ugodnih posojil za obnovo in izgradnjo stanovanj ter zagotoviti nepristranski način razdeljevanja teh sredstev. Občina bo lahko investirala tudi v obnovo obstoječih objektov, ki so v občinski lasti in jih nato oddajala kot kadrovska stanovanja. Program družbenih dejavnosti 1.Program vzgoje in izobraževanja Ocena stanja Vzgoja in izobraževanje predstavlja izjemno dinamično področje. Dinamiko vnaša že narava procesa samega ter stalna komunikacija med učenci in učitelji, k čemur mnogo pripomorejo tudi starši. Dinamika je v zadnjih letih še bolj izrazita, saj je opazna velika iniciativa nosilcev vzgojno izobraževalnega dela, ki se kaže v obliki raznih projektov, eksperimentov, vnašanja didaktičnih novosti, tekmovanj in nenazadnje v vsebinski prenovi slovenskega šolstva. Glede na zakonsko postavljene roke in obseg prenove, bo načrtovanje novih vsebinskih rešitev zahtevala velik napor in strokovno strpnost strokovnjakov v različnih komisijah in vseh strokovnih delavcev v pedagoški praksi. Stranka LDS namerava vključiti vse svoje potenciale, da bi vsem našim najmlajšim zagotovila čimprej in čim-boljše pogoje za vzgojo in izobraževanje. 2. Predšolska vzgoja 1998-2002 Izdelati moramo različne programe za predšolske otroke (dnevni program, programi za nadarjene otroke, poldnevni programi), oblikovati ku-rikulum v vrtcih za prvo in drugo starostno obdobje. Izdelati je potrebno tudi vzgojno-izobraževalne programe za pedagoške delavke in delavce in izboljšati zdravstvene in pedagoške vidike prehrane v vrtcu. Vlaganje družbe v razvoj predšolske vzgoje je zagotovo dolgoročna naložba, ki se ji ne moremo odreči, zato bomo zagovarjali in podpirali projekte kateri bodo zagotavljali kvalitetno varstvo najmlajših občanov . 3.Kultura Ocena stanja Na področju kulturnih dejavnosti so stvari bolj ali manj prepuščene posameznim iniciatorjem in manjšim sku- pinam. Občina razen nekaj proslav ob posameznih praznikih in povsem neustreznega financiranja ne stori veliko na področju podpore teh dejavnosti. Popolnoma po nepotrebnem občina le del sredstev za financiranje kulturnih dejavnosti prenaša na izpostavo Sklada za ljubiteljske kulturne dejavnosti (prej ZKO). Znaten delež pa jih razdeli sama (razlogi: nezaupanje do državnih institucij, politični interesi, in politično "neustrezni" kadri na izpostavah teh institucij -enaki razlogi kot pri financiranju športa, mladine,...) 1998-2002 Predvsem je potrebno najprej napraviti posnetek stanja na področju kulture. Program financiranja je zaradi zgoraj navedenih razlogov neustrezen. Potrebno pripraviti program investicij in vzdrževanja kulturnih objektov in končati zmešnjavo, ki je nastala z mešanjem kulture in vzdrževanjem kultu rno-zgodovinskih objektov, predvsem tistih s sakralno vsebino. 4. Sociala in zdravstveno varstvo Ocena stanja Stanje na področju socialne varnosti v občini Dobrepolje je v primerjavi s slovenskim povprečjem pereče, kar pa je seveda težko razložiti tistim, ki pa se počutijo in tudi so, odrinjeni, osamljeni ter brez sredstev za preživljanje. Zdravstveni dom je nefunkcionalen in prostorsko ne ustreza več zahtevam in kriterijem. Z osamosvojitvijo zavoda je občina Dobrepolje sicer prevzela del skrbi nad vzdrževanjem in investicijami, vendar programa (so)financiranja še ni, oz. so pogledi na to zelo različni. Dobrepolje sicer ima dom za ostarele občane (Ponikve- upravlja ga država), ki pa je polno zaseden, tudi z oskrbovanci iz drugih občin, medtem, ko za naše ni prostora. Zato je potrebno takoj pričeti z aktivnostmi, katere bodo usmerjene k novogradnji doma za ostarele občane kar bo istočasno omogočalo tudi zagotovitev ustreznih prostorov za upokojence in njihove številne dejavnosti . 1998-2002 Okrepiti je potrebno sodelovanje s Centrom za socialno delo in Uradom za delo. Kratkoročno je potrebno razširiti nekatere socialne usluge, predvsem s pomočjo javnih del, ki bi jih opravljali nezaposleni, ki jih v naši občini ni malo. Pri tem je potrebno poskusiti vključiti tudi čim več prostovoljcev in strokovnjakov na določenih področjih, ki bi želeli in znali delati s posebnimi skupinami občanov (otroci, ostareli, invalidi...). Na področju zdravstvenega varstva je potrebno zagotoviti nadzor nad financiranjem zdravstvenega doma in pripraviti programe investicij . 5. Mladi Ocena stanja Mladina se v urbanih naseljih le občasno projektno združuje. V občin- skem proračunu so zagotovljena sredstva za mladinske projekte, vendar pa se le-ta delijo "politično"; podpira se projekte, ki jih organizirajo strankarska mladinska društva, ki se namesto z organiziranjem prostega časa mladih ukvarjajo z zabavo za odrasle. Mladi se prvenstveno družijo v športnih, gasilskih in nekaterih drugih društvih " z izbrano vsebino " le redko, v kulturnih društvih. 1998-2002 Analizirati je potrebno dejansko mladinsko organiziranost v občini in pripraviti alternativni program. Predvsem je potrebno preprečiti iniciativo za ustanovitev "političnega občinskega urada za mladino", ki je kot tak nepotreben in že v zasnovi kadrovsko spolitiziran. V ta namen je potrebno aktivirati dejavnosti Zveze prijateljev mladine kot vodilne - krovne organizacije, ki bi koordinirala programe in projekte obstoječih mladinskih organizacij. Spodbujala naj bi samoorganiziranje in formalizacijo pravnega statusa neformalnih mladinskih organizacij. Na ta način bi poskrbeli za racionalno in strogo namensko porabo sredstev, ki jih Občina Dobrepolje financira iz proračuna. Posebej je potrebno usmeriti pozornost k ozaveščanju mladih o problemih povezanih z drogami. 6. Šport Ocena stanja Izhajajoč iz programa financiranja športa iz občinskega proračuna je razvidno, da se sredstva delijo po ključu "vsakemu po malo". Zaradi pomanjkanja športnih objektov so nekatere športne panoge zapostavljene, nekatere pa se morajo zaradi prostorske stiske seliti v druge bližnje kraje. Na rekreativni ravni je premalo poudarka na mladini, ki iz različnih razlogov ne more sodelovati v aktivnih športih, ki se razvijajo v Dobrepolju. 1998-2002 Pripraviti je potrebno alternativni program razvoja športa z analizo stanja. Stranka mora po sprejetju Zakona o športu prevzeti pobudo pri reorganizaciji. V občinskem svetu je treba dati pobudo za večjo finančno pomoč predvsem množičnosti in rekreativnim društvom ter selektivno pristopiti k sofinanciranju športa. Spodbujati je potrebno kvalitetno strokovno delo v športnih društvih; predvsem je treba dvigniti kakovost strokovnega kadra, ki ga občutno primanjkuje v večini športnih panogah. Pri rekreativnem športu pa je treba delati predvsem na množičnosti. 7. Zaposlovanje Ocena stanja Trenutno občina namenja komaj dobrega pol procenta občinskega proračuna za področje zaposlovanja, za namene izvajanja projekta javnih del. Po našem mnenju je ta količina sredstev povsem nezadostna in še zdaleč ne izkorišča možnosti in tudi sred- stev, ki bi jih bilo mogoče v ta namen pridobiti iz republiških skladov in drugih virov. 1998-2002 Potrebno je vložiti več sredstev v programe javnih del, kjer bi lahko več nezaposlenih, ki jih je v naši občini nemalo, našlo svoj vir zaslužka. Poleg tega, bi s temi programi nudili pomoč in usluge tistim občanom in občankam, ki so pomoči potrebni, oziroma lepše uredili naše kraje. Vključiti se je potrebno tudi v projekte, ki potekajo na ravni republiške organiziranosti in tudi od tam pridobiti sredstva za tovrstne projekte. Pri stranki LDS zastopam interese Društva upokojencev Dobrepolje. Mi želimo tistega župana in svetnike, ki nam bodo pomagali do novega, večjega doma. Konrad PIKO. 5 DRUŠTVO UPOKOJENCEV DOBREPOLJE Društvo upokojencev Dobrepolje šteje 420 članov. Hrano za naše prireditve si pripravimo sami, prav tako tudi pijačo nabavimo sami, največ domače dolenjsko vino. Prireditve imamo šestkrat na leto. To je: silvestrovo, pustovanje, občni zbor, piknik, družabni večer in martinovanje. Dvakrat poleti, ko je vroče, gremo drugam k enemu članu našega društva, ki ima primeren prostor. Seveda je treba ves inventar prepeljati In prenašati. Udeležba je precej velika za ta prostor, to je 70, in če bi bil prostor večji, bi jih bilo še več, saj radi pridejo, tako se pa bojijo drena. Izletov imamo tudi po še* \ na leto od tega dva nakupovalna, eden kopalni v Izolo v hotel Delfin last DUŠ in eden na trgatev na Primorskem v Ložah pri Vipavi. Druga dva sta pa različno doma in v tujino. Sodelujemo tudi v koordinacijskem odboru DU Grosuplje, Šmarje Sap, Ivančna gorica, Višnje Gore in društvo invalidov Šentvid pri Stični. V tem društvu prirejamo enkrat na leto kulturni program tudi z razstavo naših izdelkov. Ob novem letu obdarimo upokojence starejše od 80 let in jih tudi obiščemo, letos imamo še posebej članico, ki slavi 100 letnico in ta je iz Ponikev. Obiskujemo bolne in ob pogrebih jih pospremimo s praporom in govorom ob grobu. Z našim šoferjem avtobusa kontaktiramo in z njim sodelujemo še med društvi, ki jih je cca 50, kamor nas povabi enkrat na leto po dva člana iz društva. Ravno tako se potem domenimo, da se še enkrat na leto srečamo nekje in se poveselimo, saj to je najbolj zdravo veselje. Nameravamo ustanoviti mešani pevski zbor. Konrad Piko Lista kandidatov občinskega odbora Liberalne demokracije Slovenije Dobrepolje za svetnike v občinskem svetu občine Dobrepolje 1. Alojzij Palčar elektrornehanik vodja službe za vzdrževanje 2. Jože Klun ekonomski tehnik materialni knjigovodja 3. Janez Gačnik strojni mehanik samostojni podjetnik 4. Regina Ručigaj prodajalka finančni referent 5. Zvonimir Zabukovec kapitan dolge plovbe poveljnik ladje 6. Konrad Piko železničar upokojenec 8. Zorica Mustar gostinski tehnik ostojna podjetnica 9. Janez Škantelj ekonomski tehnik samostojni podjetnik 10. Aleksandra Zalar pedagog učiteljica 11. Slavko Zabukovec pleskar receptor 7. Mojca Novak dipl.bibliotekar in sociol. kulture vodja knjižnice, višja svetovalka 12. Jože Mustar avtoklepar zavarovalni agent LDS IN NJENA VLOGA V SLOVENSKEM POLITIČNEM PROSTORU V zadnjih šestih ali sedmih letih je še posebej potrebno poudariti vlogo LDS v naši slovenski politiki. Seveda lahko pokažemo naše dosežke, pa tudi na probleme na posameznih področjih. Naš največji dosežek je prispevek k temu, da je LDS uspelo doseči in zagotoviti veliko politično stabilnost. To je sicer nekaj, kar je samo po sebi umevno, vendar številni primeri iz drugih tranzicijskih držav kažejo, da temu ni tako. Če se namreč zamaje politična stabilnost, potem se ustavijo reformni procesi, poslabšajo se gospodarska gibanja, pojavijo se velike zaostritve. Naša prihodnja usmeritev je politična stabilnost, torej Slovencem bomo skušali zagotoviti takšno življenje in občutek, da živijo v urejeni državi, da znamo reševati določene probleme in krize, ter da se ne bojimo sprememb. Takšno politično stabilnost bomo ohranili tudi naprej. Še naprej se bomo pogajali z drugimi strankami in se z njim dogovarjali. Da kljub občasnim zaostritvam in drugačnim mnenjem v konstruktivnem dialogu najdemo za Slovence dobre rešitve. Tako bomo nadaljevali tudi v bodoče. Zvonimir Za buko vec OBČAN! Po vseh "sondiranjih" in "anketah" ter tudi po drugačnih raziskavah dobre-poljskega javnega mnenja, naj bi na volitvah za župana enkrat zmagal gospod Anton Jakopič, drugič pa gospod Igor Ahačevčič. No tisti, ki tudi tako mislite ter boste tudi volili tako, naredite, kar veste, da je prav. Istočasno pa pomislite, le kdo bo potem izvoljenega župana lahko držal na "vajetih" oziroma, kdo ga bo lahko ali pa sploh kontroliral. Njihove in njihovim ideologijam podobne stranke gotovo ne. Če bi LDS imela v občinskem svetu tri svetnike, bi svoj nos vtaknila vedno in povsod, ne da bi zato bilo potrebno prositi za podpis in dovoljenje člana neke druge stranke. Če zares želite župana držati na "vajetih", zaradi same kontrole in boljšega dela, iz čisto pragmatičnih razlogov torej, obkrožite št. 3, listo kandidatov LDS za občinske svetnike. Ta šansa je samo vsake štiri leta. Zato spoštovani občan - občanka in volivec - volivka: IZKORISTI JO! i oročilo medobčinskega sklada o tretjem razpisu Medobčinski sklad za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica je v času svojega delovanja razpisal in izvedel že tretji javni razpis z namenom pospeševati in s tem pomagati malim podjetnikom pri odpiranju novih delovnih mest; nakupu, adaptaciji ali gradnji poslovnih prostorov; ter nakupu nove opreme ali njene obnove. l'o dogovojenih merilih in kriterijih, ki so bili sprejeti na razgovoru z župani vseh treh občin in predstavniki UO sklada dne 7.1.1998, je bilo dogovorjeno, da občine prenesejo sredstva namenjena razvoju malega gospodarstva iz svojih proračunov za leto 1998 na Medobčinski sklad s sedežem v Ivančni Gorici po naslednjem ključu: - občina Dobrepolje 10% 2.000.000,00 SIT ■ občina Grosuplje 50% 10.000.000,00 SIT - občina Ivančna Gorica 40% 8.000.000,00 SIT SKUPAJ: 20.000.000,00 SIT Upravni odbor sklada je na svoji 7. redni seji razpravljal o prejetih ponudbah finančnih organizacij. Glede na dospele ponudhe (Nova Ljubljanska banka, SKB, A-banka, Banka Koper in Krekova banka), je najboljše pogoje ponovno ponudila Krekova banka, d.d. Ljubljana. Posojilo je bilo razpisano v višini 85.000.000,00 sit za dobo 5 let, obrestna mera TOM + 5,3 %, stroški odobritve 0,5% ter stroški spremljave 0,15%. Odziv na razpis je bil izjemen. Prijavilo se je 21 prosilcev in sicer osem prosilcev iz občine Ivančna Gorica, devet iz občine Grosuplje ter štirje iz občine Dobrepolje. Glede na to, da ni bilo možno pri prvem razpisu upoštevati razmerja med vložkom občine in prosilci posameznih občin, predvsem zaradi neenakomerne porazdelitve vlog, je Upravni odbor sklada pri tretjem razpisu to nesorazmerje uskladil. Na podlagi vseh omenjenih dejstev, je UO sklada skupaj s pooblaščeno finančno orga- nizacijo razdelil kreditni potencial prosilcem iz posameznih občin: - občina Dobrepolje 11.500.000,00 SIT - občina Grosuplje 57.000.000,00 SIT - občina Ivančna Gorica 16.500.000,00 SIT SKUPAJ: 85.000.000,00 SIT Pri dodelitvi posojil so bili upoštevani statut in pravilnik Sklada ter vložena sredstva posameznih občin. Ker so občine zagotovile za razvoj malega gospodarstva še dodatna sredstva, so se s tem pokazale možnosti novega razpisa. Glede na ugodne bančne pogoje in zagotovljena proračunska sredstva posameznih občin Sklad objavlja že IV. javni razpis in na takšen način omogoča uspešnejši razvoj podjetništva v vseh treh občinah. Upravni odbor Medobčinskega sklada za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica Na podlagi Odloka o ustanovitvi Medobčinskega sklada za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica (Uradni list RS, št.70/96, Uradni vestnik Občine Ivančna Gorica, št. 10/96), v skladu s Statutom Medobčinskega sklada za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica, Pravilnikom o dodeljevanju sredstev za projekte malega gospodarstva v občinah Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica ter po pooblastilu upravnega odbora Medobčinskega sklada za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica z dne 29. 10. 1998 Medobčinski sklad za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica (v nadaljevanju Sklad) skupaj s pooblaščeno finančno organizacijo objavlja IV. JAVNI RAZPIS za dodelitev posojil za pospeševanje razvoja malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica. I. PREDMET RAZPISA Sklad skupaj s pooblaščeno finančno organizacijo razpisuje posojilo za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občinah Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica v skupnem znesku 50.000.000 tolarjev. Namen posojil: - odpiranje novih delovnih mest, - nakup, urejanje in opremljanje zemljišča za gradnjo poslovnih prostorov, - nakup, graditev ali adaptacija poslovnih prostorov, - nakup nove opreme ali njena obnova. II. MERILA IN POGOJI Na razpis za dodelitev posojila se lahko prijavijo: - samostojni podjetniki in - podjetja v zasebni in mešani lasti, pri čemer mora biti sedež podjetja ali obrti na območju občin Dobrepolje, Grosuplje ali Ivančna Gorica. Posojila se prednostno dodeljujejo dejavnostim: - ki zagotavljajo delovna mesta, - ki so izvozno usmerjene, - ki omogočajo razvoj turizma, - ki dopolnjujejo proizvodne programe ostalega gospodarstva, - z visoko stopnjo inovativnosti, - ki uvajajo sodobne tehnologije. Posojila se daje: - za dobo do 3-5 let, - obrestna mera TOM + 3 %, - stroški odobritve 0,5 %, - stroški spremljave 0,15 %, - zavarovanje: hipoteka na nepremičninah in premičninah, solidarno poroštvo, zavarovanje pri zavarovalnici, bančna garancija ipd. III. VSEBINA VLOGE Podjetja morajo vlogi priložiti: 1. obrazec banke (dosegljiv na sedežu Sklada), 2. podatke o registraciji in akt o ustanovitvi podjetja, 3. obvestilo Zavoda RS za statistiko o razvrstitvi po dejavnostih, 4. bilančne podatke za zadnji dve leti, 5. podatke o tekočem poslovanju, 6. karton deponiranih podpisov, 7. BON - 2 obrazec ali BON - 3 obrazec, 8. poslovni načrt oz. investicijski program z gradbeno dokumentacijo - za novogradnje in dograditev objektov, 9. dokazilo o namenu porabe sredstev: a. pri nakupu poslovnega prostora - overjeno kupoprodajno pogodbo oz. prodajno pogodbo b. pri gradnji poslovnih prostorov - gradbeno dovoljenje - zemljiškonjižni izpisek oz. dokazila o lastništvu - predračunsko vrednost investicijskih del z gradbeno dokumentacijo c. pri adaptaciji poslovnih prostorov - soglasje za adaptacijo del, ki se mora glasiti na prosilca za posojilo - predračunsko vrednost adaptacijskih del - pogodbo o najemu in soglasje lastnika za izvajanje adaptacijskih del, če bo adaptacijo izvajal najemnik d. pri nakupu osnovnih sredstev - predračun oz. račun osnovnega sredstva e. pri investiciji v ekološko sanacijo - investicijski program ter mnenje ustrezne in-šekcijske službe 10. zavarovanje kredita (zemljiškoknjižni izpisek nepremičnin, dokumenti o vrednosti premičnin, podatki o poroku). Samostojni podjetniki morajo vlogi priložiti: 1. obrazec banke (dosegljiv na sedežu Sklada) 2. tekoči izpisek iz registra samostojnih podjetnikov 3. priglasitveni list samostojnega podjetnika 4. obrtno dovoljenje oz. dovoljenje za opravljanje dejavnosti 5. potrdilo o plačanih davkih in prispevkih 6. bilančne podatke za zadnji dve leti 7. podatke o tekočem poslovanju 8. poslovni načrt oz. investicijski program z gradbeno dokumentacijo - za novogradnje in dograditev objektov, 9. dokazilo o namenu porabe sredstev: a. pri nakupu poslovnega prostora - overjeno kupoprodajno pogodbo oz. prodajno pogodbo b. pri gradnji poslovnih prostorov - gradbeno dovoljenje - zemljiškonjižni izpisek oz. dokazilo o lastništvu - predračunsko vrednost investicijskih del z gradbeno dokumentacijo c. pri adaptaciji poslovnih prostorov - soglasje za adaptacijo del, ki se mora glasiti za prosilca za posojilo - predračunsko vrednost adaptacijskih del - pogodbo o najemu in soglasje lastnika za izvajanje adaptacijskih del, če bo adaptaf .:. izvajal najemnik d. pri nakupu osnovnih sredstev - predračun oz. račun osnovnega sredstva e. pri investiciji v ekološko sanacijo - investicijski program ter mnenje ustrezne inšpekcijske službe 10. zavarovanje kredita (zemljiškoknjižni izpisek nepremičnin, dokumenti o vrednosti premičnin, podatki o poroku) IV. ROK ZA PRIJAVO Vloge za dodelitev posojila pošljite na naslov: Medobčinski sklad za razvoj malega gospodarstva občin Dobrepolje, Grosuplje in Ivančna Gorica, Sokolska 8, 1295 Ivančna Gorica. Rok za prijave je od 15.11.1998 do porabe namenskih sredstev. Če vloga ne bo vsebovala zahtevane dokumentacije, se zavrne, ravno tako tudi neustrezna vloga in tista, ki prispe po porabi sredstev. Upravni odbor Sklada bo v 30 dneh po roji ^ za prijavo oz. po prejemu prošenj odločal o dodelitvi posojil. Vse potrebne informacije dobite na sedežu Sklada pri ga. Božič na tel.: 778-384, 778-385. Predsednik: Roman Zupančič Krajevna knjižnica Dobrepolje vabi na y /