Polemika. Oinožene učiteljice. »Domoljub« odreka nam omoženim učiteljicam možnost pcsvetiti se tako svojemu poklicu kakor neomožeue gospodične. Ce res že moremo služiti v dveh poklicih; pa eno je, da tudi učitdjevanje smatramo bolj kot opiaviio srca, kakor pa borbo za ljubiin kruhkoin. Povem naj samo en slučaj iz svojega mnogoletnega učiteljevanja. Prišei je v sredi šol. leta v drugo šol. leto majhen, prijazen deček. Bil je nezakouski otrok, potiskau od hiše do liiše. Mati je bila v svetu itot natakarica, oče, obiagodarjen s številnim legitinmim zarodom, ga je dal k svojini staršem, da si zinanjša stroške. Smilila se mi je utoga sirota in hotela sein, da bi mu bila vsaj šola prijeten dom, če ga drugače iiima. Otrok mi je vračal ljubezen s pridnostjo. Sedim nekoč med odmorom na katedru. Pa pride deček k meni, me objanie in reče: »Vi ste moja inama!« Ne morem popisati, kako me je veselilo to priznanje. Bolj vesela sem ga bila kot bi bila, če bi dobila deset pohvalnih dekretov. Ali pa bi mogla dečku zbuditi toliko ljubezni, ako bi bila neemožena učiteljica, ki ji je tuja mala otroška duša!?