Utoéù vestnik 1 občin Ormož in Ptuj IYUISSN Leto: XV Ptuj, dne 9. marca 1978 Številka: 2 VSEBINA OBČINA PTUJ: 17. Odlok o pokopališkem redu za pokopališče na območju občine Ptuj; 18. Odlok o pokopališkem redu za pokopališče v Ptuju; 19. Odlok o novih lestvicah katastrskega dohodka za katastrske okraje Ptuj, Maribor in Rogatec za območje občine Ptuj; 20. Odlok o obveznem prispevku za financiranje srednjeročnega plana razvoja požarnega varstva v občini Ptuj za obdobje 197 -1980; 21. Odlok o pooblastitvi organizacij za opravljanje strokovnih zadev s področja urbanističnega planiranja v občini Ptuj; 22. Sklep o pooblastitvi izvršnega sveta za določanje cen geodetskim storitvam; SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI 23. Statutarni sklep o oblikovanju in volitvah delegacij skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj in njeni organiziranosti; 24. Samoupravni sporazum o ustanovitvi strokovne službe samoupravne stanovanjske skupnosti, samoupravne komunalne skupnosti in lokalne skupnosti za ceste; 25. Sklep o imenovanju sekretarja samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj in vodja skupnih služb podpisnic samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnih služb. 17. Na podlagi 53. in 246. člena statuta občine Ptuj na podlagi 15. člena zakona o pokopališčih (Ur. list SRS, št. 49/55), 23. členom pravilnika za izvajanje zakona o pokopališčih (Ur. list SRS, št. 26/56), 5. in 9. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 12/77) in 3. člena zakona o komunalnih delovnih organizacijah, ki opravljajo komunalno dejavnost posebnega družbenega pomena (Ur. list SRS, št. 24/77), je zbor krajevnih skupnosti in zbor združenega dela na seji dne 31. januarja 1978 sprejel ODLOK o pokopališkem redu za pokopališče na območju občine Ptuj 1. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Pokopališča na območju občine Ptuj, kot komunalne sanitarne naprave, sc urejajo in upravljajo po določbah zakona o pokopališčih: pravilnika za izvrševanje zakona o pokopališčih in tega odloka. 2. člen Na območju občine Ptuj so naslednja pokopališča: Bolfenk, Cirkovci, Cirkulane, Des-ternik, Dornava, Gorca, Gorišnica, Hajdina, Janški vrh, Juršinci, Leskovec, Lovrenc na Dr. polju, Markovci, Majšperk, Muretinci, Polenšak, Ptujska gora. Rodni vrh, Rogoznica, Trnovska vas, Videm pri Ptuju, Vitomarci, Zavrč, Žetale in Ptuj ter Stoperce. Na vsakem pokopališču se pokopavajo umrli praviloma samo iz naselij in zaselkov, ki spadajo v določeni pokopališki okoliš. Če obsega pokopališki okoliš dele dveh ali več KS določijo pokopališki okoliš sporazumno prizadeti sveti krajevnih skupnosti. 3. člen S posameznimi pokopališči upravljajo pristojni krajevne skupnosti, s pokopališčem v Ptuju pa Komunalno podjetje Ptuj. 11. UREDITEV POKOPALIŠČ 4. člen Vsako pokopališče mora imeti svoj načrt razdelitve grobov (parcelacije). Načrt razdelitve grobov se mora dati v soglasje občinski sanitarni inšpekciji in v potrditev komisiji za urbanizem pri izvršnem svetu skupščine občine Ptuj. Načrt razdelitve grobov izdela upravljalec pokopališča. Načrt vrstnega reda grobov mora biti javno razobešen na pokopališču. 5. člen Pokopališča so razdeljena na pokopališka polja, pokopališka polja na vrste grobov, vrste grobov pa na grobove. Pokopališka polja, vrste grobov in grobovi morajo biti oštevilčeni. Ob vznožju vseh grobov se mora vidno označiti številko groba, ki je označena na pokopališkem načrtu. S temi označbami se vsi grobovi vpisujejo v pokopališko knjigo. 6. člen Grobovi se delijo: a) na vrstne grobove za eno osebo, b) na rodbinske grobove in c) na grobnice. Razdalja med grobovi in pokopališkimi stezami se določi s pokopališkim načrtom. 7. člen Grobnice se lahko gradijo samo na kraju, ki je s pokopališkim načrtom za to določen in morajo ustrezati gradbenim predpisom pravilnika za izvrševanje zakona o pokopališčih. 8. člen Vsako pokopališče mora imeti poseben prostor za pokopavanje otrok do 10 let. Pokopavanje otrok na tem prostoru ni obvezno. Prostor za pokopavanje otrok se določi s pokopališkim načrtom. 9. člen Umrli se praviloma pokopavajo po vrstnem redu pokopa oziroma po poljih, razen pri obstoječih grobovih, za katere še ni potekla predpisana kolobarita doba. 10. člen Kolobarna doba za grobove znaša 10 let. Ponoven prekop oziroma pokop v istem grobu je dovoljen po poteku kolobarne dobe. Pred potekom kolobarne dobe se sme odpreti grobove le z dovoljenjem in ob prisotnosti organov iz 22. člena pravilnika za izvrševanje zakona o pokopališčih (Uradni list LRS, št. 26/56). Grobovi borcev NOB, talcev in žrtev fašističnega nasilja se ne smejo prekopati niti po poteku kolobarne dobe, razen v primeru, ko gre za prenos posmrtnih ostankov. 11. člen Vsako pokopališče mora imeti oskrbnike pokopališča, ki ga imenuje svet krajevne skupnosti in ki skrbi za izvrševanje nalog določenih s tem odlokom. Vsako pokopališče mora imeti vsaj enega grobarja, ki ga postavlja svet krajevne skupnosti in ki dela po navodilih oskrbnika pokopališča oziroma sveta krajevne skupnosti. 12. člen Dovoljenja za pokop umrlih izdajajo pristojni krajevni uradi za pokopališča na njihovem območju ali uprava za notranje zadeve skupščine občine Ptuj. Prostor za pokop določi krajevna skupnost oziroma oskrbnik pokopališča. Brez dovoljenja, za pokop, grobar ne sme izvršiti pokopa. III. KRASITEV IN VZDRŽEVANJE POKOPALIŠČ 13. člen Grobovi se lahko ogradijo in nanje postavijo nagrobni spomeniki v skladu z določbami pokopališkega načrta. Za postavitev ograje in spomenika je potrebno predhodno zaprositi za lokacijo. Lokacijo določi svet krajevne skupnosti oziroma oskrbnik pokopališča. Nagrobni spomeniki in napisi na njih ne smejo žaliti narodnostnega čuta, pietete do umrlih, niti vzbujati nevolje in zgražanja državljanov. 14. člen Zasajanje visokorastočega drevja je dovoljeno le s pristankom organov upravljanja pokopališč in to na prostorih, ki so za to določeni v pokopališkem načrtu. Dovoljena je zasaditev nizkega grmičevja, trajnic in drugih manjših rastlin, ki pa ne smejo ovirati dostopa do drugih grobov. 15. člen Za vzdrževanje pokopaliških poti in nasadov, čistoče, reda in miru na pokopališčih, za izkope in zasutje jam, skrbijo oskrbniki pokopališč oziroma grobarji. Poleg tega morajo grobarji skrbeti za to, da se sproti odstranjujejo odpadki, smeti in druga nesnaga. Če opazijo grobarji nered in nesnago na grobovih in grobnicah, morajo opozoriti na to skrbnika pokopališča in najemnika prostora za grob. 16. člen Najemniki prostorov za grobove in grobnice so dolžni shtfceti za njih primerno vzdrževanje, tako, da se s tem ne kazi kulturnega izgleda pokopališča. Gomila in okolica groba mora biti počiščena vsaj dvakrat na leto in to do konca junija in do konca oktobra. Ce najemniki prostora za grob tega ne opravijo do določenega roka, opravi delo pristojni grobar na stroške osebe, ki je dolžna oskrbovati grob. Grobovi padlih borcev, talcev in žrtev fašističnega nasilja, so pod javnim varstvom in skrbi za njihovo vzdrževanje organ upravljanja pokopališča v soglasju s krajevno organizacijo Zveze borcev NOV. 17. člen Poškodovanje in ponesnaženje grobov, nagrobnikov, spomenikov, nasadov, potov in stez ter zgradb in drugih naprav na pokopališčih je prepovedano. Pri okraševanju grobov je treba nastale odpadke in smeti odlagati na krajih, ki so za to določeni in vidno označeni. IV. RED IN MIR 18. člen Na pokopališčih mora viadati mir. Petje in godba sta dovoljena na pokopališčih samo ob pogrebih ali komemoracijah. 19. člen Na pokopališčih je prepovedana vsaka vožnja z vozili in dvokolesi, prav tako pa ni dopustno na pokopališča voditi pse. 20. člen Na pokopališčih je strogo prepovedano trganje in jemanje cvetja na tujih grobovih in grobnicah ali javnih nasadih. 21. člen Obiskovalci pokopališča s svojim obnašanjem ne smejo žaliti pietete do umrlih in dostojanstvo kraja. 22. člen Pokopališče je odprto vsak dan. Urnik določi svet krajevne skupnosti. V. NAJEMNO RAZMERJE GROBOV IN GROBNIC 23. člen Praviloma mora imeti vsak grob ali grobnica oskrbnika oziroma osebo, ki skrbi in pravno predstavlja upravitelja groba oziroma grobnice, s katero sklene organ upravljanja pokopališča najemno razmerje za uporabo prostora. Prednostni upravičenci do groba ali grobnice so: pokojnikov zakonec, potomci, ali posvojenci, pokojnikovi starši, bratje, sestre in nečaki. 24. člen Po poteku kolobarne dobe pa imajo oskrbniki grobov iz prejšnjega člena pravico z organom upravljanja pokopališča podaljšati že obstoječe najemno razmerje za grobove za nadaljnih 10 let. Podaljšanje najemnega razmerja za grobove, katerim bo potekla kolobarna doba ali najemno razmerje, je dovoljeno le, če se pred potekom navedene dobe plača predpisana pristojbina, če je bil grob zadnja tri leta redno vzdrževan in če lokacija ustreza pokopališkemu načrtu. Najemno razmerje glede takih grobov se lahko podaljša tudi po poteku kolobarne dobe, kolikor grob ni bil prekopan. 25. člen Višino pristojbin za uporabo prostorov za grobove in v času kolobarne dobe in po preteku kolobarne dobe, določi upravljalec pokopališča v soglasju z izvršnim svetom SO Ptuj. Pristojbine za uporabo prostorov za grobove in grobnice po poteku kolobarne dobe se plačujejo za dobo 10 let. Organi upravljanja pokopališč sklenejo ob nastanku najemnega razmerja z najemniki grobnih parcel najemno pogodbo. V pogodbi se določi plačilo za uporabo prostora, način uporabe groba in pogoji, pod katerimi se pogodba lahko razde-re. Tarifo za grobarske usluge predpiše organ krajevne skupnosti v soglasju z izvršnim svetom skupščine občine Ptuj. 26. člen Grobovi, prekopi ali pokopi (na istem pokopališču) padlih borcev z NOV ter talcev in žrtev fašističnega nasilja so oproščeni vseh pristojbin in tudi ni potrebno podaljšanje najemnega razmerja, ker se njihovi grobovi ne smejo prekopavati. Pristojbine za grobove se ne pobira od socialno ogroženih svojcev umrlih oseb, če tako stanje ugotovi pristojni organ krajevne skupnosti, vendar to velja samo za kolobarno dobo. Za oprostitev ne pridejo v poštev tisti, ki imajo pravico do povračila pogrebnih stroškov iz kakršnegakoli naslova. 27. člen Pokopališke pristojbine se uporabljajo samo za vzdrževanje tistega pokopališča, za katerega grobove so bile pobrane. 28. člen Opuščene grobnice ter spomeniki na grobovih, ki jim je pretekla kolobarna doba, se deponirajo za dobo enega leta, če najemniki prostora za grobove na pismeni poziv organa upravljanja pokopališča ne podaljšajo najemnega razmerja za grob oziroma ne odstranijo spomenikov v določenem roku. V kolikor se lastniki nagrobnikov v dobi enega leta na pismeni poziv upravljalca pokopališča ne priglasijo, se nagrobniki prodajo na javni dražbi. Izkupiček na dražbi prodanih nagrobnikov se deponira za dobo dveh let pri upravljalcu pokopališča, nato pa se prenese kot dohodek upravljalca pokopališča. Poškodovane ali zanemarjene nagrobne spomenike in grobnice, katerim še ni potekla najemna oziroma kolobarna doba, morajo najemniki prostora za grobove postaviti v redno stanje. Kolikor tega najemniki na poziv pristojnega organa krajevne skupnosti ali oskrbnika ne izvršijo izvrši to na njihove stroške pristojni organ krajevne skupnosti ali oskrbnik pokopališča. 29. člen Kdo ne želi več uporabljati prostora za grob, mora to naznaniti organu upravljanja pokopališča. V tem primeru lahko odpelje nagrobnike in spomenike, vendar mora to sporočiti pokopališkemu organu. Okrasno drevje in vzidane spomenike sme odpeljati le s privoljenjem pokopališkega organa. VI. POGREBNE SVEČANOSTI IN POGREBNI SPREVODI 30. člen Pogrebne svečanosti in pogrebni sprevodi so predpisani s posebnim odlokom Skupščine občine Ptuj. Civilne in državne pogrebe organizira in opravi upravljalec pokopališča sporazumno z naročilom. Pri vojaških pogrebih mora upravljalec upoštevati predpise, ki veljajo za vojaške pogrebe. VII. KAZENSKE DOLOČBE 31. člen 1. Z denarno kaznijo od 100 do 2.000 din se kaznuje za prekršek upravljalec pokopališča: a) ki izvrši pokop brez dovoljenja ali izven določenega vrstnega reda, b) ki predčasno brez dovoljenja prekoplje grob, za katerega še ni pretekla določena kolobarna doba, ali za katerega še ni zapadla podaljšana najemna doba, c) ki zahteva ali zaračuna za izvršena grobarska dela več kot je določeno v tarifi, ki jo je predpisala krajevna skupnost oziroma komunalna uranova v Ptuju. 2. Z denarno kaznijo od 20 do 300 din se kaznuje tudi grobar, ki stori prekršek iz 1. točke tega člena. 32. člen Z denarno kaznijo od 200 do 1000 din se kaznuje za prekršek: 1. kdor gradi grobnico na kraju, ki s pokopališkim načrtom ni za to določen. 2. kdor odpira grobove pred potekom kolobarne dobe brez predpisanega dovoljenja, 3. kdor prekoplje grobove borcev NOB, talcev ali žrtev fašističnega nasilja v nasprotju z določili 3. odstavka 10. člena tega odloka 4. kdor sadi visokorastiče ali listnato drevje brez pristanka organov, ki upravljajo s pokopališčem, 5. kdor poškoduje ali ponesnaži grobove, nagrobnike, spomenike, nasade, poti, steze, zgradbe in druge naprave na pokopališču, 6. kdor s svojim obnašanjem na pokopališču žali narodni čut, pieteto do umrlih in vzbuja nejevoljno in zgražanje ljudi. 33. člen Prekršek stori in se takoj na mestu kaznuje z denarno kaznijo 50 din: 1. kdor poje in igra na pokopališčih, razen ob pogrebih in komemoracijah, 2. kdor povzroča nemir na pokopališčih, vozi z vozili po pokopaliških poteh in stezah ali vodi pse na pokopališče, 3. kdor trga ali jemlje cvetje na tujih grobovih, grobnicah ali javnih nasadih na pokopališču. Za prekrške iz tega člena izrekajo in izterjajo kazni organi milice, čuvaji in oskrbniki pokopališč. VIII. KONČNE DOLOČBE 34. člen Krajevne skupnosti so dolžne poskrbeti, da pokopališča uredijo v skladu s pokopališkim načrtom, pri tem pa morajo pri morebitnih prekopih upoštevati predpise pravilnika za izvrševanje zakona o pokopališčih (Uradni list LRS, 26-19/56). 35. člen Določbe tega odloka o trajanju najemnega razmerja za grobove in grobnice veljajo tudi za že obstoječa najemna razmerja po doslej veljavnih predpisih. Za najemna razmerja, sklenjena pred uveljavitvijo tega odloka, se pred potekom kolobarne dobe, določene s tem odlokom oziroma potekom najmenega razmerja, ne pobirajo nove pristojbine. 36. člen Ugovore zoper ukrepe organov upravljanja pokopališč rešuje na drugi stopnji svet krajeyne skupnosti oziroma zbor delegatov. 37. člen Način vodenja evidence pokopanih (pokopališke knjige, kartoteke umrlih, najemna razmerja itd.) predpiše komisija za urbanizem in komunalne zadeve pri izvršnem svetu SO Ptuj. 38. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o pokopališkem redu občine Ptuj (Uradni vestnik okraja Maribor št. 22/59). 39. člen Določbe tega odloka veljajo tudi za novo pokopališče v Ptuju, kolikor niso posamezne zadeve za to pokopališče s posebnim odlokom drugače urejene. 40. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 352-2/76-SK-4 Ptuj, dne 28. februarja 1978 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko GORJUP 1. r. 18. Na podlagi 53. in 246. Člena statuta obiine Ptuj na podlagi 15. Člena zakona o pokopališčih (Uradni list SRS, št. 49/55), 23. Člena pravilnika za izvajanje zakona o pokopališčih (Ur. Ust SRS. št. 26/56) in 3. Člena zakona o komunalnih delovnih organizacijah, ki opravljajo komunalno dejavnost posebnega družbenega pomena (Ur. list SRS, št. 24/77), 5. in 9. Člena zakona o prekrških (Ur. list SRS, št. 12/77), je zbor krajevnih skupnosti in zbor združenega dela na seji dne 31. januarja 1978 sprejel ODLOK o pokopališkem redu za pokopališče v Ptuju I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. Člen Š tem odlokom se doloCa pokopališki red za novo pokopaUšCe v Ptuju. Pokopališče v Ptuju je komunalna sanitarna naprava, ki se ureja in upravlja po doloCbah zakona o pokopališčih, pravilnika za izvajanje zakona o pokopališčih in tega pokopaUškega reda. Pokopališče je locirano v Rogoznici, dostopno je s ceste Ptuj—Dornava. ' 2. Člen ZemljišCe in skupne pokopališke naprave na pokopališču iz 1. Člena tega odloka so družbena lastnina. PokopališCe upravlja Komunalno podjetje Ptuj. 3. Člen Pokopi se prijavljajo Komunalnemu podjetju Ptuj s predložitvijo ustreznih dokumentov o smrti pokojnika, ki morajo biti izdani od pristojnih organov. II. UREDITEV POKOPALIŠČA 4. Člen PokopališCe se ureja z ureditvenim naCrtom, ki je sestavni del tega odloka. Ureditveni naCrt je v merilu 1:500, za posamezna polja v merilu 1:100 in je na vpogled obiskovalcem pokopališča pri komunalnem podjetju Ptuj. 5. Člen PokopališCe je razdeljeno na grobna polja, ta pa so razdeljena na grobne parcele (grobove). Grobna polja in grobovi so oznaCeni s številkami, ki so vnesene v naCrt, na pokopališču pa postavljene diskretno, vendar vidno, na zaCetku vsake vrste grobov v polju. Te številke se vnašajo tudi v pokopališko knjigo in v najemno pogodbo. 6. Člen Poleg grobnih polj z grobovi je na pokopališču še polje za anonimno pokopavanje (polje razsutega pepela), kjer se trosi pepel umrlih, imena pokojnih pa se po želji lahko vpišejo napokonCne kamnite stebre, ki so postavljeni v resavi na tem polju. 7. Člen Grobovi na pokopališču so: — enojni z merami 1 x 2,00 m (s stezo 1,10 x 300 m) — dvojni 2,00 x 2,00 m (2,00 x 3,00 m) — žarni grobovi 1,10 x 1,40 m (l,10x 1,80 m) — otroški 1,10 x 1,80 m Grobnic na tem pokopališču ni mogoCe graditi. 8. Člen Posamezna polja zasedejo grobovi samo enega tipa. Na poljih, kjer je predviden en tip grobov, ni mogoCe urediti drugi tip groba. Izjemoma se lahko v že urejeni enojni ali dvojni grob pokoplje mrtvega otroka ali žaro s pepelom. 9. Člen Polja se urejajo pred zaCetkom pokopavanja. S tem je mišljeno planiranje površine, sejanje trave ter zasaditev dreves in grmovnic. Slednje se zasadijo tudi na bodoCe grobove v skladu z naCrtom. Pred pokopom se grmovnice izkoplje, trato dvigne v pasovih, po pokopu pa vse zopet postavi na prejšnje mesto. 10. Člen Umrle se pokopava po vrstnem redu pokopa na polju. Najprej se priCne pokopavati na poljih, ki ležijo najbližje pokopališki stavbi in sicer na štirih poljih hkrati (polje z enojinimi, polje z dvojnimi, polje z žarnimi in polje z otroškimi grobovi). III. UREDITEV GROBA 11. Člen Po izbiri parcele in po pokopu mrliCa morajo najemniki urediti grob. Pri tem se morajo ravnati po doloCilih tega odloka. 12. Člen Pred ureditvijo groba in pred postavljanjem spomenika morajo najemniki groba pri Komunalnem podjetju Ptuj vložiti predlog za ureditev groba s skico v dveh izvodih. V ta namen izpolnijo formular, ki ga dvignejo pri Komunalnem podjetju Ptuj. 13. Člen Komisija za urbanizem pri izvršnem svetu Skupščine obCine Ptuj imenuje posebno strokovno komisijo, ki jo sestavljajo trije Ciani: predstavnik Skupščine obCine Ptuj, predstavnik projektanta pokopališča, predstavnik Komunalnega podjetja Ptuj Komisija pregleda predloge za ureditev grobov in jih potrdi, da spreminjevalne predloge ali pa jih zavrne. Komisija sprejema sklepe v skladu z doloC-bami tega odloka. Komisija se sestaja po potrebi, sestati pa se mora najmanj šestkrat letno, da pregleda predloge in o njih sklepa. 14. Člen Ureditev groba predstavlja položitev travne ruše na mesto, kjer je bila odstranjena pri izkopu jame, posaditev grmovnic, Ce naCrt zahteva ali dovoljuje na grobu rastlinje, pa pred ureditvijo groba tam še ni rasilo; dalje postavitev spomenika, postavitev posode za cvetje in postavitev plošCice za postavljanje sveC. Kakršnokoli dosajevanje rastlin, ki ni v skladu z dovoljenjem komisije, oziroma z zasaditvenim naCrtom za grobna polja. (M 1:100), ni dovoljeno. Prav tako ni dovoljeno postavljanje robnikov, oziroma kakršnihkoli razmejevalnih znakov med grobovi (živice, plošCe). Praviloma je grob pokrit s trato. 15. Člen Nagrobnik je lahko pokonCen ali ležeC. Na poljih, ki ležijo zahodno od glavne poti, so dovoljeni le ležeCi nagrobniki, na poljih, ki ležijo vzhodno od glavne poti, pa je mogoCe postavljati nagrobnike. Na otroških in žarnih grobovih je mogoCe postavljati le ležeCe nagrobnike. 16. Člen PokonCni nagrobniki so naslednjih dimenzij: — višina najmanj 80 in najveC 120 cm, — širina najmanj 35 in najveC 60 cm, — debelina najmanj 15 in najveC 30 cm. LežeCi nagrobniki so naslednjih dimenzij: — višina najmanj 12 in najveC 30 cm, — širina najmanj 30 in najveC 50 cm, — debelina najmanj 30 in najveC 50 cm. 17. Člen Nagrobniki so iz enega samega kosa. Le izjemoma se nagrobniki lahko sestavljajo iz veC delov. Material je lahko naravni kamen, les ali kovina. Nagrobniki morajo biti na ustrezni oblikovni ravni in primerno tehniCno izvedeni. S tem je mišljena tako oblika nagrobnika, kot tudi obdelava površine. 18. Člen Črke oziroma napisi so lahko vklesani, izklesani, lahko tudi kovinski. Napisi ne smejo žaliti narodnostnega Čuta, pietete do mrtvih, niti vzbujanje nevolje ali zgražanja obCanov. Izvedba napisa mora biti natanCno razvidna v predlogu za ureditev groba, to je oznaCen mora biti tekst napisa in tip Crk ter naCin njih obdelave. 19. Člen Nagrobniki se postavljajo na betonski temelj, ki ne sme gledati iznad površine zemlje. Postavljen nagrobnik mora betonski temelj v celoti prekrivati tako da ni viden. 20. Člen Nagrobniki morajo biti postavljeni na sredino (izjeme dovoli komisija) groba nad glavo pokopanega, s Čelno stranjo obrnjeni proti stezi, ki je med vrstami grobov. Oddaljenost prednje strani nagrobnika od steze mora biti za vse nagrobnike v vrsti enaka in tako, kakršna je vrisana na naCrtu. IV. POLAGANJE CVETJA IN SVEČ 21. Člen Cvetje se polaga v posodo — vazo, ki je lahko kovinska, kamnita ali plastiCna, vendar mora biti vkopana v tla neposredno ob nagrobniku. Premer posode ne sme presegati 15 cm. Lega posode mora biti oznaCena v skici ob predlogu za ureditev groba. Postavitev posode za cvetje ni obvezna. 22. Člen SveCe se prižigajo na plošCah (najveC 10 x 15 cm), ki so vgreznjene v tla tako, da ne motijo košnje trate. PlošCa se mora položiti tik ob spomeniku ali ob spodnjem robu groba. Lega plošCe mora biti oznaCena v skici ob predlogu za ureditev groba. Postavljanje omarice za sveCe je dovoljeno le v dneh ob dnevu mrtvih. Po tem prazniku je potrebno omarico odstraniti. 23. Gen Ob pogrebu se vence ne prinaša na pokopališče in ne polaga na grob. Le najožji svojci pokojnika smejo položiti na grob en venec. 24. Gen Svojci pokojnika oziroma vzdrževalci groba sklenejo s Komunalnim podjetjem Ptuj najemno pogodbo za grob. Najemnino za grobove in naGn njenega plaCe-vanja doloCi Komunalno podjetje Ptuj v soglasju z Izvršnim svetom SO Ptuj. V najemnini je zajeto tudi vzdrževanje groba in pokopališča. V. RED IN MIR TER VZDRŽEVANJE POKOPALIŠČA 25. Gen Dolžnost obiskovalcev pokopališča in najemnikov grobov na pokopališču je: — da pazijo na red in snago, — da se na pokopališču vedejo dostojno, — da odlagajo odpadke na za to doloCena me- — da redno vzdržujejo grobove, sadijo in odstranjujejo drevje in grmovje samo z dovoljenjem uprave pokopališča, — da postavljajo na nagrobnikecvetjein sveCe ter drugo v skladu z doloGli tega pokopališkega re- da, — da na pokopališče ne vodijo psov in drugih živali, — da obiskujejo pokopališče in pokojnike v mrliških vežicah samo v dogovorjenem Času, — da ne poškodujejo grobov, — da ne postavljajo na grobove in v mrliške vežice neustreznih in poškodovanih posod za cvetje; — da ne postavljajo na grobove žaljivih napi- sov in simbolov, — da urejajo in vzdržujejo posamezne vrste grobov po doloCbah tega odloka, — da ne trgajo cvetlic in drugega zelenja na pokopališču in tujih grobovih, — da ne jemljejo predmetov s tujih grobov. 26. Gen Na pokopališču mora vladati mir. Petje in godba sta na pokopališču dovoljena samo ob pogrebnih sveCanostih in komemoracijah. 27. Gen PokopališCe je za obiskovalce odprto vsak dan. Urnik obiskov doloG uprava pokopališča v soglasju z občinskim upravnim organom za komunalne zadeve. 28. člen Pokopališče v Ptuju vzdržuje Komunalno podjetje Ptuj na podlagi letnega vzdrževalnega načrta, ki mora biti usklajen z določbami tega odlokanv 29. člen Nadzorstvo nad izvajanjem določil tega odloka izvršuje uradno osebje milice, občinski komunalni in sanitarni inšpektorji in čuvaji pokopališča. VI. KAZENSKE DOLOČBE 30. člen Z denarno kaznijo od 100 do 2.000 din se kaznuje za prekršek upravljalec pokopališča: a) če izvrši pokop brez dovoljenja ali izven določenega vrstnega reda, b) ki predčasno brez dovoljenja odkoplje ali prekoplje grob, za katerega še ni pretekla določena kolobarna doba ali za katerega še ni potekla zapadla ali podaljšana najemna doba. Z denarno kaznijo od 20 do 300 din se kaznuje tudi grobar, ki stori prekršek iz 1 ' točke tega člena. 31. člen Z denarno kaznijo od 200 do 1.000 din se kaznuje za prekršek: 1. kdor postavi nagrobnik brez dovoljenja uprave pokopališča ali ga postavi na mesto, ki ni določeno s pokopališkim načrtom in v nasprotju z izdanim dovoljenjem, 2. kdor odpira grobove pred potekom kolobar-ne dobe brez predpisanega dovoljenja, 3. kdor sadi drevje ali grmovje brez dovoljenja uprave pokopališča ali ga sadi v nasprotju z izdanim dovoljenjem, 4. kdor poškoduje ali ponesnaži grobove, nagrobnike, nasade, poti, steze, spomenike, zgradbe ali druge naprave na pokopališču, 5. kdor odstrani drevje ali grmovje, ga lomi ali kako drugače poškoduje, 6. kdor s svojim obnašanjem na pokopališču žali narodni čut, pieteto do umrlih, vzbuja do umrlih nevoljo in zgražanje ljudi. 32. člen Z denarno kaznijo 50 din se takoj na mestu kaznuje tistega: 1. ki ne odlaga odpadkov na za to določena mesta, 2. ki polaga cvetje in sveče v nasprotju z določili pokopališkega reda, 3. ki se vozi po pokopališču s prevoznim sredstvom, 4. vodi na pokopališče psa ali drugo žival oziroma živali, 5. ki se zadržuje brez dovoljenja na pokopališču in v drugih pokopaliških objektih izven določenega urnika dovoljenega za obiskovalce, 6. ki poškoduje grob ali grobove, 7. ki postavi na grob ali v mrliško vežo poškodovano ali neustrezno posodo za cvetje, 8. ki piše po urejenih nagrobnikih, postavlja žaljive napise ali simbole, 9. ki trga ali poškoduje cvetlice ali drugo zelenje in okrasje, 10. ki jemlje cvetje, sveče ali druge predmete iz tujih grobov, 11. ki nadleguje ali moti mir in red pri pogrebnih svečanostih ali komemoracijah. VII. KONČNE DOLOČBE 33. člen Upravljalec pokopališča Komunalnega podjetja Ptuj mora takoj ob otvoritvi pokopališča urediti poslovanje po določbah tega odloka in načrta, ki je sestavni del tega odloka. 34. člen Evidenco in način vodenja evidence pokopanih (pokopališke knjige, kartoteko umrlih, najemna razmerja idr.) predpiše za to pristojni upravni organ. 35. člen Ugovore zoper ukrepe organov upravljanja pokopališča rešuje organ upravljanja Komunalnega podjetja Ptuj, oziroma na drugi stopnji od- bor za urbanistične, komunalne in stanovanjske zadeve pri IS Skupščine občine Ptuj. 36. člen Za pokopališče v Ptuju veljajo za zadeve, ki niso urejene s tem odlokom tudi določila odloka o pokopališkem redu za pokopališča na območju občine Ptuj- 37. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Ptuj, dne 27. februarja 1978 Številka: 34—7/76—4 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko GORJUP l.r. 19 Na podlagi 11. člena zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka (Uradni list SRS, štev. 23-1061/76) in 14. točke 244. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 5- 45/74)je Skupščina občine Ptuj na sdi zbora združenega dela dne 24. februarja 1978 in zbora krajevnih skupnosti dne 31. januarja 1978 sprejela ODLOK o novih lestvicah katastrskega dohodka za katastrske okraje Ptuj, Maribor in Rogatec za območje občine Ptuj 1. člen Skupščina občine Ptuj sprejema nove lestvice katastracega dohodka za katastrske občine Ptuj, Maribor in Rogatec za območje občine Ptuj. LESTVICA P.IASI2SKEGA DOHODKA KULTURA R A Z R E U i 2 3 4 5 6 7 8 njive a 7400 6300 5200 4200 3200 2200 1300 800 b 6900 6400 5400 4300 3200 2300 1550 900 c 5200 4300 3600 2900 2200 1200 800 traniki a 44CO 3800 3000 2200 1850 1450 1150 750 b 4450 3950 3150 2500 2050 1600 1200 750 c 3200 2700 2200 1700 1300 900 500 - sadovnjaki a 5400 4600 3500 2400 1200 _ b 6800 5300 3850 2950 2450 1600 - - C 5100 3000 2700 2000 1100 - - - vinogradi a 13000 11150 9300 7500 5750 3450 3150 2100 b 13600 11300 9200 7200 5400 3700 3100 2000 C 9400 7400 5000 3200 1600 - - - vrtovi a 32000 24000 15000 11000 - - - - b 30000 24000 15000 11000 - - - - c 22900 19400 12600 - - - - pašniki a 1500 1300 1100 900 700 550 400 250 b 1250 1050 800 650 450 300 150 - c 1400 950 . 5Q0 250 - - - - gozdovi a 1350 850 650 500 400 250 150 - b 1400 900 650 450 300 200 150 - c 850 500 400 250 200 150 - -• močvirja in trstišča a 300 - - - - - — — b 1050 150 100 • - - - - c 300 150 - - - - - —; a - k. o. Ptuj b - k. o. Maribor c - k. o. Rogatec 2. člen Lestvice katastrskega dohodka so sestavni del tega odloka, 3. člen Lestvice katastrskega dohodka pričnejo veljati potem, ko jih potrdi Skupščina SR Slovenije. 4. člen Ta odlok prične vejati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporabja pa se od 1.januarja 1978. Številka: 422-5/77-4 Ptuj, 24. februarja 1978 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko GORJUP 1. r. 20. Po drugem odstavku 74. člena zakona o varstvu pred požari (Uradni list SRS Slovenije, št. 2/73/76) ter 1. in 6. točke 244. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5-45/74) je skupščina občine Ptuj na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 24. februarja 1978 sprejela ODLOK o obveznem prispevku za financiranje srednjeročnega plana razvoja požarnega varstva v občini Ptuj za obdobje 1976—1980 1. člen S tem odlokom in samoupravnim sporazumom o spremembah in dopolnitvah samoupravnega sporazuma o temeljih plana razvoja požarnega varstva v občini Ptuj za obdobje 1976—1980 se zagotavljajo sredstva za financiranje temeljnih in nujnih nalog srednjeročnega plana razvoja požarnega varstva v občini Ptuj. 2. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela ter delovne skupnosti, ki ne podpišejo samoupravnega sporazuma iz 1. člena tega odloka, združujejo sredstva brez obveznosti vračanja iz dohodka po stopnji 0,30 % od bruto osebnega dohodka. 3. člen Občani, ki z osebnim delom s sredstvi v lasti občanov opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost, plačujejo obvezni prispevek iz naslednjih osnov: 1. Zavezanci davka iz obrtnih in drugih gospodarskih dejvnosti ter od intelektualnih storitev, ki so obdavčeni po dejanskem dohodku od osnove od katere se plačujejo prispevki samoupravnim interesnim skupnostim podoločbah zakona o osnovah ter načinu obračunavanja in plačevanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti po stopnji 0,30 %. 2. Zavezanci dvka iz obrtnih dejavnosti in drugih gospodarskih dejavnosti ter od intelektualnih storitev, ki so obdavčeni po pavšalnem letnem znesku — plačajo prispevek po tem odloku v pavšalnem letnem znesku 100 dinarjev. 4. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela ter delovne skupnosti plačujejo obvezni prispevek po drugem členu tega odloka, ob dvigu sredstev za izplačilo osebnih dohodkov za delavce, zasebni delodajalec pa ob izplačilu osebnih dohodkov delavcev. N Glede pristojnosti za odmero in pobiranje obveznega prispevka se primerno uporabljajo določbe zakona o osnovah ter načinu obračunavanja ter plačevanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti. 5. člen Obvezni prispevek po tretjem členu tega odloka obračunava, pobira, evidentira, kontrolira, in izterjuje davčna uprava občinske skupščine. Obra- čunavanje in pobiranje vrši po postopku, ki je predpisan za obračunavanje in pobiranje davkov občanov. Glede izterjave obveznega prispevka se primerno uporabljajo določbe 194. do 236. člena zakona o davkih. 6. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 402-2/72 Ptuj, dne 24. februarja 1978 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko Gorjup 1. r. 21. Na podlagi 36. in 38. člena Zakona o urbanističnem planiranju (Uradni list SRS, St. 16-119/67), in 5. točke 243. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 5-45/74), je Skupščina občine Ptuj na sejah zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 24. februarja 1978 sprejela štev. 23-1060/76), ki jo opravlja občinska geodetska uprava Ptuj. 2. člen Ta sklep začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 38-4/76-SK Ptuj, 24. februarja 1978 Predsednik skupščine občine Ptuj Branko Gorjup 1. r. 23. V smislu določil Zakona o volitvah in delegiranju v skupščine (Uradni list SRS št. 24/77) je Skupščina samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj na predlog Izvršilnega odbora sprejela naslednji STATUTARNI SKLEP o oblikovanju in volitvah delegacij skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj in njeni organiziranosti ODLOK o pooblastitvi organizacij za opravljanje strokovnih zadev s področja urbanističnega planiranja v občini Ptuj 1. člen Projektivni biro Ptuj se pooblasti, da opravlja za občino Ptuj naslednje strokovne zadeve s področja urbanističnega planiranja: — spremlja gibanje urbanizacije ter proučuje probleme ureditve in razvoja naselij; — strokovno pomaga za urbanizem pristojnemu upravnemu organu občinske skupščine v zadevah s področja urbanizma in regionalnega planiranja; — arhivira in evidentira urbanistično dokumentacijo; — izdeluje urbanistične in zazidalne načrte, urbanistične rede in lokacijsko dokumentacijo. 2. člen Posamezne zadeve iz 1. člena tega odloka opravlja Projektivni biro Ptuj v skladu z določbami zakona o urbanističnem planiranju samoiniciativno, oziroma po naročilu občinske skupščine in njenih organov ter delovnih organizacij, krajevnih skupnosti in občanov. 3. člen Ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o pooblastitvi organizacij za opravljanje strokovnih zadev s področja urbanističnega planiranja v občini Ptuj, ki je bil objavljen v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, št. 1-8/68. 4. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 350-5/77 Ptuj, 24. februarja 1978 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko Gorjup 1. r. 22. Po 16. členu zakona o geodetski službi (Uradni list SRS štev. 23/76), 27. členu zakona o sredstvih za delo upravnih organov v SR Sloveniji (Uradni list SRS, št. 15/73) in 4. točki 244. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 5/74) je skupščina občine Ptuj na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 24. februarja 1978 sprejela SKLEP 1. člen Izvršni svet skupščine občine Ptuj se pooblašča, da določa cene geodetskim storitvam iz 7. člena zakona o geodetski službi (Uradni list SRS 1. Člen Skupščino Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj sestavljata: — zbor delegatov delovnih ljudi in občanov v krajevnih skupnostih in delavcev v organizacijah združenega dela — zbor uporabnikov in — zbor delegatov delavcev organizacij združenega dela za pripravo urbanistične ih projektne dokumentacije, za proizvodnjo gradbenega materiala, gradnjo in montažo stanovanjskih hiš, vzdrževanje in obnavljanje stanovanj in stanovanjskih hiš, komunalnih in obrtnih organizacij združenega dela in delavcev drugih organizacij, ki sodelujejo pri stanovanjski graditvi — zbor izvajalcev. 2. člen Zbor uporabnikov šteje 79 delegatov in sicer: — 35 delegatov krajevnih skupnosti, — 40 delegatov organizacij združenega dela, 2 delegata občinske organizacije sindikata, — 1 delegat občinske delegacije socialistične zveze in — 1 delegat občinske organizacije zveze bor- cev, Zbor izvajalcev šteje 17 delegatov, število delegatov zbora izvajalcev se lahko poveča, če se poveča število organizacij združenega dela, ki sodelujejo pri stanovanjski graditvi in sicer tako, da ima vsaka organizacija združenega dela oz. temeljna organizacija združenega dela po enega delegata. 3. člen Delegacija za delegiranje delegatov v zbor uporabnikov je posebna, združena ali splošna delegacija v krajevnih skupnostih in v organizacijah združenega dela. Delegacija za delegiranje delegatov v zbor izvajalcev je delavski svet oz. drugi ustrezni samoupravni organ. 4. člen V zbor izvajalcev delegirajo delavski sveti oziroma drugi ustrezni samoupravni organi po enega delegata v naslednjih organizacijah združenega dela oz. temeljnih organizacijah združenega dela: 1. Komunalno podjetje Ptuj, 2. Stanovanjski servis Ptuj, 3. PTT promet Maribor, 4. GP Stavbar Maribor TOZD Gradbeništvo Drava Ptuj, 5. GIP Gradis'Ljubljana TOZD Gradnje Ptuj, 6. Projektivni biro Ptuj, 7. IMP Ljubljana TOZD Elektrokovinar Ptuj, 8. DBS Ljubljana TOZD Elektro Ptuj, 9. MAP Opekarna Zabjak, 10. Pleskar Ptuj, 11. „ Panorama” Ptuj in združenje obrtnikov Ptuj, 12. Kmetijski kombinat Ptuj TOZD Gradbeni remont Ptuj, 13. Pokrajinski muzej Ptuj, T4. Zavod za spomeniško varstvo Maribor, 15. Zavod za urbanizem Maribor, 16. KB Maribor — poslovna enota Ptuj, 17. Skupščina občine Ptuj — oddelek za gospodarstvo in urbanizem. 5. člen Skupščina samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj sprejema svoje odločitve z enakopravnim odločanjem delegatov obeh zborov in način ki je določen s samoupravnim sporazumom oziroma s statutom skupnosti. 6. člen Če zaradi različnih stališč med zboroma delegatov tudi po vsklajevalnem postopku ni prišlo do odločitve o vprašanju, ki je bistvenega pomena za zagotovitev potreb oz. interesov delovnih ljudi na področju stanovanjskega gospodarstva, lahko Skupščina občine Ptuj na predlog Izvršnega sveta s svojo odločitvijo začasno uredi to vprašanje. 7. člen V skladu s samoupravnim sporazumom o ustanovitvi Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj, njenim statutom in zakonom zbor uporabnikov samostojno odloča o zadevah: — družbene pomoči v stanovanjskem gospodarstvu, — stanarin in najemnin v družbenih stanovanjskih hišah ter prispevkov lastnikov posameznih delov zgradb (etažnih lastnikov), ki so jih ti dolžni plačati v skladu s predpisi, — gospodarjenja s stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini. Zbor uporabnikov samostojno sprejema splošni akt o dodeljevanju stanovanj, normative za tekoče vzdrževanje skupnih delov in naprav v stanovanjski hiši v družbeni lastnini ter samostojno odloča o sklepanju samoupravnih sporazumov o združevanju sredstev za investicijsko vzdrževanje stanovanjskih hiš v družbeni lastnini. 8. člen Skupščina Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj se konstituira tako, da na prvem zasedanju izvoli predsednika skupščine in predsednika obeh zborov skupščine, ki sta istočasno podpredsednika skupščine ter izvršilni odbor, odbor delavske kontrole in druge organe. Odbor delavske kontrole šteje 5 članov. 3. komisija za družbeno pomoč v stanovanjskem gospodarstvu, ki dajejo izvršnemu odboru obrazložene predloge za rešitev posameznih vprašanj s svojega področja. Izvršni odbor odloča o predlogih s svojim sklepom. 12. člen S sprejemom tega statutarnega sklepa prenehajo veljati statuti Samoupravne enote za družbeno pomoč v stanovanjskem gospodarstvu, Samoupravne enote za gospodarjenje s stanovanjskim skladom in Samoupravne enote za graditev stanovanj. ' 13. člen Pravice in dolžnosti zbora delegatov posamezne samoupravne enote iz 12. člena opravlja Skupščina samoupravne stanovanjske skupnosti, pravice in dolžnosti upravnih odborov posameznih samoupravnih enot pa izvršilni odbor. 14. člen S sprejemom tega statutarnega sklepa prenehajo veljati 6., 7., 8., 9., 10., 11., 14. in 22. člen Statuta Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj, v 15., 17., 20., 23., 27., in 34. členu Statuta Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj pa besedilo, ki se nanaša na delovanje samoupravnih enot stanovanjske skupnosti. 15. člen V roku, ki ga določa zakon, se s tem statutarnim sklepom vskladijo vsi samoupravni akti Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj, do tega roka pa se smiselno uporabljajo določila dosedanjih samoupravnih aktov. 16. člen Statutarni sklep začne veljati, ko ga sprejme skupščina samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj. Statutarni sklep se objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. ■ Statutarni sklep je sprejela skupščina Samoupravne stanovanjske skupnosti dne 27. februarja 1978. Predsednik skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Ptuj Franc Zadravec 1. r. 9. člen Izvršilni odbor skupščine samoupravne stanovanjske skupnosti šteje 13 članov. V izvršilnem odboru skupščine samoupravne stanovanjske skupnosti morajo biti 3 člani — delegati, ki izhajajo iz krajevnih skupnosti, 7 članov delegatov, ki izhajajo iz združenega dela in 3 člani — delegati, ki izhajajo iz zbora izvajalcev. Izvršilni odbor se konstituira na prvi seji tako, da iz svoje srede izvoli predsednika in podpredsednika izvršilnega odbora. 10. člen Zaradi reševanja specifičnih interesov na področju gospodarjenja s stanovanjskimi hišami in poslovnimi prostori, graditve stanovanj in družbene pomoči v stanovanjskem gospodarstvu imenuje izvršilni odbor na prvi seji komisije za obravnavanje zadev s posameznega področja. Komisije štejejo po 7 članov. Predsedniki komisij morajo biti člani izvršilnega odbora. 11. člen Zadeve s področja graditve stanovanj, s področja družbene pomoči v stanovanjskem gospodarstvu in s področja gospodarjenja s stanovanjskimi hišami in poslovnimi prostori v družbeni lastnini obravnavajo: 1. komisija za gospodarjenje s stanovanjskimi hišami in poslovnimi prostori, 2. komisija za graditev stanovanj in 24. SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi strokovne službe samoupravne stanovanjske skupnosti, samoupravne komunalne skupnosti in lokalne skupnosti za ceste Na podlagi 54. člena ustave SR Slovenije, 400. člena Zakona o združenem delu 29. člena Samoupravnega sporazuma o ustanovitvi samoupravne stanovanjske skupnosti, 28. člena Samoupravnega sporazuma o ustanovitvi samoupravne komunalne skupnosti, 18. člena. Samoupravnega sporazuma o ustanovitvi lokalne skupnosti za ceste občine Ptuj sprejemajo delegati v skupščini Samoupravne stanovanjske skupnosti, Samoupravne komunalne skupnosti in lokalne skupnosti za ceste občine Ptuj SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi strokovne službe Samoupravne stanovanjske skupnosti, Samoupravne komunalne skupnosti in Lokalne skupnosti za ceste. I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Zaradi uspešnega uresničevanja funkcij samo- upravnih interesnih skupnosti ter racionalnejšega in učinkovitega opravljanja strokovnih, finančnih, administrativno-tehručnih in drugih pomožnih del podpisnice sporazuma ustanavljajo strokovne službe. 2. člen Strokovna in druga dela za podpisnice tega sporazuma izvaja strokovna služba, ki ima. sedež v Ptuju. 3. člen Strokovna služba ima status delovne skupnosti, ki odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga. 4. člen Strokovna služba ima svoj žiro račun. Vso finančno poslovanje za potrebe strokovne službe se odvija preko tega računa. II. ORGANIZACIJA IN NALOGE 5. člen Strokovna služba izvaja zlasti naslednje naloge: — sodeluje pri planiranju letnih in srednjeročnih planov stanovanjske, komunalne in cestne skupnosti, — sodeluje pri pripravi in izvajanju urbanističnih dokumentov, — predlaga izhodiščne, programirane ter prodajne cene v stanovanjskem, cestnem in komunalnem gospodarstvu (skupaj z izvajalci), — izvaja strokovno-tehnični nadzor nad gradnjo investicijskih objektov iž programa stanovanjske, cestne in komunalne skupnosti, — pripravlja programe in sodeluje pri izvajanju opremljanja stavbnih zemljišč, — sodeluje v strokovnih komisijah, lokacijskih ogledih, sodeluje s krajevnimi skupnostmi, izvajalci in občinsko skupščino pri izvajanju programov, — vodi knjigovodsko in finančno poslovanj« za ustanovitelje in za delovno skupnost strokovne službe, — sestavlja periodične obračune, zaključni račun in poslovna poročila za ustanovitelje in za delovno skupnost, — izvaja kadrovsko politiko v skladu z družbenim dogovorom, samoupravnim sporazumom ia akti ustanoviteljev, — gospodari s sredstvi, ki so ji bila dana ' uporabo, — opravlja druge naloge, določene z zakonom, samoupravnim sporazumom o organiziranju delavcev v delovno skupnost, v statutih ustanoviteljev in drugih samoupravnih splošnih aktih ustanoviteljev. 6. člen Pri opravljanju svojih nalog sodeluje strokovne služba z ustreznimi organi občinske skupščine, drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, krajevnimi skupnostmi, organizacijami združenega dela in družbeno političnimi organizacijami ih drugimi skupnostmi v občini Ptuj, regiji in republiki, po pooblastilu podpisnic sporazuma. 7. člen Na podlagi vrste in obsega del, ki naj jih opravlja strokovna služba, predlagajo izvršni od; bori stanovanjske, komunalne in cestne skupnost’ skupščinam v potrditev razvid del oziroma nalog, ki jih opravljajo delavci strokovne službe. 8. člen Finančni načrti interesnih skupnosti določijo it prihodkov interesnih skupnosti sredstva za delo strokovne službe po načelu svobodne menjav« dela. Tako določena sredstva tvorijo celoten prihodek delovne skupnosti strokovne službe, iz kate; katerega pridobivajo delavci delovne skupnosti dohodek za kritje osebnih in skupnih potreb v skladu z načelom delitve po delu ter v skladu 2 osnovami in merili, ki veljajo za delavce v ustreznih delovnih organizacijah oz. skupnostih. 9. člen Poleg sredstev za kritje materialnih stroškov in za oblikovanje dohodka za kritje osebnih dohodkov in skupnih potreb delavcev delovne skupnosti zagotovijo interese skupnosti z letnimi finančnimi načrti tudi potrebna sredstva za nakup delovnih sredstev, ki jih potrebuje delovna skupnost za svoje delo. Z delovnimi sredstvi, ki jih uporabljajo delavci strokovne službe upravljajo interesne skupnosti. 10. člen Delavci v strokovni službi samostojno odločajo o sredstvih, ki jim pripadajo po 8. členu tega sporazuma, zlasti o delitvi osebnih dohodkov in o sredstvih za zadovoljevanje skupne porabe, pri čemer se morajo pridrževati določil družbenih dogovorov, ter skupnih osnov in meril za delitev sredstev za osebne dohodke opredeljenih v samoupravnem sporazumu za organizacijo ustrezne panoge gospodarstva v Sloveniji. Ul. VODJA STROKOVNE SLUŽBE 11. člen Strokovne službe vodi individualni poslovodni organ — vodja strokovne službe. Vodja strokovnih služb vodi in skrbi za nemoteno racionalno in uspešno delo službe, predvsem pa: — koordinira delo med organi podpisnic sporazuma, — skrbi za izvajanje sklepov organov podpisnic sporazuma in sklepov organov delovne skupnosti, — v sodelovanju s predsedniki skupščin in izvršnih odborov koordinira seje posameznih organov podpisnic sporazuma, — koordinira delo pri pripravah planskih dokumentov in programov za posamezne podpisnice sporazumov, — spremlja izvajanje sprejetih delovnih programov in finančnih načrtov podpisnic sporazuma, — skrbi za obveščanje javnosti, pristojnih organov in organizacij o sk.epih samoupravnih organov podpisnic sporazuma in o njihovem delu, — skrbi za zakonitost dela strokovne službe, — zastopa in predstavlja strokovno službo, — je odredbodajalec za finančno in materialno poslovanje strokovne službe. Za svoje delo in delo strokovne službe je vodja odgovoren skupščinam in izvršnim odborom Podpisnic sporazuma. 12. člen Vodja strokovne službe se imenuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi razpisna komisija imenovana od podpisnic tega sporazuma v skladu z zakonom in samoupravnim sporazumom o medsebojnih pravicah in obveznostih. IV. SAMOUPRAVNE PRAVICE IN DOLŽNOSTI 13. člen Delavci delovne skupnosti strokovne službe imajo vse samoupravne pravice, ki jim pripadajo Po ustavi, zakonu o združenem delu in drugih Predpisih ter po tem sporazumu. Njihove pravice so zlasti da: — volijo samoupravne organe delovne skupno- sti, — sprejemajo svoje samoupravne splošne akte, — odločajo o notranji organizaciji dela, — skupaj z izvršnimi odbori interesnih skupnosti pripravljajo predlog razvida del oziroma nalog ter predlog za njegove spremembe in dopolnitve, — odločajo o vseh zadevah s področja delovnih razmerij, — skrbijo za strokovno izobraževanje delavcev v delovni skupnosti, — sklepajo o pristopu k samoupravnemu sporazumu o delitvi dohodka in osebnih dohod-kov ter o drugih sporazumih, — dajejo organom interesnih skupnosti predloge v zvezi s programom dela in izvajanjem nalog m opravil, — razpravljajo in odločajo o drugih zadevah iz svoje pristojnosti. 14. člen Uveljavljanje dolžnosti in pravic iz tega sporazuma ureja strokovna služba podrobneje s svojimi samoupravnimi sporazumi in drugimi splošnimi akti. V. RAZMERJE MED USTANOVITELJI IN STROKOVNO SLUŽBO 15. člen Strokovna služba mora opravljati zaupane naloge vestno, skrbno, strokovno, pravilno in kot dober gospodar ter v skladu s sklepi in odločitvami samoupravnih organov ustanoviteljev strokovne službe. 16. člen Delavci v strokovni službi opravljajo svoje delo v skladu s programi dela ustanoviteljev in so za svoje delo odgovorni izvršnim odborom in skupščinam interesnih skupnosti za cestno, komunalno in stanovanjsko dejavnost občine Ptuj. 17. člen Podpisnice tega sporazuma dajejo soglasje k splošnim aktom delovne skupnosti strokovne službe, s katerimi ta ureja svojo organizacijo in delovanje. 18. člen S samoupravnim sporazumom o medsebojnih pravicah in obveznostih med ustanovitelji in strokovno službo se podrobneje uredijo medsebojne pravice in dolžnosti, z letnim programom dela pa zlasti: — vrsta in obseg nalog ter roki v katerih se morajo opraviti, — vsebina letnega programa strokovne službe, — višina in način zagotovitve sredstev za delo in za potrebe delavcev strokovne službe. 19. člen Priprave za ustanovitev in začetek dela strokovne službe opravi iniciativni odbor, ki ga sestavljajo predsedniki izvršilnih odborov, predsedniki skupščin in sekretarji aktivov. Iniciativni odbor izvoli iz svoje sredine predsednika, ki vodi delo odbora. 20. člen Iniciativni odbor je pooblaščen, da skupaj z dosedanjimi strokovnimi službami podpisnic sporazuma podvzame vsa potrebna dejanja in ukrepe, ki so potrebna za ustanovitev in začetek dela strokovne službe. V ta namen: — pripravi predlog začasnega opisa delovnih nalog oz. del, ki ga predloži v obravnavo izvršnim odborom in skupščinam podpisnic, — ugotovi potrebno število delavcev, — izvrši razpis delovnih mest, — sprejme delavce na podlagi internega razpisa, — prevzame in razporedi delavce dosedanjih strokovnih služb podpisnic sporazuma na dela oziroma k nalogam, ki ustrezajo njihovi sfrokovni izobrazbi oziroma z delom pridobljeni delovni zmožnosti, — začasno določi akontacije osebnega dohodka, — zagotovi potrebne delovne prostore in druge pogoje za delo in podobno. Iniciativni odbor je za svoje delo odgovoren skupščinam podpisnic sporazuma. Z ustanovitvijo strokovnih služb dajo podpisnice sporazuma strokovni službi v uporabo vsa delovna sredstva in opremo dosedanjih strokovnih služb podpisnic sporazuma. Pregled sredstev danih v uporabo strokovni službi ter pravic in obveznosti je razviden iz bilance, ki je sestavni del tega sporazuma. 21. člen Ko iniciativni odbor ugotovi, da so zaključene vse priprave na začetek dela strokovne službe po prejšnjem členu in da se je delovna skupnost strokovne službe konstituirala, določi dan za začetek dela strokovne službe, vendar najkasneje do 30. junija 1978. S tem dnem preneha funkcija iniciativnega odbora. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 22. člen Ta sporazum se sklepa za nedoločen čas. Sporazum se lahko dopolni oziroma spremeni na zahtevo vsake interesne skupnosti, ki je soustanoviteljica strokovne službe in delovne skupnosti strokovne službe. Predlog za spremembo obravnavajo izvršilni odbori, ki dajejo svoje predloge skupščinam podpisnic. Šteje se, da je sklep o predloženi spremembi sprejet, če ga sprejmejo vse skupščine podpisnic v enakem besedilu. 23. člen Za reševanje sporov, ki bi nastali pri izvajanju tega sporazuma se oblikuje arbitraža, ki jo sestavljajo po en delegat vsake interesne skupnosti in delegat strokovne službe. 24. člen , K temu sporazumu lahko pristopijo tudi druge samoupravne interesne skupnosti, če sprejemajo ta sporazum in se s pristopom strinjajo podpisnice tega sporazuma. 25. člen V roku 6 mesecev po uveljavitvi tega sporazuma morajo biti sprejeti oziroma sklenjeni vsi sporazumi in programi, ki jih predvideva ta sp)o razum. 26. člen Ta sporazum je sklenjen, ko ga v enakem besedilu sprejmejo skupščine samoupravnih interesnih skupnosti podpisnic in podpišejo predsedniki skupščin. Sporazum se objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Sporazum so v enakem besedilu sprejeli delegati skupščine. Samoupravne stanovanjske skupnosti dne 27. februarja 1978, Samoupravne komunalne skupnosti dne 1. marca 1978 in . Lokalne skupnosti za ceste dne 28/2-1978. Predsednik skupščine samoupravne stanovanjske skupnosti Franc Zadravec 1. r. Predsednik skupščine samoupravne komunalne skupnosti Viktor Krajnc 1. r. Predsednik Skupščine lokalne skupnosti za ceste Marija Kovačič 1. r. 25. SKUPŠČINE SAMOUPRAVNIH INTERESNIH SKUPNOSTI DRUŽBENIH DEJAVNOSTI OBČINE PTUJ Na podlagi 13. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnih služb samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj in na predlog Občinske konference SZDL Ptuj, so skupščina IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ, na seji dne 29. 12. 1977, skupščina SKUPNOSTI OTROŠKEGA VARSTVA OBČINE PTUJ, na seji dne 1. 2. 1978, skupščina KULTURNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ, na seji dne 29. 12.1977, skupščina TELESNOKULTURNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ, na seji dne 1. 2. '1978, skupščina RAZISKOVALNE SKUPNOSTI OBČi^E PTUJ, na seji dne 27. 2. 1978, skupščina SKUPNOSTI SOCIALNEGA WRSTVA OBČINE PTUJ, na seji dne 28. 2. 1978 sprejele SKLEP o imenovanju sekretarja samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj in vodja skupnih služb podpisnic samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnih služb. sekretarja samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj traja štiri leta. 3. Na podlagi 13. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnih služb daje Skupščina občine Ptuj soglasje k imenovanju sekretarja samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj. 4. Sklep se objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. PODPISNIKI: 1. Oton POLIČ, rojen 22. 1. 1932, stanujoč v Ptuju, Gajzerjeva ul. 13, podpredsednik Skupščine občine Ptuj, se imenuje za sekretarja samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti občine Ptuj in za vodja skupnih služb. 2. Mandatna doba zgoraj imenovanega predsednik skupščine IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ Alojz ČUČEK, 1. r. Predsednik skupščine SKUPNOSTI OTROŠKEGA VARSTVA OBČINE PTUJ Dragica NOVAK, 1. r. Predsednik skupščine KULTURNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ Vladimir BAN, 1. r. Predsednik skupščine TELESNOKULTURNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ Milan KNEŽEVIČ, 1. r. Predsednik skupščine RAZISKOVALNE SKUPNOSTI OBČINE PTUJ Peter ALIČ, 1. r. Predsednik skupščine SKUPNOSTI SOCIALNEGA VARSTVA OBČINE PTUJ Franc MASTEN, 1. r. Številka: 6-FB/78 Ptuj, dne: 1. 3.1978 J Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj izhaja praviloma dvakrat mesečno, in to v četrtek. Cena posameznega izvoda 1 dinar. Naročniki Tednika ga prejemaj® trezplačno. Izdajatelj redakcija Ptujski tednik, Ptuj, Vošnjakova S. Urejuje uredniški odbor — odgovorni urednik MARICA FAJT. Sedež uredništva Ptuj, Srbski trg 1/1. Tiska časopisno grafično podjetje ..Mariborski tisk", Tržaška 14, Maribor.