Narodopisna češko-slovanska razstava v Pragi 1.1895. (Jakob Diiunik.) I. 1. Uvod. zlati Pragi, ob bregovih srebrnopene Veltave, razprostira se obširen prostor, na katerem je kipelo letošnjo pomlad in poletje bujno življenje in vrvenje. To je prostor narodopisne razstave češko-slovanske. Šest raesecev je bila zlata Praga praznično oblečena ter kazala svetu napredek m razvoj češkega naroda, kajti z narodopisno razstavo so dosegli Cehi velikansk triumf pred vsem naobraženim svetom in so danes prvi slovanski kulturni narod. Na narodopisni razstavi češko-slovanski se nam je razodeval v vsej svoji veličini češkega naroda genij, ki je čuval stoletja in stoletja nad narodora ter mu zagotovil obstoj. Ni čuda torej, da je rornalo nad 2 milijona Slovanov iz raznih dežel v zlato Prago, da so na narodopisni razstavi češki občudovali delo, napredek in veliko kulturo naroda češkega. Tudi mene je vleklo v Prago in s pomočjo podpore, katero je meni in še dvema drugima raestniraa učiteljema naklonil slavni mestni zbor naše prestolnice, se mi je res uresničila ta želja. 2. Potovanje. Predno pridem na razstavo sarao, bodi rni dovoljeno, da opišem poprej prav v kratkih potezah potovanje v Prago in potem pa znamenitosti mesta Prage. Dne 30. vel. srpana ob 7. uri zjutraj sem se podal v spremstvu svoje boljše polovice na pot in sicer po državni železnici. Na Vrbi izstopim ter se peljem dalje proti Celovcu, mesto po železnici, s parnikom po Vrbskem jezeru ter pridem v Celovec okoli štirih popoludne. Tu sem prenočil, a čas do večera sern pa porabil za ogled mesta. Drugo jutro se peljem naprej po Koroškej, Štajerskej, deloma po Dolenji Avstriji preko Sv. Valentina, in po Gorenji Avstriji do Linca. V Lincu sem prenočil dvakrat. Prvi dan sem si ogledal mesto in bližnjo okolico. Peljal sem se tudi s parnikom po Donavi kake dve uri [dalec v vas ,,Wilhering" ter si tam ogledal tamošnji velikanski samostan. Drugi dan sern napravil izlet v »Salzkammergut" do Ebensee, kjer se izteka deroča Travna v Travensko jezero. Od tu sem se peljal s parnikom po Travenskem jezeru do Gmundna. To Vam je res tako lep svet, da kaj tacega nikjer nisem videl na svojem potovanji. Iz Gmundna sem se odpeljal v Wels, zvečer sem se vrnil zopet v Linc in drugo jutro ob 8. uri sem pa odrinil v Prago, kamor sem dospel ob 6^/2 uri zvečer. Prva skrb mi je bila, da dobim prenočišče, in sicer sem se zatekel v hotel »Angleški dvor". Ko se po dolgi vožnji nekoliko okrepčam in odpočijem, se vsedem na tramvaj ter se peljem takoj v razstavo. Predno pa pricnem z opisovanjem razstave, bodem opisal najprej prav na kratko posebnosti in znamenitosti, katere sem videl v Pragi in deloma tudi Prago samo. (Dalje prih.)