17 Tri v vrsto - poznana igra v gibalni različici Katarina Bizjak Slanič 1 in prof. dr. Marjeta Kovač 2 1 OŠ Janka Glazerja, Ruše 2 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport Katarina Bizjak Slanič, profesorica športne vzgoje, je za bralce revije Ciciban pripravila prispevek o igri, ki jo vsi poznamo, a jo običajno igramo z listom papirja in svinčnikom. Igro je »preoblekla« v gibalno različico, pri tem pa svetuje uporabo najrazličnejših pripomočkov. V zimskem času pa se lahko na podoben način igramo tudi kar v večji dnevni sobi ali na zasneženem travniku. Igra pomembno vpliva na vse vidike otrokovega razvoja. 1-3 Otroci in odrasli se radi družijo ob družabnih igrah. Med njimi gotovo vsi poznate igro tri v vrsto. Različice igre lahko kupimo v trgovinah z otroškimi igračami, pa tudi v vseh večjih blagovnicah. Na svetovnem spletu lahko najdemo tudi različna navodila, kako družabno igro izdelamo sami. Nekatera od navodil so zelo ustvarjalna, otrok pa z izdelavo uri svoje ročne spretnosti in se likovno izraža. Družabno igro pa lahko »preoblečemo« tudi v gibalno različico. Polja ustvarimo z obroči ali kolebnicami, lahko pa jih narišemo tudi na asfaltno površino z barvno kredo ali pa jih na zasneženem travniku označimo z vejicami. Potrebujemo še klobučke, ki pa jih lahko nadomestijo kamni ali storži, manjše žogice ali prazni jogurtovi lončki, prav pa pridejo tudi otrokove igrače. Spreminjamo lahko tudi način gibanja (tek, poskoki). Dopustite, da si otroci tudi sami oblikujejo igralna polja in v igro vključujejo različne pripomočke, saj tako spodbujamo njihovo ustvarjalnost. Ker se bližajo prazniki, mogoče ne bo odveč tale namig: kupite otroku obroče, klobučke in kolebnice namesto igrač, ki jih že ima v izobilju in bodo zagotovo zanimive le dan ali dva, nato pa bodo pozabljene obležale v škatli za igrače. Ti preprosti športni pripomočki so uporabni za različne gibalne igre, ki se jih prav zato, ker jih lahko prilagajamo na različne načine, otrok ne bo naveličal. Gibalne igra omogočajo tudi vaše dejavno vključevanje. Če se boste zadihali skupaj z otrokom, bo to koristilo ne le otroku, ampak tudi vam. 18 19 Viri: 1 Marjanovič Umek, L. in Kavčič, T. (2006). Otroška igra. V L. Marjanovič Umek in M. Zupančič (ur.), Psihologija otroške igre: Od rojstva do vstopa v šolo (str. 41–59). Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. 2 Ginsburg, K. R. (2007). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics, 119(1), 182–191. 20 3 Yogman, M., Garner, A., Hutchinson, J., Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M. in Committee on Psychosocial Aspects of Child and Family Health. (2018). The power of play: A pediatric role in enhancing development in young children. Pediatrics, 142(3).