Opis
V tej študiji je bil uporabljen rekurzivni model mešanega procesa za analizo vpliva sociodemografskih značilnosti na izdatke gospodinjstev za prevoz in lastništvo avtomobila na Tajvanu. Izdatki za prevoz so bili razdeljeni na izdatke za uporabo zasebnih vozil in izdatke za storitve javnega prevoza. Podatki o gospodinjstvih so bili pridobljeni iz tajvanske ankete o družinskih dohodkih in izdatkih za leti 2002 in 2022. Glavne ugotovitve so bile naslednje. Prvič, potovalno povpraševanje gospodinjstev se je razlikovalo glede na fazo življenjskega cikla gospodinjstva, pri čemer so imela gospodinjstva srednjih let največje potovalno povpraševanje. Tudi starejša gospodinjstva so izkazovala precejšnje potovalno povpraševanje ter imela višje izdatke za prevoz in stopnjo lastništva avtomobila kot gospodinjstva, ki so jih vodili posamezniki, mlajši od 29 let. Ugotovitev o večji mobilnosti med gospodinjstvi, ki jih vodijo starejši odrasli, odraža daljšo pričakovano življenjsko dobo, boljše zdravje in večje bogastvo. Drugič, sestava gospodinjstev je znatno vplivala na izdatke za prevoz in lastništvo avtomobila. Na primer, dodatni družinski člani so bili običajno povezani z večjimi izdatki za prevoz. Vendar so bili dodatni člani, stari 14 let ali manj, povezani z manjšimi izdatki za javni prevoz, saj so zasebna vozila pogosto nadomestila javni prevoz, ker so se uporabljala za oskrbo in dostavo. Nasprotno pa so bili dodatni starejši družinski člani (stari 65 let ali več) povezani z manjšimi izdatki za zasebni prevoz in večjimi izdatki za javni prevoz, kar odraža omejeno premoženje starejših posameznikov in visoke stroške uporabe zasebnih vozil. Ti rezultati pojasnjujejo dejavnike, ki določajo izdatke za prevoz, in poudarjajo značilnosti tajvanskih gospodinjstev, ki so odvisna od zasebnih vozil. Ker se družinske strukture spreminjajo in se staranje prebivalstva nadaljuje, je treba pri razvoju prometa dati prednost starostnikom prijaznim sistemom javnega prevoza.