Opis
Raziskovalno vprašanje (RV) : Bodoči menedţerji se dnevno soočaj o z različnimi etičnim i dilemami v prometu, kjer moraj o uskladiti interese vseh udeleţencev. Vprašanje je, ali lahko v bodoče razvijej o model z novimi inovativnimi etičnimi principi , ki bo vodil v še večjo varnost cestnega prometa? Namen: Namen je dvigniti raven druţbene odgovornosti in odnosa soudeleţencev v prometu ter opozoriti , kako pomembna je varnost . S člankom ţelimo p osredovati tudi predloge drug im raziskovalcem za nadaljnje študije na področju dvig a varnosti cestnega prometa. Metoda: Izvedli smo kvantitativno raziskavo (anketo) med magistrskimi študenti 1. letni ka menedţmenta kakovosti na Fakulteti za organizacijske študije v Novem mestu . V članku je predstavljeno pet različnih etičnih scenarijev. Rezultati: Magistrski š tudentje 1. letnika menedţmenta kakovosti na Fakulteti za organizacijske študije v Novem mestu imajo zelo podobna stališča razsoje posameznih etičnih dilem. Ţelja po dvigu varnosti cestnega prometa , je privedla do novih koristnih predlogov za nadaljnje študije z novimi inovativnimi etičnimi principi na področju varnosti , kot so: vizija nič (nič smrtnih ţrtev letno) , ustrezna cestna infrastruktura, izboljšana tehnologija vozil, video nadzorni sistemi, idr. Organizacija: Ustrezni organi bi morali spodbujati modele etičnega razmišljanja in uvajanja kodeksov ravnanja ţe v zgodnji fazi odraščanja . Tako bi imela drţava, policij a, reševalci, gasilci, bolnišnice ipd. manj smrtnih ţrtev zaradi hudih prometnih nesreč. Družba: Z upoštevanjem rezultatov in predlogov raziskave , bi druţba v primeru prehoda na nove metode, taktike in tehnike, pridobila nov model, ki bi temeljil na ničnem številu prometnih nesreč letno. Originalnost: Raziskav s področja razsoje etičnosti in inovativnih etičnih principov v cestnem prometu ni veliko. Članek predstavi praktične primere etičnega in moralnega odločanja s katerimi se vsi dnevno srečujemo v prometu , a nič kaj dosti ne naredimo , da bi bilo bolje (vsak dan ista zgodba). Omejitve/nadaljnje raziskovanje : Raziskava je bil a opravljena na manjšem vzorcu t.j. 13 študentov.