Opis
Cilj raziskave je bil: a) proučiti in opredeliti razlike med spoloma v dejavnikih, ki vplivajo na odločitev obiskovalcev fitnesa o izbiri trenerja, ter b) ugotoviti in razloži-ti razlike med spoloma v odnosu obiskovalcev fitnesa do vsebin v družbenih medijih, povezanih s telesno vadbo. V ta namen smo na novo zasnovali vprašalnik. Raziskavo smo izvedli na vzorcu 50 oseb (N1 = 13 moških, N2 = 37 žensk), ki obiskujejo fitnes v Splitu. Vzorec spremenljivk je bil sestavljen iz petih skupin spremenljivk. Izvedli smo test ponovljivosti, s katerim smo določili zanesljivost (88,20 %) vprašalnika. Rezultati so pokazali statistično pomembnost afirmativnih odnosov v nasprotju z neafirmativnimi (Wilcoxonov test ekvivalentnih parov, T = 250,00, Z = 3,60, p < 0,001). Poleg tega je bil odnos moških obiskovalcev fitnesa do vsebin v družbenih medijih, povezanih s telesno vadbo, veliko bolj afirmativen kot odnos obiskovalk (Mann-Whitneyjev U test, U = 119,50, Z = -2,68, p = 0,007). Med spoloma so bile razlike tudi pri izbiri trenerja fitnesa na podlagi njegovega videza, ni pa bilo razlik med spoloma v odnosu do števila sledilcev, ki jih ima trener v družbenih medijih, kot kazalnika njegove verodostojnosti. Ta raziskava zajema samo obiskovalce fitnesa, zato bi se morale prihodnje raziskave osredotočiti na poklicne športnike in njihov odnos do te teme