Y J ÇQ - -frZ.T.T. MQÇI 199901024,2/3 iffffWBmiw .c* ... MLADIKA 2/3 IZHAJA DESETKRAT V LETU LETO XLIII. 1999 KAZALO Tereza K.: Ali so res vsega drugi krivi, da nas je vedno manj ... 33 Vladimir Kos: Pesmi .... 33 Jože Horvat: Interesi .... 34 Andrej Arko: Obnova .... 35 Mogoče vas bo zanimalo zvedeti, da...................37 Leda Dobrinja: Tovarna ... 39 Pod črto: Zgovorna primerjava . 40 Silva Bajc: Pesmi...............42 Ivo Jevnikar: Tigrovec in padalec (IV. del) . 43 Bruna Pertot: Ko se sušeč orosi in mali traven ozeleni ... 47 Antena..........................49 Mirella Urdlh: In memoriam Elvi Miklavec . 50 Josip Jakov Planinič: Pesmi . 56 David Bednarich: Intervju s Klavdijo Vončino . 57 Ocene: Knjige: Milan Pahor: Lastno gospodarstvo (M. Jevnikar); Slovenci in država (N. Zaghet); Drago Jančar: Temna stran meseca; R. Rerrari: Murva Fabianijevih; Sandi Volk: Slovenska politična emigracija v Trstu (M. Jevnikar); Res slovenica - quo vadiš? (N. Zaghet); Razstave: Avgust Černigoj; Arhitekt Boris Podrecca (Magda Jevnikar) . 58 Na platnicah: Pisma; Čuk na Obelisku; Listnica uprave; Za smeh Priloga: RAST 126-99 Uredništvo in uprava: 34133 Trst, Italija, ulica Donizetti 3 tel. 040/370846 - fax 040/633307 E-mail: urednistvo@mladika.com Izdaja: MLADIKA z. z o. z. Reg. na sodišču v Trstu št. 193 Član USPI (Zveze italijanskega periodičnega tiska) Posamezna številka Mladike stane 5.000 lir. Celoletna naročnina za Italijo 40.000 lir; nakazati na poštni tekoči račun 14470348 - Mladika -Trst. Letna naročnina za Slovenijo 40.000 lir ali enakovreden znesek v drugih valutah. Druge države 45.000 lir (ali enakovreden znesek v tuji valuti), po letalski pošti 55.000 lir. Tisk in fotostavek: “graphart sne”, Obrtna cona Dolina Dolina 507/10 - tel. 040/8325009 Pisma v tej rubriki izražajo mnenja dopisnikov in ne obvezujejo uredništva INTERESI Ne vem, če ste brali v 10. številki MAGA precej hude obtožbe na račun zamejstva in zamejcev. Zapisal jih je časnikar Jože Horvat v svojem razmišljanju o levici in o slovenski državi. Res je, da obtožuje tudi Slovence v matici, da niso preveč zagreti za slovensko državo, toda zanimiv se mi zdi prav poudarek o zamejstvu. Smo Slovenci v zamejstvu res proti slovenski državi? S.P. Članek, ki ga omenjate, ponatiskuje-mo v tej številki v celoti. Zanima nas, kaj menijo o tem naši bralci. Nam se vsekakor zdi obtožba nekoliko pavšalna. Res je, da marsikdo objokuje zlate čase, ko je lahko trgoval z velikim jugoslovanskim trgom. Toda to ne velja za vse. Ne pozabimo, da je lepa skupina mladih bila navdušena nad rojstvom slovenske države pred devetimi leti. O tem priča tudi prireditev Slovenija party, ki še danes živi in navdušuje, kot kaže poročilo v tokratni mladinski prilogi RAST. Uredništvo Tik pred izidom je priročnik Slovenska krajevna imena v Italiji Sestavil gaje prof. Pavle Merku “V vseh letih, ko sem se srečeval z Dušanom Cernetom in prijatelji pod krošnjami Treh dreves, mi je pogostoma ponavljal, da sem dolžan pripraviti priročnik slovenskih krajevnih imen v Italiji: časnikarji da pogrešajo tak priročnik in zmeda, ki vlada pri nas in ne samo pri nas pri njihovi uporabi, naravnost kliče po premišljenem, zanesljivem in uporabnem priročniku”. SLIKE NA PLATNICI: Predsednik Slovenskega kulturnega kluba Rok Op-pelt pozdravlja številne goste na osmem Slovenija party v dvorani hotela Excelsior (levo zgoraj); častni gost večera je bil najstarejši živeči olimpionik Leon Štukelj (desno zgoraj); Jože A. Hočevar in prevajalka Evelina Umek na predstavitvi knjige Renata Ferrarija Murva Fabianijevih (levo spodaj); Alojz Rebula in Ivanka Hergold na predstavitvi romana Cesta s cipreso in zvezdo v Katoliški knjigarni v Gorici (desno spodaj) (foto KROMA in Maver). UREDNIŠKI ODBOR: Jadranka Cergol, Lilijana Filipčič, Ivo Jevnikar, Marij Maver (odgovorni urednik), Saša Martelanc, Sergij Pahor, Nadia Roncelli, Ester Sferco, Tomaž Simčič, Breda Susič, Neva Zaghet, Zora Tavčar, Edvard Žerjal in Ivan Žerjal. SVET REVIJE: Lojzka Bratuž, Silvija Callin, Marija Češčut, Danilo Čotar, Diomira Fabjan Bajc, Ivo Keržet Lučka Kremžar De Luisa, Peter Močnik, Aleksander Mužina, Milan Nemac, Adrijan Pahor, Štefan Pahor, Bruna Pertot, Marijan Pertot, Mitja Petaros, Ivan Peterlin, Alojz Rebula, Peter Rustja, Marko Tavčar, Andrej Zaghet In člani uredniškega odbora. Ali so res vsega drugi krivi, da nas je vedno manj? Že desetletja se zamejski Slovenci borimo za enakopravnost ter za zaščito naše manjšine. Če pogledamo resnici v oči, si moramo priznati, da se naša manjšina, tako v mestu kot na podeželju vidno manjša. Kje so vzroki? Veliko jih je! Večkrat se osebno vprašam: “Ali je res, da so nas do tega pripeljala le usodna zgodovinska dejstva našega stoletja, še zlasti po drugi svetovni vojni? Ali morda tudi razmere in okoliščine, v katerih živimo?” Gotovo! Toda vprašam: “Ali ne igra pri tem vloge, tudi naša slovenska narava?” Radi si priznajmo, da smo prepirljivi in da se radi klanjamo drugim in drugačnim ponudbam, da smo dostikrat med seboj neenotni, še zlasti takrat, ko bi morali v odločilnih trenutkih skupno nastopiti. Čeprav ne z lahkoto, smo si po drugi svetovni vojni obnovili naše domove, kmetije so zaživele, ustanovile so se šole in razna društva in zgradili mnogi domovi. Vsaka vas je imela enega ali celo dva kulturna doma, glede na politično opredeljenost vaščanov. Vaška cerkev je bila dolga stoletja središče vaščanov, kjer je prebival Bog, Oče vseh, h kateremu so se v težavah zatekali naši predniki in okrog katerega seje ob nedeljah in praznikih zbirala cela vas, od najmlajšega do najstarejšega. Po maši in po klepetu pred cerkvijo so se obogateni z zavestjo povezanosti vračali na svoje domove. Priznajmo si tudi to, da novi svetovni nazori so tudi nas zamejske Slovence potegnili za seboj in razklali našo medsebojno povezanost. Prav tako Bog marsikomu ni pomenil več veliko. Naveličali smo se njegovih naukov in pridig. Oprijeli smo se drugih ter se odločili potovati brez Njega, kot Izraelci večkrat v svoji zgodovini. Tudi našim mladim smo nedeljsko sveto mašo zamenjali s športnimi prireditvami in tekmami. Šport je pozitivna vrednota in tudi zelo potreben vsakemu. Toda ne bi ga smeli postaviti na oltar namesto Boga. Zadnje čase opažamo, da nam mladi nekam bežijo, so nezadovoljni, šport in druge dejavnosti jih v celoti ne zadovoljujejo, postaja jih strah. Iščejo nekaj, kar še sami ne vedo. Pred leti je bilo v Italiji ljudsko glasovanje za ali proti splavu. Večina slovenskih zamejcev seje odločila proti življenju. To se pravi, da smo se že takrat odločili za tveganje našega obstoja. Število vpisov otrok na naših šolah izrecno pada. Šole se zapirajo, učitelji in profesorji in drugo osebje ostaja brez dela in so prisiljeni iskati službo kje drugje. Ker imamo glede na število učencev zelo močan učiteljski kader, skušamo naše otroke obremenjevati z mnogimi zaposlitvami. Na žalost se pa opaža |=0 Bajna noč Čim bolj je dan teman v začetku leta, tem bolj luči na vse strani žare: kot da so zaslutile moč obeta, ki mirno ujčka Božje Detece. Zakaj, o lučke, nehate žareti, ko postni veter v bore završi in vigred skuša srcu razodeti pradavni sen o neminljivosti? Še bolj se morale bi lesketati, čim bolj se bliža tista bajna noč, ko Smrt je nehala gospodovati, obsojena na večno smrt nekoč. O, lučke, ve podobice ljubezni! Svetleje se dotikajte srca - naj spet zazre preteklost v mrtvih breznih, naj spet velikonočno zaigra! Kamelija z veselimi cvetovi Med listi veter išče, zmeraj išče. Kamelija ob zidu se smehlja. Spominov polno vsako je dvorišče iti veter je umetnik, se pozna. Z velikimi, rdečimi cvetovi kaplja na pot iz srčnih nitk zlato. Ta sušeč strašno siv je med zidovi -kot da boje se oken z verzi rož. Z velikimi, veselimi cvetovi čez misli zid cvetiš, kamelija. Ne bom neba pozabil nad bregovi, brezmejnega, vstajenjskega neba. Nekomu razodeta želja Veš, rad bi hodil dan za dnem skoz svet, odmaknjen malce, prost za vstop na Vlak. In rad ostal bi še otrok-poet, z velikimi očmi celo pred mrakom. In rad smehljaj bi čaral z ust bolnika, ki zdi se mu nesmiselno trpeti. Ker vem za Grič in z Griča - zadnji krik, od zadušitve in ljubezni vnet. V ta zadnji krik vsak drug je z ustnic vzet, čeprav morda se več ne gibljejo. O, ko bi znal tako o Njem zapeti, da gluha srca Ga začutijo... Vladimir Kos izposojeni komentar Interesi Globlji vpogledi, večja senzibilnost In višja odgovornost so samovšečne oznake, ki so si jih pred leti drug drugemu naslavljali levi Intelektualci, kritični presojevalci družbenega življenja. Tako piše neki nemški časnik, ki komentira nenavadni obrat istih ljudi, odkar sta v Nemčiji na oblasti levi stranki, nadaljuje pa, da jim zdaj ni odveč zagovarjati populizem in zanikati prej proklamirano pravno normo, če to rabi novi državni strukturi in njihovim položajem. A to še vedno počnejo v intelektualni drži, s katero so kritizirali stari režim in je dajala videz elitizma ter Intelektualne premoči duha nad drugimi. Kdor bere te vrstice, sl ne more kaj, da ne bi pomislil na tukajšnje razmere, če se mu celo ne zazdi, da je to zapisal kdo pri nas. Pa ni, pisalo se je na Nemškem, kjer so stvari veliko bolj jasne In se je zato težavneje pretvarjati, ne da bi bil opažen in grajan. Pri nas ni tako, a to ne velja samo za tako imenovano matico, ampak marsikje tudi v zamejstvu: povsod se nekdanji “levi” še vedno kažejo kot miselna elita, čeprav so svojo elitnost - če so jo res imeli - zapravili med skoraj polstoletnim izvajanjem oblasti - oblast imajo sicer še zdaj, toda svojo “Intelektualno premoč” Izražajo v sprevrženih frazah: (če para- fraziram oznako, ki jo je za italijanske “leve”, ki so zavzeli oblast, izrekel nobelovec Dario Fo) da je ekstremist vsakdo, kdor “levega” ne razume tako kot oni. Če je danes tako v Italiji, potem ni nič nenavadnega, da del levih pripadnikov tamkajšnje manjšine do države Slovenije nima simpatij. Kot “izdelek” tako imenovanih desnih sil pač ni sodila v njihov projekt. Matična država zato kljub vsemu zasluži odklon, zaničevanje. Slednje se ponekod izraža v grotesknih oblikah; na priložnostnih slovesnostih po nekaterih vaseh Slovenci na primer poslednji vihtijo staro zastavo z zvezdo, saj nove - sedanje - ne sprejemajo za svojo. In nadalje, kot se je izvedelo, so bili ob nedavnem Prešernovem dnevu na Tržaškem nekateri dijaki kot govorci na prireditvah do svoje “po sili” države presenetljivo gorki na račun njene državnosti. Pri tem ne gre za to, da ne bi smeli biti kritični - vsakdo ve, da kritika očiščuje in je torej nadvse potrebna - toda v nekem smislu še vedno zavračati projekt in se sramovati slovenske samostojnosti je vse kaj drugega kot znamenje “globljega vpogleda”. Toda tudi kar zadeva samo Slovenijo, na trenutke položaj ni dosti drugačen; presenetljivo je na primer, da je tako rekoč nenadno, izjemno zgodovinsko dejstvo - neodvisna država - našlo razmeroma skromen odmev v umetniški praksi. Kaj bi se šele reklo o tistih, ki se od države distancirajo zaradi stare privrženosti “levemu elitizmu”, ki je svoj prostor videl ob drugem zunaj nacionalnih skupnosti, prej v proletarskem bratstvu, zdaj v globalni Internetni familijiI A prav ta čas, ko je globalizacija (kot alternativa nacionalni državi) zelo frekventna beseda, je Iz čarobne krogle globalizma pokukala Iluzija. Prav leve vlade v EU se namreč za mnoge skupne projekte ne morejo dogovoriti in Spiegel je jedko pripomnil: “Pri denarju se neha socialistična enotnost.” Razpoko je skušal zlepiti luksemburški premier, ki je ob obisku komisije EU v Peterburgu dejal, da se je v pogovorih “prevečkrat slišal Izraz nacionalni interes”; po njegovem ob koncu stoletja te “grozne besede” ne bi smelo več biti, saj gre “za skupne interese Unije”... Jože Horvat Članek ponatiskujemo Iz 10. številke MAGA tudi zato, ker nas omenja. Sprašujemo se, ali je res tako, kot piše Jože Horvat? Ali se zamejci v njegovem pisanju prepoznavamo? Vsekakor bi razmišljanje o levici lahko “nadgradili" s svojimi izkušnjami. Koliko smo kot manjšina na boljšem, odkar je v Italiji na vladi levica? Ali ne prihajajo prav zdaj iz ust tudi slovenskih levičarjev, da so naše slovenske ustanove luksus, da so predrage, da so naše šole preveč razpršene, da nas je za take infrastrukture in strukture premalo ipd. Res je. Manjšina ni več bogastvo za celotno skupnost, ampak je breme, je velik strošek. Ukinimo se torej! Razpršimo se, da ne bomo preveliko breme matici in državi, v kateri nam je usojeno živeti. Ukinimo se, da ne bomo povzročali finančnih težav večini in stopimo po poti “multikulturnosti” in asimilacije. Ur. Ali so res vsega drugi krivi...

Prispevajte v sklad za kulturo in za naš sedež v središču mesta AKCIJA 10.000 LIR SE NADALJUJE O pri Černigojevi razstavi ostaja nepojasnjeno, kako je pojmoval umetnost, njeno didaktičnost, njen vpliv na družbo; kako je kljub svoji odlični tehniki iskal vedno novih prijemov, kako zanj slika ni bila lepa ali grda, ampak uspela ali ne; kako je bila pri njem umetnost - življenje; kako je bilo ustvarjanje - igra... Vsekakor sta razstava in katalog pomembna, in ko vidimo prvo in preberemo drugega, imamo prijetno spoznanje, da se je v odnosu do Černigoja nekaj bistvenega premaknilo. Naslednji korak zahteva umestitev njegovih del v tržaški prostor, v Muzej Revoltella, nato pa poživitev delovanja lipiške galerije, kjer se nahaja glavni opus. Magda Jevnikar Arhitekt Boris Podrecca na razstavi v Trstu Černigojevo razstavo v tržaškem muzeju Revoltella je postavil arhitekt, profesor in publicist Boris Podrecca, ob tej priliki pa se je predstavil tržaškemu občinstvu z izborom svojih del, tako da imamo sočasno v isti stavbi kar dve pomembni razstavi. Na odprtju je Podrecca povedal, da se mu zdi povratek v Trst, kjer je preživel mladost, kakor vrnitev na Itako. Prvič je razstavljal, star sedemnajst let, prav v Trstu, in na isti razstavi se je predstavil tudi Avgust Černigoj. Od takrat je minilo preko štirideset let, Podrecca je prehodil bogato ustvarjalno pot, v marsičem pa se čuti dolžan svojemu bivšemu profesorju. Čeprav se je iz nekdanjega slikarja in nato kiparja spremenil v arhitekta, priznava, da se - kljub različnosti - še vedno ujema s Černigojem v nečem bistvenem: obema je skupen skepticizem v odnosu do formul, do stilov. To spoznanje je globoko in je postalo vodilo pričujočih dveh razstav: prva, Černigojeva, nosi naslov Poetika sprememb, druga pa, Podreccova, se glasi Poetika razlik. Dihotomija je le navidezna in Podrecca svoj odnos do različnih slogov poimenuje zavračanje rasizma stilov. Razstava je potujoča in med etapami naj omenimo Dunaj, Prago in Peking. Razstavljena dela pa dokazu- jejo, daje arhitektov osebni zemljevid še toliko bolj pisan, saj ga srečujemo v številnih državah in pri nadvse ambicioznih projektih. V katalogu k razstavi se arhitekt predstavlja v obliki intervjuja, tako da se pogovor suče okrog številnih vprašanj ne le sodobne arhitekture, ampak življenja sploh. Ker je tudi profesor in publicist, prihaja do izraza njegova celovita izobrazba in izredna razgledanost. Z nekaj stavki o otroštvu v Mostarju in o mladosti v Trstu utemeljuje svoj odprti odnos do raznolikosti v mišljenju (Ne morem biti monoteist, tako nekako pravi), istočasno pa poudarja, da je globalizacija pojav, ki se bo vedno bolj omejeval na nekaj pomembnih središč, vsa druga mesta, manjša, pa bodo imela možnost, da bodo še močneje zaživela s svojimi posebnostmi. Arhitektura kot etnologija, torej, arhitektura kot sredstvo, da oblikujemo življenje. Zato ima tako rad delo v različnih krajih, saj verjame v “duh” prostora, hoče ga razumeti in interpretirati, pri tem pa mu nudi največ manevrske svobode urejanje trgov. Zanimajo ga materiali in ti so nujno povezani s prostorom, ljubi pa detajle, tako da poskrbi prav za vse, vključno s klopco na trgu in z vodometom. Trenutno ima Podrecca kar tri ateljeje: na Dunaju je zaposlenih trideset ljudi različnih narodnosti, štirje so na primer Slovenci, nekaj ljudi sodeluje z njim v Stuttgartu, tretji atelje ima v Benetkah - v vsakem od teh krajev pa se ukvarja s posebnimi načrti, ki so med sabo povezani. Letno proizvede okrog petdeset načrtov, kar pomeni enega na teden, pri tem pa gre poudariti, da ima, kot pravi v nekem drugem intervjuju, zelo motivirane sodelavce, ki ne poznajo nedelje in praznikov. Obisk razstave je izredno zanimiv in fotografije nazorno prikazujejo uresničitev Podreccovih miselnih izhodišč, ki jih je mogoče strniti takole: njegova arhitektura je pripovedna, večplastna, povezana s krajem, v katerega posega, in antropocentrična. Ne moremo govoriti o Podreccovem slogu, kajti to bi bilo omejevalno, to pa ne pomeni, da ni Podreccova “roka” razpoznavna. Magda Jevnikar čuk na obelisku SLOVENSKA AGENCIJA ZA BOLJŠO VOLJO Čujte: nova stranka na Slovenskem! Tone: Ti, Drejc, zdaj pa morava še midva ustanoviti svojo lastno stranko, magari Stranko slovenskih prehlajencev - SSP ... Drejc: Zakaj? Tone: Ko da ni te dni zajokala v plenicah nova stranka v Sloveniji... Drejc: Morda tista, na katero misli Kučan, ko bo nehal biti Zamrznjeni? Tone: Ne, to je stranka na desni. Drejc: Torej končno tista žlahtna konservativna stranka, ki si jo tako srčno želi kontinuiteta? Tone: Nekaj takega. A če ni miš, je krt. KONSERVATIVNA DEMOKRACIJA SLOVENIJE: KDS! Drejc: To pa je novica za pasti na rit! Kakor tista, da bo dr. Gombač dal odpoklicati slovensko konzulko v Trstu, če ne bo priznala, da je on, Gombač, skupaj s “Forza Italia” voditelj zamejskega slovenstva. Ali ona druga novica, da je škof Grmič predstavil nekje svojo novo knjigo in da je bil med poslušalci Mitja Ribičič. Ona Superozna, saj veš. Tone: Kje si to slišal? Drejc: Videl. Na ljubljanski TV. Dve sliki: Grmič, ki govori. In Ribičič, ki posluša. Tone: Jaz pa sem o novi stranki bral v Delu. Drejc: In kdo jo je ustanovil? Tone: Kar dol sedi: Alojz Krapež. Drejc: Pa ne tisti, ki je zadnji trenutek pritekel v Slovensko ljudsko stranko, da je lahko postal obrambni minister, pa svoje mesto takoj zgubil, potem ko si je svojevoljno prilastil ministrsko stanovanje? Tone: Tisti, kakor je Krapež! Drejc: Potem bi bil raje ustanovil Stranko de-ložirancev Slovenije. Tako bi vsaj imel koga za sabo. Tako pa... Tone: Ne boj se zanj. Ambiciozneži znajo... Drejc: Le kdo naj gre za njim? Tone: Zna angleško! Drejc: Tudi jaz sem prinesel iz ujetništva v Egiptu kakšen How do you do, ampak sem ostal ubogi Drejc. Sam bo ostal Krapež, to ti rečem. Smešen kot slamnat mož v obranem vinogradu... Tone: Če jih bo na volitvah imel deset, jih bo imela Slovenska ljudska stranka deset manj. Število pa je število, ljubi moj. Vzemi to vlado: stoji na enem glasu, na Pucku! In misliš, da ni puckarije še na zalogi? Drejc: Podobniku bo nastrgal nekaj korenčka, kot se reče. Ker ni pridržal z nogo vrat, ko so ga metali iz ministrskega stanovanja. Maščevanje je sladko. Zdaj možu ono deložacijo privoščim. Tone: Privošči ali ne, nova stranka je tu. In mož zna angleško! Drejc: Konservativna demokracija Slovenije... Kdove, kakšen simbol bo izbral za svojo čudovito stranko. Tone: Jaz bi mu predlagal kar konservo. Paradižnikovo konservo. listnica uprave DAROVI V TISKOVNI SKLAD: Olga Ban, Trst -10.000 lir; Nada Pertot, Trst - 50.000 lir; Martin Kranner, Gorica - 20.000 lir; Alenka Terčič, Gorica - 10.000 Mr; Kazimir Humar, Gorica - 10.000 lir; Zora in Lojze Semolič, Sesljan -10.000 lir; Maria Elsba-cher, Pagnacco - 10.000 lir; Xenia Levak, Trst - 60.000 lir; Irena in Marino Ferfolja, Doberdob - 10.000 lir; Stojan Kertelj, New York, ZDA - 107.608 lir; Miroslav Bri-ščak, Zgonik - 30.000 lir; Zlatka Legiša, Devin - 40.000 lir; Franc Močnik, Gorica - 10.000 lir; Živka Marc, Sesljan - 20.000 lir; Tatjana Rejec, Ljubljana, Slovenija - 10.000 lir; Miro Tavčar, Devin - 10.000 lir; Milka Klun, Sesljan - 2.000 lir; Edi Bernhardt, Dutovlje, Slovenija - 20.000 lir; Ninko Černič, Doberdob - 10.000 lir; Ivanka Zavadlav, Gorica - 10.000 lir; Peter Franza, Trnovca - 10.000 lir; Claudio Zlobec, Bazovica - 10.000 lir; Oskar Simčič, Gorica - 10.000 lir; Patrizia Krevatin, Bazovica - 10.000 lir; DAROVI V SPOMIN: V spomin na Silvana Giraldija daruje Danilo z družino 100.000 lir za sklad Dušana Černeta. V spomin na Silvana Giraldija daruje H. P. 100.000 lir za Mladiko. V spomin na Jožeta Peterlina daruje Felicita Vodopivec 50.000 lir za Mladiko. Vsem prisrčna hvala! za smeh in dobro voljo Berač je na cesti držal v desni roki klobuk, v levi pa kapo. Mimoidoči ga vpraša: “Kaj pa je zdaj to?” “Odprl sem podružnico.” -o- “Kako hodite pri vas spat?” vpraša gost v kmečki hiši. “S kurami.” “Kakšne imate pa potem rjuhe?” “No, ponovimo! Marta, kako je Bog ustvaril človeka?” vpraša katehet pri verouku. “Najprej je ustvaril moža, Adama. Nato pa je rekel: ‘Naredimo nekaj boljšega!’ In tako je ustvaril nas, žene.” -o- “Katera žival je najbolj koristna?” vpraša učiteljica v tretjem razredu. “Kokoš.” “Kako kokoš? Zakaj?” “Zato, ker jo lahko jemo pred rojstvom in po smrti.” -o- “Lansko jesen sem z enim strelom zadel jelena v nogo in v uho,” se hvali srečni Miha. “Nemogoče! Ne boš me!” “Kako da ne? Ko sem ustrelil, se je jelen ravno praskal za ušesom.” -o- Sin gangsterskega šefa se vrne z mature: “Kako, sin moj, kako je bilo na maturi?” “Trije so me spraševali dve uri, pa jim nisem nič povedal.” - V postelji ste... 41 stopinj vročine! ... Veste, dr. Kos je z obiski na domu zelo zaseden. Ali bi lahko počakali tri tedne? “Kako je bilo ime Abrahamovi ženi, Jožko?” vpraša katehet. “Ne vem, gospod. Jaz sem začel hoditi k verouku, ko je bila svatba v Kani Galilejski.” Renato Ferrari JT Stoletji e miru na Krasu Aju&e^eoa&a $Cfact(ia jtact útaíetna nociva ^aéóuójezMÁ TCfaídiijcc na *Kna&cc. ‘Tlanačite ja íaAáa tud¿ fa jzažtč. @e*uz 29.000 íút. Sto Set sSov,ensS