36 Didakta | april 2013 Šolska praksa Učiteljeva zunanja podoba Eva Jakob Obleka je od nekda j pomembna za člo v e- k o v o podobo. Oblačilo, ki ga nosimo na delo vnem mestu, odraža naš odnos do dela, ki ga opravljamo, in tudi do ljudi, s kat erimi sodelujemo. Če je naše delo povezano z ljudmi, mora biti poudarek na zunanji podobi še tolik o v ečji. Uvod Velikokrat pozabimo, kako pomembna je zunanja podoba učit elje v . Ni potrebno, da je učit elj v k oraku z modo, v endar mora pa le “dati neka j nase”. “Ni časa za na- kupo vanje, ” ali pa “Sa j je tist a jopica od l an sk e z im e še v e dn o n os lj iv a, ” s i m ar si- katera misli. Ko pa pride na vrsto šolsko f otog rafiranje, hiti brskat za f otog rafi jami pret eklih let, da sluča jno ne bi oblekla ist e bluze kot predlani. Ob tem niti ni najbolj pomembno, da je učit elj zelo “in”. Mora pa biti urejen. Vedno. Oblačenje Včasih so bili učit elji razbremenjeni razmi- šljanja o t em, ka j na j oblečejo za v službo. Vsi so nosili enak o haljo, ki je služila k ot uniforma in stvar je bila rešena. Tako no- bena učit eljica ni imela prekratk ega krila, preglobokega dekolteja ali vrtoglavo vi- sokih petk. V obdobju po dr ugi sv eto vni v ojni pa je k odek s za oblačenje učit elje v sčasoma izgubil sv ojo v elja v o. Se v eda še vedno obstajajo neka nenapisana pravila, da učit eljica ne sme biti izzivalno obleče- na, da na j se obleče letom primer no in s spošto vanjem do učence v , sodela vce v in svoje funkcije; vendar pa ni nikogar, ki bi to pre v erjal. T ak o je vse post alo prepuščeno občutku in presoji vsak ega posameznika, kar pa ne prinese vedno dobrega rezultata. N ekat eri se želi jo s sv ojim stilom približati otrok om in mladostnik om, kar se v ečinoma izkaže za skra jno neprimer no. Učit eljica v prekratkem krilu ne daje dobrega zgleda, učit elj v pulo v erju s kapuco pa deluje pre- v eč mladostno. Čepra v ni s t em, da si blizu otrok om in mladostnik om, nič narobe, vse- eno obst a ja neka meja. Učit elj je učit elj in vzgojit elj otrok, ne more biti njiho v vrstnik. To mora pokazati tudi s svojo podobo. Ne- ka j osno vnih splošnih pra vil oblačenja na j vam bo v pomoč pri oblik o vanju sv ojega učit eljsk ega videza in tudi osebnega slo- ga, ki v g robem za jema oblačila, obut e v , dodatk e, ličenje in t elesno nego. Nasveti za ženske  Oblačila na j ne bodo ne pre v elika, ne pret esna. Če st e močnejše post a v e se ne skriva jt e za pre v elikimi oblačili. P ouda- rite tisto, kar je na vas lepega. Morda je to vitkejši pas (oblecite krilo z visokim pasom ali oblek o na preklop).  Dolžina krila na j sega do na jožjega dela vaših nog in na j ne bo kra jše od 5 cm nad k oleni. Kadar nosit e krilo ne sedajte na mizo.  Pa jkice niso primer ne. Sploh v prime- r u, k o ma jica ne sega čez zadnjico.  Pri nošenju bluz bodite pozorni, da se vam popolnoma prilegajo, da se od strani ne vidi, kakšen nedrček nosit e (na jstniki v puber t eti opazi jo vse).  Prav tako pazite pri odprtini vratne- ga izreza. Najbolj primerno je, da se o vratnik zaključi 3 cm nad prsmi.  Če poleti radi nosit e ma jice z nara- mnicami, jih zamenja jt e vsa j za ma ji- ce brez roka v o v . Ni lepo, če se vidi jo naramnice nedrčka. P oskrbit e tudi za podpazduhe brez dlak.  U porablja jt e bombažne mat eriale v vseh letnih časih. 37 Didakta | april 2013 Šolska praksa  Pri džinsu se ra je odločit e za t emnejšo različico, sa j je bolj elegantna. Sv etlejša je morda bolj primerna za športni dan.  Če vlji mora jo biti udobni, sa j je učit elj med delom v elik o na nogah. Pre visok e pet e in če vlji s platf or mo niso primer- ni. Predlagam balerink e ali če vlje s sre- dnje visok o peto, lahk o tudi polno.  Pri dodatkih bodit e izvir ni, v endar se držit e načela »manj je v eč«.  Ličila ne smejo biti premočna. U pora- blja jo na j se nara vni toni (nad očmi rja- va, bronast a, marelična, siva; na ustni- cah sv etlejše in ne premočne barv e)  Četudi nist e na vdušeni nad ličenjem, nanesit e vsa j kanček ličil, pa čepra v je to le maskara za trepalnice in malce pudra. N aredi v elik učinek.  Imejt e urejene noht e na rokah in poleti tudi na nogah. Priporočam, da si nane- sete le brezbarven lak, ki da lepši lesk.  Pri pričeski ne ek sperimentira jt e pre- v eč. Če nist e zado v oljni z nara vno barv o las, si jih osv ežit e z odt enk om, podob- nim vaši naravni barvi. Ne kombinirajte dv eh ali v eč močnih barv skupa j.  U porablja jt e kakšno dišečo kremo za rok e ali par fum z v onjem po sv ežem cv etju. V onj na j ne bo premočan. Nasveti za moške  Glede na svojo postavo izberite obla- čila, ki vam pristoji jo. Če st e močnejše postave, se izogibajte puloverjem s puli ovratnikom, vzorcem na zgornjem delu in čr t am v kat erik oli smeri. Izberit e temnejše barve, srajce ali puloverje z vratnim izrezom na »V«.  Pri hlačah se ne osredotočit e le na džins. Sv etle bež ali siv e hlače v k om- binaci ji z malo bolj živahno sra jco naredijo lep kontrast.  V poletnih mesecih nosit e dolg e hlače iz t anjših mat erialo v .  Srajca naj se lepo prilega in naj se ne nosi čez hlače, razen v nekat erih prime- rih, kjer je sra jca bolj špor tna, v endar še v edno do v olj elegantna za v službo.  P ozimi lahk o čez sra jco oblečet e ple- ten brezrokavnik, ki naj se barvno in vzorčno ujema s sra jco. Sk ora j ni- koli ne boste zgrešili z enobarvnimi kombinacijami.  Pri izbiri barv sra jc vam je v v elik o pomoč barva vaših oči in njiho vih odt enk o v .  Nik oli ne k ombinira jt e čr t s čr t ami. V edno se odločit e le za en vzorec in hlače oz. zgor nji del v eni barvi.  Puloverje s kapuco raje oblecite za športni dan.  N a sra jčnem o vratniku imat e lahk o odpet a na jv eč dva gumba. T udi pri o vratnikih z » V « izrezom pazit e, da ne kažet e pre v eč poraščene k ože. V takem primeru raje oblecite majico z okroglim ovratnikom ali srajco.  N oga vice na j se ujema jo z barv o hlač. Morajo biti tako visoke, da se ne vidi gole k ože, k o sedit e.  Čepra v je lahk o poleti zelo vroče, se izo- giba jt e natikačem in sandalom. Obujet e lahk o t anjše špor tno elegantne če vlje in spodaj obujete kratke nogavice.  Pas na hlačah na j se barvno in stilsk o ujema s če vlji. K špor tnim če vljem ne no- site pasu, ki spada k elegantni obleki.  U porablja jt e par fume oz. diša v e z bla- gim vonjem. Zaključek Zelo pomembno je tudi, kako obleka vpliva na samega učit elja in ne samo na vse, s kat erimi dela. Če se učit elj v sv oji obleki počuti sproščeno, bo to izražal tudi na v- zven. Samozavestnejši bo in s tem se bo izboljšal tudi njegov nastop. Tako bo imel tudi v ečjo a vtorit eto in bo lažje vzdrže val red v razredu. N esamoza v estnega učit elja otroci ne upoštevajo, medtem ko jim urejen in samoza v est en učit elj vzbuja spošto vanje. Učit elje v poklic je pra vzapra v nastop pred publiko, zato mora biti vedno urejen, na pog led zanimiv in privlačen. Privlačen ne v smislu lepote, ampak tako, da je prijazen očem. Da ga otroci radi g leda jo in je njiho- va pozornost usmerjena nanj. Pozornosti se ne sme vzbujati s predrznimi oblačili, t emv eč z oblek o in ličenjem, ki st a primer- na za postavo in starost osebe.