77. številka. Ljubljana, petek 4. aprila. XII. leto, 1879. SLOVENSKINAROD. Izhaja vsak dan, izvzemat ponedeljke in dneve po praznikih, ter velja po pošti prcjeman za avBtro-ogerske dežele za celo leto 16 gld., za pol I-ta 8 gL, za četrt leta 4 gld. — Za Ljubljano brez pošiljanja na dom za celo leto 13 gld., za četrt leta 3 gld. yo kr., za en mesec 1 gld. 10 kr. Za pošiljanje na dom se računa 10 kr. za mesec, 30 kr. za četrt leta. — Za tuje dežele toliko več, kolikor poštnina iznaša. — Za gospode učitelje na ljudskih šolah in za dij ake velja znižana cena in sicer: Za Ljubljano za četrt leta 2 gld. 50 kr., po pošti prejemati za četrt leta 3 gld. — Za oznanila bc plačuj od četiristopne petit vrste 6 kr., če Be oznanilo enkrat tiska, 5 kr., če se dvakrat, in 4 kr., če se tri- ali večkrat tiska. Dopisi naj se izvole trunki rut i. — Rokopisi se ne vračajo. — Uredništvo jo v Ljubljani v Franc Kolmanovej hiši št. 3 „gledališka stolbji Opravništvo, na katero naj se blagovolijo pošiljati naročnine, reklamacije, oznanila, t. j. administrativne reči, je v „Narodnej tiskarni" v Kolmai stolba" movej hiši. Dosledni bodite. Iz Gradca 1. aprila [I«v. dop.] Logika je lepa stvar, in se je od naših nemških učiteljev toplo priporočevala. Zatorej Nemce merimo mi Slovani z vatlom, ki so ga nam sami v svojej knjigi nosili. Učimo jih logike v politiki. Na pr. našo graško „Tages-pošto", ona je tega nanka močno potrebna. Ona ne ve še za stari rek švabski: was dem einen reeht, ist dem andern billig, enake pravice za vse. V Bvojem denašnjem listu prinaša prav pameten članek pod naslovom nMagyaren und Sachsen" v katerem se hvalevredno poteguje za svoje rojake Saše na Ogerskem, češ, da jim Magjari krivico delajo, ko jih hote poma-gjariti, oni isti Magjari, ki so se znali (po „T.U) tako mojstersko braniti pred germanizacijo, in ki so znali tako izvrstne dokaze zoper ponemčevanje svojega naroda navajati. „T". protestira zoper to, da bi se nemški Saši na Ogerskem morali učiti državnega ma gjarskega jezika. Rečeni list citira potlej Saša Schreiberja, kateri je v klubu ogerske libe ralne stranko vstal in govoril takc-le zoper potujčenje svojega naroda: „Jaz ntjsem le iz narodnega, temuč uzroka ljudskegaizobra-ženja zoper učenje mag jurskega jezika v Ba Bkih šolah. Ta zakon (o uku magjarščioe) je nepotreben ali pa škodljiv. Nepotreben, ker je uže dovolj preskrbljeno, da se more naučiti državnega jezika tisti, kate remu je potreben; škodljiv pa, ker se fantič v šoli, naj si bode on Blovaške ali rumuuske, srbske ali saške narodnosti, ne bode mogel naučiti za življenje koristnih in potrebnih predmetov ljud-Bke šole, Bamo temu državnemu je- ziku za ljubo, in na zadnje ne bode znal niti onega Bebi nepotrebnega državnega jezika, niti ne predmetov ljudske šole. Ako „Tagespost" imenuje te besede pametne in domoljubne (verniioftige und von patriotismus zeugende vvorte) pritrjujemo jej, da resnico govori. Ali to moramo mi Slovenci pristaviti, da njegove besede o magjarščini veljajo tudi popolnem pri nas glede nemščine mej Slovenci. Prav tiste argumente, kakor Saši rabimo tudi mi Slovenci za svojo borbo zoper ponemčenje naših otrok v šoli. Zakaj Be „T". konsekventno tudi ne potegne z isto logiko za nas kakor za svoje brate Saše? Ja, bauer . . . ? šestletno legislaturo pregledamo, ne vidimo nikjer nič Btvariteljne misli, temuč povsod grehe zoper avstrijske prave potrebe in interese, vse to kot nasledek državne modrosti one stranke, ki je uže več let na krmilu. Avstrija je, in bi morala biti Evropa v ma-1 ej obliki, v katere j bi morali vsi nnrodje enake pravice imeti, ne pa da jeden črez dražega gospodovati hoče. Iz državnega zbora. V seji 1. aprila je češki poslanec iz Mo-ravskega Wurm govoril in dejal: Učiteljem je ustavoverna stranka samo za to boljšo plačo dala, da bi imela agitatorjev več za se. S tem, da se je Šola v politiko zavlekla, in bo se iz učiteljev naredili oticijaln: agitatorji ene stranke, razsejano je tako seme, kakor ga bode ša le prihodnji rod prav obžalovati mogel. Tudi uradniki so se izkazali kot mogočni agita torji. Na Moravskem so uradniki politično agitacijo jako razširno uganjali. — Ustavoverna stranka je vseh zadnjih šest let, kar zboruje ta državni zbor, Slovane zatirala in zanemarjala. Slovan je so jej bili le predmet političnega sovraštva. V Šleziji na pr. bo je uvel nemški jezik mej Slovani, in tako prusijansk duh razširil. Ravno tako drugod tudi pri Slovencih. — Kmetski stan je čedalje na slabe-jem in razpada v beraštvo. Šolske postave, katere je dozdaj vladajoča stranka izvela, pokažu je jo se vsak dan bolj napačne. Če celo Politični razgled. \orrmij<» «ložele. V Ljubljani 3. aprila. V tlr£, ki je narod ne pozna, (mesto da jo popravimo z obliko u ali vsaj re) ki jo narod govori, a ne samo naš narod, nego i jugoslovanski. Gospod vi dalje praša:......čemu trebimo iz našega naroda še tisto malo, kar so nam tujci pustili obščega s slavjanako večino?" Trtbimo? ta izraz bi zadeval najbolj g. t). Gospodu n bode znano, da mnogi naših pisateljev piše: postaviti, po ruskem načinu. Kako to, da g. » te oblike ne hvali? Kako to, da se je niti sam, na ruskem stališču stoječ, ne poslužuje? Kako to, da on sam piše: .-vstaviti? Ni li tukaj opravičena misel, | da g. o sam „ trebi iz našega naroda še tisto malo, kar so nam tujci pustili obščega s slavjausko večino", pisaje: .-'.stavitiV Tujci so nam pustili? Kaj so nam tujci pustili? Dobrega nič, a pustili so nam mnoge slov stvene pokveke, ki skrunijo naš jezik, italija-nizme in germanizme, če je res, da so nam tujci pustili to krivo obliko v, lupino brez jedra, ki Brno jo tako veseli, kakor svojih pravic pod §. 19, koliko smo si pa z njo opomogli? Za koliko smo se približali obščeslavjanskemu jeziku? Tako dolgo, skoro štirikrat deset let, pišemo že tega spaka, to moderno znamenje našega zaostatka, našega nazadstva, pa še znali nesmo, da imamo tako „lepo predstvo"! O, kako bogat in krasen je naš jezik po tem nesrečnem „t'", opremljea z vsemi „odlici cami" in finostmi izobraženega jezika! — Če je taka, zakaj pravijo tujci, da je nuščina su rova, da ni izobražena, da je narod ne ra zume? O, grdi tujci, ki ne razvidijo „ lepega predstva", ki zaim tavajo naš jezik, opremljen s to „odličico"! „Koliko se je že govorilo in pisalo, upilo in prosilo, naj se slovenščini odprć vrata učilnic in uradov 1 Kako ubogo malo se je pa doseglo! Odgovarjalo se je nam: Radi bi, ali vaš jezik ni še dovolj razvit in in izobražen........, Bkrbite, da ga izobrazite." („Zvon" 1876, 302 ) Kako je to? Kaj Že ni naš jezik dovolj razvit in izobražen, če imamo v, to »lepo predstvo", to nesrečno „odličico" in finost izobraženega jezika? Na stran šalo V teh besedah je mnogo trpke resnice, kajti naš jezik so narodni a nerodni sapožniki natezali na druga kopita, na ruščino, Češčino, staroslovenščino itd , Bamo na domače kopito ne, ueso mu hoteli pisave pomeriti po narodnim i/govoru. — Tujci so nam kaj pustili? Tujci, ki bogokletno segajo v božje naredbe, jemajoči nam narodnost ? Tujci infer-nalno se nam posmehujoči, ko cedimo in tre- praktischen zwecke des Iebea3 uad die wahre bestimmung des menschen zu erkennen", ker meni, da „praktischer tvreck des lebens" in die „bestimmung des menschen** je postati nemškutar, stopiti v „zwergverein" in biti pseudopedagog. — Pri nas na Primorskem — hvala Bogu — ne poznamo mej sloven- nici tudi Szegedinci podpirajo. Na nasvet Gor-S i Cev se potlej sklene, onih 200 gld. tako razdeliti, da dobodo 100 gld. Szegedinci, a druzih 100 gld. naši domači preplavljene! na Notranjskem v Logatci, Planini in Cerknici. Zoper notranjske preplavljence sta glasovala samo gospoda Zhuber ii Pirker. — Od • Rkimi učitelji niti jednega „nemškutarja". Vsi ibornik Leskovic poroča dalje o obrokih, ki so vrli narodnjaki in po Stritarji kličejo kranj skim nemškutarskim renegatom: Oi, pridi rešenik, druha! razpodi Nezvesto nnai, ki so redi in paso, A ljudstvo lažno po puščavi hodi. Domače stvari. — (Pogovor zarad mestnih volitev) bo imeli narodnjaki v Ljubljani včerai večer v čitalnici. — Nemškutarji pa ga imajo za tretji razred drevi. — (Liubljanski mestni zbor.) V seji 1. aprila mestnega zbora je storilo 12 novih meščanov v roke županove obljubo. Odbornik Ziegler poroča o potrebi, da se na Ilradeckega mostu hitro tlak popravi, in naj se za to 15G3 gold. odloči. Ker je stvar nujna, sklene se na predlog županov stvar brez licitacije v brzo delo izročiti, kar podpira tudi g. H o r a k, ki želi, da bi se ta reč ne delala tako počasi, kakor se je vodnjak na sv. Jakoba trgu. — Dalje poroča Ziegler, da je na tržaškej cesti do cigarne fibrike treba postranskega pota, zato naj mesto zamenja tam kos zemlje za drug kos ob cesti. Ali župan Lsgchan mora konstatirati, da nij potrebnih dveh tretjin odbornikov v tej seji navzočnih, torej se o oddaji mestnega premoženja, če je prav le mala stvar, po statutu ne more pravilno odločevati. Bilo je namreč samo 10 „nemških" odbornikov navzočnih, a osem slovenskih, tako se je morala ta stvar odložiti. — Odbornik Leskovic poroča potem v imenu finančne sekc;je in nasvetuje, naj se da Szegedincem 200 gld. iz mestne bla gajnice. Odbornik Regali pa pravi, da bi on glasoval sicer zoper to, ker Szegedince podpira uže tako ves svet, ki je bogatejši kot mi; v Szegedinu so Magjari, ki nas Slovanov še ne poznajo, in pravijo, da nijsmo niti ljudje, „tot nem ember," in nikoli še nij bilo slišati, da bi bili Magjari nas podpirali, če smo nesreče imeli. Vendar bom glasoval za podporo, ali samo iz loj al i te te, ker je cesar rekel, da želi, da se ob njegovej 25let se naj dovolijo kupcem mestnih zemljišč na ljubljanskem močvirju, ker reki vsled slabih letin nijso mogli še plačati. Regali govori za to, naj se ti ljudje pocukajo 7a plačilo, in naj obresti plačujejo le po 5 od sto, ne po 6 kakor odsek nasvetuje, ker po reveži, vsako leto „Szegedinci'* ljubljanske okolice. Pri glasovanji pa vendar obvelja nasvet za 6 procentov obresti. — O Ibornik Kaltenegger poroča o treh menj važoih rečeh. — Iz poročila g. Mahrovega posnemliemo, da letos v L'ub-liani Šolo obiskuje 1622 dečkov (za 54 več kot lani) !n 1320 deklic (za 36 menj kot lani). Na dnevnem redu je bila tudi peticija društva Sokol*, naj se mu dovoli poraba realkene telovadnice, kakor se dovoljuje nemškemu turnvereinu". Ali župan to reč z dnevnega reda odstavi, Češ, da nij Še doveli preiskana. — Mestna štipendija se podeli realcu 7. razreda Emilu Smukavcu. — Odbornik Dober-1 e t utemeljuje (od narodne stranke večkrat v mestnem zboru kot želia izrekani) nasvet, naj se v Ljubljani naredi khivnica. On obširno govori, kako je klavnica za govejo živino, drobnico in svinjetino v Ljubljani silno potrebna. Za to na* se mestnemu stavbenemu uradu naloži, da v treh mesecih naredi predloge. Če ne bode mesto hotelo zidati take klavnice ima p. Doberlet uže konsorcij zbran, ki bode na svoje stroške klavnico zidal in mestu pogoje stavil. — Župan nasvetuje, naj se izroči ta nasvet združenim sekcijam: finančnej, policijskej in stavbenej v pretres. G. Ziegler meni, da je tri mesece premalo časa za izdelanje planov, zlasti zdaj, ko ima mestni inženir dovolj druzega dela. Regali prav živo podpira nasvet, naj se klavnica napravi, ker te je res zelo potreba. On pravi, da naj bi se izročilo zidanje Doberletovemu konsorciju, ker na ta način pride mesto s časom celo brez stroškov h klavnici. — Do-berletov nasvet se potem izroči odsekom v pretres. — Odbornik Gariboldi potem izraža Željo, naj župan pri vojnem ministerstvu prosi, da Ljubljana dobi zopet kf»ko vojaško garnizonu, kar Župan obeta, da bode storil. Meni se ne zdi prav, če hrvatski rodoljubi kakor ptič noj pred germanizacijo svojo narodno glavo v pesek potaknejo, pa je videti nehtć ali pa se tolažijo — in nemškim judom vsakovrstne socijalne koncesije delajo. S I*rllllorsl44»£a 2. aprila. [Izv. dop.] Nemšk rek pravi, da moremo po tem spoznati človeka, ko zvemo, kateri so mu somišljeniki in prijatelji. O Sokratu znamo, kateri so mu bili neprijatelji, in iz tega vemo, kakšnega duha in značaja so bili mu nasprotniki — in kakšen možak je bil on. Sokrates je bil plemenit človek, slaven modrijan, celo delfiški orakel ga je najmodrejšega Grka imenoval. On je spoznal, da je ranogobožanstvo svojih sodržavljanov bedarija, in da je en sam Bog, kateri je vse reči ustvaril. Veroval je tudi na nesmrtnost duše in na Življenje po — smrti. Dasiravno je svoje sovrstnike v vseh znanostih dosta presegel, vendar je bil tako pohleven, da je rekel, da samo to vd, da nič ne ve. V Piltzu čitamo tudi: „Sokrates erforsehte die praktischen zwecke des lebens und die wahre bestimmung des men-schen zu erkennen". — Njegovi somišljenci so bili: Ksenofon, Platon, Aristoteles in drugi. Ali učitelj — Kalan je bil tudi pošten človek; še ne dolgo so ga učitelji, slušatelji kmetijskega tečaja v Gorici s Čestjo „dopisnika" „Slovenskoga Naroda" imenovali, ker je bil nujiskrenejši narodu jak. Zdaj je pa iz-poznal, da je „mnogobožanBtvo" — Štoval je namreč takrat kot „narodnjak" vse narode jednakomerno — njegovih sodržavljanov bedarija, in da je le jeden sam Bog, in ta je „nemškutarski bog", a „Sima11 njegov prerok in „Schulzeitunga pa njihov — koran, po katerem naj se vse ravna, — kranjski nemčurski „afterpedagogi" pa pred njim klečeplazijo. Zdaj ne veruje več narodnjakom, in misli, da bo kot nnemškutar" po prislovici: BNon cum corpore extinguuntur magne ani-niae" Še po smrti živel. Dasiravno je svoje kolege v „narodnjaštvu" presegel — le g. V., ki je kranjskim nemškutarjem „figo" pokazbl in je prišel na Goriško — nij mogel v tem užugati — vendar je zdaj tako pohleven, da je Btopil v „zwergverein" in začel pisati v glasovito ljubljansko tetko „Schulzeitungo" in V njej povedal kakor „Braka mladim" — par-don, kakor Sokrates: nda to vć, da nič ne ve", t. j., povedal je, da je društvo koristno — naj bode nemško ali slove n s k o. In glejte, tudi Kalan rerforscht die bimo plevel iz jezika? Borimo in trudimo se za očetnjavo, a na lastnih tleh Brno tujci. Plačujemo in krvavimo za domovino, toda na tuem so nam odkazane hladne gomile, kakor našim slavnim pradedom, tako njihovim suznim potomcem. Na zemlji, blagoslovljeni s krvjo naših očetov, smo prognanci. To je, kar bo nam pustili tujci obščega z jugoslavjansko večino. Od takovih tujcev ne maramo ničesar. — „V naših rokah jedino je bramba in pomoč! Za naš jezik bode toliko storjenega, kar sami zanj storimo, no več ne manj! . . . Baj prav v resnici naše je samo to, kar si s trudom pridelamo in priborimo; V3e diugo se nam lehko uzame, kakor nam so je dalo", („Zvon" 1876, 302.), Če se nam je res kaj dalo ali pustilo. Če hočemo torej svoj jezik pospeševati in utrjevati, moramo pisavo govorici prilagoditi in nikakor se tega ne braniti; če drobtin ne bomo spoštovali, kakršna je na rodna oblika u, tudi kruha nesmo vredni. Gospod v) pravi: „Mali narodi so dande nes primorani naslanjati se na velike narode". Dobro, tudi naša misel je ta, da se moramo naslanjati, ker smo primorani, pa ne samo naslanjati, tudi po I peniti se moramo sami; toda pri nas je tudi to nemogoče, kajti veliki narodi, Nemci in Lahi so, ki Be naslanjajo na nas, in tako krepko, da nam poka narodno ogrsdje, da jedva dišemo. Gospod vj meni, da ua ruski narod se imamo naslanjati. Lepa menitev, izborna misel, kažoča iskrenega Slav-jana, a kod nas nema cene, je nepraktična, fantastična, ker neizvedljiva. Za Boga, kako se čemo naslanjati na Ruse, ki so tako daleč, če se ne smemo na Nemce in Lahe, ki so tako blizu, in kakor nekteri hočejo, niti ua Srbohrvate? Človeku, ki žeje gine, vse morje nič ne pomaga. Kako se neki moremo naslanjati na Ruse ? Mej nami in Rusi so Nemci, -o Magjari, bo Rumuni, ho Poljaki, so Turki, je vsa Evropa. Da bi se mogli veseliti take zaslombe, zdrobljena bi morala biti vsa Evropa. Saj smo sami doživeli, da mogočna Rusija ni mogla do cela izvršiti blagega namena, namena, ki bi imel biti vsemu krščanstvu prva dolžnost. Kako se bodemo naslanjali na Rusijo proti odločnemu protestu vesoljnega sveta? Čakati pa, da se ruske meje razširijo do jadranskih obal, da zmagoviti ruski crel svoje krilo razprostre do Triglava, do onega trenotka je še cela večnost, dotlej utegnemo poginiti, in to ne enkrat, kakor so poginili „Izraelci, Feničanje, Kartažani, Atenci, Benečani in drugi", se ve da „vsak po svojem", kajti „veliki narodi — priBtavimo: in nam sovražni — so se tako pomnožili, da pod mVjovitn natiskom malim narodom — zlasti slovenskemu — ni mogoče pamostojno razvijati svojih materijalnih iu duševnih moči". (Dalje pnh.i — (Pri baki adi in serenadi,) katero je o 25 letnici cesarjeve poroke sprožila tukajšnja požarna straža, sodelovati so tudi vsa narodna društva nemudoma svojo rado-voljnost izrekla. X . izvršitev ove svečanosti je bil potem voljen odsek, v kuterem vit. dr. Slockl zastopa diuUvo strelcev, c. kr. vladni svetnik pl. Fiadung zastopa filharmonično dru-6tvo, dr. Karel Bieivvtis narodno čitalnico, Fr Dremk „Sokola" in magistratni uradnik Mi-balu': družbo dosluženih vojakov. Mi bi nič ne omenili o razgovorih tega odseka, ker mislimo, da naj se ne nosi brž na ulice, dokler se kaka stvar obravnava še bolj privatno. Ker pa sta ljubljanska dva nemška časnika stvar nagloma Obesila na veliki zvon, treba, da tudi mi svoje povemo, kajti, da se vresnica prav spozna, treba čuti dva zvona" in ta je to: ko bo v odseku se razgovori o serenadi začeli, naznani gospod zastopnik nemškega filharmoničnega drnštva, da se društvo udeleži petja pri serenadi le pod tem pogojem (nur unter der Bedingung), da vsako pesen pevci filharmoničnega drnštva in pevci čitalnični skupaj pojo, ne pa, da vsak za-se poje svoje. Ta čudni pogoj je osupnil zastopnika narodne čitalnice, ki je za trdno mislil in v tem Brni slu tndi od čitalnice svoj mandat imel, da pod oknom c. kr. deželnega predsednika kot ces. namestnika filbarmonično nemško društvo poje svoje pesni, čitalnično narodno društvo pa svoje. Ah od imenovanega pogoja se zastopnik filharmoničnega društva nikakor nij odvrniti dal, in je na mnogokrat ponavljano vprašanje: zakaj da hoče filbarmonično društvo vsakako Je skupno b čitalnico peti, odgovoril „wir sind f Ur uns allein z u schwachu. — (Nesreča na železnici.) Iz Maribora piše se nam 2. t. m.: Denes popolu dne je kondukter poštnega vlaka, ravno ko ee je ta približeval postaji Kačje (Kranichs-feld) tako nesrečno padel z brvi zadnjega voza, da je v navesti obležal. Kondukter je Ljubljančan. — (Zopet veliko pogorišče.) Dra-govanja vas v občini Tančji gori pri Črnomlji na Dolenjskem je v ponedeljek po noči skoraj cela zgorela. Ogenj je storil za 25.000 gold. škode. Noben pogorelec nij bil zavarovan, beda je torej strašna, ker ljudje so uže tako veliki reveži bili. — (ltojanska čitalnica) napravi v nedeljo 6. aprila veselico. Spored je: 1. „ Petje.u 2. „Pegam in Lambergar", deklamacija. 3. „Slovenska junakinja", deklamacija. 4. Dva gospoda pa jeden sluga, vesela igra v 1. delu. 5. „Tombola". Vstopnina za neude 20 kr. Začetek točno ob 6Vi uri zvečer. K obilnej udeležitvi uljudno vabi odbor. — (NeBreča) „Novicam" se iz Vipave poroča o strašnej nesreči, ki se je ondi pripetila v ponedeljek: Ženka posestnika g. Žvo-klja se je peljala na obisk svoje rodovine s 4letno hčerko; konji se splašijo, Žena je brž mrtva obležala, tudi hlapec je v smrtnej nevarnosti, deklica pa ranjena. — (Velik vol.) Iz ŠentVida pri Zati čini se piše „Nov.": Tukajšnji mnogozaslužni župnik, gospod Matija Kulavic, je te dni vola, pravega velikana, ki mu ga nij para v nasej deželi in morda še kje drugod ne, prodal za 370 gold. ljubljanskemu mesarju g. Jožetu Črnetu. Vol je Btar blizu 5 let, nenavadno visok in širok. On vaga jeden in dvajset centov, a meri 17 pedij in pol Plemena je švicarsko-muriškega, doma izrejen in dorejen. To izvrstno pleme si je g. župnik zaredil od dveh švicarskih telic, ki mu ji je pred več leti iz posebne prijaznosti prodal grajščak g. vitez dr. Outmansthal. Prav lepega junca pa je imel takrat posestnik Anton Roječ v Zaborštu. Prejel ga je bil od slavne kmetijske družbe kranjske, ki je takrat še brezplačno dajala plemenske junce zanesljivim gospodarjem po deželi. Od te dobe se nahaja mnogo lepe goveje živine po naših hlevih. — Tudi krava švicarica iz g. župnikovega hleva — mati velikanskega vola — je bila po omenjenem družbenem juncu oplemenjena. Imela je pozneje še več telet od druzih juncev, a nobeno drugo nij tako izvrstno se poneslo in do take vel .ko.-ti i/.ras tlo. Prav močno je tedaj obžalovati, da slavnej družbi nij več mogoče, brezplačno dajati po deželi plemenskih juncev, kakor poprej, in tako zboljševati pleme naše goveje živine. Gospodarji na deželi zarad ne ugodnih denarnih razmer težko po dražbi ku pujejo takih juncev, dasiravno je to jedina pot, pouzdigniti domačo živinorejo. Tu s m naj pogledajo dobre nasledke državne subven cije tisti neverni Tomaži, ki tja v en dan čvekajo, da državna podpora za živinorejo nema nobenega pridal Omenjeni orjak nij užival nič posebnega; navadna mrva in reza niča mu je bila hrana. Se ve da je v 5 letih precej ooužil. 21. dne p. m. je nastopil težavno pot v Lubljano in menda še le v treh dneh prikorakal tja gori. Kakor čujemo, bode mesar g. Črne velikana za nekaj krajcarjev dajal kazati. Kdor ima priliko in bo zanima za domačo živinorejo, naj si ga ogleda. Enotni dri. dolg v srebru . . . 65 65 15 50 Akcijo narodne banke . . . . 804 _ < rod it no akcije..... . . 246 25 90 _ N apol......... (J. kr. oekini...... . . 9 30 . . 5 52 >riavno aiark<* . . . 67 35 Razne vesti. * (Velika kri da.) Na Dunaj i dela veliko senzacijo faliranje firme Franc vitez v. Fnedau. Pasiva znašajo pri tem konkurzu v hipoteknih dolgovih 3,400.000 gld., v akcep tmh in knjižnih dolgovih 440.000 gld. A aktiva, da bo 8,700.000 gld. Uzrok, da je ta velika firma oslabela je slabo stanje tigovine z železom. * (Prevoz g o vede.) Kakor pred kratkim Nemčija, tako je tudi zdaj Francoska prepovedala uvožnjo in prevožnjo žive govede, ovac, frišnih kož in druzdi odpadkov iz Avstrije. Meso zaklane živine se sme samo v zapečatenih vagonih prevažati na Francosko od nas. Zahvala. Vaem sorodnikom, znancem in prijateljem predrazega in prerano umrlega Viljema, izreka so najtoplejša zahvala za izkazano mu Bočutje mej njegovo dolgotrajajočo boleznijo, za zadnje spremstvo na gomilo večnega miru, in za prekrasne vence, katere so mu na gomilo položili. Posebna zahvala se pa še izreka gospodom davkovskim uradnikom v Novem meBtu in Ljubljani, kateri so blažemu ranj-Cbiuii krasne vence darovali; isto tako čestitim gospodom pevcem, mestnej godbi ir. sploh vsem, ki so pri zadnjem sprevodu umrlega dražega so sodelovanjem svoje sočutjo izkazali. Novo mesto, 1. aprila 1879. (123) Žalujoča rodbina Knific. Prostovoljna Ha. "V" solooto 5. aprila, popoludne ob '/»3 bo bodo v kolodvorskih u.icuh št. 16, v I. nadstropju prodavalo ni dražbi pripravo za sobo, posteljo in druge stvari. (119) Zahvala. Kmet Užbin na Ježi, fare črnuške, je našel v soboto 29. marcija na potu mej Dobravo in Črnučami v papirju zavitih 20 gold., katere jo takoj izročil črnuškemu župniku g. Mazeku, ki je pa denar tudi takoj nam poslal. Dolžnost nas veže, da v imenu uneBrečonega rokodelca, kojega nesrečo smo oglasili v nedeljskej številki „Slov. Naroda", tu javno zahvalo izrečemo možu, ki je tako sijajno dokazal, da jo naš slovenski kmet poštenjak, in da slovenska poštenost jo še zmirom staroslavna. Isto tako najprisrčnišo zahvalo žapniku g. Biazeku. Opra vntŠt VO „Slovensleluf*ulo, kadar mc prevzame. )|( w Ponudbe sprejema gospod w )K (122-1) Peter Grasselli v LjulDljani. S \As \±S \As \AS \AS va^ "va^* \a/ \AS \AS \A/ /w ^K. '^K. ^1^, ^rv /ry ^tv Izuktcij in ureuuik Jouip Jurčič Lastnina lu tisk .Narodne tiskarne'