CERKVEM GLASMK ZA TRŽIŠKO ŽUPIVIJO Izliuja zadnjo soboto v mesecu za naslednji mesec. — Posamezna številka 1'— Din LETO 1938 MAREC ' ŠTEV. 3 Mladi delaTci! I udi vi nosite v sebi božji ]3oklic. Zato s svojim delom in trudom ne smete iskati samo zemeljskega zaslužka, ampak živeti morale I a ko, da dosežete svoj časni pa I udi svoj večni cilj. Mnogi klicarji vas kličejo že v ndadoslnili leiili na pota. ki večkrat niso prava. Zalo je danes toliko zmed in zablod v vrsialt mladih ljudi! Božji klie je bil pa prav gotovo vedno pravi. In kaj je drugega kot božji klic po\ abilo socialnega papeža Pija .41. in našega skrbnega nad past i rja škofa (jre-gorija, da naj delavec postane sodelavcu apostol. 1 ega apostolskega dulia pa mora ])ili vsak delavec naj prvo sam prevzet in spoznali mora veliko poslansivo Katoliške akcije. Zato naj bo vsem lan lom Ir-žiške župnije, ki so kol delavci kjerkoli zaposleni, razglašen potrebni klic; današnje dobe. ki je tudi božji klic: Udeležite se dIIhovIIill vaj, ki se vršijo suino za laiite-delnvce od IT. do 20. marca! Tako pripruven čas oh prazniku sv. Jožefa je za te duhovne vaje izbran. Vršili se bodo govori v dvorani na Skali. Pridejo naj že fantje od 14. leta dalje. Vodil bo te duhovne vaje p reč. g. dr. Franc Mihel-čič. škofijski asistent КЛ, ki se mnogo peča z vzgojo mladih fantov in njegova prepričevalna in potrebna izvajanja bodo na vsak način našla odmev tndi v srcih in življenju naših fantov. Prvi govor bo po lilanijah. ki se za tridnevnico na čast sv. Jožefu vršijo v župnijski cerkvi, v četrtek 17. marca ob pol osmi uri zvečer. Čas drugih govorov bo pa gospod voditelj določil prvi večei' dogovorno z udeleženci, ki bodo za praznik imeli tudi iigodno priliko za s\. spoved. I'antje-delavci, ne prezrite tega vabila! Slarši. dajte sinovom časa in pobu() družin pripada к tej cerkvici, raznih narodnosti in poklicev, ki jih kliče v cerkev velik železni zvon. dar iz Predoselj pri Kranju. Slike kri-ževega pola so bile vse pri oltarju, ko je pristopil skopljanski škol g. dr. (>ni-dovec, da izvrši lepi obred postavitve novega k riževega pota. Po blagoslovu slik in lesenih k rižev, ki jih na okvi rih mora imeti vsak k rižev pol in ki se blagoslove z besedami: »Blagoslovi (Jospod Jezus Kristus le križe, ker si s svojim svetim križem svet iztrgal oblasti hudih didiov in s svojim trpljenjem premagal njega, ki je napeljeval v greh in se veselil, da je prvi človek grešil z uživanjem sadu s prepovedanega drevesa. Posvečena naj bodo ta znamenja križa v imenu Očeta in Sina in svetega Didia: da tisti, ki bodo pred temi križi molili in se ijoklanjali zaradi Gospoda, najdejo dušno in telesno zdravje . .. se je pričelo postavljanje postaj križevega pota. Prične se z molitvijo: »O Bog. ki si nas s slavnim trpljenjem svojega Sina učil. v večno slavo iti po |)otu križa: daj milostno, da homo, kateri ga s pobožnimi čuvslvi spremljamo do Kal vari je. vedno z njim hodili tudi v zmagoslavju. Škof je nato poljubil križ in sliko prve postaje, šel na mesto, kjer ho stala, in pričel molili navadne molitve križevega pota. Med tem ])a je ključar pritrdil sliko in križ na določeno mesto. I o se je ponavljalo pri \ seli postajah. \ mes so verniki peli tiste znane pesmi križe\ ega pota in glasno odgo\ arjali: Ker si s svojim križem svet odrešil... \ ečkrat sem že molil k rižev pol. a ta dan mi je hii tako nekam nena\aden in v srce segajoč. Saj smo ga molili na zemlji, ki je doživela toliko p ret res I j a-je\. ;S svojim križem svet odrešil — koliko muk je že zadala ta zemlja /veli čar j u ill koliko jih ho. ,še.. . Vsi tukajšnji Alhami so hili nekdaj katoličani, |)a so zaradi zemlje od])adli k mu-slimanslvu. a še danes drže tu in tam po hišah krščanske spomine . .. I udi to zemljo si odrešil. Zveličar, kdaj ho zopet 1 voja?! J^ovsod se še najdejo po tej zemlji mešanih kultur in ver spomini lui nekdanje katoliške cerkve, kdaj se hodo zopet dvignile'::'! \ stajajo počasi zopet križi — znamenja našega odrešenja — po širni in za-|)uščeni Južni Srhiji. da je mol j en in hvaljen Kristus, »ker je s svojim križem s\et odrešil . Ko hoste \ teli dneh molili v domači cerkvi križe\ pot. da dohite dušnega in telesnega zdravja, priporočile Križane-mu še to zapuščeno zemljo in njene sla-no\ alce. da hodo našli Njega, ki ga iščejo: (lospoda našega Jezusa Kristusa, ki je s svojim križem s\et odrešil... Pravila za „Molitveno pomoč" Katoliški akciji Cien 1. Molih run nomoč je pi ipi uv-Ijaliiii iislaiiovii Kiiloliške ukc-ijc v Sloveniji. /a njo veljajo ta pravila. Cion 2. Ta ustanova se organizira v krajevne skupine po naravnili sianovili. CIcii 3. Slano\ ske krajevne skupine prenehajo, ko ,ustrczajoea lasina organizacija Kaloliške akcije v Sloveniji začne sprejemali člane v večjem številu. Razpust stanovskih skupin odredi narodni (!(lhor Kaloliške akcije v Sloveniji, tieii 4. Cilj »Molitvene pomoči« je: a) izprosili z molitvami in žrtvami ho-žjo pomoč za Katoliško akcijo, kakor jo želi Cerkev; h) spoznavati važnost Katoliške akcije. in c) pridobivati javno mnenje za Katoliško akcijo. (len 9. Molitvena pomoč opravlja tole delo: a) prireja tedenske molitvene ure: h) širi spoznavanje važnosti Kaloliške akcije med člani in nečlani; c) širi liste in tisk Kaloliške akcije; č) člane navaja k vstopu v lastne organizacije Katoliške akcije in k temu. (la tudi druge pridobivajo za lastne organizacije Katoliške akcije; d) širi spoštovanje do Cerkve, papeža in škola; e) prireja skupna obhajila; Г) priporoča pogostna obhajila. ( len 6. I a ustanov a ima samo krajevne skupine po naravnih stanovih, le skupine vodi župnik z odborom. skupne nastope stanovskih skupin v župniji vodi župnik z zastopniki teh skupin. \ ihovno vodstvo nad skupinami »Molil v ene pomoči pripada narodnemu odboru Kaloliške akcije v Sloveniji. (ieii Г. l iane v krajevne stanovske skupine sprejema župnik s pristojnim odborom. ("len 8. Pogoj i za članstvo so: a) izpolnjevanje rednih verskih dolžnosti; b) volja delali pri poslanstvu katoliške ('erkvc; c) smisel za disciplino in edinost med katoličani; č) zvestoba papeštvii. (*'Umi 9. Naloge članov so; a) udeleževat i se molitvene ure; b) spoznavati važnost Katoliške ak-(ij(%..... c) širili tisk Katoliške akcije; č) piiclobiv4Ui javno mnenje za Katoliško akcijo; rl) podpirati piireditve Katoliške akcije. # Jaka so pravila »Molitvene pomoči«, katera je izdal in podpisal naš prevzvi-šeni nadpastir dr. Gregorij Rozman 8. decembra 1917. Apostolat potrebnje za uspeh milosti božje, kakor seme v njivo vsajeno dežja. Apostolsko delo Katoliške akcije mora spremljati molitev, ki sprosi delu božjega blagoslova. Zaradi tega je I udi naši Katoliški akciji potrebna posebna in neprestana molitvena pomoč. To in Ceščenjc sv. R. T. vršimo na mnogo načinov. Razne molitve in petje, vse to se \ isti pred Cos])odom za skupno hvalo, /a češčenje na prve nedelje v mesecu, na dneve celodncN nega češčenja in razne druge prilike smo doslej uporabljali knjigo \ ečna molile\ ali pa sesta\ ek iz knjigi' »NCčno življenje«. Vedno isti sestavek pa ubija zbranosi. knjiga *\ ečna molitev« je pa mnogim predebela, predraga, nemoderna in ne vem. kakšna še: enostavno je v posesti le malokalc-rili. 10 vrzel in težavo bo lepo odstranila Mohorjev a družba. Med šestimi knjigami pred Božičem bomo dobili namreč tudi molitvenik ».šesi svetih ur . Molilvcnik bo praktičen, primeren za dobro zborno molitev, prepleten s pesmimi za ljudsko pelje in bo vsebinsko na višini. Molitvene ure bodo primerne posameznim dobam cerkvenega tela. Г a k o j. k o m o I i i v cii i k p r i d e s pošiljko M o h o r j e v i h knjig, g a 11 v e d e m o I u d i z a s k u p u o č e š č e n j e s v. R e š n j e g a Г e I es a v naši ž u |) u i j i. Zalo naj poskrbi te dni \ saka družina, da golovo naroči Mohorjeve knjige, če tega že ni storila. Imel bo pa seveda pomen le vezan m (»I i t v e n i k. Za vezavo z rdečo obrezo se doplača () din, za vezavo z zlalo obrezo pa V din. I udi lo doplačilo je mogoče še uredili v župnijskem uradu. •Navadna naročnina za šest knjig Mohorjeve družbe znaša lorej 20 din. za vezan molilvenik je pa ])olrebno doplačilo () ali V din. Si ari in novi luiročniki naj uredijo lelno naročnino vsaj do srede marca. Te »Molitvene pomoči« se v naši župniji naj prvo oklenemo, deloma kar v okviru dosedanjega delovanja Katoliške akcije pri nas. Z molitvijo bomo pa izprosili. da izvedemo pravo Katoliško akcijo, ki ima za našo škofijo že tudi posebna pravila za jjosamezne stanove. Гака Katoliška akcija mora zrasli med nami. kakor jo želi Cerkev! Kdor hoče pri »Molitveni pomoči« sodelovati, naj pride pred prvim petkom v marcu k sveti uri, kjer l)o molitvena pomoč še posebej razložena in razglašen bo tudi načrt, kako bomo to ustanovo Katoliške akcije uvedli v naši župniji! ono Govore ob pustni tridnevnici bo imel vsak dan po])oIdne ob treli preč. g. J lube r I l.eiler. k tirat na (k)lniku. Postne pridige bodo letošnji post vsako nedeljo popoldne ob drugi uri. Obilna udeležba je seveda zaželena. Poroka je sicer brez lir upa možna tudi v postnem času. a to možnost naj izrabijo v resnici le nujni primeri! Vpeljevanje je v zimskem času nekaj mater opustilo. I o ni bilo prav! Prva pot po važnem in često nevarnem dogodku mora biti za vsako mater li (jo-spodti. ki je gospodar življenja. I udi Marija se je šla v tempelj zahvalil in ta spomin obhajamo prav v mrzlem času, kamor pade vsako leto Svečnica. Pri darovanju za sveče so letos darovali: Šeiitauci 47'i din. Dolinci HN5.75 din, TržičaIIi in Bistričani 3.086.7^ din, skii-paj ().443.1() (lin. Prošnja in opomin župnika. da je treba posebno ob tem daro-\anju upoštevati župnijsko cerkev in njene polrebe, ni bil zaman, saj je dobila cerkev ob tej priliki skoraj dva tisoč dinarjev več kol lani. Bog plačuj razumevanje in darove! ОжпапПи za marec t. Piisl. IV>|M)l(liii? <)!) Ircli /u siklcj) triciiicv-rc.WiMiju sv. UcšnjcfTu IVIcsu pridijiu, slovesne litimijo Srca Jcziisovcj,'« in /uiivuiiia ])e-.s!) II. uri se oglasi veliki zvon /iip-iiijske cerkve, da opozori na i)ostni čas. 2. Pepeliiicn. Oh %<) je slovesen blaffosiov |)epela in nato pepeljenje, ki «e vrši tnili ке 110 šesti sv. maši, katerii je orjjlana. Ta dan je prieelek dobe /a izpolnjevanje velikonočne dot- /iiosti. Pri nas je pu mofjofe tudi že sv. /ukiu-iiiente oil pustni tiiiciiio\ iiici obrniti v ta namen. 4. Prvi petek v mesecu. ()!> šestih je sv. ina.ša pred Najsvetejšim. Na predvečer je v župnijski cerkvi skupna molitev svete ure. 6. Prva postna nedelja in prva nedelja v mesecu. Službe božje s<) v navadnem redu. Pri šesti sv. nmši je mesečno skupno sv. obhajilo /a moške, ki naj že na to nedeljo tudi v obilnem številu zadostijo svoji velikonočni dolžnosti. 9.. II.. I J. kvaterni dnevi. \ petek je strogi post. v sredo in soboto je pa dovoljeno jesti meso. a je zaukazan pritr{;ljaj v jedi. Ii. Druga postna in kvaterna nedelja. Službe božje so v navadnem redu. Po šesti sv. maši je izpostavljeno .Najsvetejše pol ure za molite\ za duhovnike, za katere se moli tudi po vseh pridigah in pi i večerniculi predpisana molitev. Pred cerkvijo je pušča za r(~\eže \ incencijeve konference. K).. 17. in IS. Tridnevnicn na čast sv. Jo/elu. \ sak večer so ob pol osmih litanije na čast sv. Jožefu, katerih s e udeležijo t u d i fantje, ki i m a j o t e dni s v o j e d u -h o v n e \ a j e. 14. Sv. Jožef, zapovedan praznik. Ob šestih je s\. luiiiša z d\( ina blagoslovoma. Ob desetih je sv. niuša samo na griču, h kateri gre v sprevodu društvo sv. Jožefa. Popoldne ob 2. uri so \ cerkvi sv. Jožefa litanije sv. Jožefa, ob tretji uri pa v župnijski cerkvi pete litanije Matere božje. Ta dan nuj pristopajo k sv. obhajilu zlasti moški, ki iimajo prednost pri spovednicah! Jl>. Tretja postna nedelja. Službe božje so \ navadnem redu. -U. Celodnevno češčenje sv. Kešnjega Telesa v naši župniji. Na predvečer po .\ve Mariji je slovesno zvonenje \ \seli cerkvah župnije, kjer zvoni na dan češčenja ena'ko tudi zjutraj k dnevu. Zjutraj ob (>, uri je blagixslov z Najsvetejšim in nato pred sv. mašo še litanije Srca Jezusovega. Sv. maše bodo ob (>., S. in III. uri. Ob desetih je sv. inaša slovesna z le\ili. /a ure molitve, ki jih bi! oznanjal veliki z\ on. na j se razvrstijo: dopoldne do II. ure vaščani; oil II. do IZ ure šolski otroci; od I J. do I. ure čč. šolski' sestre; od I. do J. ure dekleta; od J. do ure Im) skupna ura molitve s petjem; od do 4. ure Žene; od 4. do 3. ure moški. Ob mi je pridiga in nato slovesne pete litanije .Srca |e-zusoveirii z zahvalno pesmijo. Naj ne bo ta dan cerkev nikdar slabo obiskana, (ilasj naj se \ njej ves dan glasna molitev in petje! 3. Oznanjenje .Marijino, gixl naše fnrne pa-trone. Zjutraj ob šestih je sv. maša pred .\ai-svetejšiin in z dvema bhigoslovoma, ob desetih je slovesna peta sv. maša z leviti in z ihema blagoslovoma. Popoldne ob pol treh so slo\ esiie pete litanije Matere božje. _>?. Četrta postna nedelja. Službe božje so v navadnem redu. Ves postni čas je vsak petek zvečer ob sedmi uri sv. k rižev pol in blagoslov z Najsvetejšim. Shwii cerkvenih orKani/acij: lil. red: shod (>., vesoljna odveza I'), in 21. Dekliška .Marijina družba; shod I!., skupno sv. obhajilo J:7. Marijina družba za žene: slio:! 2(».. skupno sv. ()l)liujilo II. Marijini vrtci: po napovedi veioučiteljev. .šolska sv. spoved: /a meščansko šolo mesečna 5. popoldne ol) treli: /a vse ljudske šole obvezna velikonočna JI. in skupno sv. obhajilo na celodnevno češčenje: ra/vrstitev bo določena po šolali in v oznanilu. Mladinska pobožnost: na dan celodnevnega če-ščenja popoldne ob 2. uri. Župnijska kronika za januar Januarja v naši župniji rojenih: 6. Januarja v naši župniji poročeni: I. Jane Franc, fu/iiiski ko\ač, liistrica št. 7. in Krušnik Pavla, zasebnica. Bisti-icu št. 51. poročena S. janiiai ja. J. Papler Janez, picdilniški delavec, Mistrica ()+, in Košir .Лпа. prediliiiška delavka, liistrica I J. poiočeiia S. januarja. i. Kakovec Franc, fužinski kovač, Tržič. Ljubljanska cesta J. in .Mlinar-.Mulej Marija, prediliiiška delavka. Tržič, l jubeljska cesta 45, poročena S. januarja. Januarja v naši župniji pokopani: I, I oporiš .Alojzija, hišna posestiiica in vdova, rojena \ I ržičii 17. h. IS74, poročena (>. II. umrla \ Tržiču, l jubeljska cesta JI. dne (). januarja. J. I oplak-Zadražnik Ivana, biv ša čevljarska nioj-strica, rojena v Šenčurju IV. I. II. poročena tretjič IN. J. 191 J. umrla \ Tržiču. I'ot na pi-larno št. i. dne I J. januarja. '•>. Kri/.nar Marija, hči mlekarskega pos|ovo:lje in hišnega posestnika, rojena v Tržiču Ji. "i. umrla v Tržiču, l jubljanska cesta JJa, dne JI. januarja. 4. Pogačar Alojzija, \do\a, rojena \ Treddvorii (). IK(>4. poročena ЈЧ. 5. ISW, umrla \ ljubljanski bolnici JJ. januarja, pokopana \ Tržiču J4. januarja. ■>. (iladek Marija, hči služkinje, rojena '). S. 1')17 \ Dolini, umrla \ Dolini "7 dne J7. ja-arja. (). Pernuš Neža, užitkarica-\do\a. rojena S. (>. IS()(> na Mlaki, umrla na IJistrici št. 441 dne J7. januarja. 7. Dobrin Jožef, bi\ši če\ Ijar in hišni posestnik, rojen v I ržičii J<). i. ISW, poročen drugič JO. J. IK<)>, umrl \ Tržiču, riica Ahačiča T ranča št. S. dne J*), januarja. Januarska ропк ila od drugod: I. Klemene Anton, rojen pri .S\eti .\ni št. 44 dne >1. i. I')l>, se je poročil na Jesenicah J, se je poročila v Kranju П. 1. IViS s Kreutzer Henrikom. 'Padel Anton, rojen v Tržiču 17"^ iliie '). l<)l(), se je poročil \ frančiškanski cerkvi ^ I. j ubija ni J>>. I. I<>\4 s .Sire Ano. 4. Mikič .Alojzij, rojen \ Tržiču št. S dne J7. <>■ I'XIH. se je poriH'il v Hejfunjah JI. I. IVIS ^ Kolman T rančiško. /u predstavniku in /iilo/.niku: Anton Vovk, /.upnik v Tržiču. — /a urednika v Ljubljani: Dr. P. (Jvido llant, O. K. M. — Za Zadru/no tiskarno v Ljubljani: Maks Hlcjcc