Razširitev iz prostorske utesnjenosti Kje osrednja knjižnica? Pri pripravah srednjeročnih planov s področja družbenih dejavnosti postaja vse bolj aktualno vpra-šanje bodoče osrednje knjižnice v naši občini. Pov-zetek sedanjega stania nam da porazno sliko, ki je bila že večkrat predstavljena: prostori na Celovški 161, kjer naj bi matična knjižnica opravljala številne, z zakonom o knjižničarstvu dobčene naloge, merijo s skladiščem in straniščem vred celih 131 kv. m! Če bi upoštevali samo knjiino zatogo, bi za dobrih 40.000 zvezkov knjižne zaloge že v tem trenutku po-trebovali 600 kv. m. Glede na dejstvo, da je Ljubljana enoten kutturni prostor, kar prihaja do izraza tudi pri uporabi knjižnic (te so osrediščene v občini Center), moramo zago-toviti za občinsko osrednjo knjižnico vsaj 800 kv. m. V poštev pride novogradnja (prizidek) ali pridotoi-tev že obstoječih prostorov (zamenjava). Odločil-nega pomena za polno življenje sleherne splošnoi-zobraževalne knjižnice je pravilno izbrana lokacija. Nikakor ne moremo knjižnice potisniti kam na rob, stran od novih sosesk ali žarišč družbenega življe-nja, v tak ali drugačen mrtev kot; odločilna je lahko privlačnost središča kot celote, ne samo knjižnice. Cestnina na občinski meji Graditelji avtoceste med Ljubljano in Naklim naj bi novogradnjo še v juniju predali uporabnikom. Kdaj natančno se bo to zgodilo, ob predaji našega roko-pisa v tiskarno še ni bilo natančno znano, kajti po ne-kajkratni premaknitvi datuma otvoritve so graditelji sila previdni pri izjavah o dokončanju gradnje. Po neuradnih vesteh naj se po novi avtocesti vozili od 23. junija naprej, natančni datum odprtja ceste pa bo odvisen tudi od vremenskih razmer. Vožnja po novozgrajeni avtocesli (podrobnejše podatke o njej smo objavili v prejšnji številki Javne tribune) dokazuje, da so graditelji — delavci Slove-nija ceste Tehnika skupaj s svojimi kooperanti — ve-čino dela že končali.Tako je v glavnem končano as-faltiranje tudi zgornje plasti ceste, ob avtocesti je v glavnem postavljena že vsa žična ograja, ki bo one-mogočala dostop na cesto divjadi, okolica ceste je ozelenjena, stoji tudi že večina napisnih in opozoril-nih tabel, večina cestišča je tudi že označena v vozne pasove. Tudi izhodi z avtoceste so že urejeni Ob pregledovanju možnih lokacij za osrednjo knjižnico ostajamo slej ko prej v predelu ob Celovški cesti, nekako od zgradbe občine proti KS Koman-dant Stane, vse do novih blokov v Dravljah. Starv dardi ža mestno področje priporočajo oddaljenost za vse prebivalce do 1,5 km. Govorimo o osrednji knjižnici, torej je povsem brez pomena iskanie lokacije oziroma prostorov nekje pod šišenskim hribom ali pa pri Stari cerkvi Seveda pa obtičimo ob vprašanju, ali sploh imamo prostor, ki bi vsaj delno ustrezal. Vlaganja v kulturo, kolikor o njih sploh lahko resneje govorimo, so bila očitno kratkovidna, vsaj v primeru javnega knjižni-čarstva. Najbogatejša Ijubljanska občina je na samem repu glede pogojev, v katerih že desetletja životari knjižničarstvo. V dokumente smo zapisali, da bomo zagotovili normalen razvoj knjižničarstva. Očitno se že lep čas nočemo soočiti z dejstvom, da nenormalne razmere (prostor, kadri), v katerih ta dejavnost živi, ne omo-gočajo nikakršnega razvoja. ab — v šišenski občini bodo štirje: končni izvoz v šen-tvidu na Celovško cesto, v Vižmarjah je izvoz na Nem-ško cesto, v šmartnem in v Vodicah, prav tako pa je zgrajena tudi že cestninska postaja v bližini Torove-ga. To pomeni, da bomo cestnino — kolikšna bo, še ni dokončno znano — plačevali blizu meje med ob-činama Ljubljana-šiška in Kranj. Graditelji te dni hite z urejanjem raznih podvozov in nadvozov, prek katerih bo moč prečkati avtocesto. Kljub dokončanju avtoceste pa graditeljem dela še ne bi smelo zmanjkati tako hitro. saj bi morali urediti tudi vse tiste ceste, ki so jih težki tovornjakl povsem uničili med gradnjo avtoceste. Drugod po svetu je v navadi gradnja vzporednih poti, da ohranijo celo ob-stoječo cestno mrežo, pri nas pa se to ni zgodilo. Če bo do ureditve lokalnih in magistralnih cest tudi priS-lo, pa je še veliko vprašanje, ker menda za to manjka denarja Podrobnejše odgovore na to bomo nedvo-mno dobili ob otvoritvi avtoceste in jih bomo objavili v naslednji številki Javne tribune.