Osnutek /.rt.-.v ¦¦¦\ Na podlagi 53., 68. in 70. člena ustave SR izobraževalnih skupnosti v Ljubljani, ki so Slovenije, določil člena zakona o izobraževal- ga dale skupščine občinskih izobraževalnih nih skupnostih (Ur. list SRS, št. 38/74) in sa- skupnosti: Ljubljana Bežigrad na seji dne moupravnega sporazuma o ustanovitvi Mest- ................................, Ljubljana Center na seji dnc ne izobraževalne skupnosti Ljubljana (Ur................................., Ljubljana Mdste-Polje na seji list SRS, št. 1/76) je skupščina Mcstne izobra- dne ................................in Ljubljana Vič-Rudnik na ževalne skupnosti Ljubljana na seji dne............ seji dne ........................................ sprejela ................, v soglasju s skupščinami občinskih STATUT MESTNE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI LJUBLJANA l SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Mcstno izobraževalno skupnost Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: mestna izobraževal-na skupnost) so ustanovili delovni Ijudje v organizacijah združenega dela, občani v kra-jevnih skupnostih, delovni ljudje, ki delajo s sredstvi v lastnini občanov skupaj z delav-ci v vzgojnoizobraževalnih organizacijah (v nadaljenjem besedilu: člani), združeni v ob-činskih izobraževalnih skupnostih: Ljublja-na-Bežigrad, Ljubljana-Center, Ljubljana Mo-ste-Polje, Ljubljana-Šiška in Ljubljana Vič-Rudnik. S tem statutom se urejajo vprašanja bi-stvenega pomena za samoupravno urejanje zadev in urcsničevanje interesov zaradi kate-rih je mestna izobraževalna skupnost usta-novljena. 2. člen Mestna izobraževalna skupnost je samo-upravna interesna skupnost, v kateri se čla-ni preko delegacij občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani združujejo in povezu-jejo ter zagotavljajo sredstva za uresničeva-nje skupnih potreb in interesov, pravic in ob-veznosti na področju vzgoje in izobraževanja v Ljubljani. Priloga JT — 2 3. člen Mestna izobraževalna skupnost, skupaj z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani oblikuje enotno in usklajeno poli tiko za uresničevanje programov na področ-ju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izob raževanja mladine in odraslih, usmerjenegn izobraževanja in drugih oblik vzgoje in izob-raževanja v Ljubljani. 4. člen Mestna izobraževalna skupnost je pravna oseba. Sedež mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana je v Ljubljani, Resljeva cesta št. 14. Skupnost ima svoj pečat, ki je okrogle oblike in ima ob krogu napis: »Mestna izob-raževalna skupnost« Ljubljana. 5. člen Dejavnost skupnosti se opravlja na podla-gi zakona, samoupravnega sporazuma o usta-novitvi, tega statuta in drugih samoupravnih aktov skupnosti. 6. člen Mestno izobraževalno skupnost predstav-lja in zastopa predsednik skupščine mestne izobraževalne skupnosti. II. NALOGE SKUPNOSTI '"¦>; •> ' ¦'..' - 7. člen-*- • •-, - Člani preko dejegacij občjnskih izobraže-valnih skupnosti v Ljubljani v mestni izob-raževalni skupnosti: — usklajujejo letne, srednjeročne in dol-goročne programe vzgojnoizobraževalnih de-javnosti ter spremljajo in ocenjujejo njiho-vo uresničevanje; — sklepajo samoupravne sporazume in družbene dogovore, za katere so se dogovori-li člani v občinskih izobraževalnih skupno-stih v Ljubljani; rr- skupno z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani sprejemajo samo-upravni sporazum o osnovah in merilih za uresničevanje svobodne menjave dela v ob-činskih izobraževalnih skupnostih v Ljublja-ni; — skupno sprejemamo enotna merila o oblikovanju dohodka vzgojnoizobraževalnih organizacij in drugih izvajalcev vzgojnoizob-laževalnih programov; — usklajujejo in sprejemajo merila in kri-terije za solidarnostno prelivanje sredstev med občinskimi izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani v skladu z usklajenimi programi in enotnimi merili q oblikovanju dohodka vzgojnoizobraževalnih organizacij, ki ga pri-dobivajo z uresničevanjem svobodne menja-ve dela y občinskih in mestni izobraževalni skupnosti v Ljubljani; — sprejemajo programsko politiko in združujejo sredstva za financiranje progra-rnov vzgojnoizobraževalnih organizacij, ki so skupnega pomena: nižje glasbene šole, osnov-ne šole za izobraževanje odraslih, svetovalne-ga centra za otroke, mladostnike in starše, posebne osnovne šole Janez Levec, domove vzgoje v domovih za usposabljanje otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in du-ševnem razvoju, doma Malči Belič za osnov-nošolske otroke, Pionirski dom — TOZD Cen-ter za kulturo rtiladih, mestne zveze organi-zacij za tehnično kulturo Ljubljana in pro-gramov drugih, za katere se sporazumejo qb-činske izobraževalne skupnosti v Ljubljani; — sprejemajo program ter odločajo o združenih sredstvih za dopolnilno in stro-kovno izobraževanje delavcev v vzgojnoizob-raževalnih organizacijah: — izvajajo v skladu z družbenim dogovo-rom o štipendijski politiki v SR Sloveniji enotno štipendijsko politiko in odloča.jo o združenih sredstvih za štipendiranje za pod-ročje vzgoje in izobraževanja; t— odločajo o delitvi sredstev, ki jih v skladu z dogovorjenim programom združuje-jo občinske izobraževalne skuprtosti v Ljub-ljani za investicijsko vzdrževanje; — odločajo o uporabi srcdstev z dogovo-rom združene amortizacije nepremičnin; — usklajujejo delo pri izgrajevanju siste-ma in načrtovanju razvoja usmerjenega iz-obraževanja; — usklajujejo stališča občinskih izobraže-valnih skupnosti v Ljubljani do skupnih pro-gramov občinskih izobraževalnih skupnosti v izobraževalni skupnosti SR Slovenije; — skupno z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani sprejemajo samo-upravni sporazum q medsebojnih razmerjih, pravicah, obveznostih in odgovornostih med izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani in delovno skupnostjo skupne službe izobraže-valnih skupnosti Ljubljane; — odločajo o drugih skupnih zadevah za katere se dogovorijo občinske izobraževalne skupnosti v Ljubljani. III. SAMOUPRAVUANJE SKUPNOSTI 1. Sestav skupščine 8. člen Organ upravljanja mestne izobraževalne skupnosti je skupščina, ki je sestavljena iz dveh zborov: — zbora uporabnikov, ki ga sestavljajo delegati delovnih ljudi in občanov v krajev-nih skupnostih in delavcev v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter sa-moupravnih organizacijah in skupnostih in delovni ljudje, ki delajo s sredstvi v lastnini občanov; Prlloga JT — 3 — zbora izvajalcev, ki ga sestavljajo de-legati delavcev in drugih izvajalcev vzgojno-izobraževalnih programov. 9. člen Skupščina mestne izobraževalne skupno-sti (v nadaljnjem besedilu: skupščina) šteje 75 delegalskih mest, od tega zbor uporabni-kov 50 in zbor izvajalcev 25 delegatskih mest. V zbor uporabnikov delegirajo zbori upo-rabnikov občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani po 10 delegatov. V zbor izvajalcev delegirajo zbori izvajal-cev občinskih izobraževalnih skupnosti v I.jubljani po 5 delegatov. Pri delegiranju delegatov v zbor uporab-nikov skupščine mestne izobraževalne skup-nosti je treba upoštevati sorazmerno zasto-panost delegatov — delavcev iz organizacij združenega dela in delegatov občanov iz kra-jevnih skupnosti. 2. Delo skupščine -!• •-¦•¦ 10. člen Skupščina dela na seji. Seja je sklepčna, če je navzočih nad polovico delegatov posa-meznega zbora. Pri sprejemanju odločitev po 3., 4. in 5. alinei 7. člena tega statuta odloča skupščina z enakopravnim odločanjem zbora uporabni-kov in zbora izvajalcev z ločenim glasova-njem. V vseh ostalih vprašanjih skupščina raz-pravlja in odloča enotno v obeh zborih, lah-ko pa predhodno obravnava predloge na lo-čenih sejah zborov. 11. člen V primeru različnih stališč zborov se iz-vede usklajevalni postopek. Usklajevalni postopek se izvede tako, da izvolita oba zbora skupno komisijo, ki šteje 6 članov. V komisijo izvoli vsak zbor 3 člane. Komisija usklaja vsebino neizglasovanega predloga in se pri tem po potrebi posvetuje z ostalimi delegati obeh zborov. Če tudi po tem usklajevanju, ki se opravi lakoj po prekinitvi seje, a največ v 30 dneh, ni doseženo soglasje, o zadevi ponovno raz-pravljajo delegati uporabnikov in delegati izvajalcev v skupščini občinske izobraževalne skupnosti. Nato se ponovno glasuje v obeh zborih te skupščine. Kadar skupščina zaradi neusklajenosti stališč zborov ne sprejme odločitve o vpra-šanju, od katerega je bistveno odvisno delo skupnosti, je dolžna o tem obvestiti skupšči-no mesta Ljubljane, ki lahko začasno uredi to vprašanje. Priloga JT — 4 12. člen Skupščina skupnosti: — voli predsednika in namestnika pred-sednika skupščine; — voli predsednika izvršnega odbora in člane izvršnega odbora skupščine; — voli komisije in druga telesa skupšči-ne; — sprejema v soglasju s skupščinami ob-činskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani statut, družbene dogovore, samoupravne spo-razume in druge samoupravne akte; — usklajuje z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi v Ljubljani letne, srednjeročne in dolgoročne programe razvoja vzgojnoizob-raževalne dejavnosti ter spremlja in ocenju-je njihovo uresničevanje; — sprejema finančni načrt in potrjuje za-kJjučni račun skupnosti; — sprejema skupaj z občinskimi izobraže-valnimi skupnostmi v Ljubljani samoupravni sporazum o osnovah in merilih za uresniče-vanje svobodne menjave dela v občinskih iz-obraževalnih skupnostih v Ljubljani; — sprejema skupaj s skupščinami občin-skih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani enotna merila o oblikovanju dohodka vzgoj-noizobraževalnih organizacij, društev in or-ganizacij, ki ga te pridobivajo z uresničeva-njem svobodne menjave dela y občinskih in mestni izobraževalni skupnosti v Ljubl.jani; — sprejema skupaj s skupščinami občin-skih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani enotno štipendijsko poJitiko za področje vzgoje in izobraževanja; — sprejema programe in odloča o zdru-ženih sredstvih za dopolnilno strokovno izob-raževanje delavcev na področju vzgoje in iz-obraževanja; — sprejema pravilnik o dodeljevanju kre-ditov z dogovorom združenih sredstev od amortizacije nepremičnin; — sprejema pravilnik o dodeljevanju sred-stev za investicijsko vzdrževanje objektov vzgojnoizobraževalnih organizacij; — usklaju/e delo pri izgrajevanju sistema in načrtovanju razvoja usmerjenega izobra-ževanja; — imenuje in razrešuje vodjo skupne službe v soglasju s skupščino mcsta Ljublja-ne; — odloča o sklenitvi samoupravnega spo-razuma o medsebojnih pravicah, obvezno-stih in odgovornostih delavcev delovne skup-nosti skupne službe izobraževalnih skupnosti Ljubljane in občinskih ter mestne izobraže-valne skupnosti; — odloča o drugih zadevah, za katere so se dogovorile občinske izobraževalne skup-nosti v Ljubljani. 13. člen V skupščini so stalne funkcije predsedni-ka skupščine, predsednikov zborov in njiho-vih namestnikov. Na stalno funkcijo v skupščini je lahko izvoljen, kdor je po tem statutu lahko dele-giran v skupščino kot delegat. Predsednik skupščine in njegov namest-nik ne moreta biti iz vrst delegatov istega zbora. Na stalno funkcijo v skupščini se voli de-legate za dobo, ki traja štiri leta, verfdar so lahko razrešeni tudi pred potekom te dobe, če jih skupščina odpokliče ali sprejme njiho-vo ostavko. 14. člen Predsednik skupščine mestne izobraževal-ne skupnosti opravlja zlasti naslednje nalo-ge: — predstavlja in zastopa mestno izobra-ževalno skupnost; — podpisuje družbene dogovore, samo-upravne in druge splošne akte ter sklepe, ki jih sprejema skupščina; — sklicuje in vodi seje skupščine; — skrbi za izvajanje sklepov skupščine; — opravlja druge naloge, ki mu jih pove-ri skupščina. 15. člen Zbora volita svoja predsednika in njena namestnika. Predsednika zbora uporabnikov in zbora izvajalcev opravljata zlasti naslednje naloge: — nadomeščata predsednika skupščine v njegovi odsotnosti; — sklicujeta in vodita seje zborov; — skrbita za izvajanje sklepov zborov; — opravljata druge naloge, ki jima jih po-verita zbora. 17. člen Prvo sejo skupščine skupnosti v novem mandatu skliče predsednik skupščine iz pre-teklega mandata, ki prične sejo in jo vodi do konstituiranja. 18. člen Sejo zbora skupščine skliče predsednik zbora na lastno pobudo, r]a zahtevo najmanj tretjine delegatov, zbora, predsednika skup-ščine, na predlog odbora samoupravne delav-ske kontrole ali na predlog iste vrste zbora skupščine občinske izobraževalne skupnosti v Ljubljani, kot tudi na predlog izvršnega odbora ali drugega organa skupnosti. V odsotnosti predsednika zbora vodi sejo izvoljeni delegat zbora. 19. člen -., . Sejo skupščine je treba sklicati s pisme-nim vabilom, ki mora vsebovati dnevni red. Vabilu za sejo mora biti priloženo tudi gradivo za sejo. Vabilo in gradivo za sejo mora biti po-slano delegatom praviloma 15 dni pred za-četkom seje. 20. člen Predsednik skupščine lahko povabi druž-benopolitične organizacije, družbene organi-zacije, društva in druge organizacije in skup-nosti, ki s svojo dejavnostjo uresničujejo po-samezne družbene vzgojne izobraževalne smotre in naloge, naj njihovi predstavniki stalno ali občasno sodelujejo v delu skupšči-ne in v njenih delovnih telesih. Predsednik skupščine povabi na sejo skup-ščine predstavnike vzgojno izobraževalnih or-ganizacij, predstavnike drugih samoupravnih organizacij in skupnosti ter družbene in stro-kovne delavce, če lahko pripomorejo k uspešnejšemu delu skupščine. 3. Seja skupščine 16. člen Sejo skupščine sklicuje predsednik skup-ščine na podlagi sprejetega delovnega načrta in na lastno pobudo, vendar najmanj dva-krat na leto. Predsednik mora sklicati sejo, če to za-hteva zbor uporabnikov, zbor izvajalcev, iz-vršni odbor, odbor samoupravne delavske kontrole, skupščina mesta Ljubljane ali ka-terakoli skupščina občinske izobraževalne skupnosti v Ljubljani. Če predsednik v 8 dneh po vloženi pisme-ni zahtevi ne skliče seje, jo lahko skliče predlagatelj. 21. člen Sejo skupščine prične predsednik skupšči-ne potem, ko verifikacijska komisija ugotovi, da je sklepčna. Predsednik skupščine predlaga dnevni red seje. Vsak delegat lahko v utemeljenih prime-rih predlaga spremembe in dopolnitve dnev-nega reda. Skupščina sprejme dnevni red z javnim glasovanjem. 22. člen Seja skupščine se ne more končati, dokler dnevni red ni izčrpan, lahko pa se prekine in nadajuje v času, ki ga ob prekinitvi določi skupščina. : Prlloga JT — 5 23. člen 28. člen Prva točka dnevnega reda seje skupščine ali zborov skupščine je pregled izvršitve skle-kov prejšnje seje. Ta pregled poda predsed-nik izvršnega odbora skupščine. Ena točka dnevnega reda seje mora biti predvidena za postavljanje delgatskih vpra-šanj in za odgovore na delegatska vrašanja. ¦'¦¦;- '--: -v ' 24. člen '; • /\ ¦'¦ ¦-' - Na seji skupščine oziroma zbora se vodi zapisnik. Ta mora vsebovati: zaporedno šte-vilko seje, kraj in čas seje, imena predsedu-jočih, zapisnikarja, število prisotnih delega-tov, število in imena opravičeno in neopravi-čeno odsotnih delegatov, imena prisotnih z navedbo njihovih funkcij, dnevni red seje, imena razpravljalcev in povzetek njihovih razprav in izjav ter sklepe o posameznih toč-kah dnevnega reda. Zapisnik podpiše predsedujoči, zapisnikar in dva overovatelja zapisnika, ki ju izvoli skupščina na začetku seje. 25. člen V 10 dneh po seji skupščine oziroma zbora morata biti zapisnik in pregled sprejetih skle-pov posredovan vsem delegatom, vabljenim na sejo. Pregled sprejetih sklepov sprejmejo vsi delegati, ki so bili vabljeni na sejo. Zaradi kontinuiranosti dela skupščine prejmejo pregled sklepov in zapisnik prejš-nje seje z vabilom in gradivom tudi delegati, ki so bili vabljeni na naslednjo sejo. 26. člen Podrobnejši način in potek sej ter glaso-vanja ureja poslovnik o delu skupščine. Poslovnik o delu skupščine predpisuje tu-di postopek za izvolitev in odpoklic predsed-nika in namestnika predsednika skupščine skupnosti. Pri zavzemanju stališč o vprašanjih, o ka-terih se odloča v skupščini, ravnajo delegati v skladu s smernicami in temeljnimi staJišči skupščin občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani, ki so jih delegirale, kakor tudi v skladu s skupnimi in splošnimi družbeni-mi potrebami in interesi. .ij,<; diti ¦» vi« 29. člen Delegat je dolžan o delu skupščine in svo-jem delu v njej obveščati izobraževalno skup-je delegirala in ji je odgovoren za i v nost, ki ga svoje delo. 30. člen Delegat ima pravico: — predlagati skupščini, naj obravnava do-Iočena vprašanja; — predlagati skupščini ali zboru naj ob-ravnava vprašanja v zvezi z izvrševanjem sa-moupravnih aktov mestne izobraževalne skupnosti, z delom izvršnega odbora, komisij ali z delom skupne službe; — dobiti od izvršnega odbora skupščine odgovore o delu izvršnega odbora in od vod-je skupne službe o delu te službe. 31. člen Delegat lahko postavlja vprašanje in daje predloge ustno ali pismeno. Na vprašanje je treba po možnosti odgovoriti na isti seji, če to ni mogoče, je treba odgovor pripraviti za prihodnjo sejo skupščine. Delegat ima pravico vpogleda v gradivo, ki ga pripravlja ali zbira skupna služba izob-raževalnih skupnosti Ljubljane. 32. člen Delegat ne more kazensko odgovorjati za mnenje, ki ga izrazi ali za glas, ki ga je dal v zboru katerega član je in v skUpščini. 4. Pravice in dolžnosti delegatov 5. Izvršni odbor skupščine 27. clen Funkcija delegata je družbena in častna. Delegat ima pravico in dolžnost udeleže-vati se sej skupščine, izvršnega odbora in drugih teles, v katere je izvoljen ali imeno-van. Delegat ne sme brez tehtnega razloga od-kloniti funkcije in nalog, ki mu jih poveri skupščina. Prlloga JT — 6 „ • ¦¦ 33. člen Izvršni odbor skupščine opravlja izvršil-ne zadeve, in sicer: — izvršuje sklepe skupščine; — obravnava vsa vprašanja z delovnega področja skupščine, spremlja stanje in noja-ve na tein področju in oblikuje predloge splošnih samoupravnih aktov, sklepov, sta- lišč, priporočil in drugih aktov, ki jih spre-jcma skupščina; — skrbi za izvajanje samoupravnih aktov skupnosti; — spremlja uresničevanje samoupravnih aktov; — sprejema splošne in posamične akte v zadevah, za katere je s tem statutom poob laščen; — usklajuje delo delovnih teles izvršncga odbora; — ustanavlja komisije in druga telesa za proučevanje stanja in razvoja posameznih delovnih področij; — sodeluje in koordinira delo z izvršnimi odbori skupščine občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani in skupaj z njimi or-ganizira delo skupne službe; — sklepa pogodbe z vzgojnoizobraževalni-mi in drugimi organizacijami, ki opravljajo naloge skupnega pomena za vzgojnoizobraže-valno delo na območju občinskih izobraževal-nih skupnosti v Ljubljani; — daje soglasje k samoupravnemu spora-zumu o združevanju dela delavcev v delovni skupnosti skupne službe in k njenerau statu-tu; — ocenjuje uspešnost poslovanja skupne službe; — opravlja druge naloge, ki mu jihpove-ri skupščina skupnosti. 34. člen Izvršni odbor je za svoje delo odgovoren skupščini. Izvršni odbor je dolžan kratko poročati o svojem delu na vsaki seji skupščine. Če skupščina to zahteva, je dolžan izčrpno po-ročati o posameznem vprašanju. Izvršni odbor je dolžan najmanj enkrat letno poročati o svojem delu skupščini mest-ne izobraževalne skupnosti. Izvršni odbor je dolžan dati obvestilo ali odgovor na vprašanje s svojega delovnega področja, če to zahteva delegat v skupščini, ali skupščina mesta Ljubljane. 35. člen Izvršni odbor ima predsednika, namestni-ka predsednika in 19 članov, ki jih voli in od-pokliče skupščina. Funkcija predsednika izvršnega odbora se opravlja profesionalno. 36. člen Izvršni.odbor je voljen za dobo štirih let. Ce pred potekom te dobe kolektivho odstopi a)i če mu skupščina izglasuje nezaupnico, ostane v svoji fiinkciji do izvolitve novega iz-vršnega odbora. Predsedniku, namestniku predsednika in posameznemu članu izvršnega odbora prene-ha funkcija, če skupščina sprejme njegov od-stop, ali če ga odpokliče. 37. člen ¦ - - ¦ i .^ *. 'f t' ¦! ¦ Nihče ne tnore biti izvoljen v izvršni od-bor zaporedoraa več kot dvakrat. 38. člen Izvršni odbor odloča na sejah. Seja je sklepčna, če je navzočih več kot polovica članov. Odločitev je v izvršnem odboru sprejeta, če zanjo glasuje nad polovico .navzočih čla-nov. Glasovanje na seji izvršnega odbora je praviloma javno. 39. člen Seje izvršnega odbora sklicuje predsednik izvršnega odbora. Predsednik mora sklicati sejo, če to zahte-va vsaj 5 članov izvršnega odbora ali pred-sednik skupščine. Če predsednik ne skliče seje v osmih dneh od dneva vložitve zahteve, jo lahko skliče predlagatelj. 40. člen Sejo izvršnega odbora skliče predsednik na podlagi ustreznega gradiva. Gradivo mora biti strokovno pripravljeno, vsebovati mora namen in cilje, ustrezno ob-lazložitev, predlog sklepa ter datum in pog-pis predlagatelja. 41. člen Predsednik skliče sejo izvršnega odbora s pismenim vabilom, ki mora vsebovati tudi predlog dnevnega reda. Vabilo z gradivom mora biti poslano čla-nom izvršnega odbora praviloma sedem dni pred začetkom seje. 42. člen Predsednik izvršnega odbora: — sklicuje in vodi seje izvršnega odbora; — skrbi in odgovarja za izvršitev sklepov izvršnega odbora; — usklajuje delo s predsedniki izvršnih odborov skupščin občinskih izobraževalnih Priloga JT — 7 skupnosti v Ljubljani in njihovimi samo-upravnimi organi; — podpisuje pogodbe z vzgojnoizobraže-valnimi organizacijami in drugimi izvajalci in druge akte izvršnega odbora ter skrbi za njihovo izvrševanje; — usmerja delo skupne službe in spremlja njeno delo; — opravlja druge naloge, ki mu jih dolo-ča ta statut ali drugi splošni akt in naloge, za katerc ga pooblasti skupščina ali izvršni odbor. Predsednik izvršnega odbora je odredbo-dajalec za izvrševanje finančnega načrta mestne izobraževalne skupnosti. 43. člen Konkretnejši način sklicevanja seje, po-tek glasovanja in vsebino zapisnika seje, od-poklic članov ter podobno ureja poslovnik o delu izvršnega odbora. Poslovnik o delu izvršnega odbora ureja tudi vprašanje pravic in dolžnosti izvršnegr odbora. 6. Delovna telesa izvršnega odbora Predsednike in člane stalnih občasnih ko-misij voli izvršni odbor, Predscdnika voli iz vrst članov izvršnega odbora, stalne člane ko-misijc pa na predlog izvršnih odborov skup ščin občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani. 7. Odbor samoupravne delavske kontrole 46. člen Nadzor nad izvajanjem sprejete politike, nad uveljavljanjem pravic in obveznosti de-lovnih ljudi v skupnosti, nad uporabo sred-stev ter nad delovanjem organov skupnosti in skupne službe opravlja odbor samouprav-ne delavske kontrole. Odbor samoupravne delavske kontrole šteje 5 članov. Skupščine občinskih izobraževalnih skup-nosti v Ljubljani izvolijo po enega člana \ odbor samoupravne delavske kontrole. Mandat članov odbora samoupravnc de-lavske kontrole sovpada z mandatno dobo skupščine oziroma traja štiri Jeta. Skupščina ki voli člana odbora, ga lahko odpokliče pred iztekom štirih let in na njegovo mesto izvoli drugega. 44. člen Izvršni odbor skupščine ima naslednje sialne komisije: 1. komisijo za samoupravne splošne aktc, 2. komisijo za osnovnošolsko izobraževa-nje, 3. komisijo za usmerjeno izobraževanje, 4. komisijo za kadrovska vprašanja in šti-pendije, 5. komisijo za pomoč pri strokovnem iz-obraževanju prosvetnih delavcev, 6. komisijo za delitev sredstev združene amortizacije nepremičnin, 7. komisijo za družbenoekonomska vpra-šanja vzgoje in izobraževanja. Izvršni odbor ima lahko tudi druge stalne komisije. Delo komisij usmerja izvršni odbor. V sestavu komisij je treba zagotoviti so-razmerno zastopanost delegatov občinskih iz-obraževalnih skupnosti v Ljubljani. 45. člen Izvršni odbor ima lahko za proučevanje in obravnavanje posameznih vprašanj tudi občasne komisije. Prlloga JT — 8 - -¦..'. \ ¦ 47. člen Člani odbora samoupravne delavske kon-trole izvolijo izmed sebe predsednika in nje-govega namestnika. Predsednik sklicuje in vodi seje odbora. Sejo je dolžan sklicati, če to zahtevajo: — najmanj 3 člani odbora, — skupščina mestne izobraževalne skup-nosti ali njen izvršni odbor, — skupščina občinskih izobražcvalnih skupnosti v Ljubljani ali njihovi izvršni od-bori, — pristojni upravni organ za družbeni nadzor Skupščine mesta Ljubljane. 48. člen Odbor samoupravne delavskc kontrole ob-vezno obravnava letna poročila o delu skup-nosti in njenih organov ter zaključne račune skupnosti. Obravnavanje določenih vprašanj lahko predlagajo tudi: — mestne konference družbenopolitičnih organizacij; — služba družbenega knjigovodstva in — sodni ter drugi upravni organi pristoj-ni za družbeni nadzor. 49. člen S svojimi ugotovitvami, stališči in predlo-gi odbor samoupravne delavske kontrole se-znanja: — skupščino mestne izobraževalne skup-nosti; — skupščine občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani; . ,^-, • — organ ali organizacijo, ki je zahteval sklic seje oziroma predlagal obravnavo dolo-čenega vprašanja. Če odbor ugotovi v delovanju skupnosti, njenih organov ali skupne službe dejanje a1 opustitev, ki predstavlja kaznivo dejanje, go spodarski prcstopek ali kršitcv samouprav nega sporazuma, družbenega dogovora ali te-ga statuta, obvcsti tudi organe, poublaščene r.a ukrepanje. . . : >\< !V. LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA 50. člen . , -¦ ... .¦ . Mestna izobraževalna skupnost v mejah svojih pravic in dolžnosti v skladu z zako nom o ljudski obrambi ter zakonom o druž-bcni samozaščiti v sodelovanju s skupšči mcsta Ljubljane skrbi, da se pri oblikovanji; politike in pri sprejemanju razvojnih prog-mov vzgojnoizobraževalne dejavnosti upoštc vajo interesi ljudske obrambe in družbene samozaščite ter konkretne naloge, ki jih mo-rajo na tem področju izvajati vzgojnoizobra ževalne organizacije navedene v 7. členu tes statuta. 51. člen ' Mestna izobraževalna skupnost sprejme svoj obrambni načrt in izvršuje druge pravi-ce in dolžnosti na področju ljudskc obrambe in družbene samozaščite v skladu z zakonom, družbenim dogovorom o družbeni samoza-ščiti y Ljubljani ter s sklepi skupščine mesta Ljubljane. 52. člen Za neposredno uresničevanje nalog s pod-ločja ljudske obrambe in družbene samoza- ščite ustanovi skupščina mestne izobraževal-ne skupnosti odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. Predsednik odbora za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito je predsednik izvršne-ga odbora. ¦ . - ¦ ¦ ' fi- 53. člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ima 9 članov. Po položaju so člani odbora: prcdsednik skupščine, predsednik izvršncga odbora, se-krctar aktiva ZK pri mestni izobraževalni skupnosti, vodja skupne službe in predscd-niki odborov za ljudsko obrambo in družbe-no samozaščito pri občinskih izobraževalnih skupnostih v Ljubljani. 54. člen Naloge odbora za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito so opredeljene s sklc pi skupščine mestne izobraževalne skupnosti ter z zakonom o ljudski obrambi in družben samozaščiti. V. SPLOŠNI AKTI 55. člen ' S samoupravnimi splošnimi akti mestne izobraževalne skupnosti se urejajo pravice, obveznosti in odgovornosti članov skupnosi in organov skupnosti v medsebojnih razmer-jih do drugih družbenih dejavnikov. 56. člen Skupščina mestne izobraževalne skupno-sti lahko s svojim splošnim aktom pooblasti izvršni odbor, da sprejema pravilnike, navo dila in druge splošne akte o postopku in na-činih izvrševanja pravic, obveznosti in odgo . ¦ ¦ ¦- Priloga JT — 9 vornosti, ki izhajajo iz splošnih aktov skup-ščine. Izvršni odbor sprejme poslovnik o svojem delu. . Odbor samoupravne delavske kontrole sprejme poseben poslovnik o svojem delu. . . 57. člen Skupščina sprejema statute. Druge sploš-ne akte sprejema po postopku, ki je določen s tem statutom. Predlog statuta in drugih splošnih aktov predloži skupščini njen izvršni odbor. 58. člen Pred predložitvijo splošnih aktov skupšči-ni v sprejem, mora izvršni odbor dati v ob-ravnavo predlog statuta, samoupravnega spo-razuma, družbenega dogovora, programa skupnosti, predlog samoupravnega sporazu-nia o osnovah in merilih za uresničevanje svobodne menjave dela v občinskih izobraže-valnih skupnosti v Ljubljani in predlog me-ril o oblikovanju dohodka vzgojnoizobraže-valnih organizacij. 59. člen _>. ; Ko oblikuje predlog splošnega akta, čigar osnutek so obravnavali izvršni odbori skup-ščin občinskih izobraževalnih skuposti v Ljubljani, je izvršni odbor dolžan obravna- vati vse podane predloge, pripombe in mne-nja k osnutku, ter V obrazložitvi predloga na-vesti, katerih predlogov, pripomb oziroma mnenj ni v predlogu upošteval. 60. člen Splošni akti, sprejeti v skupščini mestne izobraževalne skupnosti, začno veljati pravi-Ioma osmega dne po tem, ko so objavljeni v javnem glasilu ali glasilu izobraževalne skupnosti, če ni določeno, da se objavijo v Uradnem listu SR Slovenije. 61. člen Spremembe in dopolnitve samoupravnega splošnega akta se sprejemajo po postopku, ki velja za njegov sprejem. Ne glede na prejšnji odstavek lahko iz-vršni odbor predlaga skupščini spremembe in dopolnitve, ne da bi dal prej osnutek v obravnavo, če spremembe oziroma dopolnit-ve izhajajo neposredno iz sprememb in do-dopolnitev zakona, odloka ali sklepa skupšči-ne mesta Ljubljana ali Iz samoupravnega sporazuma o ustanovitvi mestne izobraževal-ne skupnosti in gre Zgolj za uskladitev sploš-nega akta. 62. člen Obvezno razlago satnoupravnih splošnih aktov daje organ, ki je akt sprejel. VI. JAVNOST DELA SKUPNOST! 63. člen Seje skupščine mestne izobraževalne skupnosti in njenih organov so javne in je lahko na njih navzoč vsakdo pod pogoji, ki jih določa poslovnik. Vsak kdor izkaže upravičen interes ima pravico vpogleda v zapisnike sej skupščine in njenih organov. Organi skupnosti so dolžni skrbeti za ob-veščanje članov oziroma delegatov mestne iz-obraževalne skupnosti in širše javnosti o svo- jem delu v sredstvih javnega obveščanja, v posebnem glasilu za delegate preko INDOK Centra v Ljubljani ali na drug primeren na-čin. Vsako leto so organi skupnosti dolžni se-znaniti občinske izobraževalne skupnosti: — s sprejetimi programi, — s tem, kako so programi izvršeni, — s finančnim načrtom in sklepnim ra-čunom. Priloga JT —10 (j- VII. RAZMERJA IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI DO OBČINSKIH IZOBRAŽEVALNIH SKUPNOSTI, VZGOJNOIZOBRAŽEVALNIH ORGANIZACIJ IN DO SKUPŠČINE MESTA UUBLJANE 64. čleb Mestna izobraževalna skupnost sodeluje z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi y Ljubljani, drugimi samoupravnimi interesni-mi skupnostmi, z organl občinskih in fnestne skupščine, z organizacijami združenega dela, z društvi in družbenimi organizacijami ter z družbenopolitičnimi organizacijami. 65. člen Mestna izobraževalna skupnost se lahko sporazume z drugo izobraževalno skupnostjo in drugimi samoupravnimi interesnimi skup-nostmi za združevanje Sredstev za financlra-nje programov vzgojnoizobraževalne dejav-nosti in za financiranje nalog, ki so skupne-ga pomena. 66. člen Skupščine občinskih izobraževalnih skup-nosti v Ljubljani Zagotavljajo mestni izobra-ževalni skupnostl splošne pogoje za Ufesniče-vanje tialogj ki so jih ji poverile s safno-upravnim sporazumom o ustanovitvi mestne izobraževalne skupnosti, s tem statutom In z drugimi samoupravnlmi akti. 67. člen Skupščina mestne izobraževalne skupno sti je dolžna obravnavati sklepe, pripombe, mnenja in priporočila skupščin občinskih iz-obraževalnih skupnosti v Ljubljani in jih ob-veščati o svojih sklepih oziroma stališčih. 68. člen Vzgojnoizobraževalna organizacija, dru-štvo ali družbena organizacija, katere dejav-nost financira mestna izobraževalna skup-nost, si pridobiva povračila za svojo dejav-nost iz sredstev mestne izobraževalne skup-nosti glede na program iii njegovo uspešno realizacijo ter v skladu z merili o oblikova-nju dohodka vzgojnoizobraževalnih organi-zacij. 69. člen " Medsebojne pFavice in dolžnosti med mestno izobraževalno skupnostjo in izvajalci glede opravljanja in financiranja dejavnosti se ureja s pogodbo o povračilih za delo. S pogodbo se ureja zlasti: — vrste in obseg dejavnosti izobraževal-ne organizacije v skladu s programom, uč-nlnti načrtom, s predmetnikom ali z naloga-nii, ki jih je dzobraževalna organizacija dolž-na opraviti; — način obračunavanja in nakazovanja sredstev; — ugotavljanje realizacije oziroma poro-čanje o opravljenem delu; — posledice neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti; — druge medsebojne pravice in obvez-nosti. 70. člen Skupščina mestne izobraževalne skupno-sti odloča enakopravno s pristojnima zboro-ma skilpšeine mesta Ljubljane v skladu s statutom mesta Ljubljane. Prlloga JT — 11 VIII. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV ZA FINANCIRANJE DOGOVORJENIH SKUPNIH NALOG 1. Viri sredstev 71. člen ^ Občinske izobraževalne skupnosti v Ljub-ljani združujejo v mestni izobraževalni skup-nosti sredstva za financiranje programov iz-obraževalne dejavnosti in nalog, za katere so se dogovorile in so skupnega pomena. 72. člen Mestna izobraževalna skupnost lahko pri-dobiva sredstva tudi iz drugih virov s pogod-bami, s samoupravnimi sporazumi, družbeni-mi dogovori, ali z odlokom skupščine mesta Ljubljane. ,.„ ¦ ¦ • in.,, ... • _»<..«, . ¦:¦¦'*' . • ' . Prlloga JT —14 B E L E Ž K E • Prlloga JT — 15 BELEŽKE Priloga JT — 16 Urednik priloge Mario L. Vilhar