Vas in mesto. Vas je prirodna najbolja oblika čfo veske družbe. Osnovana je v najvišji meri na najbolj opravičeni enoti člo-veške na zakon (brak) med možem ia ženo. ( . ' Mesto je v primeri z vasjo vec ali manj umetna tvorevina, kf je tudi mno-go kasneje mogla nastati. Prvotno je vsako mesto b.Io grad fevdelnega gos-podarja (birona, grofa), raz katerega Je vzdrže^il nad vaščani svojo oblast. Po-zntt je okoli gradu nast3la naseibina tr-? govcev in tako je kraj okolf gradu po-stal sred"š;e za izmenjavo blaga ali roM-be za šrso okolfco, torej mesto. — f, Na. ob«Iasti fn trgbvini temelji" še dandare^ žVljenje vsakega mesta. Vsa-ko mesto je središče raznih oblasti in uradov ter trgovine. Zivljenje mesta temelji na delu poedinica, a to bolj na delu moških nego ženskih. Mestnemtaf življen'u je v mnogo manji meri pred-pogoj ed:nstveno in vzajemno delovank je moža in žene. < ' ¦ Vas je za pridelovanje, mesto za izJ^ trošenje pridelkov, kf jih daje zemlja človeku s kmetovanjem. Vas je pa* polnoma vezana na zemljo, na prirod-? na zemeljska in vsemiirske sile. Zivr ljenie v mestu se je danes že močno o&-tujifo prirbdni ' čfovelki zUfszi s pri* rodo ker je vczano ne na zemljo in nje-^ ne sile.nego na vasii*. Meistnoi ž^.jenje bo vedno nekako umno in premisljeno vendar samo pbsredno izkbrisčanje pri» rode v bližnji in daljsi okolici preko vas-f čanov in njih defa. Višja duševna kuS-tura se more namreč razvijati Ie v^ mestu in potrebuje odnosno zahteva za svoj nastanek žrtve iz zemlje in prirodc ter dela vaščanov. Zato pa je vas vednot tudi temelj in nefzd:pen reservoar nasta* jana kulture in potrebnih njenih novib obnk. ,i :, ,. n - * 'i "V^ Dolžnost mgsta je, da se vasi a&* ddlluje za neprestane zrtv? s tem. da izdatnej§e Wi kulturne pri«febitve visc^ kih vrednostf med najširše plasti naroda po vaseh. Dandanes je treba, da so tudi